skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Příčka motoru š120 vs š130
prohledat
129 příspěvků (zobrazeno 101 až 129) od 11.06.2011 do 14.07.2017, založil/a Martin/125/
ja som mal v ruke asi 5-6 priečok a všetky sa mi zdali rovnaké, možno som mal na to iba šťastie. Na mojom aute som ju vylial voskom na dutiny, vyplnil perlitom a zavaril, tak uvidím aký bude rozdiel. To mi otec poradil, že to môže trochu pomôcť.
-> minno: ale tam slo spis asi o rezonance motoru a ne z duvodu hluku nybrz z duvodu prenosu uvnitr agragatu dle me.
-> TTomas: ale u 130LR ticho trochu postrádalo zmysel.
-> minno: V kile byl nejhlucnejsi ten ventilator. Ono nadarmo nejezdila nozicka jeste na skoda 130lr ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> darklord: hehe
no ale niečo to bude mať do seba, i keď žeby bolo v kile ticho sa zrovna povedať nedá![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: najlepsie urobis ked na motor pridas nohu od ventilatora z kila. Oni sudruzi mali vypocitane to ulozenie motora ked tam ta noha bola, 742 len dali dole nohu ale s ulozenim nic neurobili.
Neskúšal niekto robiť dodatočnú antivibračnú úpravu priečky motora? Konkrétne mám na mysli polepiť priečku nejakým antivibračným materiálom typu Dynamat, Tecsound a pod.
Mám vlečku a kvôli nepeknému traseniu sa auta od motora hlavne na voľnobehu a pri 70km/h na štvorke som vymenil 1 zo 4 silentblokov motora z mäkkého za tvrdý (3 ostali mäkké, 1 tvrdý), chovanie auta sa dostatočne zlepšilo, ale už aj ten 1 tvrdý silentblok začal prenášať rezonančné zvuky od motora do karosérie - zvuky ala kyvka. A tak rozmýšľam, že rezonácie čo teraz prenáša ten silentblok dodatočne nejako utlmiť polepením priečky?
Mám vlečku a kvôli nepeknému traseniu sa auta od motora hlavne na voľnobehu a pri 70km/h na štvorke som vymenil 1 zo 4 silentblokov motora z mäkkého za tvrdý (3 ostali mäkké, 1 tvrdý), chovanie auta sa dostatočne zlepšilo, ale už aj ten 1 tvrdý silentblok začal prenášať rezonančné zvuky od motora do karosérie - zvuky ala kyvka. A tak rozmýšľam, že rezonácie čo teraz prenáša ten silentblok dodatočne nejako utlmiť polepením priečky?
Si myslim že to tam prostě davali jak jim to vyšlo a co bylo zrovna po ruce...(jak spoustu jinejch dílů)
podle me prave zavarena s piskem snizuje hluk ne ? Mel jsem 136 kovou a ta teda mela v jedne casti strcenou jen silnou hadici, tusim ze z prave strany :)
-> Martin/125/: ale nevim jestli je to se zavažim vevnitř nebo bez...myslim že s.
-> škodec: však ano...na kyvce je právě zavařená na koncích a na vlečce ne...tam to není potřeba...aby to bylo naplněný pískem...ted jsem dal na kyvku tu bez písku z vlečky...a rozdíl prostě nepoznám...ale je pravda že tam mam ladak :-D
-> Bc. Shatter: mam rocnik 87, priecka bola plna a zatvorena a to je kyvka
-> Tuner#2: to som neskúšal či je tam závažie, ale na vlečky mala byť vraj piesková, tak neviem už že ako to tam majstrovali v MB
-> Bc. Shatter 13.06.11 22:38:11: Zřejmě máš dutou, ale se závažím uvnitř. Osobně bych na to nešahal, pokud je tam tak o výroby.
-> Tuner#2: takže ak mám dutú priečku, pomôže do nej nasypať piesok a zavrieť?
Že to není rozdíl bych zrovna netvrdil. Jsou příčky co měli závaží, novější jsou vysypané pískem a když jsem písek vysypal, tak s tím nešlo jezdit co to dělao za hnusný zvuk, že to ani plně průchozí tlumič nepřehlušil...
skoda-virt.cz/cz/.../6677 -rozdil-ve-vaze-motorovych -pricek
skoda-virt.cz/cz/.../6677 -rozdil-ve-vaze-motorovych -pricek
-> MOLSO:
To bylo řečeno pro názornost.
![70](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/70.gif)
To bylo řečeno pro názornost.
btw. zaujímalo by ma ako rozlíšiť tie priečky okrem toho zavarenia na koncoch, podľa hmotnosti?
-> Martin/125/:
tá 105ka bola tichá preto lebo mala dutiny ošetrené PUR penou ktorá zároveň tvorila nosný prvok vozidla![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Martin/125/:
tá 105ka bola tichá preto lebo mala dutiny ošetrené PUR penou ktorá zároveň tvorila nosný prvok vozidla
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Martin/125/: ak mas priecku z uzovky tak prii 2500 otackach ti zalahuje v usiach ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: no já užovku 105ku měl zároven s moji první 125kou...ty příčky jsem v ty době nezkoumal jestli maj zavaži či ne...a že by ta ouža nějak rezonovala...mi nepřišlo...prostě každá škodovka rezonuje a dělá kraval uvnitř inetieru jinej...např.strejc měl 105ku a takovou starou rezavou už s hodně km nalitano...ale vevnitř to bylo tichy jako prase a byl to rok 85 a ja měl tu 125ku 89 a dělala mnohem větší kraval...a to myslim že měla i takovou tu zvukovou izolacci na zadních blatníkách zevnitř...
-> palinator: ale 85 neboli uzovky
rezonovalo to v 2500
rezonovalo to v 2500
-> Martin/125/:
Pro tvoje info, starý užovky údajně v určitejch otáčkách rezonovaly, což mělo závaží odstranit, tak aby ses nedivil...
Pro tvoje info, starý užovky údajně v určitejch otáčkách rezonovaly, což mělo závaží odstranit, tak aby ses nedivil...
-> Dušan: taky si myslim že to nebude absolutně poznat...
-> Dušan: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
vesmes je to jedno a v tom aute bude porad stejnej kraval
-> Martin/125/: muzes, ale je naladena na ty jiny frekvence
-> vhml: proč nemůžu dát příčku z vlečky na škodovku co má kyvku?
Liší se vevnitř závažím, které mění vlastní frekvence - vibrace a hluk.
Ale musíš ke správné příčce mít i správnou nápravu
Ale musíš ke správné příčce mít i správnou nápravu
Je v nich rozdíl...tam ze 120ky je zestran zavařená...ale jinak jsou naprosto stejné...když dám do 120ky(r88) tu ze 130ky...(r85) ta je normálně dutá...stane se něco? Proč jsou trapet jiné? Ta ze 120 je taková orezlá a má urvanej (urezlej) jeden šteftík na přidělání plechů...tak proto tam budu dávat do 120ky z tý 130ky...a navíc byla hezká...jen sem ji dal novou barvu...a nebyla tak rezata jak u 120ky...