skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ceny sváření hliníku
prohledat
100 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 21.01.2012 do 07.09.2021, založil/a Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Maxx: No přecijen jsem to nikdy nedělal a budu si to muset přepustit sám :(.
-> m8rinek: stačí ti přepouštěcí trubka,nejlepší je spirála,žádné budíky na přepouštění nepotřebuješ...jinak při přepouštění argonu opatrně na teplotu plněné lahve a na hlavní ventil lahve z které přepouštíš,kdyby jsi chtě postup přepouštění tak se ozvy a já ho sem písnu....
-> Stepan FUN: Poptám to a uvidim. Závitovou redukci asi není problém vyrobit, případně hodiny pro CO2 tu taky nějaký navíc jsou...
-> m8rinek: Redukci i přepouštěcí sadu normálně koupíš ve svářecí technice. Ta sada se běžně prodává, protože přepouštění kyslíku do malejch lahví (do "miniautogenu" na PB) je snad jediná možnost jak to naplnit. Sada je asi lepší koupit, ale s tou redukci si až zase tak jistej nejsem. Je to jenom přechod mezi závitama a co jsem se na to posledně ptal, tak za to chtěli asi 450,-Kč... :-/
-> m8rinek: redukci normálně koupíš
-> m8rinek: Kupný díl.
-> Stepan FUN: a to já si to dokážu nechat přepustit za děkuju, ale dokopat se k tomu :D.
Redukci na hodiny koupim ve svařovací technice, nebo musim vyrobit? Měděnou trubičku se šroubením, předpokládám vyrobit musim?
Redukci na hodiny koupim ve svařovací technice, nebo musim vyrobit? Měděnou trubičku se šroubením, předpokládám vyrobit musim?
-> Bedřich: Vůbec nic. :-O Povídej. ;-)
-> m8rinek: Lze... Jenom musíš pak použít hodiny na CO2, nebo redukci. Flašky jsou stejný, hodiny jsou stejný, jenom CO2 má větší šroubení. Argon má stejný jako kyslík. Takže za pomoci přepouštěcí sady na kyslík (2 šroubení, smyčka z CU trubičky a tlakoměr) a redukce CO2-AR by to něměl bejt problém. ;-)
Jedinej problém je v ceně argonu (naposledy jsem ho kupoval cca 3500,- za flašku) a to se málokomu chce ho za nějakej drobnej peníz přepustit...
Jedinej problém je v ceně argonu (naposledy jsem ho kupoval cca 3500,- za flašku) a to se málokomu chce ho za nějakej drobnej peníz přepustit...
-> Stepan FUN: no dokonce i Argon bych si snad sehnal, jen zjistit zda lze a jak přepustit do COflašky...
-> m8rinek: To bude vodní chlazení hořáku... ;-) Tak začni tlačit na to, aby Ti koupili argon a v "cizí" režiji se s tím po odpolednách a večerech nauč. Pak až s tím budeš trošku umět, tak si nech zaplatit svářečák... Mít tu možnost, tak do tohohle jdu. ;-)
-> Stepan FUN: Je, je to docela High end včetně nějakýho přídavnýho chlazení, ale zatim nená tlak na to se s tim naučit :(.
-> m8rinek: A není to škoda takovouhle mašinu nechat zahálet? :-O Třeba argon pro mě problém není, nicméně peníze na nákup takovýhleho stroje už problémem jsou... :-/
-> Bery: Asi sis spletl nicky... Bedřich je pro nás bohužel trošku z ruky. Mluvil jsem o Maxxovi. ;-)
Každopádně hliník mě láká. MIG není na hliník to pravý ořechový. S tím jsem to zkoušel a nic moc. Chtěl bych ten TIG zkusit, jenomže nějak není moc kde a navíc "kurvit" někomu mašinu se mi nechce. A peníze na pořízení svojí taky nějak bohužel nepřebejvaj... :-/
-> Bery: Asi sis spletl nicky... Bedřich je pro nás bohužel trošku z ruky. Mluvil jsem o Maxxovi. ;-)
Každopádně hliník mě láká. MIG není na hliník to pravý ořechový. S tím jsem to zkoušel a nic moc. Chtěl bych ten TIG zkusit, jenomže nějak není moc kde a navíc "kurvit" někomu mašinu se mi nechce. A peníze na pořízení svojí taky nějak bohužel nepřebejvaj... :-/
-> Maxx: akoze neni to nic moc, predsa len je to 30 rokov stary kus hlinnika, ktory bol permanentne od oleja a tak sa aj pri zvarani sprava :/
ked zvaram dva ciste plechy, to je parada
jo, zvaracka je TIG 200 AC/DC
ked zvaram dva ciste plechy, to je parada
jo, zvaracka je TIG 200 AC/DC
-> Zazaa: tig 200 ac/dc
-> Gemini: nic proti ale když to vidím,tak bych na tvém místě netvrdil že stačí pár dní nebo týdnů než to dostaneš do ruky...udělej detail svárů...
nemyslím to nijak špatně...
-> Gemini: nic proti ale když to vidím,tak bych na tvém místě netvrdil že stačí pár dní nebo týdnů než to dostaneš do ruky...udělej detail svárů...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Gemini: to ovšen není žádná olympiada...?
-> Gemini: pro zajimavost cim svaris ? TIG nebo COcko s argonem a Al dratem ?
teraz napr. zvaram medzikus na R5 turbo....chvilu to trva, nez sa taky kus prehreje ale potom to ide.....predsalen mam hobby stroj na 220V
nie je to profi robota, ale uplne to postacuje......
nie je to profi robota, ale uplne to postacuje......
-> havlik: Lepší neřešit...
-> Bedřich: taky mam svářeče co svařují denně po x let ale hliníku se bojí.
-> Gemini: V tom případě jsi první komu se to co píšeš povedlo a já Ti gratuluju.Zatím jsem nikoho takového nepotkal a ani lidi co to dělají přes deset let si toto neodváží tvrdit...Ale jak říkám gratuluju jsi jeden z mála.
staci par dni - tyzdnov a clovek to ma v ruke....teda pokial o tom aj nieco vie a zvaral predtym napr. plamenom
trebars kamionisti su vdacny zakaznici :D
trebars kamionisti su vdacny zakaznici :D
-> Fén: Samozřejmě
A někdy mám pocit, že ruka nebude vyvařená nikdy :) ale po tom co jsme přestal používat uhlovku se to zlepšilo.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Maxx: -> Bedřich: Jsem myslel v začátcích než se ruka vyvaří. :o)
-> Fén: u nerezu ano a velmi často,za jeden den jsem opotřeboval třeba 5cm wolfranové elektrody,ale u hliníku nee a dnes už defakto nebrousím...
-> Bedřich: tak,tak![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bedřich: tak,tak
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Fén: Já hrot nebrousím....![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Maxx: Samozřejmě praxi ničím nenahradíš.Většinou je to v rukách.
-> Maxx: Taky si se furt coural brousit hrot? :o)
-> Bedřich: všechno chce čas,praxe je nenahraditelná, když si vzpomenu jak jsem začal svařovat hliník někdy před 5ti lety to byla komedie...
A nám se tu válí cca 5let bez hnutí tenhle drobek a nikdo s tim neumí a nikdo nemá argon :(
skoda110r.ic.cz/tig/DSC00 422.JPG
skoda110r.ic.cz/tig/DSC00 422.JPG
-> Maxx: Nastavit svářečku je dosti velký problém,laboroval jsem s tím dost dlouho, ale po tom co jsem se toho přestal bát,neříkám že mi to jde, ale zatím jsem svařil vše co mi donesli.Hlavní problém je v samotné svářečče, není má...Ale nikdo jiný na ní hliník nesvařuje.
-> Bery: Pokud máš ujasněné základní parametry a vše co má nádrž mít napiš mi zprávu.Domluvíme se.
-> Bery: Pokud máš ujasněné základní parametry a vše co má nádrž mít napiš mi zprávu.Domluvíme se.
-> Bedřich: bylo mi naznačeno,že by to šlo konzultovat i s tebou:-)
-> Bedřich: no tak v čem je problém...není to sice jednoduché,teda ty věci okolo to svařování je to nejjednoduší,ale jde to a když si šikovný dají se vydělat celkem slušné peníze na dnešní dobu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Gemini: Že by jsem se tím začal živit?Nějaká praxe by už byla.
-> Gemini: mě se to povedlo vyřešit,ale ne celý,tak se na tebe třeba obrátim,protože budu potřebovat kastlik na tu nádrž a budu mít cestu kolem....no to bychom se domluvili
zvaram hlinnik a ceny sa pohybuju sialene hore dole, nie je problem si vypytat 50€/hodinu ked to clovek potrebuje mat rychlo hotove, alebo.....1cm / 0,5-1€ vsetko zalezi od okolnosti
marcius : jeden IC z una turba by som nasiel
bery : budem si robit nadrz na mieru do R5, tak potom sa uvidi :P
marcius : jeden IC z una turba by som nasiel
bery : budem si robit nadrz na mieru do R5, tak potom sa uvidi :P
-> Nwkt 21.01.12 18:44:22: tohle většinou vaří sám místr ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a nádrž? kdo by svařil?
-> Marcius: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Maxx: díky, ten inzerát jsem už taky viděl... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Fén 21.01.12 18:49:48: Přesně tak, u nás taky když sem byla na svařovně tak vařil vždycky mistr a někdy jeden kluk kterej to dost zvládal.
dobře, tak zkusím poptat jestli tady něco takovýho je... nejlepší by se mi rozměrově hodil IC z una turba, jenze je to jaksi nedostatkovy zbozi, nebo jsou strasne pomuchlovany, deravy apod... no zajdu do kovovyroby, at vim jestli to pro me ma nebo nema cenu.
-> Nwkt: Kvality bych se nebál, protože většinou to dělá mistr a nebo někdo, kdo tam je na přezkoušení. Nováček to nikdy nedostal.
já bych ti to zavařil třeba za flašku ale máš to daleko... jinak taky bych zašel do nějaké svářecké školy za mistrem a on ti to zavaří...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Fén: A kvalita?
Pokud máš v okolí nějakou svářečskou školu, tak bych to zkusil nejdříve tam. Jsou tam lepší ceny.
ok, zajdu se tam zeptat, ... bočnice mají 9x12cm,
Kolem 250,- až 500,- Kč za hodinu.
Ahoj, kolik tak zhruba stojí tyto práce ? potřeboval bych navařit bočnice na hliníkový intercooler. Bočnice i nátrubky si udělám a dodám, jde jen čistě o svaření... celkem asi metr svaru, tloušťka materiálu 2mm ... máme tu kovovýrobu, co tohle dělá, ale chci se nejdřív informovat tady, jak se to může pohybovat, jestli se tím mám vůbec zabývat. Nechci být pak překvapenej, až tam přijdu
díky
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)