skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
10:12:47
29.08.2024
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj 29.08.24 10:04:58: to je tandemový čerpadlo, je to vývěva na vzduch a tlačí to naftu do vstřiků, proto tam jsou palivový hadičky
10:11:15
29.08.2024
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj 29.08.24 09:50:16: to je egr a zahumusený je to takhle běžně
10:06:13
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
-> Milan 136 29.08.24 09:55:11: A dá se tomu nějak zabránit?
10:02:59
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
A teď k těm dotazům:
1) Než sundám vačku, tak bych se ujistil, zda musím někde něco poznačit (vzájemnou polohu kol na rozvodech atd, nebo to lze rozebrat a následně podle nějakých továrních "rysek" poskládat?
2) Vačkové rozvodové kolo je k vačce chyceno třemi šrouby a v kole jsou oválné otvory (asi na nějaké jemné doladění rozvodového mechanismu) - je patrné, že v nedávné minulosti někdo měnil polohu kola. Správnou polohu kola budu pak schopen nastavit (za předpokladu, že ten motor nebude na odpis)? Viz obrázek:
3) na druhém konci vačky je "domeček" (něco od Bosch) - to je co zač (předpokládám vývěva pro posilovač brzd - dle hadice k posilovači - ale proč do toho vedou palivové hadičky?) a musím to sundavat při demontáži vačky, nebo je do toho jen zasunuta a lze ji vysunout s ponecháním "domečku" na místě?
1) Než sundám vačku, tak bych se ujistil, zda musím někde něco poznačit (vzájemnou polohu kol na rozvodech atd, nebo to lze rozebrat a následně podle nějakých továrních "rysek" poskládat?
2) Vačkové rozvodové kolo je k vačce chyceno třemi šrouby a v kole jsou oválné otvory (asi na nějaké jemné doladění rozvodového mechanismu) - je patrné, že v nedávné minulosti někdo měnil polohu kola. Správnou polohu kola budu pak schopen nastavit (za předpokladu, že ten motor nebude na odpis)? Viz obrázek:
3) na druhém konci vačky je "domeček" (něco od Bosch) - to je co zač (předpokládám vývěva pro posilovač brzd - dle hadice k posilovači - ale proč do toho vedou palivové hadičky?) a musím to sundavat při demontáži vačky, nebo je do toho jen zasunuta a lze ji vysunout s ponecháním "domečku" na místě?
09:55:11
29.08.2024
29.08.2024
Milan 136
-> Bukaj 29.08.24 09:52:20: Tohle je bohužel "normální".
09:50:16
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
Hned za klapkou je cosi - asi nějaký podtlakový ventil - co je zahumusené už dost a pochybuji, že to ještě funguje. Je to připojené asi na nějakou větev výfukového potrubí - podle nerezové trubky a podle toho, že v té trubce a přírubě za ní je karbon sušší - vypálený?
09:45:00
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
-> saskyn2 02.08.24 00:20:55: Tak jsem dneska shodil víko vačky a moudrý z toho nejsem, takže pár dotazů:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:
22:07:11
16.08.2024
16.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: kdyby netěsnil vstřik tak to bude hulit tohle nezakouří
21:25:38
16.08.2024
16.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Nemuze ta pena jit ze vstrikovacu? Jak je to tam zapojeny? Vis, jakoze by kompresni tlak zpetne proudil pres netesnici vstrik a dostavalo se to do vratky...
21:23:39
16.08.2024
16.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:20:07: vypadá to tak
21:20:07
16.08.2024
16.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Tyvole takze fakt cerpadlo v prdeli?
20:41:33
16.08.2024
16.08.2024
Jarda/felda
-> Jarda/felda 15.08.24 17:38:10: tak jsem to zakřiknul, dneska jsem dal průhledný hadice a do čerpadla saje krásně bez bublin a z přepadu jede skoro pěna
11:51:23
16.08.2024
16.08.2024
Jirik_Tuňák1983
11:41:02
16.08.2024
16.08.2024
Sita
-> Jirik_Tuňák1983: neni tady rec o sedanu s plastama z kombiku?
11:27:03
16.08.2024
16.08.2024
Jirik_Tuňák1983
-> MXMarek 15.08.24 22:01:42: Mi se to nelíbí u žádného auta a na značce nezáleží. Kdyby ty stříbrný "jakoby" ozdůbky byly z nerezu, tak prosím, takhle mi to přijde jako když se nějakej vesničan dostal k plechovce stříbřenky.
22:01:42
15.08.2024
15.08.2024
MXMarek
-> Nwkt 15.08.24 16:20:50: me se originalni scout vzhledove fakt strasne moc libi, ale tohle je teda hnus
17:38:10
15.08.2024
15.08.2024
Jarda/felda
-> Jarda/felda 11.08.24 16:17:29: tak to vypadá že to všechno dělal termoventil (to černý plastový Téčko na filtru)
06:59:58
12.08.2024
12.08.2024
jans
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jen pro info, kolegovi to po dotazu vysvětlili takto: položka znamená, dobíjení 12V soustavy externím zdrojem, během napojení vozu na diagnostiku a během prací při zapnutém zapalování.
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
17:14:17
11.08.2024
11.08.2024
Milan 136
Možná blbost. Ale co víčko nádrže? Zkus to bez něj, nebo s povoleným.
16:43:33
11.08.2024
11.08.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:38:15: mam tu přímo odsavačku sady-naradi.heureka.cz/ya
to-yt-0673 můžu to zkusit s ní
16:42:20
11.08.2024
11.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:36:17: chcíplo to na vycucnutí nafty z filtru, v tu chvíly jsem to přitáhnul, vyčistil sací koš v nádrži a vyměnil filtr pak pořád běhaly bubliny takže jsem provrtal zpětný ventil v nádrži (koš opět venku) a přidán druhý zpětný ventil a pořád žádná změna
16:38:15
11.08.2024
11.08.2024
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: zkus to podtlakem. Jestli dostanes naftu k motoru rucni pumpickou. Treba tou blbosti na vymenu oleje v sekacce.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
16:36:17
11.08.2024
11.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Ale profouknuti furt neznamena, ze neni derava. Ofce ma to vedeni pod podlahou v takovym tunelu ne? Neni to prervany? A jak to bylo, tys menil filtr a uz to nejde rozjet nebo to chciplo nekde a borec ti to dal na servis?
16:34:43
11.08.2024
11.08.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:31:00: jo klasická 81kw rotačka v nádrži je to průchozí koš byl venku dvakrát, po odpojení jsem byl schopnej tu hadici samotnou profouknout hubou
16:31:00
11.08.2024
11.08.2024
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: neni to 4x4?
Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.
Edit: mluvime doufam o rotacce.
Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.
Edit: mluvime doufam o rotacce.
16:29:41
11.08.2024
11.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:26:54: když jsem dal před filtr flašku tak to běželo vedení vypadá dobře- loužičky nenechává
16:26:54
11.08.2024
11.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: No a nemas deravy vedeni, ze to saje vzduch misto nafty? Nebo v pici podavaci cerpadlo v cerpadle?
16:17:29
11.08.2024
11.08.2024
Jarda/felda
Mám tu jednu specialitu O1 tdi nesaje naftu z nádrže vždycky jenom vycucne co naleju do filtru a pak se zavzdušní vedení je průchozí, zpětný ventilky jsem provrtal a dal jiný na hadici a pořád to dělá
e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
08:01:02
03.08.2024
03.08.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
20:36:07
02.08.2024
02.08.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 02.08.24 19:03:51: Přesně tak. Sice o tom nic nevím, ale chci tě podpořit.
19:03:51
02.08.2024
02.08.2024
Milan 136
-> Jarda/felda 02.08.24 17:44:07: Nesmysl.
18:05:10
02.08.2024
02.08.2024
saskyn2
-> Jarda/felda: to si pleteš s BLS, žádný BXE nemělo DPF jak píše Milan ale jestli to je stejný se 74Kw fakt nevím
17:44:07
02.08.2024
02.08.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 02.08.24 16:43:49: ve škodovce ne, ale v jiných koncernových autech ho mohlo mít
16:50:23
02.08.2024
02.08.2024
jans
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jako ukon kontrola dobijeni? Mozna ano.
EDIT: Na fakture to bylo asi za 90 korun.
EDIT: Na fakture to bylo asi za 90 korun.
16:44:27
02.08.2024
02.08.2024
Milan 136
-> jans 02.08.24 15:20:29: To bude nějaký nabíjení baterky ne?
16:43:49
02.08.2024
02.08.2024
Milan 136
-> Jarda/felda 02.08.24 15:39:07: BXE nikdy nemělo DPF.
15:39:45
02.08.2024
02.08.2024
Jarda/felda
-> MOLSO 02.08.24 12:36:12: já dával ET litinu a drží
15:39:07
02.08.2024
02.08.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 02.08.24 11:44:49: všechny PD vyjma dpf mají stejnou vačku u BXE je to ale na hraně(podle auta) byli s dpf i bez
15:20:29
02.08.2024
02.08.2024
jans
Dotaz na ty, co pracují v autorizáku.
Kolega byl se služební O3 v servisu. Kromě běžných věcí má na faktuře uvedenou položku "palubni napeti site udrzovat 98000062". Nic jsem k tomu nevygůglil. Ví někdo, co to je (pro zajímavost)?
Prý mu zhruba od té doby nefunguje start-stop. Může to mít souvislost? Díky
Kolega byl se služební O3 v servisu. Kromě běžných věcí má na faktuře uvedenou položku "palubni napeti site udrzovat 98000062". Nic jsem k tomu nevygůglil. Ví někdo, co to je (pro zajímavost)?
Prý mu zhruba od té doby nefunguje start-stop. Může to mít souvislost? Díky
12:36:12
02.08.2024
02.08.2024
MOLSO
-> saskyn2: ked vola v ponuke varianta ocel / liatina ktora ma vyssiu zivotnost ?
11:44:49
02.08.2024
02.08.2024
saskyn2
-> Jarda/felda: Třeba železná od iny je běžný že je za 20000km horší jak ta původní Pro verzi s dpf to bylo vždycky hned prodaný, ale obyčejná 1.9 si myslím není žádná vzácnost. Možná jednu mám ve sklepě, ale bude to z BXE vůbec nevím jestli je to stejný, spíš bych řekl že nee.
10:33:18
02.08.2024
02.08.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 02.08.24 09:33:21: vzhledem k tomu že PD se vráběli do 2010 tak už to ted nevidim moc reálně že by našel něo schopnýho
09:33:21
02.08.2024
02.08.2024
saskyn2
-> Jarda/felda: Klidně bych dal nějakou jetou pěknou, nová vačka z druhošky nevydrží ani to co ta z vrakáče a nová origo je asi 18t
09:21:31
02.08.2024
02.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj: Udělal bych to jak píše saskyn, dal bych novou vačku- tady se moc nevyplatí jít do jetý protože ty PD jsou všechny ohoblovaný k ní šály hydroštely a rozvody (tady je potřeba přípravek asi za 3 stovky) samo nový olej- pozor na normu 505.01
tohle jsem dělal před 6? lety když ještě fungovali CC autodíly a bez rozvodů (ty byli tou dobou zánovní) to stálo 7 v dílech
tohle jsem dělal před 6? lety když ještě fungovali CC autodíly a bez rozvodů (ty byli tou dobou zánovní) to stálo 7 v dílech
09:14:50
02.08.2024
02.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: to podle mě proklepnul zdvihátko, v passatu mi ten motor jel na dva litry oleje (extrémně začal žrát přes turbo) - polovina náplně a nezaklepal ani prd a po dolití si vesele jede dál
hlavu po repasy jsem kupoval za 8 s tím že 1500 z toho byla záloha za starou ta mi tu ted leží v regálu
hlavu po repasy jsem kupoval za 8 s tím že 1500 z toho byla záloha za starou ta mi tu ted leží v regálu