skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stierače skáču
kdyby ta trojnožka neměl stabilitu až bude ve velkým záběru s nevyváženou jehlou, tak se navaří na pásovinu a to už držet bude :D
tak já mám hotovo.. ale takovej dotaz... felicia a mechanizmus stěračů..
jakk se to vlastně dávalo ?
zinkovanej držák jako fávo
lesklej motorek jako fávo
lakovanej držák na černo
la kovanej motorek na čeno
případně jaký kombinace a kdy?
jakk se to vlastně dávalo ?
zinkovanej držák jako fávo
lesklej motorek jako fávo
lakovanej držák na černo
la kovanej motorek na čeno
případně jaký kombinace a kdy?
-> Antony: tak jasný , motorek ze sahary z feldy kterej lze použít i jako dron, proč né vid :D
-> Antony:
nebo vzlítne![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin: nádhera
to už můžeš skoro zatápět pod grilem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: to vyzkoušíš, maximálně ti to kuře křídlama ten oheň umlátí ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomaso435: Táta to měl udělané že, na motorku byl jen +- a rychlost se přepínala v krabičce která byla vedle grilu, do té šlo 12v z autonabíječky a na té krabičce byl vypínač na autozásuvku, do které byl ten motorek píchlej, zkus mu napsat třeba si pamatuje jak to bylo přesně![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jimbeam655: no dyt.. :-D to bude podobný předpokládám .. :D
ale netušíš jak sou ty rychlosti ? :D
ale netušíš jak sou ty rychlosti ? :D
-> Tomaso435: to jsme měli na motorek ze 120 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ted neřešim skákání, ale...
jak je vlastně zapojenej motorek stěračů, když mám první rychlost, druhou rychlost?
do motorku vedou 3 káble, jedne je napojenej na obal a dva jdou dovnitřa jeden z nich skrze nějakej odpor jako prase.. to sou ty rychlosti?
....Já jen že tim budu pohánět gril a dle mojí převodovky mi to vychází na 1,2 otáčky rožně za minutu na ten pomalej režim ... takže bych rád i tu druhou ryhlost :-D
jak je vlastně zapojenej motorek stěračů, když mám první rychlost, druhou rychlost?
do motorku vedou 3 káble, jedne je napojenej na obal a dva jdou dovnitřa jeden z nich skrze nějakej odpor jako prase.. to sou ty rychlosti?
....Já jen že tim budu pohánět gril a dle mojí převodovky mi to vychází na 1,2 otáčky rožně za minutu na ten pomalej režim ... takže bych rád i tu druhou ryhlost :-D
-> minno: Vždyť tu o tom už čtvrthodinu mluvíme, Mlho! ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak, a môžem napísať, že problém s poskakovaním stieračov definitívne vyriešený![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Bolo to sklom. Pred mesiacom som nahodil "originálne" nové sklo zn. Splintex, stierače zrazu chodia úplne inak - po poskakovaní ani náznak. A že som za ten mesiac už za dažďa čosi najazdil, stierače neskáču ani po skoro suchom skle, ani pri mrholení, ani za silného dažďa. Veľkú zmenu vidím aj po umytí auta, alebo keď auto dlho stojí na daždi a na skle je veľa vody - predtým sa prvé zotretie toho množstva vody stierače ledva plazili po skle a skákali jak divé, teraz bez problémov.
A toľko rokov som sa s tým natrápil a x-krát všetko menil a skúšal a bez výsledku.... Spomeniem 2x výmena celého náhonu stieračov za nové + premazanie, výmena motorčeka za nový, x-druhov stieracích líšt, prevarené úchyty stieračov z felicie, skúška zmeny náklonu stieračov voči sklu, zmena prítlaku použitím silnejších pružín, čistenie skla prípravkami, nič z toho žiadny efekt.
Keby mi niekto v minulosti povedal, že značka skla má vplyv na chod stieračov, tak mu neuverím.... Ale ako vidno, aj toto je možné. Predtým dávané 2x nové sklo zn. NordGlass (Poland), na obidvoch fungovali stierače naprd.... Teraz CZ sklo Splintex, stierače chodia krásne.
Takže kto chcete kupovať do škodovky sklo NordGlass, neodporúčam :)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Bolo to sklom. Pred mesiacom som nahodil "originálne" nové sklo zn. Splintex, stierače zrazu chodia úplne inak - po poskakovaní ani náznak. A že som za ten mesiac už za dažďa čosi najazdil, stierače neskáču ani po skoro suchom skle, ani pri mrholení, ani za silného dažďa. Veľkú zmenu vidím aj po umytí auta, alebo keď auto dlho stojí na daždi a na skle je veľa vody - predtým sa prvé zotretie toho množstva vody stierače ledva plazili po skle a skákali jak divé, teraz bez problémov.
A toľko rokov som sa s tým natrápil a x-krát všetko menil a skúšal a bez výsledku.... Spomeniem 2x výmena celého náhonu stieračov za nové + premazanie, výmena motorčeka za nový, x-druhov stieracích líšt, prevarené úchyty stieračov z felicie, skúška zmeny náklonu stieračov voči sklu, zmena prítlaku použitím silnejších pružín, čistenie skla prípravkami, nič z toho žiadny efekt.
Keby mi niekto v minulosti povedal, že značka skla má vplyv na chod stieračov, tak mu neuverím.... Ale ako vidno, aj toto je možné. Predtým dávané 2x nové sklo zn. NordGlass (Poland), na obidvoch fungovali stierače naprd.... Teraz CZ sklo Splintex, stierače chodia krásne.
Takže kto chcete kupovať do škodovky sklo NordGlass, neodporúčam :)
-> Jiskra - zrušená registrace 24.11.15 13:42:58: Zaujímavý poznatok. Nad tým som už tiež rozmýšľal, keď sa tu debatovalo o správnom nahnutí ramienok voči sklu. Lenže čo výrobca, to v detailoch iné vyhotovenie úchytu stierača a ako som dnes meraním zistil, aj iná vôľa v uložení. Ty máš aké stieracie lišty na tvojej Š120? Originály sú už nedostupné a z tých, čo sa predávajú, na všetky treba naložiť plastový adaptér pre vhodnosť použitia v Š120 na ramienka s guličkou na konci.
Takéto adaptéry mám doma dva druhy, každý typ má inú voľu v uložení stieracej lišty. U jedného typu je stierač bez vôle, u druhého je možné stierač pekne nakláňať. To aby človek zakaždým prispôsoboval.
Aktuálne mám ja v škodovke ramená s prevarenými koncami s háčikom z favorita. Stierače mi však skákali aj predtým s originál ramenami a novodobými stieračmi s adaptérom, ako som uvádzal.
Dnes som na základe tvojho príspevku bol zmerať rozmery uloženia stieracích líšt. Na mojej škodovke, aj u rodičovského Fiat Punto. Na obidvoch autách ramienka s háčikom na konci, na obidvoch autách stierače lamelové, len iný výrobca. V škodovke stierače skáču, na Punte nie.
Stieracie lišty v škodovke majú šírku pre založenie ramienka asi o 0,2 mm menšiu, než v Punte. V Punte sú uložené s vôlou a dá sa nimi nakláňať, v škodovke sú bez vôle a nakláňať nimi nejde.
No, lenže čo s tým. Doladím to a časom kúpim nové stierače a vôle v uložení na ramienkach budú zas iné.
Ešte skúsim zameniť stierače punto vs škodovka, že ako si to sadne.
Takéto adaptéry mám doma dva druhy, každý typ má inú voľu v uložení stieracej lišty. U jedného typu je stierač bez vôle, u druhého je možné stierač pekne nakláňať. To aby človek zakaždým prispôsoboval.
Aktuálne mám ja v škodovke ramená s prevarenými koncami s háčikom z favorita. Stierače mi však skákali aj predtým s originál ramenami a novodobými stieračmi s adaptérom, ako som uvádzal.
Dnes som na základe tvojho príspevku bol zmerať rozmery uloženia stieracích líšt. Na mojej škodovke, aj u rodičovského Fiat Punto. Na obidvoch autách ramienka s háčikom na konci, na obidvoch autách stierače lamelové, len iný výrobca. V škodovke stierače skáču, na Punte nie.
Stieracie lišty v škodovke majú šírku pre založenie ramienka asi o 0,2 mm menšiu, než v Punte. V Punte sú uložené s vôlou a dá sa nimi nakláňať, v škodovke sú bez vôle a nakláňať nimi nejde.
No, lenže čo s tým. Doladím to a časom kúpim nové stierače a vôle v uložení na ramienkach budú zas iné.
Ešte skúsim zameniť stierače punto vs škodovka, že ako si to sadne.
-> Milan 136 24.11.15 13:56:36:
to by dopadlo
-> peter13789 24.11.15 14:25:50: Lenže mne ide o motorček z octy, nie o cyklovač. Cyklovač mi stačí aj obyčajný GL.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> peter13789 24.11.15 14:25:50: Lenže mne ide o motorček z octy, nie o cyklovač. Cyklovač mi stačí aj obyčajný GL.
-> minno: pouzi cyklovac z feldy a mas po problemoch. Je to luxusne riesenie. Peti isto rad poradi zo zapojenim
-> minno: das to komplet i s lucasama. Tak pak rozchodis pal PC na packu, dale tempomat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jenze lucasama prijdes o houkacku, tak budes muset dat pod volant sberaci krouzek a jinej volant. Noo a od toho se odviji zastavba airbagu atd....
Smele do toho![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jenze lucasama prijdes o houkacku, tak budes muset dat pod volant sberaci krouzek a jinej volant. Noo a od toho se odviji zastavba airbagu atd....
Smele do toho
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Stěrače většinou drhnou o sklo, když stírací ramínko s gumou nejsou po skle taženy, ale strkány, nebo pohyb lišty nekopíruje sklo. U mé škody 120, která rovněž trpěla tímto syndromem, bylo potřeba zvětšit vůli v uchycení stíracího ramínka k pohyblivému ramenu. Tam kde je ten plastový bazmek. Pak drhnutí přestalo. V krajní poloze musí dojít k překlopení stírací lišty i s gumou, takže vůle se musí trefit do nějakého rozmezí... Nejlepší gumy jsou prý s grafitem, ale po této opravě mi to už nedělá s žádnou gumou a ani za sucha. Také s tím může souviset i velký přítlak ramínka... to nevím já nic dalšího už nenastavoval. Mám užovku se starším provedením uchycení ramínek, takže ty které jsou rovně, ne ty zahnuté do oblouku. Vidím, že tím trpí hodně vozů. Škodě zdar.
Vím že se to sem moc nehodí, ale nedalo mě to jednu vzpomínku na moje stěrače. Když jsem loni na Vltavě v Sku chtěl setřít, tak mě zhasli světla a rozsvítilo se víc mazání, které svítilo trošku pořád a ještě se trošku snížila teplota vody
. Takže nějakej intervalovej spínač mě byl uplně šumák. Takže mě bylo vlastně úplně jedno že ty stěrače nestírají.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
S rozlúsknutím tej schémy, aby som to vedel zapojiť na škodovácky lucas mi asi nik nepomôže, čo? To som dosť odvážny sa na to pýtať![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Stepan FUN: jo, to jsem taky doplnil. Ale fun je highline proti lx pikouši![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: Na FUNu to fungovalo z výroby. Jediný co jsem doplňoval byl vypínač a relé na výhřev zrcátek - příprava byla, jen ten vypínač a relé nenamontovali...
-> Tuner#2: u pikapů to normálně zazdili. Ten to neuměl. Ťuknul jsi, a jen povyskočily. A po stříknutí se stěrače nezapnuly. Tak jsem tam musel doplnit drát, kterej tam dle schémat měl být a ještě vyměnil za vyšší paměťovej cyklovač. Asi se mi to šikovalo nejvíc
Já teda nevím, ale setření jen na ťuknutí do páčky má už Felda a není to výsada Jiříka & Karkule cars
Dešťák je úplně k ho*nu, ještě jsem neviděl funkční tak jak by chtěl uživatel a při jízdě alejí, kdy už skoro neprší a spadne na něj velká kapka z listu stromu to je show
Nikdy více...
A zde vychvalovaná fíčura jak po ostřiku to setře, pak to chvíli počká a setře znova, to je taky perla... Okno obykle ostřikuješ, když už je takové to polosucho a okno Tě sviní ostatní auta. V takovém případě to dodatečné setření pěkně rozmázne ten bordel co se za těch pár vteřin opět na okno dostal, takže následuje další ostřik a tak pořád dokola.
Prostě hotový nesmysl...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dešťák je úplně k ho*nu, ještě jsem neviděl funkční tak jak by chtěl uživatel a při jízdě alejí, kdy už skoro neprší a spadne na něj velká kapka z listu stromu to je show
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
A zde vychvalovaná fíčura jak po ostřiku to setře, pak to chvíli počká a setře znova, to je taky perla... Okno obykle ostřikuješ, když už je takové to polosucho a okno Tě sviní ostatní auta. V takovém případě to dodatečné setření pěkně rozmázne ten bordel co se za těch pár vteřin opět na okno dostal, takže následuje další ostřik a tak pořád dokola.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: mam to stejne... hodne pouzivam to setreni bez ostriknuti, obe Legacy mely prstynek, Forester ma tusim jen jednu polohu cyklovace. U Outbacka se jeste frekvence na cyklovaci zkracuje s rostouci rychlosti.
Nejmin mi vyhovoval asi pametovej cyklovac, zmena frekvence dala zbytecnou praci :)
Nejmin mi vyhovoval asi pametovej cyklovac, zmena frekvence dala zbytecnou praci :)
-> Jirik_Tuňák1983: Tu nearetovanou polohu na jedno setření má hromada aut. Snad všechny fordy, octa to tak má taky... U feldy to šlo taky. První setření proběhlo dřív, než zapadla aretace, takže stačilo lehce klepnout do páčky.
Máme s Karkulí na autech řešení, které mi vyhovuje uživatelsky asi nejvíc. Tj. možnost jednoho setření s automatickým vrácením páčky - to mi chybělo třeba u Picassa, páč tam se dešťák choval někdy trochu chaoticky a hlavně polohu pro jednorázové setření nahradili právě polohou pro dešťák.
Pak máme jednotlivé rychlosti standardně na polohách páčky nahoru/dolů, které lze ještě všechny doregulovávat otočným prstýnkem na páčce (rychlost / interval setření).
Karkule má ještě dobrou vychytávku, že když si ostříkne čelní sklo, tak to počítá se stečením a setře to dodatečně ještě jednou po chvíli samo.
-> Milan 136 23.11.15 19:47:25: Tahleta šoupací kolíbka (jezdil jsem s tím ve starých služebákách) má pro mě na omak ergonomii asi jako jít na velkou do pisoáru. Ten prstýnek mi přijde pohodlnější na obsluhu, než šmatlat na takovej mrňavej šoupací čuráček.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pak máme jednotlivé rychlosti standardně na polohách páčky nahoru/dolů, které lze ještě všechny doregulovávat otočným prstýnkem na páčce (rychlost / interval setření).
Karkule má ještě dobrou vychytávku, že když si ostříkne čelní sklo, tak to počítá se stečením a setře to dodatečně ještě jednou po chvíli samo.
-> Milan 136 23.11.15 19:47:25: Tahleta šoupací kolíbka (jezdil jsem s tím ve starých služebákách) má pro mě na omak ergonomii asi jako jít na velkou do pisoáru. Ten prstýnek mi přijde pohodlnější na obsluhu, než šmatlat na takovej mrňavej šoupací čuráček.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 23.11.15 18:56:51: jj , návyková vec
-> Stepan FUN: -> Milan 136: -> Nwkt: Jasné jasné, už rozumiem, len som bol stále v tom, že je tam niečo takéto: www.conrad.de/medias/.../
701300_RB_00_FB.EPS_250.jp
g
-> Nwkt: Ještě by ten třetí vývod měl bejt spojenej s tím prostředním. ;-) Ale není to nutný.
-> minno: Normálně takhle www.honzikovyvlacky.cz/wp
-content/.../mereni.jpg
-> minno: normálně je vevnitř dráha a jezdec a má to několik poloh![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: Jako normální potenciometr. Střed a jeden vývod je spojenej dohromady a druhá strana je vyvedená taky. Tudíž stačej 2 dráty. A má aretovaný 4 polohy...
-> Nwkt: tak to mi potom vysvetli, ako ten "kolébkový" prepínač v princípe funguje, keď je to potenciometer![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Normální potenciometr
Čiže ten potenciometer "E38" v schéme octavie je len kolískový prepínač. Nie sú ale len 2 vývody na takéto ovládanie málo?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Stepan FUN: Máš ho pojištěný?
-> vhml: Nastavením myslíš po setření nebo v jeho průběhu vypnout a když chceš setřít, tak znovu zapnout? To mi problém nedělalo. Nemusíš to vypnout úplně a začínat úplně znovu. Dokonce pokud chceš interval zkrátit, tak stačí vypnout kdykoli v průběhu čekání na další setření a ihned znovu zapnout. Počítá se vždy čas od posledního setření do novýho zapnutí.
-> StepaNoFUN 23.11.15 18:58:00: Jenže při každý změně to musíš znova ,,nastavovat". V moderním autě jen překlikneš kolíbku a vystaráno
paměťovej ve feldě byl super. Teď mám dešťák a popravdě nedokážu říct, co mi víc vyhovuje
-> minno: nepřemejšlej a když už, tak rovnou senzor![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: nepřemejšlej a když už, tak rovnou senzor
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: Možná až budu měnit okno... Ale dávat jiný okno jen kvůli dešťáku se mi nechce...
-> vhml: Tak mě vyhovoval. Zapneš, setře, vypneš. Když chceš setřít znovu, zapneš a necháš zapnutý. A stírá to intervalech, který sis nastavil - od prvního do druhýho setření.
Kdykoli vypneš a znovu zapneš, tak sis ten interval změnil - od posledního setření do novýho zapnutí.
Nic složitýho a funguje to bez potíží v rozsahu myslím 0-20sec.
Kdykoli vypneš a znovu zapneš, tak sis ten interval změnil - od posledního setření do novýho zapnutí.
Nic složitýho a funguje to bez potíží v rozsahu myslím 0-20sec.
-> Stepan FUN: Jak říkám, s děšťákem to už řešit nebudeš ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml: Já sním nikdy problém neměl a u Octy mi to prostě nějak nesedí, nezvykl jsem si na to.
-> StepaNoFUN 23.11.15 18:45:51: ten je k vzteku. Ani na Feldě ani na Sharanu jsem ho nidky nepřesvědčil aby stíral jak zrovna chci. Kolíbka je super na služebáku, kde si měníš rychlost podle potřeby.
-> Milan 136: Bohužel... Systém paměťovýho cyklovače jako na FEL se mi líbil víc... Škoda že od toho upustili. :-/
-> minno: kolíbkou na pravý páčce
-> Milan 136: dušan dával aj lucasy.
Inak cyklovač je v oct1 ako ovládaný? V schéme vidím potenciometer.
Inak cyklovač je v oct1 ako ovládaný? V schéme vidím potenciometer.
-> Nwkt:
-> minno: se poptej dušana, jak to zapojil
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
-> minno: se poptej dušana, jak to zapojil