skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1480 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.09.2021 do 27.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda: Co je zámeček? Jako myslíš takovou tu krytku přes to co se dá dát plomba, to je mi jasný.
-> saskyn2 27.04.25 22:36:42: jo B charakteristika a musí být dole se zámečkem 

-> StepaNoFUN 27.04.25 22:57:51: ale předpokládám že se to bude platit a bude to stát víc než něco do kapsy měniče elektroměru. Jinak to je mezi MB a Nymburkem, fotku klidně udělám až tam pojedu, ale je to tak 60 let starý si myslím
-> saskyn2 27.04.25 22:36:42: jezis to obavany kolecko s plombovanim je par kliku na netu...
Kde to mas? Posli fotku rozvadece.
EDIT: Teda pokud to neni PRE. Na to seru. Tam je to opruz.
Kde to mas? Posli fotku rozvadece.
EDIT: Teda pokud to neni PRE. Na to seru. Tam je to opruz.
-> saskyn2 27.04.25 22:36:42: Charakteristiku stejnou, ale na 99% to bude B. Musi to byt ten s barevnou packou. A za me Eaton.
-> Jarda/felda: jo s tím počítám že bych měl svůj jistič. Jde mi jen o to ušetřit kolečko s plombováním, i když teda nevím jestli to má vůbec smysl a nedoklepat to s tímhle do někjaké kompletní rekonstrukce. Předpokládám že na ten hlavní se dává charakteristika B že? Nebo spíš podle toho co tam je ted. A co koupit nějaký OEZ nebo EATON nebo něco takového?
-> saskyn2 27.04.25 22:17:33: pokud je u toho odchytíš a dáš jim pár korun do kapsy tak ti to můžou vyměnit, ale asi budeš muset mít ten jistič připravenej protože čezáci je běžně nemaji 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aha, já myslel že barevný páčky značí typ resp. proud, jako je to barevně označený u novodobých jističů nenapadlo mě že to je jiným výrobcem. Nicméně teda asi mám SEZ, vymění mi to při výměně elektroměru když si seženu nový a dám jim třeba 400 do kapsy? Nebo se budou bát že by se na to přišlo?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ten tu kdysi byl jako hlavní jistič v "rozváděči (na rozvodné desce) před rekonstrukcí interiéru...
-> saskyn2: JIK ma zelenou packu a cerveny vyrazeci tlacitko.
-> Bukaj 27.04.25 16:08:37: Tohle si normálně někde zarámuju, ale teda nečekal jsem že tuhle pravdu tady zrovna napíše někdo s 3310
Ale je to přesně to co tu občas říkám, někdy je dobrý si říct dost a jít od toho, protože to co člověk ušetří v nákupu nové věci několikanásobně prodělá v čase který s tím stráví nebo v nákladech na udržování. Ale teda sebekriticky musím přiznat že někdy touhle úchylkou udržování věcí co jsou dávno po smrti taky občas trpím a opravuju to co by jiní dávno vyhodili. -> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 16:18:53: A jak poznám ten JIK já znám OEZ nebo SEZ.

-> Jarda/felda: Tak všechno jde, ale v dnešni dobe musis byt nadsenec, aby jsi to tak provozoval. Po Praze je "spoustu" nabijecich bodu AC na trafostanicich od PRE, jenze je to ceska klasika, "vlk se nazral a koza zustala cela", splnili zrejme nejake narizeni ci jen dotacni program, wallboxy tam jsou, ale casto skoro nepristupné a ve vetsine pripadu tam neni vyhrazene stání jen pro nabijeni, takze si tam jednoduse pres noc nenabijes, protože tam stoji spalovací auto.
Takže ano nekdy to pujde, ted si to já sám neumim predstavit, že s tim tak ziju a je mi uprimne lito, kdo do toho šel.
Takže ano nekdy to pujde, ted si to já sám neumim predstavit, že s tim tak ziju a je mi uprimne lito, kdo do toho šel.
-> pavucina 27.04.25 14:28:26: vypovídá to o tom že to jde provozovat třeba i na sídlišti 

-> Bukaj 27.04.25 11:44:03: Nojo, tyhle jebky SEZ Krompachy jsou davno za zenitem. Ja mam JIK, ten prave nepada sloro vubec...
-> Tomaso435 27.04.25 12:27:10: Ale to, co ušetříš za koupi těch strojů hravě "protopíš" v příkonu...
Jinak já mám doma taky ještě stále hromadu věcí, které jsem "nasocknul" a zprovoznil, ale zase je tu ta úvaha, že kdybych ten čas, těm věcem věnovaný, využil rozumněji, tak se to vlastně nevyplatí.
(a co času prosejřim na Virtu...
)

Jinak já mám doma taky ještě stále hromadu věcí, které jsem "nasocknul" a zprovoznil, ale zase je tu ta úvaha, že kdybych ten čas, těm věcem věnovaný, využil rozumněji, tak se to vlastně nevyplatí.
(a co času prosejřim na Virtu...

-> Jarda/felda 26.04.25 19:48:14: Ano neco jsem od nej videl, a o čem to vypovídá ? Já jsem neřekl, že to nejde, ale ze je to oser... Taky je neco jineho pokud nabijis u hotelu pres noc apod, nebo jsi odkázanej, že mas auto doma, ale nemas zásuvku, pak musis plánovat tak, aby jel zrovna nakoupit(nebo jinou činnost), kde je nabijecka, jinak jedes nekam jenom kvuli nabijeni. To je proste otročina nehlede na ekonomiku provozu.
Sám mam s EV autama najeto skoro 200 tisic km, tak si troufnu řict, že vím o čem mluvím a toto provozování si dneska nedovedu predstavit. Prestože jsem začínal na e-Citigu, kdy byly Lidl nabijecky zadarmo, pak asi pul roku i PRE nabiecky byly zadarmo a schvalne jsem je vymetal. A stálo mi to za to ? Ano, když to byla pro me novinka a mohl jsem jezdit zadarmo, ale třeba včera byly superchargery od tesly taky zadarmo, a ze bych si jel nabit třeba 50kWh zadarmo a nekde tam tajtrdlikovat... ani hovno.
Ale pamatuju si jak jsem s i3 jel do rakouska na dovolenou i na Grossglockner a skoro na každym free lidlu jsem se s Rakušákem přetahoval o kabel, když jsem vysel s nakupem v tasce a oni mi to div nevytrhli z auta
a to jeli ucelne sockovat.
Bakelitové jističe
Na rodnym baraku je stále mame a na 17A jističi nabijim 3f 16A 8h na noční proud a musim ričt, že nikdy nevypadnul.
Sám mam s EV autama najeto skoro 200 tisic km, tak si troufnu řict, že vím o čem mluvím a toto provozování si dneska nedovedu predstavit. Prestože jsem začínal na e-Citigu, kdy byly Lidl nabijecky zadarmo, pak asi pul roku i PRE nabiecky byly zadarmo a schvalne jsem je vymetal. A stálo mi to za to ? Ano, když to byla pro me novinka a mohl jsem jezdit zadarmo, ale třeba včera byly superchargery od tesly taky zadarmo, a ze bych si jel nabit třeba 50kWh zadarmo a nekde tam tajtrdlikovat... ani hovno.
Ale pamatuju si jak jsem s i3 jel do rakouska na dovolenou i na Grossglockner a skoro na každym free lidlu jsem se s Rakušákem přetahoval o kabel, když jsem vysel s nakupem v tasce a oni mi to div nevytrhli z auta

Bakelitové jističe
Na rodnym baraku je stále mame a na 17A jističi nabijim 3f 16A 8h na noční proud a musim ričt, že nikdy nevypadnul.
Taky mám radši spotřebiče na "obyčejných 220V", kdysi jsem si proto koupil i takovou CO svářečku. Ale i když nominálně všechno sedí, tak když přitlačím na pilu, vyhodí každej jistič - takže přišel na řadu starej dobrej tátovo prodlužovák, co má na jednom konci 3f zástrčku..

-> saskyn2 27.04.25 13:15:12: Moc ne, tusim ze to bylo 250Kc za 1A, ale taky jde o to co te schvali. Me puvodne povolili jen 16A a az po diskusi dali 20A. Asi byli opatrnejsi, jelikoz jsem byl jeden z prvnich co zadal a nevedeli kdo vsecko se pripoji, nebo nevim. Tech 25 by asi problem nebyl, ale prislo mi zbytecny to resit, kdyz mi tech 20 staci. Navic co se v budoucnu zmeni taky tezko rict, takze tam mam to co mi staci a nebudu to muset zase resit ani kdyby ten tarif nejak upravili, zmenili nebo zpoplatnili jinak. V garazi jsou veci, auto se tam nevejde, takze jestli nekdy za 15-20 let bude chtit dcera nabijet elektromobil, tak si bude muset koupit jinou garaz a tam si dat treba ten trifaz 
E: Jediny kdy bych uvazoval o zmene by bylo, kdyby se mi povedlo koupit garaz sousedni. Tam bych si kabel protahl z tehle co mam. Ale i tak by mi tech 1x20A zatim stacilo bohate, dokud nejakej ten elektromobil opravdu nebudu (nebudeme) mit.

E: Jediny kdy bych uvazoval o zmene by bylo, kdyby se mi povedlo koupit garaz sousedni. Tam bych si kabel protahl z tehle co mam. Ale i tak by mi tech 1x20A zatim stacilo bohate, dokud nejakej ten elektromobil opravdu nebudu (nebudeme) mit.
-> Syny 27.04.25 10:30:21: A kolik tam byl rozdíl v ceně? Jak říkám, pokud je tarif za stejnou cenu tak bych dal alespon 25A, třeba budou děti chtít nabíjet elektromobil, nebo já nevím, pak to budeš muset řešit a bude to stát ještě víc jak ted.
-> Bukaj 27.04.25 11:50:25: Jí měl ten 3x31 na cirkuli a jak říkáš padalo to celkem často a někde na forech právě všude psali že tyhle starý černý jsou reálně slabší než ty dnešní, proto se divím tomu že tady Mathes píše přesný opak.
-> Bukaj 27.04.25 11:50:25: Jí měl ten 3x31 na cirkuli a jak říkáš padalo to celkem často a někde na forech právě všude psali že tyhle starý černý jsou reálně slabší než ty dnešní, proto se divím tomu že tady Mathes píše přesný opak.
-> Bukaj 27.04.25 12:05:38: nojo, to ja to mám jinak. Celkem mi je proti srsti kupovat za peníze šmejd, když můžu mít zadarmo něco co mě přežije. A 3f mám roztahany všude. Ještě že tak. Měl sem tu tatru s plošinou 8kw cerpadlo na 3f. Jinak Míchačky cirgule cerpadla svářečky atd atd atd.... Vše 3f. Nedovedu si představit to omezování se ve shánění něčeho na 220V
-> Tomaso435 27.04.25 11:28:33: No, tohle platilo před 40 léty, kdy nebyly kloudný spotřebiče na 1f a pozemky se sekaly buď kosou nebo (samodomo) sekačkou s 3f motorem, voda ze studny se dostávala buď ručně nebo 3f čerpadlem, dřevo se řezalo buď ručně nebo na 3f cirkuli, svářelo se buď autogenem nebo 3f trafem atakdále.
Ale žijeme v 21 století a ač jsem velký staromilec, tak zásuvku 3f tu mám už jenom z nostalgie a naposledy jsem ji použil před 15 lety, když jsem si od táty půjčil 3f míchačku (od té doby používám 1f míchačku a udělá stejnou práci, navíc je lehká, levná a když se podělá, zahodím ji a koupím za pár šupů novou než skladovat a převážet (a občas svařit) starou poctivou míchačku...
A ve spoustě spotřebičů jsem už přešel na akumulátorové a už bych neměnil...
Ale žijeme v 21 století a ač jsem velký staromilec, tak zásuvku 3f tu mám už jenom z nostalgie a naposledy jsem ji použil před 15 lety, když jsem si od táty půjčil 3f míchačku (od té doby používám 1f míchačku a udělá stejnou práci, navíc je lehká, levná a když se podělá, zahodím ji a koupím za pár šupů novou než skladovat a převážet (a občas svařit) starou poctivou míchačku...

A ve spoustě spotřebičů jsem už přešel na akumulátorové a už bych neměnil...

-> Bukaj 27.04.25 11:56:50: Jistic je tvuj, i kdyz je pred hodinama. Spravne by ti ho mel vymenit elektrikar a pak distributor prijit zaplombovat. Plus samozrejme zaplatit rozdilovej pripojovaci poplatek a mit to predem schvaleno.
-> saskyn2 27.04.25 10:12:04: Teoreticky by ho měl distributor vyměnit sám, protože je to jejich majetek (před hodinama) - stačí nahlásit, že je vadný, nebo poškozený...
...ale já se k tomu zatím stále neodhodlal, furt to odkládám, až natáhnu k plotu nový Cu kabel místo Al (nový Cu kabel, vedoucí do hlavního rozváděče mi už 16 let leží smotaný zakopaný na zahradě 10 m od antoníčku...
)
...ale já se k tomu zatím stále neodhodlal, furt to odkládám, až natáhnu k plotu nový Cu kabel místo Al (nový Cu kabel, vedoucí do hlavního rozváděče mi už 16 let leží smotaný zakopaný na zahradě 10 m od antoníčku...

-> Tomaso435: Tak COckem jsem opravoval ram vrat a 1x20A na to v pohode stacilo. Stejne tak to staci pro zbytek veci co potrebuju pouzivat. Garaz mam jako sklad pro veci co v bytovce neni kam dat + jako malou dilnu a na to mi to je to naprosto dostatecny. A jestli to jednou nekdy prodam, tak at si to tam dalsi majitel predela jak chce.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 10:05:36: No, můj tedy vylítával velmi ochotně (viz níže popsané, co se mi stalo asi třikrát, než jsem si na to začal dávat bacha). A spotřebiče mám na fáze rozhozené celkem rozumně...

-> saskyn2 27.04.25 09:44:36: Jo, mám 3x21A, dokonce i v můj ČEZ je psáno 3x21A, ale tarif je asi na 3x25A (mají tarify na 16, 20, 25,...).
Celkem by se mi i silnější jistič hodil - musím dávat bacha, jaké spotřebiče dohromady zapnu - ono vybíhat v zimě večer nahej mokrej namydlenej ze sprchy na ulici nahodit jistič, když si náhodou neuvědomím, že mám něco na plotně nebo v troubě a pak sepne bojler...
Celkem by se mi i silnější jistič hodil - musím dávat bacha, jaké spotřebiče dohromady zapnu - ono vybíhat v zimě večer nahej mokrej namydlenej ze sprchy na ulici nahodit jistič, když si náhodou neuvědomím, že mám něco na plotně nebo v troubě a pak sepne bojler...

-> palinator 27.04.25 09:08:55: Jinak jo, kdybych měl soláry, tak nějakej malej elektromobil (s koulí)
by asi měl smysl. Ale ne za půl mega a dalších 200 do solárů s návratností (v mém případě) asi tak 80 let... 


-> palinator 27.04.25 09:08:55: Jak jako neexistuje?
-> Tomaso435 27.04.25 11:28:33: Mluvime o garazich ve meste, kde neni moc predpoklad, ze se bude neco delat. A na vetsinu dnesnich spotrebicu vcetne svarecky ti 1×20A staci.
-> saskyn2 27.04.25 10:26:55: pokud je tan nejaka pripojka, tak rozsireni na 3f neni zase takovej problem.
-> saskyn2 27.04.25 10:26:55: pokud je tan nejaka pripojka, tak rozsireni na 3f neni zase takovej problem.
-> Syny 27.04.25 10:23:07: každá normální svářečka jede na 3f. Kazdej normální kompresor taky. Dřív měl kde kdo v garáži nejakou cirkulku když si potřeboval nařezat latě nebo cokoliv.... I blbá spojanovka je na 3fáze... Ale jesi tam nic neděláš a ani nemáš výhled ze bys něco moh někdy začít dělat....
-> saskyn2 27.04.25 10:26:55: No ale proc platit za 3F, kdyz ho nepotrebuju? Cenu bude mit i takhle vysokou, protoze je az na vrata cela zrekonstruovana, ma udelanou pudu a ma vubec nejaky pripojeni elektriky. Z asi 200 garazi, co tu jsou, jich je pripojenych tak 10 vcetne ty moji...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 10:18:45: tak to teda mám opačnou zkušenost, že právě ty historycky bakelity vyletí rychleji jak ty dnešní. Ale třeba je to jen blbý kusem
-> Syny 27.04.25 10:20:35: no nedej bože kdybys tu garáž chtěl prodávat tak s 3f bude mít určitě vyšší cenu
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 10:17:07: K cemu by mi tam byl trifaz? To leda tak az bude nejakej elektromobil, ale to je stejne jedno, protoze garaz u me = sklad 

-> saskyn2 27.04.25 10:14:31: Protoze bych platil vetsi pripojovaci poplatek a stejne bych to tam nevyuzil. Hlavni mam 20A a pak v rozvadeci 10A na svetla a 16A na zasuvky. To staci bohate. Kdybych chtel vetsi jisteni na zasuvky, tak musim tahat uz 4mm2 namisto 2,5mm2 a to mi prislo zbytecny na to, ze tam obcas zapojim vysavac abych vyluxoval auto a rozsvitim svetlo.
E: Navic tedy i domluva s CEZem byla narocna, protoze mi tam nejdriv schvalili jen 1x16A a tech 20A jsem si musel "vybojovat"
E: Navic tedy i domluva s CEZem byla narocna, protoze mi tam nejdriv schvalili jen 1x16A a tech 20A jsem si musel "vybojovat"

-> saskyn2: Ano, ale vyhoda staryho jiku je, ze jen tak nevypadne... Kdyz si ted dam moderni 3x20...
-> Syny: Hned jsem tam napsal edit, jak mi to doslo
Necekal jsem, ze sis dal 1F do garaze...

-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 10:05:36: Já vím jaký jsou cenníky, však to říkám, platíš stejně jako kdybys měl 3x20.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A co tam mam videt? Do 1x25A je to stejny a nad to priplacis uz po 1A.
-> Syny: A proč sis tam něco takového osadil? Dát maximum co dovoluje tarif...
-> Syny 27.04.25 10:11:52: Neni pravda, koukni na muj obrazek.
Edit: jo sorry, bacha na rozliseni 1F a 3F
Edit: jo sorry, bacha na rozliseni 1F a 3F
-> palinator: JJ přesně tak. Ono i když máš takovej ten starej černej bakelit tak se okrádáš, protože většinou padá mnohem ochotněji než nevyhřátý novodobý. Když už tady je tahle debata, až jednou výhledově přijdou měnit elektroměr, tak když jim strčím nějakou stovku navíc dají mi tam i nový jistič nebo mě s tím pošlou do hajzlu že to nemůžou? Doma mám jak by řekl Bukaj nový(tj asi 20 let) ale na chalupě je právě ten černej, jen teda asi zatím stačí a tam asi vzhledem ke stavu by byla lepší celková rekonstrukce no

-> saskyn2 27.04.25 09:44:36: Tak ja mam hl. jistic u garaze 1x20A (nekdo 1x16A) pritom tarif je taky jen 1x25A.
-> saskyn2: Ceniky jsou normalne z rozsahu a ne na konkretni hodnoty. Kazdopadne jak pise -> palinator: okradame se o ampery. Ovsem jen v teorii, pac starej JIK po tech 50 letech umi vyletet jen na zkrat 

-> saskyn2:
OK, pak se teda akorát okrádá o peníze nebo o Ampéry
OK, pak se teda akorát okrádá o peníze nebo o Ampéry

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Fakt? Na to není tarif ne, to pak musíš platit jakoby za 3x20 ne? Já měl tu 3x 21 na pilu tak vím že existuje.
-> saskyn2: Ja mam hlavni jistic 3x18, proc by Bukaj nemohl mit 3x21? 

-> Bukaj:
Tak zrovna u tebe ten problém jde řešit, že máš každý auto na něco? Na práci nějaký éčko s koulí, doma to mrskneš do zásuvky a jedeš klidně škodovkou na vejlet.
Kdybys měl soláry, tak se standardně počítá cena elektřiny 2 Kč/kWh. Spotřeba podle profilu jízdy a a auta cca 10-30 kWh/100. Medián bude někde kolem 20, když se bude jezdit i po dálnici. Čili cena za km s odpisem elektrárny 0,2-0,6 Kč/km. Komponenty na elektrárnu ale výrazně zlevnily, takže se ten odpis dá udělat i o dost nižší. Cena elektřiny je dneska cca 6 Kč/kWh se vším všudy. Tzn. 0,6-1,8 Kč/km. Na nabíječkách je (podle nabíjecího proudu a "tarifu") cena cca 5,90 - 18 Kč/kWh.
Jistič 3x21 A neexistuje
Souhlasim s tim, že kdo nemá kde nabíjet, ten to má nahovno. Ať už časově (pokud nemá nějaké rituály že pravidelně jezdí nakupovat nebo parkuje u nabíječky), nebo cenově - přijatelně vychází jen nabíjení AC, které trvá v řádu hodin.
Jenže zhruba 40 % lidí má kde nabíjet.
A infrastruktura se vyvíjí, očekávám v budoucnu i větší konkurenční boj, obecně ty technický podmínky budou lepší. Stačí se podívat o 3 roky zpět, jak strašně se vše od té doby změnilo. Spíš mě sere, že veškerou technologii nám sem zavádí v podstatě jen Čína a Evropa čím dál víc zaostává.
E: jinak kdybys byl jo progresivní, tak dneska mezi 12.-16. hodinou ti dodavatel za odběr ještě zaplatí peníze, takže bys měl cenu za kilometr v záporu
Tak zrovna u tebe ten problém jde řešit, že máš každý auto na něco? Na práci nějaký éčko s koulí, doma to mrskneš do zásuvky a jedeš klidně škodovkou na vejlet.
Kdybys měl soláry, tak se standardně počítá cena elektřiny 2 Kč/kWh. Spotřeba podle profilu jízdy a a auta cca 10-30 kWh/100. Medián bude někde kolem 20, když se bude jezdit i po dálnici. Čili cena za km s odpisem elektrárny 0,2-0,6 Kč/km. Komponenty na elektrárnu ale výrazně zlevnily, takže se ten odpis dá udělat i o dost nižší. Cena elektřiny je dneska cca 6 Kč/kWh se vším všudy. Tzn. 0,6-1,8 Kč/km. Na nabíječkách je (podle nabíjecího proudu a "tarifu") cena cca 5,90 - 18 Kč/kWh.
Jistič 3x21 A neexistuje

Souhlasim s tim, že kdo nemá kde nabíjet, ten to má nahovno. Ať už časově (pokud nemá nějaké rituály že pravidelně jezdí nakupovat nebo parkuje u nabíječky), nebo cenově - přijatelně vychází jen nabíjení AC, které trvá v řádu hodin.
Jenže zhruba 40 % lidí má kde nabíjet.

A infrastruktura se vyvíjí, očekávám v budoucnu i větší konkurenční boj, obecně ty technický podmínky budou lepší. Stačí se podívat o 3 roky zpět, jak strašně se vše od té doby změnilo. Spíš mě sere, že veškerou technologii nám sem zavádí v podstatě jen Čína a Evropa čím dál víc zaostává.
E: jinak kdybys byl jo progresivní, tak dneska mezi 12.-16. hodinou ti dodavatel za odběr ještě zaplatí peníze, takže bys měl cenu za kilometr v záporu

-> pavucina 25.04.25 22:09:54: nevim jestli sleduješ XT Pan Plešatý, ale ten jezdí teslou najede docela hodně a nabíjí jenom na veřejných stanicích 
