![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výroba brzdových trubiček - felda pickup
u toho favorita tam nic takoveho mosazneho nebylo, jen plastova trubka a na ni hadice se sponou a nebortilo se to![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: Ty jo,super !
Dík moc.
Třeba tenhle típek si na tom udělal celkem slušnej byznysplán
auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-Felicia-Favorit-pal ivove-potrubi-trubky.php
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Třeba tenhle típek si na tom udělal celkem slušnej byznysplán
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-Felicia-Favorit-pal ivove-potrubi-trubky.php
-> ondie 04.09.18 21:04:36: jo to se dává když máš upevnění takovým převlečným válečkem běžně k sehnání tam kde maji trubky tbtshop.cz/3019-vlozka-8-
pa-trubky-d-8-6x15.html
-> Jarda/felda: Hezký,to je zase kus peněz dolu. Jen teda v tom mým odkazu maj to upevnění řešený přes nějaký "mosazný" průchodky,muselo by se vidět.
Předpokládám,že je to tam kvůli borcení toho plastu,když se utahuje gumová hadička na tuhle plastovou.
Předpokládám,že je to tam kvůli borcení toho plastu,když se utahuje gumová hadička na tuhle plastovou.
-> Jarda/felda 04.09.18 19:43:34: to by nebylo spatny na strikani dutin, jestli teda neni moc ohebna
sorry za off
sorry za off
-> ondie 04.09.18 18:55:04: můžeš ho koupit i v metráži www.prekos.net/pa-hadice-
trubka-10-mm-18535cz111 ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie 04.09.18 18:55:04: jestli to je ten samej, co byl na tom favu, tak by to melo byt OK![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Proti kovovejm je ten plast právě i dost levnej a moh by bejt dlouhověkej,pokud to teda nezkřehne a nějak nepopraská.
Upřímně,dělat vedení brzd,tohle už udělám vždycky při jednom. Vzpomínám si před hodně rokama jak mi palivový shnily na Formanovi někdy v zimě,vím že sem to opravoval venku bez zdviže a v tý zimě,ne-li ve sněhu,sem se pod tim musel válet jak vocas,nepěknej zážitek :-)
Upřímně,dělat vedení brzd,tohle už udělám vždycky při jednom. Vzpomínám si před hodně rokama jak mi palivový shnily na Formanovi někdy v zimě,vím že sem to opravoval venku bez zdviže a v tý zimě,ne-li ve sněhu,sem se pod tim musel válet jak vocas,nepěknej zážitek :-)
-> ondie 04.09.18 11:20:34: to jsem vybral z jednoho favorita BMM, ze si to dam na MTX, ale zatim jsem se k tomu nedostal, tak doufam, ze je jeste nekdy najdu :) u toho fava s tim nebyl problem, tak pocitam, ze i na feldu je dam, ale palivovky jsou jeste na te 1.6 dobre, brzdove jsou vyhnile u zadni napravy, pristi STK to uz neprojde - tu mam do jara, ale chtelo by to udelat ted, aby nepraskly v zime
A když jsme u toho,co si myslíte o tomto ?
www.autodily-stancl.cz/fe licie/.../sada-benzinovych -trubek-plastova-felicia-1 6-mpi-cz.html
Cenově je to lepší a nemuselo by to shnít,jen aby to nebyly vyhozený peníze.
Navíc ještě otázka ohebnosti,na autě je pár míst kde ta trubka musí držet ohnutá v úhlu,tak nevim jestli je toho ten plast schopnej.
www.autodily-stancl.cz/fe licie/.../sada-benzinovych -trubek-plastova-felicia-1 6-mpi-cz.html
Cenově je to lepší a nemuselo by to shnít,jen aby to nebyly vyhozený peníze.
Navíc ještě otázka ohebnosti,na autě je pár míst kde ta trubka musí držet ohnutá v úhlu,tak nevim jestli je toho ten plast schopnej.
-> Jarda: mne chýba jedna dlhá len neviem ktorá , ostatné som ešte stihol , možno by som sadu zobral , čo to stojí?
-> ondie 04.09.18 10:36:44: aktualne nevim, ale kdysi mi psali 750 kc na celou feldu, kdyz vemu, ze jedna origo stala treba 500, tak to myslim jde...
-> Jarda: Bereš ten Karbaní 2plášť ? Na kolik vyjde celá ABS Felda ?
Re: dotaz na brzdové trubky
Děkujeme,
Felicii máme s ABS.
Těšíme se na Vaší objednávku.
S pozdravem
Sylvie Chroboková, Karban
Tak je tam objednam...
Děkujeme,
Felicii máme s ABS.
Těšíme se na Vaší objednávku.
S pozdravem
Sylvie Chroboková, Karban
Tak je tam objednam...
-> Jarda: Když se dva lidi střídají při instalaci motoru, jeden se spolehne na druhýho a ani jeden tím pádem nenamontuje zemnící pásek, jsou k vidění věci..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka 28.08.18 13:57:52: ja mam tak 3 cm a rozzhavene jsem to nikdy nevidel![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Bukaj: Ty ale ten pohled, kdy je (už posledních 10 cm holá) spirála bowdenu vybarvená hezky do třešňova - k nezaplacení ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Tak nejen motor musí mít dobrou kostru, ale i zbytek karoserie - jestli máš baterku vzadu a dobře ukostřenej motor, tak naopak může být špatně ukostřená karoserie k motoru...
...nad tímhle jsem dumal před dovolenou, když jsem měl agregát venku a lakoval jsem příčku, držáky a měnil silentbloky - nakonec jsem jeden ze dvou kostřicích vodičů od baterky připojil pod šroub příčky a druhej na blok motoru - předtím jsem měl jeden na blok a druhej pod šroub silentbloku, takže de facto přes příčku také na blok...
...nad tímhle jsem dumal před dovolenou, když jsem měl agregát venku a lakoval jsem příčku, držáky a měnil silentbloky - nakonec jsem jeden ze dvou kostřicích vodičů od baterky připojil pod šroub příčky a druhej na blok motoru - předtím jsem měl jeden na blok a druhej pod šroub silentbloku, takže de facto přes příčku také na blok...
-> Bukaj 27.08.18 16:30:07: to mi chce rict, ze u rapida se mi otavil bovden sytice, ze se to kostrilo, ja myslel, ze to bylo vysokou teplotou a pasek k drzaku altiku tam urco mam a i od baterky na motor mam kabel...
-> vhml 27.08.18 09:31:51: No, roztavenej bowden sytiče, přes kterej se kostřil motor už jsem viděl, ale co má brzdový potrubí společného s motorem? Vždyť už z principu se to vzájemně nesmí dotýkat...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 27.08.18 14:03:09: slitina cunifer ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Víceméně - třeba to, co tady nahmatal -> Bukaj 26.08.18 17:44:50: vypadá, že má hlavu a patu..
Ale jinak to chce prověřit, informace prodejců často nemívaj valnou cenu, takže vyzvědět, co to je přímo za matroš a vylustrovat si ho.
Ale jinak to chce prověřit, informace prodejců často nemívaj valnou cenu, takže vyzvědět, co to je přímo za matroš a vylustrovat si ho.
-> Jozka 27.08.18 13:53:15: takže měděný trubky jsou nějaká k tomu určená slitina? U nás v dílech mají jak ,,měděný", tak za 2x tolik ,,niklový".
-> Jarda/felda: No, ono je vlastně úplně zbytečný v týhle souvislosti čistou měď zmiňovat nebo s ní argumentovat - nikdo normální to z čistý mědi nedělal a nedělá - za prvý kvůli vysoký ceně, za druhý kvůli pracnosti (musí na to být ohýbačka, ty trubky se okamžitě "placatěj").
Ale potrubí "v mědi", to je holt takovej "elektrón" nebo "embéčka" = matoucí nesmysl.
Ale potrubí "v mědi", to je holt takovej "elektrón" nebo "embéčka" = matoucí nesmysl.
Já četl nějaký pojednání o tom, že snad v případě špatný kostry motory, by se to mohlo kostřit přes ty měděný trubky, který tím časem zdegradujou. Ale co je na tom pravdy nevím. Na škodovkách jsme jezdily měděný trubičky vždycky. Na Sharanu už mám taky asi dvě, lepší než děravá původní. Preventivně jsem to kvůli stk potáhl smršťovačkou.
-> Jozka 27.08.18 01:01:56: slitiny jsou v pořádku tam ta pevnost bude ale u čistý mědi těžko ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda 26.08.18 17:34:39: Nesmysl - pevnost (odolnost proti vnitřnímu přetlaku) trubek ze slitiny mědi, který se běžně používají v průmyslových aplikacích, několikanásobně převyšuje požadavek zkušebního přetlaku hydraulických brzdových systémů.
-> Bukaj: Tomu se divíš ? Jsem ani nikdy trubku z čistý mědi v ruce neměl.. ty se používají leda na spešl aplikace - třeba medicinální plyny a některý chladiva (a stejně snesou jistě nejmíň 120 barů)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Tomu se divíš ? Jsem ani nikdy trubku z čistý mědi v ruce neměl.. ty se používají leda na spešl aplikace - třeba medicinální plyny a některý chladiva (a stejně snesou jistě nejmíň 120 barů)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tady je k tomu zajímavý článek včetně tabulky odolnosti materiálů používaných pro brzdové potrubí. Takže to, co je v autech z výroby, není čistá měď, ale Cu/Ni v poměru 90/10...
www.copper.org/applicatio ns/.../brake.html
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
www.copper.org/applicatio ns/.../brake.html
-> Jarda/felda 26.08.18 17:34:39: To pochybuji. Když hafo aut to má v mědi z výroby, tuším v USA (nebo kde jsem to vídal) je to poměrně běžný jev...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj 25.08.18 22:18:46: kvuli pevnosti mědi
je prostě měkká na brzdový potrubí
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: vím,že se to už tady řešilo,ale co jsem mluvil s x lidma z STK,tak nikdo neví o tom,že by to nesmělo být (a to nejsou žádní hloupí lidí)navíc my je montujeme přes 9 let a máme k tomu i certifikát,že jsou schváleny k provozu.prijde mi to divný,ale je to o možný,nehadam se![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 25.08.18 22:18:46: a proc u LPG aut to muze![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> StepaNoFUN: Hm
Ale dráždí mne, když mi někdo řekne, že něco "nesmí bejt", nebo "se nesmí" nebo "musí", nebo "nejde" a nesdělí mi důvod, PROČ...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Nejednalo se o letovaný spojky. Jednalo se o klasický měděný trubky se šroubeníma. Prostě nesměj bejt. Jedině tlaková bezešvá ocel. Pracovní tlak 30-50mBar... (dle systému). Taky to osobně nechápu, ale beru to jako fakt...
-> StepaNoFUN 21.08.18 22:25:51: Hele, není to u těch karavanů myšleno jako rozvody plynného PB v měděných trubkách s pájenými spoji? Tam bych pochopil, že to nesmí být - letované spoje nemají rády vibrace, ale kdyby byl rozvod se šroubovanými koncovkami, tak nevím, čemu by to vadilo...
-> StepaNoFUN 21.08.18 22:25:51: A jakto, že tedy veškeré tlakové rozvody (kapalného) LPG v autech s tímto pohonem jsou z měděných trubek? Spíš bych se přikláněl k verzi-> Jozka 21.08.18 22:17:41: , kdy se to po léta udrželo jako přežitek...
-> StepaNoFUN 21.08.18 22:30:32: A co poměděné štefty a matice výfukových svodů? Tam jsem tu měď nikdy nepochopil, neboť vlivem změn teplot a vlhkosti to stejně hned sleze a zrezne...
...má to nějaký vliv na usnadnění demontáže? U škodovek se stejně na 90% nějaký šteft utrhl, pokud se to nerozebíralo aspoň jednou za rok...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN 21.08.18 22:30:32: A co poměděné štefty a matice výfukových svodů? Tam jsem tu měď nikdy nepochopil, neboť vlivem změn teplot a vlhkosti to stejně hned sleze a zrezne...
...má to nějaký vliv na usnadnění demontáže? U škodovek se stejně na 90% nějaký šteft utrhl, pokud se to nerozebíralo aspoň jednou za rok...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN 21.08.18 22:25:51: to vubec u toho karavanu nechapu, lpg v aute je taky v medi![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN 21.08.18 22:25:51: Pochybný rituály k těmhle zařízením, pokud jsou umístěný na vozidlech (a který se "na souši" zovou vyhrazená technická), mi nikdy smysl nedávaly..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: Je pravda že tam byla spíš zbytková, když člověk proti sobě šmoulal samce a samičku nebo klidně prst tak to šlo pak setřít, nebylo to tam nějak dobře přichycený, ale účel jsem nevěděl.
-> Tom Troll: Poměděný - to je jenom výrobní proces - měď pomáhá k mazání průvlaků. Hromada lidí si například myslí, že poměděnej drát do "COčka" je něco super. Není. Ta měď je tam jenom na škodu. Ale to málokomu vysvětlíš.
-> Jozka: Oblíbený a léta hojně využívaný trestný čin - rozkrádání majetku v socilastickém vlastnictví... :-D
U toho plynu by s pevností taky nebyl problém - vzhledem k tlaku 30mBar tam k roztržení dojít nemůže. Ale argumentujou "dopravním prostředkem" a požadujou ocel. Člověk (majitel) z jedný ze 2 firem v ČR, který směj dělat oficiálně tlakovky na plyn (známej se kterým jezdíme na závody) - první otázka na dotaz, jestli mi udlá na karavan tlakovku - je to v oceli a bez hadic?
U toho plynu by s pevností taky nebyl problém - vzhledem k tlaku 30mBar tam k roztržení dojít nemůže. Ale argumentujou "dopravním prostředkem" a požadujou ocel. Člověk (majitel) z jedný ze 2 firem v ČR, který směj dělat oficiálně tlakovky na plyn (známej se kterým jezdíme na závody) - první otázka na dotaz, jestli mi udlá na karavan tlakovku - je to v oceli a bez hadic?
Co jsme vyráběli naohejbaný trubky tak jsem si to zkoušel z mědi i z oceli, a ikdyž měl člověk naprosto správný přípravky na měď tak se to furt lámalo a vysypávalo když se člověk snažil udělat samičku, bylo to hrozně křehký a strašně brzo to začlo praskat, těžký s tim něco dělat když člověk nemá girf. Ještě k tomu ty ocelový byly stejně všechny zevnitř poměděný, takový ty univerzály zvenku olivově zelený jako maj třeba v kelly.
-> StepaNoFUN: Schválně se na to příležitostně zeptám, ale použití "mědi" (=slitiny mědi) byla nám dojem postihovaný za bolševika proto, že ses k těm trubkám nemohl dostat jinak, nežli rozkrádáním majetku v socialistickém vlastnictví. Pevnostně není u brzd problém vůbec žádnej (plyn netuším) a používá se běžně na celým světě.
-> StepaNoFUN 21.08.18 22:05:15: no to nemuzu vedet, tezko rict, ta kratka byla pro nemecko a ma jednu, ta ve francii mela vsechny, ale je mozny, ze pro rusko (nebo spis nekam jinam) davaji med a tady davali ocelove a jedna nebyla skladem, tak dali Cu, kdyz jsou schopni pri montazi urvat sroub, co drzi napravnici a misto vymeny ho privarit - pri vyrobe noveho auta, tak je asi mozne uplne vsechno :)
-> Jarda: Jardo mě se na to neptej. Jenom píšu co vím. Měď je zapovězená už roky... Prostě jen ocel.
Píšeš o evropský homologaci - bylo to uto opravdu s měděnejma trubkama na homologaci? A je sem běžně s měděnejma trubkma dodávaný?
Píšeš o evropský homologaci - bylo to uto opravdu s měděnejma trubkama na homologaci? A je sem běžně s měděnejma trubkma dodávaný?
-> StepaNoFUN 21.08.18 21:46:56: no, tak jakto, ze to auto ma dokonce evropskou homologaci? skodvky maji trubky se silnou stenou, ale ocelovy lada, to je papir, na UA jsem dupnul poradne na brzdu, abych neprejel lisku a ta co sla k pravymu praseti se nafoukla a praskla, sice mam vyhozenej omezovac brzdovyho tlaku na zadni napravu, ale todle mozny neni a v tom miste byla bez koroz, tak jsem tam koupil za cca 20kc nejakou delsi na zigula a doted ji mam namotanou nad diferakem :)
-> Jarda: Měď je na brzdy zakázaná. To že to někde na STK neřešej, bych neventiloval...
Jako na karavanech jsou zakázaný rozvody plynu v mědi. 10 z 10ti plynařů ti řekne po dotazu na ocelový plynový trubky, že to neznaj a že se to tahá v mědi. Bohužel u dopravních prostředků e to prostě jinak a neprojde to tlakovkou - kterou mimochodem dělaj v ČR 2 firmy, takže si nemůžeš moc vybírat...
Jako na karavanech jsou zakázaný rozvody plynu v mědi. 10 z 10ti plynařů ti řekne po dotazu na ocelový plynový trubky, že to neznaj a že se to tahá v mědi. Bohužel u dopravních prostředků e to prostě jinak a neprojde to tlakovkou - kterou mimochodem dělaj v ČR 2 firmy, takže si nemůžeš moc vybírat...
-> Jarda/felda 21.08.18 21:32:09: ale pokud mas narezle ocelove, tak jsou na tom casto pevnostne hur a STK to projde![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)