skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jumbo: teraz je otázka koľko vydrží nová , ja som to onehdá musel po krátkej dobe rozobrať, vyčistiť a napružiť , nová vydržala už len chvíľu , na druhú stranu na kope áut sa vymenila a bolo to ok
-> suri: -> Milan 136: kua, to je tak, kdyz podivam spatne do schematu a prohodim si pozice pojistek... Diky chlapi... Tak uz mam na vikend na reseni jenom jednu plecku, ktera ted bude mit mou plnou koncentraci... Tlumice, pruziny, cepy a loziska na tchanovic O1, mam zitra co delat... Auto ma 170 000 a sundavam z neho 17 let stare origo dily, je to strasna zabava...
-> Jumbo: nezdá sa mi , normálne zelené malé tam nie sú ? podľa VIN to má klasiku OII EBOX a tam tie veľké poistky sú na iné
foto z netu
foto z netu
-> Jumbo 23.02.19 18:15:45: Na tuhle jsi koukal?
-> suri: Díval jsem se na ni a vypadala OK. Ale je to ta velká nůžková, co jsem dneska nikde nesehnal...
-> Jumbo: a nebolo by najjednoduchšie pozrieť poistku a po úspešnej kontrole poriadne ten ebox zavrieť?-> Milan 136: ja tiež len Octavie ale skúsil by som .. potom si ešte spomínam nejaký zhnitý pravý predný zväzok na SII ale tam nešli ani ostrekovače ... začal by som poistkou
-> saskyn2: A stačí mi na tohle VAG-COM 409.1S a klasický modrý kabel?
-> Jumbo: Načti to diagnostikou. V centrální jednotce budeš mít chybu terminál30 nebo něco takovýho a to je ta pojistka jak píšou kluci.
-> Jumbo 23.02.19 14:44:02: však ano. Ona ta pojistka je psaná jako svorka 30 vlevo a svorka 30 vpravo, ale ve finále to nesvítí křížem
-> suri: pruser je, ze to neni jedna strana, ale komplet pravy predek vcerne blinkru, denniho a mlhovky, ale krom obrysovky, ktera sviti napravo sviti, ald nesviti nalevo. Vzadu nesviti RZ, levy zadni blinkr a brzda, prava zadni zpatecka a obrysovka...
-> suri 23.02.19 13:31:47: Něco bylo na nějaký hromady závad, ale jestli to má spojitost s tím eboxem nevím z hlavy. Ale. Je divný, že se vypálí jen je jedna strana a vždycky jsem to měl na Octavii a asi s halogenama vždycky.
-> Milan 136: tuším bol aj nejaký flash kedysi ale istý si nie som , a to by nerobilo po toľko rokoch
-> Jumbo 23.02.19 12:47:43: taky bych si tipnul vypálenej ebox
-> Jarda: toto je trochu iné , do MR2008 tam boli L+P strana 30A veľké poistky , od vtedy tie klasické malé a tie sa zvyknú vyhriať a zhasne celá strana auta , ak ju vyberieš je natavená aj ebox natavený
-> Lamac 23.02.19 13:12:42: ten, co je k nemu cervenej a modrej kablik nebo primo v zamku? me ty zamky hrozne blbnou, ale na safe mi to zamyka teda
-> suri 23.02.19 13:11:30: jj, to je takovej slabsi clanek, den mi tenkrat trvalo, nez jsem zjistil, proc mi nejde klima

-> suri 23.02.19 13:11:30: jj, to je takovej slabsi clanek, den mi tenkrat trvalo, nez jsem zjistil, proc mi nejde klima

Pokiaľ nezamyká na safe,mikrospínač v dverách...
-> Jumbo: pozri v eboxe pri motore zelené 30 poistky , býva vyhorená poistka alebo ebox ak nejde jedna strana , vyber ju von a posvieť aj pod ňu
-> 11mAjA11 23.02.19 12:20:05: u fabie je blby, ze se musi menit s nabojem, jedno jsem dal meyle a druhe fag a obe drzi (teda to jedno meyle dlouho nevydrzelo), potom odeslo zadni, ale tam sel bordel, dal jsem polskej maxgear (to je prace na 3 min., tak jsem to zkusil, ale musi na to byt momentak) a drzi no problem
hruzu mam jen z toho, aby neodeslo zadni na octe 4x4
-> Jumbo 23.02.19 12:47:43: nejaky rele necvakalo, kdyz to blblo?, pojistky? nebo nevyrazilo to nejakou - po cem jit... jinak se to bude hledat fakt blbe, to je ta super spolehliva elektrika u novejch aut, no :/
Jinak naftova octa se prestala zamykat na safe, nenapada nekoho, proc k tomu doslo?

-> Jumbo 23.02.19 12:47:43: nejaky rele necvakalo, kdyz to blblo?, pojistky? nebo nevyrazilo to nejakou - po cem jit... jinak se to bude hledat fakt blbe, to je ta super spolehliva elektrika u novejch aut, no :/
Jinak naftova octa se prestala zamykat na safe, nenapada nekoho, proc k tomu doslo?

Moje auta mají prostě divné závady... Nesetkal se někdy někdo s tím, že by auto nesvítilo Cik-Cak? Dneska jsem sedl do Yetiho, rožla se kontrolka prasklých žárovek, a nesvítí půlka auta, tedy přesně půlka, co nesvítí na jedné straně, svítí na druhé, včetně brzdovek, zpáteček a blinkrů.
Před cca měsícem se to párkrát objevilo, ale bylo to asi jenom probliknutí při startu, portože světla svítila, auto se restartovalo a bylo vyřešeno, dneska ráno už se světla nerožla vůbec, takže mi svídí jenom půlka auta...
Napadá někoho, co by to mohlo být? Přijde mi to jako docela šílená závada...
Před cca měsícem se to párkrát objevilo, ale bylo to asi jenom probliknutí při startu, portože světla svítila, auto se restartovalo a bylo vyřešeno, dneska ráno už se světla nerožla vůbec, takže mi svídí jenom půlka auta...
Napadá někoho, co by to mohlo být? Přijde mi to jako docela šílená závada...
Chvala bohu sem na zadne Fabii jeste lozisko doma delat memusel, jinak na vsem co sem delal to slo presne jak psal P@nkac, ven vymlatit kladivem nabojku, do venkovni klece navarit elektrodou dokola housenku necha trochu ochladit vyklepnout z tehlice, nabojku do sveraku, tenkym majzlem odrazit vnitrni klec (pripadne ubrousit a odrazit) pak to jde samo. Tehlici vysmrdlam dratenym kartacem ve vrtacce a lehce maznu. A lisuju to ve sveraku pres zbytky lozisek a ruznych plochacu, nastesti sverak drzi a nezlomil sem ho jeste..
Na svoji Alhambre mam skoro 300tkm a treba zadni loziska jeste nikdy nikdo nedelal tak se hrozim toho az zakukaji a ja to budu muset rozebirat, kdo vi kolik tech sroubu poskubu a jestli to vubec pujde
Na svoji Alhambre mam skoro 300tkm a treba zadni loziska jeste nikdy nikdo nedelal tak se hrozim toho az zakukaji a ja to budu muset rozebirat, kdo vi kolik tech sroubu poskubu a jestli to vubec pujde

-> Pavel P@nkáč 23.02.19 10:20:35: tak lozisko jsem podelal mozna jednou
uvidime, co vydrzi FAG na te naftove, ono je natluces a natluces, kdyz pujdes pres kulicky, tak to je v pr.... kdyz budes mlatit z jedne strany, tak je to taky spatne, chce to opatrne a nejlip celou plochu lehce, ja mam zas spis strach z nahrivani, aby se neposkodilo kryti, protikus se snazim chladit, co to jde.
Jedno meyle na fabii tam slo krasne a vydrzelo 15tis.km, pak jsem dal jine, to tam neslo, nejvetsi rany, co jsem kdy do loziska dal a drzi 75tis.km uz, jen doufam, ze uz ho nebudu dostavat ven :) mel jsem pripravek, aby to neslo pres kulicky a dost jsem ho zdeformaoval (ten pripravek byl delanej na nalisovani - sroub, ale ten jsem urval).
Zrovna u te octy vnejsi krouzek, kdyz to ocistis a namazes molykou, tak jde krasne a dovnitr naboj jsem nalisoval sroubem.

Jedno meyle na fabii tam slo krasne a vydrzelo 15tis.km, pak jsem dal jine, to tam neslo, nejvetsi rany, co jsem kdy do loziska dal a drzi 75tis.km uz, jen doufam, ze uz ho nebudu dostavat ven :) mel jsem pripravek, aby to neslo pres kulicky a dost jsem ho zdeformaoval (ten pripravek byl delanej na nalisovani - sroub, ale ten jsem urval).
Zrovna u te octy vnejsi krouzek, kdyz to ocistis a namazes molykou, tak jde krasne a dovnitr naboj jsem nalisoval sroubem.
-> Jarda: jako že to tam natlučeš palicí? potom tady je plný forum toho jak dnes nic nevydrží při takovejch postupech tvejch

-> Pavel P@nkáč 22.02.19 20:30:15: pres stary lozisko opatrne to vetsinou nepodelas, jo sverak to nedal, to mas pravdu
ale zalezi, jak se sejdou presahy

-> Jumbo: vyndat jo pomocí svařečky a kladiva ale nalisovat nové bych bez lisu asi nezkoušel, zkurvíš si tak leda svěrak a natloukat kladivem je to prasarna/to tak z nouze na cestě:)
-> Jumbo 22.02.19 20:06:56: je to jak na felde/favu, delal jsem obe na naftove na zahrade
na druhe jsem teda potreboval cocko, hodne navarovani a hodne ran palici, ale to proto, ze tam nekdo dal nejakej cinskej naboj s loziskem u ktereho se vubec nepredpokladalo, ze by to na tom naboji nekdo nekdy mohl menit...

na druhe jsem teda potreboval cocko, hodne navarovani a hodne ran palici, ale to proto, ze tam nekdo dal nejakej cinskej naboj s loziskem u ktereho se vubec nepredpokladalo, ze by to na tom naboji nekdo nekdy mohl menit...
Jsou predni lozicka na O1 velka drbacka, nebo to zvladnu doma ve sveraku?
-> palinator: ja už to neprezúvam ani
-> suri 22.02.19 17:13:50: Hlavně už to konečně prodej. 

-> suri:
Na to abych se chodil na auto jen dívat do garáže a měnit zimní za letní a obráceně, na to mi stačí Ouca.
Na to abych se chodil na auto jen dívat do garáže a měnit zimní za letní a obráceně, na to mi stačí Ouca.

-> palinator: urobím ti cenu -> castrol: všetko sú to kuríny
-> suri: a to chces povedat ze octavia nieje ? to nehovor ani nahlas 

-> suri:
Njn
Njn
-> palinator: mohol si mať konečne poriadne auto
-> suri:
Já už ji vyměnil za koloběžku.
Já už ji vyměnil za koloběžku.

-> palinator 22.02.19 09:45:54: Jo, to je jediná životní jistota

-> suri 22.02.19 08:58:16: Tak, tak...

-> palinator: To je jediná pravda ...
BTW: Nechceš vymeniť Octaviu za Superba?
BTW: Nechceš vymeniť Octaviu za Superba?
-> suri:
Stejně všichni umřem.
Stejně všichni umřem.

-> palinator: Podľa mňa to je vo výsledku celé jedno .
-> Milan 136: jj viem , už sme to tu obaja písali a autá jazdia ďalej , tu dajú brzdy na kov za 15tis km , za 50tis zadky bubny na nity čo som ešte nikdy nevidel hádam
-> suri 22.02.19 07:06:12: Také jich znám pár, co mají přes 200 tkm bez problémů.
-> Bukaj: nie všetko je koncernové , motor je OHC , prevodovka je podobná ako vo felicii , tripoidné klby , maličká , spiatočka dozadu , hrkot na voľnobeh , blbe radenie spiatočky
zbytočne polemizovať nad tým čo kde kedy a ako by bolo keby to bolo inak , doba ide týmto smerom a tých pár ľudí to nezmení , vývoj v autách ma síce neteší ale ani to nejak neriešim , tie nové autá zlé nie sú a netreba to tak prežívať , všetko to o pár rokov budú staré dobré časy ako teraz spomínaš doby predošlé ... v dnešnom svete sa dejú iné horšie zlá ktoré priniesla doba , od peňazí , správania ľudí , mamonu , bezohladnosti a vlastnej pravdy , bez empatie ... to by ma trápilo viac
zbytočne polemizovať nad tým čo kde kedy a ako by bolo keby to bolo inak , doba ide týmto smerom a tých pár ľudí to nezmení , vývoj v autách ma síce neteší ale ani to nejak neriešim , tie nové autá zlé nie sú a netreba to tak prežívať , všetko to o pár rokov budú staré dobré časy ako teraz spomínaš doby predošlé ... v dnešnom svete sa dejú iné horšie zlá ktoré priniesla doba , od peňazí , správania ľudí , mamonu , bezohladnosti a vlastnej pravdy , bez empatie ... to by ma trápilo viac
-> Bukaj 22.02.19 08:30:33: to uz asi bude ohc :( byt tam ohv, tak bych silne uvazoval :)
-> suri 22.02.19 07:06:12: To se ještě do Citygo montuje motor OHV a převodovka původem z Felicie?
Tak to potom věřím, že ten agregát nás přežije, ale určitě ne celé auto. Viz to, co psal Borderer.
A dnes jsme ještě dál, než před 10 lety - guma už není guma, silikon už není silikon, ale sója a kdovíco ještě. To, že se po deseti letech provozu rozpadne gumová, nebo plastová část už nepůjde moc řešit novým dílem, vyrobeným ve stejnou dobu, protože ten se sice nerozpadne po deseti letech skladování, ale třeba krátce po namontování a technologická složitost některých součástek bude problémem u nové výroby, respektive až ty vozy bude někdo renovovat. Třeba různé gumovoplastové díly (například různá těsnění dveří a oken apod) už nepůjde sehnat nepoužité padesát let skladované, protože v pytlíku nebo krabičce s nápisem Original Teile Original Spare Parts Originální náhradní díly už v mnoha případech místo měkkoučkého gumoplastu bude prášek nebo zkompostovaný materiálve tvaru těsnění
Neříkám, že u všeho, ale není tajemstvím, že technologie výroby materiálů s naplánovanou životností (řízeným rozkladem) značně pokročila a v automotive a spotřebním průmyslu je hojně využívaná...

Tak to potom věřím, že ten agregát nás přežije, ale určitě ne celé auto. Viz to, co psal Borderer.
A dnes jsme ještě dál, než před 10 lety - guma už není guma, silikon už není silikon, ale sója a kdovíco ještě. To, že se po deseti letech provozu rozpadne gumová, nebo plastová část už nepůjde moc řešit novým dílem, vyrobeným ve stejnou dobu, protože ten se sice nerozpadne po deseti letech skladování, ale třeba krátce po namontování a technologická složitost některých součástek bude problémem u nové výroby, respektive až ty vozy bude někdo renovovat. Třeba různé gumovoplastové díly (například různá těsnění dveří a oken apod) už nepůjde sehnat nepoužité padesát let skladované, protože v pytlíku nebo krabičce s nápisem Original Teile Original Spare Parts Originální náhradní díly už v mnoha případech místo měkkoučkého gumoplastu bude prášek nebo zkompostovaný materiálve tvaru těsnění

-> Jirik_Tuňák1983: Já se k nim musim taky přihlásit.
Jestliže auto neberu jako spotřebák s tím, že za deset let koupím nový, tak má Bukaj pravdu. Krásnej důkaz tomu je, že škodovkám vyrobeným po roce 2000 se rozpadá izolace na kabelech, tuším suri sem dával nějakou dobu zpět fotku pár let starý škodovky, kde už se začínala rozpadat těsnící guma na dveřích,... Sic začínám věřit, že TSI motory (přestože běžně spotřebujou oleje víc jak moje Jawa) při lepší než předepsané údržbě něco vydrží, ale auto dojezdí na tom, že se rozpadne kabeláž, začne odcházet elektronika atd.

-> Bukaj: Citiga cez 250tis km poznám a nemajú problémy , a keby si videl ako sa na tom jazdí tak by si sa čudoval , ten 1,0MPi nás prežije všetkých , aj s tou podedenou prevodovkou z Felicie