Každej má svojí pravdy a dá se na ní pohlížet jako na tu správnou... Jezdís víc jak 200km denne v kuse nebo potrebujes vetsi auto(jako že ho opravdu potrebujes, ne že se hodí kdyby), nebo bydlím v nějaké zakopané prdeli, ok elektro není pro tebe. Tečka ! Ale neměj na to kecy. Potrebuju jednou za rok jet do Chorvatska (tohle leto kurva budte doma a podporte ceskou ekonomiku a nepodporujte ty vyzirky) povezu si brambory, řízky, chleba, pivo, tak si pujcim auto.. Jezisi oni chtejí za týden 10k ?! Se posrali ne ? No neposrali, spocitej si kolik to stojí tebe ve výsledku, že más velky auto pro to "jednou za rok".
Ale netvrd, ze to je etalon pro kazdýho, není....
Kdyby vetsina jezdicu 5000km rocne zjistila, že je to auto stojí víc jak taxík, tak by se divili, protože si to nedovedou představit, ale je to tak (pořizovací cena/ztráta ceny za rok, POV, benzín, servis, zimní gumy). Nebudu jim to vymlouvat, je to dan za komfort, ze jedu hned a necekane. Sám mam tři auta, jedno daily, jedno na zimu, jedno na vikend. ve vysledku vyhazuju 30k POV 4500,- za známky a to nemluvím o servisu, oleje, brzdy, nápravy, a co se posere.
Mám auta v plynu, ale i tak to jezdí tak 1,6Kč/km. Jo je super, ze se seberu a jedu do italie, na nadrz dam tak 450km kombinovany asi 1300km, ale stejne natankuju plyn, ptz psychicky nesnesu jet na benzin, kdyz je to 2x tolik penez. A stejne si za ty 3h zastavím na 15-20min.
A ted ti povím svojí pravdu, kdyz jsem prestal, kazdy tyden jezdit Praha-Břeclav a rekl jsem, že nechci služebák, ptž me uráží nový motory, mám proplaceny vsechny sluzební kilometry, vcetne cesty do práce, a náke ty soukromé..
Jezdím hlavne Prahu a blízké okolí, 1-2x mesice Plzen, Liberec tzn cesty do 250km denně (a ne v kuse). Zítra vracím po 1000km elektrické citigo. Jezdím 95% sám, nevozím velká břenema. Citigo iV jezdí za po praze s klimatizací do 10kWh/100km, při 100km/h do 12kWh/100km, dálnici v omezovači 135km/h do 18kWh/100km dle terénu.
Pořizovací cena predvadecky 6 mesicu stare 400k, záruka 5 let na baterie 8 let, po 4 letech odhaduju cenu aspon 200k, najedu s tím tak 30-40kkm ročne POV+HAV 10k, ted si spocitejte na kolik to vyjde oproti beznému auto starému 10let za 200k.
Auto ve meste v léte hravě ujede pri nabijeni 0-80% 250km, v zime 170km. Na rychlonabijecce za 20min nabito(delsí dobíjení postrádá smysl čas vs km) na dalších 100km (bohuzel tomu docela domrdali rychlodobíjení). Já nejezdím pomalu a nevrtám koleno, tyhle údaje jsem si ted proveril a overil... Vetsi auto má žena.
Nemáš kde nabíjet ? Dobře, jde to i bez toho, ale chápu, že to není pro tebe. Mám kde dobíjet: každé ráno jedu s nabitým a vytopeným autem.
Ano pořizovací cena je velká, ale jak říkám pořizovací náklady můzou znacne snížit provozní náklady, které se načítají postupne a ve výsledku mohou být dosti vysoké.
Když se na to podíváte ze strany mojí pravdy, dává to smysl ?
EDIT: a jeste pro me výhody, neseberou mi papiry za rychlost, i tech 61kW má takovou dynamiku, že spráskam kazdyho na semaforu, o myskach na jizni spojce nemluvim, má to podobnou dynamiku jako V8 kdyz más otačky 4k, ale takovou dynamiku moc aut nemá... Ale elektro jíi má okamžitě a vzdy.