skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nízkoemisní zony Praha
-> dragon_cb_cz: Chcipani lpg volnobehu v zatacce neni ani ficura ani bug. Chcipe to kvuli pusobeni odstredivy sily na membranu reduktoru, ale pouze lidem, co krouhaj zatacky s vyrazenym kvaltem :-) Nekvalitni plyn to samozrejme jeste podpori, ale chyba je obvykle "ridici jednotce".
-> Jozka: jj Plzeň-Křimice u pošty
-> Jarda: No jo, jenže s benzínem či naftou jsem nikdy podobný problémy s kvalitou neměl - rozhodně ne do té míry, že by mi auto při předjíždění začalo vynechávat (segře údajně jednou dokonce po natankování nekvalitního LPG při vyřazení chcíplo - v docela velkej rychlosti v zatáčce, nic moc).
Tzn rozhodně to není tak, že by LPG bylo "samé plusy, akorát přijdeš o rezervu". Když si k tomu připočtu nemožnost parkovat v podzemí, je to pro mě tuplem na hovno.
Tzn rozhodně to není tak, že by LPG bylo "samé plusy, akorát přijdeš o rezervu". Když si k tomu připočtu nemožnost parkovat v podzemí, je to pro mě tuplem na hovno.
-> Jarda/felda: teď nevim, jak to myslis - to mluvis o zvyseni spotreby LPG oproti benzinu, ja mluvil o LPG do deasela![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: jako King, kdyby jsi videl, jak mi predali feldu... jo a kvalita LPG dela opravdu hodne
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: jako King, kdyby jsi videl, jak mi predali feldu... jo a kvalita LPG dela opravdu hodne
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 28.01.15 11:08:43: nejde říct +1litr spíš bych říkal +10-15% proti benzínu
-> Luky 28.01.15 15:42:37: V Plzni už jsou dvě CNG ? Měl jsem za to, že v oblasti působnosti mám dvě celkem (areály RWE v Plzni a DP ve Varech)..
Jinak v roce 2008 s nástupem "krize" jsem viděl seznam zakázek přestaveb na LPG v jedný firmě (lehce mimo Plzeň), která se tím zabejvá a byly v něm dva Hummery, nějakejch 5 - 6 velkobjemovejch mercedesů, i nějaká ta amerika.. slušnej soupis to byl, škodovky a žiguly už žádný a třešničkou na dortu v něm byl Citroen DS 21 z roku 1974
.
Jinak v roce 2008 s nástupem "krize" jsem viděl seznam zakázek přestaveb na LPG v jedný firmě (lehce mimo Plzeň), která se tím zabejvá a byly v něm dva Hummery, nějakejch 5 - 6 velkobjemovejch mercedesů, i nějaká ta amerika.. slušnej soupis to byl, škodovky a žiguly už žádný a třešničkou na dortu v něm byl Citroen DS 21 z roku 1974
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> King: Segra ne, ale druhá segra kterej to auto patřilo dřív a hlavně její manžel docela jo - lépe řečeno, měli na to servisáku kterej to dělá už hodně dlouho, Martin u něj měl dělaný na LPG i předchozí auta a dost s tím zápasili - na to kolik ta přestavba u toho turbomotoru (před 11ti lety ještě ne zcela běžná záležitost) tehdy stála.
Mě to hlavně přišlo dost citlivý na kvalitu plynu - když jsem nabral u jedný benzínky, tak celkem v klidu, jen to prostě nemělo tolik výkonu, ale s jiným plynem se prakticky nedalo předjíždět, protože plný plyn a víc jak 4000 otáček nefungovalo, motor začal vynechávat atd. A přepínat si pokaždý před předjížděním na benzín je na hovno...
A já hlavně u spotřebky podobný věci fakt nechci řešit, chci abych to jednou za 15 tisíc km dal do servisu na výměnu oleje a pořešení drobností co se od minula pokazily a tím to pro mě skončilo... tak jako to dělám se svým rakovinotvorným oktaviánem a dělá se to u něj tak už 320 tisíc km.
Mě to hlavně přišlo dost citlivý na kvalitu plynu - když jsem nabral u jedný benzínky, tak celkem v klidu, jen to prostě nemělo tolik výkonu, ale s jiným plynem se prakticky nedalo předjíždět, protože plný plyn a víc jak 4000 otáček nefungovalo, motor začal vynechávat atd. A přepínat si pokaždý před předjížděním na benzín je na hovno...
A já hlavně u spotřebky podobný věci fakt nechci řešit, chci abych to jednou za 15 tisíc km dal do servisu na výměnu oleje a pořešení drobností co se od minula pokazily a tím to pro mě skončilo... tak jako to dělám se svým rakovinotvorným oktaviánem a dělá se to u něj tak už 320 tisíc km.
-> dragon_cb_cz: Pokud se trosku do problematiky LPG neponoris a nevyladis si ten system k obrazu svemu, pak je to obvykle bida - jak po strance vykonu, tak nekdy i spotreby. Vetsina lidi se spolehne na nastaveni od nejakyho montazniho vohnouta nebo z emisi a pak s tou hruzou jezdi a boji se na to hrabnout. Predpokladam, ze segra-zapatistka se LPG tuningu asi nevenovala :-)
-> dragon_cb_cz: tohle má dost vysokou výbavu takže cena asi zhruba stejná jako bez plynu ale nevím přesně, já to nevybíral ani neplatil. Mrkni kdyžtak přímo do ceníku
-> Luky: A jaká je cena v porovnání s totožně vybaveným benzínovým modelem?
Já teď nějakou dobu jezdil segry O1 1.8T na plyn a moc mě to teda nepřesvědčilo...
Já teď nějakou dobu jezdil segry O1 1.8T na plyn a moc mě to teda nepřesvědčilo...
-> dragon_cb_cz: netvrdím opak. Můžeš pak samozřejmě pokračovat na benzín, ale to už není ono... To si musí každý zvážit, jestli mu to náklady 1kč/km vyváží nebo ne. Jak říkám, cesta napříč Evropou je otravná kvůli nutnosti zajíždět tankovat do měst. Když jezdíš po česku, tak se to docela dá
-> Luky: Njn, ale dojezd 400km je dost tragická hodnota....
-> dragon_cb_cz: ten dojezd u Prassatu je necelých 400 km a nádrže to má místo rezervy, takže to nijak neomezuje využitelnost kufru
-> Jarda: Mě by u CNG spíš odrazoval mizernej dojezd s rozumně velikou nádrží - pokud vím tak zaberou dost místa, ne?
A skupina "víc než 20 tisíc za rok, benzín, starší auto" je tak malá, že i kdyby jich většina měla LPG, nic to neznamená. Většina lidí s podobným náíjezdem buď cenu neřeší (protože to neplatí oni nebo protože maj dost peněz aby to neřešili), nebo jezdí na naftu.
Chápu cenovej přínos, ale jinak je LPG dost nekomfortní palivo.
A skupina "víc než 20 tisíc za rok, benzín, starší auto" je tak malá, že i kdyby jich většina měla LPG, nic to neznamená. Většina lidí s podobným náíjezdem buď cenu neřeší (protože to neplatí oni nebo protože maj dost peněz aby to neřešili), nebo jezdí na naftu.
Chápu cenovej přínos, ale jinak je LPG dost nekomfortní palivo.
-> Jarda: já si fakt ve svým okolí žádný auto na LPG nevybavím. Holt asi všichni jezdí malé nájezdy
Jo síť CNG není žádný zázrak, ale v posledních letech to je a ještě bude veliký boom. V Plzni jsou asi 2 (jedna asi kilometr od kanceláře), na D5 na Prahu vím o dvou, v Praze je jich hafo. Je pravda, že jsou oblasti ČR, kde asi žádná v dosahu není
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jo síť CNG není žádný zázrak, ale v posledních letech to je a ještě bude veliký boom. V Plzni jsou asi 2 (jedna asi kilometr od kanceláře), na D5 na Prahu vím o dvou, v Praze je jich hafo. Je pravda, že jsou oblasti ČR, kde asi žádná v dosahu není
-> Luky: ja teda moc benzinovejch aut bez LPG, co jezdej alespon 20tis.km/rok neznam
u CNG by me teda dost odrazovala ta sit cerpacek
u CNG by me teda dost odrazovala ta sit cerpacek
-> Sejki: jo určitě, máme to ve firmě v Passatu a na náklady je to super. Ale jel jsem s tím do Španělska a je pravdou, že sjíždět každých cca 350km z dálnice do nějakýho města (protože benzinky na dálnici zpravidla na rozvod zemního plynu připojený nejsou) byla docela pruda....
Já mluvil o LPG, že to v dnešní době do nových aut snad nikdo nedává
Já mluvil o LPG, že to v dnešní době do nových aut snad nikdo nedává
-> Luky: pokud si koupim nove auto tak bych do nej dal radsi cng teda
-> King: jo +1l LPG, tak nejak to prezentuji montazni firmy, ale jaka je pravda nevim a k tomu vyrazne zvyseni vykonu
-> Jarda: S tou zamenou za LPG u dieselu by to šlo nějak upřesnit? To jako ze vochcavka, která jezdi na naftu za 4/100, bude mít na lpg 2/100?
U pevných emisi benzin vs lpg snad proboha není velkej rozdíl (pokud nepocitame ty ultramoderni FSI)?
U pevných emisi benzin vs lpg snad proboha není velkej rozdíl (pokud nepocitame ty ultramoderni FSI)?
-> darklord: kdyz odbocim, co LPG do deasela? tam se mi libi vymena 2l nafty za 1l LPG a emise tim taky jdou dolu
-> King: ono jde taky o pevne castice a tech ma LPG podstatne mene proti nafte a i proti benzinu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King: ono jde taky o pevne castice a tech ma LPG podstatne mene proti nafte a i proti benzinu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Luky: ono do "noveho" auta (mysleny tym hocijaky priamovstrekovy benzin) je LPG ekonomicky nezmysel, kedze samotna montaz je extremne draha a beh motoru nikdy nie je na ciste LPG ale je pri nizkej zatazi striedany s benzinom, pri vysokej zatazi je LPG odpojene uplne.
-> Jarda: Ono to má taky tu stránku, že LPG sice při statickým měření na emisích, může na starým autě vykazovat impresivně nízký hodnoty CO a NOx, ale vůbec nic to neříká o tom, co leze z vejfuku v různejch režimech zátěže motoru. Dovolím si tvrdit, že SP felda v rozumným stavu je při provozu na benzín menší nebo možná stejný zlo, jako to samý přepnutý na plyn.
-> Jarda: počkej, 90% starých aut jsou na LPG? Jak jsi na to přišel? Já ve svém okolí neznám žádné.
Nebo jsi to pomotal a myslel jsi tím, že 90% LPG aut jsou stará auta? Tomu bych věřil spíš, do nového auta si LPG v dnešní době snad nikdo nedá....
Nebo jsi to pomotal a myslel jsi tím, že 90% LPG aut jsou stará auta? Tomu bych věřil spíš, do nového auta si LPG v dnešní době snad nikdo nedá....
-> dragon_cb_cz: tak auta na etanol taky mohou jezdit na benzin... nevim proc bych s autem na LPG jezdil na benzin, jedine, ze by byl levnejsi.... :) ono totiz 90% jezdicich starych aut jsou na LPG a to nikdo nechce slyset, ze jsou ekologictejsi nez ta nova
ale vsichni vime, ze tady o ekologii vubec nejde a stejne s tim nikdo nic neudela, ale narod je flegmaticky, takze to jednou musi vybouchnout, jen je otazka kdy
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
ale vsichni vime, ze tady o ekologii vubec nejde a stejne s tim nikdo nic neudela, ale narod je flegmaticky, takze to jednou musi vybouchnout, jen je otazka kdy
-> Jarda: Jo, ale to podle mě bylo myšlený jen pro auta, který jezdí výhradně na plyn, tzn něco relativně novýho... ty totiž ten benzínovej pohon pořád zapnout můžeš.
A zákon rozlišuje jen vznětový a zážehový motory...
A zákon rozlišuje jen vznětový a zážehový motory...
-> Jarda: Já bych to jen upřesnil že u benzinových aut od E1 a vyšší bude zelená plaketa a pak tam je že benzinová vozidla neplnící ani emisní limit EURO 1 nebudou mít nárok na žádnou emisní plaketu
u dieselových vozidel splňující emisní limit EURO 1 nebo horší nemají nárok na žádnou emisní plaketu, vozidla splňující emisní limit EURO 2 mají nárok na červenou plaketu, vozidla splňující emisní limit EURO 3 žlutou emisní plaketu a vozidla splňující emisní limit EURO 4 a vyšší mají nárok na zelenou emisní plaketu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
u dieselových vozidel splňující emisní limit EURO 1 nebo horší nemají nárok na žádnou emisní plaketu, vozidla splňující emisní limit EURO 2 mají nárok na červenou plaketu, vozidla splňující emisní limit EURO 3 žlutou emisní plaketu a vozidla splňující emisní limit EURO 4 a vyšší mají nárok na zelenou emisní plaketu.
-> dragon_cb_cz:
Rozlišovat se budou čtyři emisní kategorie. Do první spadnou nejvíc kouřící auta, která nedosáhnou na žádnou plaketu. Druhá emisní kategorie bude označena červeně, třetí žlutě a čtvrtá („nejekologičtější“) zeleně – do té se mimo jiné automaticky dostanou auta na elektrický nebo hybridní pohon a auta na plyn a etanol. Motorky budou do kategorií rozdělovány podle roku výroby.
Zdroj: www.penize.cz/spotrebitel /275168-mazej-z-mesta-smra dochu!-nizkoemisni-zony-mo zna-uz-pristi-rok
Rozlišovat se budou čtyři emisní kategorie. Do první spadnou nejvíc kouřící auta, která nedosáhnou na žádnou plaketu. Druhá emisní kategorie bude označena červeně, třetí žlutě a čtvrtá („nejekologičtější“) zeleně – do té se mimo jiné automaticky dostanou auta na elektrický nebo hybridní pohon a auta na plyn a etanol. Motorky budou do kategorií rozdělovány podle roku výroby.
Zdroj: www.penize.cz/spotrebitel /275168-mazej-z-mesta-smra dochu!-nizkoemisni-zony-mo zna-uz-pristi-rok
-> Jarda: Kde se to píše? Já o tom četl akorát nějakou ničím nepodloženou spekulaci zde na virtu...
-> Herman: takze kdyz mam na Dafu euro 5 tak tam muzu klidne jet co ?:-D
-> dragon_cb_cz: no prave... ale vsude se to pise :) tisk no![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda: Pokud vím tak o nějaké vyjímce pro LPG se nikdy nemluvilo ani ve stádiu úvah.
pry LPG na tom budou nejlip
neverim, bude to stejny jako s ekozlodejinou, to se taky psalo, ze LPG auta budou sprosteny
chci videt, jak mi na rapida daji zelenou znamku, nedaji ani tu cervenou pro euro1
www.penize.cz/spotrebitel /275168-mazej-z-mesta-smra dochu!-nizkoemisni-zony-mo zna-uz-pristi-rok
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
chci videt, jak mi na rapida daji zelenou znamku, nedaji ani tu cervenou pro euro1
www.penize.cz/spotrebitel /275168-mazej-z-mesta-smra dochu!-nizkoemisni-zony-mo zna-uz-pristi-rok
-> Herman: Ono to z toho původního příspěvku moc nebylo jasný a divil bys se, kolik lidí má pocit, že ten rok je závaznej... Každopádně není na tom moc co debatit, všichni ví, že je to blbost, ale nikdo s tím nic neudělá... Vzhledem k tomu, že ve vznikající koalici na pražským magorátu sedí i trojkoalice obsahující zelený, tak už tuplem ne.
-> Syny: Dík. Já jsem si to myslel. Jen jsem si to chtěl potvrdit.
-> mm17: Euro norma je Euro norma, takze to je porad jedno a to samy.
a ta norma EURO se určuje podle stejné tabulky jak při výpočtu ekologické daně?
viz. www.registr-vozidel.cz/do kumenty/prehled_emisnich_l imitu_pro_vypocet_ekologic ke_dane.pdf
viz. www.registr-vozidel.cz/do kumenty/prehled_emisnich_l imitu_pro_vypocet_ekologic ke_dane.pdf
-> Nwkt: ja o tom vím dlouho, jen me zajimaly názory ostatních - moc se o tom nemluví.
-> dragon_cb_cz: to já samozrejme vim, ze je to pouze orientační.....sám jsem mel octavii 1.8. Turbo r.v. kod motoru AUM a ten v roce 2001 uz plnil normu EU 4. To pisu jen proto, aby jsi vedel, ze se v tehle problematice trosku orientuju.....a tedy se neřidím pouze jen rokem výroby.
-> dragon_cb_cz: to já samozrejme vim, ze je to pouze orientační.....sám jsem mel octavii 1.8. Turbo r.v. kod motoru AUM a ten v roce 2001 uz plnil normu EU 4. To pisu jen proto, aby jsi vedel, ze se v tehle problematice trosku orientuju.....a tedy se neřidím pouze jen rokem výroby.
-> Herman: Dle dostupných informaci to PS dávno schválila, Rada hl. m. Prahy taky, na vjezd do centra nemá rok výroby vliv (to je jen orientační pomůcka pro lidi co neumí z techničáku vyčíst euronormu), jde pouze a čistě o tu normu a zda je to benzín nebo diesel. Zbytek ti sedí.
Jinak viz -> Nwkt: ...
Jinak viz -> Nwkt: ...
-> Nwkt: Však jo, to byla samozřejmě ironie.
-> stepan: Vzduch bude úplně stejnej jako předtím(ne-li horší), akorát budou ždímat lidi na známkách. Viz. Londýn a zdanění centra, díky tomu tam mají jedny z nejvyšších emisí dusíku .... a to se vyplatí že ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Herman: Co asi, aspoň bude v Praze krásně čistej vzduch, všichni budou spokojený a usměvavý...
Tos objevil Ameriku ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zdravim pánové,
tak copak si myslíte o nízkoemisních zonach které se chystají v Praze? Dle dostupných informacích budou pravděpodoně (pokud to bude odsouhlaseno v PS) nízkoemisní zony zavedeny v Praze od roku 2016 s tím, že zákaz budou mít vozidla benzinová vyrobená před 1.1.1993 (Euro 1) a dieselová před 1.1.2001(EURO 3) - ovšem to bude jen přechodné období, protože od 1.1.2018 budou mít zákaz diesely nesplňujnící normu EURO 4. Zony se budou týkat Braníka, Podolí, Holešovic atd.
CO VY NA TO?
tak copak si myslíte o nízkoemisních zonach které se chystají v Praze? Dle dostupných informacích budou pravděpodoně (pokud to bude odsouhlaseno v PS) nízkoemisní zony zavedeny v Praze od roku 2016 s tím, že zákaz budou mít vozidla benzinová vyrobená před 1.1.1993 (Euro 1) a dieselová před 1.1.2001(EURO 3) - ovšem to bude jen přechodné období, protože od 1.1.2018 budou mít zákaz diesely nesplňujnící normu EURO 4. Zony se budou týkat Braníka, Podolí, Holešovic atd.
CO VY NA TO?