Nízkoemisní zony Praha

prohledat
194 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 26.10.2014 do 30.06.2020, založil/a Herman
řadit dle data
20:41:55
30.06.2020
Jozka
-> Bukaj 29.06.20 22:16:47: Jsi mi zas připomněl někdejšího šéfa, kterej v CZ služebně odjezdil 3. zadomotorový škodovky á 2 GO motoru (čili cca 6x130 tisíc km), i po letech uměl vyjmenoval co kdy v kterejch km odcházelo a přednášku zakončil slovy "a na 100 tisících +/- 5000 vždycky praskla miska pod karburátorem"..
09:05:09
30.06.2020
Borderer
-> palinator: Potvrzuji, je to slyšet docela dost, nicméně to během jízdy zaniká v hluku převodovky. Nicméně i tak po výměně ložisek auto trochu ztichlo - respektive zvuky, které předtím nebyly slyšet najednou slyšet jsou a deptá mne to. 3
08:18:12
30.06.2020
palinator
-> Bukaj:
I na kyvce jdou zadní ložiska poznat. Kámošovi na jedný ze škodovek jedno z ložisek řve. A když vyšlápneš spojku a vyřadíš, tak ten hluk od převodovky částečně odfiltruješ a taky se to nějak projeví.
Rozvody jsme nikdy neřešili. Děda až do 180 tkm a to dělaly menší kravál, než ty moje. Já se rok od roku odhodlávám na výměnu spolu s rozdělovačem, ať tam konečně vyladím předstih "na hranu", ale nějak se mi nechce. Jezdí to, jezdí. Nějak. 3
22:16:47
29.06.2020
Bukaj
-> palinator: Jo, v dobách, kdy se jezdilo na Mogul (u nás v rodině se kupoval Mogul Super 15W-50, ale taky to byla sračka) to byla se stavem motorů bída - samý karbon a motory to žraly přes kruhy...
...ale moje první auto (130L, kterou jezdím na srazy) celou dobu jezdila na Shell a motor bez karbonu a olej nežral - aspoň do doby, než jsem ze zvyku po koupi začal lít Mogul Super...
...za pár let plno karbonu...8
Ale s kloudným olejem už není potřeba řešit karbon, rozvody co 80 kkm a GO co 100 kkm...

Ložiska na přední nápravě jsou nesmrtelná, pokud do nich nenateče při brodění voda a pokud je někdo nepřetáhne. U kyvky ložiska sice odcházejí, ale přes hluk převodovky, přenášející se přes příčku do karoserie, nejsou hučící ložiska slyšet.
Jinak 4q převodovky trpěly asi jenom na ty synchrony na jedničce a dvojce, maximálně při jezdění bez oleje nebo na původní náplň na čepu přidřené satelity v diferáku a v důsledku toho střižený jisticí šroub čepu satelitů...
Dost toho na škodovkách odešlo v důsledku neodborně provedeného servisu, ale rozumně udržované a servisované auto umřelo nejspíš asi na korozi, případně na šrotovné...8
10:26:42
29.06.2020
palinator
-> Bukaj:
Můžem, pokud budeš mít čas. 3
Já jen reflektuji zkušenosti z provozu dvou 120 L, dědový 4q "88 a našich (dnes mojí) 5q "89. Takže o vlečce nehovořím. Olej braly obě od dob co pamatuju. Ale tenkrát to jezdilo na to, co bylo, M6AD nebo "ten lepší", tzn. nějaká sedmička Trysk.
Obě auta měla podobné problémy s motorem, dědova byla v o něco lepším stavu, navzdory vyšším najetým km. Tišší, méně kouřila, za to měla horší starty a obecně časté problémy s karburátorem. Dědova dobře brzdila i řadila po celou dobu. Moje začala brzdit až po výměně posilovače a to paradoxně až tak, že dnes člověk prošlápne hluché místo bez odporu, přičemž sykne posilovač a člověk si dá tečku o okno. Kdysi jsem se o tom hádal s darklordem, že mi škodovka teď brzdí v počátku nejagresivnějc ze všech aut v mém okolí.
Co měly kladně obě auta společné: všechna ložiska OK, původní pumpa, altík, převodovka (já mám jen horší synchron na 2r.s. a obtížné řazení 1.r.s.), spojka, chladič i topení, dokonce ani hadice na chlazení se měnit nemusely, jen shnilé spony.
09:34:55
29.06.2020
Bukaj
-> palinator:
Kdybych měl trošku víc času, mohl bych tu popsat průběh toho, co odešlo u 130LPG za 33 let a 315 tisíc km - úplně by se to s Tvým výčtem neshodovalo. Třeba regulátor dobíjení je stále původní (altík jsem měnil za nový kvůli hluku od ložisek - občas umeju i motor a to ložiskům nesvědčí - jinak byl funkčně OK), brzdová a spojková hydraulika se řešila jen jednou, když auto bylo zakoupeno po deseti letech stání s 45 tisíci na tachometru, od doby, co je v denním provozu, se mění jen kapalina, destičky a pakny, jo, vloni jsem měnil (poprvé od výroby) zadní prasata.
Motor problémy nedělá, respektive všechny problémy s motorem byly způsobeny úpravami (LPG a zaklepané ventily v hlavě) nebo vadnými díly (svíce NGK, které po ujetí asi 10 km ulétla elektroda a zaklepala se mezi píst a válec).
Motor ve 130LPG jsem nikdy neuvařil, spíše jsem u tohoto auta řešil nedostatečný topný výkon v zimním období (malá životnost termostatů)...
Stejně tak spotřeba oleje - u žádného škodováckého OHV motoru od 1000MB až po Felicii MPi jsem nikdy mezi výměnami nemusel dolévat olej (výjimkou byla 130LPG před přetěsněním3)
A původní ložiska u vlečky rozhodně nedají 180 tisíc. I když u 130LPG mají po výměně už přes 200 tisíc s jsou OK, tak původní hučela už při 100 tisících a u mé první 130L hučela už při koupi, když auto mělo 75 tisíc...
...ale dle mého názoru vlečkovým ložiskům spíše škodí delší stání, než kilometrový nájezd4
A tak by se dalo pokračovat dál, můžeme pokecat třeba na Pohofestu4
09:28:58
29.06.2020
suri
-> palinator: niekde bol test ako najazdili 80tis km na 120 a povedali že super auto , dotiahli zvislé čepy a jazdilo sa ďalej ...
09:14:09
29.06.2020
palinator
-> saskyn2 20.06.20 22:28:21:
Jako když tu škodovku nepotřebuješ mít pořád eňo ňuňo a nevadí ti, že občas někde něco chvíli bouchá, apod., tak to zas taková servisní trága není. Za životnost auta (180 tkm, kdy už je totálně na sračku) uděláš odhadem 3x kuláky, když máš štěstí a mažeš tak svisláky zůstanou původní, tlumiče dtto, akorát ta náprava bude celá už taková rozjebaná. Životnost brzd není u škodovky problém, pokud nejezdíš kopce. Stejně se škodovkou nemá význam jezdit rychlejc, než 100 km/h a pokoušet se o nějakou dynamiku jízdy. Dřív odejde brzdová i spojková hydraulika, možná to stihne i 2x. Vzdaj to obvykle tak 2 regulátory dobíjení, 2x uhlíky ve startéru (v poslední době taky cívky, ahoj minno 3 ), 1x membrána v palivový pumpě. Při troše štěstí přežijou všechny ložiska, vč. vodní pumpy a altíku. Spojka by taky měla těch 180 tkm vydržet.
Samozřejmě po těch 180 tkm to auto bez údržby bude celkově rozpadlý, tu nebude chodit omezovač dveří, tu někde něco poteče, tu se urve vzpěra kapoty, tu praskne něco co ani fyzikálně prasknout nemůže, případně se cokoliv nevysvětlitelně vysere.
Nejhorší na pětikanálech jsou z celýho auta vždy motory. Ty jsou od 100 tkm obvykle daleko za hranicí, kterou se dá označovat ucházející stav motoru. Vzhledem k tomu, že pětikanály berou olej obvykle už jako nový, díky čemuž a záhadnýmu SEDRu motory různě pokuřujou, což nedělá dobrou vizitku. Snad každej za životnost auta z nějakýho důvodu motor uvařil, jde pak jen o to, kolikrát a z jakýho důvodu, nakonec stejně vždy hlava dolů. Při troše štěstí jen jednou. Nakonec to v těch 180 tkm stejně vypadá tak, že před každou druhou jízdou dolejt vodu a před každou pátou olej. Příčina ztrát nebývá známá. 3
Ale dají se vysledovat obrovské rozdíly mezi jednotlivejma autama, jak moc zhuntovaný jsou při určitejch kilometrech, nějaký auto to snese dobře, jiný bude zralý na šrot.
11:24:20
26.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 26.06.20 11:09:20: nevím, jak často se tomu dělaly dutiny, kdyby děda žil, tak by povyprávěl... Kastle byla původní, jen opravovanéj predek, protože srazil jelena.
11:09:20
26.06.2020
saskyn2
-> Jarda: Jo a zanedbaná údržba je že zapomněli vyměnit karoserii3 3 Jak to hnije máš tady i od majitele, tak nevím o čem se tu chceš hádat-> miguelias 25.06.20 20:50:59:
Jinak když si nakousnul tu 1203, tak to mi vyprávěl borec jak to probíhalo. Dostal příkaz do Trnavy, tam vyndal věci, bodli to vidlema, hodili na hromadu a dali mu klíče od nový se slovy za 5 let doviděnia3
upraveno 1x, naposled 26.06.2020 11:12:19
05:30:39
26.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 25.06.20 22:08:55: možná při zanedbané údržbě, děda urco s jednou kastli, konkrétně touto -> Jarda - zrušená registrace 23.12.19 11:27:44: najel přes 1000000km, s tou 1203 toho moc nenajezdil a jednou ho nechala v Humpolci
22:08:55
25.06.2020
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 25.06.20 20:42:07: Věřím že milion to najelo, s třetí karoserií výměnným způsobem3 Ano 613 na tom byla tragicky, hnilo to jak brambory4, techniku soudit nechci, přeci jenom tyhle auta šly mimo mě takže tu nepotřebuju ze sebe dělat vola. A jsem rád že si nezklamal a přidal se3-> saskyn2 20.06.20 18:25:56:
20:50:59
25.06.2020
miguelias
-> Jarda - zrušená registrace 25.06.20 20:42:07: 613 je na tom opravdu co se koroze týče hůř. Já to teď budu dávat pískovat do půl pasu. tatrovácká ochrana proti korozi byla opravdu minimální. Ani lázeň neměla. Ale svůj milion najela i tak....
Pokusím se to udělat co nejlépe, doufám že vydrží další milion. 1
Ale to se 105 srovnávat nemůžeš...To je jako plést jabka s hruškama
upraveno 1x, naposled 25.06.2020 20:53:18
20:42:07
25.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 20.06.20 22:28:21: to myslíš vážně, že t613 je na tom hůř, než 120? Já teda bych 120 k dennimu ježdění používat nechtěl, jedině 136 a asi jedno jestli sedan nebo rapid, ale t613 je i proti těmto velmi dobrým autům úplně někde jinde (jen spotřeba by mi nevyhovovala)/, ve firmách 613ky měly i víc jak milionové najezdy, ano s poctivym servisem, děda než si odkoupil 603 s 750tis.km tak v práci vždy zůstával několik hodin prescas a dělal na tom, druhý den to taky zas muselo jet, ale to auto s těmito km bylo jak nove, odkoupil ji tenkrát za cenu nové 120ky a za cca 15let, co jí měl, tak měnil jen olej, filtr a svíčky, říkal že nikdy na to nemusel kupovat žádnej díl, nakonec ji prodal kvůli spotřebě, koupil fungl novou 105 a měl jsi videt, co na ní říkal, co je to za srac oproti tatram
22:28:21
20.06.2020
saskyn2
-> King: To očividně nemá smysl vysvětlovat, každý kdo někdy jezdil škodovkou tak ví jak to funguje s životností náprav, brzd, ložisek, motoru, drobností typu topení nebo sahara a nejhůř korozí. T613 je na tom ještě asi o dost hůř, sice jsem jí nikdy neměl tak úplně nechci soudit, ale stačilo co to měl známý. Tím v žádném případě neříkám že to ve své době a hlavně za ty peníze(š120) byl špatný výrobek, naopak, v té době za daných podmínek dokázali skoro zázrak...
18:54:48
20.06.2020
miguelias
-> King 20.06.20 18:48:25: Já ji jen měnil za 5q. Původní byla ok, akorát ten 4q se mi nelíbil, když jezdím dlouhé trasy převážně.
18:48:25
20.06.2020
King
-> miguelias: Jasne!1 Ja jsem temahle “upravama “ vymenil v podstate vsechno krome topeni :-)
upraveno 1x, naposled 20.06.2020 18:50:46
18:47:18
20.06.2020
miguelias
-> King 20.06.20 18:43:28: No letos to byl jen olej a kondenzátor. Výměnu převodovky nepočítám, to je úprava, ne oprava... 1
18:43:28
20.06.2020
King
-> miguelias: Jasne, jenom dolejvas benzin a menis olej3 Taky mam jakysi povedomi o tom, co vsechno je potreba delat se starou skochtli, kdyz se honi 30tkm + /rok4
18:41:02
20.06.2020
miguelias
-> saskyn2 20.06.20 18:36:00: myslím že mě to bavit nepřestane. Víceméně novými auty opovrhuji. 1
Po renovaci T613 bych rád jezdil denně s ní. Tak uvidíme. 1
18:36:00
20.06.2020
saskyn2
-> miguelias: Však jo4 Pokud tě to baví tak jedině dobře, mě to taky baví, ale určitě ne 30t/rok, až ti bude tolik kolik mě tak mi přijd říct jestli tě to pořád tak baví. V tomhle bukaje obdivuji.
18:30:53
20.06.2020
miguelias
-> saskyn2 20.06.20 18:25:56: Já mám 30tkm + za rok. Nemám problém. Tohle je (bylo) forum o starých škodovkách, takže to ty lidi baví v tom jezdit.....
4
18:25:56
20.06.2020
saskyn2
-> miguelias: JJ, jasný, ještě chybí jJarda do party3 Já s ní občas jezdím taky, občas litrem a troufnu si říct že za život jsem v tom odjezdil o dost víc než ty, takže tak nějak vím jak to funguje4
18:20:54
20.06.2020
miguelias
-> saskyn2 20.06.20 18:18:07: Vidíš, já jezdím 120kou bez problémů. 1 Letos už 15tkm a v pohodě jezdí...
upraveno 1x, naposled 20.06.2020 18:21:06
18:18:07
20.06.2020
saskyn2
-> Bukaj: Někdo je spokojen když to auto jezdí, někdo když se v něm může hrabat3 pak jsou tebou vyjmenované stroje ideálním povozem3
13:14:08
20.06.2020
Bukaj
-> suri: Proč by ne? Může si koupit starou škodovku, novou Ladu nebo Buchanku a být spokojen 1
Já bych si taky nové auto nekoupil už jen z principu...4
11:46:17
20.06.2020
suri
-> Jarda: aj tak nemáš na výber
11:17:14
20.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> suri 16.06.20 11:38:42: to je super vizitka a duvod, proc bych si novou skodovku nikdy nekoupil...
11:38:42
16.06.2020
suri
-> Borderer: už si to nepamätám , škodovka sa k trojročným autám nevie postaviť a nie k 25 ročnej felicii
11:35:52
16.06.2020
Borderer
-> suri: Nevím jestli pro škodovku, ale reálně to drželo pohromadě pomocí dvou obyčejných imbusových šroubů.
10:53:05
16.06.2020
suri
-> Borderer: nepamätám si už feliciu ale bolo to vôbec rozoberateľné ?
10:36:02
16.06.2020
Borderer
-> suri: Bylo to na Feldu. Ty rozměry se tehdy lišily tuším v desetinách mm, ale těsní to. Mezi trubky a ventil to tehdy nebyl problém, to je v etce "1J0 820 749 B" a "7H0 820 896", ale mezi ventil a výparník nic - to bylo v etce jako jeden celek.
10:21:50
16.06.2020
suri
-> Borderer 16.06.20 09:41:59: na akom aute? na Felicii minimálne jedna gumička bola špeciál
10:21:06
16.06.2020
suri
-> Syny: robotu rátaj ofiko min 300€ + lak ... dá sa to samozrejme aj lacnejšie ale zase je to o tom ako sa to urobí a akým vybavením ... je iné riešiť bodovačku niekde a iné CO2 ...
10:13:49
16.06.2020
Borderer
-> Jarda/felda: Tehdy jsme to nedohledali, naštěstí prodejce nebyl jen panák za pultem, doměřili jsme šuplérou rozměry potřebných kroužků a vyšlo to. Ve felicii jsou v klimě těsnící kroužky z Yetyho a z Fabie. 3

edit: Podotýkám, že to bylo v době, kdy se Felicie považovala za auto a ne popelnici. 3
upraveno 1x, naposled 16.06.2020 10:14:26
09:59:14
16.06.2020
Syny
-> suri: Ano, tuhle sadu jsem presne chtel. Jenze ... na moje auto neni 7

Mimochodem, z duvodu co pises chapu, ze se neda jen ten lem sehnat v autorizaku, ale ze se to nedela v druhosce mi docela prekvapilo. Ale pravdepodobne to je tim, ze jak pisu, u tech aut to standardne jeste uplne nehnije, tak se to nevyplati delat. Neni to stiznost, spis jen takovy konstatovani faktu, ze dneska se bohuzel fakt moc nepodporuje veci opravovat...

BTW: Jen pro zajimavost, kdyz pominu cenu ty bocnice, kolik by si servis rekl jen za jeji vymenu a lak? To se skoro bojim i predstavit 3
upraveno 5x, naposled 16.06.2020 10:10:09
09:56:05
16.06.2020
suri
-> Syny: nepoznám značku auta kde by sa predávali nejaké výrezové lemy a diely , zvlášť ak je predpis výmena bočnice / výrez blatníka a podobne aby boli dodržané technologie , ochrana proti korozii a bezpečnosť ... to že také vyrába poliak na feliciu , ford transit a ešte pár áut tak neznamená že to začnú robiť kvôli pár golfom ... nehovoriac o tom že tie polské plechy stoja fakt za to a za dva roky je to hrdzavé viac ako toto ...

je zbytočné plakať nad tým čo a prečo je tak keď to proste nezmeníme ... inak opravná sada na stierač bývala na niektoré modely
zvětšit Nízkoemisní zony Praha - obrázek od suri vložen 16.06.2020 09:56:05
09:49:19
16.06.2020
Syny
-> Borderer: Asi jako me na Golfu urezla trubicka ostrikovace zadniho okna (kdo vymyslel tak debilni system ostriku, toho by meli povesit za kule do pruvanu). Taky jsem si naivne myslel, ze sezenu jen tu trubicku a byl jsem ochotnej za ni dat i nejakou tu stovku. Jake bylo ale moje prekvapeni, kdyz mi ve VW rekli, ze jedine celej motor sterace i s ostrikem za cca 6000 3 A kdyz jsem se jich zeptal, jestli jim jako prijde normalni kvuli problamatickej (bolavy misto mnoha VW) trubicce v hodnote par haliru, maximalne korun, mit jako ND celej motor (!) zadniho sterace, tak mi s naprosto suverenni jistotou rekli, ze "jasne" a co bych jako chtel... Ostatne ted co shanim ten lem, tak je to to same. ND jen zadni lem neni, takze jedine cela bocnice za 10 3 Jako chapu, ze by asi uplne nebyl obrovsky odbyt na tydle dily (precijen to u techhle aut jeste uplne standardne nehnije - zatim), ale pak je mi zahaodu, proc na kratkyho Golfa to sehnat jde...
09:45:56
16.06.2020
Jarda/felda
-> Borderer 16.06.20 09:41:59: kroužky v katalogu jsou 4 přinejmenším se daji dohledat rozměry
09:41:59
16.06.2020
Borderer
-> Jarda/felda: Jo, to mi připomíná, když sem posledně sháněl O kroužek do klimatizace mezi výparník a expanzní ventil. Ve škodovce mi nabídli pouze celek výparník s ventilem za 300 násobek ceny kroužku...směšný...3
09:22:38
16.06.2020
Jarda/felda
-> Borderer 16.06.20 07:10:34: ono by i stačilo kdyby to vyráběli "opravitelný" a ne jen výměny celků za nesmyslný ceny 4
07:10:34
16.06.2020
Borderer
-> pavucina: Beztak je to celý směšný, obhajovat udržitelnost a ekologii výrobou nových a nových výrobků. 3 Přitom by stačilo, aby fabriky vyráběly kvalitní výrobky a lidi je pak používaly dle jejich životnosti a ne že "už se jim nelíběj".
17:22:07
15.06.2020
pavucina
Zpatky k tematu:
Dneska to bylo rano v televizi, byla novela schvalena vladnou o rozsireni emisnich znamek pro euro 5 a 6, elektromobily a plugin hybridy.
A rikali, ze o to stejne mesta nemaji zajem...
17:08:00
15.06.2020
pavucina
-> King: Uprimne, te to fakt nemelo urazit... mysleno to bylo tak, ze jsem si myslel, ze me to auto bude srat, at uz plastovym interierem, tak typicky nepohodlnymi sedackami pro koncern ( a je jedno jestli fabie, octavie) nebo malo mistem, txpicky mam problem se stredovym tunelem a radiem a ja v tom vubec nemel problem s nicim a to me prekvapilo.( proto ty moznosti).
Nakupni taska to je, ale pro jednoho max dva lidi dostacujici. Tedka jezdim s A6 a pro cestujici vpredu to neni prostorove rozdil , coz jsem opravdu nevekal

Jinak zrovna panove, my tri osobne by jsme tohle tema uzavreli po 5 minutach4
Tak nebuďte takovy cimprliny.
15:39:41
15.06.2020
King
-> pavucina: A “hejt “ znamena, ze o citigo napisu, ze je to nakupni taska?
Ja teda chodim po dvou, takze kohoutkovou vejskou nemuzu slouzit :-) Jenze k cca 187cm mi priroda nadelila modelkovsky dlouhy nohy, takze pohodli na dlouhy cesty nalezam az ve vyssi stredni. Jak uz uvadel Vita, loni jsem docela lamal rekordy na silnicnim kole, cimz jsem se dopracoval k takrka mladickym 80kg a i s aktualnima 90 fakt nevypadam jako typickej padesatnik-aspirant ;-) Verim, ze par kilaku se v citigo prezit da. S petkovym bawem v kombajnu jsem po 4 letech odhadem nekde kolem 200kkc a cekam co se vysype dal4
Jinak obecne davam spis prednost stylu debat, kterej tady reprezentuje Vita (byť nedosahuju jeho diplomatickych kvalit), pokud mozno bez ad hominem kokotin4
upraveno 1x, naposled 15.06.2020 16:01:58
15:13:14
15.06.2020
dragon_cb_cz
-> pavucina 15.06.20 14:40:46: No ale právě že jsi vedle, King v autě za 30 nejezdí a jestli tu loňskou cykloformu přes zimu úplně nezabil, tak vyžraný prase taky nebude. Že jsou EV pořád dost drahý je vcelku nepopiratelnej fakt a pokud nejezdíš fakt hodně a zároveň nedobíjíš fakt levně, tak to trvá sakra dlouho, než to na "spotřebě" doženeš...
14:40:46
15.06.2020
pavucina
-> dragon_cb_cz: No za svoji praxi svymu hejteni rikam, ze pisu pravdu. A kdyz se trefim, tak pak presne prichazi tyhle odpovedi...nemam co napsat, tak vyberu vetu z kontext a tu zesmesnim.

Ja jim pravdu neberu, ale oni se tu moji ani nesnazi pochopit

Nikomu se nechci vysmivat kdyz na to nema z jakehokoliv duvodu a ptave jezdi v aute za 30 ... to neni muj cil.

Alw nic panove nechcme to byt, proste kazdej chce neco jinyho a at se tak zaridi po svym.
upraveno 1x, naposled 15.06.2020 14:41:45
14:22:52
15.06.2020
dragon_cb_cz
-> pavucina 15.06.20 13:59:15: Zbytečně teď myslím hejtíš ty.
14:00:12
15.06.2020
pavucina
-> palinator 15.06.20 13:43:31: Ani trosku nadsazky nechapeme ?
13:59:15
15.06.2020
pavucina
Je to o číslech, co to stojí dohromady za 5 let, není to tak složity.
Samozrejme chapu, ze pokud jezdis v mrdce za 30, tak ok.
Mám 197 v kohoutku, takže jsi bud vyzrany prase, nebo jsi v tom nikdy nesedel.
A jeste jedno obecné rejpnutí na tvuj post. 6 mesicu stáre auto, které to ztrati tech 20% co ztrati vetsina aut, kdyz vyjede ze salonu, a už je to duvod rejpani "skoro nová"... To mi řekni co nejnovejsiho ty lidi měli. To mi pořád dáva vetsi smysl, než cokoli 6letého, co má tak okolo 200kkm, ceka te vymena v tu dobu všeho, nebo uz se neco menilo, nevis co te ceka, a treba nakej pitomec nevymenil vodni pumpu, nebo je nekde strzenej závit a nemuzes nic. To radsi skoro nové, protože to právě prodam takovejmhle za dobre, a co jsem za tech 5 let usetril, tak si koupim zase za 400 skoro nové, ale uz vyssi tridu 3 Ještě nic ? V tom případe přeji hezký hate !
Ale co... shrnul bych to slovy, zasraná EU, Babiš a žlutý pole !
Extreme Tyres