Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18829 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 04.01.2015 do 23.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
09:14:45
02.08.2024
saskyn2
-> Bukaj: Pokud to duní do sání tak bude projetej jeden hydroštel a nejspíš ohoblovaná vačka, ale to je spíš nájezdem než tím že by tam nebyl olej. Pak hlavu vůbec nesundavej, sundej jen rozvody a vačku, dej nový hydra, někde sežen slušnou vačku, dej nový rozvody a odjezd. Hlavu ani vstřiky nevyndavej, přidělal by sis spoustu zbytečné práce.
07:58:03
02.08.2024
Milan 136
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: To bude ohoblovaná vačka a možná díra ve zdvihátku, když to bouchá do sání.
07:13:41
02.08.2024
Bukaj
-> saskyn2: Jinak najeto to má tuším něco kolem 230 tisíc, když to před 4 lety kupovali jako rodinný vůz, tak to prý bylo v luxusním stavu, ale tenhle kamarád je technický antitalent (absolutně nemá technické myšlení a "cit pro materiál"), takže bych se nedivil, kdyby to auto za ty 4 roky odjel...7
07:09:26
02.08.2024
Bukaj
-> saskyn2: Díky za info6

Podle slov majitele s tím jel a když to začalo rachtat, tak zastavil na prvním možném místě (ujel s tím asi 2 km). Pak teprve zjistil, že tam není olej (otázka, zda to byla příčina, protože prý když pak vytáhl měrku, tak na špičce měrky olej byl - a co vím ze zkušenosti, tak většinou u motorů jsou sací koše níž, než měrka). Kontrolka oleje nesvítila, ale když jsem pak přečetl paměť závad, byly tam sporadické "sonda hladiny a teploty oleje - přerušení nebo zkrat na kostru" a "sonda hladiny a teploty oleje - zkrat na plus".

Když jsem auto před odtahem nastartoval, tak to znělo, jako by se flákal jeden válec (měl jsem podezření na ventily, protože to dunělo do sání), ale volnoběh tomu neodpovídal - běželo to na nafťáka poměrně klidně - až na ten rachtavý zvuk, na přidřenou kliku to taky nevypadalo...
00:20:55
02.08.2024
saskyn2
-> Bukaj: Hele ze zkušenosti dost pochybuju že by bez oleje šla srát první vačka, bez mazání jde určitě jako první turbo, pak dlouho nic pak jsou na řadě šály na klice, vačka jako taková je až naposled, takže bud je opravdu ohoblovaná vačka ale spíš nájezdem(nebo vypadlý záslepky), nebo tam kepalo něco jinýho. Takže to spíš rozeber a podle toho se pak rozhodni jestli koupíš hlavu, nebo celý motor. Jinak když budeš dělat hlavu tak určitě PD hlava na takovýho veterána bude mít vymlácený šachty na vstřiky, tak rovnou koupit vyvložkovanou, nebo nechat udělat šachty pro vstřiky. Takže jako první fakt rozebrat, ani bych se nedivil kdyby na to ten servis nesáhnul, protože jim hned ve vratech muselo být jasný že opravu nikdo nezaplatí.

Teda jestli se bavíme o autě bez oleje, pokud myslíš nekontroloval, jako že jezdil a neměnil, tak je ta vačka celkem možná.

Jinak jetá hlava bude stát prd, počítej do 3000 max, ale pak ji nachat vyvložkovat, nějaký těsnění pod hlavou, gumičky na vstřiky, těsnění pod sání turbo tandem, určitě nový rozvody když budou dole a budeš v tom v materiálu tak 11 počítej
23:15:27
01.08.2024
Bukaj
Dotaz na zdejší servismany 1

Kamarád nekontroloval olej u jedničkové Octavie (nafta, 74 kW), až motor začal klepat...

...v servise to rozebrali a prý vačky (nebo vačka?).

Samozřejmě že se to nevyplatí nechat opravit v servise (naceněno na cca 50 kKč), ale na kolik by vyšly díly na opravu a jak moc by to bylo náročné, kdybych to dělal doma?

Nevím, jak je ten motor řešený, pravděpodobně to bude mít vačku nebo vačky v hlavě (OHC, DOHC?), takže předpokládám asi celou hlavu z vrakáče? Pak těsnění, rovnou rozvody, ještě něco?

Nebo je lepší koupit komplet motor a přehodit?

Předpokládám, že na tyto vozy už budou díly levnější, než bývaly (asi před 10 lety jsem sháněl motor na 1,8 20V a tehdy byly motory na 1,9 naftu docela drahé - kolem 15 tisíc (motor na 1,8 benzín jsem sehnal za 4000), ale dneska už to bude pomalu veterán...
11:14:47
09.07.2024
ajok
Zrovna dochlazuji :)

Jinak me potesila nulova spotreba oleje za Chorvasko, 2500km a na merce se to nehlo ani o 1 mm, ten motor je vybornej a znicit ho smejdskejma svickama by byla fakt skoda, jinak TSi civky taky funguji, jen nevim jestli je vetsi prinos ty densa nebo civky, kdyz jsem to vymenil najednou.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od ajok vložen 09.07.2024 11:14:47
upraveno 1x, naposled 09.07.2024 12:41:09
04:14:01
09.07.2024
ajok
Tak na nafte zas vymenen zadni snimac ABS, uz to funguje, zas prerusenej a to byl dokonce origo (vubec nebyl ohnilej a ani nestihl za ten rok zahnit), tak jsem dal chinu za 165,-.kcs :), premyslim jestli nedat do serie treba nejaky rezistor, ale to by chtelo vyzkouset, jestli by fungovalo...

Jinak se chci zeptat, jak pecujete o nekryte unibaly? ja na nich mam jeste pekne manzety, ale na nafte uz jsou rozpadle a odkryte, zadek pri propruzeni vrzal, tak jsem to zkousel strikat WD, apod. a nepomohlo, ted to prestalo vrzat, kdyz jsem to maznul ATE vazelinou na pistky. U sve octy jsem si tou vazelinou rozchodil paku rucky na trmenu, ale u naftove se mi trmen na ridicove strane nedari uplne rozhybat, ta paka se vraci tak na 75% a jde dotlacit celkem lehce rukou. Nevim co s tim dela, vzdy jeste ztrati tu vratnou pruzinu, na prave strane neni a vraci se, tady jsem ji zas dal a stejne ne uplne :/
upraveno 1x, naposled 09.07.2024 04:17:57
18:01:06
07.07.2024
saskyn2
-> Jarda/felda 05.07.24 22:13:03: Jo když to bereš takhle že 4cm mlolitan je to samé co mm vrstva lepidla tak pak jo, já si stejně myslím že to je trochu jiný3
17:43:48
07.07.2024
Hurdis
-> ajok: Hele zkus se poptat. Mohl jsem napsat rovnou, že na fakturách bylo napsáno OlfinCar, i když mi to objednává kamarád přes svůj servis.
12:04:29
07.07.2024
ajok
-> Hurdis 07.07.24 10:56:03: a neumel by origo RS brzdove desky?, nejlip predek i zadek :)
11:13:05
07.07.2024
vhml
jak se vlastně u Contisealu řeší průpich? Např vrut. Nechat, vyndat?
10:56:03
07.07.2024
Hurdis
-> Jarda/felda: Ježíš letos přispěl na převodovku do Rapida. :-) Zase mám o kolečko víc.

Na tohle beru do zásoby specifické díly od jiného zdroje. Neřekl bych to, ale jeden z největších dealerů koncernových aut v ČR je ještě vloni dával i s množstevní slevou ve výši desítek % v rámci uvolnění skladových zásob.
09:46:01
07.07.2024
Jarda/felda
-> Hurdis 06.07.24 23:19:08: Možná že by byl účinější zdejší Ježíš 4 3 3 3 3
23:19:08
06.07.2024
Hurdis
Po čtyřech letech a občasných zásazích ku prospěchu technického stavu a interiéru minulý týden vytaženo ven z výlohy a přesunuto k dokončení. Chybí naladit tlakování turbodmychadla a vyzkoušet, zda si to přebere jednotka CIMBU. A přezout. Za poslední dva roky od STK, která byla bez závad najeto 9 km. Partnerka tvrdí, že to auto má nějakou kletbu. Já tomu nevěřím, ale kamarád, který měl mít na starosti konečnou úpravu techniky den před utrpěl úraz oka, druhý po dovozu spadl doma ze žebříku a třetí si pak vzal neschopenku asi z preventivních důvodů. Možná je čas sehnat kněze.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Hurdis vložen 06.07.2024 23:19:08
22:13:03
05.07.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 05.07.24 21:26:51: ano, ale pořád je to materiál nalepený zevnitř běhounu pneu 4
21:26:51
05.07.2024
saskyn2
-> Jarda/felda: ne seal je samozacelovací tohle je protihlukový
20:12:17
05.07.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 05.07.24 10:26:05: takže princip stejný, materiál trochu jiný 1
11:30:42
05.07.2024
saskyn2
-> Jarda/felda 05.07.24 10:09:29: jak píše Milan 136: tohle je něco jiného, dej dogooglu contisilent
10:26:05
05.07.2024
Milan 136
-> Jarda/felda 05.07.24 10:09:29: Tohle ale není seal. To jsou takový třeba filcový pláty nalepený uvnitř pneu.
10:09:29
05.07.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 04.07.24 23:37:25: contiseal by se měla zalepit sama 9 9
09:25:27
05.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 04.07.24 23:37:25: To nevím, s tím jsem do styku nepřišel.
06:17:58
05.07.2024
ajok
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.24 23:08:25: to bych tam fakt to telátko dávat nemusel :)
23:37:25
04.07.2024
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.24 23:08:25: 3 3 3

Hele když tě tady vidím, ty by si tohle mohl vědět. Dneska volal kámoš že má na opravu pneu a že v tom je nalepená protihluková izolace a co s tím má dělat jestli to z toho vytrhat nebo co. Nejsem gumař, ale tak jsem mu poradil at tam nacpe knoty3 3 3 Ale zajímal by mě jaký je ofiko postup opravy defektu těhle pneu, nebo co se s tím dělá.
upraveno 1x, naposled 04.07.2024 23:38:04
21:41:47
04.07.2024
ajok
20:26:29
04.07.2024
Bukaj
-> ajok: To byl nejspíš kamarád, kterej dělá automechanika u PČR... 3
19:04:35
04.07.2024
ajok
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.07.24 18:24:03: tak to byl někdo jinej... O1 barva modrá nebo jiná tmavá už nevím, sedan a asi predface, spíš teda Bukaj by mohl vědět.
18:24:03
04.07.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> ajok: Heh, jedinej majak co mam, je oranzovej magnetickej v transitu 3
18:23:05
04.07.2024
ajok
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.24 22:50:46: a ty modrý majáky tenkrát u Bukaje? nebo to byl někdo jinej?:)
11:21:38
04.07.2024
ajok
-> Borderer 04.07.24 10:57:31: tak startují starou dlouho nivu už 7 let, ale tlačítko bylo montováno v Kazachstánu
10:57:31
04.07.2024
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Si dělej srandu. Kolega Octavku rok startoval tlačítkem ze zvonku. 3 A ne, neměl ho navíc. Člověk se k němu doma dozvonil tak, že spojil dva drátky. 3
10:39:48
04.07.2024
ajok
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.24 22:10:57: to mám teď na zelené felde, u octy se mi s tím nechtělo srát... ABS už nevypínám u ničeho, ale asi to udělám u nivy
09:11:23
04.07.2024
Milan 136
23:08:25
03.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> minno 03.07.24 20:46:29: Ještě tam může mít takovej ten pákovej z elektrického křesla. Ale to bychom už asi věděli, páč by to bylo i s příběhem, jak k němu přišel. 3
22:50:46
03.07.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Stary Octavka ma taky asi 5 prepinacu navic, ani nevim, co kterej dela 3 Nejakej asi tlumi budiky nebo dokonce vypina podsvit. Dalsi snizuje napeti pro potkavaci svetla jakoze denni sviceni a zbytek nevim 3
22:33:22
03.07.2024
StepaNoFUN
-> Milan 136: -> Matthes, záškodník z TechWebu: To auto musi vevnitr vypadat nejak takhle... Jinak si to nedovedu predstavit...

A sekvence pri startu bude podobna...
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od StepaNoFUN vložen 03.07.2024 22:33:22
22:10:57
03.07.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136: Ja si zas vzpominam na psychologickej vybrzdovac 3
22:09:31
03.07.2024
Milan 136
Jarda má vypínače i na ABS, takže vypínač na větrák nemůže nikoho překvapit 1
20:46:29
03.07.2024
minno
-> Jirik_Tuňák1983: nečudoval by som sa3
20:42:45
03.07.2024
Jirik_Tuňák1983
12:15:35
03.07.2024
minno
-> Jirik_Tuňák1983 02.07.24 20:29:24: Akoby si nepoznal Jardu 3

-> ajok: Nič v zlom1
00:26:07
03.07.2024
ajok
-> Jirik_Tuňák1983 02.07.24 20:29:24: ten termospinac na chladiči má dva kontakty, nejde to ani přes telátko a do 3, spíš dvou let to přestane spínat velkou rychlost, dle mě hlavní důvod, proč tydlev motory zakarbonovavaji, ukazuje to stále 90°C, ale realita je klidně 110, jak pustíš Klímu,btak vrtule běží na pomalou nebo i ten spínač to zvládá, díky nižšímu proudu na pomalu, na rychlo velmi rychle umře, tak jsem tam dal telátko a proč ho rovnou nepremostit spínačem? Je to dobré i na rychlé docházení, když člověk vlítne třeba na benzinku, 165kW měla tuším ještě nějakou přídavnou El. vodní pumpu4
20:29:24
02.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> ajok 02.07.24 16:43:53: Jak dáváš vrtule naplno? 9 Neříkej, že tam máš ruční spínač.
upraveno 2x, naposled 02.07.2024 20:29:41
16:43:53
02.07.2024
ajok
Tak k Jadranu dojela, ale jela pěkně jen, dokud mi nedošla flaga plyn, pak jsem natankoval něco ve slovinsku za nektestanskych 0,87euro a už akcelerace tak čistá nebyla :/ No teď jsem bral na ine za 0,79 eur a zdá se to být lepší..

Jinak v automatickým režimu mi už teplota přes 95°C neleze , ale stejně jak vidim kopec nebo kolonu, tak dávám obě vrtule naplno.
07:49:58
01.07.2024
minno
-> Jirik_Tuňák1983: 3
06:51:26
01.07.2024
Milan 136
23:54:07
30.06.2024
Jirik_Tuňák1983
-> COL 30.06.24 22:24:09: Ještě štěstí, že ti Milan poradil, v servisu by ti klidně mohli říct, že se s tím ještě nesetkali a že to zkusí napíchnout. 3
22:24:09
30.06.2024
COL
-> Milan 136: Ok, zkusim tam poladit to tesneni. Spina ani nic tam nebylo, moc jety to neni, jen je ta dira proste zatesnena :).



Co se tyce fabky, az u toho budu, zkusim to teda rozebrat a zatmelit. Jsou na tu demontaz potreba nejaky pripravky? Vim, ze k interieru jsou cely sety toolu na demontaz, ale jak se vrtam temer vyhradne jen v 74x, tak mam nulovou zkusenost.
21:11:42
30.06.2024
Milan 136
-> COL 30.06.24 12:48:32: Taky moc nechápu. Rapidy měly plný zadní dveře vody. Vnitřní prostor dveří je mokrý, to je normální. Vyčisti otoky a těsnění v tom místě klidně nějak uprav. Rapid tam má takový praporek, ten se v tom místě vystřihnul.

Na Fabii sundej tapecy a zalep nějakým tmelem spáru mezi dvěma a stahovačkou. To je na každý druhý.
15:47:33
30.06.2024
ajok
-> COL 30.06.24 11:44:10: cca 1 mm, upravenou suplerou jsem meril 1,14 mm, no doufam, ze nedetonuje, svicky jsem vzdy vyndaval stejne, na 1. valci vzdy odchazela civka, nekdy na druhem... je to divne, prvni valec je preci nejlip chlazeny

A nemohlo to spis detonovat az kdyz prisla ta svicka o elektrodu?



Jinak u fabie s manualnim stahovanim jsem odsrouboval ten plech a natlacil tam po obvodu sanitarni silikon a uz tam netece.4
Extreme Tyres