Někdo nějaké další zkušenosti? Stále váhám...
Jinak se mi ještě moc nelíbí turbodmychadlo a podtlakem ovládaná klapka od chladiče EGRu k samotnému EGR ventilu - jsou tam docela velké vůle hřídelek (kam se na to hrabou vůle hřídelek u SEDR/EDSR ).
Jak moc velká radiální vůle hřídelky vrtulky (v sacím traktu) turbodmychadla je ještě "v normě"?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
11:40:25
13.09.2024
13.09.2024
Bukaj
19:28:40
12.09.2024
12.09.2024
saskyn2
Ja jednou vyndaval inu asi po 20t a vypadalal jak origo po 250. Ale asi záleží i na jaky olej to jezdi, jestli nejsou vypadany zaslepky a hlavne ty vacky jsou dva typy litina a Železný. Ty litinový myslim vydrží víc. Ale moc tohle nedělám tak nemám úplně prehled
17:51:59
12.09.2024
12.09.2024
Milan 136
16:41:22
12.09.2024
12.09.2024
Bukaj
-> Milan 136: A kolik na ní máš najeto?
16:20:27
12.09.2024
12.09.2024
Milan 136
-> Bukaj 12.09.24 14:05:21: Mám v mým autě vačku INA. Origo byla na pár palcích trochu ometená a nechtělo se mi ji vracet na nová zdvihátka
14:05:21
12.09.2024
12.09.2024
Bukaj
Tak mám dilema s tou vačkou - od Saskyna mám jetou vačku, která je sice o dost lepší, než ta, co jsem vyndal z motoru, ale není zdaleka dokonalá, Měřil jsem opotřebení jednotlivých vaček a naměřil jsem v nejvyšším bodě vaček toto (v mm, od rozvodového kola směrem k vakuové pumpě):
60,82/61,75/61,21/61,75/6 1,75/61,75/61,75/60,24
Pro srovnání původní vačka:
57,85/61,45/61,10/61,05/6 1,70/60,70/61,55/61,08
přičemž původní vačka má ještě o dost více vyběhanou drážku na pohon vakuové pumpy...
...zjevně má být u nepoškozené vačky rozměr těch 61,75 mm, u té hřídele od Saskyna jsou 3 vačky viditelně a měřitelně také nerovnoměrně ojeté (styčná plocha se zdvihátkem není rovná) - předpokládám, že by od počátku vydírala nová zdvihátka a docházelo by k dalšímu vydírání materiálu vaček...
Koupil bych tedy novou vačkovou hřídel, ale trochu mne děsí to, co mi říkal (a tady někde psal) Saskyn - že nová vačka nevydrží zdaleka to, co původní a po pár desítkách tisíc km bude horší, než toto...
Je zde někdo, kdo toto potvrdí či vyvrátí?
Originál hřídel určitě kupovat nebudu (zdvojnásobila by cenu vozu), ze "značkových" hřídelí na Autodilos.cz bych se asi přikláněl ke Kolbenschmidt za 4614 Kč, dále jsou v nabídce FEBI Bilstein za 3291 Kč, INA za 3460 Kč a Borsehung za 5675 Kč.
autodilos.cz/autodily/... /motor-rizeni-motoru-vacko vy-hridel?type=vacko...
A pak další "značky", ke kterým nemám důvěru...
Doporučili byste něco ze zmíněných nebo mám fakt dát na Saskynovu radu a použít tu jetou?
60,82/61,75/61,21/61,75/6 1,75/61,75/61,75/60,24
Pro srovnání původní vačka:
57,85/61,45/61,10/61,05/6 1,70/60,70/61,55/61,08
přičemž původní vačka má ještě o dost více vyběhanou drážku na pohon vakuové pumpy...
...zjevně má být u nepoškozené vačky rozměr těch 61,75 mm, u té hřídele od Saskyna jsou 3 vačky viditelně a měřitelně také nerovnoměrně ojeté (styčná plocha se zdvihátkem není rovná) - předpokládám, že by od počátku vydírala nová zdvihátka a docházelo by k dalšímu vydírání materiálu vaček...
Koupil bych tedy novou vačkovou hřídel, ale trochu mne děsí to, co mi říkal (a tady někde psal) Saskyn - že nová vačka nevydrží zdaleka to, co původní a po pár desítkách tisíc km bude horší, než toto...
Je zde někdo, kdo toto potvrdí či vyvrátí?
Originál hřídel určitě kupovat nebudu (zdvojnásobila by cenu vozu), ze "značkových" hřídelí na Autodilos.cz bych se asi přikláněl ke Kolbenschmidt za 4614 Kč, dále jsou v nabídce FEBI Bilstein za 3291 Kč, INA za 3460 Kč a Borsehung za 5675 Kč.
autodilos.cz/autodily/... /motor-rizeni-motoru-vacko vy-hridel?type=vacko...
A pak další "značky", ke kterým nemám důvěru...
Doporučili byste něco ze zmíněných nebo mám fakt dát na Saskynovu radu a použít tu jetou?
09:49:53
11.09.2024
11.09.2024
CHIP
Jen taková otázka .. Octavia 2 Scout. Má to jinak nastavenou elektroniku pro trakci než normální dvojková octávka ? Protože když nefunguje zadní náhon, tak se s tím autem nedá rozjet ani na vlhké trávě o jakýchkoli zimních pdmínkách nemluvě.
22:28:27
10.09.2024
10.09.2024
saskyn2
-> Bukaj 10.09.24 20:13:44: To máš opožděně k svátku. Jo klidně můžeš zítra.
22:12:54
10.09.2024
10.09.2024
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.09.24 22:06:57: Skrátka fuj nafta v každom smere
22:06:57
10.09.2024
10.09.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 10.09.24 20:32:24: V cem lepsi? Emise, vykon, spotreba, spolehlivost, jednoduchost...
Jinak Avie nevim, ty stary ludry asi budou radovky, coz je hrozna prehistorie a ve vsech ohledech to mas naprd Hlavne se to blbe serizuje, na to vzdycky nadaval kolega ze to seridil krasne na nizky otacky a ve vysokejch to stalo za hovno. Seridil to ve vysokejch otackach a rozhodil si nizky otacky a tak dokola
Jinak Avie nevim, ty stary ludry asi budou radovky, coz je hrozna prehistorie a ve vsech ohledech to mas naprd Hlavne se to blbe serizuje, na to vzdycky nadaval kolega ze to seridil krasne na nizky otacky a ve vysokejch to stalo za hovno. Seridil to ve vysokejch otackach a rozhodil si nizky otacky a tak dokola
21:22:34
10.09.2024
10.09.2024
Milan 136
-> Bukaj 10.09.24 20:18:56: Jo to je ono.
PD je jak říkáš čerpadlo tryska. Rotačka se říká dieselům s rotačním čerpadlem.
Avia má řádové čerpadlo ne?
PD je jak říkáš čerpadlo tryska. Rotačka se říká dieselům s rotačním čerpadlem.
Avia má řádové čerpadlo ne?
20:32:24
10.09.2024
10.09.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A co je lepší? Rotačka nebo PD?
A to, co má Avie je co? To není ani rotačka, ani PD - tam je (pokud vím) jedno čerpadlo s vačkou, které přímo dávkuje palivo pro jednotlivé válce, nebo se pletu?
A to, co má Avie je co? To není ani rotačka, ani PD - tam je (pokud vím) jedno čerpadlo s vačkou, které přímo dávkuje palivo pro jednotlivé válce, nebo se pletu?
20:22:18
10.09.2024
10.09.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 10.09.24 20:12:34: PD mas v jednom dilu dohromady jak vstrikovac, tak cerpadlo. U rotacky mas jeden "generator tlaku" a rozdelovaci hlava rozdeluje tlak do jednotlivych vstrikovacu...
Treba John Deere ma ty PD jednotky rozdeleny, ze mas jeden dil vstrikovac a druhej dil cerpadlo a je to spojeny kratkou trubickou.
Treba John Deere ma ty PD jednotky rozdeleny, ze mas jeden dil vstrikovac a druhej dil cerpadlo a je to spojeny kratkou trubickou.
20:19:28
10.09.2024
10.09.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136 10.09.24 11:42:35: Dily Engineteam jsou shit? To by me zajimalo...
20:18:56
10.09.2024
10.09.2024
Bukaj
-> Milan 136 10.09.24 11:42:35: A je INA to samé, co Schaeffler - INA? Tohle by bylo ok? autodilos.cz/autodily/zdv
ihatko-ventilu-74511593
20:13:44
10.09.2024
10.09.2024
Bukaj
-> saskyn2 10.09.24 10:22:53: Výborně! Co za ňu chceš a můžu se stavit zítra?
20:12:34
10.09.2024
10.09.2024
Bukaj
-> palinator 10.09.24 08:46:35: Pojmy "PD" a "rotačka" znám z Virtu, ale vím jen, že označují smradlavé nafťáky...
PD je zkratka Pumpe - Düse (čerpadlo - tryska), ale to je tak vše, co vim - nikdy jsem nekoumal, co to znamená. A "rotačka" netuším, co je (vždyť přece každý motor rotuje, né?)
PD je zkratka Pumpe - Düse (čerpadlo - tryska), ale to je tak vše, co vim - nikdy jsem nekoumal, co to znamená. A "rotačka" netuším, co je (vždyť přece každý motor rotuje, né?)
20:03:16
10.09.2024
10.09.2024
Anacron
Ahoj, mám možná hloupý dotaz, ale v tomhle se vůbec nevyznám. Koupil jsem Octavii 2 1.9 TDi (jak jinak ) před facelift a majitel říkal, že je možná načipovaná od předchozího majitele. Problém je, že když ji přišlápnu v kopci a na trojku vytočím třeba na 3500-4000 ot./min, tak v bočním zpětném zrcátku vidím trochu kouře. Není to žádný vrhač tmy ani sazomet, ale na emisích se na to moc netvářili. Je možné, že by za to mohl ten chip tuning a co by obnášelo to vrátit? Dá se vůbec nějak lajcky zjistit, že to je načipované? Táhne hezky, ale srovnání s jinou nemám.
11:42:35
10.09.2024
10.09.2024
Milan 136
-> palinator 10.09.24 08:43:11: Když dáš nějaký engineteam a podobně, tak asi ano.
Ale černá ina asi jediná nějak funguje. Nebo pak origo - taky černá ina
Ale černá ina asi jediná nějak funguje. Nebo pak origo - taky černá ina
10:22:53
10.09.2024
10.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: jinak vačku mám, sice už má něco za sebou ale bude fungovat asi dýl jak nějaká druhoška.
09:47:04
10.09.2024
10.09.2024
palinator
-> Jarda/felda:
Dal jsem to spíš pod jakejma typama to má hledat..
Dal jsem to spíš pod jakejma typama to má hledat..
09:17:00
10.09.2024
10.09.2024
Jarda/felda
-> palinator 10.09.24 08:46:35: tyhle se šedým vrškem jsem měl a nic moc lepší jsou tyhle celočerný allegro.cz/nabidka/8-x-sk
lenice-ventilu-vw-passat-g
olf-1-9-2-0-tdi-1358481217
0?utm_feed=7...
08:55:36
10.09.2024
10.09.2024
saskyn2
Kod motoru by mohl být na štítku na krytu rozvodů, na štítku u rezervy, v servisce, v techničáku, v malém techničáku ve variantě, a u novějších aut bývá i na výrobním štítku ale to myslím u O1 ještě nebude. Jinak pokud je to 74kw tak to bude AXR nebo ATD.
08:46:35
10.09.2024
10.09.2024
palinator
-> Bukaj:
Kód motoru by měl bejt na bloku, ale nevim jestli půjde vidět, bejvá to různě zasraný a ještě je potřeba se koukat přes zrcátko.. Každopádně zdvihátka jsou asi pro PD všechny stejný.. Rozdíl mezi PD a rotačkou doufám chápeš když už máš sundaný víko ventilů..
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/038109309c-zdvihatko -ventilu-hydrostel-ina-381 4.html
Kód motoru by měl bejt na bloku, ale nevim jestli půjde vidět, bejvá to různě zasraný a ještě je potřeba se koukat přes zrcátko.. Každopádně zdvihátka jsou asi pro PD všechny stejný.. Rozdíl mezi PD a rotačkou doufám chápeš když už máš sundaný víko ventilů..
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/038109309c-zdvihatko -ventilu-hydrostel-ina-381 4.html
08:43:11
10.09.2024
10.09.2024
palinator
-> Milan 136:
A stojej za něco? Občas se vyměněj zdvihátka a je to horší než předtim..
A stojej za něco? Občas se vyměněj zdvihátka a je to horší než předtim..
07:13:01
10.09.2024
10.09.2024
Bukaj
-> Milan 136: Já vlastně ani nevím, co je to za motor...
Kde najdu kód motoru (papíry u sebe nemám).
Případně dle VIN?
Kde najdu kód motoru (papíry u sebe nemám).
Případně dle VIN?
07:01:00
10.09.2024
10.09.2024
Milan 136
-> Bukaj 09.09.24 23:02:52: Zdvihátka určitě všechna nová. Ty na odkazu jsou na starej diesel. Na PD musí být černý s DLC povrchem.
Ina dělá sadu.
Ina dělá sadu.
23:02:52
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
-> saskyn2: Aha, už tomu rozumím - nenastavuje se vůle v klidovém stavu mezi vačkou a rolnou, ale ve zmáčknutém stavu se jen šroub dotáhne na doraz a povolí o půlotáčku, díky
A zdvihátka asi rovnou vyměnit všechna za nová?
Je to toto (nejsem si jist, jestli se liší pro různé verze 1,9TDI)? www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-ina-11031.html
A zdvihátka asi rovnou vyměnit všechna za nová?
Je to toto (nejsem si jist, jestli se liší pro různé verze 1,9TDI)? www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-ina-11031.html
22:42:18
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: zdvihátka-hydroštely bych asi nějaký taky našel, ale raději kup nový. Normálně točíš motorem - vačkou tak aby bylo vahadlo co nejvíc zmačknuté, dotáhneš šroub co jde(bez vůle) povolíš o 180 abys tam měl vůli. Na úchylkoměr ser, ten není třeba, ale jinak takhle www.google.com/search?sca
_esv=a7...
22:25:54
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
-> saskyn2: Asi nerozumím, jak to myslíš - "dojedeš na maximum zmáčknutí a povolíš o 180°" - jako pootáčením vačky? Předpokládám, že v nejnižším zdvihu (v klidové poloze) nastavuji vůli? A jaká ta vůle má být?
A zdvihátka budeš k té vačce taky mít, nebo se dají normálně koupit? To jsou ony pověstné "hydroštely"? Ty je třeba nějak plnit olejem nebo je to PnP?
A zdvihátka budeš k té vačce taky mít, nebo se dají normálně koupit? To jsou ony pověstné "hydroštely"? Ty je třeba nějak plnit olejem nebo je to PnP?
22:18:34
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: Dojedeš na maximum zmáčknutí toho vahadla a pak ho povolíš o 180 stupnů, něco jako ventily na 120.
22:15:46
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
Uf, tak to jsou potěšující zprávy
-> Milan 136: Tenhle motor není tak čistej, jako to na Tvé fotce, takže jsem tam ty šroubky přes černej olej neviděl
A pak mne ještě bude zajímat, jak se nastavují ty 4 vahadla s rolnami (asi ke vstřikům?), ale to je ještě předčasné
-> Milan 136: Tenhle motor není tak čistej, jako to na Tvé fotce, takže jsem tam ty šroubky přes černej olej neviděl
A pak mne ještě bude zajímat, jak se nastavují ty 4 vahadla s rolnami (asi ke vstřikům?), ale to je ještě předčasné
22:04:29
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj 09.09.24 21:22:58: tu vačku kouknu, ale myslím že ji mám. Ne ty šrouby co drží hlavu hlavně nepovoluj, to jednou udělal bývalý kolega, myslel jsem že ho zabiju
21:58:35
09.09.2024
09.09.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 09.09.24 21:22:58: pd vahadla mají svoje šrouby, hlavu nedrží pak má vačka klemy který drží M6 šroubky ty určitě dej nový
ps: pokud nemáš "malý momenťák" tak si ho taky sežen všechny tyhle šroubky mají sranda momenty a úhel na dotažení
ps: pokud nemáš "malý momenťák" tak si ho taky sežen všechny tyhle šroubky mají sranda momenty a úhel na dotažení
21:57:02
09.09.2024
09.09.2024
Milan 136
-> Bukaj 09.09.24 21:22:58: Jsem to říkal, že bude díra ve zdvihátku.
Na rozebrání úplně třeba nejsou. Ale na napnutí řemenu ano.
Jinak hlavové šrouby se nevyndavají.
Na rozebrání úplně třeba nejsou. Ale na napnutí řemenu ano.
Jinak hlavové šrouby se nevyndavají.
21:22:58
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
-> saskyn2: Tak jsem odkryl rozvod a je to jednodušší, než jsem myslel - ty přípravky ani nejsou potřeba...
...Také jsem blíže ohledal vačkový hřídel a zdvihátka a měls´ pravdu - první zdvihátko a jeho vačka je v háji.
Takže kdybys našel nějakou slušnou vačku, tak Tě jí rád zbavím
Ale ještě mne děsí jedna věc - vypadá to, že u toho motoru drží horní víka vačky na šroubech, které zároveň drží hlavu k bloku - je má domněnka správná?
A pokud ano, dá se to nějak rozebrat bez demontáže hlavy (vypouštění chladicí kapaliny a výměny těsnění pod hlavou) - třeba sundavat jedno víko po druhém a opět vrátit šrouby? Nebo je prostě nutnost kvůli vačce vypustit vodu a vyměnit těsnění?
...Také jsem blíže ohledal vačkový hřídel a zdvihátka a měls´ pravdu - první zdvihátko a jeho vačka je v háji.
Takže kdybys našel nějakou slušnou vačku, tak Tě jí rád zbavím
Ale ještě mne děsí jedna věc - vypadá to, že u toho motoru drží horní víka vačky na šroubech, které zároveň drží hlavu k bloku - je má domněnka správná?
A pokud ano, dá se to nějak rozebrat bez demontáže hlavy (vypouštění chladicí kapaliny a výměny těsnění pod hlavou) - třeba sundavat jedno víko po druhém a opět vrátit šrouby? Nebo je prostě nutnost kvůli vačce vypustit vodu a vyměnit těsnění?
11:05:03
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: Jinak ten hřebínek je na kliku, šipka proti šipce podle toho co tam máš to tam dáš za typ přípravku. A pak tím trnem zaaretuješ vačku do dírky. Dvě otáčky kliky=jedna otáčka vačky
11:02:58
09.09.2024
09.09.2024
saskyn2
10:36:44
09.09.2024
09.09.2024
Bukaj
Tak mám doma tu sadu na aretaci rozvodů -> saskyn2 29.08.24 10:14:42: a bláhově jsem se domníval, že tam bude nějaký návod k použití, ale nic takového tam není...
Co kam nasadit a v jaké poloze kol rozvodu?
Co kam nasadit a v jaké poloze kol rozvodu?
21:16:26
02.09.2024
02.09.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Ja ti to rikal Jaromire Radost toto opravovat...
21:01:21
02.09.2024
02.09.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: tak asi to fakt bude tim vstřikem, čerpadlo vyměněný a ted to pro změnu tlačí naftu-bublinky do přívodu
10:40:36
29.08.2024
29.08.2024
Bukaj
Tak koupím přípravky a zkusím to rozebrat. Pak někdy dám vědět.
Budu doufat, že není někde ulomený kus ventilu a že by se to mohlo vyřešit bez demontáže hlavy...
Budu doufat, že není někde ulomený kus ventilu a že by se to mohlo vyřešit bez demontáže hlavy...
10:34:49
29.08.2024
29.08.2024
Jarda/felda
-> palinator 29.08.24 10:24:00: u e4+ to nejni tak snadný pouhým zaslepením se zapíše chyba a rozsvítí kontrolka motoru, je třeba to SW ošetřit
10:33:27
29.08.2024
29.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 29.08.24 10:02:59: ano vačkový kolo má šrouby na doladění vzájemný polohy vačky a kliky, to se pak dělá podle diagnostiky
10:24:00
29.08.2024
29.08.2024
palinator
-> Bukaj:
EGR se dá deaktivovat, ale dneska bych to už asi nedělal. Jednou za život toho auta EGR a sání vyčistit a děj se vůle boží. Je to prostě diesel.
EGR se dá deaktivovat, ale dneska bych to už asi nedělal. Jednou za život toho auta EGR a sání vyčistit a děj se vůle boží. Je to prostě diesel.
10:22:57
29.08.2024
29.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj: Jak píše saskyn nejdřív si sežen přípravky, na kliku nasadíš hřebínek (na rozvodovým kole a na přípravku jsou šipky ty musí být proti sobě při nasazení a čepík zapadne do dirky v bloku) vačku zaaretuješ kolíkem pak můžeš začít rozebírat
10:14:42
29.08.2024
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj: Jinak než to budeš rozebírat, tak si rozvody nastav na přípravky, dolu se dává takový hřebínem, nahoru tyčka-ta se dá nahradit 6mm vrtákem
Tohle www.autodily-pema.cz/quat ros-aretace-motoru-vag-1.2 -1.4-1.6-1.9-2.0-tdi-qs103 65?utm_source...
Tohle www.autodily-pema.cz/quat ros-aretace-motoru-vag-1.2 -1.4-1.6-1.9-2.0-tdi-qs103 65?utm_source...
10:12:47
29.08.2024
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj 29.08.24 10:04:58: to je tandemový čerpadlo, je to vývěva na vzduch a tlačí to naftu do vstřiků, proto tam jsou palivový hadičky
10:11:15
29.08.2024
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj 29.08.24 09:50:16: to je egr a zahumusený je to takhle běžně