Kitovani - brouseni - priprava na lak

prohledat
55 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.12.2006 do 20.07.2014, založil/a charon
řadit dle data
15:38:02
20.07.2014
Shader
-> Bedřich: Jo, jo z toho jsem měl strach... druhou kapotu nemám, nerad bych ji zničil.
upraveno 1x, naposled 20.07.2014 18:12:10
10:06:57
20.07.2014
Bedřich - zrušená registrace
-> Shader: Mluvím z vlastní zkušenosti.Z opravy malého důlku se stal velký problém :) Když nevíš kam klepnout (nevím to dodnes) je kapota KO.
10:14:57
19.07.2014
Shader
-> Stepan FUN: Dík za radu. Celé auto jsem dával z prvu do vlákna.



-> Bedřich: Dík. Nějaké vyklepáváni byla poslední varianta.
22:46:17
18.07.2014
Bedřich - zrušená registrace
-> Shader: Neopravovat.Vyklepáním tu kapotu zničíš.
18:58:16
18.07.2014
StepaNoFUN
-> Shader: Nemlať do toho a kituj. 2mm jsou v pohodě. ;-) Jestli chceš mít jistotu, dej první vrstvu s vláknem. Samozřejmě nejdřív to musíš rozbrousit a pak až kitovat.
08:27:14
18.07.2014
Kilián
-> Shader: já bych se to snažil trochu vyklepat.15 cm na kitování je dost,čím slabší vrstva kitu tip líp si myslím
08:13:06
18.07.2014
Shader
-> minno: Označením jsem chtěl přiblížit polohu promáčkliny, ono by to nešlo asi ani vyfotit. Je to mírna promáčklina s průměrem cca 15cm, hloubka okolo 2 mm.
08:06:36
18.07.2014
minno
-> Shader: tak na tej fotke nevidno žiadnu premačklinu, takže ti asi nik nepovie čo s tým, keď tam nič nevidno (len označenie kriedou).
06:40:20
18.07.2014
Shader
Zdarce, řeším teď takovou věc. Připravuji auto na lak a nevím co se zadní kapotou. Na jedné straně je lehce promáčknuta a teď řeším zda to normálně vykitovat nebo se pokusit promáčklinu nějak narovnat (z toho mám ale strach, abych nenadělal víc škody jak užitku). Není problém to vykitovat, ale mám strach aby to těma vibracema následnýma nezačlo prasakat. Co s tím? Přidávám foto (promáčklina označena křídou).
zvětšit Kitovani - brouseni - priprava na lak  - obrázek od Shader vložen 18.07.2014 06:40:20
23:13:19
30.09.2013
castrol
-> lelecek: kolko toho pre boha potrebujes ?viac nez 5kg sa nerobi www.farbylakyipos.sk/farb y-laky-ipos/.../38-BODY-TM EL-SOFT-3-kg
22:57:24
30.09.2013
stepan
-> lelecek: Budeš dělat Kit car? 1
upraveno 1x, naposled 30.09.2013 22:57:59
18:59:57
30.09.2013
lelecek
prosimvas nevite nekdo nejakej eshop na kit?potrebuju velke mnozstvi a potrebuju co nejlevnejc.kdyztak mi to poslete do soukromek.diky predem
20:23:30
28.09.2013
Tommyk
-> rsvancara 21.09.13 18:10:09: nemůžu souhlasit. mam na autě oba lemy v pozinku, galvanika a normálně na tom drží lak a všechno... nic se neloupe, nepraská, nerezne.
20:33:58
24.09.2013
StepaNoFUN
-> lelecek: Za pár korun? Jedině ukrást... Nevěřím, že nejakej rozumnej kit pod 150kč za 1kg těžko koupíš.
19:18:39
24.09.2013
lelecek
pratele kde se da sehnat velke mnozstvi kitu za par kc??poradte nejake eshopy
19:39:12
21.09.2013
Jarda/felda
-> Eidy 21.09.13 19:38:17: já vim tady sem ho zatim našel jenom v bauhausu 4
19:38:17
21.09.2013
Eidy
-> Jarda/felda: v každý trochu lepší drogerii se dá dokoupit samotný tužidlo. Taky to dělám. 4
18:10:09
21.09.2013
rsvancara
-> jarda19:



Zinkování tenkejch plechů:



- žárově to nepude, vytáhli by z lázně vrtuli



- galvanicky to pude, ale bude to hladký (jako sklo), muselo by to zajít a ta vrstva je hodně tenká. Stejně to začne celkem rychle reznout (to myslel tvůj lakýrník)



- šopování (metalizace) by se pokroutit nemusela a nalakovat by to šlo (povrch je pak podobný flocku)



Nejrozumnější mě připadá kataforéza (ale opravdu kataforéza, ne to co prodávaj jako foréza a je to s bídou přepravní základová barva, kterou by jsi měl smýt ředidlem, ale tu současnou smeješ spíš špatným pohledem) :-D
upraveno 2x, naposled 21.09.2013 18:18:29
17:25:53
21.09.2013
jarda19
Pardon, že píšu trošku mimo téma, ale chtěl bych se vás zeptat. Budu měnit pravý přední blatník na Feldě a chtěl bych ho nechat pozinkovat než ho tam dám, aby byl problém jednou pro vždy vyřešen. Jenže lakýrník mi řekl, že se jedná o průmyslové zinkování a že by na tom ten lak nedržel nebo spíš držel, ale loupal by se. Údajně by se to muselo pozinkovat a nechat 3 roky na dešti a pak by se to dalo lakovat. Napište mi prosím vaše názory na tuhle podle mě blbost, a taky jestli to mám vůbec zinkovat ten blatník. Dále jsem se chtěl zeptat, jestli někdo má dobré zkušenosti s nějakým obchodem, kde jsou blatníky na nějaké úrovni a né trvdá čína. Díky :)
17:14:44
21.09.2013
Jarda/felda
-> Exon 21.09.13 09:06:46: odhadem, nikdy mi to ale ve výsledku nevyjde chybí tužidlo 3
09:08:59
21.09.2013
vhml
-> Exon 21.09.13 09:06:46: to hodně štěstí při rozdelaní cely plechovky.



Dava se to odhadem, proste tam trochu das a uvidíš.
09:06:46
21.09.2013
Exon
Ok díky. Když nekdo z Vás neco kituje a nerozdělává celou plechovku odměřujete to nejak přesně nebo to taky dáváte jenom odhadem? Dík
17:31:07
20.09.2013
StepaNoFUN
-> Exon: Čím víc tužidla, tím křehčí ten tmel následně bude. A sice stvrdne rychlejc, ale na vyzrání bude potřebovat delší dobu...
17:25:58
20.09.2013
eben
-> Exon: budes mat menej casu na spracovanie,a ked to prezenies tak ti ties nemusi dobre vytvrdnut,ale inak mozes
17:14:34
20.09.2013
Exon
Zdravím změní se nejak vlastnosti dvousložkového tmelu když do něj dám víc tužidla? Když dám málo tak je jasné že neztvrdne ale co když ho tam dám víc? Celkem blbě se to odhaduje když nerozdělávám celou plechovku.. Díky
20:13:47
26.06.2013
StepaNoFUN
-> Exon: Barvu pod tmel rozhodně ne... Ale že to prasklo může bejt třeba tím, že tam toho tmelu bylo moc. Nebo tím, že to nebylo dokonale zavařený. Nebo taky proto, že ten plech byl tím svařovaním vytaženej a pruží, nebo ten tmel nebyl "utaženej"... Je toho hodně, proč se to mohlo stát...
16:21:33
26.06.2013
Exon
Zdravím cca před 3/4 rokem sem zavařoval a kitoval starou díru po LPG přípojce a tet po té době mě začíná praskat ten kit... Jelikož je to spotřebák tak mě to nijak moc nesere že to prasklo ale kdybych nekdy dělal zase neco podopného tak at se to už nestane.. Kde sem teda mohl udělat chybu že to tak brzo prasklo? Použil sem BODY 255 Alu. Postup byl zhruba takový: Očistil sem navařený plech a okolí napatlal sem tam ten tmel po zaschnutí sem to přebrousil stříkl plničem a pak barvou... Plnič i barva byla ve spreji. Jediné co mě napadá že sem třeba dal špatný poměr tužidla.. Protože poprvé sem ho tam dal moc a zaschlo mě to dřív než sem to napatlal a podruhé asi trochu málo protože než to vytvrdlo to trvalo cca 30 minut... Nebo měl být ten plech přetřený nejakou základní barvou a pak až tmel? Díky
15:56:58
09.06.2011
Karel.
-> Czkedar: zas takový prase nejsem4 jo v 18 jsem dělal prahy z montážky, ale naštěstí tyhle časy jsou za mnou3
15:38:42
09.06.2011
Czkedar
-> Karel.: kitujes a najednou sochas a sochas 1
15:32:11
09.06.2011
minno
-> pneumont: to poznám, ja občas opravujem, gitujem a striekam len malé plochy a to isté, zdá sa to byť super hladké a po nastriekaní je to nahovno3
15:00:53
09.06.2011
pneumont
mne sa moc páči ta robota ale chce to zlaté nervy...a ja ich moc zlaté nemám :D

Naserie človeka ked to tri dni brúsiš, hladkáš, umývaš -čumíš na to z každej strany...zdá sa ti to super....potom to pekne vysušíš,odmastníš pripravíš....nalakuješ... .

....A vidíš kopčeky a dolinky na tom čo si tri dni akože vyrovnával...

A zasa odznova....
14:57:50
09.06.2011
Karel.
-> doly120: to bych nemohl dělat, bych vzal sekyru a rozmlátril to3
14:56:01
09.06.2011
doly120
-> Karel.: aneb,těžký život autolakýrníka1 3
14:17:19
09.06.2011
Karel.
-> pneumont: to chce řádný nervy a cit4 Kituju a brousím lemy na feldě a asi mě odvezou do bohnic8
13:50:48
09.06.2011
pneumont
Už som sa fakt dosť nabrúsil... no vidím že asi naj problém bude v tom nástroji....skúšal som aj excentrické brúsky, vibračné. ručné :D no stale to nieje ono...
12:58:54
09.06.2011
StepaNoFUN
-> pneumont: Karosářský hoblík na broušení větších ploch... Ale hlavně zkušenosti a cit...
10:48:02
09.06.2011
pneumont
Akým nástrojom je najlepšie brúsiť pregitované vačšie plochy??? Napr kapoty ..dvere.

A ako zistím že je to dokonale rovné???

Po prebrúsení mojích piatých dverí to vypatralo tip top...brúsil som to ručne, nakoniec aj namokro...po nastriekani plniča to vypatralo super.... no pri finálnom nastriekaní farby som zistil že to tip top nebolo.... tak ako na to?

Ďakujem
19:05:30
28.05.2011
alpin
-> Matulo: špricgit je striekací tmel ktorý sa strieka na klasický žltý aby vyrovnal jemné ryhy , plnič je to isté len sa dá využiť aj ako základovka
18:47:35
28.05.2011
Maťulo
Chlapi v lakovani a v priprave sa vobec nevyznam... Aky je rozdiel medzi spricgitom a plnicom??? Diky moc!4
21:08:49
23.02.2010
krap
Používám normální vrtačku s brusným kotoučem a je to v pohodě. Jsem teďka renovoval škodovku-veterána a známý mi doporučil výrobce kotoučů micronplus.cz, hlavně mi tam poradili, co použít na leštění a co na broušení, je tam myslim i kontakt přimo na chlápka, který dělá úpravy karoserií. Ale toho jsem nezkoušel, tak nevím.
12:27:43
27.12.2006
Max
-> Esso: jasně,ale ne u metalízy. tam je to 1:1 s ředidlem. Většina akrylátů je 2.1 nebo 3:1 + 5-15% ředidla
12:08:39
27.12.2006
Esso
-> Max: psal sem pod metlu sem brousil 600 a jinak na vetsine barev je jeste psane ze mas dat nebo spise muzes do 10%redidla a to ja vetsinou nedavam
11:18:08
27.12.2006
Max
-> Esso: tak to určitě...nicméně u takový metly je to poměrem 1:1 je celkem neměnně danný...u ostatních barev taky. Myslim is že pod metlu prousit 1500 je přehnaný...ale 360 mi přijde málo. Toť muj názor.
20:13:59
26.12.2006
Esso
-> Max: na plnici kterym ja strikam je psane na akrylat 600 pod vodou ja to delam 360 pod vodou a neni nic poznat pod metlu sem to delal 600 ale asi zalezi taky na barve a jak cim je kdo zvykly strikat jakou hustotou a tak
14:15:20
25.12.2006
Max
-> Esso: s ti mtvym doporučením bych byl dost opatrnej....

hglavně je třeba si uědomit,že je velkej rozdíl v suchym a mokrym broušení....



Odborná literatura doporučeju brousit pod vodou 800-1000 normální barvu a 1000-1500 před metalízou. Mluvim o plniči....

Já osobně teda 1500 používám až k leštění...

ale 360 je dle mě trochu málo....když chci,aby to k něčemu vypadalo
12:34:16
25.12.2006
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Esso: a na ty vetsi nerovnosti dat radsi tmel s vlaknem ? 5
12:32:53
25.12.2006
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Esso: ok, no tech promacklin je tam sakra dost, spis je to auto jedna velika promacklina 3
23:31:53
24.12.2006
Esso
-> Tom.t: jo s tvrdou stejne nenajdes nic co by bylo stejne zaoblene proste to chce nejlepe podlozku vetsi nez je promacklina a a pak uz jen prijit na to jak to zabrousit aby to bylo to prave
23:11:10
24.12.2006
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
zrovna jsem se taky chtel na to ptat, chci opravovat pomuchlany dvere na kilu, tak nevim jak dobre to pujde 5 kilo ale ty dvere moc rovny nema, tak nevim jestli s tvrdou podlozkou ?!
20:52:57
24.12.2006
Esso
-> charon: 80 cele a bud nejakou vibracni brusku nebo brousitko na sadroarton tam zadelas ten smirgl a jedes a plnic 360 pod vodou(nejlepe voda s jarem aby si nemel problem jak ja s vytvarenim rybich ocek v laku)
Extreme Tyres