Ceny sváření hliníku

prohledat
100 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.01.2012 do 07.09.2021, založil/a Tunerláďa #2 - zrušená registrace
řadit dle data
22:15:24
07.09.2021
m8rinek
Díky za odpovědi ;)
13:20:59
06.09.2021
vlasmi
U nás na firmě na pobočce v Nupakách svařujeme hliník TIGem za 1080 Kč bez DPH / hod. Za tuto cenu je i případné čištění dílů.
06:59:13
06.09.2021
kpt.Budha
-> m8rinek: Já to tedy bral jako svařování nového krásně čistého materiálu. Jak je to u oprav, to netuším.
21:34:18
05.09.2021
m8rinek
-> SO545: mě spíš šlo o orientační hodinovou sazbu včetně přípravy, materiálů a dokonceni.

Rozumím jak to myslíš, ale potrebuju se od neceho odrazit.
15:48:14
05.09.2021
SO545
-> m8rinek 05.09.21 14:33:17: nieeee za danu suciastku. Ak je to nejaka malickost.

Ak by som uctoval 15e za hodinu tak to by ma musel Vatikan vyhlasit za svateho...a este za zivota.

Cca do 2min zvaru ak ide o nieco male...a dojde to ku mne ciste.


Naposledy som zvaral za pusu jednu olejovu vanu.
Manik po telefone povedal ze ju vycisti....
Ja som si len pomyslel urciiiiiteeee
Ale fakt ju doniesol ako novu....ako z von tak z vnutra.
Zabil ma ked povedal ze frajerka to cistila 3h a ma jej povedat ci to bolo dobre.
Tak som mu len povedal ze nech nespekuluje a berie si ju za zenu....a dokonca to bola neskutocna fesanda.1
14:33:17
05.09.2021
m8rinek
-> SO545: jakože svařuješ za 380Kc/h? To si svého času vážíme víc i za montáž :))).
07:17:54
05.09.2021
SO545
Zvaram od 10eur... ale otazka je velmi pausalna.

Treba vediet co ...ako je to rozobrate...vycistene a potom sa mozme bavit o cene.

Ale vacsina dielov /vana...obal alternatora...uchyt motora....do 15e.
Mam v zvaracke v diagnostike meranie zvaraneho casu..celkom fajn vecicka a dost sa orientujem podla nej.
10:04:19
03.09.2021
kpt.Budha
-> m8rinek: Myslím, že 500-600 se ještě stále sehnat dá 6 Teda aspoň tady u nás.
21:20:51
02.09.2021
m8rinek
Tušíte někdo aktuální orientační cenu za svařování TIG nerez a hliník? Hádám, že Fénovo 250-500Kč už je dnes mimo mísu :)))
15:06:40
04.02.2015
Shadow_
Ahoj použiji toto forum abych zbytečně neotvíral nové. Nemá v okolí Brna TIG. Potřeboval bych navařit výfukové koleno na přírubu. Nerez
20:03:25
13.02.2012
Maxx
-> Bedřich: ano používám,bez pedálu jen stehuji....
19:42:15
13.02.2012
Bedřich - zrušená registrace
-> Maxx: Používáš při svařování hliníku pedál?
21:38:16
08.02.2012
StepaNoFUN
-> red.bill: Viz příklad č.2 a dále podle nastaveného průtoku. Jen nevím, kolik má ta 50l lahev základní tlak a pak záleží na tom, kolik z ní bylo ubráno... Přepouštět to jde bez problémů a nezáleží na tom, jestli je to kapalina, nebo plyn. CO2 je apriori plyn, kterej je zkapalněnej stlačením a ochlazením (u CO2 myslím pod 30°C, takže o žádný ochlazení vlastně nejde a to zkapalnění je jaksi vedlejší efekt stlačení).
Do tý lahve natlačíš prostě tolik, aby se tlaky vyrovnaly, nebo maximum, na kolik je ta lahev konstruovaná (jak jsem psal u těch svejch malejch kyslíkovejch, tak jsou na menší tlaky).
Jediný co opravdu nejde přepustit je acetylén. Teda asi by šel, ale jenom do flašek, který jsou na něj určený a je v nich správný množství acetonu a to za velmi přísnejch bezpečnostních opatření. Já bych do toho nešel, protože jestli se něčeho bojím, tak je to plyn, kterej je ve svý podstatě skoro samovznětlivej a stačilo by drobný ohřátí lahve... :-/
upraveno 1x, naposled 08.02.2012 21:46:11
21:19:48
08.02.2012
red.bill
-> Maxx: Jak dlouho vydrží ta 8l přepuštěná? Jenom pro představu.
20:59:08
08.02.2012
Maxx
-> red.bill: já mám doma velkou pronajmutou 50L a přepouštím z ní každou chvíli,jak do malejch hasičáků tak i 8 nebo 10l lahve...
20:48:01
08.02.2012
red.bill
-> Maxx: CO2 je kapalný ať v hasičáku nebo v normální lahvy na tom nezáleží... Jinak sem jasně že záleží na flašce do jaký se přepouští.
20:16:48
08.02.2012
Maxx
-> red.bill: nepleteš si to náhodou s hasičákama? tady jsou výpočty a příklady...
- platí stejně pro kyslík, Ar, He a směsi Ar + CO2, Ar + O2 apod.

Příklad č.1:
Kolik plynu o normálním tlaku 1 bar je v tlakové lahvi o obsahu 50 l při tlaku 200 barů?

Výpočet:
50 l x 200 barů = 10 000 l = 10 m3 V tlakové lahvi je 10 m3 stlačeného plynu. Při MIG/MAG nebo TIG/WIG svařování a při průtoku 10l/min taková láhev vystačí na 1000 minut, tedy 16,66 hodin svařování.

Příklad č.2:
Tlakoměr na lahvi 50 l ukazuje 150 barů. O kolik poklesne tlak v lahvi po připojení a naplnění původně prázdné tlakové nádoby o objemu 8 l? Kolik plynu se přemístí do připojené tlakové nádoby?

Výpočet:
V lahvi je před přepouštěním 50 l x 150 barů = 7 500 l stlačeného plynu. Při změně objemu na 50 + 8 = 58 l poklesne ve spojených tlakových nádobách tlak na 7 500 : 58 = 129,3 bary.

V připojené tlakové lahvi bude přepuštěno 8 x 129,3 = 1 034 l stlačeného plynu

Příklad č.3:
V tlakové lahvi se směsí 85% Ar + 15 % CO2 o objemu 6 l mám tlak 90 barů. Jak dlouho budu moci ještě svařovat metodou MAG drátem 0,8 mm?

Výpočet:
V lahvi je 6 x 90 = 540 l směsi. Pro drát 0,8 mm stačí průtok 8 l ochranného plynu za 1 min. Budu tedy moci svařovat 540 : 8 = 67,5 minut.
20:14:29
08.02.2012
red.bill
-> Maxx: To je právě podle mě u CO2 úplně jedno jaký jsou lahve.
20:07:05
08.02.2012
Maxx
-> red.bill: podle toho z jaké a do jaké lahve přepouštíš! neblbni CO2 se přepoští běžně...
20:01:58
08.02.2012
red.bill
-> Maxx: Jo pravda, přepustíš ale má to smysl, kolik ho do tý lahve dostaneš?
18:24:33
08.02.2012
Maxx
-> red.bill: ?? to si vyčetl kde že CO2 nejde přepustit?
18:13:14
08.02.2012
Fén
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jde. Právě proto je tam ta podmínka jenom trochu otevřeného ventilu.
18:06:20
08.02.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> red.bill: Ja myslel, ze to jde. Nemelo by to jit u acetylenu.
17:06:05
08.02.2012
red.bill
-> Tommyk: CO2 nepřepustíš, do lahve se plní kapalný a bere se na váhu ne na tlak
23:50:20
07.02.2012
Jarda/felda
-> Stepan FUN: tady se mi zdá že měli velkou bombu nějakých 2000l 3
23:43:34
07.02.2012
Tommyk
-> Stepan FUN: mě šlo spíš o co2 4 musim to zejtra okouknout.. 3
23:36:33
07.02.2012
StepaNoFUN
-> Tommyk: Jak bylo psáno - o přepouštění acetylenu nepřemejšlej... Ale pokud v ostatním není alespoň poloviční tlak než je běžně v lahvi, tak to prostě z rozvodu nemá cenu přepouštět, protože do tý flašky dostaneš ho...
23:15:45
07.02.2012
Tommyk
-> Stepan FUN: v praci mame rozvod skoro všeho.. 3
vzduch, acetylen, kyslík, zemní plyn, argon, corgon, co2.. agamix

tlak je tam asi pracovní, no 8 u co2 fakt nevim, ale u acetylenu se to pohybuje okolo 1baru..
22:35:58
07.02.2012
Bery
-> Fén: proto ho tam asi nikdo montovat nebude.Vcelku logisch)
-> Stepan FUN: rád bych se i zastavil.A ozvat se zkusim zítra.Měl bych mít dopoledne čekací pauzu,tak tě budu prudit po telefonu)tak z toho nebuď smutný))
22:22:49
07.02.2012
Fén
-> Bery: Při nutnosti pohybu svářečky je zase centrální rozvod hodně nepraktickej. :o)
22:17:33
07.02.2012
StepaNoFUN
-> Bery: No jo no... Je fakt, že po úplně velkejch firmách jsem se v provozu nepohyboval... ;-) Takže musím konstatovat "Můžu už držet hubu?" "Děkuju." :-D
Edit: Až budeš mít chvíli, ozvi se... ;-)
upraveno 2x, naposled 07.02.2012 22:18:02
22:02:58
07.02.2012
Bery
-> Stepan FUN: cca 10 svářecích automatů - to jest 20 svářečů a k tomu dalších 20 svářečů - každý u svý mašiny a už jenom ty flašky měnit,skladovat je to jsou hodiny práce,když to posčítáš dohromady...za hodinu jsou to stovky korun-eur...za rok je to balík a páni manažeři s tím musí počítat,takže nejsme tak bohatí abychom mohli měnit každýmu flašku,když dojde)ale to už jinde jsme)
21:56:57
07.02.2012
Jarinko
-> Stepan FUN: To záleží od firmy, taký vyvíjač plynu vôbec nieje lacná záležitosť, trebárs kyslík v nemocniciach sa pohybuje od 2,5 miliona korun, vyvíjač CO2 na tom bude podobne, tipujem od 250 000 korun, inak sa to neoplati malej firme, pokiaľ nemá plniace miesto na predaj plynu pre iné firmy...
-> Gemini: Kámoš kamionista cestoval v Rusku s nádržou z kamióna v autobuse, potreboval ju zavariť hliníkom... Elektródy sú v našich podmienkach úplne dostačujúce... 4 Treba len zháňať a vyskúšať si to...
21:41:15
07.02.2012
StepaNoFUN
-> Bery: V tom případě beru z5... Doba pro výměnu lahve a tím ku*vení norem je taky verze jak to brát. Jenom je otázkou, co je finančně zajímavější. I když je fakt, že v tomhle případě třeba 100 svářeček "obsloužím" max. 50ti lahvema a v tom případě je to zajímavý i přes možný úniky...
Ale každopádně v rozvodu bude pracovní, nebo o něco málo vyšší tlak a ne plnej co jde z lahví a tudíž pro plnění je to těžko použitelný...
20:36:31
07.02.2012
Bery
-> Stepan FUN: ve firmách,kde se opravdu hodně sváří jsem centrální rozvody viděl.norma nepřipouštěla nějaký prostoj při výměně prázdné lahve za plnou,takže jsi svářel,dokud ti někdo neřekl DOST!
10:42:18
07.02.2012
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Tak ono co jsem slyšel (nikdy neviděl v praxi) existuje zařízení na vlastní výrobu CO2 a to pak možná má cenu hnát to do rozvodů. Ale řešit rozvod z lahví jako se to dřív dělalo u kyslíku (baterie lahví spojenejch do jednoho zběrače) se podle mě dneska nemůže vyplatit už jenom vzhledem ke ztrátám možnejma únikama atd...
10:24:40
07.02.2012
Jarda/felda
-> Stepan FUN: u kamarádovo táty v práci měli rozvod CO2 4 prej to bylo levnější než řešit flašky
23:32:23
06.02.2012
StepaNoFUN
-> Tommyk: Rozvodu čeho? Zatím jsem se setkal jenom s Acetylen - Kyslík. Není náhodou v rozvodu už pracovní tlak? Každopádně se divím, že centrální rozvod technickejch plynů se ještě někde provozuje. Musí to bejt strašně finančně náročný. Ještě to chápu u stlačenýho vzduchu a chápal jsem to kdysi u acetylénu z vyvíječe, ale dneska??? Pokud to ale někde je a je tam plnej tlak (tj. musej bejt na každým pracovišti "hodiny") tak by to bylo stejný jako z flašky, jenom by sis musel ohlídat max. tlak flašky a jak psal Maxx, neotvírat moc plnící ventil, aby se plněná lahev příliš neohřála (jednou jsem to přepísknul a málem jsem ji neudržel v ruce) a nezamrznul Ti ventil ze kterýho to plníš. Každopádně u acetylenu bych se toho ale bál a rozhodně ho nenacpaš do jiný flašky. Teda pokud máš sebe a to místo kde by ses o to pokoušel rád... Pokud je ale v rozvodu pracovní tlak (což předpokládám), tak není o čem přemejšlet a z toho lahev prostě nenaplníš....
upraveno 1x, naposled 06.02.2012 23:34:10
23:22:30
06.02.2012
Tommyk
a co přepouštění přímo z rozvodu?
14:37:44
06.02.2012
Maxx
-> Stepan FUN: jasné,na montáže je to ideální... 4
13:16:49
06.02.2012
StepaNoFUN
-> Maxx: Tak já to mám na kyslík na malej autogen PB-kyslík... Na nějaký povolení trubičky či uříznutí 2 traverz někde na montáži je lepší vzít si 2 malý kyslíkový a 2kg butan s cca 4m hadic což dám v pohodě do kufru osobáku a odnesu si to sám až na místo činnosti, než táhnout velkou kyslíkovku, dlouhý hadice...
13:35:00
05.02.2012
Maxx
-> Stepan FUN: do takové lahve se to snad ani nevyplatí přepouštět 4 příští týden asi objednám další tig už třetí 1
13:08:29
05.02.2012
StepaNoFUN
-> Maxx: OK. V tomhle případě je to reálný. Já mám ty maličký (myslím cca 5l - musel bych se podívat) a tam je pokles při natlačení na plnej tlak (těch 60Bar) cca 40Bar. Takže by při plný 300Bar flašce byl bez manometru trošku problém...
upraveno 1x, naposled 05.02.2012 13:09:10
12:21:34
05.02.2012
Maxx
-> Stepan FUN: nevím co bude mít za lahev m8rinek ale já mám tři 10l lahve které mají max 200bar což je ideální,přepouštím z velké lahve v jedné zámečnické dílně a tyto lahve jsou naplněné na 300barů takže po vyrovnání tlaků je v té mé 150barů,záleží co bude mít za lahev ale jetli to bude přepouštět do hasičáku tak ten má max 190bar a z velké 50l lahve tam natlačíš max 150-160bar takže žádný problém...
11:08:53
05.02.2012
Zazaa
jeste je varianta kdo to ma blizko tak zajet do polska a koupit lahev argonu i s flaskou to vychazelo nejak do dvojky a vymena prazdne za plnou je asi 4kila, prodavaj a vymenujou to jak bombicky do sifonu ne jak ti kreteni u nas ....
10:29:48
05.02.2012
StepaNoFUN
-> Maxx: Tak já žiju v tom, že manometr je potřeba. Nějak mi nedošlo, že tyhle lahve maj stejný tlaky. Co přepouštím do těch malejch kyslíkovejch z velkejch, tak tam by to bylo o hubu, protože ta malá má maximum myslím 60Bar, kdežto zdrojová je plná natlakovaná na 300Bar a to bych jaksi neriskoval, protože jsetli vezmu, že zkušební je 2,5 násobek maximálního, tak bych byl o dost přes... Ale je fakt, že jsem nikde nezkoumal, kolik má povelenejch malá na CO2. Předpokládám, že m8rinek nebude plnit Argon do velký...
10:10:12
05.02.2012
Bery
jsem rád,že se v tématu sešli odborníci,protože budeme potřebovat asi 2 kastlíky 515 x 315x cca200 hloubka:-)
00:03:10
05.02.2012
Maxx
-> m8rinek: nevím jestli hasiči... já jsem nechal čistit jen jednu lahev a to přímo v jedné pobočce která plní lahve,vždy je nejlepší jít za zdrojem...
23:03:02
04.02.2012
m8rinek
-> Maxx: Tak nějak jsem si to představoval, jen vakuové zbavení nečistot v lahvi, s tím by mi měli pomoct třeba u hasičů?
21:01:40
04.02.2012
Maxx
-> m8rinek: nic na tom není je to jednoduché jen musíš dodržovat určitá pravidla...
takže co se týče toho přepouštění,nejlepší je samozřejmě přepouštět přímo do argonové lahle,pokud tomu tak není tak lahev do které budeme přepouštět by měla být vákuově zbavená všech nečistot a zbytků předešlích plynů (pokud tak neučiníš může to mít zásadní dopad na kvalitu svárů) k přepouštění je zapotřebí zminovaný přepouštěč a v tvém případě ještě redukci Argon-CO2 viz foto,

Postup přepouštění:
1. vezmeme zdrojovou i cílovou lahev,položíme je do vodorovné polohy tak aby jsme mohli namontovat přepouštěč,zajistíme lahve proti pohybu (stačí je jen založit)...
2. namontujeme přepouštěč s redukcí...
3. na CÍLOVÉ lahvy otevřeme ventil téměř naplno (nemusíme naplno)...
4. na ZDROJOVÉ lahvy otevřeme ventil opravdu jen velmi málo (stačí jen kousek,musíš ho otevřít tak aby jen zlehka sičel,je to dost důležité kdyby si ho otevřel moc mohlo by se ti stát že ti zamrzne ventil u zdrojové hahle nebo naopak by se mohla přehřát cílová lahev)...
5. tak a ted už jen čekat až se lahve přepustí a vyrovnají se v nich tlaky,k vyrovnání tlaků by mělo dojít po cca 10-15 minutách,pokud budeš mít přepouštěč s manometrem počkej než se ručička manomertu stabilizuje (doporučuji nijak přepouštění neurychlovat,třeba otevřením ventilu víc než jsem psal)...
6. po dobu přepouštění kontrolujeme zda nezamrzá ventil u zdrojové lahve nebo zda se nepřehřívá cílová lahev (lahev by se měla ohřát na max. 20-27 °C )...
7. až se tlaky vyrovnají a ručička se stabilizuje uzavřeme jako první ventil u cílové lahve a po té u lahve zdrojové
8. poslední krok je demontáž přepouštěče,než ho demontujeme úplně je potřeba lehce povolit jednu stranu aby mohl uniknout nahromážděný plyn v přepouštěči, pokud tak učiníme lze demontovat přepouštěč... a máme hotovo 4

Když dodržíš tento postup nemůže se nic stát...

foto přepouštěče a redukce
zvětšit Ceny sváření hliníku - obrázek od Maxx vložen 04.02.2012 21:01:40
Extreme Tyres