-> saskyn2 24.02.25 12:40:54: Jo, v tom s Tebou souhlasím. Jen mi, asi podobně, jako Jardovi, nejsou zřejmé důvody toho, proč si vůbec někdo koupí auto (nebo cokoli jiného) na splátky, i když by si jej mohl v pohodě dovolit zaplatit rovnou.
Možná je to jen můj pohled na věc (názor člověka, kterému se příčí cokoli komukoli dlužit) a nepochopení systému lízingu a jiných půjček?
Vždyť každému, kdo si spočítá jedna a jedna, musí být jasné, že při leasingu nekrmí jen výrobce/prodejce automobilu, ale i leasingovky jakožto poskytovatele služby - a že tedy za stejný vůz zaplatí o poznání více, než kdyby jej koupil přímo. Možná bych to chápal ještě u s. s r. o., kde leasing bude nejspíše mít nějaké daňové výhody a rozložení splátek do několika let je lepší i pro firemní cash-flow, ale ne u fyzických osob...
...zvláště dnes, kdy automobil není už nedostupným luxusem, jak tomu bylo dříve, ale "věc za pár výplat"...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Bukaj 24.02.25 12:13:07: Hele určitě v tomhle bude rozdíl mezi Prahou a nějakým pneuservisem na konci slepý ulice v kotěhůlkách, ale v průměru bude ten rozdíl oproti Praze cca 20%, rozhodně ne desetinásobek jak se tady Jarda snaží prezentovat.
-> Bukaj 24.02.25 12:41:07: tak u nás ty manuály převládají, tak je celkem logické že zvlášt ve starších autech jich bude většina.
-> Bukaj 24.02.25 12:41:07: tak u nás ty manuály převládají, tak je celkem logické že zvlášt ve starších autech jich bude většina.
-> Bukaj:
Pak žádný z kamarádů nemá něco několik let starého od koncernu VW s pohonem 4x4.
Pak žádný z kamarádů nemá něco několik let starého od koncernu VW s pohonem 4x4.
Jinak když vezmu průřez vozů mezi mými známými a kamarády, tak většina má stále manuál i v novějších vozech - a to právě z níže popsaných důvodů - že v době koupě ojetiny (mezi 2 a 15 lety stáří vozu) byly z nabízených vozů za lepší cenu nebo s lepší výbavou či v lepším stavu. Možná právě proto, že nová vozidla s automatem kupují především firmy, zatímco s manuálem často soukromníci. A to často rozhoduje o stavu vozu ve chvíli prodeje druhému majiteli...

-> Bukaj 24.02.25 11:12:04: Počkej ale já vůbec neřeším chování lidí co auto nevlastní, to je jasný že takových je dost, děti, lidi co jsou zvyklý celý život jezdit vlakem atd, moje babička nebo děda taky neměli řidičák. Já jen říkám že to co píše Jarda je blbost, ti co si vezmou nového enyaqa na splátky fakt nemají problém platit elektriku a jestli pár takových je, tak to je naprosto zanedbatelné minimum. A chápu že jsou chudší kraje než Praha, ale stejně to je prostě blbost.
Stejně tak si myslím že neexistuje spousta lidí co doma nemá tekoucí vodu, těch bude absolutní minimum at v Praze nebo chudý Vysočině...
A ano, at si každý dělá co chce, však to je jeho věc jestli chce jezdit v novém, starém, za hotové, nebo na splátky...
Stejně tak si myslím že neexistuje spousta lidí co doma nemá tekoucí vodu, těch bude absolutní minimum at v Praze nebo chudý Vysočině...
A ano, at si každý dělá co chce, však to je jeho věc jestli chce jezdit v novém, starém, za hotové, nebo na splátky...
-> vhml: Třeba pro někoho, kdo auto má pro radost a ne jen jako dopravní prostředek. A pak je taky půl promile dopravních situací, kdy prostě automat je lehce o kejhák. Ale to jen pro lidi, zvyklé na manuál.
Kdybych měl mít auto na jezdění do práce, na nákupy, nebo pro děti do školy a mohl si vybrat ze dvou jinak identických vozů za stejnou cenu, tak bych bral automat.
Osobně si myslím, že hlavní důvod, proč lidi nepořizují auta s automatem, je ten, že prostě v dané cenové kategorii vozu varianta s automatem neexistuje. Dnes se to týká ještě stále většiny lidí, kteří pořizují auto ojeté a jezdí s ním, dokud nějak funguje a nevyžaduje velkou investici do oprav. To jsou dnes vozy 10-20 let staré a v době jejich výroby byl automat ještě "luxus pro zhýralce" (a zajisté se to projevovalo i na ceníkové ceně nového vozu).
Postupem času bude i v Evropě aut s manuálem v provozu ubývat a vyrábět se budou jen pro opravdové nadšence a jen do sportovních verzí...
Kdybych měl mít auto na jezdění do práce, na nákupy, nebo pro děti do školy a mohl si vybrat ze dvou jinak identických vozů za stejnou cenu, tak bych bral automat.
Osobně si myslím, že hlavní důvod, proč lidi nepořizují auta s automatem, je ten, že prostě v dané cenové kategorii vozu varianta s automatem neexistuje. Dnes se to týká ještě stále většiny lidí, kteří pořizují auto ojeté a jezdí s ním, dokud nějak funguje a nevyžaduje velkou investici do oprav. To jsou dnes vozy 10-20 let staré a v době jejich výroby byl automat ještě "luxus pro zhýralce" (a zajisté se to projevovalo i na ceníkové ceně nového vozu).
Postupem času bude i v Evropě aut s manuálem v provozu ubývat a vyrábět se budou jen pro opravdové nadšence a jen do sportovních verzí...

-> CHIP 24.02.25 11:39:06: k čemu je vhodný a vůbec tak nezbytný mít manuální převodovku?
-> ajok 23.02.25 21:47:23: To je zase to, co jsem psal Jirkovi o té rázovitosti krajů. Tady v okolí Prahy už za přezutí sady 4 ks kol (sundání gum a závaží, nazutí nových gum, ventilků, vyvážení) nedáš míň, jak 1000 Kč u garážníků, v pneuservise 1500-2000...
Taky pamatuju dobu, kdy tu v okolí přezutí kola s vyvážením bylo za 80 Kč a když jsem třídil disky a přivezl je na vyzutí gum, tak zutí bylo za dvacku...
Taky pamatuju dobu, kdy tu v okolí přezutí kola s vyvážením bylo za 80 Kč a když jsem třídil disky a přivezl je na vyzutí gum, tak zutí bylo za dvacku...

Morálně zastaralé auto .. začal jsem nad tím malinko přemýšlet. Ikdyž si to u svého O2 Scouta nemyslím, ohlížel jsem se, že bych koupil Scouta tak 4 roky starýho. A je tu problém .. já chci manuální převodovku a vony se ty moderní pekáče s manuálem prakticky nedělají. To pro mě znamená chca nechca zůstat u staršího vozu. Nehledě na to, že se mi u nových aut nelíbí neustále vypínat StartStop, Vedení v pruzích ..
Ale zase .. snažím se o to moje auto starat, opravdu pečlivě, takže si myslím, že mi klidně může ještě 10 - 15 let vydržet. Pak už to bude zastaralý, to je mi jasný, ale je otázka v čem pak vlastně budem jezdit a co bude nebo nebude možno si koupit.
Ale zase .. snažím se o to moje auto starat, opravdu pečlivě, takže si myslím, že mi klidně může ještě 10 - 15 let vydržet. Pak už to bude zastaralý, to je mi jasný, ale je otázka v čem pak vlastně budem jezdit a co bude nebo nebude možno si koupit.
-> ajok 23.02.25 00:37:26: Jo, to je na vsích dále od velkých měst takový blbý nešvar, že většinou se najde nějaký závistivý blbec, jenž těm ostatním lidem komplikuje život.
-> saskyn2 22.02.25 23:15:53: Jirko, ale tohle je přesně názor člověka, žijícího v určité sociální bublině (podobně, jako nejspíš většina lidí na Virtu včetně mne - byť na okraji, tak ve stejné bublině)
Spousta lidí na území tohoto státu nejen, že auto nevlastní (z důvodu, že jej nepotřebuje, nebo na něj nemá), ale třeba ani nemá doma tekoucí vodu - a přesto žijí, leckdy i docela spokojeně.
A jistě to souvisí i s lokalitou, kde ti lidé žijí - ať už z důvodu, že nemají psychické předpoklady (bojí se změny bydliště, zaměstnání, nechtějí se odloučit od rodiny, přátel,...), nebo že na to nemají finanční prostředky, žijí od výplatě k výplatě a jsou rádi, že jsou rádi. Pak je další skupina lidí, kteří na okraji většinové společnosti žijí z důvodů, že jim principy fungování té společnosti nevyhovují, nebo jim prostě vyhovuje žít jinak.
Prostě nemůžou všichni žít v Praze, Brně, Ostravě, Hradci, Plzni,...
...a tyhle lokální rozdíly si člověk, zvyklý žít na jednom místě a bavit se s lidmi ze své "bubliny", moc neuvědomuje. Pak se divíme výsledkům voleb, průzkumů veřejného mínění atd., ale ono to vše není úplně složité pochopit, když se na věc díváš i z pohledů jiných lidí...
Takže to, co tu Jarda nebo Tomaso popisují, nejsou žádné pohádky a výplody chorých mozků, ale jen jiná realita - či spíše jiný úhel pohledu na realitu.
Žijeme (ještě stále) ve svobodné době, svobodomyslné společnosti, kde se naskýtá spousta způsobů, jak žít a nikdo Tě tu neukamenuje, nezlynčuje či nezastřelí za názor, maximálně si Tě zaškatulkuje do kolonky "divnej brouk". Ta variabilita společnosti se zvyšuje, rozdíly mezi jednotlivými "vrstvami" obyvatelstva jsou stále větší, ale zatím to tu funguje jako jeden celek a moc to neskřípá. Zatím. Třeba nebude dlouho trvat, až se něco zadře...

Spousta lidí na území tohoto státu nejen, že auto nevlastní (z důvodu, že jej nepotřebuje, nebo na něj nemá), ale třeba ani nemá doma tekoucí vodu - a přesto žijí, leckdy i docela spokojeně.
A jistě to souvisí i s lokalitou, kde ti lidé žijí - ať už z důvodu, že nemají psychické předpoklady (bojí se změny bydliště, zaměstnání, nechtějí se odloučit od rodiny, přátel,...), nebo že na to nemají finanční prostředky, žijí od výplatě k výplatě a jsou rádi, že jsou rádi. Pak je další skupina lidí, kteří na okraji většinové společnosti žijí z důvodů, že jim principy fungování té společnosti nevyhovují, nebo jim prostě vyhovuje žít jinak.
Prostě nemůžou všichni žít v Praze, Brně, Ostravě, Hradci, Plzni,...
...a tyhle lokální rozdíly si člověk, zvyklý žít na jednom místě a bavit se s lidmi ze své "bubliny", moc neuvědomuje. Pak se divíme výsledkům voleb, průzkumů veřejného mínění atd., ale ono to vše není úplně složité pochopit, když se na věc díváš i z pohledů jiných lidí...

Takže to, co tu Jarda nebo Tomaso popisují, nejsou žádné pohádky a výplody chorých mozků, ale jen jiná realita - či spíše jiný úhel pohledu na realitu.
Žijeme (ještě stále) ve svobodné době, svobodomyslné společnosti, kde se naskýtá spousta způsobů, jak žít a nikdo Tě tu neukamenuje, nezlynčuje či nezastřelí za názor, maximálně si Tě zaškatulkuje do kolonky "divnej brouk". Ta variabilita společnosti se zvyšuje, rozdíly mezi jednotlivými "vrstvami" obyvatelstva jsou stále větší, ale zatím to tu funguje jako jeden celek a moc to neskřípá. Zatím. Třeba nebude dlouho trvat, až se něco zadře...

-> vhml 24.02.25 10:56:52: mysli gaffu. To by mne jeblo jeste to lepit necim dalsim. Nalepim lehce na hrany a az kdyz je to ok, tak domacknu.
-> Tomaso435 24.02.25 10:40:28: co to je? to neznám
-> Jarda/felda 24.02.25 10:32:27: proto je dobrý když si to nejdřív nalepíš nanečisto takovou tou páskou která má v sobě tkaninu...
-> StepaNoFUN 24.02.25 09:19:29: já se tomu nedivim, když mi kámoš dělal kola tak mu to furt nevycházelo a postupně nalepil aby za chvilku sloupnul možná 100g závaží 

-> vhml 24.02.25 08:57:41: já přezouvám 600 plechače a 700 hlíny
atˇ to je na autě nebo sundaný, dražší to je protože nalepovací závaží nalepíš jen jednou....naklepavací použiješ víckrát.
když to tak čtu tak to letos na jaře o 100kč zdražím:)

když to tak čtu tak to letos na jaře o 100kč zdražím:)
-> vhml 24.02.25 08:57:41: závaží na plecháče se "recykluje" čili nestojí skoro nic 

Cestou do práce (samozřejmě pěšky, aby jsme měli kompletní kontext) jsem přemejšlel, že vlastně existuje výjimka, proč morálně zastaralý auto udržovat.
Tim jsou moderní nevypínatelný pikačoviny, který občas někdo chce nemít. Ale má na těch pár dní v roce (když je tuhá zima), smysl páku ruční brzdy a absenci ESP řešit? Asi si dovedu představit i to, když někdo nechce automat, bez kterého nějaká specifikace nejde objednat a tak radši bude jezdit se starším vozem, který požadavky splňuje.
Jinak zrovna ten jedničkovej Superb níže - když si člověk koupí trojkovýho, tak to auto je skoro ve všech ohledech úplně jinde. Pokud tedy není nutným požadavkem V6.
A to píšu jako někdo, kdo OI pořád má.
Tim jsou moderní nevypínatelný pikačoviny, který občas někdo chce nemít. Ale má na těch pár dní v roce (když je tuhá zima), smysl páku ruční brzdy a absenci ESP řešit? Asi si dovedu představit i to, když někdo nechce automat, bez kterého nějaká specifikace nejde objednat a tak radši bude jezdit se starším vozem, který požadavky splňuje.
Jinak zrovna ten jedničkovej Superb níže - když si člověk koupí trojkovýho, tak to auto je skoro ve všech ohledech úplně jinde. Pokud tedy není nutným požadavkem V6.
A to píšu jako někdo, kdo OI pořád má.
-> ajok 23.02.25 23:47:34: ok, tak se omlouvam, ze jsem te obvinil z aktivni ucasti na debatach v letech 2005 cca kdy jsme tu masivne resili jak s S1xx budeme jezdit celej zivot, vcetne me
.
No ja muzu rict, ze v mym okoli uz tyhle auta nikdo nema, vsichni postupne modernizovali a paradoxne z hlediska aut jsem na tom ted nejhur ja, nikdo z tech, co zradili tzv. "nejlepsi motory", nezkrachovali, nikoho TSi neznicilo :D
Porad fandim tem co se starejma autama dodnes jezdi (ty, Bukaj, donedavna Minno, Robert106, atd...), ale zaroven vidim jaky obeti tomu musi prinaset... Ja sam pro sebe si zadny novy auto kupovat nebudu. Delam z domova, za rok najedu uplny minimum, navic po vesnici, na to mi ty stary auta staci. Dojezdim svoji sbirku, to tak akorat do smrti vyjde
.
Ale pro manzelku (a deti) uz nic staryho z mnoha duvodu nechci, chci se dostat do stavu stari max 10 let a ten udrzovat. Ten hlavni duvod je, ze to nema zadnej smysl a uz to ani neni ekonomicky vyhodny. Poridil jsem naky lesy, radsi tam pujdu sazet stromky nez po zime delat znova prahy, lemy, podbehy...

No ja muzu rict, ze v mym okoli uz tyhle auta nikdo nema, vsichni postupne modernizovali a paradoxne z hlediska aut jsem na tom ted nejhur ja, nikdo z tech, co zradili tzv. "nejlepsi motory", nezkrachovali, nikoho TSi neznicilo :D
Porad fandim tem co se starejma autama dodnes jezdi (ty, Bukaj, donedavna Minno, Robert106, atd...), ale zaroven vidim jaky obeti tomu musi prinaset... Ja sam pro sebe si zadny novy auto kupovat nebudu. Delam z domova, za rok najedu uplny minimum, navic po vesnici, na to mi ty stary auta staci. Dojezdim svoji sbirku, to tak akorat do smrti vyjde

Ale pro manzelku (a deti) uz nic staryho z mnoha duvodu nechci, chci se dostat do stavu stari max 10 let a ten udrzovat. Ten hlavni duvod je, ze to nema zadnej smysl a uz to ani neni ekonomicky vyhodny. Poridil jsem naky lesy, radsi tam pujdu sazet stromky nez po zime delat znova prahy, lemy, podbehy...
-> vhml:
My garážníci dáváme naklepávací závaží staropotřebný, že...
My garážníci dáváme naklepávací závaží staropotřebný, že...

-> vhml 24.02.25 08:57:41: Ja to bral s demontazi a montazi na auto. Jinak to bejvavalo taky 500,-. Ale pred lety. Kdyz to delas doma jako vedlejsak kdyz mas cas a naladu je neco jinyho, nez kdyz to mas oficialne, resis ofiko provozovnu, platis z toho dane...
U plechacu neresis upnuti za venek, plastovy navleky, nemusis davat takovej pozor aby jsi to nahodou neskrabnul...
Vyvazeni - na plechac proste natluces zavazi a mas hotovo, v nejhorsim ho jednoduse vymenis, nebo posunes. U hliniku oloupat, "vygumovat" pasku, odmastit, nalepit zevnitr aby to k necemu vypadalo... Kdyz se "netrefis" (nebo Ti to druha strana o neco rozhodi), tak to posunuti neni tak jednoduchy. To, ze se to napoprvy lepi jen na hrany samozrejme vim. Ale je to proste vetsi oser.
A tem borcum, co natlucou/ nalepej zavazi klidne dve proti sobe, nebo je "volne pohazej" po rafku bych nasral do rukou a nepustil je k vode.
U plechacu neresis upnuti za venek, plastovy navleky, nemusis davat takovej pozor aby jsi to nahodou neskrabnul...
Vyvazeni - na plechac proste natluces zavazi a mas hotovo, v nejhorsim ho jednoduse vymenis, nebo posunes. U hliniku oloupat, "vygumovat" pasku, odmastit, nalepit zevnitr aby to k necemu vypadalo... Kdyz se "netrefis" (nebo Ti to druha strana o neco rozhodi), tak to posunuti neni tak jednoduchy. To, ze se to napoprvy lepi jen na hrany samozrejme vim. Ale je to proste vetsi oser.
A tem borcum, co natlucou/ nalepej zavazi klidne dve proti sobe, nebo je "volne pohazej" po rafku bych nasral do rukou a nepustil je k vode.
-> vhml 24.02.25 08:57:41: litak u něho bude tak 200ks odhadují teď, vlastně loni jsem platil 150,- /ks ale říkal, že ty pol5 germány jsou skoro bez zavazi
Když jsem pichnul sluzebaka v Ostravě někdy v době covidu, tak jsem platil 120kc a sundávali pneu, ne jen knot, ale gumového hřebík. V Albánii kdysi bočnice, dával jsem mu pneu a on že tudle opraví, nějako traktorovou záplatu a napřed chtěl 5eur, ale po konzultaci s kolegou si řekli o 10eur, drží asi do teď.

Když jsem pichnul sluzebaka v Ostravě někdy v době covidu, tak jsem platil 120kc a sundávali pneu, ne jen knot, ale gumového hřebík. V Albánii kdysi bočnice, dával jsem mu pneu a on že tudle opraví, nějako traktorovou záplatu a napřed chtěl 5eur, ale po konzultaci s kolegou si řekli o 10eur, drží asi do teď.
Proč vlastně někdo rozlišuje plecháče a hliníkače? Vždyť ty závaží stojí úplně stejne. Nebo velikosti disků.
Ještě pochopím podle profilu gumy, protože 50 a míň je prcání navíc.
Ještě pochopím podle profilu gumy, protože 50 a míň je prcání navíc.
-> vhml 24.02.25 08:13:08: pokud si koupíš pneumatiky pneuservisu tak jí to za 1000 Kč obujou.
Samozřejmě plecháče.
Pokud je to pneuservis v centru města tam je ta cena dvakrát tolik.
Je zajímavé že i ty nejdražší mají pořád plno.
A minulý rok v létě defekt na c pneumatice 495 Kč jsem si nesl fakturu
Samozřejmě plecháče.
Pokud je to pneuservis v centru města tam je ta cena dvakrát tolik.
Je zajímavé že i ty nejdražší mají pořád plno.
A minulý rok v létě defekt na c pneumatice 495 Kč jsem si nesl fakturu
-> vhml 24.02.25 08:13:08: jak jsem psal, přesně stejná cena tadyv pneuservisu a kola si teda taky dodávám, aby mi neprodělali prahy

-> StepaNoFUN 24.02.25 07:53:20: ja přezouvám za 500 a rikam si jestli to není moc :-) ale zivit se tim nepotrebuju a delam jen kola co mi nekdo doveze, na zvedani auta a sundavani se muzu vysrat.
Kolik tak vlastne dneska stoji bezny prezutí u soukromnika?
Kolik tak vlastne dneska stoji bezny prezutí u soukromnika?
Za 600,- sadu jsem prezouval pred nejakejma 15ti lety. Kdyz to byly hlinikace, tak jeste plus zavazi. A rozhodne jsme tenkrat nebyli drahy. Spis to patrilo k tem levnejsim.
Ad ceny v pneuservisu - tak 4 roky zpět jsem dával opravit píchlej zimák, co měj ještě přes 5 mm vzorku a byl 3 roky starej. Když po mě chtěli v pneuservisu (Agro Měřin, pobočka v ZR) při vyzvednutí 900 Kč, tak jsem myslel, že mě omejou - ale byl to jedinej pneuservis, kterej měl otevřeno dost brzo na to, abych ho stihnul před prací a dost dlouho na to, abych si to kolo po práci zas vyzvednul ... Nicméně vědět cenu předem, tak jsem koupil 2 nový pneumatiky, který se další sezonu sejně kupovaly ...
-> saskyn2 24.02.25 01:08:36: Jirko aTy v tom nevidíš tu ironií, že argumentují, jak tu vždy argumentoval Tomaso... Ale tak ono u mě je těžké to poznat a po nějaké době to kolikrát ani ja nepoznám, jak jsem to myslel :)
-> ajok: Jardo pochop že ale Tomaso není na učnáku, proto mu pani určitě neplatila jako na učnáku. To že ti to kámoš udělá zadarmo neznamená, že to udělá komukoliv z ulice. To je jako kdybys tvrdil, že doma máš šukání zadarmo, tak že v bordelu to musí být taky zadarmo.
Jinak jo uznávám, ty z toho mého odkazu jsou extra židáci, proto jsem je sem dal jako protiklad toho tvého učiliště, ale jsou tam už dost let, takže jim tenhle business model asi šlape i když tomu taky nerozumím
Jinak jo uznávám, ty z toho mého odkazu jsou extra židáci, proto jsem je sem dal jako protiklad toho tvého učiliště, ale jsou tam už dost let, takže jim tenhle business model asi šlape i když tomu taky nerozumím

-> Sita 23.02.25 21:15:46: jinak v roce 2003 jsem jezdil timdle
novy auto, vzadu kotouce, hpcko, cimbu a rapida jsem poridil az v r.2005 a pred feldou jsem mel favorita
Po ocesani jsem ji 10 letou prodal za 50 - potreboval jsem penize na MTX www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../skoda-felicia-1-3-mpi -lpg-50kw

Po ocesani jsem ji 10 letou prodal za 50 - potreboval jsem penize na MTX www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../skoda-felicia-1-3-mpi -lpg-50kw
-> saskyn2 23.02.25 22:52:49: tvl, to by to tady mohli rovnou zavrit, tydle ceny...
vycteni zavady 2500,- to je brutus
Ale na tom ucnaku Ti to udelaji, tak proc platit jinde vic.
Hodne lidi jeste jezdilo sem www.zdar.cz/servis-osobni ch-a-dodavkovych-vozidel
vycteni zavady 2500,- to je brutus
Ale na tom ucnaku Ti to udelaji, tak proc platit jinde vic.
Hodne lidi jeste jezdilo sem www.zdar.cz/servis-osobni ch-a-dodavkovych-vozidel
-> ajok: Jardo já vím že si chtěl Tomasovi zalichotit že vypadá jako středoškolák
ale já si stejně myslím, že už do školy nějaký pátek nechodí, takže znova, tady se bavíme o pneuservisu, ne o škole. www.autoservis-garant.cz/
cenik a mimochodem těmhle bych nedal ani ten plecháč


-> Tomaso435 23.02.25 22:15:53: ja 2x dokonce koupil gumy od nejakyho pneuservisaka a nechal jsem si je rovnou prezout - v Pardubkach to bylo za 100,-/kus a v Koline za 125,-kc/kus tam me nastval, ze nechtel zvednout octu za misto, kde jsem mu rikal a byl takovej neprijemnej, ze se to musi zvedat za prahy :/ to budou 4 roky
Jinak tady se uci synovec, ale litak bych jim teda nesveril, plechac klidne www.sos-nmor.cz/prezouvan i-pneumatik
Jinak tady se uci synovec, ale litak bych jim teda nesveril, plechac klidne www.sos-nmor.cz/prezouvan i-pneumatik
-> ajok 23.02.25 21:47:23: jo tohle jsou ceny před deseti lety, dneska už běžně dvojnásobek 

-> ajok 23.02.25 21:47:23: nevím teda, ale to co ty dáváš za sadu, se jinde dává již za kus. Před mnoha lety cca 12 - 14 si v Mýtě říkal za plechy 1250,-
-> saskyn2 23.02.25 21:35:37: demence no....
Ale to máš i s rafkama. dáš 150 - 200g závaží kolem dokola ve třech řadách s tím že to dost hází a nikoho to nesere. Když to roztocis a ukážeš, tak padne jen takový to " ten dáme na zadek" .
Ja mám teda rafky všechny rovný tak, aby s tím šlo letět 200 a necejtil sem nic. Sebemenší nerovnosti okamžitě rovnám.
-> saskyn2 23.02.25 21:35:37: demence no....
Ale to máš i s rafkama. dáš 150 - 200g závaží kolem dokola ve třech řadách s tím že to dost hází a nikoho to nesere. Když to roztocis a ukážeš, tak padne jen takový to " ten dáme na zadek" .
Ja mám teda rafky všechny rovný tak, aby s tím šlo letět 200 a necejtil sem nic. Sebemenší nerovnosti okamžitě rovnám.
-> saskyn2 23.02.25 21:59:33: jo proto budu muset u fab sundat vanu, mam strach... kor kdyz v tech km jsou rozvody hlucnejsi, nez u nasi s 240tis.km, zas emise ma perfektni, vzduchac nebyl menen tak 50tis.km (v 52tis.km byla naposled v autorizaku), no za filtrem to nastesti zaprasene nebylo, ale zase on se o sebe bal, brzdy ani nesveril me, ale "odbornikovi", no STK to proslo a ve 102 tis.km to jeste nema narok, aby bylo neco vymlacene...
Hlavne ta debilni kontrolka mazani, kdyz bude pricpanej kos, tak na volnobeh je vyrazena a v otackach, kdyz uz nebude tlak, tak to je o pridreni...
Hlavne ta debilni kontrolka mazani, kdyz bude pricpanej kos, tak na volnobeh je vyrazena a v otackach, kdyz uz nebude tlak, tak to je o pridreni...
-> Syny 23.02.25 21:42:09: Já bych to klidně ponížil i na ty jetý gumy pokud nebudou ve stavu že to bude muset za chvíli přezouvat znova. Prostě aby to dávalo nějaký smysl a nebyla to úplně zbytečná práce. Já takový nesmysly odmítám, psychicky bych tu zbytečnou práci nedal, to samý nedávno nějakej exot že je v exekuci a teče mu vodní pumpa, že by jsme udělali pumpu a až došetří tak rozvody. Normálně jsem mu řekl že se asi zbláznil a odchod, už takhle jsem z těch lidí vyhořelej, ještě kdybych musel dělat takovýhle píčoviny
-> ajok 23.02.25 21:47:23: no právě že toho tam nejspíš bude víc, většinou tyhle lidi když to nechaji dojít do tohohle stavu tak ani neměněj olej a podobný jiný zbytečný náklady

-> ajok 23.02.25 21:47:23: no právě že toho tam nejspíš bude víc, většinou tyhle lidi když to nechaji dojít do tohohle stavu tak ani neměněj olej a podobný jiný zbytečný náklady

-> Syny 23.02.25 21:52:01: kastle O1 je cela z blata, scala uz ma pevnostni materialy... ja uvazuji alespon vyztuhu pod predni naraznik, mam tam dokonce nejakou slabou a podivne vylisovanou chinu, 4 hvezdy u O1 nebyly spatne, O2 ktera uz ma pevnostni materialy dopadla jen o malo lepe, tad to muze byt i stavem konkretniho vozidla, nevim proc na moji nekdo dal tu vyztuhu, protoze nosniky na kterych je nasroubovana jsou netknute
-> Syny: já si říkal, je to červený, asi koncern a pak z toho vylezla Scala a ne Leon naštěstí
Jinak trochu OT, ale kdyz se tady resi ta O1 a Scala. Tohle bylo ted kousek od nas - myslim, ze ty A sloupky hovori za vse...
www.krimi-plzen.cz/a/vazn a-dn-2025-02-22-174359
www.krimi-plzen.cz/a/vazn a-dn-2025-02-22-174359
-> saskyn2 23.02.25 21:35:37: pockej thalii bych nechtel, ale co pise msar jsou z hlediska opravitelnosti drobnosti, dat novy gumy - promerit geometrii, zavarit vyfuk, prebrousit a striknout svetla, ono toho tam bude asi vic, ale to auto pry moc nerezne...
Mam 3 ks origo nerez stred vyfuku na fabii a nedam je tam, dokud to pujde opravovat, je to skoda tam davat, i na 1.8T mam a to stejne, tam teda jeste neni potreba ani opravovat
na MTX ma vyfuk 30 let a hodnekrat jsem ho uz opravoval. Smejes se, ze scala bude pouzitelna po 15 letech, ze asi ne, jedine nejaka ulozenka a ja bych nechtel auto ve kterem bych se musel jen vrtat.
700 za prezuti 2 gum? to jako fakt?, to jsou nejaky 19ky? kamos me prezul na octu 4 16ky za 200 litaky, chtel jsem mu dat 300, ale nechtel a jeste dal novy ventilky, pak jsem tady daval v servise nazout novy gumy na fabii a 4ks za 500,- na plechace, naposled chtel 400,- na litaky, takze pekne zdrazuje :/
Mam 3 ks origo nerez stred vyfuku na fabii a nedam je tam, dokud to pujde opravovat, je to skoda tam davat, i na 1.8T mam a to stejne, tam teda jeste neni potreba ani opravovat


700 za prezuti 2 gum? to jako fakt?, to jsou nejaky 19ky? kamos me prezul na octu 4 16ky za 200 litaky, chtel jsem mu dat 300, ale nechtel a jeste dal novy ventilky, pak jsem tady daval v servise nazout novy gumy na fabii a 4ks za 500,- na plechace, naposled chtel 400,- na litaky, takze pekne zdrazuje :/
-> saskyn2: A problem, proc se to deje zustane tak jako tak nevyresen... Presne za auta v takovymhle stavu (a s takovym pristupem majitelu) se maj sundavat ty RZ na miste. Pokud nekdo nema na to, aby koupil 4 nejlevnejsi novy gumy a nechal srovnat geometrii, tak by nemel mit to auto vubec. A pokud nechce, tak zrovna tak...
-> Sita 23.02.25 21:15:46:
-> ajok 23.02.25 18:46:55: právě tohle je stav kdy je lepší to hodit do pece a koupit něco lepšího, než cpát prachy do takový bezedný díry.
-> Tomaso435 23.02.25 13:19:40: jo tomuhle se říká finanční negramotnost, pani ti dá já nevím 700? za přezutí a odjede s autem ve stejným stavu, za rohem dostane flastr od policajtů, nejpozději na stk to stejně bude muset řešit. Není lepší koupit za 1000 nějaký dvě jetý slušný gumy? Ne není protože by to stálo moc peněz, tak raději riskuje pokutu a zaplatí 2x přezování...

-> ajok 23.02.25 18:46:55: právě tohle je stav kdy je lepší to hodit do pece a koupit něco lepšího, než cpát prachy do takový bezedný díry.
-> Tomaso435 23.02.25 13:19:40: jo tomuhle se říká finanční negramotnost, pani ti dá já nevím 700? za přezutí a odjede s autem ve stejným stavu, za rohem dostane flastr od policajtů, nejpozději na stk to stejně bude muset řešit. Není lepší koupit za 1000 nějaký dvě jetý slušný gumy? Ne není protože by to stálo moc peněz, tak raději riskuje pokutu a zaplatí 2x přezování...
-> Sita 23.02.25 21:15:46: z fabie jo a taky nerikam, ze se mi libi a mam ji hlavne kvuli tomu motoru, O1 se mi vzdy docela libila, RS jsem chtel od zacatku - O2 se mi nikdy nelibila a FAB 2 uz vubec ne, no a rapidem hodlam jedit celkem dost, toho chranim jen pred soli
, ne pred najezdem - za 11 let jsem s nim jen jeden rok najel pod 10tis.km
Scala myslim, ze za 15 let pouzitelny auto nebude :)


Scala myslim, ze za 15 let pouzitelny auto nebude :)
-> ajok 23.02.25 18:46:55: ono ti to casem dojde, tak o 15 let pozdeji... Pred 15 rokama jsi byl zastance S1xx, z fabie nebo O1 jsi zvracel. Ted za ne bojujes, za 15 let budes jezdit Scalou 

Mám Supa 1, 380 to má na hrbu, včera sem měnil radiátor , půl auta rozebrat kvůli 3min operaci...dneska sem to projížděl a citelně se zhoršilo řazení...takže spojka..předloni komplet GO LPG po 10ti letech, brzdy, tlumiče a mechanické věci v průběhu používání, loni rozvody..ekonomicky je ta spojka úplně mimo, ale schnily to není, vevnitř je to pořád pěkné, čisté, tiché, nesmradlave auto s velkorysým prostorem, pohodlím a trochu i bezpečností (netvrdím že to je jako moderní vozy, ale pocitově se v tom citim bezpečneji nez v nové i30...
). Vůbec mi to nevadí jezdit v něčem z roku 2002, komu se to nelíbí ať si / mi prdel políbí..prodejnost toho auta je v podstatě nulová..takže chápu državu té Fabie naprosto přesně..stejně sem to měl s Golfem IV od ženy, nakonec se to posunulo v rámci rodiny, než aby se co prodávalo někam doprdele..

Sám mám morálně zastaralé auto - Fabii 1.9tdi rok 2001. Karoserie zatím nerezne, ale dosáhla věku, kdy se kazí jedna věc za druhou. Odešla ABS jednotka, nechal jsem ji vyměnit a na brzd. třmenech se nevrací páka ruční brzdy. Minulý týden odešel zadní tlumič. Tak budu hledat automechanika, který to opraví. Ekonomicky to sice smysl nedává držet si takové auto, ale prodat za pár šupů ani šrotovat ji nechci.
Ten případ, který jsem psal, je něco úplně jiného - ten je zvaklý všechno ojebávat a ze všeho se vylhat a podle toho to vypadá.
Ten případ, který jsem psal, je něco úplně jiného - ten je zvaklý všechno ojebávat a ze všeho se vylhat a podle toho to vypadá.