Naftové motory - všeobecně

prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 05.10.2020 do 27.11.2020, založil/a StepaNoFUN
řadit dle data
07:56:27
27.11.2020
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Tak první VGT měla 1,9 TDI 81 kW od roku 1996, všechny 1,9 TDI od cca 2000. S obtokem zůstalo jestli se nepletu jen 1,4 TDI-PD 51-59 kW a byla to největší chyba toho motoru.
07:49:54
27.11.2020
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 27.11.20 07:44:13: Tak já nevím, jestli se k nim koncert řadí. 3 Většinou měl všechno 10 let po ostatních. 3
07:44:13
27.11.2020
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
VGT má snad už každej turbodiesel 15 let dozadu. U lepších značek 20. 3 A kdyby to nechodilo (třeba kvůli prožranejm podtlakům), tak by to poznal, protože by to nezačalo táhnout pořádně nikdy nebo až ve vysokejch otáčkách.
06:26:51
27.11.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Nevim, ale prijde mi to jako dlouha doba na reakci.
23:44:55
26.11.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 26.11.20 23:12:26: A nebo nefungovalo správně naklápění lopatek. Mělo to třeba VGT?
23:12:26
26.11.2020
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nejlepsi byl stejne ten B6 Pasik a jeho turboefekt. Nikdy jsem u zadnyho auta nezazil takovej, jako melo tohle auto :) Tam si slapl na plyn, nedelo se nic a pak po 1-2 vterinach to najednou zabralo jaxvin 3 Nez jsem se s tim naucil jezdit (zvyklej na atmo benzin), tak to docela trvalo. Zajimavy, ze Golf mi to vubec nedela. Ale ono ten Passat mel snad vetsi turbo asi co jsem nekde slysel...
22:16:16
26.11.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Tak vole nemyslim, jak u auta, co má 300 koňí, ale že ten nástup druhý komory je prostě znát, ale možná to je chybným nastavením, že to jede málo na první komoru a pak to vystřelí na druhou no. Jinak je to pěkně poskládaná 136 na krátký převodovce... Samozřejmě, když to srovnám s S40, tak je to mrtvola no.
22:13:59
26.11.2020
Syny
21:55:34
26.11.2020
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já s tím mám problém u LPG - nějak to rozhazuje ten mixér a při otevření klapky II. stupně tam začne divně pulzovat proudící vzduch (bez ohledu na to, zda jedu na plyn, benzín, nebo bez paliva (zavřený ventil na LPG i na BA) a zařazenou rychlostí z kopce...
20:37:07
26.11.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Nevim, jestli mam spatne nastavenej karbec, ale otevreni druhy komory je jako kdyz u normalniho auta zabere turbo 3
20:33:20
26.11.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 26.11.20 08:55:41: No, přemýšlel jsem, že druhý stupeň na zkoušku odpojím, neboť v kombinaci s mixem na plyn tam vznikají při jeho aktivaci nějaké divné rezonance a chtěl bych vyzkoušet, jestli je vůbec zapotřebí - respektive jak moc bude znát, když se neotevře...

-> Borderer 26.11.20 09:49:21: 52

-> saskyn2 26.11.20 09:52:59: Co jezdím škodovkami (dohromady cca 400 tisíc km na zadomotorech), tak vlastním pohonem jsem nedojel jen dvakrát - poprvé před asi 16 lety se 130L na D1, když mi fouklo těsnění pod hlavou (má začátečnická chyba, kdy pro mne něco jako srovnání hlavy, přesahy vložek a momentový klíč byla sprostá slova) a podruhé letos v létě, když se mi u 130LPG kousl diferák.
-> Jumbo 26.11.20 10:04:24: Ne, bylo to od turba - nikoli dle otáček, ale dle zátěže (a otáček až druhotně). Dneska jsem si to chtěl poslechnout a na volnoběh to nepískalo ani v omezovači (turbo se bez zátěže asi neaktivuje) a na jízdu nebyl čas (v práci). Ale kolega mi říkal, že dneska bez vleku to pískalo míň, než včera s naloženým vlekem...
-> dragon_cb_cz 26.11.20 10:05:09: Však mám rezervu a existují pneuservisy. Myslíš, že kdyby praskla loukoť, paprsek nebo obruč, že bych na tom byl lépe?1
-> dragon_cb_cz 26.11.20 13:25:15: Tak, tak. Něco, jako ten druhej stupeň karburátoru na škodovce s naloženým vlekem...40
13:25:15
26.11.2020
dragon_cb_cz
-> palinator 26.11.20 11:33:18: Pod plným určitě, já to myslel spíš naopak - když pojedu ustálenou rychlostí po rovině tak může být turbo naprosto zticha a jakmile začnu akcelerovat, tak se rozhouká a intenzita/tón houkání se mění podle polohy plynového pedálu, ne podle toho, kam se hejbnou otáčky motoru.
11:37:41
26.11.2020
palinator
-> Bukaj 25.11.20 20:13:42:
To mi připomíná, že jsem tuhle zase jednou předjížděl... 3 A ještě jsem to měl nasvícený xenonama od auta za mnou. Aneb asi 50 km bez vymetení komína a potom z pětky meziplyn na trojku a do plnejch 3 Hulilo to tak drsně že to viděla i mladá ve spolujezdcovým zrcátku. 3
To muselo bejt zase keců že tyhle hulící vraky by měly zmizet ze silnic a jak jsem asi udělal emise. Jenže po vymetení komína to i při plným plynu hulí míň než 120 na druhej stupeň karbce. 3 A emise mám při poctivým měření v polovině dovolený hodnoty.

E: jinak 1200-1500 otáček je přesně ten začátek od kterýho se se schopnejma turbodieselama jezdí. 40
upraveno 1x, naposled 26.11.2020 11:38:30
11:33:18
26.11.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:
No... tohle tvrzení bych si uplně nedovolil říct... 3 Vzhledem k tomu že nad určitý otáčky turba už pískání není slyšet. Při plným zatížení jsou otáčky turba s otáčkama motoru v dost slušný závislosti odvislý od "hltnosti" motoru a samotnýho turba.
11:27:22
26.11.2020
palinator
-> Alenka 25.11.20 19:20:36:
Ale takový to pískání jako Kirovec v plným kalupu, co předvádí Toledo, tak to už z výroby uplně není ne? 3
10:07:23
26.11.2020
Jumbo
-> dragon_cb_cz: Jako částečně ano, ale s otáčkama se mění frekvence pískání, čerpadlo mělo konstatní tón pří různých otáčkách...
10:05:42
26.11.2020
dragon_cb_cz
-> Jumbo: Turbo přece taky nutně nepíská podle otáček, ale podle zátěže...resp. otáčky motoru s otáčkama turba souvisí dost volně.
upraveno 1x, naposled 26.11.2020 10:06:13
10:05:09
26.11.2020
dragon_cb_cz
-> Borderer 26.11.20 09:49:21: Já myslím, že by Bukaj měl jezdit na loukoťových kolech. Co kdyby měl na pneu defekt a z auta se stala statická překážka...
10:04:24
26.11.2020
Jumbo
-> Bukaj: Nemůže to "pískat" palivové čerpadlo? Já to zažil na jednom služebáku kdysi dávno, myslel jsem, žeje to Turbo a až pak jsem zjistil, že to nebylo podle otáček motoru (což je turbo), ale podle zátěže a sešlápnutí pedálu nezávisle na otáčkách...
09:52:59
26.11.2020
saskyn2
-> Borderer: Tak ono když zrovna nestojíš z kopce, tak ti starter degraduje na statickou překážku taky3 teda pokud nemáš po ruce kliku a díru v čele. A myslim že zrovna modely aut který využívá Bukaj degradujou na statickou překážku celkem často, nic ve zlém3
09:49:21
26.11.2020
Borderer
-> saskyn2: Zase bych to dělil na závady, jejichž vznikem se auto degraduje na model "kterej to neměl" (klimatizace, startér) nebo jejichž vznikem se auto degraduje na statickou překážku - což je případ toho turba. 3
09:46:27
26.11.2020
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 26.11.20 02:58:52: Čtyři válce stačí, když turbo tlačí3 3
09:45:58
26.11.2020
saskyn2
-> dragon_cb_cz: No hlavně by měl taky Bukaj okamžitě vyndat celý LPG3 o zbytečnostech typu starter ani nemluvim, ten vyndal hned první den po koupi předpokládám3
08:55:41
26.11.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: V tom případě očekávám osazení 130LPG BS-kem, protože druhá komora karburátoru, natož podtlakově ovládaná, to je značné provozní rizeto 3
08:51:10
26.11.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Stejně jako ostatní věci, bez kterých se to obejde - prostě je to zbytná věc, která se může podělat a to dost fatálně pro celkovou funkci vozu...4
07:40:22
26.11.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 26.11.20 00:11:51: Hele to by mě zajímalo - proč přesně ti to turbo vadí? Jako že to pak moc dobře jede? Nebo že to nemusíš pořád točit úplně do mrtva a není to takovej adrenalin?
upraveno 1x, naposled 26.11.2020 07:40:31
02:58:52
26.11.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 26.11.20 00:11:51: proto jsem chtel turbobenzin4 ale tech valcu tam je malo :) deda rikaval, ze auto ma mit min. 8 valcu, taky mel same tatry a az na duchod poridil s105
00:11:51
26.11.2020
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.11.20 22:28:25: Já bych auto s Turbem nechtěl. Ale nechtěl bych ani nafťáka bez turba, takže nemám problém1
00:10:42
26.11.2020
Bukaj
-> Alenka 25.11.20 20:51:10: Právě netěsnost nějaké tlakové hadice/příruby jsem jako příčinu vyloučil právě kvůli tomu lehce přerušovanému zvuku, který jsem přirovnal k ventilátoru topení. Netěsnost (přisávání/tlakování) se zvukově projevuje jinak - nepulzujícím tónem...
22:43:23
25.11.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Nojo no... :-) ale dokud to jede... :-)
22:39:38
25.11.2020
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No pokud to turbo mas na kousky vsude po motoru, tak nevim 3
22:28:25
25.11.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak furt lepší mít turbo než plesnivou atmosféru3 3
21:25:37
25.11.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Syny: -> Bukaj: naftova octa piskala lehounce, stale stejne od koupe cca 50tis.km a turbo se znenadani rozlitlo9 ted piska teda trochu vic uz pres 30tis.km, doufam, ze da alespon 100, jo tydle super moderni vozy, to je drahej spas4
20:51:10
25.11.2020
Alenka
-> Bukaj: podtacenim turbu nemas jak ublizit.
Jestli zacalo z niceho nic vydavat divny zvuk, tak do nej bud neco vletelo a poskodilo nektery z rotoru, skrtnul si rotor o stator, nebo se rozhodilo vyvazeni z jineho duvodu.

A jsi si jisty, ze ten zvuk vydava primo turbo?
Nemuze byt nekde netesne sani nebo vyfuk?
20:13:42
25.11.2020
Bukaj
-> Jarda/felda: Tohle není štiplavý smrad, prostě smrad nedokonale spálené nafty. Asi, jako když jedu za jakýmkoli naftovým Fordem, jedničkovou Octavií nebo 10 let a staršími koncernovými nafťáky.

Jinak kolega to auto občas dost podtáčí (na můj vkus), tak jestli to nemůže mít souvislost s tím turbem? Ale já jsem zvyklý na benzín a občas mne dost překvapilo, jak nízko tohle auto má omezovač otáček (tuším na 4500). Já jsem zvyklý jezdit mezi 2000-6000 otáček. A kolega občas přeřadí tak, že tam má 1200-1500 a po přidání plynu to víc duní, než jede 3 8
19:58:58
25.11.2020
Jarda/felda
-> Bukaj 25.11.20 19:42:48: štiplavý smrad dělá KO katalyzátor 8
19:42:48
25.11.2020
Bukaj
-> Syny: Tohle asi olej nežere - jediné, co mi na tom vadí, že to asi úplně dobře nespaluje naftu - smrdí mi to. Blbé je, že když jedu s kolegou a auto chvilku stojí s běžícím motorem, tak je to cítit i v interiéru a mně je pak po celý zbytek dne blbě...8
19:37:15
25.11.2020
Syny
-> Bukaj: U toho Passata piskalo taky (nehoukalo, ale vylozene vysokym tonem piskalo). Par dni pred porizenim fotky niz uz bylo to turbo slyset dovnitr i pres radio. No a pak proste na krizovatce pri rozjezdu v cca 3000 rpm mrda jako krava, bilomodrej dym za autem a hotovo... Auto ale zralo olej docela fest, takze vsecky indicie tam byly, ja to i resil jeste v CR pred tim, nez jsem jel zpatky do UK, jen se firme nechtelo kupovat nove turbo, kdyz to prece jezdi 1
19:31:54
25.11.2020
Bukaj
Pískat začalo znenadání. Není to houkání, ale spíš vyšší tón, který je lehce přerušován (přirovnal bych to třeba k ventilátoru topení u škodovky, když je větší axiální vůle a vtrulka na rotoru poskakuje nahoru a dolů, přičemž lehounce dře o držák motorku, nebo nevím, k čemu jinak přirovnat.
Co jsem jezdil v T4 1,9TD 1999, tak tam turbo pískalo víc celou dobu, ale byl to hroznej vrak a auto ve firmě dojezdilo, až když ho ukradli...3

Tady na to se ptám proto, že turbo začalo u kolegova vozu dělat nový zvuk, který ještě včera nebyl...
19:30:20
25.11.2020
Syny
-> Jarda: Mozna to je proto, ze je to foceny asi tak dve hodiny po tom co jsem vypnul motor a cekal na inda s odtahovkou 3 Ale ver, ze ten dym byl hodne efektni 3

Ale treba te uspokoji alespon lokalni ekologicka katastrofa, ktera podemnou vznikla 36
zvětšit Naftové motory - všeobecně - obrázek od Syny vložen 25.11.2020 19:30:20
upraveno 1x, naposled 25.11.2020 19:30:36
19:24:22
25.11.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Syny 25.11.20 19:19:05: nikde nevidim ten dym9
19:20:36
25.11.2020
Alenka
Záleží jestli "píská" nebo "houká".
Pískání je do značné míry normální a je dané konstrukcí turbodmychadla a sacího potrubí.

Houkání (jako siréna) je akustický projev vysokofrekvenční vibrace způsobené nějakou nevývahou na středovém uzlu - křivá turbína, kompresor, nebo osička.
Pokud se to objevilo náhle a zvuk se zvyšující se zátěží nabírá na intenzitě, začal bych shánět jiné turbo.
19:11:03
25.11.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Kámoš servisák byl na školení u jedný z firem co turba dodává a říkali jim, že pískání je dáno - teď nevím přesně čím, ale nějakou mezerou, například mezi turbínkou a tělesem turba - prostě je to o náhodě, jak se sejdou díly při výrobě.

U John Deera nám taky většinou turba pískala jak kráva a nic se nedělo, motory fungovaly bez problémů, olej nežraly...

EDIT: Jediný co, tak kdyby ti to jednou začalo žrát olej tak, že motor na to pojede a nepůjde chcípnout klíčem v zapalování, tak to musíš udusit na spojku a kvalt... Viz videa run away engine na youtube :-D
upraveno 1x, naposled 25.11.2020 19:12:02
19:06:53
25.11.2020
Jarda/felda
-> Bukaj 25.11.20 19:03:00: vcelku žádný, jsou auta kde turbo houká desítky tisíc a jedou pořád 4 blbý je to až když začne pouštět olej
19:03:00
25.11.2020
Bukaj
Mám všeobecný dotaz k naftovému motoru, respektive k turbodmychadlu - jak moc je "průser", když turbo začalo "pískat" (čím vyšší zátěž motoru, tím víc)?
Jde o motor ve Fiatu Ducato Maxi, r.v. 2006 (jedno z posledních aut té první generace s plastovými světly), nájezd nějakých 165 tisíc...
07:58:54
14.10.2020
Eidy
-> StepaNoFUN: No však jo. Tohle bude zavřený, dokud se nezvedne tlak nad nastavenou mez. A pak to pustí třeba do vratky. Mám v Kóče něco podobnýho a díky zpětnýmu ventilu na čerpadle mám natlakovanou lištu několik dnů, možná týdnů.
17:12:25
12.10.2020
StepaNoFUN
-> Eidy: Když tohle všechno je zařadit za palivovou pumpu a regulovat tlak v liště. Jako regulátor vzduchu na kompresoru. Já potřebuju něco, co při překročení nastavenýho tlaku prostě pošle část paliva do zpátečky, jinak to bude uzavřený. Něco jako nastavitelnej pojistnej ventil, kterej odfoukne do hadice.
10:00:28
12.10.2020
Eidy
-> StepaNoFUN: Regulátorů je spousta, např. www.highperformanceparts. cz/katalog/1093-regulatory -tlaku-paliva-fpr
Většinou píšou benzín. Tady jsem našel jeden na všechna paliva.race-shop.cz/regulatory-t laku-paliva-fpr/69374-regu lator-tlaku-paliva-aeromot ive-a1000.html?gclid=CjwK. ..
To je ta nafta horší než benzin?
16:49:24
10.10.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Tyjo na hadici jsem to neviděl. Vždycky jsme to měli jako součást něčeho... obvykle čerpadla :-/ Leda by sis to vyrobil... Normálně trubička se sedlem, kulička, pružinka...
upraveno 1x, naposled 10.10.2020 16:49:43
Extreme Tyres