skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
Tak ja si zatim Alfy porad uzivam. Klep klep. Jde videt ze je to jina mentalita mez Das Auto groupe, ale ja asi hodnotim srdcem a tech par chyb rad odpustim. Oproti Oktavkam, Golfum a Passatum mi tohle auto neprijde nudne.
-> dragon_cb_cz 11.12.19 16:50:21: Souhlasím, fatální závady. Asi jsem snad ještě neslyšel, že by někdo z lidí, kteří mají / měli Alfu, že by neodjeli. A to měl jeden kolega starou vybydlenou 156ku, které svítila přístrojovka jak Las Vegas, ale do práce přijel vždycky. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MXMarek 11.12.19 16:38:19: Rádio bych ani nesměřoval za AR, ale za Blaupunktem.
S autoklimou zkušenosti nemám, ale počítám, že modul bude stejný jako mám v jednom autě a tam to běží spolehlivě.
Spíše se jedná převážně o sešlost stářím. Až budeme staří, tak taky budeme váhat, jestli se jdeme vysrat a nebo se posereme cestou.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MXMarek 11.12.19 16:38:19: Rádio bych ani nesměřoval za AR, ale za Blaupunktem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Spíše se jedná převážně o sešlost stářím. Až budeme staří, tak taky budeme váhat, jestli se jdeme vysrat a nebo se posereme cestou.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Luky: Tak pod "furt se to sere" si člověk představí spíš fatální závady, tohle je jen taková italská vrtošivost
Saab se mě jednou pokusil zmrazit taky - když při servisu sundavali nárazník a zapomněli pak zpátky zapojit čidlo vnější teploty ![30](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![30](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
-> Luky: No nevim, jestli se to tak da shrnout. Treba ten B-sloupek se nestal vubec, ale me sral v kazde krizovatce ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MXMarek: Alfy neznám, ale jak to tak čtu tak já bych řekl že většina těch "vlastností" byl důsledek že se to furt sere ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: To ani ne - je to trochu v rozporu s hospodou, ze AR se furt serou
. Par zavad bylo, ale ty budiz odpusteny, preci jen to nebylo nove auto. Ale co me vytacelo, byla treba funkce automaticke klimatizace - ta si proste zila vlastnim zivotem. Ikdyz venku mrzlo a clovek by chtel teplo, tak ta klima se rozhodla ze mi je asi hic a pustila naplno ledovy vzduch. Nebo pri jizde na dalnici misto MP3 zacal z repro rvat neskutecne hlasite vysoky ton a neslo to nijak vypnout. Takze jsem po dalnici musel jet dal, az se objevilo parkoviste a tam zastavit, chcipnout a par minut pockat. Pak jsem konecne mohl pokracovat dal. Ale jak to zacalo rvat, tak jsem se malem posral, jak clovek vubec netusi, ktera bije... A to prehravani MP3 - taky hrozne... Bylo to na radiu nezavisle a bezelo to na Windows = katastrofa. Tohle jsou veci s kterymi se da zit, ale proste to cestovani otravuji. A pak tam byly zavaznejsi veci - jako treba spatny vyhled pres B-sloupek(!) - a to jsem celkem maly, ten kdo musi mit sedacku vic vzadu, ten v krizovatce doleva nemuze videt nic, bez toho aby se poradne predklonil... Nebo mi vadil chod pedalu spojky, strasne dlouhy, ale spojka zabirala na malem kousku. Spojka byla i poddimenzovana, pri plnem kroutaku, kdyz poradne fouklo turbo, klouzala...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MXMarek 11.12.19 15:58:36: Něco se kazilo? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Ze by AR = spatne, tak jsem to urcite nemyslel. 159 je zvenku i vevnitr nadherne auto, ale proste je u ni dost veci spatne. Ze zacatku jsem byl z toho auta nadseny, tak jsem to vse prehlizel, ale po par desitkach tisic km uz to moc neslo a dost casto jsem mel chut to auto zapalit...
-> MXMarek 11.12.19 14:56:56: Záleží na tom, jak jsi měl udržovaný kus - tzn. kdo to měl před tebou. Rozhodně bych to neviděl tak, že AR = zákonitě špatně.
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.19 14:06:11: vše původňí
Jinak zajímavé takhle málo jetý
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No, ja jsem rad, ze po AR159 mam ted uplne obycejnou O3...
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.19 14:46:13: Myslím že zásadní problém té 3.2 JTS je, že to není Busso, což mu Alfisti neumí odpustit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A souhlas, speciálně když je to Ti, tak je to dodnes nádherný auto. Ne moc praktický (je to uvnitř dost malý), ale krásný. A asi by tomu slušel i silnější motor než ta 1750 TBi, ale reálně jsem s tím nejel, tak neumím posoudit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A souhlas, speciálně když je to Ti, tak je to dodnes nádherný auto. Ne moc praktický (je to uvnitř dost malý), ale krásný. A asi by tomu slušel i silnější motor než ta 1750 TBi, ale reálně jsem s tím nejel, tak neumím posoudit.
-> radekp 11.12.19 14:12:42: Málo najeto, no.
Ale u toho TBi je to fakt hodně brzo, i tak to ale dělal po takových 8 - 10 letech?
-> Jarda/felda 11.12.19 14:30:00: Asi bych to neviděl tak hnědě.
I po tolika letech je to překvapivě pořád moc hezký auto. Teď jsem viděl u nás v Plzni v Olympii zaparkovanou bílou 159 SW a vedle stála přes uličku stříbrná Brera. Ta Brera je taky hodně zajímavé až svérázné kupé. Teď jsem někde viděl inzerát na Breru 3.2 JTS 4x4 (atmo 191 kW). To je pěkné. Je tam myslím Torsen atd., ten motor je z nějakého Holdenu bo tak něco a měl nějaký vrtoch, ale už nevím jaký. Myslím, že to nebylo nic neřešitelného.
Docházejí málo jeté kusy, za chvíli už to bude investice. :-(
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda 11.12.19 14:30:00: Asi bych to neviděl tak hnědě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Docházejí málo jeté kusy, za chvíli už to bude investice. :-(
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.19 14:09:44: ty 159 v kombajnu se mi vždycky líbili jen jsem nenašel odvahu si to koupit ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> radekp: Předepsaný interval je tuším 4 nebo 6 let? Já je na jedné Fábii nechával dělat po sedmi tisících ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: si vždycky říkám, že mi jednou upadne flexa
V 11 tisících rozvody?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
V 11 tisících rozvody?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
A tohle je taky pěkné. 1750 Tbi. Hodně povedený motor. "Ti" podvozek atd.
auto.bazos.cz/inzerat/... /alfa-romeo-159-175-tbi-20 11-sw-147kw--54-000km.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /alfa-romeo-159-175-tbi-20 11-sw-147kw--54-000km.php
-> Jirik_Tuňák1983 30.11.19 15:45:54: Po rozebrání mu nic není, jen musím po té akci koupit nové gumičky a složit. Nepochopil jsem ten problém se zatočením ani jeden z nás, tj. kámoš a já. Mimochodem, levý brzdič má opačný závit na pístku.
-> michael 30.11.19 15:59:39: Něco takového už víc jak 10 let zpátky vyrobil Jaryn z Citroena 2CV... Budku kuchnul podél a zúžil to na jednomístné a vzadu otočil ramena místo ven směrem dovnitř a dosáhl přesně stejného efektu. Když jsem pak viděl, jak to v dálničním tempu rozkýval způsobem, že si z okénka málem šáhnul na asfalt, bylo mi mírně řečeno nevolno...
-> michael 30.11.19 15:59:39: kamarát mi v lete poslal fotku podobného čuda z Nemecka, Škoda Fábia WTF ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> michael 30.11.19 15:59:39: neviem ci dokonca není toto vozítko aj v jednom videu na nurgburgringu
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 24.11.19 19:51:34: Tak na pravé straně to pomohlo, poromazal jsem to a šlo to dobře, ale na levé straně bude asi nějakej dojebanej ten samostav, protože mi to vytlačilo pístek asi víc a ten teď nechce zpět. Jde s ním točit, ale neleze dovnitř ani s povoleným odvzdušňovákem a spíše mám pocit, že se asi nechce chytit toho šroubu, protože je pístek skoro nadoraz venku a když ho chytnu, tak s ním mohu hýbat. Asi budeme muset ten brzdič sundat a zkusit to sesadit venku. ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
O levém brzdiči jsem slýchával často, akorát nevím, už v jaké to bylo souvislosti, pozitivní to tuším nebylo.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
O levém brzdiči jsem slýchával často, akorát nevím, už v jaké to bylo souvislosti, pozitivní to tuším nebylo.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 24.11.19 19:51:34: Tak mechanismus ruční brzdy zatuhlý není. Nevím jak se to projevuje na pístku, ale na páce se při tahání za ručku mechanismus normálně hýbe a i ve velkém rozsahu, jako jsem viděl na videích, kde dělali repas a nebo dávali nový brzdič. Zkusím tedy ještě vysunout pístek, namáznout, jak říkají kucí a pak i ten fígl s tím, jak píše Apple. Podle tohoto už to může být jedině na tom pístku. Teď je otázka, jak moc zabrat, při tom natáčení zpět. Všechny pístky, u brzd, které jsem dělal, jsem povětšinou zatlačil bez problémů.
-> Jirik_Tuňák1983: jj, pak uplně v pohodě
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 24.11.19 19:44:38: To bych mohl taky zkusit. Pak už ti to šlo volně?
-> Jirik_Tuňák1983: dneska sem dělal zadek na Lybře, s jednim sme pomalu nehnuli ani ve sveráku(a to sem ho pred 14dny pracne zašrouboval), nakonec sem klíčem jakoby zatáhol ručku a šlo ro jak po másle,druhá strana uz bez sundani z auta stejnym zpusobem naprosto bez násilí
-> Kocvin 24.11.19 19:04:00: Ještě zkusím na prázdno příští týden ten mechanismus ručky s úplně odpojeným lanovodem. Ručka normálně povoluje a utahuje, ale nevím, jaký má mít ten mechanismus krok.
Jak říkal Molso to s tím nástavcem, kterým se jen zatočí pístek. Já právě nevím, kolik má jít ten pístek zatočit (abych třeba něco nestrhl) a od kdy už stačí pouze komprese. Ale je to fakt divný, no.
Jak říkal Molso to s tím nástavcem, kterým se jen zatočí pístek. Já právě nevím, kolik má jít ten pístek zatočit (abych třeba něco nestrhl) a od kdy už stačí pouze komprese. Ale je to fakt divný, no.
-> Jirik_Tuňák1983: Vytlačím si pístek nohou ještě kousek ven a stříknu pod manžetku sprej.. Používám na to obyčejný multi od Würth.. Mastný pístek se pak mnohem lépe zatáčí, netrpí tak moc gumka, jako když jde na sucho a zároveň je to pod manžetou mírně konzervované proti vlhkosti a oxidaci..
-> MOLSO 24.11.19 18:03:18: Zhruba takto ho mám vyjetý, jako je na videu ve 2:07. Hledal jsem něco, co by mi napovědělo.
Myslíš to vpravo dole? A nemůžeš na té šroubovici ruční brzdy na pístku něco zkurvit?
Myslíš to vpravo dole? A nemůžeš na té šroubovici ruční brzdy na pístku něco zkurvit?
-> Jirik_Tuňák1983: býva to zatuhnuté aj po 2 rokoch denného jazdenia .... v sade s prípravkami na taltačenie piestika býva aj koliesko s dierou pre 3/8 golu, strmeň si uchytím za jeden vodiaci čap o nápravu a piestik prtetočím s golou , po cca otáčke sa to "odsekne" a potom to už ide normálne.
Dnes jsem mysle, že mi praskne pytle u Karolíny auta. Chystal jsem se měnit zadní destičky a kotouče a nakonec, vzhledem k tomu, že je neděle a nemám na to už čas, jsem to musel zase složit dohromady se starejma dílama. Všechno šlo povolit krásně, vyndal jsem destičky, kotouč, ale když jsem se chystal zatlačit (+ zatočit) pístek dovnitř, tak jsem s ním pohnul pouze kousek a dál ani prd. Lanovod od ručky volný, nádobka otřevřená. Zkoušel jsem i nastartovat, taky nic. Jako by pístek chodil jen v určitém místě. Když jsem chtěl pístek proti směru hodinových ručiček vytočit, tak to šlo, stejně tak zpět, ale v určitém místě jsem s ním už tím přípravkem na brzdové pístky nehnul. Příští týden ho mohu případně ještě zkusit vyšlapat (jak mi poradil Saskyn), ale vzhledem k tomu, že destička už nebyla nejsilnější, bylo ho po odhrnutí prachovky dost vidět a je čistý. Možná, ještě jestli není v prdeli ten mechanismus ručky, ale nezdá se mi to. Na druhou stranu, vůz často stojí ve svahu na ručku i několik dní. Druhou stranu jsem už nerozebíral. Máte ještě někdo nějaký obecný tip na zadní kotoučovku s manuální ruční brzdou?
-> Syny 22.11.19 12:06:33: Není to úplně Plzeň ,ale dělaj jenom Ducata a umí půjčit po dobu servisu náhradní www.dodavky-duchek.cz/
Nazdar hosi, nevite o nekom, kdo se vrta ve Fiatech a nedelalo by mu problem udelat rozvody na Ducatu r.v. 2015, 2.3JTD 110kW ? Idealne Plzen a okoli, popripade treba Praha. Kolega je bude pristi rok potrebovat vymenit a do autorizaku se mu s tim uplne nechce...
-> dragon_cb_cz: Aha ok.. Na živo jsem to snad nikdy neviděl.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin 20.11.19 21:13:31: MiTO je daleko menší, tohle má základ společný s Fiatem Stilo a Bravo.
-> dragon_cb_cz 20.11.19 14:44:03: Jestli to má materiály a zpracování interiéru společné s Alfou MiTo, tak to potěš..
Tuším správně, že mají tyto dvě auta stejný základ ?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jezis chlapci ja se vam omlouvám za negativní komentář. Nechtěl jsem se dotknout vaseho vkusu. Teda chtel, ale ne tolik ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Chali 20.11.19 19:04:36: Zatím tady plácáte jenom vy na příspěvek, který nebyl ani adresovaný vám, takže nevím, co blekoceš a zapojuješ se do diskuze, která je dosud vedená slušně. Stačí si ji pročíst od Dragonovo vloženého odkazu. Navíc píšeš o vkusu víceméně totéž, akorát z druhé strany. Nevím tedy, co očekáváš za reakci. Vocasy nazývej členy svého, předpokládám stejně mentálně vyspělého, kamarádstva, nikoliv oponenty na fórech.
-> Jirik_Tuňák1983 20.11.19 16:58:00: Já zase nechápu vocasy, co nepochopí že každej člověk má jiný vkus a hodnoty, tudíž se každému líbí něco jiného.
Když se ti tyto komentáře nelíbí tak je nečti Jižíku
Když se ti tyto komentáře nelíbí tak je nečti Jižíku
-> dragon_cb_cz 20.11.19 16:49:12: sak ja nehovorim ze mam pekne auto, ale lancie za posledne dve dekady su fakt humus humusovaty
-> Jirik_Tuňák1983: Nevím, je fakt, že jsem si taky musel chvíli zvykat, nejsou to vždy věci, které by člověk vstřebal úplně napoprvý...
-> dragon_cb_cz 20.11.19 16:48:46: Já jenom nechápu, proč je tolik lidí, potažmo Čechů, kteří jsou v oblasti designu tak upjatí a zkostnatělí, že si nepřipouští cokoliv, co nějak vybočuje ze zažité uniformity.
Asi nějaký pozůstatek dob minulých - tj. žigulismus, wartburgismus a škodaismus. V ulici stálo 15 stejných aut a aby se z toho lidi nezbláznili, odlišili se spojenými nebo rozdělenými nádechy na kapotě, struhadly na stěračích, samolepkou Kamei na zadním spojleru a když bůh dal, pak barvou, která se vymykala pořadníkovému standardu.![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Asi nějaký pozůstatek dob minulých - tj. žigulismus, wartburgismus a škodaismus. V ulici stálo 15 stejných aut a aby se z toho lidi nezbláznili, odlišili se spojenými nebo rozdělenými nádechy na kapotě, struhadly na stěračích, samolepkou Kamei na zadním spojleru a když bůh dal, pak barvou, která se vymykala pořadníkovému standardu.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 20.11.19 16:16:58: hnusný za mě rozhodně ty zadní světla ala Vetřelec, přední maska ala Čelisti, což je ale moc dobrej film
Fotr ma Tourana, tak ze s tim nejezdím
ale jinak vim ze moje sockoidni Thalie neni vrchol dizajnu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Fotr ma Tourana, tak ze s tim nejezdím
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)