
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lidl a jiné akční nabídky
prohledat
3494 příspěvků (zobrazeno 651 až 700) od 06.12.2013 do 11.03.2025, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 18.05.23 15:26:21: měl jsem 120bar wapku a to je tak akorát lepší hadice 

-> U-Geen 18.05.23 14:48:42: Mně praskla snad po necelém roce (a záruku měla 3 roky), ale nedohledal jsem účtenku. Pak jsem si půjčoval Kärchera od kolegy a když jsem konečně našel účtenku od té z Lidlu, tak už byla po záruce 

-> saskyn2:
Jenže to je maximální... Pracovní tlak má nižší. Ten Kränzle má i budík, takže pokud nefixluje, dá se to ověřit.
Jenže to je maximální... Pracovní tlak má nižší. Ten Kränzle má i budík, takže pokud nefixluje, dá se to ověřit.
-> palinator: však ta lidlova má tlak 170bar. Ale jak říkám papír snese vsechno
a průtok jsem nějak popletl to máš pravdu že ta tvá je na tom líp

-> saskyn2:
Trochu nevim podle čeho soudíš.. moje má 600l/hod. a pracovní tlak do 120 bar. A tu Lidlovou jsem nikdy neměl, měl jsem v ruce akorát Ečko Nilfisk za 8500 a to mylo znatelně hůř.
Trochu nevim podle čeho soudíš.. moje má 600l/hod. a pracovní tlak do 120 bar. A tu Lidlovou jsem nikdy neměl, měl jsem v ruce akorát Ečko Nilfisk za 8500 a to mylo znatelně hůř.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mam podobnou zkusenost jako Bukaj, umrela pomerne brzo (ale asi po zaruce).... bral jsem pak Riwall kvuli ruznejm nastavcum, ale to uz je taky irelevantni, pac na Aliku se daj koupit redukce snad na vsechno, takze jsem to ted prehazel na quick connectory :) nicmene furt funguje, uz je to par let.
-> palinator: tak ono jestli ty papírové hodnoty tlaku a průtoku opravdu sedí tak ta lidlova je na tom líp než ta tvoje. Jinak souhlasím s tebou že tyhle šontadla nemají smysl, taky jednu takovou doma mám a ve finále je rychlejší použít hadici.
-> StepaNoFUN 12.05.23 22:47:55:
A k čemu je to dobrý? Závity si máznu a i když to utáhnu na sladko vzduchem a přetáhnu rukou křížem (taky na sladko), pak to taky zpravidla na sladko povolim. Nikdy kola povolený nebyly. Víc utahuju jen fungl nový kola, protože povolený matky na předku jsem řešil onehdy na Škodovce, když se vymačkl komaxit na sedlech udělanejch Meteorů.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Na to máš lepší čerpadlo s větším tlakem (třeba třístupňovou Sigmu nebo tak něco
) a udělat to tryskou na hadici ne? Wapka mi přijde slabá už i HD 10/122, ale zařek jsem se že tahle mi už do smrti musí vydržet.
A k čemu je to dobrý? Závity si máznu a i když to utáhnu na sladko vzduchem a přetáhnu rukou křížem (taky na sladko), pak to taky zpravidla na sladko povolim. Nikdy kola povolený nebyly. Víc utahuju jen fungl nový kola, protože povolený matky na předku jsem řešil onehdy na Škodovce, když se vymačkl komaxit na sedlech udělanejch Meteorů.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Na to máš lepší čerpadlo s větším tlakem (třeba třístupňovou Sigmu nebo tak něco

-> Bukaj: Diky, ale potrebuju, aby to fungovalo... Nadrz na kanalizaci by si zaslouzila vymejt, je tam nejakej bordel...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já kdysi koupil nějakou wapku z Lidlu a fungovala mi cca půl roku. Tedy ne, že by odešel motor nebo tak něco, ale praskl zkřehlý "plast" pistole a utíká tam tlak, takže je nepoužitelná. Chtěl jsem na ní naroubovat jinou pistoli, ale žádná z těch, které jsem nasockl, nebyla PnP, a na víc pokusů nebyl čas nebo nálada, tak jsem se nakrkl a koupil nového Nilfiska...
Kdyby něco, tak tu Lidl wapku tu mám pohozenou - daruju na pokusy... :)

Kdyby něco, tak tu Lidl wapku tu mám pohozenou - daruju na pokusy... :)
-> minno 15.05.23 07:53:11: Specialist. 

-> charon: Otázka je, či si to predtým uťahoval málo, alebo moc

Ad kola - v jistou dobu jsem zacal utahovat kola podle prirucky momentakem. A od te doby (cca 8 let zpatky) se mi ani u jednoho z aut co provozuje nepovolilo kolo. předtím se to stávalo poměrně často ...
Hezkej popis názvů Parkside nářadí: www.arecenze.cz/clanky/ne
ni-parkside-jako-parkside-
pozor-na-stare-generace
Baterie a nabíječky
PAP (Parkside Akku Pack) – Akumulátor
PLG (Parkside LadeGerät) – Nabíječka
PDSLG (Parkside Doppeltes LadeGerät) – Dvojitá nabíječka
Vrtání a šroubování
PSBSAP (SchlagBohrSchrauber Akku Performance) – Aku příklepová vrtačka Performance
PABS (Akku BohrSchrauber) – Aku vrtací šroubovák
PAS (Akku Schrauber) – Aku šroubovák
PAR (Akku Ratsche) – Aku ráčnový utahovák
PBH (BohrHammer) – Vrtací a sekací kladivo
PABH (Akku BohrHammer) – Aku vrtací a sekací kladivo
PKG (Akku KombiGerät) – Aku kombinované nářadí
PET (ElektroTacker) – Elektrická sponkovačka
PAT (Akku Tacker) – Aku sponkovačka
PDSS (Druckluft SchlagSchrauber) – Penumatický rázový utahovák
PASSK (Akku SchlagSchrauber) – Aku rázový utahovák
Práce se dřevem
PDS (DekupierSäge) – Vyřezávací pila
PAEXS (Akku EXzenterSchleifer) – Aku excentrická bruska
PMS / PMFS (MultiFunktionsSchleifer) – Multifunkční bruska
PBSD (BandSchleifer) – Pásová bruska
PSTD (PendelhubStichsäge D) – Přímočará pila tvaru D
PSTK (PendelhubStichsäge T) – Přímočará pila tvaru T
PHKS (Hand KreisSäge) – Okružní pila ruční
PTSS (TauchSäge) – Ponorná pila
PKS (KettenSäge) – Řetězová pila
Za písmeny následují čísla
Hned za písmeny označující typ produktu následují typicky čísla. Pokud se jedná o modely pro připojení do elektrické sítě, pak číslo označuje příkon. V případě aku nářadí následují typicky pouze dvě číslice označující napětí akumulátoru.
10 / 12 – aku nářadí s bateriemi s napětím 10,8 voltu, kompatibilní s bateriovým systémem X12V
14.4 / 16 – aku nářadí s bateriemi s napětím 16 voltů, kompatibilní s bateriovým systémem 16V Max
20-Li – aku nářadí s bateriemi s napětím 20 voltů, kompatibilní s bateriovým systémem X20V
1300 – příkon 1 300 wattů
Baterie a nabíječky
PAP (Parkside Akku Pack) – Akumulátor
PLG (Parkside LadeGerät) – Nabíječka
PDSLG (Parkside Doppeltes LadeGerät) – Dvojitá nabíječka
Vrtání a šroubování
PSBSAP (SchlagBohrSchrauber Akku Performance) – Aku příklepová vrtačka Performance
PABS (Akku BohrSchrauber) – Aku vrtací šroubovák
PAS (Akku Schrauber) – Aku šroubovák
PAR (Akku Ratsche) – Aku ráčnový utahovák
PBH (BohrHammer) – Vrtací a sekací kladivo
PABH (Akku BohrHammer) – Aku vrtací a sekací kladivo
PKG (Akku KombiGerät) – Aku kombinované nářadí
PET (ElektroTacker) – Elektrická sponkovačka
PAT (Akku Tacker) – Aku sponkovačka
PDSS (Druckluft SchlagSchrauber) – Penumatický rázový utahovák
PASSK (Akku SchlagSchrauber) – Aku rázový utahovák
Práce se dřevem
PDS (DekupierSäge) – Vyřezávací pila
PAEXS (Akku EXzenterSchleifer) – Aku excentrická bruska
PMS / PMFS (MultiFunktionsSchleifer) – Multifunkční bruska
PBSD (BandSchleifer) – Pásová bruska
PSTD (PendelhubStichsäge D) – Přímočará pila tvaru D
PSTK (PendelhubStichsäge T) – Přímočará pila tvaru T
PHKS (Hand KreisSäge) – Okružní pila ruční
PTSS (TauchSäge) – Ponorná pila
PKS (KettenSäge) – Řetězová pila
Za písmeny následují čísla
Hned za písmeny označující typ produktu následují typicky čísla. Pokud se jedná o modely pro připojení do elektrické sítě, pak číslo označuje příkon. V případě aku nářadí následují typicky pouze dvě číslice označující napětí akumulátoru.
10 / 12 – aku nářadí s bateriemi s napětím 10,8 voltu, kompatibilní s bateriovým systémem X12V
14.4 / 16 – aku nářadí s bateriemi s napětím 16 voltů, kompatibilní s bateriovým systémem 16V Max
20-Li – aku nářadí s bateriemi s napětím 20 voltů, kompatibilní s bateriovým systémem X20V
1300 – příkon 1 300 wattů
-> StepaNoFUN 12.05.23 22:58:25: já tyhle klíče měl vždycky a všude, za ty tři stovky at to hnije u rezervy a já mám klid s vědomím že kolo povolim "vždycky" když bude potřeba 

-> minno: Tohle byla vyjimka, vetsinou to mam utazeny min, ale urcite ne 120 Nm :) To spis tak 160 bych tipnul. Jinak mam teleskopickej klic, kterej jsem si poridil hlavne kvuli povolovani s tim, ze na utahovani klic nebudu vysouvat, ale ja blbec ho vzdy zapomenu zasunout po tom co s nim to predchozi kolo povolim, takze jsem si vlastne vubec nepomohl 

-> Jarda/felda: V Oct vozím teleskopickou ráčnu s ořechem, v dodávce je víc nářadí, než je potřeba... :-D
-> minno 12.05.23 22:33:52: protože se asi cítim jako ženská tak jsem koupil teleskopický klíč www.autokelly.cz/Product/
.../3 kupodivu už jsem s nim i jednoho pána zachránil 

-> Milan 136: Dotahuju vše na krev a ještě o kousek víc. :-D. Sice si na kola třeba beru momenťák, ale to co doporučuje výrobce násobím vlastním koeficientem. :-D Většino osobáky 150, dodávky 200.
Nicméně debata byla o utahovákách a jejich schopnosti povolení/dotažení...
To malý Milwaukee má psanejch (až) 320Nm. Dotáhnul jsem s ním kola na závoďáku a to jsem ji nenechal klepat do bezvědomí. Tam na momenťák není čas...
Po asi 15ti minutách (3 kola v Sosnový) jsem to kolo chtěl sundat zelenou Lidlovkou (byla první po ruce se správným ořechem - to je tak, když řešíš 4 auta), která má psanejch 400Nm - jen se klepala a nic...
Nicméně debata byla o utahovákách a jejich schopnosti povolení/dotažení...
To malý Milwaukee má psanejch (až) 320Nm. Dotáhnul jsem s ním kola na závoďáku a to jsem ji nenechal klepat do bezvědomí. Tam na momenťák není čas...
Po asi 15ti minutách (3 kola v Sosnový) jsem to kolo chtěl sundat zelenou Lidlovkou (byla první po ruce se správným ořechem - to je tak, když řešíš 4 auta), která má psanejch 400Nm - jen se klepala a nic...
-> Syny 12.05.23 22:06:59: To čím doťahuješ? Origo kľúč na osobáky má dĺžku tak 25 cm. Tým keď to dotiahneš pocitovo na fest, tak je to tak akurát, aby to šlo potom aj normálne povoliť.
Poučka je taká, že aj priemerná ženská si musí byť schopná týmto kľúčom koleso vymeniť.
Nikdy v živote sa mi koleso na žiadnom aute nepovolilo.
Poučka je taká, že aj priemerná ženská si musí byť schopná týmto kľúčom koleso vymeniť.
Nikdy v živote sa mi koleso na žiadnom aute nepovolilo.
-> StepaNoFUN 12.05.23 21:53:59: Tak jasně, střed přirezne, když není ošetřený.
Jednou skončila výměna manžety v lisu výměnou kloubu, ložiska a těhlice
Nemluvím to tom, že se můžou kousnout dojebaný šrouby na plesnivým disku, ale o zánovních autech klidně s alu diskem, který prostě nějakej magor dorve vzduchem naplno a čus. Vím, jak jdou povolit správě dotažená kola. A z 99 % je to stejné. A pak je případ, kdy to prostě dělalo hovado.
Jednou skončila výměna manžety v lisu výměnou kloubu, ložiska a těhlice

Nemluvím to tom, že se můžou kousnout dojebaný šrouby na plesnivým disku, ale o zánovních autech klidně s alu diskem, který prostě nějakej magor dorve vzduchem naplno a čus. Vím, jak jdou povolit správě dotažená kola. A z 99 % je to stejné. A pak je případ, kdy to prostě dělalo hovado.
-> Milan 136 12.05.23 18:56:00: Ze srandy jsem zkusil jednou momentakem zjistit na kolik utahuju od oka kola ja a i u 200Nm mi cvaknul a sroub se ani nehnul
Asi to trochu prehanim
Na 120Nm bych mel strach, ze ho nekde ztratim :) Ale i tak to utahuju min nez v pneuservisech, tamodsat to je fakt peklo. Nicmene ten zelenej utahovak mi mnou utazena kola vetsinou povoli, ale parkrat to nedal, no :)


-> Milan 136: Tak ono je to sporný. Dost záleží na stavu všeho... Někdy se to zakousne a na povolení je potřeba velká utahovačka. Kdysi jsem na kamionu povoloval kolo po tak 10° 4m trubkou (utahovačky jaksi nebyly dostupný a násobič momentu se tam nevešel) na který jsem se houpal (dobře, mel jsem tenkrát jen 80kg) a bylo to dost na hraně. Ale co Tobě budu povídat...
Jestli jsi nikdy nesundaval kolo ze středícího kroužku palicí, nebo 3m trubkou opřenou o spodní čep, případně jsi poloosu nevyndaval z náboje pod lisem po jeho kompletní demontáži (nedej bože flexou), tak jsi šťastnej člověk.
Jestli jsi nikdy nesundaval kolo ze středícího kroužku palicí, nebo 3m trubkou opřenou o spodní čep, případně jsi poloosu nevyndaval z náboje pod lisem po jeho kompletní demontáži (nedej bože flexou), tak jsi šťastnej člověk.
-> Karel. 12.05.23 21:29:40: Nechceš mi snad tvrdit, že šrouby dotažené na 120 se musí povolat šlapáním na trubku?
To určitě ne.
To určitě ne.
-> Milan 136: jakož to mechanik nechápu jak něco takovýho můžeš říct. Dotáhni si plechový kola před zimou rukou a pak mi dej vědět, jestli jsi je povolil.
Som to testol -> minno 12.05.23 14:10:31: a maticu kolesa na škodovke (dotiahnutú momenťákom na 90Nm) mi to povolilo aj v základnom 100Nm režime
A nastavenie si to pamätá.

A nastavenie si to pamätá.
-> vhml: vezmi si nekdy do ruky to nejsilnejsi Milwaukee v 1/2 s 8Ah baterkou a pak rikej neco o tezkym... :-D
-> saskyn2 12.05.23 19:16:32: Však já vím, jen ho trochu zlobím.
Já nejvíc miluju, když nemohu po nějakým kokotovi povolit kola vzduchem na plno. Takovej kdyby měl defekt, tak skončil.
Já nejvíc miluju, když nemohu po nějakým kokotovi povolit kola vzduchem na plno. Takovej kdyby měl defekt, tak skončil.
Ta performance je peklo jak je těžká. Zelená kola na Sharanu nepovolí, na Fabii většinou jo. Kdežto matice na Mazdě a závodních autech vždy a bez problémů, což je pro mě nejdůležitější.
-> saskyn2 12.05.23 19:16:32: To asi ne. Ale zas kdo si je neutahuje, ten je ani nepovoluje, že jo.
-> Nwkt 12.05.23 18:25:53: Mám tu samou zkušenost, kolový to povolí tak sotva v 50% zase je fakt že proti tomu performance je lehčí do ruky.
-> Eidy 12.05.23 18:57:04: což ale většina normálních smrtelníků nedělá.
Jo a ještě záleží jak je nabitá baterka, s full to funguje líp, ale stačí půl hodiny používat a jde to do prdele. Jinak mám nějakou první verzi a moment to normálně drží, to je bud teda chyba, nebo nějaký kousek ještě z vývoje
-> Eidy 12.05.23 18:57:04: což ale většina normálních smrtelníků nedělá.
Jo a ještě záleží jak je nabitá baterka, s full to funguje líp, ale stačí půl hodiny používat a jde to do prdele. Jinak mám nějakou první verzi a moment to normálně drží, to je bud teda chyba, nebo nějaký kousek ještě z vývoje

-> saskyn2: No jasně. Jenže já to znám a do servisu vozím kola vždycky v kufru a dotahuju to doma a správně.
-> Nwkt 12.05.23 18:25:53: Musíš to utahovat 120Nm a ne metrovou trubkou

Mě zelený nepovolí ani kolový šrouby. Černý performance je jiná liga
-> Sita: Vyskúšam to ešte a dám vedieť.
-> minno: aha! no ja mam tu uplne prvni verzi, tak uz to asi vychytali... Funguje to tak, ze si to pamatuje posledni nastavenej moment jen asi minutu. Pak to zhasne a pri dalsim pouziti to naskoci na max (400Nm)...
-> Sita 12.05.23 17:52:28: Ten môj uťahovák má pamäť na nastavenú silu.
Tak na škodovke sa matice kolies majú doťahovať 60-70 Nm. Ja Apolla doťahujem roky momenťákom na 90 Nm. Na Punto píšu myslím okolo 100 Nm, tam to doťahujem fabrickým kľúčom. Do servisu s autami nechodím, takže ak by ten lidlácky povoľovák dával len polovičnú silu, musí to povoliť ľavou zadnou = no problem :)
ja s tim zelenym zatim delam vsechno, samozrejme jsem narazil na limit, ale jako rict, ze nema vubec silu, bych si teda nedovolil... Spis me sere, ze po zapnuti hned skoci na nejvetsi moment, kdyz si toho nevsimnu tak to ma takovou silu, ze to umi nadelat i paseku, takze bacha u steftu na motorech treba, at to neudela vic skody nez uzitku. Uz se mi podarilo s tim 8 sroub utrhnout, coz jsem uplne nechtel :D
EDIT: kupoval jsem to v dobe, kdy jeste zadny performance rady nebyly, jedna baterie uz odesla, ale jinak to jede porad. Za mne dobre utracenej litr...
EDIT: kupoval jsem to v dobe, kdy jeste zadny performance rady nebyly, jedna baterie uz odesla, ale jinak to jede porad. Za mne dobre utracenej litr...
-> Eidy: Možná pokud povoluješ jen kola utažená na moment, jinak kola běžně utažený z pneuservisu to nepovolí
A reálně to 400Nm nemá ani omylem, ta performence na 400 Nm povolí mnohem víc.

Tak ono jde asi o to, ze papir snese vsechno. Mam tohle www.topcentrum.cz/cz/milw
aukee-aku-razovy-utahovak-
m12-fiwf12-0-bez-aku-a-nab
ijecky-p-4933464615
a kola s tim utazeny pak tim lidlackym nesly povolit (vyzkouseno na zavodech, kde ho mel kolega).
Na dodavce jsem timhle chcipakem ted menil kola a dotahuju je na 200Nm. Kdyz se na to da lepsi baterka (s vyssim proudem) tak to povoluje nesmysl. S tou mensi ty kola dotazeny na 20 kilo byly tak na hrane, ale povolilo je to taky.
a kola s tim utazeny pak tim lidlackym nesly povolit (vyzkouseno na zavodech, kde ho mel kolega).
Na dodavce jsem timhle chcipakem ted menil kola a dotahuju je na 200Nm. Kdyz se na to da lepsi baterka (s vyssim proudem) tak to povoluje nesmysl. S tou mensi ty kola dotazeny na 20 kilo byly tak na hrane, ale povolilo je to taky.
-> minno 12.05.23 15:56:03: nemusí 400 nejni nic :( mam vzduch se 640Nm a taky to nejjni žádná spása 

Tak píše, že to má 400 Nm, tak to musí niečo povoliť.
-> saskyn2 12.05.23 14:39:49: tak zrovna mě zcela postačuje. Ať už na převodovky nebo povolování kol na autě.
-> StepaNoFUN 12.05.23 14:31:08: To netuším, ale funguje to

-> minno: tenhle zelenej jsou vyhozeny peníze nemá vůbec sílu. Ten stříbrný Performance je jiná liga
-> minno: taky jde o to, jestli do toho poustis obdelniky, modifikovanou sinusovku, nebo cistej sinus.
Ale Lidl posledni dobou zacal posilat rychlonabijecky misto tech obycejnejch.
Ale Lidl posledni dobou zacal posilat rychlonabijecky misto tech obycejnejch.
-> minno 12.05.23 14:10:31: určitě, já ho používám dost často a za ty peníze co sem ho kupoval super