skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topení
-> vhml: to nie je kabínou , aj v combi aj v krátkej je to paráda
-> čert: co mám říkat já se stovkou :-) Sic rádiátor i větrák favorit, ale na jízdu v trenýrkách to není :-)
To teď v pikapový felicii s tou malou kabinou je jinej hic :-)
To teď v pikapový felicii s tou malou kabinou je jinej hic :-)
-> vhml: jj přesně tak. Jinak ti ten teplej vzduch z radiátoru nejdřív musí ohřát celý prostor kudy jde - tedy plechový tunel, který je navíc ještě z vnější strany chlazen vzduchem. Pokud tam je nějaké neplechové vedení neodebírá to vzduchu tolik tepla...
Tedy s touhle myšlenkou jsem to dělal![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tedy s touhle myšlenkou jsem to dělal
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Myšlenka husího krku je tam kvůli izolaci tepla v hadici? Líbí se mi to...
-> Klubko_: viděl bych to na problém s radiátorem. Jak píšeš bude asi někde zarostlej.
Řídil bych se teplotou vzduchu u výdechů na nohy. Výdechy na palubce jsou dost ovlivněny tím jak je zahřátej ten přední prostor kudy vede vzduch k výdechům. Když jsi tam dal ty husí krky tak se to zlepšilo? Pokud jo, zkus ještě u bočních výdechu utěsnit husí krk tak aby z nich šel pouze vzduch skrz ten husí krk (mohl by se tam dostávat chladnější vzduch a tím to ochlazovat – usuzuju podle toho že dole je ten vzduch +- stejně teplej)
Řídil bych se teplotou vzduchu u výdechů na nohy. Výdechy na palubce jsou dost ovlivněny tím jak je zahřátej ten přední prostor kudy vede vzduch k výdechům. Když jsi tam dal ty husí krky tak se to zlepšilo? Pokud jo, zkus ještě u bočních výdechu utěsnit husí krk tak aby z nich šel pouze vzduch skrz ten husí krk (mohl by se tam dostávat chladnější vzduch a tím to ochlazovat – usuzuju podle toho že dole je ten vzduch +- stejně teplej)
da se to rozeznat podle obalu a rozmisteni hadic užovka je ma dal od sebe a eMko je ma bliž a v tom obalu je naznak toho radiatoru a zase užovka ho ma vetsi a eMko mensi presny rozmery ale nevim
-> matisek: nn, to ne, zacinaji v tom koleni. Napada me, esi radiator nejak nerovnomerne netopi? Ze by byl vevnitr nekde zarostlej?
-> Klubko_: V kurení je jedna klapka ktorá pri určitej polohe páčiek,už neviem akej,prepúšta vzduch mimo radiatora je tam take molitanove tesnenie a možno ho máš na pravej strane poškodené tak na pravej strane fúka chladnejší vzduch.
Ale to len hádam,podla toho ako si to opísal.
Nenapchal si tam tie trubky moc hlboko,že by si s nimi nadvihol tú klapku?
Ale to len hádam,podla toho ako si to opísal.
Nenapchal si tam tie trubky moc hlboko,že by si s nimi nadvihol tú klapku?
Pozoruju u skodylaka ponekud anomalii. Z pravyho vydechu topeni na palubovce vychazipri zapnutym topeni naplno citelne chladnejsi vzduch, nez z levyho. Mezi vydechy na nohy ten rozdil neni tak velkej, ale taky trochu je. Situace se otoci pri vypnuti ventilatoru. Zleva zima, zprava teplo. Dnes jsem situaci jeste vylepsil o to, ze jsem po vzoru Čerta skoda-virt.cz/cz/.../6573
-cert-skoda-130 protahl od topeni az k vydechum elektrikartsky husi krky. A i z nich z prava fouka studenejsi vzduch.
Setkal se nekdo z vas se stejnym problemem a co s tim?
Setkal se nekdo z vas se stejnym problemem a co s tim?
Dle mého skromného názoru to topení bude lehčí a rychlejší bude jeho náběh. Otázkou je, jestli bude topit více. To záleží na provedení žeber a chladících trubiček.
Nwkt 20.10.09 15:23:52 napsal:
→ Vytem: Stačí vyměnit vložku
Jako přímo jen ten radiátor? A topí to líp? :-D
→ Vytem: Stačí vyměnit vložku
Jako přímo jen ten radiátor? A topí to líp? :-D
Mkový má boky radiátoru plastový, takže i náustky na hadice
-> Vytem: Stačí vyměnit vložku
a vyplatí se měnit to ocelový za to novější?
:-D
jedno ve sklepě mám, ale určitě nejni nový, ale vypadá jako skoro nový...
aha... díky
Kdybys chtěl tak vyměnim novej starej typ za novej novej typ
jenže když ho mám v autě a nechci ho vyndavat, tak bohužel nejni vidět, jaký je...
Mkový má vedený všechny bowdeny po jedný straně, starý má jeden bowden vedenej druhou stranou
Možná je to kravina, ale magnetem by to nešlo?
třeba tak že jedno bude z hliníku a jedno z oceli:D
Jak rozeznám starý úžovkový ocelový topení od novějšího Mkovýho hliníkovýho? díky