veteránské spz

prohledat
151 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 26.05.2010 do 10.02.2022, založil/a Pepčas
řadit dle data
22:42:58
10.02.2022
Bukaj
-> stanleyAT: To pak jo, ale otázkou je, co je v inzerátu a jaká je realita. A že bych vídal běžně vraky "na véčkách", to se říci nedá. Občas se nad některým vozem na zelených značkách pozastavím, ale poslední dobou mi to nějak nepřijde.
V paměti mám z doby před cca 10 lety jen dva vozy, na kterých zelené "V" nemělo (dle mého názoru) co dělat - a oba stály v jedné ulici v Radotíně (zjevně jeden majitel, možná i užívání v rozporu s FIVA) - jedno byl zelenej Mercedes třídy G s dírama místo třetiny prahů a natřenej štětkolakem a to druhý byl nějakej VW T3 v podobnym stavu, na němž byla zajímavá možná tak zvedací střecha Westfalia...
Ale to bylo fakt tak 10-15 let zpět (auta kolem 30 let věku) a od té doby jsem vyslovené vraky na "véčkách" nepotkal...
21:07:48
10.02.2022
stanleyAT
-> Bukaj: . Ja mam jenom proste dojem, ze kdyz se nic nezmeni, tak tady za chvili bude "preveteranovano&quo t; . Ne ze by me to nejak vadilo furt lepsi nez "preelektrizovano&qu ot; ale pojmen veteran si clovek predstavi treba neco pred/po valecneho. Ten nekdy neopravneny rozmach statusu veteranu jde videt na inzercich, kde se prodava 30 roku stare auto v bidnem stavu, je vyfocene mezi vraky, takze ocividne na vrakaci a borec napise "bez TP, mozno prihlasit na veteranske znacky, zaridim" Toto uz povazuju za zneuzivani veteranskeho statusu. Je to slozite a my to stejne neovlivnime. Pockame na ten paskvil co bude 3
21:00:49
10.02.2022
U-Geen
-> Bukaj: když vony zas souvisej s tim veteránským ... v krátkosti tam snad vyházeli uplně všechny, ale to mám jen z doslechu. Reportáž byla o tom, že ta prošlo nějaký auto, který asi úplně nemělo (koroze spodku) a předpokládám, že si pak na ně došláp nějaký kontrolní orgán.
20:14:17
10.02.2022
Bukaj
-> stanleyAT 10.02.22 19:40:35: Nojo, jenže "youngtimer" je označení pro vozidla, která ještě nemají věk na kategorii "veterán" (nejčastěji se uvádí 25-30 let, případně 20-30 let).
Stejně tak věk není jedinou podmínkou, aby vozidlo dostalo status veterána - důležitá jsou i další kritéria - dobrý technický stav (původní), absence (případně minimum) nedobových úprav, užívání v souladu s kodexem FIVA (nesmí být užíváno ke každodennímu jezdění ani ke komerčním účelům atd.), což ten výběr dost zužuje.
Navíc k tomu tvému návrhu rozlišovat i stupně výbavy, barvu atd. - jak by sis představoval metodiku, dle které by se to posuzovalo? 4
19:51:00
10.02.2022
michael
-> j_j: Ale u mě i Fabie nedávno mi utekla jedna 99
19:42:49
10.02.2022
j_j
-> michael: koukám, že už i na virtu jsou v módě Felicie a první Octavie :D
19:40:35
10.02.2022
stanleyAT
-> Bukaj: Presne jsem nevedel od kdy se delala, tak jsem placnul 7 let. To je jedno. Ale i tak si myslim ze uderem tricetin auta by jeste nemelo znamenat automaticky status veterana. Me treba trosku vytaci, kdyz nekdo rekne ohledne moji stodvacitky ze mam "krasneho veterana" jenom proto, ze vi ze to ma uz pres tricet . Spis by vic sedlo youngtimera. Takze ten vek by mozna mohl byt jeste podmineny dalsima vecma. (Odstin laku, vybava, typ, pocet kusu vyrobenych/dochovanych atd...)
19:23:06
10.02.2022
michael
-> Bukaj: To já vím, že moc soukromníků ji nemělo a u ostatních se kola točila neustále.
19:18:33
10.02.2022
Bukaj
-> michael: Ona také jedničková Octavia nebylo auto, které někdo kupoval na stání v garáži - většina jich byla firemních a když už ji kupoval někdo pro sebe, tak na jezdění a ne na to, aby ji někde sušil. Nebylo to zrovna levné auto a bohatí důchodci našetřili s bídou na krátkou Feldu LX, ti chudší jezdili až do smrti stopětkou nebo trábošem...
...a těch "zapomenutých" po prvním majiteli, který zemřel a auto se nedostalo do dědictví, také moc nebude - to je prabděpodobnější, že se najde takové eRko, než Octavia modelu 19978
19:06:26
10.02.2022
michael
-> Bukaj: Jedničkovou Octavii sháním cca 3 rok chci 96 -97 něco co nejezdilo v zimě a dešti a nikde nic.
18:49:43
10.02.2022
Bukaj
-> stanleyAT 09.02.22 10:17:40: Kdyby za sedm let3 Nová Octavia se vyráběla od roku 1996 - tedy za 4 roky bude mít "veteránský" věk.
Ono ale nejde ani tak o to, jak je auto staré, ale jak je výjimečné či naopak "tuctové" - jak je zachovalý původní stav, kolik se daného modelu a typu vyrobilo kusů, jakou má barvu atd.
Z tohoto pohledu taková jedničková Octavia s běžnou motorizací (1,9 nafta nebo 1,6 benzín) zase tak vzácná není, ale kolik jich je dodnes zachovalých v původním nepoškozeném laku, stavu interiéru atd? Asi moc ne, respektive už hodně dlouho jsem žádnou v provozu neviděl.
A když se v perfektním stavu dochová nějaká "vlajková loď" modelu 1997 s motorizací 1,8 20V, tak to už se pomalu rovná zázraku. Stejně tak třeba některé omezené série z pozdější doby (například Octavia "long" apod.) 4 Sice z pohledu historika jsou nejlepším obrazem doby minulé právě ty "tuctovky", ale co se týče sběratelské hodnoty, tak tam vedou spíše vozy, raritní už v době vzniku...
Jinak co se přístupu k veteránům a posuzování historické původnosti týče, tak se domnívám, že v ČR jsme na tom poměrně dobře - minimálně u toho, co lze potkat na zelených značkách. Oproti tomu, co potkávám při různých cestách po Evropě, je technický stav a historická původnost zdejší flotily HV na velmi slušné úrovni. A to nemluvím o US...
17:56:29
10.02.2022
Bukaj
-> U-Geen: V jakém smyslu "se začaly dít věci"? O čem byla ta reportáž? Něco mimo meze zákona?
A přehoď, prosím, ty příspěvky ohledně STK do patřičného tématu (třeba "STK v roce 2021"), díky 4
17:22:07
10.02.2022
U-Geen
-> Bukaj: tady rezervacni byl/je v Jicine, ale bohuzel o ty STK byla loni reportaz a pak se pry zacly dit veci... skoda, ke me byli vzdy korektni
17:04:19
10.02.2022
Tomaso435
-> palinator 10.02.22 13:24:16: myslíš fronty v olfinu? Není divu, když nemožné dělají na počkání3
16:34:27
10.02.2022
Bukaj
-> saskyn2: Tady na těch STK, kam jezdím, se nedá objednat dopředu - kdo dřív přijde, ten dřív jede. Ale slyšel jsem i o STK, které mají nějaký rezervační systém...6
14:50:22
10.02.2022
saskyn2
-> Bukaj: Jo já nerozporuju zdržení se změnou legislativy, to je určitě jeden z důvodů, jen říkám že poslední ránu tomu dal teď ten odklad. Samozřejmě pokud nebudou další odklady, tak se to samo zase srovná. Ano jezdím jen jednu stk, emise jinde, na obojí volám a jedu na čas.
14:20:05
10.02.2022
Bukaj
-> saskyn2: Tak možná jak kde? Ty asi budeš mít víc zkušeností z jedné STK, já mám méně zkušeností, ale zase z více STKček, kam jezdím s různými auty už celkem dlouhou dobu.
A mně prostě funguje ten model "problémy s čekáním začaly v souvislosti se změnou legislativy (cca od té doby, kdy se začaly kontroly dělat "onlajn")" ...
A také mi nepřijde jako náhoda to, že (ač se na STK vyskytuji v průměru tak 2x ročně), došlo v mé přítomnosti od "digitalizace" kontrol několikrát ke komplikacím (většinou jen neúměrné zdržení, v jednom případě dokonce odchod s nepořízenou - nefunkční server na ministerstvu).
Netvrdím, že nemůžeme mít pravdu oba, za měsíc pojedu se 130LPG, tak poreferuju, zda se něco změnilo za téměř 3 roky na jiné STK...4
Ale to už jsme hodně off topic, prosím, přesuňte to někdo do správného tématu, díky 6
13:59:42
10.02.2022
saskyn2
-> Bukaj: tak čtvrt hodiny a celej den je trochu rozdíl, nemyslíš?3 Předtím jsem byl odbavenej emise půl hodiny, stk 45 minut, takže covidový odklad na to vliv má, to neokecáš.
13:59:35
10.02.2022
palinator
-> Bukaj:
U nás se to nějak zakořenilo z vícero směrů, protože různé STK dělají pěkný zmrdoviny a zákazníka si berou jako rukojmího. V pohodě procházejí jen auta "známých", i když to jsou šroty.
Kámošovi vyhodili OI co má 80 tkm najeto za přední silentbloky. Auto se chovalo úplně normálně a když se vyměnily, nic jim na pohled nebylo. Jenže takovýhle auto už ti nikde jinde na technický s Bčkovou závadou nechtěj vzít, protože si na sebe přilákaj kontrolu. Takže opakovačka u zmrdů a pak to projde, i kdybys na tom autě neudělal nic, jen to omatlal vazelínou a před sedadlo spolujezdce jsi dal nějaký zaflákaný prázdný krabičky od něčeho úplně jinýho. 3
upraveno 1x, naposled 10.02.2022 14:00:07
13:46:25
10.02.2022
Bukaj
-> palinator: Aha, variantu "s dýškem" jsem nikdy neuplatňoval, tak mne to nenapadlo3
13:44:27
10.02.2022
palinator
-> Bukaj:
Řeknu to takhle. Jezdí se tam z určitých důvodů. A jelikož do sestavy různejch vraků se občas musí zamíchat i nějaký dobrý auto, tak moje technicky nejlepší vozidlo šlo s dýškem stejně jako ostatní. Pak to bizarně dostalo 4 lehký závady (bez dýška jinde jsem měl 0 3 ), ale zase evidentně byly emise s citem, neb doba přeběhu dvojnásobná oproti minulé technické a hodnota asi 0,15 z 0,9 dovolenejch 3. Předtím byla cca 0,55 poctivě. Myslím že Alenka může být pochválen.4
upraveno 1x, naposled 10.02.2022 13:44:48
13:42:57
10.02.2022
Bukaj
-> saskyn2 10.02.22 13:32:06: Aktuální fronty nejsou způsobené odkladem - spíš tou "minimální dobou" trvání kontroly a problémy s funkčností systému komunikace se státním dozorem - ty dlouhé čekačky na menších STK jsou už od doby, kdy zavedli online dozor a s tím i prodloužení doby na lince. Od té doby též vždy čekám alespoň čtvrthodinu na vydání dokladů (uzavření protokolu), i když už auto dávno projelo linkou a stojí na parkovišti. A není to tím, že by technici šulili úkony (i když nevylučuji, že v některých případech to tak být může)...10
13:36:22
10.02.2022
Bukaj
-> palinator: A není lepší jet jinam?
Kdybych neměl STK "za humny", tak bych se vším jezdil do Horoměřic - i když to mám tři čtvrtě hodiny a 40 km cesty přes celou Prahu - tam jsem nikdy nečekal déle, než půl hoďky...
...ale jezdím tam jen s plynivkou, protože tady v mém okolí nikde nedělají emise na LPG.
13:32:06
10.02.2022
saskyn2
-> Bukaj: tak aktuální fronty jsou způsobený hlavně koncem odkladu kvůli kovidu-několik měsíců se prakticky kopali do prdele a ted to doháněji. Ale co si matně pamatuju, tak tady v debatě jsem byl osočován že tahle situace nastat nemůže, no a vida3
Prodloužení doby na lince je přeci úplně jiná písnička než přihrání dalších zákazníků36 , to technik přijde o prachy bokem protože udělá mín lidí, jo z toho jsou samozřejmě nasraný.
13:24:16
10.02.2022
palinator
-> Bukaj:
U nás nedaleko jsou fronty prý někdy i celodenní, tzn. čekáš od rána a nedočkáš se.
13:20:29
10.02.2022
Bukaj
-> saskyn2: No, nevím. Spíš už teď jsou lidi nasraní, že na STK nestíhají a místo toho, jak to probíhalo dřív, žes´ odjížděl s technickou kontrolou 40 minut po příjezdu na emise s čekáním max. půl hodiny na odbavení klientů, kteří přijeli před tebou, je to dnes na dvě hodiny čekání před tím, než se dostaneš na řadu a pak ještě minimálně hodinu, než auto projde linkama SME a STK... 8
12:58:41
10.02.2022
saskyn2
-> Bukaj: Tak samozřejmě že změny jsou opruz, na druhou stranu se to zákonem padajícího hovna hned promítne do ceny pro zákazníka3 ale tohle je něco úplně jinýho, každý auto navíc se samozřejmě hodí.
12:12:35
10.02.2022
Jozka
-> Bukaj 10.02.22 10:18:32: Pěkný shrnutí, který se překrývá i s mými informacemi.. vč. těch jmen počínaje Sadovským - a jako "černej vzadu" nechybí ani "slavnej" Autocont.. Škoda, že jsem nevěděl, že čosi také v MotorJournal vyjde, vyjímečně bych ho opatřil.
11:38:10
10.02.2022
Bukaj
-> Kilián 09.02.22 16:59:10:
Do kolonky "technická závada" spadne při vyšetřování příčin DN leccos:
"Technická závada je chápána jako závada, která vznikla na vozidle v přímé souvislosti
s jeho technickým stavem a má rozhodující vliv na průběh dopravní nehody."
...takže například defekt pneu, sjeté gumy, uvolněný náklad, špatně očištěná námraza z okna nebo sníh ze střechy atd.

Statistika ohledně příčin nehod pouze HV asi neexistuje, ono asi nebude ani moc vstupních dat do té statistiky...

A vzhledem k tomu, že statisticky je "technický stav vozidla" příčinou do 1% DN (některé zahraniční zdroje uvádějí až 3%, jiné s touto příčinou ani nepočítají), tak samotné selhání vozidla je jako příčina nehody velmi nepravděpodobné.
Navíc selhat může i vozidlo čerstvě po TK, natož v horizontu 2 let...
Tedy argument, že to sníží nehodovost, je mimo mísu.

-> saskyn2 09.02.22 17:20:07: Ale prdlačky, STK neutíkají prachy z těch pár desítek tisíc veteránů mezi 6 miliony aut - STK jsou samy nešťastné z různých novel zákonů...
...pokud z něčeho utíkají STK a SME prachy, tak z neustálých změn legislativy (školení techniků, nutnost pořízení nové měřicí a jiné techniky, nefungující online software státní správy atd.) a třeba taky z toho, že místo 30 aut denně jich dneska kvůli "minimální době trvání TK" udělají půlku...7
11:00:43
10.02.2022
Bukaj
-> StepaNoFUN 09.02.22 16:38:29: Diskuse je o tom, že je v procesu legislativní návrh, aby všechna! historická vozidla povinně absolvovala pravidelnou TK (takže Tvého případu se to netýká)4
10:18:32
10.02.2022
Bukaj
21:18:15
09.02.2022
Jozka
Inu, ten termín STK v poslední verzi do parlamentu nebyl náhodou á 5 let ?
19:06:37
09.02.2022
11mAjA11
Jenže těma všema změnama okolo vydání V registrací se začlo řešit, že se na V stavěly zmaštěniny, které s veteránem, ve smyslu výkladu co to veterán je, měly tak pramálo společného, že to byl veřejný podvod schválený jakousi institucí (veteránským klubem a jeho stanovenou testační komisí za přispění úřadu)..prostě hrstka nesoudnych individuí přímo zapříčinila, že někdo nad nimi praštil do stolu a řek že takto dále ne..s tim skalopevnym přesvědčením a podobně..jsem členem klubu, máme testační komisi..získat V je momentálně opravdu zdlouhavý komplikovaný proces, jakýkoli nestandardní zásah do systemu není možný, je přesně definováno co a jak musí být zdokumentováno.. vychází z toho, že se musí jednat o původní dobový vzhled daného objektu přesně tak, jak byl vyroben a opravdu není prostor pro ohýbání pravidel( teď v aktuální době). A s technickým stavem těch V vehiklu..není to tak dlouho co se sesbíraly na schůzi passporty od historických vozidel, souply se do jedné kabely a na další schůzi se zase rozdaly majitelům, se stemplem o provedení pravidelné klubové kontroly stavu..nikdy nikam ty vozidla nebyla pristavena..nikdo je neviděl jestli opravdu fungují jak mají a v jakém sou reálném stavu..nebudeme si nic nalhávat, systém to umožňoval a neměl nad sebou kontrolu, čili to bylo o osobní odvaze stemplujiciho a majitele..teď holt to vozidlo bude muset na STK a tam se alespoň nějakým způsobem zhodnotí technický stav a bude to prostě a jednoduše evidované..jak to bude fungovat reálně v praxi ukáže čas..buďme rádi že nemusíme vypisovat knihy jízd a můžeme v podstatě jezdit během celého roku kam chceme..takže nějaké STK bych viděl jako ten nejmenší problém..jaký je rozdíl jezdit co dva roky na STK moderním vozem a "veteránem" ..já v tom rozdíl nijak extrémní nevidím..jestli to berou někteří jako buzeraci..ano můžou, ale to je tak všechno co s tím zmůžou...kdyz si vzpomenu jaké alotria vyváděl Technický komisař Mrkvan, když sme stavěli Favorita do rallye historiků..a to jen kvůli tomu, že neuměl napočítat do 6...1 tam na dobové původnosti opravdu lpěli do nejmenšího detailu..u novostaveb teda..1
upraveno 1x, naposled 09.02.2022 21:32:46
17:20:07
09.02.2022
saskyn2
nevim co řešíte a hledáte v tom za logiku, prostě STKčkum utíkají prachy, časem se v „rámci bezpečnosti na silnicích“ zavede pro auta nad 10 let každý rok, u motorek je to taky moc, at se lidi trochu podojí4
16:59:10
09.02.2022
Kilián
-> Tomaso435: jistý si tím nejsem. Je to subjektivní vnímání. Mám zkušenost ze dvou klubů, které udělují testace a neřekl bych, že to flákají, naopak.

Ale když už jsme u té diskuze.
Má zde někdo statistiku, případně nějaké údaje, kolik těch aut na Véčkách způsobilo nehod, protože měli neutěšený technický stav?
Případně jaký je poměr nehod, které byly způsobeny nevyhovujícím technickým stavem vozidla Véčka versus auta na bílých SPZ z STK??

Pokud ne, tak je to jen irelevantní osočování aut s Véčkama.
16:39:26
09.02.2022
Tomaso435
-> Kilián 09.02.22 10:16:57: ta první věta.... Seš si tím tak jistej? Krom loňského roku jsem vymetal různý veterán srazy a prohlížel jsem si desítky no možná stovky aut a motorek na zelených značkách.... dá se říct že zelený značky často nahrazují právě tu snahu majitele ten stroj mít víc než v celolaku....

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 09.02.22 08:34:58: njn, někde to hold flakaj, nekde zabíjejí předepsaný čas auta na fleku tím, co tam opravdu mají předepsáno delat... Jak kde no.

Jinak by měla bejt novela a mohli by to zapisovat už kdekoliv... Páč třeba pro Králíky jsou to az Pardubice... Což je možná 100km?
16:38:29
09.02.2022
StepaNoFUN
Když už tu ta diskuse je - jedná se jen o V, nebo i o auta na černejch číslech s klubovou testací (kdysi v podstatě jen pro pojišťovnu), který choděj normálně na STK?
Já jen abych věděl... Sice mám od poslední stk (skoro 5 let propadlý) najeto 5km, takže mně to zase tolik netrápí, ale ptám se...
14:05:44
09.02.2022
Jozka
-> 11mAjA11: Nechci vůbec vyvolat diskusi, jseš o svý pravdě evidentně skálopevně přesvědčen - jen přidám tu svou:
V mým patrně paralerním vesmíru jsem "kde co na Véčkách" potkal za posledních cca 10 let 2x, přičemž toto odůvodnění považují shodně dva předsedové testačních komisí, s kterejma jsem mluvil za trapnou záminku, zcela nepodloženou důkazy (přitom jednotlivé excesy v řádu kusů samozřejmě nepopírají).
No a nějak se nedokážu donutit k nadšení, že něco "pevně uchopí do rukou" ministerští géniové - v optimálním případě se stav nezhorší..8
13:21:04
09.02.2022
11mAjA11
Ad. Zápisu do TP případně V zelených..je momentálně největší obava v řadách veteranistu, že ourada řekne že vše na V co nebude starší XY , případně nevyniká nějakou exkluzivitou bude automaticky vyřazeno z evidence a provozu..viz. Italský model...takže vidina V je sice fajn ale bohužel jakmile rupne v kouli ouradům tak je to v hajzlu..
13:17:04
09.02.2022
11mAjA11
První problém je že ministerstvo nemělo reálný prehled a bylo benevolentní, pak kluby které postavily na v cokoliv tam přijelo (a s tím vznikl celý problém..) takže já nevidím vůbec žádný problém v tom že se celý systém schvalování změnil, je důsledně monitorován. Vyplakavat že hodili zodpovědnost na STK je kravina úplná vzhledem k tomu že z toho STK bude mít příjem..
To jestli je majitel tak či onak zodpovědný je taky úplně k ničemu..pro každého je hranice bezpečného provozování úplně jinde.
Ano předpoklad je že ty vozy jsou ve stavu bezpečném, pak tedy nevidím důvod proč by na tu STK nemohly dojet a být zkontrolovány.
To jestli projde novejsi auto které "hulí" z výfuku je už dnes na osobní odvaze každého jednoho technika emisní stanice.
Systém momentálně neumožňuje jakékoli ovlivnění výsledků a průběhu měření (záměrně píšu momentálně aby se zase někdo nechytil slovickareni)..takže do doby než přijdou na nějakou "fintu" nebo ministerstvo nepřehodnotí situaci, je realne možné že úspěšnost absolvování emisi může být i 1:1 (ok / nok )..
upraveno 1x, naposled 09.02.2022 13:18:00
13:09:56
09.02.2022
MATTESS
-> Pavel P.. 09.02.22 10:18:19: taky tak jsem to "prodělal" v létě.
Ten, kdy vymyslel zapisování do TP, to zase byl nějaký ouřada od stolu...10 Zbytečná byrokracie
12:49:14
09.02.2022
Jozka
-> stanleyAT 09.02.22 10:17:40: Jsem spíše slyšel, že za to mohou dva konkrétní jedinci, kteří byli přesně kvůli takovému počínání z dosavadního systému vystrkáni..4
10:18:19
09.02.2022
Pavel P..
Loni v létě jsem taky řešil zápis veteránské testace do TP kvůli emisím.... na zapsání do TP musí být testace stará max. 2 roky, né přetestace, jinak to nezapíšou. Naštěstí jsem zajel na emise, technika se zeptal jestli se měří emise když mám testaci, on hned věděl že ne a emise mi neměřil1 ačkoliv v TP zapsaná testace nebyla1
10:17:40
09.02.2022
stanleyAT
Je fakt, že určité změny v přidělování veteránských papírů by asi bylo vhodné udělat. Protože tímto tempem jakým to jde teď bude za chvíli na zelených značkách každé druhé auto. Já si teda nedokážu moc představit že by třeba za 7 let jezdily na veteránech jedničkové oktávky... Ale co sem slyšel názor přímo od veteránistů, tak za tu změnu vyhlášky, která je v přípravě ke schválení částečně můžou samy kluby, které prostě pouští "cokoliv".
10:16:57
09.02.2022
Kilián
-> 11mAjA11: tak většina lidí, co má auto na zelených véčkách, tak se jedná skutečně o veterány a sám majitel má nejvyšší zájem na tom, aby vůz byl v supr stavu a on si v tom někde nerozbil hubu ne? A pokud víš o nějakých Véčkách, co to absolutně nesplnují, tak je vyfot, nahlaš příslušným orgánům, at se zaměří na klub a komisi, která ty Véčka vydala. A at jsou za to dotyční potrestáni, jinak se toho prostě nezbavíme.
Ale řešit to tak, že převedu kompetence na STK asi problém nevyřeší, když vidím, co za vozy jezdí s platnou STK a hlavně ty čoudící naftový hrůzy, který prošly emisema. Dvojkový oktávky, čtyřkový Golfy, čoudí to víc jak stará 815 a tyhle auta prošla procesem STK???
Jestliže existují veteránské kluby, které pustí na véčka auta, která tam nemají co dělat, tak věř, že existují STK, co tam pouští úplně stejné auta.
09:39:24
09.02.2022
saskyn2
-> 11mAjA11: No vzhledem k tomu jakej obrovskej problém je jen číslo na nabodovaném štítku u embéčka, tak za mě stk na veterány teda pěkná pitomost. A to nejsem běžný zákazník a stejně to vždycky omele, že by s tím kohokoliv jinýho vyhodil. O výměně původního TP za popsaný ani nemluvím...a takových „detailů“ se najde3
09:25:35
09.02.2022
11mAjA11
Upřímně by stě se divili co za vraky jezdí po silnic pod rouškou zeleného V...jebat řidiče co s tím jezdí, ale v momentě kdy sebou vezme nevinné lidi to už je zlo..
Je dobře že ty auta budou muset na STK aspoň budou bezpečné "v rámci možností - dané dobou vzniku vehiklu".
Nikdo netvrdí že musí splňovat EuroNCAP , jen prostě kontrola technického stavu je podle mě na místě, minimálně stav rámů, zavěšení a podobne mechanické věci..technik nemusí být extra ajnstajn na veterány, prostě zhodnotí reálný stav, viditelně zhnily nosný rám, vymlácené zavěšení, nefunkční brzdy pozná, proto je technik STK a je pravidelně proskolovan. Spíš se modleme aby nedošlo k tomu co vláda předvedla v Itálii..to by stě prskali mnohonásobně hlasitěji a intenzivněji..ostatně je dost dobře možné že ta situace zde jednoho dne nastane taky...ale doufám že se toho nedožiju a nebo mi bude tolik že už mi to bude úplně jedno..1
upraveno 1x, naposled 09.02.2022 09:26:36
08:34:58
09.02.2022
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tomaso435: A co ti jako na tom vejfuku kontroluje? 9 Auto na papírech mám a jediné co kontroluje je zda odpovídá typ motoru. Vše je jinak jen papírová formalita která se cenově různí. Někde chtějí 50% ceny emisí, někde plnou sazbu. Jezdím tam kde dělám STK a platím plnou sazbu protože se mi nechce jezdit jinam.

A i s tou retestací nemusím jezdit na kraj. Byl jsem tam jen poprvé na zápis do TP, ale ne s retestací.
upraveno 1x, naposled 09.02.2022 08:36:15
07:56:26
09.02.2022
Tomaso435
-> Vojťas: jo přesně tak normálně jdeš na technickou jediné co tak ti ty emise nezměří pouze kontroluje stav vejfuku všechno fotí a tak dále a tak dále...
Samozřejmě platba je v plné výši
07:34:34
09.02.2022
Vojťas
jen to asi trochu opravim protoze si myslim ze to je jinak, ze se nejedna o absenci emisi, ale jen se auto nemeri, jet tam, nafotit a zkontrolovat doklady a zaplatit to musis stejne. ale jeste to vyzkouseny nemam 1
Extreme Tyres