rozperna tyc

prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 05.01.2008 do 04.02.2008, založil/a Steft - zrušená registrace
řadit dle data
13:18:33
04.02.2008
Eidy
-> Nepér: Tuhost nápravnice je velká, ale dynamické zatížení ještě větší.

Vzpěrou nespojuješ u zadomotorových škodovek podběhy, ale podlahu v místě horních úchytů nápravy. A protože nápravnice má tvar "U" tak je potřeba tento profil uzavřít.

A kdyby to bylo tak k ničemu tak proč by to dělali např. u 130LA?

A se zadní vzpěrou u Fa je to stejné jako u eRka, 742ky apod. Geometrie se sice nezmění, ale změnšíš namáhání karoserie a zamezíš potenciálnímu praskání.
13:11:00
04.02.2008
Nepér
Podle mně nemá jakákoliv rozpěrná tyč u typu nápravy, který má vepředu škodovka, smysl. To by se musela ohýbat celá nápravnice, jejíž tuhost je mnohem větší, než tuhost karosérie. Nějakou rozpěrou vepředu v kufru si jen spojíš podběhy, na kterých ale nic nedrží, protože všechno drží nápravnice, Na rozdíl od Mc Phersonů, kde nápravnice drží jen spodní ramena. Zadní rozpěra ve favoritu taky nemá smysl, protože geometrie je daná zadní zkrutnou nápravnicí a odklon/příklon samotných tlumičů nemá vliv, na rozdíl od předku Mc Pherson, kde je tlumič napevno s těhlicí.
11:38:46
04.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: NJ, budu do toho muset říznout, ale už asi vím jak to udělat.4
11:37:12
04.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Montér: -> MATTESS: No právě to taky zvařuju, zda to má cenu, ale zas ono to má pomáhat jakoby uzavřít ten profil a to by mělo plnit. Nechce se mě totiž řezat do toho držáku na baterku, ale asi budu muset.8 Teď mě něco napadlo, musím to o víkendu proměřit. Možná tam ten jekl 30 na 30 dostanu.
11:32:08
04.02.2008
Eidy
-> Tuner#2: neni mi zcela jasný jak to myslíš (nebo si to nechci připustit), ale použití pasoviny na vzpěr je absolutně k ničemu. Vyprodukuješ jenom zbytečnou hmotnost. Nic víc.
11:24:49
04.02.2008
MATTESS
-> Tuner#2: jekl je jekl, ta pásovina nebude nic moc. Myslím, že práce se ani nevyplatí ve srovnání s výsledným efektem
10:59:42
04.02.2008
Montér
-> Tuner#2: No člověče nevím.. Když si vemeš tu pásovinu, tak ta se Ti v týhle délce prohne sama o sobě, takže si myslím, že výztužnou funkci by měla minimální. A kdyby si jí přišrouboval k tomu držáku, tak bych řek, že to bude držet hlavně on, takže potom vlastně podlaha.. Určitě to trochu pomůže, ale asi bych zvážil jinou konstrukci..4
10:39:35
04.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak jsem o víkendu bádal jak to vyřešit. Už mám patky, tam je to jasné, ale rozpěrnou trubku nebo profil nemůžu mít vyšší než nějakých 6mm. Takže jsem myslel tam dát páskovinu třeba 40mm dlouhá bude 730 (mezi to vychází 580mm volně), ale ta páskovina by byla přišroubovaná k držáku baterky zespoda, takže by to pružit nemělo. Co na to strojaři? Má to cenu a bude to funkční?
zvětšit rozperna tyc - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 04.02.2008 10:39:35
18:44:56
09.01.2008
Kapřík
Nějaký vliv to má. A nejlíp ho poznáš když pak sedneš do auta bez vzpěry. Poznáš že to auto se vzpěrou míň plave....

Ono je to jedno k druhýmu. Chce to víc věcí a tahle vzpěra je jen součást víc úprav (pružiny, tlumiče, vyztužení a pak vzpěra)....4
17:46:54
09.01.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Montér: pravda4
15:10:14
09.01.2008
Tomicraw - zrušená registrace
Ta vzpěra určitě svůj důvod má i ve škodovkách z motorem vzadu. Každý náznak o trošičku lepší vyztuženi oproti originálu, je dobrý!
11:13:46
09.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Montér: Když jí přivařím i k držáku baterky, tak by to nějak mohlo fungovat. No musím vyndat zesíky a mrknout na to, jak by to šlo4
23:57:45
08.01.2008
Montér
-> Čokin: -> deathcat: 3 3 3
23:57:17
08.01.2008
Montér
-> gabo00000: Tak ani sebelepší věc nevydrží věčně... pak už to záleží jak se to používá... 4

-> Tuner#2: Ale zase když tu vzpěru moc obkroutíš kolem baterky, tak nebude mít takovou pevnoust jako když bude rovná...řek bych, že tam potom bude plnit spíš funkci estetickou...
18:08:29
07.01.2008
gabo000000 - zrušená registrace
no u lestenky to asi vyznam mat nebude ..ale anpr ja u LRy mam vystuzene ramena a prevarenu napravnicu...podla man dost masivne..a aj pres to mam k dnesku pokryvenu podlahu kufru a pravdepodobne aj napravnicu8
16:39:40
07.01.2008
Syny
-> Montér 07.01.08 11:35:35: Tak presne tohle je jedinej duvod kterej me napada taky 6
16:32:45
07.01.2008
deathcat
-> Čokin: V tom případě by sis ji měl nechat vyvařit3 3 3
16:30:26
07.01.2008
Čokin
-> Montér: Ta podlaha kufru má pevnost papíru, ta se kroutí ještě než otočím klíčkem.
16:10:52
07.01.2008
Peklo-Evo-Luboš
-> Tuner#2: 3
15:46:44
07.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Montér: -> Peklo-Evo-Luboš: Asi máte kuci pravdu, vy mě snad donutíte nějak obejít baterku a tu vzpěru tak udělat a vyzkoušet na vlastní kůži.
11:35:35
07.01.2008
Montér
No když se to veme stejně jako slavný vyztužování zadních podélnejch ramen, tak tohle funguje na úplně stejným principu... Udělat z otevřenýho (účko nápravnice, ramene) profil uzavřenej a tím násobně zvýšit jeho pevnost...

Je tam sice spoj jakoby tou podlahou kufru, ale její pevnost nebude dosahovat pevnosti trubkový výztuhy ani náhodou..
14:00:50
06.01.2008
Peklo-Evo-Luboš
Ja si zase myslim ze kdyby to melo nulovej nebo nepatrnej vlivl, tak by to necpali do L/A LR a dalsich vsemoznejch typu...
13:23:37
06.01.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Syny: v pohodě.Mne zajímalo to jak jsi to popsal...prostě jenom proč si to myslíš.

Já mám rozpěry jak vepředu tak v zadu a když jsem ji měl pouze vepředu zdálo se mi, že zadek je poddajnější.Ale zdálo se mi to je argument pro mne protože já jezdím s tím autem,né pro vás.Jesli to pomáhá by ukázaly stopky né pocity.
11:08:32
06.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: NJ to je tady teď zvykem.



Můj názor k věci je ten, že když je nová nápravnice nesežraná a je ještě dodatečně ovařená, tak je přece na stejných místech spojená s kaslí jako ta výstuha a tím pádem výstuha bude mít u Škodovky min. vliv. Kdyby se to kroutilo, tak přece ten spoj nápravnice kasle bude ošoupaný, ale já jsem to měl vždy přilepené (kasle natřená tlumexem) beze stop pohybu vůči sobě. U Mcphersna je věc jiná, tam už to nějaký smysl má.4
11:03:04
06.01.2008
Bery
mě se líbí tvrzení že je to na nic,ale nemám s tím zkušenosti...to je jako by mi panic vysvětloval co je sex,ale ve skutečnosti...my víme,že je to projebanej čas,ale...pro příště bych takovýmu člověku řekl,že myslet znamená hovno vědět...
08:12:05
06.01.2008
Čokin
No můj názor je takový že u seriové škodovky je rozpěrná tyč zbytečná, pokud se ale rozhodnete pro upravu podvozku a to i třeba blbé zkrácení pružin přední nápravy, tak rozpěrnou tyč doporučuji.Co jsme testovali auta tak si myslím že rozpěrná tyč přidala 20% tuhosti přední části auta, kastle se tolik nekroutí a je to poznat hlavně v zatáčkách.Tod můj názor na tuto věc.
17:21:21
05.01.2008
Skoda RBK - zrušená registrace
-> Steft: tak vzpera ti u skodovky 742 moc nepomoze, urcite to bude tuhsie ale len o trosku, zmysel ma ale u McPhersonoch favo/felda/okta/golfIV atd atd ale tie maju dost odlisny tym napravy by som povedal........

a tí co tu pisu ze sa kvoli nej druha strana nepohne pri crashi tak nech si daju caj s medikom a nech idu spinkat jo? sam som videl naburane felicie a okty z predu a bolo oto evidentne ze sa vdaka vzpere pohla aj druha nenaburana cast auta jo Milan 136?

No a este z vlastnej skusenosti viem ze to pomaha, na filcke to mam z tovarne a oproti feliciam bez nej je to v zatackach omnoho lepsie, nenaklana sa, nevlni.....(ale zase tam mam 2x stabik)
16:49:29
05.01.2008
mb136gl
-> Syny: nieco na tom bude, ale aj tak si myslim, ze rozpera v skodovke ma nejaky zmysel, urcite nie taky ako napr. u Favorita
16:45:19
05.01.2008
Syny
-> Bedřich: Nevim, ale u shade mi prijde ze je tam precijen napravnice, dno kufru a ze ten predek se bude asi min kroutit nez u facka nebo filcky - jen je to muj naroz a nechci to nijak tvrdit... Aby sis nemyslel :) Ber to jako postup mych myslenek, pac s tim zkusenost nemam :)
16:34:50
05.01.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Syny: Proč to u zadohrabu nemá smysl?
16:25:17
05.01.2008
Syny
-> Milan 136: u predohrabu ta tyc skutecne muze hnout pri nehode s kastli a znehodnoti tak i misto kde by se bejvalo nic nestalo... U shade nevim, nam to dle me postrada i smysle to rvat do toho kufru, ale zkusenost s tim nemam...
16:10:54
05.01.2008
MATTESS
-> Milan 136: když myslíš.....
16:07:15
05.01.2008
Milan 136
-> MATTESS: Tahle teorie že když to tam máš tak se ohne celá čáat mě vždy pobaví. A jinak ty podběhy nejsou ničím spojeny? Jak na rapidu tak na felicii a ne všem jsou spojeny nápravnicí, tak asi tak...
13:20:52
05.01.2008
Bery
pro příště....
13:18:48
05.01.2008
Bery
jasně,rozebíralo se to tu jen 150x.kdybych nechtěl odpovídat,napsal bych ať to tu nezasíráš tématama...
12:42:28
05.01.2008
MOLSO
-> MATTESS: a ked naburam bez toho a pohne sa mi polka auta je to akoze lepsie ??? tak ci tak sa to pohlo a podla mna to uz nikdy nebude dobre .....
12:36:08
05.01.2008
MATTESS
-> Steft: podle mě to je dobrý na sportovní využítí auta, ev. na sportovní podvozek. Pak je to taky "dobrý", když někam nabouráš, tak se ti hne celá část auta1
12:19:36
05.01.2008
Rapi1
-> Steft: samozrejme ze na nieco to je dobre mala by sa tym spevnit karoseria v prednej casti auta ale neviem ci to ma vyznam bez upraveneho podvozku a na bezny provoz
11:48:02
05.01.2008
Steft - zrušená registrace
Bery pokud mi nechces odpovidat tak to nedelej.vyhledavai sem pouzil ale mam pocit ne sem se nic nedozvedel.co ty na to bery?
11:27:17
05.01.2008
Bery
je k něčemu dobrý používat vyhledávání?
11:19:28
05.01.2008
Steft - zrušená registrace
je k necemu u rapida dobra rozperna tyc??
Extreme Tyres