Naftové motory - všeobecně

prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 51 až 69) od 05.10.2020 do 27.11.2020, založil/a StepaNoFUN
řadit dle data
16:41:31
10.10.2020
StepaNoFUN
Nenapadá někoho nějakej nastavitelnej regulátor tlaku paliva do hadice? Kterej vyrží naftu. Ideálně něco, co bych připojil na 10tku hadici a před regulátorem byl tlak kterej si nastavím (1-4Bar), za ním by to volně odtejkalo do přepadu. Prostě něco jako nastavitelnej pojistnej ventil. Ale ne takovej jako je třeba na topení, kterej reaguje +-20% od nastavenýho tlaku.

Ty kokoti od JCB tam maj 2 přetlakový ventily. Jeden mám objednanej (doufám, že to podle toho jejich bídnýho katalogu bude ono), ale dneska jsem našel druhej. :-/

Jinak čerpadlo dneska vráceno do mašiny, vrčí to, ale problém samozřejmě přetrvává. Byť je to (subjektivně) o maličko lepší. Pokracování v tejdnu.

BTW - Je to divný, ale nic mi (mimo starejch těsnění) nezbylo. :-O Až mě to samotnýho překvapilo.
23:16:33
06.10.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Jo takhle, jasny...
21:43:48
06.10.2020
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nene. Já myslím tankování. Tam je samonasávací velká pumpa (těch 150l denně nehceš tahat nahoru do 2,5m nad zem a lejt to tam), kterou se do tý nádrže palivo čerpá. Takže by tam musel vzniknout přetlak, když tam nacpeš během 15ti minut 6 ks 25l kanystrů (a máš 3/4 nádrže).
21:35:03
06.10.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: None, Molsova myšlenka není zcestná. Přetlak v nádrži by nevzniknul, jelikož nafta pouze ubývá :-D ... bez ohledu na facetku...
21:26:42
06.10.2020
StepaNoFUN
-> MOLSO: Jelikož se tam palivo cpe elektrickou pumpou, tak by tam při špatným odvzdušnění zvnikal spíš přetlak. Navíc jsem tu nádrž měl nedávnou vypuštěnou (dělal jsem tam jiný sání - právě kvůli případnýmu bordelu jsem prodlužoval trubku, aby to nesálo ze dna), tak to vytejkalo v pohodě.
21:05:20
06.10.2020
MOLSO
Ja len takú sprostú otázku.... Odvzdušnenie nádrže ? Nemôže byť problem v tom že by po minuti časti paliva vznikol podtlak a čerpadlo by si nebolo schopné natiahnuť dostatok paliva ?
11:55:03
06.10.2020
bouchy
-> StepaNoFUN: OK.
10:05:28
06.10.2020
MVM
-> StepaNoFUN 06.10.20 09:31:51: No a ted teda když vis ze čerpadlo dává i vic, tak zbyva jestli podávaci mu to dodá,palivovy filtry,sitka v nádrži,bordel. Ja jednou lovil z nádrže vicka od aditiv a kolega jednou pry našel v nádrži náklaďáku tu igelitovou rukavici...
09:31:51
06.10.2020
StepaNoFUN
-> bouchy: Ten motor by měl pracovat pořád přibližně ve stejnejch otáčkách i když ho zatížíš (zátěžová regulace). Tady se to roztočí do nastavenejch otáček a jak vezmeš za páky, tak to po chvilce (jak nastoupá tlak) div nechcípne i když to má plnej plyn.



-> palinator: -> MVM: : Turbokorektor to má a na čerpadle funguje. Prej to přidává (nebo spíš bez tlaku ubírá) přibližně 20% nafty.
04:43:05
06.10.2020
bouchy
-> StepaNoFUN: Btw jak se pozná, že motor ztratil půl výkonu, tzn na pohonech...? Jakože se hlína ve lžíci zvedá dýl, jede to pomalu vpřed, nebo...?
upraveno 1x, naposled 06.10.2020 04:45:46
23:33:07
05.10.2020
MVM
-> palinator: Tak ja jen tipuju proc by starej turbodiesel neměl mit výkon.
23:13:37
05.10.2020
palinator
-> MVM:

Ale turbokorektor je věc relativně novějších strojů (v kontextu historie řadovejch a rotačních čerpadel), ne? Resp. bez něj byly turbovaný motory provozovaný často v proměnný zátěži poměrně k hovnu. Asi relativně fungovaly na Crystalu kde si v orbě mohli dovolit nastavit tomu větší dávku nafty v celým rozsahu otáček s tím, že půl kilometru pojede v konstantní zátěži někdy poblíž plnýho plynu, takže turbo bude nafuněný a přestane to hulit.

Vyprávět o tom může 1,9 TD od VW a 1,9 TD od PSA... konstrukčně motory velice podobný, ale díky turbokorektoru TD od PSA úplně jinde.
22:08:16
05.10.2020
MVM
-> StepaNoFUN: Některý čerpadla mivaji turbokoretor LDA. To je korekce dávky paliva vůči plnicimu tlaku. Tzn cim vyšší plnici tlak tim to da vic nafty. Pokud zatizenej diesel typu traktor ZETOR Euro 0 pod zatizenim mirne nekouří, tak je to špatně..
upraveno 1x, naposled 05.10.2020 22:08:58
22:04:04
05.10.2020
StepaNoFUN
Kuwa tipoval jsem to cerpadlo. Ale prej dava stabilne vic, nez davat ma. Jestli to bude ten pretlakovej ventilek, tak nekoho zabiju. Mel jsem info, ze je menenej. Neni. Bez toho nejela ani avie.
21:58:09
05.10.2020
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: turbo zmerim, jen co tam po dni prace vratim to cerpadlo... :-/
21:57:03
05.10.2020
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ma to jen hydraulicky cerpadla. V tech bych problem nehledal. Neodejdou vsechmy najednou a jsou tam minimalne 2 nezavisly. Tim ze to nezahuli predpokladam - neni nafta. Proto facetka kratkodobe pomohla.
21:50:15
05.10.2020
Jarda/felda
já bych se zaměřil na to turbo, pokud zašpuntuje sání/výfuk mohlo by to být ono
21:48:50
05.10.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
Komprese, ventilovy vule, casovani vstriku, ucpana vratka od vstriku/cerpadla...

Skutecne ubyva vykon? Nepridira se nejaky zarizeni poveseny na motoru? Nevim jesi to ma jen hydraulicky cerpadlo nebo prevodovku...
21:06:06
05.10.2020
StepaNoFUN
Minulej tejden jsem při vynechání sprostejch slov vyndal naftový čerpadlo z jednoho bagru v práci. Dneska mi volali ze servisu, že čerpadlu nic není, vstřiky sice nic moc, ale že to neudělá hlášenej úbytek výkonu o polovinu. Tlaky ten motor má, startuje to na otočení...

Před měsícem jsem tam dal (jako řešení důsledku a ne příčiny) naftovou facetku. Měsíc to fungovalo, teď už tomu motoru zase chybí asi tak půlka koní.

Takže čerpadlo OK. Vstřiky neudělaj půl výkonu. Nejsou totálně v řiti, ale chtěj udělat - do pátku budou.

Napadnul mě ještě přetlakovej ventil na čerpadle - klasická řadovka (když to začalo blbnout, tak při plný nádrži to jelo bez potíží). Ten jsem objednal za nesmysl (3k) novej...

Uvidíme.

Někdo takhle "z oleje" nějakej jinej návrh? Při plný zátěži "když to má snahu se udusit) černě nezakouří. Je to 13 let stará jebka, takže euro asi 0. Turbo tam je, ale vypadá, že tlačí. Po montáži čerpadla to bude asi první pokus....
Extreme Tyres