skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> Milan 136 27.02.23 21:41:26: Tak ke mě nejezděj co jsou v záruce. Nějaký kusy to mají, ale určitě mín jak Sup nebo Passat.
-> saskyn2 27.02.23 21:38:09: Že to u O3 většinou není? To bych moc netvrdil. Zrovna teď mám jednu na dílně.
-> Syny 27.02.23 17:23:02: Jo tam je to trochu složitější, nějak od modelu 2018 to tam je u B8, u supa datum nevím a u O3 to většinou není. Ale záleží na kodu motoru a trhu kam to auto bylo prodaný. Každopádně většina starších 110kw to nemá, zatím co 140kw mají všechny.
-> palinator 27.02.23 14:10:28: Podle mě se to s tou zaseklou clonkou pořád nějak trochu chladí a jak brambory to neuvaříš, dobrá polovina zaseklých clonek co jsem kdy našel o tom ani ti majitele nevěděli.
-> palinator 27.02.23 14:10:28: Podle mě se to s tou zaseklou clonkou pořád nějak trochu chladí a jak brambory to neuvaříš, dobrá polovina zaseklých clonek co jsem kdy našel o tom ani ti majitele nevěděli.
-> saskyn2 27.02.23 09:48:47: I 110kW má adBlue, ale až od nějakýho datumu, kterej nevím :)
-> King:
Já znám nějaký vyprávění o motorech uvařených jak brambory.
Já znám nějaký vyprávění o motorech uvařených jak brambory.
-> palinator 27.02.23 10:21:39: Ono, ne ze by se to varilo. U me to delalo specialne pri akceleraci pri najezdu na nedalekou D11 a jenom vylitla teplota na 110 a po chvili se to otevrelo a chladilo to. Stalo se to x- krat a ani neubyla nemrzka.
-> palinator: hele nemyslím, že by to mělo tak fatální následky.
-> saskyn2:
Spíš jsem to myslel tak, jestli dokážu poznat že ten motor je zkurvenej kvůli tomu že byl několikrát uvařenej... Pokroucenej blok, hlava nebo něco takovýho...
Spíš jsem to myslel tak, jestli dokážu poznat že ten motor je zkurvenej kvůli tomu že byl několikrát uvařenej... Pokroucenej blok, hlava nebo něco takovýho...
-> palinator: Poznáš že ve velký zátěži začne stoupat teplota. Ale několikrát jsem dělal auto kde jsem našel kouslou zavřenou clonku a majitel mi tvrdil, že teplotu to drželo ok, tak bud to nehonil, nebo je úplně blbej, nebo se to kouslo těsně před akcí, nebo fakt nevim

-> saskyn2:
Clonka na vodní pumpě = (vícenásobně) uvařený motory. Jde to nějak poznat? Nebo se ty dvoulitry kvůli tomu úplně nezesraly?
Clonka na vodní pumpě = (vícenásobně) uvařený motory. Jde to nějak poznat? Nebo se ty dvoulitry kvůli tomu úplně nezesraly?
-> palinator 27.02.23 09:02:41: Občas clonka na vodní pumpě, nebo žhavička. Jinak to jsou fajn spolehlivý auta. Ta silnější 140kw má adblue, ale je taky bezproblémový.
Se tady zeptám jen tak pro kamaráda... 
SIII konby 2,0 TDI manuál předohrab... má to nějaký průsery nebo je něco na co třeba dát pozor? Co ty silnější verze?

SIII konby 2,0 TDI manuál předohrab... má to nějaký průsery nebo je něco na co třeba dát pozor? Co ty silnější verze?
-> SO545: Máš to v mailu, co máš v kartě.
-> Milan 136 11.10.22 21:11:34: tak to neviem...ale dalsie podobne na rovnakej strane to mali 50km od nasho servisu... nahoda...alebo netusim.
Uz prestavam riesit hrdzu na 3r autach....zacneme to brat ako fakt
len chudak zakaznik.
Uz prestavam riesit hrdzu na 3r autach....zacneme to brat ako fakt

-> SO545 04.09.22 19:56:19: Už je to v technické konferenci.
-> michael 04.09.22 20:05:02: len s spz fotil som to do historie auta....aby si auditor pokrochkal

-> Lubes120 04.09.22 20:22:43: presne ram okna...na 5rocnom Superbe....a pred tyzdnom tu bolo na vymenu tesnenia okolo stresneho este mladsie auto ....tiez hnile ako das...kdesi sa stala chyba ...
-> michael 04.09.22 20:05:02: podľa mňa okolo okna
-> SO545: Co to je a kde?
-> SO545: Nemáš foto z větší dálky ?
-> saskyn2 22.07.22 20:06:53: Tak to je dobrá sranda -> Milan 136 22.07.22 12:57:59: A aj toto.
-> Syny:
Když už má úplně stejnou logiku ABS, tak proč by se to nedalo jednoduše použít i pro ASR?
Když už má úplně stejnou logiku ABS, tak proč by se to nedalo jednoduše použít i pro ASR?

-> Milan 136: Asi jako kolegovo O3 Scout na nejdelším placeným parkovišti v ČR (D1). Ujedeš pár desítek km a svítí tlak pneu. Zastavíš na benzince, překontroluješ kola - vše dobře. Uděláš reset a jedeš dál. Na tom vlnobití z panelů to prostě odskakuje a jedontka si s tím neví rady. :-D
-> StepaNoFUN 22.07.22 21:27:07: Taky si myslim. Kolikrát stačí na zvedáku roztočit přední kola na zjištění ložiska a už svítí ABS a píše to mechanickou závadu zadních snímačů.
-> Milan 136 22.07.22 21:18:02: Po pravde jsem nad tim nikdy moc hluboce nepremejslel. Myslel jsem ze to nejak porovnava narust otacek prednich kol s nejakym akcelerometrem nebo tak neco. Ze to porovnava predek/zadek mi nenapadlo.
-> Milan 136: Můj odhad je, že by to vyhodilo chybu snímačů. Po nějaký době. Ale omezovat by to asi nemělo.
-> Syny 22.07.22 20:58:08: To jsem taky říkal, ale kdo ví, co by to udělalo. Ale možná by to neomezovalo motor 
Tak jak jinak to má zjistit, že přední kola"hrabou"? Musí být rozdíl otáček předních a zadních kol.

Tak jak jinak to má zjistit, že přední kola"hrabou"? Musí být rozdíl otáček předních a zadních kol.
-> Syny: Mám takovej dojem, že by to vyhodilo chybu. Ale asi ne hned.
-> Milan 136: Jo vidis, ja neumim pocitat - na polomeru
No, to uz asi znat je
Ale i tak mi prekvapilo, ze na zaklade toho zasahuje ASR. Jsem netusil, ze to porovnava otacky predek vs zadek.
BTW: Kdyz prohodi kola predek / zadek, tak bude tedy v pohode, ne?


BTW: Kdyz prohodi kola predek / zadek, tak bude tedy v pohode, ne?

-> Syny 22.07.22 19:47:07: 2cm na poloměru! To Ti přijde málo?
-> saskyn2: Tak to jo. Pojistku pochopím. Má kliku. Sice to nedohledám, ale kamarád mi posílal před časem fotku napůl shořelýho torpéda. Jedna čínská tryska jaksi odešla a ve spojení s lihovou zimní směsí... :-/ Já jsem teda na O1 dělal tunning tryek taky (mám tam rozprašovací z O3). Ale když by byl problém, tak asi první po čem jdu, je to co jsem tam naposledy dodělal.
-> StepaNoFUN: Pojistka, vyhřejvaný samozřejmě jsou. Jedna byla zkratovaná, druhá stříkala někam za auto. Velmi kvalitní materiál. Původně jsem je chtěl rozšlapat a dát mu je, ale pak jsem to nechal na něm
Říkal že to byl dárek, tak s těma matlalama předemnou počítám že ho ten dárek vyšel tak na 30 nejmín
Ale co nepochopím, že takovou informaci o jejich výměně nedokáže sdělit. Pojistku jsem našel během 2 minut, ale najít proč hoří mi trvalo celkem dost času-jeho peněz, protože z tý pojistky jede asi 10 věcí a něco takového člověka fakt nenapadne tak jsem ze zkušenosti typoval spíš prořezaný kabely k zrcátku od výměny okna, nebo dole něco na nápravnici kde vede kabel k čidlu oleje, nebo skřípnutou kabeláž pod tunelem k zadnímu měniči 230v.


-> saskyn2: Ještě jednou? Kvůli tryskám na ostřikovače nešlo půl auta? To jsou CANový či co? Nebo odešla pojistka, protože jsou vyhřejvaný?
-> Milan 136 22.07.22 18:33:23: To je klasika. Ted jsem dělal CC, nešla klima, stmívací zrcátko, 230v zásuvka a x dalších píčovin. Měl to ve 3 servisech, kde mu měnili od klimakompresoru přes vysokotlaký čidlo až po snímač na olej, pak ho vyfákli že to nezvládnou, tak to skončilo zase tady. A borec nemůže rovnou říct že si tam dal nějaký čínský trysky na ostřiky aby to nemělo 3 proužky, ale rozprašovalo jak B6. Nu co, tu práci/čas mi platí, ale mohl malinko ušetřit...
-> Milan 136 22.07.22 19:28:05: Kolik to je, 2 cm na prumer, ne? To mi neprijde zas az tolik aby uz to hodnotilo ASR jako prokluz :)
-> palinator: Woe. Ale je fakt, že máš dá se říct pravdu. :-/ Teď už jo. :-/
-> Syny 22.07.22 18:58:09: Malej? 

-> StepaNoFUN:
Na stání v garáži mi stačí i dvoukola
Na stání v garáži mi stačí i dvoukola

-> Milan 136 22.07.22 12:57:59: To takhle "malej" rozdil uz protiprokluz bere jako, ze je neco spatne?
-> palinator: To asi jo. Já chtěl 4kolu po tom, co jsem jaksi na mokru nemohl s karavanem vyjet v MB kopec. :-D Forman hrabal jak zběsilej a posouvali jsme se dopředu krokem. :-D
Ale i v nížině je chalupářův sen k něčemu. Když jaksi přijedeš do depa, který je na rozbahněný louce, v klidu dotáhneš karavan na místo a za chvíli přijede kolega s T4 a podvalem a skončí na začátku louky. Tak kurta, zapřáhnout a dotáhnout na místo. :-D
Ale i v nížině je chalupářův sen k něčemu. Když jaksi přijedeš do depa, který je na rozbahněný louce, v klidu dotáhneš karavan na místo a za chvíli přijede kolega s T4 a podvalem a skončí na začátku louky. Tak kurta, zapřáhnout a dotáhnout na místo. :-D
-> palinator 22.07.22 13:02:23: Nechápu. Logicky to musí dělat od doby, kdy tam dal nějakej trotl ty gumy z Fabie
A nepřijde to asi nikomu divné a nedá si to do souvislosti.

A nepřijde to asi nikomu divné a nedá si to do souvislosti.
-> palinator 22.07.22 16:59:08: ale zajímavý je že passat mě nechá hrabat a jenom bliká kontrolka 

-> StepaNoFUN:
Ale to je pro 99,98% situací běžnýho motoristy v nížinách a bez vleku asi tak všechno.
Ale to je pro 99,98% situací běžnýho motoristy v nížinách a bez vleku asi tak všechno.

-> palinator: na tyhle rychly odpaly z krizovatek je 4kola super. Navic jen s EDS, ktery nehrabe do plynu.
-> Jarda/felda:
To se mi už taky stalo, na štěrku se jedno kolo prohráblo, rozblikalo se to a pak se to sbíralo od volnoběhu jak lemra. Na to že jsem potřeboval z křižovatky zrovna vypálit, tak docela nepříjemný... Takže pro sichr včas vypínám.
To se mi už taky stalo, na štěrku se jedno kolo prohráblo, rozblikalo se to a pak se to sbíralo od volnoběhu jak lemra. Na to že jsem potřeboval z křižovatky zrovna vypálit, tak docela nepříjemný... Takže pro sichr včas vypínám.

-> Milan 136 22.07.22 12:57:59: protiprokluz nejde vypnout ?
ve fabii šel ale tam to bylo sakra citlivý to stačilo jednou protočit kolo a už to ubíralo což bylo úplně super protože se to většinou dělo ve chvíli kdy se to chytlo tak se přidusil motor 


