Lakování krok za krokem

prohledat
1367 příspěvků (zobrazeno 601 až 650) od 06.03.2011 do 10.01.2025, založil/a Dušan
řadit dle data
07:13:42
04.04.2018
suri
alebo zachovať pôvodnú ochranu plastizolom len to prevýši cenu favoritu , ale ochrana to bude naj
07:09:53
04.04.2018
charon
-> RadovanSkodovkar 03.04.18 22:18:29: Grabáč je krupice na podvozky? Proč potom přesto ještě alkyton? Pokud bych měl přelakovat krupici, tak is na to vyperu něco laciného, alkyton tady, myslím, naprosto postrádá význam.

Já mám vyzkoušenou antikoro základovku Fest-B (nejlíp zelenou, ale ve finále je to skoro jedno), případně rezatá msta přejet Brunoxem epaxy a pak přes to Fest-B a přes to už skoro cokoliv, já dávám tlumex plast a nechávám podvozek černej.

Ta základovka Fest B je vlastně zároveň i vrchní barva, mám vyzkoušeno na škodovce přední nápravu 2 roky bez změny struktury, stále držela, na oktávce zátěry lemů a spodku a po dvou zimách stále jako nové ...
22:18:29
03.04.2018
RadovanSkodovkar
Nemáte niekto skúsenosti s touto farbou? www.efarby.sk/raptor-fare bny-tvrdy-ochranny-nater-s et-p4441

Tvári sa to zaujímavo podľa popisu a plánujem opravovať podvozok na Favorite, teda nanášať aj nový ochranný náter. Rozmýšlal som teda prvo penetrátor a potom ten raptor. Alebo nejaký prelakovateľný grabáč + modrý alkyton?
20:24:47
23.11.2017
Kilián
-> rsvancara: tak budu mít taky bezbarvý lak, tak snad dobré rozhodnutí 4
16:12:53
17.11.2017
rsvancara
-> Kilián: Já to doporučuju, vypadá to pak pořád naleštěně, i když je jen umytý (mě to udělal za stejnou cenu jako "nelakovanou" verzi) :-)
09:18:39
16.11.2017
Kilián
-> StepaNoFUN: no cca 8tis

není to málo, ale v součtu za celkovou renovaci je to zlomeček ceny.

tak nevím, jestli do toho jít?
06:49:21
16.11.2017
StepaNoFUN
-> Kilián: Ptal ses, kolik to případně bude stát navíc? :-)
19:15:22
15.11.2017
Kilián
klucí, má někdo zkušenost s bezbarvým lakem na novym laku?

mám auto v lakovně a lakýrník mi nabízel, jestli nechci vnější části nastříkat bezbarvým lakem. Prej je to lepší, že když se při nastrojování škrábne třeba auto, tak se škrábne jen ten bezbarvej a tudíž lepší a snadnější oprava. Navíc je prej i tvrdší a je ho tlustší vrstva. Je to i pak třeba jako ochrana proti kamínkům atd..

Doporučujete to, nebo naopak ne?
13:35:19
28.09.2017
Martin Kolin
Příspěvek smazal moderátor - minno
22:50:02
15.09.2017
steyr
neviem kam to zaradit a nechcme zakladat novu temu...otazka je...ako najlepsie odstranit cierny nater (smola,body) z podvozku tak aby ostal povodny nastrek z fabriky vo farbe...
08:00:45
13.09.2017
krtik
Tak to je v zadeli hoši. Ten stříkačák je místy i pod normáním tmelem. No čekal jsem, že to tak nějak obdobně bude muset dopadnout. 176



Jak prosím v tomto počasí, při lakování vevnitř míchat vše stříkané pistolí? Rád bych to co nejdřív nasadil na auto, případně poleštil. Ale na leštění to bude chtít nějaký čas zrát..?
20:56:36
12.09.2017
StepaNoFUN
-> krtik: Když ten sprejolak neobrousíš, tak je to sázka do loterie. Buď se to pod 2K (dvousložkovým) plničem "zvedne", nebo to bude pak už na "furt". Jistota je to obrousit až na tmel (i stříkačák ze spreje pryč).
20:43:16
12.09.2017
RoboSK
-> krtik: všetky tie sprejové srajdy daj dole , striekni to striekacím tmelom v pištoli , zarovnaj a frkni , netreba robiť experimenty , ktoré sa nemusia podariť 3
20:32:05
12.09.2017
krtik
Poprosím o další radu v lakování, zda-li se tomu dá tak povědět, když to bylo sprejolakem. Loni touto dobou jsem stříkal dveře na feldě. Steklo to příšerně a stále to pracovalo/pracuje. To nejhorší už je zaretušované, ale stále mám dveře pomerančový a měkký. Rozleštit by to asi šlo, ale beztak nesedí odstín. Na dveřích teda je: tmel klasický (Body), tmel stříkací ve spreji (Motip), plnič ve spreji (Body) a nakonec sprejolak míchaný (nevzpomenu značku ale mám dojem to bylo ze dvou zdrojů, každý smrděl jinak :-/ ).



Takže otázka zní: Stačí, když odbrousím sprejolak do roviny na plnič (místy možná zůstane v dolíkách), dofouknem pistolí plnič, ubrousit pod vodou s Jarem a na to pak pistolí vrchní barvu/lak? Pokud by to ještě bylo takový měkký, pomůže tomu podkladu vytvrdit se tužidlo v plniči a vrchní barvě? Bát se, že to bude zase pracovat a po zimě tam budou nějaký vrásky i když se to hezky nalije a potom rozleští?



Děkuju :).



Jinak k tomu broušení pod jarovou vodou, moc dobrá rada, krásně se to dělá. Po důkladném oplachu vodou stříkání a super! Děkuju za tuto radu Stepanofunovi :))).
10:28:18
14.08.2017
Klubko_
Borci, potřebuju radu. Lakoval jsem plastovej kryt výfuku motorky www.cyclepedia.com/manual s/.../WR250R_0412.jpg měl jsem to Obroušeny na holej plast, dal jsem základ na plasty, stříkačák na vyrovnání škrábanců, vrchní lak. Vytvrzeno určitě dýl, jak měsíc (na motorce jsem nejezdil). V pátek jsem jel a za jízdy se v laku udělaly puchýře (teplem od tlumiče)

Co s tím udělat, aby se znova ty puchýře neobjevily?
10:30:20
08.08.2017
minno
-> Pilot 105: -> StepaNoFUN: Ok, ďakujem, to mi zatiaľ stačí. Tento link som uviedol len ako príklad. Inak tento kompresor na každom shope aj tak uvádzajú iný príkon, už som ho našiel aj s uvedeným príkonom 500 a aj 600W, ale na stránke Makity to bude asi najpresnejšie tých 1100 W.
10:24:47
08.08.2017
StepaNoFUN
-> minno: Na 900W centrálu tohle nerozeběhneš. Na indukční zátěž je potřeba mít centrálu s cca 1,5x takovým výkonem, nežli je hodnota výkonu motoru a tohle má 1100W, takže bys potřeboval minimálně 1,5kW.

Na 1000W Kippor pouštím 950W flexu se "softstartem" a stejně na ní problikne přetížení. A 800W vrtačka (taky s plynulým rozeběhem) na tý samý centrále má nižší výkon než ze sítě.. Každopádně ale zatím jsem asi nenarazil na rozumnej kompresor, kterej by na takhle malý centrále šel provozovat.

Edit: Teda koukal jsem před časem na nějakej malej od Stanley, ale bylo to za nesmysl, tak jsem to ani nezkoušel.
upraveno 1x, naposled 08.08.2017 10:26:18
10:16:59
08.08.2017
Pilot 105
-> minno: Najdi si nejdřív nářadí které chceš s kompresorem používat, uvádí se u něj spotřeba vzduchu, přidej tak 30 % a podle toho vybírej kompresor, na práce malého rozsahu lze použít i slabší kompresor, ale s dostatečně velkým vzduchojemem, ale mám obavy, že do 1000 W nic kloudného neseženeš.
10:06:33
08.08.2017
minno
Dal by sa použiť malý kompresor, niečo ako toto, na občasné striekacie práce, napr. drobné opravy laku, prípadne striekanie dutín a pod.?



Prípadne aké asi najmenšie hodnoty (pracovný tlak, objem nádrže, objem nasávania) by mal kompresor mať na takéto občasné amatérske práce (resp. aby to aj fungovalo)?



www.makita.sk/produkty/.. ./288_mac610-vzduchovy-kom presor



Ide mi hlavne o možnosť použitia so zdrojom prúdu z malej centrály (900W trvalo, 1000W špička). Existuje vôbec niečo také, či na takú kúpu rovno zabudnúť? :)
upraveno 1x, naposled 08.08.2017 10:07:15
16:22:08
29.07.2017
Tom Troll
Prosimás, neví někdo jakou mám správně barvu? Je to regulérní agave ale v TP mám nějaký vtípky s přepisováním z Pastelový na Základní potvrzený mototechnou.
zvětšit Lakování krok za krokem - obrázek od Tom Troll vložen 29.07.2017 16:22:08
21:54:47
04.06.2017
-> StepaNoFUN: ok, 240 pod vodou, dik ;-)
21:28:00
04.06.2017
StepaNoFUN
-> T: pod plnič? Klidně 80tkou. :-D Ideálně nejakou 240 pod vodou. Ale pokud to bude rozstrik, tak v přechodu 1500-2000.
20:36:21
04.06.2017
kolikátkou rozbrousit původní lak pod plnič ?
22:30:34
30.05.2017
castrol
-> eben: 3
22:09:25
30.05.2017
eben
-> castrol: ale za to dost na ortodoxneho abstinenta 3 3
21:53:29
30.05.2017
castrol
-> eben: ale malo promile na slovaka 3
21:33:31
30.05.2017
eben
-> castrol: akoo piisal peknee 3 hlavne RZPckari mali radost ked som si v sanitke grgol 3 3 3
21:09:39
30.05.2017
castrol
-> eben: tak zrejme ano ale zistit to pocas lakovania nieje bohvie co 1 a take nieco sa nepije 3
21:01:30
30.05.2017
eben
-> castrol: mozno to bolo prave tym ze technicky aceton moc mastnotu typu olej a podobne nerozpusta,on je skor dobry ako nahrada riedidla,napriklad do plnica,a aj niektore PUR farby,v robote ho mame v 1000l kadach tak som si zobral ze na umyvanie mastnoty z prevodovky a moc stym ten aceton nepohol veru,a uz vobec neni na pitie ako sa mi raz podarilo 3 3
upraveno 1x, naposled 30.05.2017 21:02:03
20:47:31
30.05.2017
castrol
-> krtik 30.05.17 08:42:22: taketo nieco sa mi stalo ked som odmastnoval techniskym acetonom neviem preco ale bolo to tak ,akonahle som to odmastnil len acetonom tak no problema
16:58:25
30.05.2017
krtik
-> StepaNoFUN 30.05.17 15:42:25: Ok, tohle mi asi stačí.

Děkuju všem za pomoc, pomohlo mi to 6.
15:42:25
30.05.2017
StepaNoFUN
-> krtik: Tohle spíš bude mastnota. Ty póry bys viděl...
15:33:05
30.05.2017
krtik
-> StepaNoFUN 30.05.17 14:59:06: Jar mám rád, budem kámoši 3.

Možná bych to přisoudil aj těm mikropórům. Nejdřív jsem si myslel, že to budou nějaký dírky v plniči, protože tam zůstávali ďolíky po tom, jak jsem to stříkal. V místech, kde byli ještě ,,lavóry" jsem ho neubrousil tolik jak jinde. Ale ten plnič jsem nakonec řádně obrousil a pak už tam žádné dírky vidět nebyli. Snažil jsem se po více vážně malých vrstvách s rozumným rozestupem. Aj mi příjde, že ty ,,ďolíky" jsou jen v místech, kde je středně silná vrstva. Tam kde je slabá pomerančová vrstva a hezky rozlitá barva je to pěkný. Odpovídalo by to těm pórům v plniči, jak píšeš?
14:59:06
30.05.2017
StepaNoFUN
-> krtik: Jako nemysli si, že to pak můžeš stříkat silikonem a jar všechno spasí... Ale pomůže dost.

Ještě mě napadlo - podívej se, jestli nejsou v tom plniči mikropóry. To je taky svinstvo a dírky by ti to nadělalo podobný. Ty u těhlech sprejolaků vzniknou, když nastříkáš plnič/stříkačák v moc velký vrstvě. U 2K to nevadí, ale tyhle 1K (s prominutím) sračky (který jsou určený na drobný lokální opravy a ne lakování celejch dílů) když "naleješ", tak v nich zůstanou bublinky, protože se neodpaří ředidlo. Chce to stříkat po tenkejch vrstvách a radši víckrát. Ale nesmí to úplně uschnout.
upraveno 1x, naposled 30.05.2017 14:59:32
13:19:58
30.05.2017
krtik
-> StepaNoFUN 30.05.17 13:01:51: 6e jsem to neudělal zrovna 10.
upraveno 1x, naposled 30.05.2017 13:20:32
13:01:51
30.05.2017
StepaNoFUN
-> krtik: Bát se jaru nemusíš. Normálně ho přidávám do vody na broušení. ;-) Stejně pak oplachuješ čistou vodou. ;-)
upraveno 1x, naposled 30.05.2017 13:02:17
12:57:33
30.05.2017
krtik
-> StepaNoFUN 30.05.17 12:52:49: Děkuju 6.

...Jaru se nemusím bát i pro příště, když s ním pro jistotu umyju plnič? chytne na to dobře barva vždy?
12:52:49
30.05.2017
StepaNoFUN
-> krtik: Klidně to tou babetou může bejt. Tohle nechat vytvrdnout, rozbrousit pod vodou s jarem až na plnič a pak nastříkat znova. Barva nic nezaleje, jen zvýrazní.

-> vhml: Obávám se že sprejoplnič, kterej není nastříkanej rok, by ta 770tka leptala taky. Ale nemůžu říct, protože s těma sprejema dělám minimálně.
10:25:12
30.05.2017
krtik
-> Eidy 30.05.17 09:37:16: Hm, to by mě nenapadlo. O použití asi ještě popřemýšlím :-D.

Ale beztak to musím nechat vytvrdnout. Takže to teď bude chvílu jezdit a potom se uvidí. Je pod tím plnič, tak v poho.

Děkuju :)
09:37:16
30.05.2017
Eidy
-> krtik: Kamarád používal pod lak pro odmaštění ocet. A viděl jsem 2 jeho auta který si lakoval a žádný mastný očka tam neměl. Můžeš to zkusit.
09:36:57
30.05.2017
krtik
-> vhml 30.05.17 09:11:50: No ničím jiným jsem to ani nezkoušel, když jsem viděl co mi to podělalo s benzínem. Věřil jsem, že i když tam něco mastnýho bude, tak při aktuální opatrnosti to vadit nebude. Takže, když je plnič body, tak odmašťovat taky Body?



Když to nechám vytvrdnout, pak řádně odmastím, 800 šmirglem, obrousím a znova odmastím, chytne mi už barva hezky? Je nutný ještě plničovat ty důlky nebo to barva zalije, a pak jen přeleštit? Pomeranč tam asi beztak nějaký bude, to to přecijen nasvislo, tak to nechcu moc nalívat.



IPU mám z Detailingshopu, ale díky tomu ředění toho je ve finále kvantum :).



Jen doufám, že tento problém nebude tím, tak jsme na druhé straně zahrady nastartoval Babettu.



...nepříjde Vám, že spreje od Body strašně dlouho tvrdnou? Jak plnič, tak vrch?
09:11:50
30.05.2017
vhml
Proč používat vymyšlenej odmastovac laku, když to jde i benzínem, acetonem a jinejma sračkama 3

www.barvylakyjanu.cz/odma stovac-body-770-1l



IPA se nechá ředit až někam k 1:10 a pořád bere docela slušně. Kam na něj chodíš ve větším množství?
upraveno 2x, naposled 30.05.2017 09:13:30
09:03:21
30.05.2017
krtik
-> havlik 30.05.17 09:00:51: Kouknu po tom, děkuju :).

Dala by se použít i isopropylalkohol? Toho mám doma dost, ale prý to taky rádo bere barvu (snad rozumně naředěný by to mohlo jít?).
09:00:51
30.05.2017
havlik
-> krtik: www.zbozi.cz/vyrobek/perc hlorethylen-800g ale určitě existujou i jiný věci:) Tohle navíc strašně smrdí47
08:59:23
30.05.2017
krtik
-> havlik 30.05.17 08:49:25: Bál jsme se toho 10. Přitom jsem se snažil na to jít jen s čistýma rukama s šmirglema. Po umytí po broušení pod vodou voda udělala krásný celiství film a nikde ani stopa po mastnotě. Čím bych měl příště odmašťovat, když mi to benzín rozpustil? Nic jiného jsme ani nezkoušel na to dávat.
08:49:25
30.05.2017
havlik
-> krtik: jakožto amatér bych řekl špatně omaštěné.
08:42:22
30.05.2017
krtik
Kucí, pomůžete mi prosím identifikovat v čem jsem udělal chybu?

Pomeranč prosím nevnímat. Raděj jsme risknul pomeranč, než stíkanec na svislých dveřích.



Jde mi i ďubanečky jako po píchání špendlíkem. Jsou to takové malilinkaté dírky, div ne až na plnič.

Pod barvou je:

-origo barva

-základ Motip - sprej

-tmel HB Body soft

-stříkací tmel Motip

-plnič HB Body

Finální barva je míchaný sprej od HB Body.



Jinak stříkací tmel a plnič jsme nemohl opětovně odmastit, protože pod benzínem mi zůstávali na hadře.



Když bych to po vytvrdnutí stříknul znovu, je velký riziko, že to zas udělá, co?



Děkuju
zvětšit Lakování krok za krokem - obrázek od krtik vložen 30.05.2017 08:42:22
17:14:23
02.05.2017
haso
-> LuMi: 1
zvětšit Lakování krok za krokem - obrázek od haso vložen 02.05.2017 17:14:23
01:56:12
02.05.2017
LuMi
-> haso: Já nepotřebuju aby to vypadalo jak od profesionála,jsou to kola jen na pracovní auto,ale jsou takový nic moc tak sem si je chtěl udělat sám aby to trochu vypadalo,zkusim tvůj postup,jestli to vydrželo zimu,tak by to mělo být dobrý:)
01:10:30
02.05.2017
haso
-> LuMi: ja som si lakoval zimne alu kolesa, ale nebolo to nic profi...3 vrstvy plnicu v spreji, na to 2 vrstvy zakladu, 3 vrstvy farby a 3 vrstvy laku...vsetko som to medzitym odmastoval a brusil nejakou 1000kou smirglom

nevravim, ze je to paradna robota a spravny postup, ale na zimu dobre, prezili celu zimu a neopadalo nic a investicia 30e
[ Zobrazit příspěvky smazané moderátory ]
Extreme Tyres