Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18541 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 04.01.2015 do 16.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
11:06:51
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 09.09.2024 11:06:51
upraveno 1x, naposled 09.09.2024 11:07:38
11:05:03
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: Jinak ten hřebínek je na kliku, šipka proti šipce podle toho co tam máš to tam dáš za typ přípravku. A pak tím trnem zaaretuješ vačku do dírky. Dvě otáčky kliky=jedna otáčka vačky
11:02:58
09.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: Chceš něco ofotit z elsy? Možná jednodušší podle youtube Např tady
4K | Výměna rozvodů Škoda Octavia II - 2.0 TDI PD | Nájezd 300k | Makej sám_36
10:36:44
09.09.2024
Bukaj
Tak mám doma tu sadu na aretaci rozvodů -> saskyn2 29.08.24 10:14:42: a bláhově jsem se domníval, že tam bude nějaký návod k použití, ale nic takového tam není...8

Co kam nasadit a v jaké poloze kol rozvodu?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 09.09.2024 10:36:44
21:16:26
02.09.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Ja ti to rikal Jaromire 3 Radost toto opravovat...
21:01:21
02.09.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: tak asi to fakt bude tim vstřikem, čerpadlo vyměněný a ted to pro změnu tlačí naftu-bublinky do přívodu 9 9
10:40:36
29.08.2024
Bukaj
Tak koupím přípravky a zkusím to rozebrat. Pak někdy dám vědět.

Budu doufat, že není někde ulomený kus ventilu a že by se to mohlo vyřešit bez demontáže hlavy...
10:34:49
29.08.2024
Jarda/felda
-> palinator 29.08.24 10:24:00: u e4+ to nejni tak snadný 8 pouhým zaslepením se zapíše chyba a rozsvítí kontrolka motoru, je třeba to SW ošetřit
10:33:27
29.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 29.08.24 10:02:59: ano vačkový kolo má šrouby na doladění vzájemný polohy vačky a kliky, to se pak dělá podle diagnostiky 4
10:24:00
29.08.2024
palinator
-> Bukaj:

EGR se dá deaktivovat, ale dneska bych to už asi nedělal. Jednou za život toho auta EGR a sání vyčistit a děj se vůle boží. Je to prostě diesel.
upraveno 1x, naposled 29.08.2024 10:24:19
10:22:57
29.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj: Jak píše saskyn nejdřív si sežen přípravky, na kliku nasadíš hřebínek (na rozvodovým kole a na přípravku jsou šipky ty musí být proti sobě při nasazení a čepík zapadne do dirky v bloku) vačku zaaretuješ kolíkem pak můžeš začít rozebírat 4
10:14:42
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj: Jinak než to budeš rozebírat, tak si rozvody nastav na přípravky, dolu se dává takový hřebínem, nahoru tyčka-ta se dá nahradit 6mm vrtákem

Tohle www.autodily-pema.cz/quat ros-aretace-motoru-vag-1.2 -1.4-1.6-1.9-2.0-tdi-qs103 65?utm_source...
10:12:47
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj 29.08.24 10:04:58: to je tandemový čerpadlo, je to vývěva na vzduch a tlačí to naftu do vstřiků, proto tam jsou palivový hadičky
10:11:15
29.08.2024
saskyn2
-> Bukaj 29.08.24 09:50:16: to je egr a zahumusený je to takhle běžně
10:06:13
29.08.2024
Bukaj
-> Milan 136 29.08.24 09:55:11: A dá se tomu nějak zabránit?
10:04:58
29.08.2024
Bukaj
"Domeček" Bosch:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 10:04:58
10:02:59
29.08.2024
Bukaj
A teď k těm dotazům:

1) Než sundám vačku, tak bych se ujistil, zda musím někde něco poznačit (vzájemnou polohu kol na rozvodech atd, nebo to lze rozebrat a následně podle nějakých továrních "rysek" poskládat?

2) Vačkové rozvodové kolo je k vačce chyceno třemi šrouby a v kole jsou oválné otvory (asi na nějaké jemné doladění rozvodového mechanismu) - je patrné, že v nedávné minulosti někdo měnil polohu kola. Správnou polohu kola budu pak schopen nastavit (za předpokladu, že ten motor nebude na odpis)? Viz obrázek:

3) na druhém konci vačky je "domeček" (něco od Bosch) - to je co zač (předpokládám vývěva pro posilovač brzd - dle hadice k posilovači - ale proč do toho vedou palivové hadičky?) a musím to sundavat při demontáži vačky, nebo je do toho jen zasunuta a lze ji vysunout s ponecháním "domečku" na místě?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 10:02:59
09:55:11
29.08.2024
Milan 136
-> Bukaj 29.08.24 09:52:20: Tohle je bohužel "normální".
09:54:28
29.08.2024
Bukaj
Pohled do sání78
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 09:54:28
09:52:20
29.08.2024
Bukaj
"Ventil" z druhé strany:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 09:52:20
09:50:16
29.08.2024
Bukaj
Hned za klapkou je cosi - asi nějaký podtlakový ventil - co je zahumusené už dost a pochybuji, že to ještě funguje. Je to připojené asi na nějakou větev výfukového potrubí - podle nerezové trubky a podle toho, že v té trubce a přírubě za ní je karbon sušší - vypálený?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 09:50:16
09:46:56
29.08.2024
Bukaj
...respektive za klapkou:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 09:46:56
09:45:00
29.08.2024
Bukaj
-> saskyn2 02.08.24 00:20:55: Tak jsem dneska shodil víko vačky a moudrý z toho nejsem, takže pár dotazů:

Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?

Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy9 Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 09:45:00
22:07:11
16.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: kdyby netěsnil vstřik tak to bude hulit 8 tohle nezakouří 4
21:25:38
16.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Nemuze ta pena jit ze vstrikovacu? Jak je to tam zapojeny? Vis, jakoze by kompresni tlak zpetne proudil pres netesnici vstrik a dostavalo se to do vratky...
21:23:39
16.08.2024
Jarda/felda
21:20:07
16.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Tyvole takze fakt cerpadlo v prdeli?
20:41:33
16.08.2024
Jarda/felda
-> Jarda/felda 15.08.24 17:38:10: tak jsem to zakřiknul, dneska jsem dal průhledný hadice a do čerpadla saje krásně bez bublin a z přepadu jede skoro pěna 8 8
11:51:23
16.08.2024
Jirik_Tuňák1983
11:41:02
16.08.2024
Sita
-> Jirik_Tuňák1983: neni tady rec o sedanu s plastama z kombiku?
upraveno 2x, naposled 16.08.2024 11:44:46
11:27:03
16.08.2024
Jirik_Tuňák1983
-> MXMarek 15.08.24 22:01:42: Mi se to nelíbí u žádného auta a na značce nezáleží. Kdyby ty stříbrný "jakoby" ozdůbky byly z nerezu, tak prosím, takhle mi to přijde jako když se nějakej vesničan dostal k plechovce stříbřenky. 3
22:01:42
15.08.2024
MXMarek
-> Nwkt 15.08.24 16:20:50: me se originalni scout vzhledove fakt strasne moc libi, ale tohle je teda hnus 3
17:38:10
15.08.2024
Jarda/felda
-> Jarda/felda 11.08.24 16:17:29: tak to vypadá že to všechno dělal termoventil (to černý plastový Téčko na filtru) 9
16:20:50
15.08.2024
Nwkt
Potkal jsem jeden zajímavej počin 2
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Nwkt vložen 15.08.2024 16:20:50
06:59:58
12.08.2024
jans
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jen pro info, kolegovi to po dotazu vysvětlili takto: položka znamená, dobíjení 12V soustavy externím zdrojem, během napojení vozu na diagnostiku a během prací při zapnutém zapalování.



Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
upraveno 1x, naposled 12.08.2024 07:00:27
17:14:17
11.08.2024
Milan 136
Možná blbost. Ale co víčko nádrže? Zkus to bez něj, nebo s povoleným.
16:43:33
11.08.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:38:15: mam tu přímo odsavačku sady-naradi.heureka.cz/ya to-yt-0673 můžu to zkusit s ní
16:42:20
11.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:36:17: chcíplo to na vycucnutí nafty z filtru, v tu chvíly jsem to přitáhnul, vyčistil sací koš v nádrži a vyměnil filtr pak pořád běhaly bubliny takže jsem provrtal zpětný ventil v nádrži (koš opět venku) a přidán druhý zpětný ventil a pořád žádná změna 8
16:38:15
11.08.2024
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: zkus to podtlakem. Jestli dostanes naftu k motoru rucni pumpickou. Treba tou blbosti na vymenu oleje v sekacce.

Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
16:36:17
11.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Ale profouknuti furt neznamena, ze neni derava. Ofce ma to vedeni pod podlahou v takovym tunelu ne? Neni to prervany? A jak to bylo, tys menil filtr a uz to nejde rozjet nebo to chciplo nekde a borec ti to dal na servis?
upraveno 1x, naposled 11.08.2024 16:37:24
16:34:43
11.08.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:31:00: jo klasická 81kw rotačka 8 v nádrži je to průchozí koš byl venku dvakrát, po odpojení jsem byl schopnej tu hadici samotnou profouknout hubou 4
16:31:00
11.08.2024
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: neni to 4x4?

Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.

Edit: mluvime doufam o rotacce.
upraveno 1x, naposled 11.08.2024 16:32:53
16:29:41
11.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:26:54: když jsem dal před filtr flašku tak to běželo 8 vedení vypadá dobře- loužičky nenechává 8
16:26:54
11.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: No a nemas deravy vedeni, ze to saje vzduch misto nafty? Nebo v pici podavaci cerpadlo v cerpadle?
upraveno 1x, naposled 11.08.2024 16:27:19
16:17:29
11.08.2024
Jarda/felda
Mám tu jednu specialitu O1 tdi nesaje naftu z nádrže 9 vždycky jenom vycucne co naleju do filtru a pak se zavzdušní 8 vedení je průchozí, zpětný ventilky jsem provrtal a dal jiný na hadici a pořád to dělá 8



e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
upraveno 1x, naposled 11.08.2024 16:19:22
08:01:02
03.08.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

3
20:36:07
02.08.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 02.08.24 19:03:51: Přesně tak. Sice o tom nic nevím, ale chci tě podpořit. 1
19:03:51
02.08.2024
Milan 136
18:05:10
02.08.2024
saskyn2
-> Jarda/felda: to si pleteš s BLS, žádný BXE nemělo DPF jak píše Milan ale jestli to je stejný se 74Kw fakt nevím
17:44:07
02.08.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 02.08.24 16:43:49: ve škodovce ne, ale v jiných koncernových autech ho mohlo mít 4
Extreme Tyres