
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator 09.05.22 08:01:16: Z principu ano. Realita je ale trochu jiná 

-> StepaNoFUN:
Jako upřímně si myslim, že na těch EV nebude ani potřeba nic opravovat. Oproti komplexnímu konvenčnímu autu je EV v principu strašně jednoduchá věc.
Největší problém vidím v bateriích. Jak to budou mít různý výrobci pouzdřený, jak obtížné to bude měnit, kdo bude třeba dělat repase těch packů, aby se obešel autorizák...
Jako upřímně si myslim, že na těch EV nebude ani potřeba nic opravovat. Oproti komplexnímu konvenčnímu autu je EV v principu strašně jednoduchá věc.
Největší problém vidím v bateriích. Jak to budou mít různý výrobci pouzdřený, jak obtížné to bude měnit, kdo bude třeba dělat repase těch packů, aby se obešel autorizák...
-> MVM 08.05.22 11:26:07: Jo to je asi taky fakt.
-> StepaNoFUN 08.05.22 11:30:13: Hele na papíry to nejezdí, asi jako teď plnění klimatizace
Ale v nejhorším si pak obnovím 50 no
-> StepaNoFUN 08.05.22 11:30:13: Hele na papíry to nejezdí, asi jako teď plnění klimatizace


-> StepaNoFUN: To se opravovat už nebude.
-> MVM: Spíš by mně zajímalo, kdo bude opravovat ty elektrosráče. Prej je na to potřeba vyhláška 50 a tu neuděláš, pokud nemáš vzdělání v oboru elektro...
-> saskyn2: Kdo vi co bude za 10let, a lidi kteří nebudou chtít elektro. Tak dají cokoliv za to,že jim ty spalovaci ( v té době už zastaralý TDI a TSI plečky) vůbec bude někdo bude chtít dělat. A bude to vubec umět dělat.
-> SO545: Ale to jo, spíš že si kdejakej blbec najde řemínek za 800 a pak si myslí že mu ho za 200 vyměním
Jak říkám, zatím to jsou relativně nový auta, a ten řemínek u 90% nájezdů není potřeba s rozvody řešit, nahodím rozvody a řemínek do dalších ještě v klidu vydrží. Ale za takových cca 10 let se situace otočí a udělej nový rozvody a nech na olejové čerpadlo řemínek který bude mít třeba 400 na hrbu, to nejde. No a teda je fakt, že to je jedna z mých neoblíbených prací


-> saskyn2 06.05.22 08:49:49: 9k to je este za pusu...su aj ine rakety...ale ked si panacik nadelil tak potom musi aj servisovat....ze.
-> Jirik_Tuňák1983: naštěstí alespoň ne rozvodový jako jiný experti

-> saskyn2 06.05.22 08:49:49: Koncert už taky umí řemen ve voleji?
-> StepaNoFUN 06.05.22 06:49:52: to si zamrznul někde ve středověku
šestihran měly naposled nějaký CBBB v dvojkovým superbu. Mimoto od 2010 byl ten šestihran prodlouženej a dá se říct nesmrtelnej.
-> Milan 136: jj ten řemen v oleji je hrozná píčovina. Vydrží to cca 400t+ a chce to ideálně s druhými rozvody preventivně udělat. Netěším se až ty auta budou starý a bude se to dělat všem, je to hrozná práce, mrdání s vanou a i celkem raketa za ty prsa který tam odmítám vracet se starým guferem. A kdejake pitomec si myslí že řemínek stojí 800 tak mi ho tam rovnou dejte...jo pane plus 2500 prsa, olej, novej šroub na kliku a spoustu práce to dělá 9k navíc

-> Milan 136: jj ten řemen v oleji je hrozná píčovina. Vydrží to cca 400t+ a chce to ideálně s druhými rozvody preventivně udělat. Netěším se až ty auta budou starý a bude se to dělat všem, je to hrozná práce, mrdání s vanou a i celkem raketa za ty prsa který tam odmítám vracet se starým guferem. A kdejake pitomec si myslí že řemínek stojí 800 tak mi ho tam rovnou dejte...jo pane plus 2500 prsa, olej, novej šroub na kliku a spoustu práce to dělá 9k navíc

-> StepaNoFUN 05.05.22 22:35:30: Pokud vím, tak ty EA288 mají čerpadlo hnaný řemínkem.
Ale mohu kouknout.
Ale mohu kouknout.
-> růža: sestihranej nahon olejovyho cerpadla, kterej se rad protoci.
-> StepaNoFUN: Se trochu blbě zeptám, co je to "versatilka" ?
Btw - dokaze mi tu nekdo podle vin zjistit jestli o3 ma "versatilku"
-> Milan 136: dik za info. Kamarad kolegy neco takovyhleho nasel, tak shani info jak moc velkej je to pruser...
Takze se o nich zatim nevi. I to je informace.
Takze se o nich zatim nevi. I to je informace.
-> StepaNoFUN 05.05.22 19:15:13: Jo to odpovídá. To poslední písmeno je výkonová varianta.
Jezdí jich mraky a zatím poměrně dost spolehlivě. O4 trápí jiný neduhy, ale motor ne.
Jezdí jich mraky a zatím poměrně dost spolehlivě. O4 trápí jiný neduhy, ale motor ne.
-> Milan 136: V OCT 4 jsem dohledal, že je DTRB a DTRD s 85kW. Mělo by to bejt vše 2020->
-> StepaNoFUN 05.05.22 14:50:17: Ten kód motoru mi z hlavy nic neříká. To my nevedeme. To je něco nového?
To bude předpokládám EA288 evo.
To bude předpokládám EA288 evo.
Dotaz na znalé - ne Octavia, ale Touran. 2.0TDi, 90kw (DTRC) - nejaký zkušennosti?
-> Syny: nevím jak Ovce, ale mám G7 se slabší 1.4 s 92kW a jezdí to na pohodu, žádnej drak, ale stačí. Zpřevodování bude cca to samé jak v Oktavce. Při 145 to točí kolem 3 tisíc a nijak neruší. Spotřebu mám kolem 6,5 l. Ale při trošku rozumnější jízdě se dá v pohodě pod 6. Oktávku jsem bohužel nesehnal v potřebné specifikaci.
-> Syny:
Nevim jak 110kW verze, ale 103kW verze je na dálnici v pohodě. Jediný, co jsem teda nepochopil, je zbytečně krátkej rozestup mezi 5 a 6. Ten motor by snesl i pětikvalt.
A řekl bych že to TSIčko na dálnici žere míň než uřvaná rotačka nebo pětikvaltový PDčko.
Nevim jak 110kW verze, ale 103kW verze je na dálnici v pohodě. Jediný, co jsem teda nepochopil, je zbytečně krátkej rozestup mezi 5 a 6. Ten motor by snesl i pětikvalt.
A řekl bych že to TSIčko na dálnici žere míň než uřvaná rotačka nebo pětikvaltový PDčko.
-> Jumbo 20.04.22 23:33:59: no právě, a bohužel jim neslíbí ani cenovku jakou to nakonec bude stát 

-> Jarda/felda: No nevim, pry uz budou pomalu objednavat, at je tak za rok a pul mame...
-> Syny: O3 poface s 1,4 110 kW jsem dva roky dozadu shanel pro zname, kratce jsem se v tom i projel a motor i prevodovani mi prislo v pohode, respektive si nepamatuju, ze by tam bylo neco spatne. 1,4ka byla docela povedena, hlavne kdyz to porovnam s 1,5kou 110 kW, co jsem mel nedavno jako nahradni, tam mi to prislo, jak kdyby nekdo ukradl tak 15 koni...



-> Syny: O3 poface s 1,4 110 kW jsem dva roky dozadu shanel pro zname, kratce jsem se v tom i projel a motor i prevodovani mi prislo v pohode, respektive si nepamatuju, ze by tam bylo neco spatne. 1,4ka byla docela povedena, hlavne kdyz to porovnam s 1,5kou 110 kW, co jsem mel nedavno jako nahradni, tam mi to prislo, jak kdyby nekdo ukradl tak 15 koni...
A jeste jeden dotaz - mate nekdo zkusenost se 110kW 1,4TSI s manualem? Jak je to odprevodovany? Co dalnicni rychlosti - ma to nejaky rozumny otacky? Na motor jsem cetl docela chvalu (r.v. 11/2017).
-> Jirik_Tuňák1983: To vubec... Ted zacali vyhrozovat, ze koupi O4, tak se toho desim... Uz jsem si na tu moji zvykl...
-> Jumbo 20.04.22 20:25:23: Tak sem s ní. 

-> Syny: Tak moje sluzebni O3 nema ani hillholder...
-> Jirik_Tuňák1983: je to mozny :)
-> U-Geen 20.04.22 14:44:08: Třeba jsi měl štěstí a koupil vždy verzi pro rozvojové trhy a tam to jednoduše nebylo. 

-> Syny: popis toho snese... ja se kolikrat bavim, co vsechno maj mit auta, ktery znam :-)
-> Milan 136 20.04.22 13:14:55: Takže Hillův Holder mají?
Já jen, že v popisu je psáno Autohold, tak mi to právě moc nejde dohromady :)

-> Jirik_Tuňák1983: Taky fakt...
Autohold jako takový s tlačítkem si pamatuju z Passata s elektronickou ručkou, tam to nepustilo ani na jednu stranu, dokud nešla síla do kol, proto tam bylo tlačítko, protože při parkování to bylo extrémně otravné.
Yeti v automatu má tedy asi "pouze" Hillholder, kdy pár vteřin podrží brzdu, aby si auto necouvlo, tam vím, že to funguje.
Takže moje služební OIII v manuálu nemá určitě Autohold, Hillholder si taky nemyslím, ale jak pojedu z práce, tak zkusím...
Autohold jako takový s tlačítkem si pamatuju z Passata s elektronickou ručkou, tam to nepustilo ani na jednu stranu, dokud nešla síla do kol, proto tam bylo tlačítko, protože při parkování to bylo extrémně otravné.
Yeti v automatu má tedy asi "pouze" Hillholder, kdy pár vteřin podrží brzdu, aby si auto necouvlo, tam vím, že to funguje.
Takže moje služební OIII v manuálu nemá určitě Autohold, Hillholder si taky nemyslím, ale jak pojedu z práce, tak zkusím...
-> Jirik_Tuňák1983: To prave chci zjistit :)
Nemotá se tady dohromady Hillholder a Autohold? 

-> Syny: Tak to mě dostals, nedokážu si uvědomit, jak to mám ve služebáku, jak pojedu z práce, tak to schválně otestuju, ale minimálně "dopředu" Autohold nemá, portože se po puštění brzdy s neutrálem normálně rozjede, mám každé ráno do práce kolonu z kopce, takže to znám moc dobře...
Jen se chci optat - cetl jsem, ze trojkova ofce ma autohold. Nikde jsem na to vsak v interieru nevidel tlacitko a vzhledem k tomu, ze to ma klasickou rucku, tak jak to je? To je jen takove to podrzeni proti couvnuti na par vterin nez si clovek preslapne z brzdy na plyn?
-> Syny: je to dovoz v Francie a podle servisu, to PTC nema.
-> vhml: Planuju to cele pronit, jak budu prezovat, desky jsem menil loni a na unik to nevypadalo, ale brzdovku jsem nekontroval myslim za celou dobu, co to mam... Asi by taky zaslozila komplet vymenit, necham to udelat u pristiho oleje...
Zitra koupim, doleju a budu to hlidat... Byl to jen problik v kopcu po plynem, pak uz zase nic, treba je to jenom cidlo...
Zitra koupim, doleju a budu to hlidat... Byl to jen problik v kopcu po plynem, pak uz zase nic, treba je to jenom cidlo...
-> Syny 31.03.22 19:51:18: taky mi přijde dost divný že by O III tuto fíčurinu neměla 

-> colaczech 31.03.22 18:58:13: Ta to nema standardne v climatroniku?
Zdravím, má někdo zkušenosti s doděláním PTC topením do trojkové octavky po faceliftu?
Co to všechno obnáší, co je potřeba vyměnit a na kolik to vyjde? Dík.
Co to všechno obnáší, co je potřeba vyměnit a na kolik to vyjde? Dík.
-> Jirik_Tuňák1983 31.03.22 18:47:43: Dobrá,diky.
-> MVM 31.03.22 18:44:31: No, byl to Pežot, ale z roku 2007 (což je starší, než to "vaše"), ale v té době byla nějaká vlna sračkových ložisek v převodovkách u více výrobců. Co si tak vzpomínám, nevyhnulo se to ani Škodovce. To bylo jen takové poznamenání, že spojka a převodovka může lehnout i při takhle malém nájezdu.
Jinak u služebních Fabií 1.2 TSi se reklamovala převodovka ve dvou případech. Roky 2016.

Jinak u služebních Fabií 1.2 TSi se reklamovala převodovka ve dvou případech. Roky 2016.
-> Jirik_Tuňák1983: Ok. Typ ,rok, motorizace?
-> MVM 31.03.22 18:23:13: Tátovi dělali ložiska v převodovce v 67 000 km.
Takže je možné všechno.
