skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> ajok: Tak to už ale určitě nebude 1,8 20V bez turba, ne? 1,8 20V byly právě jen do 1999, kdy je nahradily 1,8T - nebo mám špatné informace?
-> Bukaj 14.09.23 08:27:15: datum prvni registrace je 2001, ale je to face
-> ajok: Vidíš, myslel jsem, že 1,8 20V se dělaly jen v liftback verzi a když v roce 99 přišly kombíky, byly už jen 1,8T...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> jans 13.09.23 12:01:22: ridicuv prah, toho jsem mu lepil skoro pulku a dal je jak papir... to jeste pred 2 lety mel jednu malou dirku, zatky mu chybely - vevnitr naplnene slanym bordelem, v druhem prahu dirka neni, ale kdyz jsem vyndal gumove zaslepky, tak vsude rez, prostriknul jsem to dinitrolem 1000, predni blataky - shnily rozky a orezle po lemech, ohnile pate dvere - ty ja jedine mam teda jen pod sklem horsi, protoze nepomaha vyvoskovani zevnitr, co je asi nejhorsi, ze u neho jsou dost nacnute i vnitrni prahy, na ridicove strane asi 20cm ten prah nebylo ani k cemu varit, ale STK to proslo :), letos jsem u sve ani dutiny delat nechtel, ale kdyz jsem to videl, ja v dutinach nemam nikde znamku koroze, spis kdyz se zacne odlupovat nekde plastizol, tak tam jsou stridave prouzky lehka rez a zinek, tak to beru jen hadrou s benzinem, abych ten zinek neodbrousil, ta rez se setre a strikam to bitumenem a na to barvu
-> ajok: Jako jo, takhle to je. Kombinace benzin jako palivo, malý nájezd a platba servisu, pak to vychází podobně jako u toho souseda.
Ty máš plus v tom, že máš LPG a najel jsi víc, tak Ti ta čísla vycházejí samozřejmě lépe s ohledem na cenu Kč/km.
Jak je na tom ta sousedovic ovce z hlediska koroze po těch 6 letech od dovozu?
EDIT: Doplnil jsi info o korozi, akorát když jsem sepisoval příspěvek ;)
Ty máš plus v tom, že máš LPG a najel jsi víc, tak Ti ta čísla vycházejí samozřejmě lépe s ohledem na cenu Kč/km.
Jak je na tom ta sousedovic ovce z hlediska koroze po těch 6 letech od dovozu?
EDIT: Doplnil jsi info o korozi, akorát když jsem sepisoval příspěvek ;)
Tak po me soused chtel, abych mu dal trochu do cajku auto pred STK, jednickova ovce combi dotazena z D za 80tis.kc, pred 6 lety zachovala, najeto 175tis.km, ted ma najeto 213 a je z ni polovrak po 38tis. km, je to predokolka 20V bez turba, civky mu neodchazeji jako me, ale on to ani neprohreje, dal asi 20tis.kc za 2 sady gum, olej menil jen jednou a rozvody jen reminek, ale pry i tak nechal v servisu 15tis.kc, za benzin dal 120tis.kc, zbytkova hodnota toho vozu muze byt dejme tomu 30tis.kc, tzn. ho kilometr vychazi ted na 205000/38000 na 5,4kc na km
On to nechal hlavne shnit, protoze mu kazdej rikal, ze u toho uz se dutiny nedelaji, takze tomu davam tak max. 4roky, mozna min., ta spojka uz moc neda, jak jsem s tim jel a az na neho vyvaleji v servise cenu, tak to asi hodi do srotu :)
Moje ovce 1.8T 4x4 byla za 50, najel jsem 93tis.km na LPG, vsechno co jsem delat musel i nemusel prave ted atakuje hranici 100 tis.kc (je v tom LPG - 10tis.kc, velke brzdy taky 10tis.kc, spojka, rizeni, dve sady litaku, nekolikery gumy, vsechny mozne opravy a upravy), LPG mi na kilometr vychazi 1,5 kc. Zustatkova hodnota auta je dejme tomu 50tis.kc, za to bych ji nikdy neprodal a mozna by mi to ani nikdo nedal :), ale kdyz to porovnam se sousedovym vrakem... takze to mame kilometr vychazi na 250000/93000 necelych 2,7kc na km
A to me bude kazdej rikat, ze jsem blazen dat do jednickove ovce 100 litru
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
On to nechal hlavne shnit, protoze mu kazdej rikal, ze u toho uz se dutiny nedelaji, takze tomu davam tak max. 4roky, mozna min., ta spojka uz moc neda, jak jsem s tim jel a az na neho vyvaleji v servise cenu, tak to asi hodi do srotu :)
Moje ovce 1.8T 4x4 byla za 50, najel jsem 93tis.km na LPG, vsechno co jsem delat musel i nemusel prave ted atakuje hranici 100 tis.kc (je v tom LPG - 10tis.kc, velke brzdy taky 10tis.kc, spojka, rizeni, dve sady litaku, nekolikery gumy, vsechny mozne opravy a upravy), LPG mi na kilometr vychazi 1,5 kc. Zustatkova hodnota auta je dejme tomu 50tis.kc, za to bych ji nikdy neprodal a mozna by mi to ani nikdo nedal :), ale kdyz to porovnam se sousedovym vrakem... takze to mame kilometr vychazi na 250000/93000 necelych 2,7kc na km
A to me bude kazdej rikat, ze jsem blazen dat do jednickove ovce 100 litru
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 29.08.23 22:04:13: zrovna tak to je O1/passat, stejný číslo a jednotka jak říkáš 5. vrata manuál a passat mikrospínač
pár lidí použilo oktávkový místo těch utopených v passatech a pak čuměli že jim nejde otevřít kufr
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Cumper: jo jako že v nich zdechne mikrospínač, vysílač, nebo pamět. Nedávno známej taky řešil že mu na O1 jednou za čas nejde dálka, ani druhá, tak pořád prudil at mu vyměním komfortku. No nejdřív jsem mu půjčil novou dálku a problém vyřešen. Jinak bacha kdybys náhodou měnil komfortku tak je to snad jedinej díl od koncernu kterej je pod stejným číslem jinej, podle toho jestli jsou 5 vrata manuální, nebo od 2006 na mikrospínač, pak při zamčení odskočej 5 vrata![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Jak jako hotový
To jako že časem může úplně odejít ta elektronika v klíčku že už to nefunguje na DO? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> saskyn2 28.08.23 20:38:02: Taky si myslím, že budou ko.
-> Cumper: tak pokudnjsou původní, tak to frekvencí nebude. Spíš budou ty dálky hotový.
-> saskyn2: Frekvenci nevím, ale klíče jsou oba origo od výroby (vystřelovací) a před výměnou baterky v jednom z nich, to fungovalo. Po výměně baterky v klíči to s ním někdy šlo odemknout ale už ne zamknout, někdy to nešlo vůbec no a teď po pokusu o nákodování to nejde vůbec
-> StepaNoFUN: noo těma nulama si teď nejsem úplně jistej..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: noo těma nulama si teď nejsem úplně jistej..
-> Cumper: A máš správnou frekvenci dálky? 433 nebo 434mhz
-> Cumper: jaký dálky na jakou komfortku? 2001 je zrovna pruserovy zlomový rocnik
-> Cumper: Zadáváš tam tu hodnotu s nulama na začátku?
Ahoj, mám problém se spárováním DO na Octavii 1 (2001), dělám to přes VAG podle tohoto postupu, při zmáčknutí každého z klíčků to v palubce cvakne, ale nejde dálka ani u jednoho... Neví někdo v čem může bejt problém?
Díky!
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> charon: Zaujímavé. Zas som o niečo múdrejší.
-> minno: -> Milan 136:
Nápravnice je napevno v kastli. Silenbloky jdou do zahloubeni v karoserii. Dají se použít excentické šrouby ramen, ale musí se upravit držáky ramen. nebo koupit toto mrtengineering.fi/product s/bmw-e30-gr-a-dtm-rear-ax le-components . Ona to náprava je vpodstatě totožná s vlečkou u řady 742, jen spojení nápravnice x karoserie a napravnice x rameno jsou v originále bez možnosti nastavení. A podelý a příčná rameno je tady z jednoho kusu. ZávodnIčky DTM to řešili trubkovým ramene s unibalama.
Pak se ti na autě blbě sjiždí kola nameříš spíhavost 8 mm a seš ... Přesně toto se mi na E30 stalo. Nastavit to jde jen výměnou nápravnice, ale nové koupit nejde a u použitý je potřeba doufat.
Nebo jinak - E30 toura jsem měl 8 let, komposta mám dva (nápravy jsou totožné, jen je jinej náboj) a nepřišel jsem na to, jak na tom cokoliv nastavi bez zásadnějších úprav. Rozebraný jsem měl obě ...
Nápravnice je napevno v kastli. Silenbloky jdou do zahloubeni v karoserii. Dají se použít excentické šrouby ramen, ale musí se upravit držáky ramen. nebo koupit toto mrtengineering.fi/product s/bmw-e30-gr-a-dtm-rear-ax le-components . Ona to náprava je vpodstatě totožná s vlečkou u řady 742, jen spojení nápravnice x karoserie a napravnice x rameno jsou v originále bez možnosti nastavení. A podelý a příčná rameno je tady z jednoho kusu. ZávodnIčky DTM to řešili trubkovým ramene s unibalama.
Pak se ti na autě blbě sjiždí kola nameříš spíhavost 8 mm a seš ... Přesně toto se mi na E30 stalo. Nastavit to jde jen výměnou nápravnice, ale nové koupit nejde a u použitý je potřeba doufat.
Nebo jinak - E30 toura jsem měl 8 let, komposta mám dva (nápravy jsou totožné, jen je jinej náboj) a nepřišel jsem na to, jak na tom cokoliv nastavi bez zásadnějších úprav. Rozebraný jsem měl obě ...
-> charon 11.08.23 06:32:05: Koukám, jak to vypadá. Tam půjde hýbat celou tou trubkou (nápravnicí) a nastavit souosost.
-> charon 11.08.23 06:32:05: OK. A u toho BMW si si istý, že súososť zadku nejde nastaviť? To sa mi nejako nezdá.
-> minno 10.08.23 16:57:11: Ve smyslu že to není standardní nastavovací bod. Ono se dá lecos malinko upravit, aby se dalo nastavovat, ale bude to mit nejakej prinos? Ano, souosost zadní nápravy nastavvot někde jde. Ale třeba BMW E30/E36 Compact mají zadní napravu napevno v aute a nic se nastavovat nedá (OK dají se udělat Ačka nebo je odstranit, ale jen délkou pružiny nebo podložkama pod ní). Pokud se to neupraví. A u Peugeotu 106 si nejsem jiste jak je to udělané, to jsem ještě nerozdělával
-> Milan 136 10.08.23 23:26:03: S tím se jezdí tankovat k OMW, jak taky často vídám. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435 10.08.23 22:32:35: Co to je, to wv? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jarda/felda 09.08.23 19:55:04: .nj nejlepší jde audi, horší wv sračka škodovce a seatu zbytek
-> Jirik_Tuňák1983 10.08.23 19:38:47: bavime sa o autach ktore boli v zaruke , jazdili na servis a nahlasili hoc aj malinku hrdzu trebars v rohu ....automaticke sme menili dvere.
AK bolo sucastou dvier lepene tesnenie....tak to slo gratis v cene zaruky....aspon u nas.
Mne je obcas do smiechu ked ludia chcu od nas auto ako z fabriky....ked ani ona neda vsetko na 100%....a tych zaruk.....hmmmm a nielen na socialkach ale na autach za ceny domu.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
AK bolo sucastou dvier lepene tesnenie....tak to slo gratis v cene zaruky....aspon u nas.
Mne je obcas do smiechu ked ludia chcu od nas auto ako z fabriky....ked ani ona neda vsetko na 100%....a tych zaruk.....hmmmm a nielen na socialkach ale na autach za ceny domu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545 10.08.23 19:23:27: Jak to myslíš? Povinností zákazníka je zaplatit a povinností dodavatele / výrobce dodat službu nebo výrobek v adekvátní kvalitě. Ne že soused s 30 let starou sračkou bude jezdit a já propadnu po 15 letech podlahou. K tomu by se měl výrobce postavit jinak, než že bude dělat hromádky - tohle zaplatím já a tohle ty.
-> radekp 10.08.23 15:53:33: to by som chcel vediet preco ?
-> Pavel P@nkáč 09.08.23 17:27:27: kto nebol lenivy dostal nove dvere a dalie opravy dost promptne. Asi vedeli preco.
-> radekp 10.08.23 15:53:33: Tady jsou rezavé všechny čtyři kusy dveří, zadní lemy, prahy po otevření dveří a to je jen co je vidět zvenku. Naúčtování těsnění mi přijde jako zvrácenost a negativní reklama zároveň.
-> charon 10.08.23 06:30:28: Nejde nastavit, jakošto je to v stave, že s tým nejde hýbať, alebo ako je to myslené? Na každom aute sa okrem zbiehavosti prednej nápravy nastavuje minimálne súososť zadnej nápravy. Ešte som nevidel auto, ktoré by malo zadnú nápravu napevno s karosériou![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No a odklony predku sa často dajú (aspoň trochu) ladiť aj na aute, na ktorom je to "akože" napevno.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No a odklony predku sa často dajú (aspoň trochu) ladiť aj na aute, na ktorom je to "akože" napevno.
-> Jirik_Tuňák1983: otec taky nechal jedny dveře měnit na záruku. Těsnění mu naúčtovali
-> minno 09.08.23 08:00:47: Nebyl nikdy se žádným. Na sbíhavost mám přípravek (kterje teda asi bude chtít potunit, táta měl mnohem lepší) se kterým si to nastavuju doma a zbytek na žádném z mých bývalých nebo současných aut nejde nastavit ...
-> Jirik_Tuňák1983 09.08.23 16:13:54: jo. lisovali to z nějakýho špatnýho plechu ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Pavel P@nkáč 09.08.23 17:27:27: A pak člověk vidí před domem ségry P205 s původním lakem z roku 1993, která je netknutá. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Byť ji teď pár let má už jen jako víkendovku. Akorát musí vyměnit zadní horní díl nárazníku, protože se v té době sehnal jen krátký. Nějaký kokot jí do toho nacouval a nárazník rozlámal.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Byť ji teď pár let má už jen jako víkendovku. Akorát musí vyměnit zadní horní díl nárazníku, protože se v té době sehnal jen krátký. Nějaký kokot jí do toho nacouval a nárazník rozlámal.
-> Jirik_Tuňák1983: je, bejva i hůř...hodně jich opravovali na záruku
-> gim: jasny no, ted jeste kam zajet, aby to nedopadlo tak, jako vždycky :D
-> Sita: to jsem si po výměně přední nápravy říkal taky, nikam netáhne a neplave, že to bylo možná zbytečný. Pak jsem viděl protokol a byla tam asi 7% sbíhavost
. Zadek se jim po skoro 50 letech podařilo rozhýbat taky, ale tam to nebylo tak zlý.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Čo tu nikto nikdy nebol s autom na geometrii, či čo?
![51](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![51](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No jasne ze jo
Vsak pro zadni viceprvek je serizeni geometrie docela komplexni zalezitost.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.08.23 19:34:08: umí spoustu věcí změřit, ale nic jinýho než zbíhavost zpravidla neumí nastavit ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Syny: Umi servisy merit neco jinyho nez sbihavost?