skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia Ii Rs- jaký olej?
-> Jirik_Tuňák1983 11.03.18 21:03:59: hustý, to jsem vůbec netušil že existuje. Na Sharanu to mám tak čtvrt otáčky před utržením a už jsem vymejsšlel jak tam budu ládovat vložku.
Jak velká prasárna to je bez sundání vany?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak velká prasárna to je bez sundání vany?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 11.03.18 21:09:46: proto jsou odsávačky který taky dost servisů má ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt 11.03.18 21:06:18: Ne, nejlepší je nechat si to vyměnit s olejem a předem na to upozornit, požádat.
Já bych se pod tím neválel, na všech autech mám spodky zadeklovaný tak, že by to možná i plavalo.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Po téhle sadě jsem koukal, kdyby náhodou. Dnes se stejně dávají na auta ty výpušťáky takový fórový. Buď mrňavej šroub jako kráva a malej imbus a nebo maličká nízká hlava.
Já bych se pod tím neválel, na všech autech mám spodky zadeklovaný tak, že by to možná i plavalo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Po téhle sadě jsem koukal, kdyby náhodou. Dnes se stejně dávají na auta ty výpušťáky takový fórový. Buď mrňavej šroub jako kráva a malej imbus a nebo maličká nízká hlava.
Servisy tím normálně disponují, pokud to nejsou kokoti, kteří by hned měnili vanu.
-> Jirik_Tuňák1983: Máš to? :-)
Čau chlapi. Čeká mě výměna motorového oleje. Ale má to jeden háček, mám už dosti opotřebený závit na výpusti vany. Vždy závit přetěsním instalatérským konopím a vše ok. Existuje nějaká opravná sada? Dá se to nějak opravit? Díky.
-> vhml 04.04.16 09:13:49: tam daj Mobil1 0W40 ako dávam ja a je to-> bouchy 04.04.16 09:23:36: ja som to netvrdil , na 504.00 to bude viacmenej len 5W30 A 0W30
-> suri: Jenže Edge 5W40 neplní normu 504.00 pro LL. Ono těch LL olejů v 5W40 moc není, co jsem koukal, tak Millers. Sice nechápu, proč se do proměnných intervalů (až 30 tkm) cpe 5W30, která bude mít po 15 tkm viskozitní číslo za tepla tak 20, ale holt nemusím chápat všechno... sám bych byl zvědav na změření tlaku/viskozity svýho (napevno) 5W40 po výměně a před vypuštěním... na netu člověk narazí na různé informace, jednak, že (s provozem) viskozita oleje klesá, jednak, že se zvyšuje. Pravda bude někde mezi - nejdřív klesá, pak roste, tolik diskutéři na oleje.cz . Kdo má erko s tlakoměrem oleje, prý pozná ten moment...
vhml najde odpověď právě na oleje.cz/forum možná by se dalo pouvažovat i o 5W50, pokud se s tím závodí...
vhml najde odpověď právě na oleje.cz/forum možná by se dalo pouvažovat i o 5W50, pokud se s tím závodí...
-> suri 04.04.16 09:09:59: to jsem mu taky říkal, ať si s tím neláme moc hlavu a radši řeší, aby byl ten Castrol originál.
-> vhml 04.04.16 09:08:31: oficiálne na krátky interval hocijaká 502.00 5W-40 0w-40 a podobne , na dlhý 504.00 , dáva sa tam kadečo , námatkovo EDGE 5w40 a podobné
Co vlastně oficiálně patří za olej do Superba 2,0 TSi? Řešili jsme to se sousedem a všude našli jen, že pro pevný interval VW502.00 a nic bližšího. Tak tam nekonfliktně dal Castrol EDGE 5W-40. Předtím to jezdilo na longlife Castrol 5W-30
-> Shader: dal bych origo jak rika stepan.
6° převodovky (02M,02Q) - MQ350+MQ450. Olej G 052 171 A2 množství 2,3l + 0,1l
6° převodovky (02M,02Q) - MQ350+MQ450. Olej G 052 171 A2 množství 2,3l + 0,1l
-> Shader: Do 6ti kvaltu určitě vyměnit a doporučoval bych origo... ;-)
-> Nwkt: Tak snad to nebude tak hrozný... Něco už je připraveno doma, něco dokoupíme, ale za (skoro) nákupky většího servisu to snad nebude tolik bolet... Ale nějakou korunu to přijde. Je tam toho docela dost...
-> Nwkt: Tak snad to nebude tak hrozný... Něco už je připraveno doma, něco dokoupíme, ale za (skoro) nákupky většího servisu to snad nebude tolik bolet... Ale nějakou korunu to přijde. Je tam toho docela dost...
-> Milan 136: Ano, jedná se o manuál. Auto má momentálně nalítáno 210 tis. převodový olej měněný nejspíš nebyl (jsem druhý majitel, auto po celeou dobu servisováno).
Jaký převodový olej koupit? Origo? Případně, kolik se ho vleze do 6-kvaltu?
Jaký převodový olej koupit? Origo? Případně, kolik se ho vleze do 6-kvaltu?
-> StepaNoFUN: Vše i s rozvodama, řemenama ... znásobíš cenu auta? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Viděl bych to tak 200 u auta se známejma kilometrama... Já se děsím příštího servisu u mojí OI. To budou všechny oleje + rozvody (chci to udělat najednou za cca 10tis. (dle tachometru 300tis, ale nikdo neví kolik to fakt má) a to v tom zahučím za pěknej balík. :-/
-> Shader: pokud mas manual, tan nepochopitelne neni vymena predepsana. Ale pokud jsi jeste nemenil, vymen ho
Dík za reakce. Vypadá to, že nejspíš zůstanu u Shellu. S tím pančovínim jste mě moc nenadchli, ale člogvěk to jen těžko zjístí. V čem má člověk dneska jistotu? Jinak... jak často by se měl měnit olej v převodovce? Mění se vůbec?
-> MVM: Tak jestli se to lije do Ferrari, pak jsem dobře vybral i do Fabie
Jinak v autorizovaným servisu ten "technik" řekl: "žádnej LiquiD Moly neznám, nikdy sem o tom neslyšel"
tenhle Top Tec je sice dost drahej, ale oproti nalívanýmu Mogulu za cenu 700/L (viz faktury) se dá těch 3,2 litru pořídit za stejně s mnohem lepším TT. K tomu dotazu - Shell je v pohodě, vyhovuje-li 5W30, no problem, ale jestli chceš mít dobrej pocit, LM, Millers, Mobil 1,...stejně tak vyhoví i "obyč" Total 5W40, bandaska za 600,-. U mě je to složitý, mám nějakej blok z poměrně drahejch výměn oleje za mně neznámou viskozitu a kvalitu, ale zase automechanik všude cpe Castrol 5W30, což jsem zavrhnul. Takže ve výsledku jezdím do autorizáku 20 a 35 km (nejbližší, kde berou i jiný oleje), jen s tím, že olej si platím vlastní, ale hold mám ve faktuře razítko, že si použití jinýho oleje neberou na zodpovědnost. Oni by se kroutili, i kdyby motor klekl s jejich, takže tak... mám klid (když se nebudu stresovat o padělky oleje a o to, jestli tam vůbec lejou můj olej), něco ušetřim, mám značnou "rezervu" co se týká kvality, aditiv a nemusím se bát jezdit štreky při 35°C ve stínu, což už je pár let aktuální (a co chvíli čtu, jak maj někteří staženo, když jim po cestě na jih s karavanem bliká kontrolka mazání a podobně). Až se auto řádně zajede na nějakejch 300tkm, tak se bude dávat nejlacinější Total nebo Mobil 5-10W40, budou-li tyhle už dnes "out" oleje k dispozici...
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tiež by som tam lial čo tam bolo , aj keď ten MOBIL 1 mi je sympatický a do pár áut kde je 507.00 ho dávam
Dost často mi teď v rukách projdou tato značka.. Kupodivu ten stejnej jako na fotce nalívám do Ferdy, jezdí můj brácha v O1 RS. Čímž nechci dělat LM reklamu,ale spíš říct že špatná značka to není.
-> StepaNoFUN: to jo, hlavne bacha na kopie :-\
-> Milan 136: Chtěl jsem to napsat, ale nakonec jsem to neudělal... :-D Jinak bežně lejeme aralácký sudový oleje, když chce někdo lepší, dává se Millers.
Ono na ty (nejen) Castrol či Shell oleje bacha. Objevovaly se (a asi ještě objevujou) napodobeniny, který těžko někdo pozná. Jedině udělat rozbor... :-/
Ono na ty (nejen) Castrol či Shell oleje bacha. Objevovaly se (a asi ještě objevujou) napodobeniny, který těžko někdo pozná. Jedině udělat rozbor... :-/
-> Shader: no na tema oleju se tady rozpouta vzdycky bitva a nejspis to skonci u Millers. Za me bych lil idealne stale to same. Pokud je rozumna znacka, tak se neni pri dodrzeni normy vyrobce-u BMN VW 507 00 ceho bat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Trošku si tady oživím téma. Čeká mě výměna oleje na mé octě. V minulých letech jsem používal (resp. používám) olej Shell Helix Ultra ECT 5W-30. S tímto olejem mám dobrou zkušenost, vždy bez problému. Ale napadlo mě vyzkopušet nějaký kvalitnější olej, třeba MOBIL 1 ESP Formula (teda aspoň se domnívám, že je kvalitnější). Má to vůbec smysl taková záměna značek? Spíše bych si rád vyzkoušel, jaké rozdíly v olejích jsou. Případně můžete doporučit nějaký kvalitní olej? Nebo je vše na jedno brdo a je úplně jedno co tam naliju (samozřejmě v dané normě)? Dík za reakce.
-> suri: Oka, zítra uvidím co tam najdu. Zatím dík za tip.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Shader 23.03.14 20:02:29: jedine podľa schémy ísť , ale väčšinou boli ko hneď pri čidle
-> suri: Zítra na to mrknu, dá se to nějak spolehlivě proměřit, tak abych vyloučil vadnou kabeláž?
-> Shader 23.03.14 19:28:37: skontroloval by som najprv káble k čidlu
-> suri: Nic
-> Shader 23.03.14 19:20:15: vag píše čo?
Ještě bych doplnil, že sem tam se po nastartováni olejnička neukáže. Ale to je případ jeden ze 100.
-> suri: Spínač kapoty bych vyloučil, jelikož po otevření se olejnička vždy na cca 100km ztratí. Divné je zkrátka to, že naprosto totožný problém má brácha.
-> Shader 23.03.14 18:55:39: osobne som o pokazenom čidle počul asi dva krát , skoro vždy to bola poškodená kabeláž k čidlu - kunou alebo predretá o kryt motora ktorý bol deformovaný ... takisto to môže byť aj spínač kapoty a káble k nemu ..
Dá se nějak ověřit správná funkce snímače hladiny oleje? V příspěvku níže je popsán problém (stále se rozsvecujíci olejnička). Blíži se mi výměna oleje, mám zakoupeno nové čidlo. Ale mám obavy z toho, že když ho vyměním problém bude přetrvávat. Nechci abych tam zbytečně vozil 1500 korun.
-> Nwkt: Aha... myslel jsem, že tam je ještě někde nějaký spínač na měrce.
-> Shader: Kontrolka zhasne tím že otevřeš kapotu
-> Milan 136: Jo funguje. Ale ten přeci nemá na nic vliv né? Kontrolka nezhasné (na dalších 100km) pouze tím, že otevřu kapotu, ale tím, že vytáhnu měrku oleje.
-> Milan 136: To by mu tam zůstalo viset ne? Já když vlezu do menu - stav vozidla tak to tam bylo
-> Shader: funguje ti spínač na kapotě? když otevřeš, ukáže to maxidot?
Trošku to tady oživím. Před cca dvěma měsící se mí na své octě II RS 2.0 TDi rozsvítila na MAXIDOTU oranžově olejnička z podtextem "zkontrolujte haldinu oleje". Při kontorole jsem zaznamenal sníženou hladinu oleje a olej dolil téměř do maxima, od té doby se mi kontrolka hladiny oleje rozsvěcuje pravidelně ( hladina je v normě)! Čím to? Je navině pouze čidlo hladiny? Neptal bych se, kdyby se úplně to samé co jsem výše popsal, nedělo cca před rokem bráchovi (stejný vůz, stejná motorizace). Jde jen a pouze o shodu? Jsou tyto čidla tak náchylná k poruše, nemá někdo zkušenosti? Dík.
-> mb136gl: díky..
-> skodovak: všimol som si debatu nižšie, ak by si nevedel nájsť snímač klepania tak tu máš nápovedu..
-> mb136gl: díky...každopádně levnej provoz to nebude
vypadá to na další výletní stroj
nechce se mi jí huntovat,jinak práce na ní je dost,uvidíme![174](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/174.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![174](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/174.gif)
-> skodovak: tak prajem veľa šťastných km, hlavne nech neoľutuješ..
-> mb136gl: koupil ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
suri 13.08.12 22:21:26 napsal:
→ Dušan: ale no , možno si zle pamätám lebo týchto
olejov na mna posledne bolo dosť , ale do passata som nalial tuším 3,6L
ja som do O1 nalial 4.5 takže niečo bude iné..
-> skodovak: tak nakoniec si predsa kúpil O1 RS? Alebo len niekomu servisuješ?
→ Dušan: ale no , možno si zle pamätám lebo týchto
olejov na mna posledne bolo dosť , ale do passata som nalial tuším 3,6L
ja som do O1 nalial 4.5 takže niečo bude iné..
-> skodovak: tak nakoniec si predsa kúpil O1 RS? Alebo len niekomu servisuješ?
-> suri: Octa ma dlouhej filtr a hlubokou vanu. Navic je motor ulozenej jinak nez Supu