Octavia Ii Rs- jaký olej?

prohledat
141 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.04.2012 do 30.05.2018, založil/a Shader
datum
 
 
13:15:53
30.05.2018
bouchy

-> MVM: No myslím, že nic nemíchám ono API je stanoveno i pro 2T oleje ("paradoxem" je, že se občas lijou 4T mot. oleje do 2T a mají i dané API Tx). Navíc to byl jen příklad, že i tam se dá motor týrat, nebo jezdit rozumně, nebo platit nesmysl (což by mohlo být i nebezepčné pro motor). Jinak jsem psal v podstatě to samé. Já osobně mám motor vývojově z roku 1998, takže cokoli nad SL ani nevyužiju. Tzv. pleťové vodičky xW20 atd jsou jen následkem odborníků z europarlamentu - málokdo z výrobců motorů nebo olejů má odvahu se vzepřít, i když každej insider ví, že to, co nakreslil se nemůže umazat (teplota, malý objem...). A to zase souvisí s životností motorů. DPF ukázalo impotenci norem Euro, nakonec i dieselů v osobácích - buď je drahý servis, nebo při každém přišlápnutí hulí - cancer to tryská tak jako tak, narozdíl od starých chrochtadel.
No a podmínky provozu? Tak ty se hodně liší - zastudena, zatepla, dálnice, kolona, město, hic, mrazy - to mám pokaždé měnit olej? To asi ne. Už měnit 10W za 5W na zimu je trochu extrém, který má smysl pro někoho, kdo najede 20 a víc ročně a ten klidně může mít i LL, protože hodně najezdí na jeden zátah. A tam jde API bokem, protože vybírá jen z W30.
12:50:31
30.05.2018
MVM

-> Jirik_Tuňák1983: Tak to jsi nejspiš dlouho nebyl v nějaký motorárně. No nerozpadnou se do splacení leasingu. Oni se pak rovnou mění celý agregáty.. 3
upraveno 1x, naposled 30.05.2018 13:13:17
10:41:25
30.05.2018
Jirik_Tuňák1983

-> MVM 29.05.18 12:23:19: Ale nevypadá to, že by se ty motory chystaly rozpadnout. 6
10:30:37
30.05.2018
Jarda

-> bouchy 29.05.18 10:27:38: nj, ale tenkrat to rozpustilo bordel... jsem se ted divil, ze mogul etreme 15W40 ma api SL a mogul extreme 10W40 SN9 ja zil v tom, ze obe jsou SL, je to i tak v popisech na mnoho shopech, no do kratke nivy jsem dal nakonec mogul super 10W40 s api SL, to je pro ni az az... :), uvidim, jestli to bude a kolik papat, ma 65tis. km ale kdovi s jakou udrzbou, potom dyztak dam ME 10W40 nebo 15W40, ted byla nutnost neco, protoze par let nebyl menenej a nevim, kdy bude uz jezdit...
12:23:19
29.05.2018
MVM

-> bouchy: Proč mícháš jabka s hruškama 2T a 4T. Jednorozssahový oleje atd. Jasně API je jakýsi obecný měřitko kvality,existuje i porovnání mezi API a ACEA. A ono API SM je taky už pěkně stará (14let) na poměry jaký se za tu dobu děje vývoj motorů. SL je na tom jěště starší. Vše je to o přístupu a o tom jak kdo si údržbou nechá zaprasit motor zevnitř. Tzn.největší podíl na tom všem má výměnný interval. A že dneska jezdí xW/20 - xW/30 po dálnicích..? zase jen o spotřebě,eko. Ono totiž není moc na výběr zvlášť u dieselů kvůli filtrům částic. Viskozita je vždy jen dopručená hodnota vzhledem k podmínkám provozu. A právě výkonová norma je to podstatný, potíž je v tom když na trhu není jiná možnost volby..
10:27:38
29.05.2018
bouchy

-> Jarda: Obecně se nedoporučuje ho skokově zvyšovat. Zejména jiná, vyšší aditivace (viz urban legend o zadření málem všech motorů při přechodu z M6A na M6AD - taky poskočilo API) - moc není kde hledat, ale API SL bych považoval za poslední "slušný" olej bez ekokurvení. Jenže kde hledat. Sám jsem hledal API SG/H a našel v 15W40 asi 4 oleje, jinak už to postupně "upgradovali" až na API SL/M... Např. tento Shell vypadá hodně dobře, ale údaje se liší (půl na půl G vs L): www.pro-oil.cz/motorove-o leje-pro-osobni-vozy/.../s hell-helix-hx3-15w-40-4l (tak nevim, jestli do něj jít; jiný oleje jako M7ADSIII nebo Orlen 15W40 beru jako základ). V 10W40 najít něco pro škodovku v G,H (pokud nežere, proč ne) je už úplná utopie, z hlediska API. Tolik API, pak je ještě ACEA, kterou neznám nazpaměť, tak se podle ní raději neřídím 3 A pak už jen firemní normy, což je ale jen placená "licence" (reklama) "naše oleje lze použít v těchto motorech" - ale tam se naopak neřeší vhodnost - řídí-li se a.servis pouze dle f. normy, pak lze nalít totéž do HTP a do RS.
Info (stejně všichni opisují):
www.olejgroup.cz/olejgrou p/.../33-Klasifikace-API
www.oleje-motorove.cz/www -oleje-motorove-cz/.../7-S PECIFIKACE-OLEJU
eshop.paramo.cz/rady-odbo rnika/vykonove-klasifikace .aspx
www.oleje-pema.cz/cs/vyko nnostni-specifikace-oleju. html
www.api.org/products-and- services/.../oil-categorie s#tab_gasoline

Taky totiž platí nízké API = málo zákazníků (protože starších motorů ubývá...) A tak na scénu přišly veteránské oleje - asi skvělý byznys prodávat oleje pro HD, Mini, Alfu... i když to je zas jen minerál, s málem aditiv a dost často i monograde, takže zase něco jako M6AD, ale od "tradičního" (světového) výrobce. Moc neveřím, že Ford T by na nějaký "starší" monograde od Parama nejel. Když jsem čet o Jawě 500 - to stejné, většinou M8AD atd. Zase na druhou stranu proč motoru nutit olej, který udělá úsady - viz extremisti s M2T - jako proč? Na trabantím FB se rozhořelá málem hádka, kdy jediný argument M2T users byla "tenkrát nic jinýho nebylo, motor je na to konstruovanej" atd. No na srazový auto klidně, ale asi ne na 30tkm bez možnosti opravy, kdy na stavu motoru záleží i celá výprava. A právě lidi, co maj dvoutakt po GO na srazy tam (aspoň co sem viděl) lijou něco mnohem lepšího (stále však vhodnýho pro daný vůle a teploty, čili nic pro motor, co dává 8t ot/min).
10:05:54
29.05.2018
MVM

-> bouchy: Nechápu proč v Evropě řešíš API, to zaprvý. Za další např. VW504/507 v sobě schovají TO,že s touto olejovou náplní ten danej motor projde tim novým emisnim testem,s uspokojivýma výsledkama a uspokojivou životností. Když už, tak u nás je důležitější/více odpovídající realnýmu provozu a potřebám klasifikace ACEA a daný rok .
09:52:10
29.05.2018
Jarda

-> bouchy 28.05.18 14:22:30: cemu vadi vyssi API?
14:22:30
28.05.2018
bouchy

-> Jirik_Tuňák1983: Akorát je tam mizernej výběr v API (buď málo, nebo moc) i firemních normách (chtěl jsem napsat, že třeba VW502.00 je v 5W50 utopie, a hele, Yacco ji má4 ) - pokud to má často závodit, tak to asi smysl má, ale sériovce stačí W40, dneska už se montujou motory na W30, nikdo to neřeší a po dálnicích to lítá zhusta... když vidim ty sudovky pro celý portfolio v autoriz. servisech i garážích... Navíc 5W50 je pro syntetiku docela limit, někdo (na tom foru) tvrdil, že to snad ani nejde vyrobit, aby to bylo skoro stejně viskozní za studena i za tepla. Pak je taky důležitý účel - rezerva, utěsnění ojetýho motoru, hluk, spotřeba oilu/paliva, užití motoru.
12:38:47
23.05.2018
Jirik_Tuňák1983

-> bouchy 21.05.18 08:36:10: Do švéckýho železa. Ale pak jsem se bavil s Honzou a ten zase říkal, že když to má chladič oleje, tak jestli to není zbytečný. 19 Tak nevím.
08:36:10
21.05.2018
bouchy

-> Jirik_Tuňák1983: Na www.oleje.cz/forum už určitě oba, směle do nich (Yacco lepší, ale podlo toho, do čeho)157
21:07:42
14.03.2018
Jirik_Tuňák1983

-> palinator 14.03.18 17:38:41: To těžko, to by v tom muselo hrkat TDi, který začali dělat v době, když u nás Věstonická Venuše stála modelem. 3
18:29:55
14.03.2018
Jarda

-> palinator 14.03.18 17:38:41: proc??? u nivy mi to dela pres 60tis. km uz i s olejem 20W50 a kdyz ji hodne naklonim, tak prestane uplne mazat a vubec nevim proc, cerpadlo OK, hluboka vana, plechy tam jsou... motor neni extremne vybehany, ted v zime s 15W40 jsem to nedokazal tak prohrat, aby k tomu doslo a to teplota se velmi blizila cervenemu, schvalne jsem odpojil vrtule..., ale jak je pres 40°C a jedu v kuse pres 500km, tak to proste na volnobeh dela :/, zhorsuje se pri prudkem brzdeni a nejhorsi je potom ten naklon, ikdyz to uz se blizim prevraceni auta :).
Jasne tim padem porovnavam 2 oleje a ten mogul je vic viskozni za tepla, nez valvoline, presto, ze je valvoline v tomto ohledu propagovan4 a proto jsem ho i kupoval.
upraveno 1x, naposled 14.03.2018 18:32:05
17:38:41
14.03.2018
palinator

-> Jirik_Tuňák1983:
Ale minimálně u 2 aut by ti mělo blikat mazání... 3
14:09:04
14.03.2018
U-Geen

-> palinator: no prave :)
14:07:43
14.03.2018
Jirik_Tuňák1983

-> U-Geen 14.03.18 13:11:07: Leju Valvolejno do obou aut. Do Volva předepsaný Valvoline Synpower FE 0W-30. Do Fifíka Valvoline Max Life C3 5W-30. Do Karkule Fifíka Selenii K Pure Energy 5W-40, páč je to italskej benzín a tam prostě patří. 1
13:52:14
14.03.2018
Jarda

-> bouchy 14.03.18 13:47:18: podle tabulek na tom byl 10w40 a 10w50 stejne, do -25C vpoho a to sotva bylo :/
13:47:18
14.03.2018
bouchy

-> Jarda: Jo tohle, no ale 10W50 není moc zimní olej že3 Navíc VW 5xx nepíše něco o nutnosti přehodit na zimu na jiný, kdežto návod auta obvykle jo.
upraveno 1x, naposled 14.03.2018 13:48:02
13:44:54
14.03.2018
palinator

-> U-Geen: ¨
A jak poznáme fake? 6
13:39:37
14.03.2018
Jarda

-> U-Geen 14.03.18 13:11:07: valvoline jsem vyzkousel do nivy, ten pro motory s vetsim najezdem - maxlive 15w40 a kontrolka mazani mi pri poradne prohratem blikala vic, nez s 15w40 ME
-> bouchy 14.03.18 13:17:53: jasne, ze budu menit po 15tis. Km, no helix ultra 5w40, jak jsem daval odkaz

Felda pri mrazech pres -20C s total quartz racing 10w50 (plna syntetika) jaksi nechtela mazat - predpokladam jen vrsek, ale vacka uz piskala :/ Dal jsem 10w40 ME a no problem... Prave jsem se pozastavil nad tim, ze tendle total nema normu VW, ale jen subaru. Byla to druha napln, tohodle oleje, do te doby jsem si ho chvalil, hlavne, ze vubec neubyval.
13:17:53
14.03.2018
bouchy

-> Jarda: O tom, že Helix je lepší ve všech ohledech než Cinol (kvalitou soudím někde tak jako K-Classic), nemám pochyby. Je otázka který (HX? a SAE) bys dával.
-> U-Geen: Liqui Moly jej má taky, dokonce u garden olejů má výsuvnou trubičku.
-> Jarda: Takže VW503.01? Ta je obsažena v novejší VW504.00, takže se můžeš rozhlédnout i tam. Ovšem pochybuji, že nalezneš něco jako 5w40 nebo 10w40 (nevíme stav válců, kompresi, kolik žere oleje atp) - ty normy jsou na LL. Btw proč nepřejít na pevný int? Nejde? Btw2, co se stalo na F1.6, že neměla oil VW 5-cosi? Ten motor snad starší než celé VW normy a pochroupe kde co (rozumné visko. a API) - pokud odpovídá ACExx-96 a moje domněnka je správná, že k uveřejnění ACEA došlo v r.96.
Jeden lil do naduplý 1.8T Trysk 15W40, no kopřivku mám doteď, ale motor žral, namotal už asi 700 000km (= 17x okolo Země po rovníku.)
13:11:07
14.03.2018
U-Geen

-> Jarda: no ... ja ted treba leju Valvoline :) ale podle me je to sumak, hlavne kdyz to splnuje specifikaci a neni to fejk
12:38:49
14.03.2018
Jarda

-> palinator 14.03.18 12:00:12: -> U-Geen 14.03.18 12:23:37: jj, tak hlavne pro me to je taky plus, ale nerad bych se rozhodoval podle hrdla :) 4
12:23:37
14.03.2018
U-Geen

-> palinator: me prijde nejlepsi takovy to vythovaci hrdlo (to jde v pripade potreby i priskrtit)
12:00:12
14.03.2018
palinator

-> Jarda:
Já teď Shell dávám, protože má lepší kanystry než Mobil. (nemaj to debilní hrdlo jak od plechovky ředidla)
11:54:54
14.03.2018
Jarda

-> bouchy 14.03.18 09:12:08: ja bych tady docela uvazoval o helix ultra, jen nevim, jestli je lepsi, nez ten cinol, shell jsem nikdy do niceho nedaval
www.e-oleje.cz/index.php? akce=detail&id=124& ;baleni=4l
11:54:00
14.03.2018
suri

-> palinator: treba nový šroub
10:46:11
14.03.2018
Jarda

Me to teklo jen u jednoho rapida po koupi a to puvodni majitel po vymene oleje dotahl vypustak jen rukou :) a ja ho malem pri ceste domu ztratil :), jem po zavitu za 150 km utekl asi litr oleje :)
10:34:54
14.03.2018
palinator

-> suri:
Ne, normální šroub s podložkou jako je cos poslal. Originál jsem neviděl, bylo to v autorizáku na výměně oleje na přání po 15 tkm. Pak ani nevim jestli to prošlo první garančkou, asi ne, protože už bylo po záruce.

E: fakt jsem nechápal proč to teče.
upraveno 2x, naposled 14.03.2018 10:36:03
10:31:08
14.03.2018
suri

-> palinator: Tam je krátky vypušták a podložka s gumičkou ? Treba nový vypušťák N90813202 a nikdy netieklo
10:29:15
14.03.2018
palinator

-> MVM 11.03.18 22:01:19:
To jsem kokot taky, leta jsem vany utahoval jen zlehka, dokonce jsem nechával starý podložky, nikdy mi nic neteklo. Ani nový TSI neteklo, až do poslední výměny. Podložka jak nová, utahuju jako vždycky a po půl minutě kapička.. utahuju víc, zase kapička. Nechtěl jsem to rvát, tak jsem to maličko povolil, nechal "propláchnout" a znova utahoval. No určitě je tam víc než 30 Nm (ale plechová vana), aby to neteklo. Příště dám novou podložku, uvidíme jestli pomůže. A bordel tam bejt snad nemoh, čistim to vždy a tady ani nebyla vana kupa hnoje jako třeba na Toledu.
09:19:10
14.03.2018
Jarda

-> vhml 14.03.18 09:10:56: jj, ten, co mi delal chip pise 503.01 www.sportmotor.cz/motor/b 18ts.htm
-> vhml: -> bouchy: a co doporucujete? Chip+lpg a byl bych rad, kdyby to jeste alespon 200tis. Km najezdilo, ted ma asi 150tis. Km ale tezko rict s jakou udrzbou :/ nicmene jde docela pekne...
LM jsem mel kdysi ve felde 1.3mpi a po naliti vypadal jako vyjetej diky mos2 :)
upraveno 2x, naposled 14.03.2018 09:32:28
09:12:08
14.03.2018
bouchy

-> Jarda: Za mě jít do lepšího.
09:10:56
14.03.2018
vhml

-> Jarda 14.03.18 09:06:04: VW502.00 tam patří.
09:06:04
14.03.2018
Jarda

Mam v 1.8t pravdepodobne tento olej www.ecmarket.cz/cinol-5w- 40-benzin-diesel-4l rikal nejakej cinol do petikila, tak se chci zeptat, jestli v tom pokracovat nebo neco lepsiho pro tento motor? Dekuji.
Nasel jsem nekde, ze by mel mit VW 503.01, ta je obsazena v 505.00? Vzdy jsem si rikal, kdyz je vyssi acea i api, tak ze neni co podelat a jak me u feldy 1.6 vypekla chybejici VW norma... :/
07:34:21
12.03.2018
suri

-> Tom Troll: vyzerá to veľmi lacno ale ako píše Milan , cvakne to a hotovo , prípravok netreba ... tie vypušťáky dodrbú vždy len ľudia , skúste si ako to ide na 30NM a uvidíte aký malý a postačujúci moment to je ... osobne na to už beriem momenťák , mojimi rukami to nikdy nebolo dotiahnuté dosť a vždy som ešte trošku dal :D
22:56:14
11.03.2018
Nwkt

-> Jirik_Tuňák1983: Ne, to se resetne samo s tím 1 mám to i v menu palubáku
22:51:44
11.03.2018
Jirik_Tuňák1983

-> Nwkt 11.03.18 22:41:48: Třeba JTDm, které mám. Helejte pane, rovnou dotaz. Taky se nastavuje u tvého TDi přes diag. krom intervalu i reset čidla kvality oleje a popř. další údaje?
22:41:48
11.03.2018
Nwkt

-> Jirik_Tuňák1983: Taky jsou motory u kterých to ani neodsaješ 1
22:37:31
11.03.2018
Jirik_Tuňák1983

-> Shader 11.03.18 21:32:57: Proto bych si to nechal někde udělat. Je pravda, že takhle taky vždycky nepostupuji a nakoupil jsem i nářadí k baráku, které po rekonstrukci už asi nepoužiji, ale ber to jako návrh. 3
-> Jarda/felda 11.03.18 21:19:01: Jo, a pak ti tam nechají litr starýho, když nedosáhnou na dno vany a navíc ti nevyplaví všechen bordel.
22:24:09
11.03.2018
MVM

-> Shader: Ale já popisuju obecně moji zkušenost, Pokud víš že jsi dělal ty výměny od novoty jedině Ty a nikdo jinej - tak třeba je zmetek šroub. Praxe je ale taková že se zrovna se "špuntem na vaně"nikdo extra nepáře - protože prostě to je, byla, bude špatně zaplacená práce.. Fotku klidně dej,, at se podivaji i ostatní..
22:13:27
11.03.2018
Shader

-> MVM: Pokud najdu ten původní šroub, tak ti ho vyfotím! Ten šroub neměl po celé délce závitu stejný průměr, asi nějaký zmetek. Nedržel tedy ideálně v celé délce závitu (můj odhad). Jinak samozřejmě dotahuji na cit. Zkrátka se ten závit poškodil, takže přemýšlím jak to opravit. Chybami se člověk učí 4
22:11:01
11.03.2018
Milan 136

-> Tom Troll 11.03.18 21:59:03: tohle je náhodou dobrá věc a alespoň to nějakej kokot nestrhne, jak říká MVM. Nejlepší je , když je tam starej šroub, dorvanej a ještě zapatlanej tmelem. Přitom je tam 30Nm moment
22:01:19
11.03.2018
MVM

-> Shader 11.03.18 21:55:54: Co zaráží? Znám dva/tři lidi kteří si berou na výpušťák momenťák - zbytek hovada to rve "na citovku" a pak to jde do kopru. Něco jsem se výměn oleje jako mladej nadělal právě v servise a dorvaný na prase s nataženým závitem a starou vymačkanou těsnící podložkou byla snad třetina hliníkových van (rok05),, Ted jsme rokem o dekádu jinde a tak to podle toho vypadá..
21:59:03
11.03.2018
Tom Troll

-> Jirik_Tuňák1983 11.03.18 21:09:46: Tak to budete milovat nový koncerny s plastovejma výpušťákama v plastovejch vanách.
Je na to přípraveček ale ten nikdo nemá, a stějně se dává vždy novej, takže největší plochej šroubovák co máš a vrazit ho tam.
zvětšit Octavia Ii Rs- jaký olej? - obrázek od Tom Troll vložen 11.03.2018 21:59:03
21:55:54
11.03.2018
Shader

-> Nwkt: to máš pravdu 4

Stejně mě zaráží, že tam není jemný závit!!
21:43:06
11.03.2018
MVM

-> vhml 11.03.18 21:20:43: V servise škoda před dvanácti lety celkem běžně bez sundání vany, když to děláš tak,že tam ještě je nějaký olej - tak to zrovna vyplavuje ven. Určitě je jasný všem že 101% je sundat vanu.
21:42:13
11.03.2018
Nwkt

-> Shader: Lepší než kupovat vanu třeba za tři litry ....
21:32:57
11.03.2018
Shader

-> Jirik_Tuňák1983: Ta cena je celkem nemilá 3
Extreme Tyres