-> Pavel P@nkáč:
Dělá se to tímhle, je to "volnoběžná dávka":
Login 12233
Přizpůsobení kanál 01
Hodnotu dát co největší...
tím se to ochudí a má to výrazně tupější odezvu na plyn. U Toleda jsem s tím hejbal na emise největší, na ježdění nejmenší, líbilo se mi, jak to nečeká tak úpěnlivě na turbo a lépe reaguje. Za cenu lehce vyšší kouřivosti. Na spotřebu to vliv nemá, jen se hodně mění odchylka spotřeby na palubáku.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator: to jde pouze startovací dávka ne? dát nějakou mrtvou nebo polomrtvou váhu vzduchu, ukáže malý průtok vzduchu a jednotka dá měně nafty - měla by být nižší kouřivost.....
-> charon:
Co mu na emise přes VAG snížit dávku, ať má větší přebytek vzduchu?
Co mu na emise přes VAG snížit dávku, ať má větší přebytek vzduchu?
-> charon 09.10.23 12:02:16: egr zahnojenej nebude tam je průtok dostatečný, ten špunt bude až dál v sání ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Auto má najeto poctivejch cca 310 000 km. Kolega si ho totiž dovedl z Holandska od nějakýho strejčka co byl první majutel a od něj jsem ho pak koupil já.
Kat tam je, resp. vysypanej není. Na EGR jsem se nekoukal, ale poslední roky byl vždy čistej. nafta se bere přes zimu Verva nebo ekvivalent, přes léto obyč u Benziny nebo OMV.
posledně a předposledně se dělali emise vždycky napodruhý.
Před čtyřme rokama byla prodřená hadice k regulaci, po výměně za silikonový to prošlo. Teď jsou hadice stále ve 100% stavu. Limity n emisích tenkrát splněny u horní hranice.
Před dvouma rokama byla totálně zatuhnutá regulace turba, turbo tlačilo pořád plnej tlak. To už jsem dával servismanovi, kterej vyměnil turbo za jiné s tím, že to moje pošle na repas a pak se to překope zpátky. S tím vyměněným turbem to prošlo bez problémů, limity splněny s přehledem. Bohuželů servisák týden potom zemřel a turbo se už nedořešilo - nebylo s kým.
A tentokrát opět vysoká kouřivost a zdá se mi, že regulace jde ztuha. Proto bych potřeboval vědět, jak moc lehce má jít. Případně zda koupit repasované turbo a tom jen nahodit? Je potřeba pak něco donastavovat s pomocí diagnostiky? Mechanicky bych si to udělal ...
Jinak manželka nerozhoduje, ale je to "její" auto. V zájmu zachování časprostorové kontinuity a klidu v domáctnosti je potřeba některý rozhodnutí něchat na ní.
Kat tam je, resp. vysypanej není. Na EGR jsem se nekoukal, ale poslední roky byl vždy čistej. nafta se bere přes zimu Verva nebo ekvivalent, přes léto obyč u Benziny nebo OMV.
posledně a předposledně se dělali emise vždycky napodruhý.
Před čtyřme rokama byla prodřená hadice k regulaci, po výměně za silikonový to prošlo. Teď jsou hadice stále ve 100% stavu. Limity n emisích tenkrát splněny u horní hranice.
Před dvouma rokama byla totálně zatuhnutá regulace turba, turbo tlačilo pořád plnej tlak. To už jsem dával servismanovi, kterej vyměnil turbo za jiné s tím, že to moje pošle na repas a pak se to překope zpátky. S tím vyměněným turbem to prošlo bez problémů, limity splněny s přehledem. Bohuželů servisák týden potom zemřel a turbo se už nedořešilo - nebylo s kým.
A tentokrát opět vysoká kouřivost a zdá se mi, že regulace jde ztuha. Proto bych potřeboval vědět, jak moc lehce má jít. Případně zda koupit repasované turbo a tom jen nahodit? Je potřeba pak něco donastavovat s pomocí diagnostiky? Mechanicky bych si to udělal ...
Jinak manželka nerozhoduje, ale je to "její" auto. V zájmu zachování časprostorové kontinuity a klidu v domáctnosti je potřeba některý rozhodnutí něchat na ní.
-> charon 09.10.23 07:28:09: skromně bych tipnul že bude zasraný sání pokud ještě není zaslepený egr ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 09.10.23 09:12:06: tady je jen oxydační kat ten nemá vliv na množství kouře- pokud se nepřicpe a na měření se nezačne profukovat
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 09.10.23 07:28:09: Servisákovi si to měl dát hned a prošlo by to
Jak to je zapsaný v systému, tak se pod to nikdo jinej nepodepíše, nejlepší je, když někdo neprojede, a zákoš to servisákovi jakože zapomene říct - asi si myslí že se na to nepřijde kokot
Takže jedině to asi opravit, ale spíš počítej, že tam už nebude kat/bude špatný čerpadlo/vstřiky všechno pěkně mastný opravy. Možná bych fo fakt zkusil s nějakou chemií vyjezdit nádrž, pořádně tomu dávat za uši a pak další pokus...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 09.10.23 07:28:09: obtoky se nezanáší ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> charon 09.10.23 07:28:09: A u vás je manželka ten člen rodiny, který o tom rozhoduje? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kolegové, prisím o radu:
Octa1 1.9 TDi 66kW z roku 2000, motor AGR. Opět neprojito emisemi, vysoká kouřivat. během deseti pokudů na emisích pokles z 2,1 na 1,27 (limit je tuším 0,9 a rozptyl měření max 20%). Na STK mi techik poradil čistící chemii od STP, tu jsem tak zkuil nalejt a uvidíme. Je ptravda, že s autem se jezdí celkem krátké trasy a menželka si nedá vysvětlit, že by to chtělo benzíňák.
Včera jsem koukal na stav regulace resp. ovládání wastegate.
Pokud se zapřu šroubovákem o matku nastavení zdvihu (dékly tyčky), tak s tim hnu. Rukou na volno je o fous, ale je tam blbej přístup a já mám celkem velký hnáty. Jak moc lehce/težko má ovládání regulace jít?Má smysl se to pokoušet nějak rozjebat? Má smysl měnit samotný ovládání, resp. je potřeba nastavit něco jihé než dělku zdvihu podle toho co tam je? nebo se na to mam vybodnou a dát to nějakýmu servisákovi?
Octa1 1.9 TDi 66kW z roku 2000, motor AGR. Opět neprojito emisemi, vysoká kouřivat. během deseti pokudů na emisích pokles z 2,1 na 1,27 (limit je tuším 0,9 a rozptyl měření max 20%). Na STK mi techik poradil čistící chemii od STP, tu jsem tak zkuil nalejt a uvidíme. Je ptravda, že s autem se jezdí celkem krátké trasy a menželka si nedá vysvětlit, že by to chtělo benzíňák.
Včera jsem koukal na stav regulace resp. ovládání wastegate.
Pokud se zapřu šroubovákem o matku nastavení zdvihu (dékly tyčky), tak s tim hnu. Rukou na volno je o fous, ale je tam blbej přístup a já mám celkem velký hnáty. Jak moc lehce/težko má ovládání regulace jít?Má smysl se to pokoušet nějak rozjebat? Má smysl měnit samotný ovládání, resp. je potřeba nastavit něco jihé než dělku zdvihu podle toho co tam je? nebo se na to mam vybodnou a dát to nějakýmu servisákovi?
-> Jarda/felda:
Jenže proč se s tim srát, když je všude tři prdele aut s tažným?
-> Pavel P..: -> msar:
Předám info, díky za nabídky.
Jenže proč se s tim srát, když je všude tři prdele aut s tažným?
-> Pavel P..: -> msar:
Předám info, díky za nabídky.
Taky bych tu měl mýho passata... neni to žádná leštěnka ale je spolehlivej a má tažný... 1,9TDi 81kW![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
>palinator Jaký má na to rozpočet? Passata b5.5 1.9tdi 96kw (kombi s tažným) nechce?
-> vhml:
Jako že se to turbo přetočilo jo?
Jako že se to turbo přetočilo jo?
-> palinator 29.09.23 13:57:07: jo. Jezdi to normalne, jen to hulí a jak dela v risi, tak to radsi odstavil nez se tam dohadovat. Spadla hadice od intercooleru a jak to bylo roztoceny tak se trochu mazlo
-> Jarda/felda:
Ta podpírá strop a nemá tažné.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml:
A s padlým turbem to ujede 250 km sem bez toho aniž by to nešlo vypnout?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ta podpírá strop a nemá tažné.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml:
A s padlým turbem to ujede 250 km sem bez toho aniž by to nešlo vypnout?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 29.09.23 11:45:44: soused prodává. Schnily to neni, jen tomu padlo turbo. Asi klidne pujde s cenou i niz at uz to jde z baraku. Na stavbu idealka a vzdycky si toho hledel protoze jezdil dalky auto.bazos.cz/inzerat/...
/skoda-octavia-combi-19tdi
-66kw-alh.php
Neví někdo o nějaký Ovci konby s tažným (nebo něco podobnýho koncertovýho)? Kolega shání na stavbu, takže ať to není žádná krasavice. Jen to nemusí bejt shnilý na kaši a bylo by fajn, kdyby to prošlo STK.
-> palinator 28.09.23 13:27:45: na ladaforu psali, že moduly odcházejí kvůli elektrodové vzdálenosti, jak se to snaží natáhnout jiskru, já používám LPG brisky a vzdálenost přes 1 mm nemám..
Ale odcházely i s NGK a naposled jsem tam měl LPG Bosch, které se teda neosvedcily
Ale odcházely i s NGK a naposled jsem tam měl LPG Bosch, které se teda neosvedcily
-> ajok:
A neodchází to kvůli svíčkám?
A neodchází to kvůli svíčkám?
Tak hlasim na 1.8T za 95tis.km 6.civku :) a to mi tam 2 stary tesly CL5 jeste od predchoziho majitele drzi, takze menim ty druhy dve, vcera mi odesta nova tesla CL5, proto jsem ji kupoval, ze ty dve jsou stale funkcni a vypadala jinak, asi moc pres 10tis.km nedala, 2 kusy uz jsem vyreklamoval - magnetti marelli a NGK, tak doufam, ze vyreklamuji i tuto.
Ty dve CL5 stare jsem presunul na 3.a 4. valec a drzi i tam.
Ted chci dat vse z TSi, nekdo na to na 3D tiskne i adaptere, nevite ktere by byly nejlepsi?
Dekuji.
ty adaptery auto.bazos.cz/inzerat/... /adaptery-na-18t-na-tfsi-c ivky.php
nemit tam ty dva drzaky, tak uz bych tech civek spotreboval asi 12 :)))
edit: koukam, ze dala lehce pres 15tis.km a v zaruce jeste je...
Ty dve CL5 stare jsem presunul na 3.a 4. valec a drzi i tam.
Ted chci dat vse z TSi, nekdo na to na 3D tiskne i adaptere, nevite ktere by byly nejlepsi?
Dekuji.
ty adaptery auto.bazos.cz/inzerat/... /adaptery-na-18t-na-tfsi-c ivky.php
nemit tam ty dva drzaky, tak uz bych tech civek spotreboval asi 12 :)))
edit: koukam, ze dala lehce pres 15tis.km a v zaruce jeste je...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.09.23 22:55:03: Je otázka, kolik termostatů a vim já čeho ještě ten Kaďáq má a jak moc by se ti je chtělo vyndavat...
-> Bukaj 26.09.23 22:51:30: Ok. Zítra se stav. Kolegové mají dva proplachy![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Ja se dycky bal to hrotit necim silnym no. Jako moh sem mit od taty D5 (kyselina nejaka), odvapnovac na konvektomaty, ale to sem se bal no ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak. Jen ocet je jen 3% roztok kyseliny octové a navíc smrdí. Tu citronovku si namícháš dle potřeby...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Nebo vocet no. Vzdycky jsem to prolejval hadici z vodovodu (na nizkej tlak) a s vybranym termostatem. Idealne zvlast chlazeni motoru a zvlast topeni. Menit smer proudeni vody, aby se usazeniny rozhejbaly...
Můj postup proplachu je o chlup levnější - potřebuju na to pytlík kyseliny citronové za dvacku a 5-10 litrů destilky na finální proplach...
Zejtra to asi budu dělat na Volvu - sice jsem už před nedávnem vyčistil expanzku, ale teď jsem pořídil novej chladič (původní lehce sákl v pertlu a nedalo mi to) a tak to propláchnu pořádně...![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zejtra to asi budu dělat na Volvu - sice jsem už před nedávnem vyčistil expanzku, ale teď jsem pořídil novej chladič (původní lehce sákl v pertlu a nedalo mi to) a tak to propláchnu pořádně...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 26.09.23 21:22:18: To je rez na dně. Jako ve stoletých rozvodech vody. A ten smrad ![78](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
![78](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
-> saskyn2 26.09.23 14:16:11: To asi nebudou lekníny, že? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
To je fakt strašný. Zlatej žlutej Džondýří CoolGard. Dokonce se da koupit uz normalne dneska. Vymenny interval 6 let...
www.autodily-pema.cz/chla dici-kapalina-john-deere-c ool-gard-ii-5l
www.autodily-pema.cz/chla dici-kapalina-john-deere-c ool-gard-ii-5l
-> Syny 26.09.23 19:20:04: Všechny určitě ne. Hlavně se to děje až na EA 288 a rozhodně ne na všech. Spousta aut má najeto 300 a vodu čistou a jiné má 60 a rez.
-> saskyn2 26.09.23 18:46:47: Pokud tam dáš chemii, pak vodu a pošleš to pryč, tak ano![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale takový postup není moc správný. Na těch mých fotkách je to všechno byla destilka.
-> saskyn2 26.09.23 18:46:47: Pokud tam dáš chemii, pak vodu a pošleš to pryč, tak ano
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale takový postup není moc správný. Na těch mých fotkách je to všechno byla destilka.
-> Syny: Víceméně všechny, pokud to už nenechali vyměnit
-> Nwkt: A tendle stav na fotkách je náhoda nebo to dřív nebo později čeká všecky ty novodobý auta co maj G13?
-> Syny: Dělá se výplach a mění se to za G12 Evo
A dá se tomu nějak zabránit nebo předejít? To se týká tedy jen té G13? Tu je možné případně vyměnit za G12 nebo tak něco? Docela nerad bych tohle u případného budoucího auta řešil
Tim spíš když vidím ty sumy co tady za to lítaj ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milan 136: No cena byla bez nádobky, radiátoru, čistě za proplach. Aha, já myslel že to je levnější právě. A teda to že tam je po proplachu takovejhle humus je normální? Já myslel že ta chemie je právě aby se to odstranilo, ne aby tam toho 80% zůstalo
Jinak se omlouvám nedělalo to Porsche kam jsem ho s tím posílal, ale v Kunraticích. Naštěstí, alespon nejsem za blbce kam jsem ho to poslal.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak se omlouvám nedělalo to Porsche kam jsem ho s tím posílal, ale v Kunraticích. Naštěstí, alespon nejsem za blbce kam jsem ho to poslal.
-> saskyn2 26.09.23 14:14:13: Vůbec o tom nechci hodně dlouho slyšet. Za 9?
Neblázni. Za to pořídíš tak tu chemii, radiátor s těsněním a nádobku.
Pak k tomu potřebuješ hromadu destilky a chladící na finální proplach.
Myslím, že do 20 se to už dávno nevejde. S výměnou nádobky a radiátoru spíš 25-30.
Záleží, kolikrát to opakuješ.
Já to dělal nedávno na Superbu skoro 2 dny![30](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
Příšerný. Ještě teď slyším ten motor v otáčkách. Cyklů vypuštění a naplnění jsem dělal celem 20![69](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/69.gif)
A dělal jsem to tak dlouho, dokud jsem z toho nevypustil čistou vodu. Pak jednou chladící a pak na čisto chladící.
Janak ano, s čistou vodou to vaří hned. Pokaždé otvírání nádobky na několikrát s vyflusaným litrem ven.
A pak ti tam napíšou do postupu, že to máš zkontrolovat endoskopem a v případě nánosu měnit. Asi motor a vše kolem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ten humus, co tam máš na fotkách jsem měl tak v půlce akce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pak k tomu potřebuješ hromadu destilky a chladící na finální proplach.
Myslím, že do 20 se to už dávno nevejde. S výměnou nádobky a radiátoru spíš 25-30.
Záleží, kolikrát to opakuješ.
Já to dělal nedávno na Superbu skoro 2 dny
![30](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
Příšerný. Ještě teď slyším ten motor v otáčkách. Cyklů vypuštění a naplnění jsem dělal celem 20
![69](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/69.gif)
A dělal jsem to tak dlouho, dokud jsem z toho nevypustil čistou vodu. Pak jednou chladící a pak na čisto chladící.
Janak ano, s čistou vodou to vaří hned. Pokaždé otvírání nádobky na několikrát s vyflusaným litrem ven.
A pak ti tam napíšou do postupu, že to máš zkontrolovat endoskopem a v případě nánosu měnit. Asi motor a vše kolem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ten humus, co tam máš na fotkách jsem měl tak v půlce akce.
-> Jirik_Tuňák1983: rok a tři čtvrte
-> saskyn2 26.09.23 16:20:02: Twl, taky si dává brýle opačně jako náš malej.
Vidím dudána, to bude ještě hodně maličká, že?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)