-> Nepér: Tuhost nápravnice je velká, ale dynamické zatížení ještě větší.
Vzpěrou nespojuješ u zadomotorových škodovek podběhy, ale podlahu v místě horních úchytů nápravy. A protože nápravnice má tvar "U" tak je potřeba tento profil uzavřít.
A kdyby to bylo tak k ničemu tak proč by to dělali např. u 130LA?
A se zadní vzpěrou u Fa je to stejné jako u eRka, 742ky apod. Geometrie se sice nezmění, ale změnšíš namáhání karoserie a zamezíš potenciálnímu praskání.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozperna tyc
prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 05.01.2008 do 04.02.2008, založil/a Steft - zrušená registrace
Podle mně nemá jakákoliv rozpěrná tyč u typu nápravy, který má vepředu škodovka, smysl. To by se musela ohýbat celá nápravnice, jejíž tuhost je mnohem větší, než tuhost karosérie. Nějakou rozpěrou vepředu v kufru si jen spojíš podběhy, na kterých ale nic nedrží, protože všechno drží nápravnice, Na rozdíl od Mc Phersonů, kde nápravnice drží jen spodní ramena. Zadní rozpěra ve favoritu taky nemá smysl, protože geometrie je daná zadní zkrutnou nápravnicí a odklon/příklon samotných tlumičů nemá vliv, na rozdíl od předku Mc Pherson, kde je tlumič napevno s těhlicí.
-> Eidy: NJ, budu do toho muset říznout, ale už asi vím jak to udělat.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Montér: -> MATTESS: No právě to taky zvařuju, zda to má cenu, ale zas ono to má pomáhat jakoby uzavřít ten profil a to by mělo plnit. Nechce se mě totiž řezat do toho držáku na baterku, ale asi budu muset.
Teď mě něco napadlo, musím to o víkendu proměřit. Možná tam ten jekl 30 na 30 dostanu.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tuner#2: neni mi zcela jasný jak to myslíš (nebo si to nechci připustit), ale použití pasoviny na vzpěr je absolutně k ničemu. Vyprodukuješ jenom zbytečnou hmotnost. Nic víc.
-> Tuner#2: jekl je jekl, ta pásovina nebude nic moc. Myslím, že práce se ani nevyplatí ve srovnání s výsledným efektem
-> Tuner#2: No člověče nevím.. Když si vemeš tu pásovinu, tak ta se Ti v týhle délce prohne sama o sobě, takže si myslím, že výztužnou funkci by měla minimální. A kdyby si jí přišrouboval k tomu držáku, tak bych řek, že to bude držet hlavně on, takže potom vlastně podlaha.. Určitě to trochu pomůže, ale asi bych zvážil jinou konstrukci..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tak jsem o víkendu bádal jak to vyřešit. Už mám patky, tam je to jasné, ale rozpěrnou trubku nebo profil nemůžu mít vyšší než nějakých 6mm. Takže jsem myslel tam dát páskovinu třeba 40mm dlouhá bude 730 (mezi to vychází 580mm volně), ale ta páskovina by byla přišroubovaná k držáku baterky zespoda, takže by to pružit nemělo. Co na to strojaři? Má to cenu a bude to funkční?
Nějaký vliv to má. A nejlíp ho poznáš když pak sedneš do auta bez vzpěry. Poznáš že to auto se vzpěrou míň plave....
Ono je to jedno k druhýmu. Chce to víc věcí a tahle vzpěra je jen součást víc úprav (pružiny, tlumiče, vyztužení a pak vzpěra)....![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ono je to jedno k druhýmu. Chce to víc věcí a tahle vzpěra je jen součást víc úprav (pružiny, tlumiče, vyztužení a pak vzpěra)....
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Montér: pravda![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ta vzpěra určitě svůj důvod má i ve škodovkách z motorem vzadu. Každý náznak o trošičku lepší vyztuženi oproti originálu, je dobrý!
-> Montér: Když jí přivařím i k držáku baterky, tak by to nějak mohlo fungovat. No musím vyndat zesíky a mrknout na to, jak by to šlo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: -> deathcat:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> gabo00000: Tak ani sebelepší věc nevydrží věčně... pak už to záleží jak se to používá...
-> Tuner#2: Ale zase když tu vzpěru moc obkroutíš kolem baterky, tak nebude mít takovou pevnoust jako když bude rovná...řek bych, že tam potom bude plnit spíš funkci estetickou...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Ale zase když tu vzpěru moc obkroutíš kolem baterky, tak nebude mít takovou pevnoust jako když bude rovná...řek bych, že tam potom bude plnit spíš funkci estetickou...
no u lestenky to asi vyznam mat nebude ..ale anpr ja u LRy mam vystuzene ramena a prevarenu napravnicu...podla man dost masivne..a aj pres to mam k dnesku pokryvenu podlahu kufru a pravdepodobne aj napravnicu![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Montér 07.01.08 11:35:35: Tak presne tohle je jedinej duvod kterej me napada taky ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Čokin: V tom případě by sis ji měl nechat vyvařit
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Montér: Ta podlaha kufru má pevnost papíru, ta se kroutí ještě než otočím klíčkem.
-> Tuner#2: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Montér: -> Peklo-Evo-Luboš: Asi máte kuci pravdu, vy mě snad donutíte nějak obejít baterku a tu vzpěru tak udělat a vyzkoušet na vlastní kůži.
No když se to veme stejně jako slavný vyztužování zadních podélnejch ramen, tak tohle funguje na úplně stejným principu... Udělat z otevřenýho (účko nápravnice, ramene) profil uzavřenej a tím násobně zvýšit jeho pevnost...
Je tam sice spoj jakoby tou podlahou kufru, ale její pevnost nebude dosahovat pevnosti trubkový výztuhy ani náhodou..
Je tam sice spoj jakoby tou podlahou kufru, ale její pevnost nebude dosahovat pevnosti trubkový výztuhy ani náhodou..
Ja si zase myslim ze kdyby to melo nulovej nebo nepatrnej vlivl, tak by to necpali do L/A LR a dalsich vsemoznejch typu...
-> Syny: v pohodě.Mne zajímalo to jak jsi to popsal...prostě jenom proč si to myslíš.
Já mám rozpěry jak vepředu tak v zadu a když jsem ji měl pouze vepředu zdálo se mi, že zadek je poddajnější.Ale zdálo se mi to je argument pro mne protože já jezdím s tím autem,né pro vás.Jesli to pomáhá by ukázaly stopky né pocity.
Já mám rozpěry jak vepředu tak v zadu a když jsem ji měl pouze vepředu zdálo se mi, že zadek je poddajnější.Ale zdálo se mi to je argument pro mne protože já jezdím s tím autem,né pro vás.Jesli to pomáhá by ukázaly stopky né pocity.
-> Bery: NJ to je tady teď zvykem.
Můj názor k věci je ten, že když je nová nápravnice nesežraná a je ještě dodatečně ovařená, tak je přece na stejných místech spojená s kaslí jako ta výstuha a tím pádem výstuha bude mít u Škodovky min. vliv. Kdyby se to kroutilo, tak přece ten spoj nápravnice kasle bude ošoupaný, ale já jsem to měl vždy přilepené (kasle natřená tlumexem) beze stop pohybu vůči sobě. U Mcphersna je věc jiná, tam už to nějaký smysl má.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Můj názor k věci je ten, že když je nová nápravnice nesežraná a je ještě dodatečně ovařená, tak je přece na stejných místech spojená s kaslí jako ta výstuha a tím pádem výstuha bude mít u Škodovky min. vliv. Kdyby se to kroutilo, tak přece ten spoj nápravnice kasle bude ošoupaný, ale já jsem to měl vždy přilepené (kasle natřená tlumexem) beze stop pohybu vůči sobě. U Mcphersna je věc jiná, tam už to nějaký smysl má.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
mě se líbí tvrzení že je to na nic,ale nemám s tím zkušenosti...to je jako by mi panic vysvětloval co je sex,ale ve skutečnosti...my víme,že je to projebanej čas,ale...pro příště bych takovýmu člověku řekl,že myslet znamená hovno vědět...
No můj názor je takový že u seriové škodovky je rozpěrná tyč zbytečná, pokud se ale rozhodnete pro upravu podvozku a to i třeba blbé zkrácení pružin přední nápravy, tak rozpěrnou tyč doporučuji.Co jsme testovali auta tak si myslím že rozpěrná tyč přidala 20% tuhosti přední části auta, kastle se tolik nekroutí a je to poznat hlavně v zatáčkách.Tod můj názor na tuto věc.
-> Steft: tak vzpera ti u skodovky 742 moc nepomoze, urcite to bude tuhsie ale len o trosku, zmysel ma ale u McPhersonoch favo/felda/okta/golfIV atd atd ale tie maju dost odlisny tym napravy by som povedal........
a tí co tu pisu ze sa kvoli nej druha strana nepohne pri crashi tak nech si daju caj s medikom a nech idu spinkat jo? sam som videl naburane felicie a okty z predu a bolo oto evidentne ze sa vdaka vzpere pohla aj druha nenaburana cast auta jo Milan 136?
No a este z vlastnej skusenosti viem ze to pomaha, na filcke to mam z tovarne a oproti feliciam bez nej je to v zatackach omnoho lepsie, nenaklana sa, nevlni.....(ale zase tam mam 2x stabik)
a tí co tu pisu ze sa kvoli nej druha strana nepohne pri crashi tak nech si daju caj s medikom a nech idu spinkat jo? sam som videl naburane felicie a okty z predu a bolo oto evidentne ze sa vdaka vzpere pohla aj druha nenaburana cast auta jo Milan 136?
No a este z vlastnej skusenosti viem ze to pomaha, na filcke to mam z tovarne a oproti feliciam bez nej je to v zatackach omnoho lepsie, nenaklana sa, nevlni.....(ale zase tam mam 2x stabik)
-> Syny: nieco na tom bude, ale aj tak si myslim, ze rozpera v skodovke ma nejaky zmysel, urcite nie taky ako napr. u Favorita
-> Bedřich: Nevim, ale u shade mi prijde ze je tam precijen napravnice, dno kufru a ze ten predek se bude asi min kroutit nez u facka nebo filcky - jen je to muj naroz a nechci to nijak tvrdit... Aby sis nemyslel :) Ber to jako postup mych myslenek, pac s tim zkusenost nemam :)
-> Syny: Proč to u zadohrabu nemá smysl?
-> Milan 136: u predohrabu ta tyc skutecne muze hnout pri nehode s kastli a znehodnoti tak i misto kde by se bejvalo nic nestalo... U shade nevim, nam to dle me postrada i smysle to rvat do toho kufru, ale zkusenost s tim nemam...
-> Milan 136: když myslíš.....
-> MATTESS: Tahle teorie že když to tam máš tak se ohne celá čáat mě vždy pobaví. A jinak ty podběhy nejsou ničím spojeny? Jak na rapidu tak na felicii a ne všem jsou spojeny nápravnicí, tak asi tak...
pro příště....
jasně,rozebíralo se to tu jen 150x.kdybych nechtěl odpovídat,napsal bych ať to tu nezasíráš tématama...
-> MATTESS: a ked naburam bez toho a pohne sa mi polka auta je to akoze lepsie ??? tak ci tak sa to pohlo a podla mna to uz nikdy nebude dobre .....
-> Steft: podle mě to je dobrý na sportovní využítí auta, ev. na sportovní podvozek. Pak je to taky "dobrý", když někam nabouráš, tak se ti hne celá část auta![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Steft: samozrejme ze na nieco to je dobre mala by sa tym spevnit karoseria v prednej casti auta ale neviem ci to ma vyznam bez upraveneho podvozku a na bezny provoz
Bery pokud mi nechces odpovidat tak to nedelej.vyhledavai sem pouzil ale mam pocit ne sem se nic nedozvedel.co ty na to bery?
je k něčemu dobrý používat vyhledávání?
je k necemu u rapida dobra rozperna tyc??