skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kitovani - brouseni - priprava na lak
-> Bedřich: Jo, jo z toho jsem měl strach... druhou kapotu nemám, nerad bych ji zničil.
-> Shader: Mluvím z vlastní zkušenosti.Z opravy malého důlku se stal velký problém :) Když nevíš kam klepnout (nevím to dodnes) je kapota KO.
-> Stepan FUN: Dík za radu. Celé auto jsem dával z prvu do vlákna.
-> Bedřich: Dík. Nějaké vyklepáváni byla poslední varianta.
-> Bedřich: Dík. Nějaké vyklepáváni byla poslední varianta.
-> Shader: Neopravovat.Vyklepáním tu kapotu zničíš.
-> Shader: Nemlať do toho a kituj. 2mm jsou v pohodě. ;-) Jestli chceš mít jistotu, dej první vrstvu s vláknem. Samozřejmě nejdřív to musíš rozbrousit a pak až kitovat.
-> Shader: já bych se to snažil trochu vyklepat.15 cm na kitování je dost,čím slabší vrstva kitu tip líp si myslím
-> minno: Označením jsem chtěl přiblížit polohu promáčkliny, ono by to nešlo asi ani vyfotit. Je to mírna promáčklina s průměrem cca 15cm, hloubka okolo 2 mm.
-> Shader: tak na tej fotke nevidno žiadnu premačklinu, takže ti asi nik nepovie čo s tým, keď tam nič nevidno (len označenie kriedou).
Zdarce, řeším teď takovou věc. Připravuji auto na lak a nevím co se zadní kapotou. Na jedné straně je lehce promáčknuta a teď řeším zda to normálně vykitovat nebo se pokusit promáčklinu nějak narovnat (z toho mám ale strach, abych nenadělal víc škody jak užitku). Není problém to vykitovat, ale mám strach aby to těma vibracema následnýma nezačlo prasakat. Co s tím? Přidávám foto (promáčklina označena křídou).
-> lelecek: kolko toho pre boha potrebujes ?viac nez 5kg sa nerobi www.farbylakyipos.sk/farb
y-laky-ipos/.../38-BODY-TM
EL-SOFT-3-kg
-> lelecek: Budeš dělat Kit car? 

prosimvas nevite nekdo nejakej eshop na kit?potrebuju velke mnozstvi a potrebuju co nejlevnejc.kdyztak mi to poslete do soukromek.diky predem
-> rsvancara 21.09.13 18:10:09: nemůžu souhlasit. mam na autě oba lemy v pozinku, galvanika a normálně na tom drží lak a všechno... nic se neloupe, nepraská, nerezne.
-> lelecek: Za pár korun? Jedině ukrást... Nevěřím, že nejakej rozumnej kit pod 150kč za 1kg těžko koupíš.
pratele kde se da sehnat velke mnozstvi kitu za par kc??poradte nejake eshopy
-> Eidy 21.09.13 19:38:17: já vim tady sem ho zatim našel jenom v bauhausu 

-> Jarda/felda: v každý trochu lepší drogerii se dá dokoupit samotný tužidlo. Taky to dělám. 

-> jarda19:
Zinkování tenkejch plechů:
- žárově to nepude, vytáhli by z lázně vrtuli
- galvanicky to pude, ale bude to hladký (jako sklo), muselo by to zajít a ta vrstva je hodně tenká. Stejně to začne celkem rychle reznout (to myslel tvůj lakýrník)
- šopování (metalizace) by se pokroutit nemusela a nalakovat by to šlo (povrch je pak podobný flocku)
Nejrozumnější mě připadá kataforéza (ale opravdu kataforéza, ne to co prodávaj jako foréza a je to s bídou přepravní základová barva, kterou by jsi měl smýt ředidlem, ale tu současnou smeješ spíš špatným pohledem) :-D
Zinkování tenkejch plechů:
- žárově to nepude, vytáhli by z lázně vrtuli
- galvanicky to pude, ale bude to hladký (jako sklo), muselo by to zajít a ta vrstva je hodně tenká. Stejně to začne celkem rychle reznout (to myslel tvůj lakýrník)
- šopování (metalizace) by se pokroutit nemusela a nalakovat by to šlo (povrch je pak podobný flocku)
Nejrozumnější mě připadá kataforéza (ale opravdu kataforéza, ne to co prodávaj jako foréza a je to s bídou přepravní základová barva, kterou by jsi měl smýt ředidlem, ale tu současnou smeješ spíš špatným pohledem) :-D
Pardon, že píšu trošku mimo téma, ale chtěl bych se vás zeptat. Budu měnit pravý přední blatník na Feldě a chtěl bych ho nechat pozinkovat než ho tam dám, aby byl problém jednou pro vždy vyřešen. Jenže lakýrník mi řekl, že se jedná o průmyslové zinkování a že by na tom ten lak nedržel nebo spíš držel, ale loupal by se. Údajně by se to muselo pozinkovat a nechat 3 roky na dešti a pak by se to dalo lakovat. Napište mi prosím vaše názory na tuhle podle mě blbost, a taky jestli to mám vůbec zinkovat ten blatník. Dále jsem se chtěl zeptat, jestli někdo má dobré zkušenosti s nějakým obchodem, kde jsou blatníky na nějaké úrovni a né trvdá čína. Díky :)
-> Exon 21.09.13 09:06:46: odhadem, nikdy mi to ale ve výsledku nevyjde chybí tužidlo 

-> Exon 21.09.13 09:06:46: to hodně štěstí při rozdelaní cely plechovky.
Dava se to odhadem, proste tam trochu das a uvidíš.
Dava se to odhadem, proste tam trochu das a uvidíš.
Ok díky. Když nekdo z Vás neco kituje a nerozdělává celou plechovku odměřujete to nejak přesně nebo to taky dáváte jenom odhadem? Dík
-> Exon: Čím víc tužidla, tím křehčí ten tmel následně bude. A sice stvrdne rychlejc, ale na vyzrání bude potřebovat delší dobu...
-> Exon: budes mat menej casu na spracovanie,a ked to prezenies tak ti ties nemusi dobre vytvrdnut,ale inak mozes
Zdravím změní se nejak vlastnosti dvousložkového tmelu když do něj dám víc tužidla? Když dám málo tak je jasné že neztvrdne ale co když ho tam dám víc? Celkem blbě se to odhaduje když nerozdělávám celou plechovku.. Díky
-> Exon: Barvu pod tmel rozhodně ne... Ale že to prasklo může bejt třeba tím, že tam toho tmelu bylo moc. Nebo tím, že to nebylo dokonale zavařený. Nebo taky proto, že ten plech byl tím svařovaním vytaženej a pruží, nebo ten tmel nebyl "utaženej"... Je toho hodně, proč se to mohlo stát...
Zdravím cca před 3/4 rokem sem zavařoval a kitoval starou díru po LPG přípojce a tet po té době mě začíná praskat ten kit... Jelikož je to spotřebák tak mě to nijak moc nesere že to prasklo ale kdybych nekdy dělal zase neco podopného tak at se to už nestane.. Kde sem teda mohl udělat chybu že to tak brzo prasklo? Použil sem BODY 255 Alu. Postup byl zhruba takový: Očistil sem navařený plech a okolí napatlal sem tam ten tmel po zaschnutí sem to přebrousil stříkl plničem a pak barvou... Plnič i barva byla ve spreji. Jediné co mě napadá že sem třeba dal špatný poměr tužidla.. Protože poprvé sem ho tam dal moc a zaschlo mě to dřív než sem to napatlal a podruhé asi trochu málo protože než to vytvrdlo to trvalo cca 30 minut... Nebo měl být ten plech přetřený nejakou základní barvou a pak až tmel? Díky
-> Czkedar: zas takový prase nejsem
jo v 18 jsem dělal prahy z montážky, ale naštěstí tyhle časy jsou za mnou


-> Karel.: kitujes a najednou sochas a sochas 

-> pneumont: to poznám, ja občas opravujem, gitujem a striekam len malé plochy a to isté, zdá sa to byť super hladké a po nastriekaní je to nahovno

mne sa moc páči ta robota ale chce to zlaté nervy...a ja ich moc zlaté nemám :D
Naserie človeka ked to tri dni brúsiš, hladkáš, umývaš -čumíš na to z každej strany...zdá sa ti to super....potom to pekne vysušíš,odmastníš pripravíš....nalakuješ... .
....A vidíš kopčeky a dolinky na tom čo si tri dni akože vyrovnával...
A zasa odznova....
Naserie človeka ked to tri dni brúsiš, hladkáš, umývaš -čumíš na to z každej strany...zdá sa ti to super....potom to pekne vysušíš,odmastníš pripravíš....nalakuješ... .
....A vidíš kopčeky a dolinky na tom čo si tri dni akože vyrovnával...
A zasa odznova....
-> doly120: to bych nemohl dělat, bych vzal sekyru a rozmlátril to

-> Karel.: aneb,těžký život autolakýrníka



-> pneumont: to chce řádný nervy a cit
Kituju a brousím lemy na feldě a asi mě odvezou do bohnic


Už som sa fakt dosť nabrúsil... no vidím že asi naj problém bude v tom nástroji....skúšal som aj excentrické brúsky, vibračné. ručné :D no stale to nieje ono...
-> pneumont: Karosářský hoblík na broušení větších ploch... Ale hlavně zkušenosti a cit...
Akým nástrojom je najlepšie brúsiť pregitované vačšie plochy??? Napr kapoty ..dvere.
A ako zistím že je to dokonale rovné???
Po prebrúsení mojích piatých dverí to vypatralo tip top...brúsil som to ručne, nakoniec aj namokro...po nastriekani plniča to vypatralo super.... no pri finálnom nastriekaní farby som zistil že to tip top nebolo.... tak ako na to?
Ďakujem
A ako zistím že je to dokonale rovné???
Po prebrúsení mojích piatých dverí to vypatralo tip top...brúsil som to ručne, nakoniec aj namokro...po nastriekani plniča to vypatralo super.... no pri finálnom nastriekaní farby som zistil že to tip top nebolo.... tak ako na to?
Ďakujem
-> Matulo: špricgit je striekací tmel ktorý sa strieka na klasický žltý aby vyrovnal jemné ryhy , plnič je to isté len sa dá využiť aj ako základovka
Chlapi v lakovani a v priprave sa vobec nevyznam... Aky je rozdiel medzi spricgitom a plnicom??? Diky moc!

Používám normální vrtačku s brusným kotoučem a je to v pohodě. Jsem teďka renovoval škodovku-veterána a známý mi doporučil výrobce kotoučů micronplus.cz, hlavně mi tam poradili, co použít na leštění a co na broušení, je tam myslim i kontakt přimo na chlápka, který dělá úpravy karoserií. Ale toho jsem nezkoušel, tak nevím.
-> Esso: jasně,ale ne u metalízy. tam je to 1:1 s ředidlem. Většina akrylátů je 2.1 nebo 3:1 + 5-15% ředidla
-> Max: psal sem pod metlu sem brousil 600 a jinak na vetsine barev je jeste psane ze mas dat nebo spise muzes do 10%redidla a to ja vetsinou nedavam
-> Esso: tak to určitě...nicméně u takový metly je to poměrem 1:1 je celkem neměnně danný...u ostatních barev taky. Myslim is že pod metlu prousit 1500 je přehnaný...ale 360 mi přijde málo. Toť muj názor.
-> Max: na plnici kterym ja strikam je psane na akrylat 600 pod vodou ja to delam 360 pod vodou a neni nic poznat pod metlu sem to delal 600 ale asi zalezi taky na barve a jak cim je kdo zvykly strikat jakou hustotou a tak
-> Esso: s ti mtvym doporučením bych byl dost opatrnej....
hglavně je třeba si uědomit,že je velkej rozdíl v suchym a mokrym broušení....
Odborná literatura doporučeju brousit pod vodou 800-1000 normální barvu a 1000-1500 před metalízou. Mluvim o plniči....
Já osobně teda 1500 používám až k leštění...
ale 360 je dle mě trochu málo....když chci,aby to k něčemu vypadalo
hglavně je třeba si uědomit,že je velkej rozdíl v suchym a mokrym broušení....
Odborná literatura doporučeju brousit pod vodou 800-1000 normální barvu a 1000-1500 před metalízou. Mluvim o plniči....
Já osobně teda 1500 používám až k leštění...
ale 360 je dle mě trochu málo....když chci,aby to k něčemu vypadalo
-> Esso: a na ty vetsi nerovnosti dat radsi tmel s vlaknem ?

-> Esso: ok, no tech promacklin je tam sakra dost, spis je to auto jedna velika promacklina

-> Tom.t: jo s tvrdou stejne nenajdes nic co by bylo stejne zaoblene proste to chce nejlepe podlozku vetsi nez je promacklina a a pak uz jen prijit na to jak to zabrousit aby to bylo to prave
zrovna jsem se taky chtel na to ptat, chci opravovat pomuchlany dvere na kilu, tak nevim jak dobre to pujde
kilo ale ty dvere moc rovny nema, tak nevim jestli s tvrdou podlozkou ?!

-> charon: 80 cele a bud nejakou vibracni brusku nebo brousitko na sadroarton tam zadelas ten smirgl a jedes a plnic 360 pod vodou(nejlepe voda s jarem aby si nemel problem jak ja s vytvarenim rybich ocek v laku)