![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> dragon_cb_cz: Podle me to je regenerace DPF s blbe fungujicim oxidacnim katalyzatorem. U aut s vyssim najezdem (cca treba 200-250 tkm plus) se stava, ze pri regeneraci pri akceleraci auto bile huli (ale jen pri akceleraci), todle bude rekl bych dalsi faze ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 27.06.23 14:31:50: Nevím, ale tohle fakt smrdělo. Jestli voda v naftě tohle dokáže netuším. Ale bylo to dost dusivý.
-> palinator 27.06.23 14:31:50: Misim, že nevim. Ta, za kterou jsem jel naposledy, smrděla strašně pálícím se olejem.
-> dragon_cb_cz 26.06.23 15:15:01: Normální to určitě není. Tam bude něco špatně.
-> dragon_cb_cz 26.06.23 15:15:01: Takhle jsem pár dvojek už viděl, nicméně první stupínek obsazují stabilně Toyoty a jejich veleslavné D4D. To jsou hrozný hnoje...
-> vhml 26.06.23 15:20:21: Mně to taky právě překvapilo, 1.9 TiD (JTD) to má stejně jak popisuješ, max u toho už dost jetýho kombíka co jsem posunul segře to trošku smrdělo, ale rozhodně nic podobnýho. A ani v provozu nic podobnýho moc nepozoruju, to spíš klasický metače briket.
V první chvíli když dojížděl ke křižovatce jsi si myslel, že někdo ocáknul sklo a vítr vzal oblak kapaliny - na tom videu to tolik nevynikne, ale byly to fakt oblaka.
V první chvíli když dojížděl ke křižovatce jsi si myslel, že někdo ocáknul sklo a vítr vzal oblak kapaliny - na tom videu to tolik nevynikne, ale byly to fakt oblaka.
-> dragon_cb_cz 26.06.23 15:15:01: když mi regeneruje ta 1,6, tak to poznáš jen na zvuku a že si děti popálí nohu když lezou do kufru.
-> vhml: Protočení ručiček, zobrazení rychlosti tempomatu, reálná teplota vody, reálná rychlost - ručička, zobrazení malé digitální rychlosti v km/h, tempomat, menu dotankovat ... to je asi tak to hlavní
-> Nwkt 25.06.23 15:19:56: to všechno tam lze vykouzlit? Jen kvůli zobrazování rychlosti asi nemá smysl tě s tím otravovat
-> saskyn2 21.06.23 12:41:17: Nebo zapojíš na zadní okno, pokud nechce měnit panel a bcm
-> vhml: Stav se, zkusíme zapnout ten tempomat. Plus umím další blbosti s těma budíkama
-> Jarda/felda:
Bude k mání liftback Elegance, 1.9, 2004 tuším, béžová, asi 230 najeto, poctivých. Garážováno, dlouholetý 2. majitel. Moc pěkná.
Bude k mání liftback Elegance, 1.9, 2004 tuším, béžová, asi 230 najeto, poctivých. Garážováno, dlouholetý 2. majitel. Moc pěkná.
-> saskyn2: díky
-> marra_rwd: u O3 jsem to nikdy nedodělával, ale na yetinu potřebuješ kabeláž, relátko, panel a musí to podporovat jednotka centrální elektriky, jinak výměna.
klucí, zajímalo by mě, zda má někdo zkušenost s doděláním výhřevu čelního skla (primárně na Yetinu případně O3). Samotné sklo není problém, ale zapojení. Odpovídající panel klimy, kde je origo tlačítko je samozřejmost.. dík
-> Milan 136 18.06.23 19:24:22: a ty anteny teda nejak odchazi bezne jo? Protože ji to prej má měněnou, tak jestli to mohlo hned umřít znova ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> vhml 18.06.23 17:46:44: To bude anténa. Tohle nízký rádio má jen jednu na střeše. Ve skle to nemá.
Jeste mi tam sere neco s radiem. Pise to zkrat anteny. Signal je nahovno. Anteny udajne byla nedavno menena, ale počítám ze taky za neco z vrakace.
Bude to v antene, nebo co tam odchazi?
Bude to v antene, nebo co tam odchazi?
nevíte někdo o nějaké hezké O2 v naftě bez dpf ?
A od Venniho jsem nasal loket v kozichu. Ta bila ani nevypada tak blbe jak jsem cekal, kdyz to ma ty stříbrný plasty.
-> Milan 136 15.06.23 19:16:47: tak jsem to zkousel a nejde to. Prej to asi umi jen dvoulitry.
-> Syny 16.06.23 11:45:16: No právě... hele já předal naftovou 9-3SC segře, jednou za čas když do toho z nějakýho důvodu sednu (třeba teď na chalupě když jsem jel pro benzín do sekačky), tak jen checknu jak na tom filtr je... kupodivu je vždycky v pohodě vyregenerovanej, žádný nakupený přerušený regenerace se nekonaj. Segra ani neví, že tam něco takový probíhá a je happy. Zkus to taky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 16.06.23 10:19:59: Ja se tim zabyvam i bez kontrolky a vadi mi, ze o tom nevim (respektive ze to zjistim nahodou kdyz uz jede z jinych indicii) ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 16.06.23 09:35:44: Nebude ti to vadit, když o tom nebudeš vědět
Nevím no... je to asi jako ukazatel regenerace, jak o tom mluvil -> saskyn2: - že dokud to lidi nemají, tak neřeší píčoviny. Jak jim tam začne něco svítit, tak se tím začnou zabývat a je to v prdeli ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen:
Se stav.. já za tebou nepojedu.. to by trvalo strašně dlouho
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Se stav.. já za tebou nepojedu.. to by trvalo strašně dlouho
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: jasný. Sakra, musím si jízdu s EV někdy vyzkoušet, zatim na mě každej řidič EV hodil bobek :-)
-> Syny 16.06.23 09:37:30: Jo, tohle jsem používal, ale tady u nás mi přijde, že se podmínky na dálnici mění tak často, že stejně jedu pokaždé jinak a je docela problém držet konstantní rychlost na delším úseku.
-> U-Geen: -> darklord:
No, jak se to vezme... Ona jízda s tou elektrikou je výrazně jinačí, než se spalovákem. Neexistuje tam totiž brzdění motorem, navíc je to navzdory malým rozměrům dost těžké... Mnohdy stačí za vesnicí pojebat plyn na podlahu, roztáhnout to na kilo a doplachtí to 80 do vedlejší vesnice.
Takže pokud nechceš šlapat na brzdu, což u EV nechceš, protože i když to začne brzdit elektricky, tak to škrábne i kotouče, musíš kvrdlat s rekuperací na páce. Takže je možná komfortnější mít opřenou nohu na plynu a ovládat to jedním pedálem, než furt něčim někde šudlat.
Skoro bych řek, že ta funkcionalita je žádoucí pro většinu řidičů z titulu efektivity jízdy. Dovedu si totiž představit, že většina na to sere, pak brzdí natvrdo někde v obci a dojezd je v prdeli. Přitom z nějakého prudšího kopce ve vyšších rychlostech má rekuperace co dělat, aby to auto zbrzdila. Vyloženě dobré je to na cestách, kde to člověk nezná, speciálně v noci. Když se člověk cejtí, tak mu prostě přidá.
Jasně, všechno se to točí kolem efektivity/dojezdu. Když se vytáhne argument 1400 km na nádrž, game over. Teda on je to game over i ve srovnání s dojezdem Š120 na dálnici.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No, jak se to vezme... Ona jízda s tou elektrikou je výrazně jinačí, než se spalovákem. Neexistuje tam totiž brzdění motorem, navíc je to navzdory malým rozměrům dost těžké... Mnohdy stačí za vesnicí pojebat plyn na podlahu, roztáhnout to na kilo a doplachtí to 80 do vedlejší vesnice.
Takže pokud nechceš šlapat na brzdu, což u EV nechceš, protože i když to začne brzdit elektricky, tak to škrábne i kotouče, musíš kvrdlat s rekuperací na páce. Takže je možná komfortnější mít opřenou nohu na plynu a ovládat to jedním pedálem, než furt něčim někde šudlat.
Skoro bych řek, že ta funkcionalita je žádoucí pro většinu řidičů z titulu efektivity jízdy. Dovedu si totiž představit, že většina na to sere, pak brzdí natvrdo někde v obci a dojezd je v prdeli. Přitom z nějakého prudšího kopce ve vyšších rychlostech má rekuperace co dělat, aby to auto zbrzdila. Vyloženě dobré je to na cestách, kde to člověk nezná, speciálně v noci. Když se člověk cejtí, tak mu prostě přidá.
Jasně, všechno se to točí kolem efektivity/dojezdu. Když se vytáhne argument 1400 km na nádrž, game over. Teda on je to game over i ve srovnání s dojezdem Š120 na dálnici.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen 16.06.23 09:13:00: Jo, jenže to tempomat vypneš a musíš čekat, abys ho pak ve správnou a přesnou chvíli zase zapnul. Takhle udělám ťuk ťuk a víc se o to nestaram.
-> CHIP 16.06.23 08:11:03: -> dragon_cb_cz 16.06.23 08:18:58: No docela je. Nastavim tam aktuální rychlost, kterou to tam zobrazí. Pak tempomat vypnu, ale nastavenou hodnotu mi to furt ukazuje. Potom můžu tempomat buď nastavit na novou hodnotu, nebo vyvolat tu starou, kterou furt vidim. Stejně tak můžu páčkou nastavenou hodnotu měnit a na displeji vidím na jakou hodnotu to měnim. A v neposlední řadě to můžu nastavit naprosto přesně na hodnotu jakou chci a nemusím to honit plynem a rafičkou na tachometru. Takže když chci mít nastaveno přesně 130, tak tempomat můžu aktivovat v jakej rychsloti chci a doťuknu to na páčce. Bez ukazatele na displeji by se mohlo stát, že nastavím třeba 128 nebo 132 a to mi bude vadit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: no a uplne stejne das CANCEL, auto si doplachti na tebou zvolenou rychlost a das SET ne? Jako ukazatel mam v jednom aute taky, s adaptivnim tempomatem to mozna trochu vetsi smysl dava, pac auto nejede vzdy na nastavenou rychlost, nastavovani pres to pouzivam, ale ze bych bez toho nedokazal tempomat pouzivat, to asi ne :)
Nebo typicky máš před sebou tunel, či jiný rychlostní omezení. Tak si to tam naklikáš, auto si doplachtí a pak už jede novou rychlostí. Jako dokud to nemáš tak ti to asi přijde k hovnu, ale zvyká se na to rychle.
-> vhml 16.06.23 08:28:39: No to samozřejmě používám, ale nikdy jsem k tomu ten ukazatel nepotřeboval teda? Pokud jedu třeba po dálnici tak jaká je šance, že po vyřešení té situace s kamionem např. budu chtít jinou rychlost, než jsem měl nastavenou? Prostě cvak, jedu jako dřív a neřeším.
Asi jediné kdy by to bylo užitečné je když z nějakého důvodu zapomenu nastavenou nižší rychlost než kterou jsem delší dobu jel. Třeba když si na magistrále ven z Prahy dám 80km/h, na Chodově zrychlím na dálniční tempo a když pak plachtím na sjezd, tak mě překvapí, že při těch 80km/h auto přestane zpomalovat. Ale to se stává dost vzácně a jsem relativně skeptický, že by mi to ten malý ukazatel na displayi dostatečně důrazně připomenul...
Asi jediné kdy by to bylo užitečné je když z nějakého důvodu zapomenu nastavenou nižší rychlost než kterou jsem delší dobu jel. Třeba když si na magistrále ven z Prahy dám 80km/h, na Chodově zrychlím na dálniční tempo a když pak plachtím na sjezd, tak mě překvapí, že při těch 80km/h auto přestane zpomalovat. Ale to se stává dost vzácně a jsem relativně skeptický, že by mi to ten malý ukazatel na displayi dostatečně důrazně připomenul...
-> vhml 16.06.23 08:28:39: Tak pokud člověk není úplnej výgum, tak si pamatuje, kolik cca jel, ne? Případů, kdy jsem v autě použil "pamatovací" tlačítko je docela málo. Samozřejmě mluvím o obyčejném tempomatu.
-> dragon_cb_cz 16.06.23 08:18:58: no použiješ to v době kdy auto tou rychlostí už nejede a vidíš kolik si pamatuje poslední hodnotu. Typicky za kamionem. Pak jenom klepneš a samo se to rozjede na tu hodnotu zpátky.
-> Syny 15.06.23 22:04:36: Stejnej dotaz jako -> CHIP: , k čemu je ten ukazatel vlastně dobrej, že bys bez něj tempomat nechtěl? Já teda většinou poznám na kolik mám nastavenej tempomat podle toho kolik auto jede...
-> Syny: A to je nějak důležitý, aby ti to ukazovalo kolik máš nastavenej tempomat ? Nějak si nedokážu představit, k čemu to je ..
-> palinator 16.06.23 07:46:20:
Takze to neni predposranostou polovodica, ale predposranostou auta? Asi fakt idem.kupit na sklad este jednu tojotu bez tychto picovin a dufat ze uz s tym nejak dozijem...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> U-Geen 16.06.23 07:48:08: to je stejný jako ten enyaq. Pak prostě k tomu dozapneš ten adapťák a už na žádný pedály cestou nešlapeš
-> palinator: tak to uz mi prijde trochu jako opruz :-)
-> U-Geen:
Éčko zase samo brzdí před vesnicema, prudkejma zatáčkama a rychlostním omezení.. a to nemusí bejt zaplej tempomat. Je docela otravné držet nohu opřenou o plyn, aby to nebrzdilo... na druhou stranu, nějakou činnost to pak ušetří.
Éčko zase samo brzdí před vesnicema, prudkejma zatáčkama a rychlostním omezení.. a to nemusí bejt zaplej tempomat. Je docela otravné držet nohu opřenou o plyn, aby to nebrzdilo... na druhou stranu, nějakou činnost to pak ušetří.
-> StepaNoFUN: tak mozna to ma Ford nejaky rozbity, ale u me pripadna prava noha nahrazuje nutnost hrat na tempomat jako na piano (vypinat/znovu zapinat pri dojeti auta, kdyz nejde predjet apod.)... akorat mi chvilku trvalo se s tim szit.
-> StepaNoFUN 15.06.23 22:24:50: hele při Běšinech jsem jezdil Enyaqem a po předchozím člověku byl adapťák nastavenej na minimální vzdálenost a to mi teda vůbec nebylo přijemný jak to suveréně jelo nalepený na auto před sebou. Naštěstí jsem pak našel správnej čudlík jak to prodloužit.
-> U-Geen: Proto si zapinam tempomat, abych tu pravou nohu nemusel pouzivat. Nebo jen vyjmecne a tady bych ji potreboval furt.
-> Syny 15.06.23 22:04:36:
Kdybys s tempomatem neukazujícím rychlost začal, tak tě to srát nebude. Moje Ovce neukazuje ani, že je zaplej.
Prostě se člověk naučí používat tlačítka RES a SET.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdybys s tempomatem neukazujícím rychlost začal, tak tě to srát nebude. Moje Ovce neukazuje ani, že je zaplej.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Prostě se člověk naučí používat tlačítka RES a SET.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: a prava noha by ti upadla, kdybys ji pouzival (v kombinaci s tempomatem)? :)