Lakování krok za krokem

prohledat
1369 příspěvků (zobrazeno 801 až 850) od 06.03.2011 do 11.01.2025, založil/a Dušan
řadit dle data
22:55:37
19.09.2015
colaczech
-> rsvancara 09.09.15 08:25:51: To by mohl potvrdit můj byvalý kolega z práce. Koupil si v mládí v 88 novou 120tku a měl ji až do té doby než ji poslal do šrotu. A co říkal tak do dvou let od novoty mu proreznul prah tak, že v něm měl díru pod celými řidičovými dveřmi. A že byl zručný, tak si prah vyklepal z plechové střešní vlnovky a ten přinýtoval na ten zrezlý původní. Prah tam vydržel než šlo auto do hutí, nekdy v roce 2005, to si koupil novou fabku. Nadával že ta 120 dost hnila od začátku.
21:10:23
13.09.2015
rsvancara
-> minno: No a GLička co jsem viděl by se všechny daly zamést na lopátku (stačilo víc praštit dveřma a něco upadlo) :-D
22:34:52
09.09.2015
palinator
Zapomínáte ale na to, že to máčení bylo kataforetický, proto se nanesla vrstva daná elektrostatickejma možnostma, který byly všude stejný. To co se elektrostaticky neudrželo, se spláchlo. Takže na tuhle část bych stejkance nesváděl.
10:03:09
09.09.2015
Jozka
-> rsvancara: Nu, jsem sice byl v Kvasinách v roce 1980 na takový jakoby exkurzi, ale z karosářskejch procesů si pamatuju jen nějakýho předního dělníka, kterej kastle objížděl v bílejch rukavicích a dělal na nich tajný značky (kolečka, vlnovky, kolečka s křížkama apod.). Ze zbytku fabriky ve mě zůstal stejnej dojem jako z řetízkárny v ČZM Strakonice (= manufaktura ze začátku 20. století). Ale dojem může být zkreslenej, bylo mi nějakých 16, nemuseli nám ukázat všechno a na řadu 742 pak něco zmodernizovat mohli..



Mimochodem u 742 a odvozenech jsou antikorozní procesy zmapovaný velice dobře v dobovým tisku, chlubili se tím, kde se dalo, takže tam už spekulovat netřeba, stačí si to dohledat..
08:48:00
09.09.2015
minno
-> rsvancara 09.09.15 08:25:51: No neviem, moja 120L je z 05/1988 a antikorózna ochrana z fabriky bola teda výborná.
08:31:59
09.09.2015
rsvancara
-> Jozka 03.09.15 20:21:19: Nevím jestli zrovna Kvasiny byly podfinancovaný. Vždyť tam montovaly top modely (Erka, Rapidy, 135/136GL atd...) a pravděpodobně taky všechny GLička.



Mimochodem legenda praví, že GLi vznikaly ručně na "reworku" z karburátorových 135tek. Našel jsem ale drobný důkaz, který tomuhle neodpovídá. Na plechu nad převodovkou je nástřik plastizolu (a ten plech je specifický, protože má díru pro kabelový svazek k řídící jednotce). Což znamená, že tam ten plech s dírou musel být ještě před nástřikem podvozku, tudíž se o autu už před lakem vědělo, že bude GLi. Plechů jsem viděl asi 4 ks, měly to tak všechny.
upraveno 1x, naposled 09.09.2015 08:32:13
08:25:51
09.09.2015
rsvancara
Kvalita antikorozní ochrany spadla u škodovek 742 výrazně níž někde okolo roku 88-89. Nejlepší kastle které jsem zatím viděl (i když nebyly garážované) byly cca okolo roku 86.



Jinak nevím, o čem se hádáte, video je i komentované (takže vidím i slyším) a odpovídá to zhruba tomu, co píše Tuner2
01:01:13
05.09.2015
U-Geen
tak se panove trochu uklidnime ne?
23:14:01
04.09.2015
Syny
Tak ono i ta zakladovka, ve kterej se to macelo, asi mohla stect a kdyz se to pak postrika vrchni barvou, tak mame razem i tajemne barevne stejkance...
20:27:08
04.09.2015
aDAm
-> Tuner#2: debile seš ty a dokazuješ to poslední dobou docela často :thumbsup
19:03:50
04.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 04.09.15 10:39:10: Na schazovací narážky jsou tu jiní experti... 5



-> aDAm 04.09.15 10:52:06: Ty seš fakt debil, máčení bylo kvůli dutinám a ne vrchnímu laku tak tady mylně uváděl Jiřík s argumentem barvy i na spodku. Na spodku je barva až po plastizolu, který byl až po uschnutí kasle po máčení a i malému dítěti bude jasné, že po lázni to bude nanesené všude (nicméně hlavní smysl jsou dutiny a antikorozní ochrana plechu a svárů všude tam kam se nedostane plastizol a následně barva)...
10:52:06
04.09.2015
aDAm
-> Tuner#2: koukám že pán je expert...máčením se dělá antikorozní ochrana a základní nátěr celého auta a nikoliv dutin, nebo máš snad pocit že soudruzi dali barvě před vstupem do kádě přísný rozkaz kde se může přichytit a kde ne?



-> Jirik_Tuňák1983: hele ten proces lakování se nijak závratně nezměnil, snad jen teď dělají lepší antikoro. Ale výsledkem výstupu z máčecích lázní a z pece byla bouda v základové barvě na kterou pak přišel kit, primer, barva. To že sou někde stékance v intoši je nejspíš tím že to tam lojza tlačil pistoli déle než je zdrávo, robot ti udělal jen venky, vnitřky museli OPici
10:39:10
04.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.09.15 20:03:44: Já napíšu "nevím to jistě", ale ty si nedáš pokoj s těma opakovanýma narážkama a shazováním, že? Asi máš skutečně nějaký psychický problém, který bys měl začít urgentně řešit.
20:21:19
03.09.2015
Jozka
-> Tuner#2: To máčení holý kastle je ochrana úplně všeho plechu, nejen dutin + mnohem líp na tom drží barva.. Zajímavá legenda praví, že podfinancovaný Kvasiny měly lázeň po Feliciích a proto jim jako jedinejm zadohrabům výrazně hnije střecha..4
20:03:44
03.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Máčením se ošetřovali jen dutiny, kasle se až po střechu potopila a pak vytáhla. Proto jsou v podlaze vyseknuté ty podkovy, kterýma to vytíkalo ven. Tak po uschnutí se stříkal plastizol (čas 5:01 ve videu) a následně se klasicky lakovala karoserie. barva na spodku sice je, ale mnohdy nedokonale a prosvítal plastizol. Stačí se občas ohnout pod původní auto a nevymejšlet teorie s máčemím do barvy 5
19:41:16
03.09.2015
minno
-> Jirik_Tuňák1983: no, asi pravda....
18:01:25
03.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> minno: Nevím to jistě, ale nemáčely se karoserie dříve? Pak by to vysvětlovalo i občasné stékance barvy v interieru z děr a nalakovaný i spodek.

https://www.youtube.com/w atch?v=4lURb6hcnEs
15:51:32
02.09.2015
minno
-> palinator: vo fabrike asi áno, ja som len reagoval na to, že do interiéru asi nie je inak žiadny neviem aký dôvod dávať vyslovene "plnič" miesto obyč. základu
15:36:53
02.09.2015
palinator
-> minno:

Ve fabrice to nedělali všude stejně? Minimálně na ten plech pod oknem - ten by rovnej bejt moh. Já teda nevim jak vypadá, mám tam ipur.1
08:50:37
02.09.2015
minno
-> palinator 01.09.15 21:08:00: Úlohou plniča je snáď vyplnenie pórov po gitovaní :-) Čo pri interiéri akosi netreba. Navyše plnič a základ je prakticky +/- to isté.
21:33:56
01.09.2015
Evž@
-> palinator: to já nevím právě tyhle věci :D.Ale myslím že uvnitř plnič je zbytečnost.
21:08:00
01.09.2015
palinator
-> Evž@:

Nebylo by to lepší udělat jako vnějšek čili místo základovky plnič?
21:07:43
01.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
21:06:13
01.09.2015
Evž@
-> Tuner#2: to je pravda.Takže při variantě vnitřek v barvě vozu bys doporučil tež sincolor jako základ?
21:02:23
01.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Evž@ 01.09.15 20:57:47: Myslím, že ne. Ono na exponovaných místech praskne i Alkyton a v ploše vydrží cokoliv. Když je kvalitní povrch, základ/plnič a lak, tak to vydrží neuvěřitelné věci viz. to jak dneska vytahujou důlky bez porušení laku apod.
20:57:47
01.09.2015
Evž@
-> Tuner#2: diky.A není třeba problém s tím že to praská?podlaha atd.
upraveno 1x, naposled 01.09.2015 20:58:06
20:55:39
01.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Evž@ 01.09.15 20:47:45: Základovku používám 2300vku šedou. Ano lakují to stejnou barvou.
20:47:45
01.09.2015
Evž@
-> Tuner#2: těch Sincolorů je celá řada v tom se nevyznám :).A ti co lakují i vnitřky v barvě vozu tak tam dávají stejnou barvu?
20:25:48
01.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Evž@ 01.09.15 10:43:38: Tak pokud neřešíš cenu, tak TOP auta se normálně lakují napřed vnitřek a pak po zalepení venek kasle (mrkni třeba na Petrovo Molčanovo renovace). Já použil jako základ dvousložkový epoxidový Sincolor a na to jen 1x Alkyton černou saténovou (je to takový pololesk/polomat). Jinak černá se dělá jak matná, tak i kovářská, která je ale taková do šediva tím jak má v sobě ty granulky nebo jak to popsat...
17:29:08
01.09.2015
minno
-> Evž@: je obyč. matná a potom ešte kovárska matná.
13:29:10
01.09.2015
Evž@
-> Jirik_Tuňák1983: natíral jsi to normálně štetkou?podlahu necháš černou jak je nebo na ni ještě něco dáš krom koberců :D.Ona myslim ani jiná taková matná než kovářská není bych řekl.
upraveno 2x, naposled 01.09.2015 13:30:42
13:06:36
01.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Evž@ 01.09.15 10:43:38: Já jsem vylakoval kompletně celej interiér až po střechu matným černým Alkytonem. Musel bych se podivat na pixlu, zda to nebyla ta kovářská černá, protože to už si nevybavuji. Super je, že tam není vidět jeden jediný tah štětcem a krásně si to sedlo do jedné plochy bez map. Stejnou barvou jsem dělal i vnitřky nových dveří.

Lepší foto, než tuto brutální zaprášenku v tuto chvíli nemám k dispozici.
zvětšit Lakování krok za krokem - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 01.09.2015 13:06:36
10:43:38
01.09.2015
Evž@
Čím je nejlepší nalakovat podlahu uvnitř auta?případně jaký základ.Chtěl sem interiér původně do stejný barvy jako bude auto ale lakovat podlahu akrylátem mi nepříjde jako moc dobrý nápad.Pak se nabízí varianta interiér do černý a na podlahu nakej sajrajt.Poraďte..
upraveno 1x, naposled 01.09.2015 10:44:05
14:14:44
31.07.2015
minno
-> skodaman: 1 mm stačí jemný, ale ak je to 1 mm priehlbina kde je to spájkované + dajme tomu 1 mm výška okolitého laku, tak skleným vláknom ako prvá vrstva + navrch jemný, nič nepokazíš. Bude to o niečo málo lepšie.
13:37:37
31.07.2015
skodaman
-> minno: Kolem té pájky je cca 1mm prohlubeň, tak to by mohl stačit ještě normální kit ne ? 6
13:34:45
31.07.2015
minno
-> skodaman: Podľa fotky sa mi zdá, že okolo tam máš len jemnú vrstvu "laku", tak by som asi git so skleným vláknom nedával. Ale posúď sám. Git so skleným vláknom len ak je to hlboké.
12:59:17
31.07.2015
skodaman
-> minno: Já myslím že to byl správný krok :D NO udělám to sám asi. Takže nemusím dávat ten kit se skelným vláknem ?
09:06:21
31.07.2015
minno
-> skodaman: Čo na to povedať, asi sem prestanem dávať fotky mojej práce, lebo to zbytočne ľudí inšpiruje nesprávnym smerom1

Na rapidoch to v tomto mieste praská takmer každému, s tým nenarobíš asi nič. Teraz už len ostáva to nazad "zadělat" :) Opraviť si to môžeš samozrejme aj sám, záleží na tebe. V tvojom prípade postačí asi obyčajný jemný git, kúpiš kdekoľvek. Potom nejaký dobrý plnič (stačí v spreji, odporúčam napríklad Dinitrol) a daj si do spreja namiešať farbu, odporúčam dať si to do spreja naplniť aj s tužidlom, potom to musíš ale do 24h nastriekať.
22:19:22
30.07.2015
skodaman
Neví někdo ?
17:27:08
30.07.2015
skodaman
Zalekl jsem se Minnova příspěvku o korozi pod prasklinou v laku a odhodlal se podivat co se děje u me pod barvou. Byla tam naštěstí jen povrchovka. Ptám se co s tím dal ? Jaky použít kit aby to chvíli vydrželo ? Nemám to dat do lakovny ? Boji se abych chytil Dobrý odstín. Kolik by to tak mohlo stát nechat to udělat ?
zvětšit Lakování krok za krokem - obrázek od skodaman vložen 30.07.2015 17:27:08
10:26:14
20.07.2015
inulka
ešte sa chcem spýtať že ked mám pištol Wagner W 665 a dokupim k nej nadstavec PERFECT SPRAY 800 či by som tym mohol striekat farbu na tie blatniky
19:12:12
19.07.2015
inulka
zdravim mam na 120L dva blatníky na ktorych sa po malych castiach sa odlupuje vrchna farba (svetlo modra)

a sa pytam že či by som ich musel zbrúsiť úplne na plech alebo stačí len ta vrchná modra

a ešte sa chcem spýtať akou pištolou by sa to malo striekať či stačí nejaká elektrická
17:59:20
19.07.2015
minno
-> Stepan FUN: Aha. Dík za názor. Dám ale radšej ten 2k plnič, zas tak úplne malé miesto to nie je, bude to lepšie.
17:27:49
19.07.2015
StepaNoFUN
-> minno: 1K plnič se běžně pod lak používá. Například pro malý opravy probroušenejch míst v 2K plniči. Takže bych v tom neviděl problém.
14:27:39
19.07.2015
minno
-> Eidy: Našiel som teraz toto. Asi pôjdem radšej touto cestou. 1k nátery na auto, ak to má byť poriadne opravené, sa mi moc nepozdávajú :/



www.dofal.sk/plnice-a-str iekacie-tmely/124-colormat ic-dvojzlozkovy-plnic-v-sp reji-200-ml.html
14:23:15
19.07.2015
majop3k
-> minno: podla mna to bude tiez ok kym to nebudes miesat so syntetikou tak to bude v pohode40
14:06:09
19.07.2015
Eidy
-> minno: Podle mě to bude ok. Já bych to udělal.
12:34:34
19.07.2015
minno
-> Eidy 19.07.15 10:17:46: No, ale ja potrebujem práve vedieť, či to bude Ok aj pri kombinácii 1k plnič + 2k vrch 1 1k+1k je jasné, ale to zas nemá žiadnu mechanickú odolnosť.
10:17:46
19.07.2015
Eidy
-> minno: Podle mě můžeš. Já takhle lakoval. Barva teda nebyla s tužidlem, ale nic se nestalo. Jen ten plnič musí řádně vyschnout. Ale to je jasný.
13:37:28
18.07.2015
minno
Nik nevie poradiť?
Extreme Tyres