Tak zistil som, že obyčajným relé ten dobeh asi neporiešim
A ako sa tak pozerám do tejto schémy, tak myslím, že so 120 lucasmi, to ani s tým origo relé nedám
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stierače skáču
16:57:50
23.11.2015
23.11.2015
Nwkt
-> minno: A můžeš dát i dešťovej senzor
15:06:14
22.11.2015
22.11.2015
minno
-> Dušan 22.11.15 13:51:01: len kto ho zapojí kua
13:51:01
22.11.2015
22.11.2015
Dušan
-> minno: dal bych tam origo rele z o1
12:30:11
22.11.2015
22.11.2015
minno
-> Milan 136: kokso, nie je na tom novom type relé tých kontaktov nejako moc? Cena za to relé tiež luxusná.
Takže aj dobeh je ovládaný relé. OK. To si poriešim obyčajným relé. Otázka je, či mi potom bude fungovať obyčajný cyklovač, ale to by na to predpokladám nemalo mať vplyv.
Takže aj dobeh je ovládaný relé. OK. To si poriešim obyčajným relé. Otázka je, či mi potom bude fungovať obyčajný cyklovač, ale to by na to predpokladám nemalo mať vplyv.
12:18:51
22.11.2015
22.11.2015
Milan 136
-> minno: starý první předfacelifty měly to malý, novější tu velkou dvojkrávu
www.skoda-dily.cz/katalog /.../motorek-sterace-rele- 455.html
www.skoda-dily.cz/katalog /.../motorek-sterace-rele- 455.html
12:14:53
22.11.2015
22.11.2015
minno
Teraz otázka pre skúsených s vozmi oct., fab. a podobne: dobehový systém je u týchto áut riešený za pomoci relátka? Pretože motorček má na dobehovom zariadení len 2 kontakty (jeden ukostrený), pričom 120 motorček má dobehové kontakty 3 (prepínanie medzi kladným a záporným pólom). A akosi si neviem predstaviť zapojenie toho dobehu inak ako s relé :)
12:07:07
22.11.2015
22.11.2015
minno
Tak som rozobral originál motorček z 120 a motorček z octavie.
Tak už viem, akým ďalším spôsobom minimalizovať vôle v mechanizmoch - dať moderný motorček.
120 má prevodovku s množstvom ozubených kolies, octavia priamy šnekový prevod.
120:
Tak už viem, akým ďalším spôsobom minimalizovať vôle v mechanizmoch - dať moderný motorček.
120 má prevodovku s množstvom ozubených kolies, octavia priamy šnekový prevod.
120:
10:31:20
20.11.2015
20.11.2015
Bukaj
-> minno: No, jasně - aby stěrače na obě dvě rychlosti běhaly po stejné trajektorii, je potřeba první rychlost upravit tak, aby byla stejná, jako rychlost druhá
09:38:43
20.11.2015
20.11.2015
minno
-> Bukaj 20.11.15 08:31:05:
-> Bukaj 20.11.15 08:36:09: Z toho vyplýva, že už prvú rýchlosť treba zrýchliť tak, aby sa stihli vymedziť všetky vôle
-> Bukaj 20.11.15 08:36:09: Z toho vyplýva, že už prvú rýchlosť treba zrýchliť tak, aby sa stihli vymedziť všetky vôle
08:36:09
20.11.2015
20.11.2015
Bukaj
-> minno: Jinak s tím překmitnutím na vyšší rychlost je to běžná věc - setrvačnost. Zatímco při "ploužáku" se sotva vymezí vůle v mechanismu a pnutí částí, na ruhou rychlost už stěrače překmitnou. I nový mechanismus má vůle - v převoovce motorku, v kloubech táhel i v samotných ramínkách stěračů. Kyž k tomu přidáš ještě pružení pák i ramínek stěračů a gumek, tak to ty 3 cm klidně dá...
08:31:05
20.11.2015
20.11.2015
Bukaj
-> minno: Nebo vítr odfoukal různé "příměsi" vašeho místního deště někam jinam...
08:27:47
20.11.2015
20.11.2015
minno
Včera aj predvčerom mi šli stierače výnimočne celkom v pohode, poskočili len občas. Aj za relatívne suchého skla, aj za výdatného dažďa. Asi mali dobrý deň
Ale každopádne, na druhú rýchlosť mi vodičov stierač v ľavom hornom rohu zájde o dobré 3 cm ďalej ako na prvú rýchlosť Robí mi to tak odjakživa. Mechanizmus mám teraz úplne nový. Stierače v osadení na ramienkach sú takmer bez vôle. Čím to potom? Vôle v prevodovke motorčeka? Chcem teraz ešte viac predĺžiť chod stieračov, pretože na prvú rýchlosť v normálnom chode je ten chod krátky (ďaleko od kraju skla). To po predĺžení mi budú stierače na druhú rýchlosť chodiť až za roh okna
Ale každopádne, na druhú rýchlosť mi vodičov stierač v ľavom hornom rohu zájde o dobré 3 cm ďalej ako na prvú rýchlosť Robí mi to tak odjakživa. Mechanizmus mám teraz úplne nový. Stierače v osadení na ramienkach sú takmer bez vôle. Čím to potom? Vôle v prevodovke motorčeka? Chcem teraz ešte viac predĺžiť chod stieračov, pretože na prvú rýchlosť v normálnom chode je ten chod krátky (ďaleko od kraju skla). To po predĺžení mi budú stierače na druhú rýchlosť chodiť až za roh okna
12:44:15
18.11.2015
18.11.2015
Milan 136
-> minno:
12:37:42
18.11.2015
18.11.2015
minno
-> Borderer: 55A z favorita je sráč :) Inak, tiež ma to sralo, s pozapínanými spotrebičmi a vyhodenou rýchlosťou dole kopcom a palubné napätie častokrát pod 12V. Dal som Valeo 90A z fabie a je kľud.
11:41:05
18.11.2015
18.11.2015
Borderer
-> minno: 55A altík z favorita. :) Od 1 500 pak už stíhá a pod tyhle otáčky se takřka nikdy nedostanu, tak to neřeším. :-D Spíš to byl postřeh :-)
09:13:25
18.11.2015
18.11.2015
minno
-> Borderer: chce to poriadny altík
00:10:55
18.11.2015
18.11.2015
Borderer
Posledních pár dní teda pršelo fest a poskakování stěračů mě dělal na cyklovač pokles napětí v síti. Kombinace světla, blinkr, větrák, brzdový a na volnoběh to poskakovalo, stačil zvýšenej a už to bylo dobrý.
09:07:06
16.11.2015
16.11.2015
minno
Dnes ráno. Mierne poprchávalo (kropilo). Cestou do práce (peši) som stretol množstvo áut, všetkym šli stierače pekne hladko, výnimkou bola jedna felicia, ktorej stierače skákali ako mne Potešilo
01:13:33
18.10.2015
18.10.2015
Jozef2
-> minno: no len aby
Mne včera občas poskakovali trošku, okolnosti som neriešil...
Mne včera občas poskakovali trošku, okolnosti som neriešil...
23:25:33
17.10.2015
17.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Teď jsem za dva dny poměrně dost zmoknul od velkého deště až po občasné mrholení a stěrače hlásím neskáčou
23:21:41
17.10.2015
17.10.2015
minno
-> Jozef2: Chápem, ale je to blbosť....to nie je dôvod skákania stieračov po okne. Stierače mi na škodovke rovnako skákali už pred mnohými rokmi, ešte keď som mal úplne sériové stierače bez úprav. Ja to pripisujem tomu poľskému sklu.
08:46:44
17.10.2015
17.10.2015
Jozef2
-> minno: ja asi tuším, čím to je, len neviem jak to napísať...
Ja som to tiež skúšal na Rapidečke, ale tam šli stierače rýchlo, tak neskákali, ale na tomto zelenáči, čo mám som ti tiež urobil a poskakujú na cyklovači občas.
Skúsim to napísať tak, že problém je v uhle natočenia samotného stieraču ku ramenu (rozumej tyčka z kasne ku stieraču). T.j.: origo je tam dosť veľký uhol, ale stierače sú dosť ďaleko od spudku okna, čo nie je moc pekné, preto sme si ten uhol zmenšili, ramienko posunuli na oske o nejaký zúbok nižšie a tým je stierač nižšie a je to krajšie, ale je tam jedno ALE a to také, že ten stierač už nejde tak ako má, ale mierne zošikma voči oknu. Ty to máš o čosi viac prihnuté ako ja, preto ti to zrejme viac poskakuje.
Ak nepochopíš, ofotím, nakreslím a pochopíš, čo som tým chcel povedať ;)
Ja som to tiež skúšal na Rapidečke, ale tam šli stierače rýchlo, tak neskákali, ale na tomto zelenáči, čo mám som ti tiež urobil a poskakujú na cyklovači občas.
Skúsim to napísať tak, že problém je v uhle natočenia samotného stieraču ku ramenu (rozumej tyčka z kasne ku stieraču). T.j.: origo je tam dosť veľký uhol, ale stierače sú dosť ďaleko od spudku okna, čo nie je moc pekné, preto sme si ten uhol zmenšili, ramienko posunuli na oske o nejaký zúbok nižšie a tým je stierač nižšie a je to krajšie, ale je tam jedno ALE a to také, že ten stierač už nejde tak ako má, ale mierne zošikma voči oknu. Ty to máš o čosi viac prihnuté ako ja, preto ti to zrejme viac poskakuje.
Ak nepochopíš, ofotím, nakreslím a pochopíš, čo som tým chcel povedať ;)
23:31:40
16.10.2015
16.10.2015
Jozka
-> minno: Jo, trochu poleštit by možná zabralo - ale zkušenost nemám, připravek jsem objednal vloni na jaře nějakej a ani boha ho nemůžu od tý doby najít.
16:47:10
16.10.2015
16.10.2015
Bukaj
-> minno: Dnes jsem to na svém autě více sledoval a zjistil jsem další věc, že "za studena" mi neskáčou ani na cyklovač, skákat začnou až po ohřátí skla od výdechu topení.
A směrem nahoru dělají malinké přískoky (cca po 4 cm na vnějším obvodu kruhové výseče), směrem dolů to vezmou šmahem na pět skoků (mezi 10-15 cm po obvodu).
Ale také se přikláním k teorii povrchu skla (viz moje zkušenost s novým sklem na Å)
A směrem nahoru dělají malinké přískoky (cca po 4 cm na vnějším obvodu kruhové výseče), směrem dolů to vezmou šmahem na pět skoků (mezi 10-15 cm po obvodu).
Ale také se přikláním k teorii povrchu skla (viz moje zkušenost s novým sklem na Å)
15:49:50
16.10.2015
16.10.2015
minno
-> Tomaso435: nemám potuchy, aké sú tam práve teraz, asi grafit....
-> Jozka: myslíš na vyleštenie skla? no neviem, či by to malo zmysel....
-> Jozka: myslíš na vyleštenie skla? no neviem, či by to malo zmysel....
13:56:16
16.10.2015
16.10.2015
Jozka
-> minno: Myslím, že jseš zralej pohledat nějakej přípravek, obsahující oxid ceričitý..
13:21:59
16.10.2015
16.10.2015
Tomaso435
-> minno: a gumyčky máš silikony nebo grafitový?
13:17:49
16.10.2015
16.10.2015
minno
-> U-Geen: to vieš, že skúšal...
12:58:53
16.10.2015
16.10.2015
U-Geen
-> minno: a nejakej ten Rain Off jsi nezkousel?
12:26:01
16.10.2015
16.10.2015
minno
-> Syny: No proste všetko už skúšal. Aj pružinky skracovať (zvýšený prítlak), aj znižovať prítlak nahnutím ramienok viac k oknu, aj iné ramienka, menený náklon stieračov k oknu, všetko viackrát menené.....
Mne už ostáva už len to sklo vymeniť. Ale objaviť nejaký super prípravok na sklo.
Mne už ostáva už len to sklo vymeniť. Ale objaviť nejaký super prípravok na sklo.
12:15:16
16.10.2015
16.10.2015
Syny
-> minno: Tak cely jsem to neprocital a v poslednich prispavkach mas zmineno akorat, ze jsi vsecko 100x menil :) Tak z toho jsem tedy nevycet co je "vsecko" :) Ty pruzinky si zkousel zkratit?
12:02:48
16.10.2015
16.10.2015
minno
-> Syny 16.10.15 10:07:12: miliónkrát skúšané. Stačí čítať.
Najviac by asi pomohlo poradiť mi nejaký prípravok, čím ošetrovať/čistiť sklo, aby sa značne zlepšili jeho kĺzne vlastnosti. Teraz používam na čistenie skla (od mušiek a podobne) prípravok ala "okena" na báze liehu... Nie je práve to problém?
Najviac by asi pomohlo poradiť mi nejaký prípravok, čím ošetrovať/čistiť sklo, aby sa značne zlepšili jeho kĺzne vlastnosti. Teraz používam na čistenie skla (od mušiek a podobne) prípravok ala "okena" na báze liehu... Nie je práve to problém?
10:07:12
16.10.2015
16.10.2015
Syny
-> minno: Odmastit sklo, vymenit sterace a dat silnejsi respektive kratsi (nebo novou) pruzinku do raminek...
10:03:11
16.10.2015
16.10.2015
minno
-> Jozka 15.10.15 23:46:56: zaujímavé, že tá špatná voda vždy padá len na moje auto
-> haso:
-> djmaso 16.10.15 09:28:05: už som aj prihýbal, nepomohlo.
-> haso:
-> djmaso 16.10.15 09:28:05: už som aj prihýbal, nepomohlo.
09:29:57
16.10.2015
16.10.2015
djmaso
nebo jak mi říká neustále Fotr když to nedá do kupy konkór tak jsi v pr.eli :D
09:28:05
16.10.2015
16.10.2015
djmaso
pořiď ultrazvukové čelní sklo jako to mají stíhačky :D :D né hele stačí přihnout stěrače a budeš v klidu
09:13:15
16.10.2015
16.10.2015
francomk
-> haso: málo mastná
08:42:27
16.10.2015
16.10.2015
Jozka
-> haso:
08:24:22
16.10.2015
16.10.2015
haso
-> Jozka: polska nekvalitna voda
23:46:56
15.10.2015
15.10.2015
Jozka
-> minno: Mě už napadá jenom nějaká špatná voda že by u vás padala..
23:02:57
15.10.2015
15.10.2015
minno
-> Bukaj: Značka PS bude možno len nejaký prezlečený výrobca pod vlastnou značkou. Možno tiež nejaký poliak. Ja cez zimu nahodím originál Thorax sklo a na jar poreferujem, či sa problém odstránil :)
22:56:18
15.10.2015
15.10.2015
Bukaj
-> minno: Nojo, vlastně Říkal jsem si, že už jsem se o tom s Tebou někdy bavil...
Ale docela by mne zajímalo, co to mám za sklo...
Ale docela by mne zajímalo, co to mám za sklo...
22:51:53
15.10.2015
15.10.2015
minno
-> Bukaj: Už sme o tom diskutovali v príspevkoch nižšie. Sklo mám NordGlass...
22:38:51
15.10.2015
15.10.2015
Bukaj
-> minno: Jaké polské sklo? Co je to za značku? Není to náhodou PS? To mám na "svátečním voze" a mám s ním problémy. Ani netuším, kdo je výrobcem, o té značce jsem nic moc nenašel...
22:26:19
15.10.2015
15.10.2015
minno
-> Bukaj: Asi ťa sklamem, včera som namontoval úplne nový celý náhon stieračov A video je natočené dnes.
Akože, ja to už odmietam riešiť, fakt.... je to nevyriešiteľný problém. Ako som písal už aj v predošlých príspevkoch, už som s tým skúšal robiť fakt všetko, "100x" všetko menené, 10 rokov to neviem vyriešiť....
Ale ako vidieť na videu, po postriekaní skla vodou z ostrekovčov, stierače chodia krásne plynule a ticho....
Už len zháňam originálne sklo teraz, na aute mám to poľské.... Ničim iným to už nemôže byť.... Ak ani sklo nepomôže, vyhodím to....
-> Pavel P..: Snažím sa Tento rok som s tým jazdil v daždi len párkrát....
Akože, ja to už odmietam riešiť, fakt.... je to nevyriešiteľný problém. Ako som písal už aj v predošlých príspevkoch, už som s tým skúšal robiť fakt všetko, "100x" všetko menené, 10 rokov to neviem vyriešiť....
Ale ako vidieť na videu, po postriekaní skla vodou z ostrekovčov, stierače chodia krásne plynule a ticho....
Už len zháňam originálne sklo teraz, na aute mám to poľské.... Ničim iným to už nemôže byť.... Ak ani sklo nepomôže, vyhodím to....
-> Pavel P..: Snažím sa Tento rok som s tým jazdil v daždi len párkrát....
21:53:28
15.10.2015
15.10.2015
Pavel P..
-> minno: nejezdi v dešti
21:50:58
15.10.2015
15.10.2015
Bukaj
-> minno 15.10.15 20:18:22: Asi už máš hrbolaté sklo...
Teď vážně:
Za poslední dva deštivé dny, které jsem strávil za volantem 130 LPG jsem zjistil, že:
- za určitých podmínek mi stěrače poskakují také, ale rozhodně ne tak výrazně, jako Tobě
- ty podmínky jsou: nedostatek vlhkosti na skle plus pomalý chod stěračů (na doběh, nebo cyklovač, který jede přes doběh - asi jsou přechodové odpory na kontaktu a stěrače dojíždějí pomaleji, než na I. rychlost)
Kdybych to měl srovnat s tím Tvým videem, tak do každého skoku Tvých stěračů se vejdou 3-4 skoky mých na cyklovač, ovšem se znatelně pomalejším chodem.
Jinak na 1. i 2. rychlost mi stěrače neskáčou ani po suchém skle, na cyklovač při navlhčení ostřikovačem skáčou méně, ale přece...
A podle zvuku z Tvého videa bych řekl, že máš příliš velké axiální vůle otočných čepů náhonu (to, co prochází skrz kastli) a mohlo by to mít souvislost s poskakováním.
Když za zvednutý stěrač zacukáš nahoru a dolů ve směru osky, jaká je tam vůle? Tipoval bych skoro v řádu mm
Teď vážně:
Za poslední dva deštivé dny, které jsem strávil za volantem 130 LPG jsem zjistil, že:
- za určitých podmínek mi stěrače poskakují také, ale rozhodně ne tak výrazně, jako Tobě
- ty podmínky jsou: nedostatek vlhkosti na skle plus pomalý chod stěračů (na doběh, nebo cyklovač, který jede přes doběh - asi jsou přechodové odpory na kontaktu a stěrače dojíždějí pomaleji, než na I. rychlost)
Kdybych to měl srovnat s tím Tvým videem, tak do každého skoku Tvých stěračů se vejdou 3-4 skoky mých na cyklovač, ovšem se znatelně pomalejším chodem.
Jinak na 1. i 2. rychlost mi stěrače neskáčou ani po suchém skle, na cyklovač při navlhčení ostřikovačem skáčou méně, ale přece...
A podle zvuku z Tvého videa bych řekl, že máš příliš velké axiální vůle otočných čepů náhonu (to, co prochází skrz kastli) a mohlo by to mít souvislost s poskakováním.
Když za zvednutý stěrač zacukáš nahoru a dolů ve směru osky, jaká je tam vůle? Tipoval bych skoro v řádu mm
20:18:22
15.10.2015
15.10.2015
minno