skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda: normálně to nařežeš, nahřeješ horkovzduchem, zohýbáš a máš mřížku
-> Milan 136 19.01.20 21:38:31: diky, to bych mohl aplikovat i na zadni M svetla a blikace...
-> Milan 136 19.01.20 22:00:11: to jsem se spis chtel zeptat, jestli neexistuje mrizka do podbehu ke kolu, aby cooler pekne profukoval a aby mela zebra tak, aby do cooleru nelital bordel od kola :) neco takovyho bych klidne dal i do plast podbehu u zlutyho rapida, kvuli chlazeni brzd
-> Milan 136 19.01.20 22:00:11: to jsem se spis chtel zeptat, jestli neexistuje mrizka do podbehu ke kolu, aby cooler pekne profukoval a aby mela zebra tak, aby do cooleru nelital bordel od kola :) neco takovyho bych klidne dal i do plast podbehu u zlutyho rapida, kvuli chlazeni brzd
-> StepaNoFUN 19.01.20 21:46:10: Taky možnost. Ale vzhledem k horšímu designu a hlavně mikromřížce před coolerem bych to nedělal 

-> Milan 136 19.01.20 21:38:31: nebo pak komplexni downgrade...
-> Jarda - zrušená registrace 19.01.20 21:18:49: Jdou. Ale musíš předělat elektriku a mezi nárazníkem a světly budeš mít dost díry 
Jestli máš zažloutký jen skla, tak se to dá snadno napravit. Stačí to rozbrousiit jako pod lak a pak vzít tímto. A máš vystaráno na x let...
www.autolaky-eshop.com/sp raymax-2k-bezbarvy-lak-zak lad-na-svetla-250-250ml_z1 009

Jestli máš zažloutký jen skla, tak se to dá snadno napravit. Stačí to rozbrousiit jako pod lak a pak vzít tímto. A máš vystaráno na x let...
www.autolaky-eshop.com/sp raymax-2k-bezbarvy-lak-zak lad-na-svetla-250-250ml_z1 009
auto.bazos.cz/inzerat/...
/prodam-nd-skoda-octavia-1
-sedan.php
jdou na FL? dal bych je na naftovou, misto tech zloutnoucich...
jdou na FL? dal bych je na naftovou, misto tech zloutnoucich...
Btw - když je tu tahle diskuse - nezkoušel někdo jestli se do WESEM velkejch kulatejch přídavnejch světel vejdou HID LEDky? - Nebojte se - na silnici to nebude.
Například tohle: www.autodilyjimo.cz/phili ps-zes-led-zarovky-h3-x3-5 0w-do-hlavnich-svetlometu- 12v-24v-12000lm-p21834
Například tohle: www.autodilyjimo.cz/phili ps-zes-led-zarovky-h3-x3-5 0w-do-hlavnich-svetlometu- 12v-24v-12000lm-p21834
-> palinator: daj NBR LASER výbojky
-> palinator 19.01.20 13:07:46: Já myslel, že napíšeš dopředu. 
E: taky bych ty xenomorfy snesl více do dálky, svítí dobře, ale na můj vkus jsou taky moc dolů. Byl jsem s tím i v servisu, na STK taky OK, že jsou nastavené správně. Třeba to tak ty starý hebly skutečně mají.

E: taky bych ty xenomorfy snesl více do dálky, svítí dobře, ale na můj vkus jsou taky moc dolů. Byl jsem s tím i v servisu, na STK taky OK, že jsou nastavené správně. Třeba to tak ty starý hebly skutečně mají.
-> suri:
Takhle
:
Já si myslim, že nejsem ten, kterej by to měl hodnotit. Jsem spokojenej. Samozřejmě OIII s xenonama svítí líp, ale tam mě sere, že jsou nastavený hodně do dálky a stačí malá nerovnost a hned to maj protijedoucí v držce. Taky furt blikaj, že to oslňuje. Tady to svítí docela dolů, možná by to chtělo trochu dál, ale fakt jen trochu. Zkusim tam dát nový obrysovky (Phillips NightVision) a dálky (NightBreaker) a udělám nějaký porovnání.
Takhle

Já si myslim, že nejsem ten, kterej by to měl hodnotit. Jsem spokojenej. Samozřejmě OIII s xenonama svítí líp, ale tam mě sere, že jsou nastavený hodně do dálky a stačí malá nerovnost a hned to maj protijedoucí v držce. Taky furt blikaj, že to oslňuje. Tady to svítí docela dolů, možná by to chtělo trochu dál, ale fakt jen trochu. Zkusim tam dát nový obrysovky (Phillips NightVision) a dálky (NightBreaker) a udělám nějaký porovnání.
-> palinator: som ani nevedel , ako to svieti ?
-> suri:
Jo, fabrický. A původní, zdá se, jen asi šáhlý leštičkou.
-> Jarda:
Já nevim.
Jo, fabrický. A původní, zdá se, jen asi šáhlý leštičkou.
-> Jarda:
Já nevim.

-> palinator 19.01.20 12:43:27: jak snadno otevres kapotu? ja jen az utrhnu lanko...
-> palinator: máš xeny?
Už chápu proč se ty xenony tak kradly/kradou. Je to otázka asi 30 vteřin vč. otevření kapoty. 

-> Milan 136: auto.bazos.sk/inzerat/...
/clonka-bi-xenon-skoda-oct
avia-2-facelift.php nerozmýšlal si ? vraj to fachčí super a plug a play ale moc sa mi to nezdá
-> dragon_cb_cz 18.01.20 22:00:28: Pokud by koupil tu novou, pak určitě ano, ale nevidím důvod měnit starej sráč za jinej starej sráč. 

-> Jarda - zrušená registrace 18.01.20 21:57:45: Tak se vyser na XC90, protože ti nemá co nabídnout 

-> King 18.01.20 15:51:04:
No moment, měkčení plastu se ve třídě malejch aut už zase leckde zapomnělo. Z produkce škodovky to měla naposled Fabie I.
-> Jirik_Tuňák1983:
Známého nemám, ale jednou, kdyby mi zemřel nějaký dosud neznámý strýček v Argentině, tak bych chtěl řadovej šestiválec 6,7 Cummins
Jinak Jardova hláška o XC90 mi přišla jako typickej aprílovej žertík jemu vlastní.
No moment, měkčení plastu se ve třídě malejch aut už zase leckde zapomnělo. Z produkce škodovky to měla naposled Fabie I.

-> Jirik_Tuňák1983:
Známého nemám, ale jednou, kdyby mi zemřel nějaký dosud neznámý strýček v Argentině, tak bych chtěl řadovej šestiválec 6,7 Cummins

Jinak Jardova hláška o XC90 mi přišla jako typickej aprílovej žertík jemu vlastní.

-> dragon_cb_cz 18.01.20 21:23:42: urcite bych to nechtel misto sve ovce, do te dam 6q a jsem naprosto spokojen... a stejne nejvic uz najedu feldou a mozna i zlutym rapidem vic, nez ovci

-> StepaNoFUN 18.01.20 20:56:17: Přesně to říkám, lidi nechtěj platit servis, ale chtěj ty banány a pak si to po nich někdo koupí jako ojetinu a je nešťastnej.
Moje S60 jezdila na intervaly 10 000 km nebo rok do servisu i při stáří 8 let, kdy jsem ji kupoval. To asi každej nechce.
Moje S60 jezdila na intervaly 10 000 km nebo rok do servisu i při stáří 8 let, kdy jsem ji kupoval. To asi každej nechce.
Máte někdo někoho známého, kdo jezdí v něčem s 5.7 HEMI a nebo 6.4 SRT8? 

-> Milan 136 18.01.20 20:52:34: Já třeba podobnou pitomost živím, ale zas tak moc toho nenajezdím, takže mě spíš než spotřeba nakonec stejně pálí náklady na to, aby to bylo nějak v cajku... Kdybych jezdil to co Jarda, tak podobný auto tak možná oprašuju v garáži - teda pokud bych nevydělával alespoň o 30 tisíc víc než teď.
-> Jarda - zrušená registrace 18.01.20 21:00:03: No, tak vidíš. A to těch 400 ani nemaj. A pro férovost si to vynásob ještě 2x abys v tom měl i cenu práce a pak znova 2x protože Volvo 

-> Jarda: ani nie škoda ako ľúto peňazí v tom , teda nie že by vo Felicii nebolo tiež veľa peňazí , ale čo s tým ... toto má ešte akú takú predajnú cenu , Felicia tak za 500eur cigánom do hory
-> suri 18.01.20 20:55:46: misto feldy Ti prijde skoda ji pouzivat?
-> dragon_cb_cz 18.01.20 20:45:39: do sve cca 75tis.kc, ale vic jak polovina upravy, ktere jsem delat nemusel a dva roky denniho jezdeni...
-> dragon_cb_cz 18.01.20 20:45:39: do sve cca 75tis.kc, ale vic jak polovina upravy, ktere jsem delat nemusel a dva roky denniho jezdeni...
Kolega ma xc70 v nafte. Kolik to ma najeto nevim, ale v servisu je to kazdou chvili a podle myho nazoru to auto stejne neni "koser". Dalo by se dlouho pokracovat
Ak by niekto chcel OII v skoro topu , teda podľa mňa v tomto stave ich je len pár , Zo SK nech sa ozve
-> dragon_cb_cz 18.01.20 20:45:39: Však ano. To mu muselo být hned jasný. Ale musel si to zkusit 

-> Jirik_Tuňák1983 18.01.20 20:00:13: Tohle je info přímo od kluka co dělá v Cardion-u v Brně. Kamarád nad tím přemýšlel a po konzultaci s ním řekl, že V8 sice hezká, ale pokud XC90, tak s jiným motorem. Ne že by byl nějak extra problémový, ale cokoliv na něm prostě stojí ranec. Ještě větší, než je u Volva zvykem.
Osobně pokud XC90, tak asi leda D5. Nějak se to bude hýbat a na spotřebě to člověka úplně nesežere. V benzínu možná nějaká T5/T6, ale stejně to žádný vrchol dynamiky nebude a spotřeba viz -> Milan 136 18.01.20 20:22:58:
-> Jarda - zrušená registrace 18.01.20 20:31:52: 400k ti přijde málo na to, aby byly uložení atd na výměnu? Si spočítej co všechno už jsi vyměnil na těch svých oktávkách....
-> Milan 136 18.01.20 20:22:58: Tam to moc nejde okecat, auto těžký jako kráva, čtyřkolka a velký benzín s turbem a nepřímým vstřikem... to prostě za levno nebude jezdit nikdy. Což nemusí být nutně problém, ve spoustě případů je i podobná spotřeba na autě celkem zanedbatelná, ale u toho Volva se k tomu přidává i ne úplně levný servis... tady fakt platí, že kdo chce opici, musí mít na banány...
Osobně pokud XC90, tak asi leda D5. Nějak se to bude hýbat a na spotřebě to člověka úplně nesežere. V benzínu možná nějaká T5/T6, ale stejně to žádný vrchol dynamiky nebude a spotřeba viz -> Milan 136 18.01.20 20:22:58:
-> Jarda - zrušená registrace 18.01.20 20:31:52: 400k ti přijde málo na to, aby byly uložení atd na výměnu? Si spočítej co všechno už jsi vyměnil na těch svých oktávkách....
-> Milan 136 18.01.20 20:22:58: Tam to moc nejde okecat, auto těžký jako kráva, čtyřkolka a velký benzín s turbem a nepřímým vstřikem... to prostě za levno nebude jezdit nikdy. Což nemusí být nutně problém, ve spoustě případů je i podobná spotřeba na autě celkem zanedbatelná, ale u toho Volva se k tomu přidává i ne úplně levný servis... tady fakt platí, že kdo chce opici, musí mít na banány...
-> Milan 136 18.01.20 20:22:58: volvo a vydrzi to fakt takovy hovno?
jasne, ze by nebylo pro me a moje km, to bych neuzivil, kdyz neuzivim octu, ale ty dily co jsem koukal jsou za podobnou cenu
a taky nejsem hovado, timdle tankem jezdit treba do prace, to fakt ne
A k ovci,
muze mi nekdo vysvetlit, proc se mi sjizdi mnohem vic zadek, nez predek a to ikdyz jezdim jen na predek (s vypnutym cerpadlem) LZ kolo se sjizdi rovnomerne a PZ kolo trochu vic venek, ale ne zas o tolik, z novyho vzorku, kdyz uz mam venek hladkej, tak vevnitr je jeste cca 1mm
jinak cena toho volva tak do 750tis.kc, vic asi ne...

jasne, ze by nebylo pro me a moje km, to bych neuzivil, kdyz neuzivim octu, ale ty dily co jsem koukal jsou za podobnou cenu
a taky nejsem hovado, timdle tankem jezdit treba do prace, to fakt ne
A k ovci,
muze mi nekdo vysvetlit, proc se mi sjizdi mnohem vic zadek, nez predek a to ikdyz jezdim jen na predek (s vypnutym cerpadlem) LZ kolo se sjizdi rovnomerne a PZ kolo trochu vic venek, ale ne zas o tolik, z novyho vzorku, kdyz uz mam venek hladkej, tak vevnitr je jeste cca 1mm
jinak cena toho volva tak do 750tis.kc, vic asi ne...
-> saskyn2 18.01.20 20:11:31:

To bude veliká kašička. Nějak podrátovat dohromady O1 je relativně levná sranda, ale tohle?
Se 4 kilama na hrbu bych to osobně nechtěl ani zadarmo. A to je mi Volvo sympatická značka. Kolega z práce koupil u nás v bazaru XC 70 myslím 2005, ale taky dost odjetý. Na pohled celkem hezký, ale brzdy, výfuk, různá uložení atd na kaši. Udělal něco nejnutnější, ale prý se to nedalo uživit. Zvlášť po městě. Říkal něco o 12 litrech. Tak to dal nějak dohromady a poslal dál.



To bude veliká kašička. Nějak podrátovat dohromady O1 je relativně levná sranda, ale tohle?
Se 4 kilama na hrbu bych to osobně nechtěl ani zadarmo. A to je mi Volvo sympatická značka. Kolega z práce koupil u nás v bazaru XC 70 myslím 2005, ale taky dost odjetý. Na pohled celkem hezký, ale brzdy, výfuk, různá uložení atd na kaši. Udělal něco nejnutnější, ale prý se to nedalo uživit. Zvlášť po městě. Říkal něco o 12 litrech. Tak to dal nějak dohromady a poslal dál.
Tvl Jarda si kupuje XC90. Tak to už je to oficiálně vrak



-> dragon_cb_cz 18.01.20 17:53:44: Zase bych ho úplně nemátl těma cenama, ty jsi prosím tebe vzal u jmenovaných dílů kde? U tohoto motoru bude hlavně drahá práce, díly se celkem dají. Slabší je to s cenou kompletních rozvodů, pokud jsou třeba. U těch je to s demontáží motoru.
-> Jarda: Hele ta V8 prý není úplně špatná, ale údržbu na tom fakt dělat nechceš. Třeba těsnění pod hlavama je pokud si dobře pamatuju záležitost asi za 65 tisíc
A obecně XC90 patří mezi Volvama mezi ty na údržbu náročnější kusy.
EDIT: Tak kecám - byly to těsnění pod ventildekly. Za desítku
Jo a ten motor je Yamaha, ne Toyota.

EDIT: Tak kecám - byly to těsnění pod ventildekly. Za desítku

-> Jarda - zrušená registrace 18.01.20 14:59:57: Tady máš atomsférickou 3.2. 
www.sauto.cz/osobni/.../1 8502950?goFrom=lis...
Z roku 2004 apod. už bych to nekupoval, vždyť je to 16 let starý a už to není Felda, co se nákladů na údržbu týče. V8 už budou všechny atakovat 300 000 km a to jsou vozy, které už vypouštím. Lidi s tím normálně jezděj, ale já bych si to s takovým nájezdem nekoupil.
Tule máš třeba z IT, vypadá pěkně, skoro 300 najeto a stejně stojí 240 000,-.
www.sauto.cz/osobni/.../1 8535392?goFrom=lis...

www.sauto.cz/osobni/.../1 8502950?goFrom=lis...
Z roku 2004 apod. už bych to nekupoval, vždyť je to 16 let starý a už to není Felda, co se nákladů na údržbu týče. V8 už budou všechny atakovat 300 000 km a to jsou vozy, které už vypouštím. Lidi s tím normálně jezděj, ale já bych si to s takovým nájezdem nekoupil.
Tule máš třeba z IT, vypadá pěkně, skoro 300 najeto a stejně stojí 240 000,-.
www.sauto.cz/osobni/.../1 8535392?goFrom=lis...
-> King 18.01.20 15:51:04: jj, tak to jo, jasne... niva je dokonce jen 8V, ale treba metalex delal na to hlavu 16V, tu bych bral

-> Jarda: Ja jsem to zas tak do hloubky nestudoval, ale ta jednasestka s boschackym multipointem je na urovni feldy 1.6, akorat to neni tak zdechly, protoze za cenu fobie 1.2 htp to ma aspon 16 ventilu a trosku vykonu navic. Na nejaky blbinky jako abs nebo autoradio, na to si tchan nehraje :-) Ale vyslovene archaickej je ten interier - to je zakonzervovanej zacatek devadesatek jak vysitej :-) Mekceni plastu je v Togliatti sprosty slovo - vizualne to ma bliz Favoritu, felda se svejma oblejma krivkama palubky je proti tomu tezka moderna. Aspon ze ty old-school skleneny svetlomety neslepnou :-)
-> saskyn2 18.01.20 14:48:24: Víme
U 2009 ale určitě ne. Před jeho zásahem byl ten kanál nedostupný. Na novějších to jde, ale taky to nepodporují všechny ŘJ motoru. V panelu to zapneš, ale nic se neděje.

-> Jirik_Tuňák1983 18.01.20 14:48:26: pockej, 380 je na to hodne? za 65 je spis z 1 380 000 stocena na 380 ne?
spis bych se Te zeptal na motorizace, co ta toyota V8?


-> Jarda - zrušená registrace 18.01.20 12:54:22: Tak to snad nebude 15 let stará XC90 s 380 000 km na hrbu za 65 000 Kč. Podle toho pak vznikají zaručené informace. 

-> Milan 136 11.11.19 12:25:25: Hele ten tempomat jde takhle nastavit normálně přes VCDS. Je to v přizpůsobení

-> King 18.01.20 12:38:44: jako fakt?, z tohoto roku 2006 (je to teda model 2007) mam kratkou nivu a tam je to trochu modernejsi, nez u feldy, dokonce i do TP uz napsali abs, ktere tam neni
ale je to mpi euro4 - 2 lambdy, hydrostely a hydronapinak retezu, vybava jen posilovac rizeni, imo uz nekdo radeji vyrusil, byla teda vyvozni - nema ani uzamykatelne vicko nadrze, jedine oproti nejake zakladnejsi felde, ze nema displeje v budikach. Me teda tydle "novy" lady vubec nezajimaji, jen zadohrabovy zigulaci a niva, podobne jako skodovky, O1 bylo to nejmodernejsi, co jsem kdy pripoustel a doufam, ze nikdy nic novejsiho od tejdle firmy nikdy nekoupim :), mozna ecitigo
jestli se trochu osvedci, jinak posledni dobou me nejak laka vyzkouset XC90


-> palinator: Tenhle skvost se uz 13 let skvi v tchanove nedaleky garazi. Kdyz nepocitam dost fatalni zavadu motoru jeste v zaruce, tak jenom dokolecka meni zarovky (resp. menit je musim ja, absolventi pedagogickych fakult a technika - to nejde dohromady :-) Anonymni soudruh na lince v Togliatti zapomnel nekde v sani pomerne masivni podlozku, ktera se po par tkm uspesne dostala do spalovaku a dost to tam domrsila. Zastoupeni Lady v Sadsky to tenkrat stalo 50 litru. Pri tchanove najezdu rocnim v radu 2000km, celorocnim garazovani a jezdenim pouze kdyz je sucho (zima je tabu :-) a s technikou, proti ktery je filcka z roku 95 moderna, je to nesmrtelny :-)
-> Jarda:
To se vůbec dá dostat do Vladivostoku aby auto zůstalo pohromadě?
Já myslel že tam funguje uspokojivě akorát Transsib.
To se vůbec dá dostat do Vladivostoku aby auto zůstalo pohromadě?

-> palinator 17.01.20 22:04:35: to je prave z doby, kdy lada dela neco podobnyho jako dacie tu solenzu, ale proti tem daciim ty lady byly preci jen trochu lepsi - hlavne co se tyce spolehlivosti, kdyz nova auta prevazeli po ose z togliati do vladivostoku, jen uz to pak moc nove nebylo
Tusim, ze zakladatel nivaklubu koupil funglovku a v pridavne prevodovce mu jaksi chybel olej (pro nekoho asi byla prednejsi vodka, nez naliti oleje), odtahl to na reklamaci, tam to uznali a vyresili nalitim oleje :) to ze to pak hucelo, jak prase kdyz predtim jezdila bez oleje, ale uz neuznali, ze to preci funguje
-> palinator 17.01.20 22:11:31: lada delala elektromobily uz v 70. letech, ale vetsina jich potom byla prestavena zase na klasicke
realnejch 100km oproti favoritu, kterej ujel asi 15 a to o pomalu o 20 let dyl www.auto.cz/lada-stavela- elektromobily-uz-v-sedmdes atkach-a-dostala-je-na-oly mpiadu-126941

Tusim, ze zakladatel nivaklubu koupil funglovku a v pridavne prevodovce mu jaksi chybel olej (pro nekoho asi byla prednejsi vodka, nez naliti oleje), odtahl to na reklamaci, tam to uznali a vyresili nalitim oleje :) to ze to pak hucelo, jak prase kdyz predtim jezdila bez oleje, ale uz neuznali, ze to preci funguje

-> palinator 17.01.20 22:11:31: lada delala elektromobily uz v 70. letech, ale vetsina jich potom byla prestavena zase na klasicke
realnejch 100km oproti favoritu, kterej ujel asi 15 a to o pomalu o 20 let dyl www.auto.cz/lada-stavela- elektromobily-uz-v-sedmdes atkach-a-dostala-je-na-oly mpiadu-126941
-> saskyn2:
Pyčo ale to už s tim obdivem sověts-pardon ruských inženýru drobet přeháníte, no ni?
Pyčo ale to už s tim obdivem sověts-pardon ruských inženýru drobet přeháníte, no ni?

-> Jarda/felda:
To mi připomíná jak jsem byl s kámošem narychlo pro auto, kde byl strop peněz 30 tKč, protože se mu vysralo TDCi/HDI, už dlouho to bylo nepojízdný a potřeboval aspoň dítě dopravit k doktorovi. Tak potom, (co jsme jeli na konkrétní auto (Corsa C 1,0) a nakonec to bylo neuvěřitelně hnusný, nešlo to natočit kvůli mrtvý baterce, dokonce ani otevřít kapota
. Nakonec nám ten člověk v bazaru prozradil, že to tam stojí už od roku 2016
), co jsme přecházeli od hrůzy ke hrůze, jsme skončili v jinym bazaru, kde prodávali trochu lepší auta. Docela mě jímala hrůza, co kámoš odpoví maníkovi, kterej se hned chystal aktivně prodávat. Že limit 30 a v podstatě od auta nic neočekává, jen že chvíli bude jezdit. Chlápek se odmlčel, ale nakonec řek, že dole možná něco bude. Začal vypočítávat, že tam má v týhle ceně nějakou i10 nebo co, ale že to je za tyhle prachy těžký. Začal se rozhlížet, kouknul na Ladu 112 evidentně ftopu, mávnul rukou a rozhlížel se dál.

P.S.: nakonec to dopadlo takovou utrápenou domlácenou FI facelift HTP konby, kterou mu slevil na požadovanejch 30. Ale na to jak hrozně to auto vypadalo na první pohled, to zas taková bída není. Jen je to typický HTP včetně závad.
To mi připomíná jak jsem byl s kámošem narychlo pro auto, kde byl strop peněz 30 tKč, protože se mu vysralo TDCi/HDI, už dlouho to bylo nepojízdný a potřeboval aspoň dítě dopravit k doktorovi. Tak potom, (co jsme jeli na konkrétní auto (Corsa C 1,0) a nakonec to bylo neuvěřitelně hnusný, nešlo to natočit kvůli mrtvý baterce, dokonce ani otevřít kapota





P.S.: nakonec to dopadlo takovou utrápenou domlácenou FI facelift HTP konby, kterou mu slevil na požadovanejch 30. Ale na to jak hrozně to auto vypadalo na první pohled, to zas taková bída není. Jen je to typický HTP včetně závad.