skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Pavel P@nkáč: jediný chrom tam byl rámeček masky, ne? Osobně mi to přijde jako pěkný kýč. Takhle to je více uhlazený. Stejně jsem to měl na FI.
-> Milan 136: Já teda nemám rád ty černé doplnky jak jsou dnes v modě, ale na tyhle tvé fotce to vypadá celkem fajn, máš to pěkné, ale dostat se mě to do ruky tak asi stejně dám chrom zpět, zrcátka do barvy karoserie a stříbrný kola...není nad klasiku

-> saskyn2 05.10.22 23:02:33: V březnu 2016

-> Syny 06.10.22 00:24:59: A třeba změním názor - právě vyjíždím do Plzně jedno zánovní (jen 25 let staré) vyzvednout... 

-> Syny: Tak vycházím z toho, co vidím na silnicích. Samozřejmě, že auto bude vypadat hnusně, když bude mít dodrbané ráfky a spodky lakovaných nárazníků od obrubníků a na každých dveřích šrám a orvané hrany od zdi, ale co se týče základní údržby, tak ta je u moderních vozů mnohem snazší - lak se dřív začne loupat (tak po 20 letech negarážovaného provozu), než by zprašivěl, prahy a lemy jsou mnohem lépe chráněny před mechanickou erozí a vznikem orezlin, na autě je minimum pohledových míst, které je třeba mýt kartáčkem na zuby, protože houba na mytí či kartáče automatické mycí linky se tam prostě nedostanou atd., atd.
Snad jediná věc, která je na údržbu horší u moderních aut, je interiérový koberec (ten když je špinavý, tak se kloudně umýt nedá, při vysávání či tepování se narušuje povrch jeho struktury) a především stropovice - kdo proboha vymyslel ten lisovanej karton s přes vrstvu molitanu nalepeným hadrem, jehož životnost je sotva 20 let a nedá se bez poškození kloudně vyčistit...?
Snad jediná věc, která je na údržbu horší u moderních aut, je interiérový koberec (ten když je špinavý, tak se kloudně umýt nedá, při vysávání či tepování se narušuje povrch jeho struktury) a především stropovice - kdo proboha vymyslel ten lisovanej karton s přes vrstvu molitanu nalepeným hadrem, jehož životnost je sotva 20 let a nedá se bez poškození kloudně vyčistit...?

-> Bukaj: To si tedy zrovna nemyslim - je videt, ze takovy auto nemas 

-> StepaNoFUN: Výhoda moderních vozů je v tom, že té péče zase tolik nepotřebují - tedy na to, aby vypadaly dobře (péče o lak a předem prohraný boj s korozí) - na rozdíl od té plechovky, kterou jezdím já... 

-> Milan 136 05.10.22 22:19:58: pěkné, ani jsem nějak nezaregistroval kdy si nahazoval RS nárazník

-> Milan 136: pěkný 

-> Milan 136: To vypadá. Ale nebude to za chvilku jako Bukaj a jeho Š130? Aby ta nutná péče nepřesáhla použití. Přece jen je to už dneska taky skoro veterán. :-D
-> Milan 136: aha. Pořeším, jak budou doma. Díky za tip
-> MATTESS 04.10.22 23:59:50: Z těch, co tam budeš mít teď na 99% ne.
VW má asi 3 velikosti a Škoda má pořád jeden.
Myslím, že to jsou tyhle.
www.sbazar.cz/motoyamaha3 /.../168897221-stredove-kr ytky-poklicky-vw-56mm-1j06 01171
VW má asi 3 velikosti a Škoda má pořád jeden.
Myslím, že to jsou tyhle.
www.sbazar.cz/motoyamaha3 /.../168897221-stredove-kr ytky-poklicky-vw-56mm-1j06 01171
-> Milan 136: nepasují z VW kol?
-> MATTESS 04.10.22 22:38:21: Tak ještě středové krytky k tomu 

-> Milan 136: jj, na něj
-> MATTESS 04.10.22 20:10:33: Budeš dávat na Golfa?
Myslel jsem, že mám v TP jedny 16", ale jsou dvoje:
6x16 ET48 (momentální plechy) a 6,5x16 ET46
Tak asi vyhrají ty širší
6x16 ET48 (momentální plechy) a 6,5x16 ET46
Tak asi vyhrají ty širší
-> Milan 136: asi si je koupím, plecháče už mám hrozný a auto si ještě pár let nechám, jak to vypadá
-> MATTESS 04.10.22 08:26:16: Jo, ty tuším byly v tom výprodeji.
-> Milan 136: jo, originály z OIII, Star 16". Koukám, že v jejich e-shopu už nejsou
Na netu je několik inzerátů na nová alu kola, ještě v krabicích, za slušné ceny (sada do 10t Kč). Nemůže to být nějaká levá?
-> minno 27.09.22 12:00:01: Zrovna ceny dílů v autorizácích Fiat mi přišli vcelku lidové (a pokud jsi je nechal dělat i práci, tak přidali ještě 30% slevu, ale to asi nebude tvůj případ). Že se do běžné distribuce spousta origo dílů nedostane mě až tak nepřekvapuje...
-> StepaNoFUN: Aha-> Milan 136: vďaka za foto, zaujímavo označené teda :)
-> MOLSO 26.09.22 21:15:52: Kritickosť dostupnosti dielov neviem posúdiť, pretože možno sa dá toho dosť zohnať ešte cez autorizované servisy, ale to pre mňa nie je moc pohodlná cesta, najbližší autorizák Fiat mám 50-70 km a ceny budú asi nezmyselné. Ale cez "normálnych" predajcov ND toho už dosť zohnať nejde. Auto mám ročník 2007 (vyrábalo sa myslím do 2010) a už pred 5 rokmi nešlo kúpiť napr. misky predných pružín (železo), t. j. pri výmene pružín/tlmičov treba nechať staré hrdzavé, alebo si vyčleniť týždeň na renováciu. Krytky (gumené) žiaroviek predných svetiel nezohnateľné, teraz som riešil brzdy, tak som chcel dať komplet všetko nové, no držiaky strmeňov sa nepredávajú - musel som renovovať staré. Dokonca ani nie sú v katalógu ND. Štíty zadných bubnových bŕzd detto, toto je v katalógu zas ako celý komplet, ale kúpiť to aj tak nejde. Interiérové veci ani len pomyslieť.
Ale vravím, možno priamo vo Fiate to majú.
-> MOLSO 26.09.22 21:15:52: Kritickosť dostupnosti dielov neviem posúdiť, pretože možno sa dá toho dosť zohnať ešte cez autorizované servisy, ale to pre mňa nie je moc pohodlná cesta, najbližší autorizák Fiat mám 50-70 km a ceny budú asi nezmyselné. Ale cez "normálnych" predajcov ND toho už dosť zohnať nejde. Auto mám ročník 2007 (vyrábalo sa myslím do 2010) a už pred 5 rokmi nešlo kúpiť napr. misky predných pružín (železo), t. j. pri výmene pružín/tlmičov treba nechať staré hrdzavé, alebo si vyčleniť týždeň na renováciu. Krytky (gumené) žiaroviek predných svetiel nezohnateľné, teraz som riešil brzdy, tak som chcel dať komplet všetko nové, no držiaky strmeňov sa nepredávajú - musel som renovovať staré. Dokonca ani nie sú v katalógu ND. Štíty zadných bubnových bŕzd detto, toto je v katalógu zas ako celý komplet, ale kúpiť to aj tak nejde. Interiérové veci ani len pomyslieť.
Ale vravím, možno priamo vo Fiate to majú.
-> darklord 26.09.22 22:31:42: presne toto som myslel ....
Objednával som veľmi veľa vecí na BMW, z originál katalógov, zadal som do katalógu a cink...do 48 hodín u nás na predajni. Nehanbia sa za to, čo vyrobili a stále majú podstatnú časť dielov. tento prístup považujem za veľké +. Zatiaľ všetko čo som objednával som mal bez problémov do 12 - 24 hodín na predajni.
A škodovka ? odpadlo, prečíslované, nedodáva sa, odpadlo bez náhrady, namiesto klučky za 30 € musíš objednať celý tapacír za 600 ....
Napr Hadica FAB1 1.4 MPi - horná od termostatu do chladiča. Už je pár rokov nedostupná. Repliky na ňu sa tiež nevyrábali. Verím, že ak by som potreboval ľubovolnú vodnú hadicu napr. na E46, E39 tak ju zoženiem jak origo, tak 4 - 5 značiek v aftermarkete.
Objednával som veľmi veľa vecí na BMW, z originál katalógov, zadal som do katalógu a cink...do 48 hodín u nás na predajni. Nehanbia sa za to, čo vyrobili a stále majú podstatnú časť dielov. tento prístup považujem za veľké +. Zatiaľ všetko čo som objednával som mal bez problémov do 12 - 24 hodín na predajni.
A škodovka ? odpadlo, prečíslované, nedodáva sa, odpadlo bez náhrady, namiesto klučky za 30 € musíš objednať celý tapacír za 600 ....
Napr Hadica FAB1 1.4 MPi - horná od termostatu do chladiča. Už je pár rokov nedostupná. Repliky na ňu sa tiež nevyrábali. Verím, že ak by som potreboval ľubovolnú vodnú hadicu napr. na E46, E39 tak ju zoženiem jak origo, tak 4 - 5 značiek v aftermarkete.
-> Bukaj 26.09.22 22:55:09: nebo nebyla ochota to na internety vystavit, mne se pouze před cca 10-15 lety podařilo vyrazit z thorn autotecnic (když ještě existoval) export dílů s prefixama 110- až 114- do excelu. Pár zajímavých věcí jsem tam z toho pak koupil.
-> darklord: Jenže ten blok ti ve skladu zabere skoro stejný místo jak ten 50kg z BMW a logistiku s tím máš taky stejnou, lidi ve skladě a v prodejně musíš zaplatit taky stejně. A i kdyby byl za těch 1000e, tak se nenajde dostatek lidí co by zaplatili výrobu nebo skladování takového artiklu.
-> Bukaj: Ale to někdo musí jít, ten sklad prohledat, přecenit to, někdo to schválit atd, někde to zainzerovat nebo o tom dát vědět. Spousta času zaměstnanců který můžou vydělávat jinde. Dělat auta v ceně jedný výplaty je prostě ekonomickej nesmysl, at se jedná o servis, o nové díly, nebo použité díly.
-> Bukaj: Ale to někdo musí jít, ten sklad prohledat, přecenit to, někdo to schválit atd, někde to zainzerovat nebo o tom dát vědět. Spousta času zaměstnanců který můžou vydělávat jinde. Dělat auta v ceně jedný výplaty je prostě ekonomickej nesmysl, at se jedná o servis, o nové díly, nebo použité díly.
-> saskyn2: "Balíčky za symboliku" jsou fajn, ale to dělají jen některé autorizáky. Když přijde pokyn shora "zbavte se toho", tak někde to prostě vyházej do kon´táků
A blok na Favorita za 90 tisíc nikdo nekoupí, ale kdyby se místo toho, aby skončily zásoby v kovošrotu, nabízely třeba za poloviční cenu, tak na tom neprodělá nikdo.
Někde mám novej blok na stodvacítku, kterej jsem před lety kupoval ve výprodeji za cca 2000 Kč, možná míň - blok na Fáčko by nebyl o moc dražší. Ale je to také o tom, že případní zájemci se nedozví o tom, že je něco na prodej - když třeba vidím, jak na Aukru lidi kupujou některý věci, které se běžně dají koupit v obchodě za třetinovou cenu...
...stejně, jako jsem slyšel spoustu příběhů prodejců autodílů, jak některé, dnes vzácné a nedostatkové díly, kdysi nikdo nechtěl ani za pár korun, tak skončily v odpadu - není to ale tak, že by je nikdo nechtěl, jen je v tom skladu nikdo neobjevil a internety nebyly...

A blok na Favorita za 90 tisíc nikdo nekoupí, ale kdyby se místo toho, aby skončily zásoby v kovošrotu, nabízely třeba za poloviční cenu, tak na tom neprodělá nikdo.
Někde mám novej blok na stodvacítku, kterej jsem před lety kupoval ve výprodeji za cca 2000 Kč, možná míň - blok na Fáčko by nebyl o moc dražší. Ale je to také o tom, že případní zájemci se nedozví o tom, že je něco na prodej - když třeba vidím, jak na Aukru lidi kupujou některý věci, které se běžně dají koupit v obchodě za třetinovou cenu...
...stejně, jako jsem slyšel spoustu příběhů prodejců autodílů, jak některé, dnes vzácné a nedostatkové díly, kdysi nikdo nechtěl ani za pár korun, tak skončily v odpadu - není to ale tak, že by je nikdo nechtěl, jen je v tom skladu nikdo neobjevil a internety nebyly...

-> saskyn2: tak blok na favo tiez nema 50 kilo a neni z auta za 80 tisic mariek. Ale keby bol na 1000EUR, tak verim tomu ze sa zaujemca najde cca v rovnakej frekvencii ako na to BMW. Tu proste ide o tu prestiz, ze zozenies cokolvek na 30 rocne auto, a vela veci aj na 40 rocne. Skodovka sa k starym autam nehlasi, co sa v pripade 742 dalo pochopit, ale ze nemaju uz veci na oktavie a fabie prvej generacie, to je smutok. Hlavne ked sa pri nejakej promo kampani za poslednych 10 rokov odvolavali na stare rapidy, ktore dovtedy a odvtedy pre nich vlastne ani neexistuju.
-> Bukaj: Však víš že výprodeje dělají, ale samozřejmě se jim nevyplatí vyprodávat spínač světel za 50Kč, aby pro to někdo musel jít do skladu, pak papír do tiskárny atd... tak to třeba prodaj za nějakou symboliku jako balíček, pokud se najde zájemce.
Jinak zrovna ten spínač světel na F1 se pořád koupit dá, za 1600
-> darklord 26.09.22 22:31:42: Jasně, a ted mi tady na rovinu řekni kolik lidí by si koupilo blok na fávo za 90731CZK s DPH
A proto co? Proto to nemá smysl ani nabízet...
Jinak zrovna ten spínač světel na F1 se pořád koupit dá, za 1600

-> darklord 26.09.22 22:31:42: Jasně, a ted mi tady na rovinu řekni kolik lidí by si koupilo blok na fávo za 90731CZK s DPH

-> saskyn2: Tam je zase trochu nepoměr v té ceně - tedy pokud opravdu stála stropovice 10 KKč a spínač světel dvojku - kdyby nastavili rozumnou cenu dílu (dobře, u té stropovice budiž, to se blbě skladuje a není to nezbytné pro provoz), odpovídající výrobním nákladům (předpokládám, že výrobní náklady na spínač světel, vyráběný ve statisícových seriích, budou v řádu (maximálně vyšších) desetikorun.
Ale to je taková obchodní strategie - nasadíme cenu schválně nesmyslně, dokud je to nové auto v hodnotě statisíců, tak se to bude prodávat a my vyděláme, až to bude starý křáp za pár desítek tisíc, tak zbytek dílů vyhodíme, protože to nikdo nekoupí. Mohli by třeba dělat výprodeje za zlomek původní ceny - dnes jsem třeba v Lidlu kupoval pečivo s 90 % slevou - to jsem ještě nezažil...
Ale to je taková obchodní strategie - nasadíme cenu schválně nesmyslně, dokud je to nové auto v hodnotě statisíců, tak se to bude prodávat a my vyděláme, až to bude starý křáp za pár desítek tisíc, tak zbytek dílů vyhodíme, protože to nikdo nekoupí. Mohli by třeba dělat výprodeje za zlomek původní ceny - dnes jsem třeba v Lidlu kupoval pečivo s 90 % slevou - to jsem ještě nezažil...

-> darklord: To jsou hrozný pohádky, na BMW je spousta nedostupnejch dílů, každou chvíli kolega řeší věci co prostě nejsou a to jsou třeba věci i na motor. Tady se nebavíme o spotřebce, to se dá běžně sehnat i na tu škodovku. Navíc BMW je trochu jinde, to má dost velkou základnu fanoušků který na 30 let starej krám nenají problém vypláznout klidně 3x tolik za novou stropnici, což prostě u škodovky tak nějak chybí, kromě 110R
Navíc pořizovačka toho nového BMW je trochu vyšší, tak třeba z ní můžou zadotovat skladový hospodářství pro plebs co to koupí jako ojetou jebku no
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jo pokrok to je obrovskej, o tom žádná, ale přesně si ted odpověděl proč se ty díly vyplatí raději hodit do šmelcu, než na ně nechat sedat prach ve skladu

Navíc pořizovačka toho nového BMW je trochu vyšší, tak třeba z ní můžou zadotovat skladový hospodářství pro plebs co to koupí jako ojetou jebku no

-> Matthes, záškodník z TechWebu: jo pokrok to je obrovskej, o tom žádná, ale přesně si ted odpověděl proč se ty díly vyplatí raději hodit do šmelcu, než na ně nechat sedat prach ve skladu

-> Bukaj: -> Bukaj: cena bola isto viac ako 4x vacsia, ale aj tak... Predstava ze prides dneska do skodovky a zozenies napr motor na favo, ci napr blok? U BMW sa divam ze shortmotor uz tento rok neni k dispozicii (minuly rok este bol v cenniku), ale blok co sa montoval 92-96 je stale skladom, za pouhych 90731CZK s DPH. Proste, kym som este mal obstarozne ciganske BMW, tak som nenarazil na ziadny diel, ktory by mi nevedeli dodat... (viackrat sa stalo ze podla verejnej databaze bol nedostupny, ale v autorizku ho zohnali). Toto so skodovkou si neviem ani len predstavit...
-> StepaNoFUN: -> saskyn2: Nojo no, nejvetsi problem byla stahovacka ridicova okna, to jsem koupil na vrakecu no... 
Jinak alespon to byl z feldy nejakej pokrok...

Jinak alespon to byl z feldy nejakej pokrok...
-> darklord 26.09.22 22:20:33: Možná proto, že pořizovací cena toho BMW byla dvoj až trojnásobná, než té škodovky

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale tak tady se bavíme o tom jestli to co dělají automobilky má smysl, já říkám že jo, že to mají moc dobře spočítaný. Tak se zeptám, kolik na to za ty dva roky máma sháněla interierových dílů, za který by byla schopná dát ceny nových origo ND?
A pardon, důchodce co najezděj ročně 500Km do lidlu jsem opomněl, jsou trochu jiný sport
A pardon, důchodce co najezděj ročně 500Km do lidlu jsem opomněl, jsou trochu jiný sport

-> saskyn2 26.09.22 22:06:59: a teraz mi povedz preco BMW sa to oplati? Drzat diely na 30 rokov stare auta...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a co je 20 let stary auto jinyho?
-> saskyn2: Ja se tomu nedivim. Jen konstatuju aktualni stav. To ze jsou to dnes veterani vim a podle toho na ne shanim dily...
-> saskyn2: Tyjo dva roky zpet jsem mame koupil jednickovou fabii, aby mela nejakej upgrade a nejezdila ne moc bezpecnou feldou a ted se rika, ze je to taky starej kram 

Já nevím čemu se furt divíte, kde není poptávka není ani nabídka. Dneska se už ani dvojkovou ovci nevyplatí rozebírat na díly, natož že by nějakej blázen měl držet skladem nový interierový díly na jedničkovou fábii. V těch autech vesměs už nechtějí jezdit ani pobírači sociálních dávek, představa že běžný uživatel(ne virták
) s takovým autem půjde a vyplázne 2000 spínač světel nedej bože za 15k za sedačku, nebo 10k za stropnici je naprosto mimo. Pokud by to automobilka měla vyrábět a držet skladem tak ty náklady musí bud promítnout do ceny, nebo je přenést do ceny nového auta což by jim snižovalo konkurenceschopnost.

-> minno: som si myslel, že horší support ako škodovka už budu mať len mrtve automobilky
takže fiat je na tom ešte horšie hej ?
pre predstavu dneska už v podstate nekúpiš žiadny origo interiérový diel na fabiu prvej generácie - lištu, krytku , madlo do tapacíra.... všetko "odpadlo bez náhrady". Čo je horšie "odpadli" aj niektoré spínače svetiel, ktoré sa nevyrábali ani v replikách a v práci musím ľudí posielať hladať po vrakoviskách.

pre predstavu dneska už v podstate nekúpiš žiadny origo interiérový diel na fabiu prvej generácie - lištu, krytku , madlo do tapacíra.... všetko "odpadlo bez náhrady". Čo je horšie "odpadli" aj niektoré spínače svetiel, ktoré sa nevyrábali ani v replikách a v práci musím ľudí posielať hladať po vrakoviskách.
-> minno: Predni trmeny, ktery zacaly (u skodovky) na O1 a pouzivaj se dodnes.
-> StepaNoFUN: Čo je FSIII?
-> MOLSO: Nie, skôr sa zaujímam len pre porovnanie so značkou Fabbrica Italiana, kde je to - povedal by som dosť bieda. Možno v autorizáku by sa určité veci ešte dali, ale inak 0.
To fakt skôr zoženiem niečo na Škodu 120

To fakt skôr zoženiem niečo na Škodu 120

-> minno: uvažuješ o modernizacii ?
Neviem aky cca rocnik mas na mysli ale podvozkove veci este ako tak ale napr interierove cingrlatka tapaciry listicky a podobne uz asi moc dlho nebudu/ uz nie su.

Neviem aky cca rocnik mas na mysli ale podvozkove veci este ako tak ale napr interierove cingrlatka tapaciry listicky a podobne uz asi moc dlho nebudu/ uz nie su.
-> minno: tak traba brzdice jsou casto stejny s novejma. Treba takovy FSIII se pouzivaj uz snad 20 let. Ale s dilama na O1 a FAB1 je to uz chvilema zajimavy... aneb krasna hlaska : "Odpadlo bez nahrady"