Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18234 příspěvků (zobrazeno 3601 až 3650) od 04.01.2015 do 23.04.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
12:22:02
07.05.2021
ptk
páni tak koho by to zaujímalo, mám tu novinky k môjmu problému s bohatou zmesou na 1.8T 132 kW:

rekapitulácia:
-auto sériové, ale menený motor z anglickej (bez R. jednotky)
-na aute klasický servis olejov, filtrov, ...
-diagnostika hlási len chybu tempomatu (nepodstatné) a chybu ventilu sekundárneho vzduchu (aj napriek tomu, že všetky samostatné členy fungujú, ventil zatvára/otvára ako mechanický tak elektrický, je to správne pospájané, ale na aute to nefunguje-no tesní a teoreticky s bohatosťou nemá spojitosť)
-problém s emisnou - vysoké CO (namiesto 0,3 hodnota 5,27, HC namiesto 100 bolo 200)
-čiže auto nedymí, neškytá, ide pekne, má výkon, len je bohaté na benzín.
-urobené zmeny:
-nový katalyzátor, stredný výfuk nové lamby, výfuk tesný...
-nové snímače teploty, nový termostat...
-vstriky po ultrazvuku, typovo také ako majú byť (žiadne väčšie a podobne)
-váha vzduchu OK, diagnostika nič iné nehlási

po týchto zmenách hodnota CO klesla na 3,0 (stále 10násobok) a HC sa tiež vylepšilo.
padol ešte typ na upravenú jednotku, čo sa z časti aj potvrdilo - neodborné zásahy tam predsalen boli nejaké - do jednotky bol nahratý sériový program

no nič sa nezmenilo.

čiže v skratke - momentálne sériové RS, bez tuningov a úprav (vrátane jednotky). nový komplet výfuk, lambdy, náplne, snímače, filtre - chod motora špička, nedymí, neprská, nekolíše, volnobech almázia... z emisnej vieme, že nežere olej, všetko ostatné je super, len zmes je stále Boh-vie prečo 10x taká ako má byť. jemne zvýšené HC klesne so znížením CO....

moje zúfalstvo pokračuje. už nemám absolútne šajnu čo by to mohlo byť. ale som presvedčený, že je to nejaká somarina, lebo mechanicky motor nemá chyby.
navyše som narazil na technika EK, ktorý rieši rovnaký problém u inej benzínovej octavie s nejakou 1.6 alebo dačo také a tiež - nový výfuk, lambdy, katalyzátor, snímače teplôt...dokonca to týpek prekrúžkoval a zmes furt moc bohatá. čiže čakal by som, že to bude nejaký problém ktorý sa už niekedy niekde riešil, ale trt, nikto nevie.

keby je to 10% neriešim, emisná sa dá vycigániť, ale ked je to 10x ???? kurfa čo tam ešte môže byť??????

prosím, ak ma viete nasmerovať na niekoho kto tomu rozumie / servis/ rada / pomoc, tak sem s tým, bo zatial je moja skúsenosť taká, že dnes už sa tomu nikto poriadne nerozumie.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od ptk vložen 07.05.2021 12:22:02
10:28:35
07.05.2021
jerrom
10:04:43
07.05.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Milan 136 07.05.21 06:40:23: todle je asi spis autova specialitka, je to dvojity rele, ktere resi ten reverz... Nasel jsem ho na ali za 6 usd.
06:40:23
07.05.2021
Milan 136
-> Jarda - zrušená registrace 07.05.21 04:36:16: Nepůjde to koupit jako díl?
Tady máme obchod s názvem kontakt a koupíš tam vše, na co si vzpomeneš.
Posledně jsem tam kupoval relé a diody, když jsem opravoval myčku.
04:37:48
07.05.2021
Jarda - zrušená registrace
Na moji ovci jsou dilce zachovaly a stejne se to sere...
Rele je siemens V23078-C1002-A303
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 07.05.2021 04:37:48
upraveno 1x, naposled 07.05.2021 06:39:25
04:36:16
07.05.2021
Jarda - zrušená registrace
Odeslo mi rele v dverni jednotce 2,5 gen, predpokladam ze 3gen i 2 gen bude mit stejne, tak ho dat z nejake vyhnile?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 07.05.2021 04:36:16
15:23:03
06.05.2021
Jakub05
-> Jakub05 02.02.21 15:07:15: Jinak k trošku staršímu tématu odehnívání štítů brzd na OIII - i takhle to dokáže vypadat na sedmiletém autě.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jakub05 vložen 06.05.2021 15:23:03
15:42:11
05.05.2021
palinator
-> Jumbo:
Já komentoval ten tvůj termín "tuhá náprava", což je konstrukčně něco naprosto jiného, než je tzv. "kliková náprava" nebo-li "vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou), kterou ve skutečnosti myslíš.
15:17:38
05.05.2021
Jumbo
-> havlik: Já měl tak nastaveného i Formana, měkký předek a tvrdý zadek, takže mě to poskakování zadku docela vyhovuje. Když jedu "pilu" třeba v serpentýnách v Alpách, tak se toho efektu dá docela využít, kdy se odlehčuje vnitřní zadní kolo v zatáčce a trochu to ubírá na nedotáčivosti... Ale Yetimu věřím daleko víc, když přijde na věc... I když tam už jsem zase nedotáčivost zažil...

-> palinator: Každému po chuti, mému stylu jízdy to sedí, ještě jsem třeba nezažil pořádnou nedotáčivost, když nepočítám extrémní zimu, protože kombinace ostré jízdy, náklonů, odlehčování vnitřního zadního kola a těžkého motoru u mě vždycky dopadla tak, že si zadek trochu "poskákal", s čímž jsem počítal a za poloměrem zatáčky už to zvádl motor krásně vytáhnout ven...
13:38:40
05.05.2021
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Ale z tuhé nápravy asi moc ne. Možná tak na závodní Scanii. 3
13:30:33
05.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 05.05.21 12:43:27: I z ohnutého klacku vzadu jdou vyloudit pěkné jízdní vlastnosti, několikrát jsem se o tom přesvědčil.
13:27:24
05.05.2021
palinator
Tak nevim jestli je problém v tom, že jsem já nikdy nejel v dostatečně dobrým autě a nebo že vy jste nikdy nejeli v dostatečně špatným autě. 3
12:58:56
05.05.2021
havlik
-> Jumbo: tak to bude asi tim loni sem najel asi 45tis s 4x4 a ted mam tuhle hrůzičku:) ale řikat že auto poskakuje a kroutí se je v pohodě3
upraveno 1x, naposled 05.05.2021 12:59:21
12:43:27
05.05.2021
Jumbo
-> havlik: Já mám služební OIII 2,0 TDi, tam je taky ještě tuhá zadní náprava a nemůžu říct, že by ten podvozek byl špatný, člověk s tím akorát musí umět jezdit a počítat s tím, že ta zadní náprava trochu poskakuje a auto se trochu kroutí...

Ale na druhou stranu uznávám, že jakmile jsem sedl do skoro stejného auta, pouze 4x4, takže víceprvek vzadu, tak jsem nevěřil, jak velký rozdíl to byl a to auto se chovalo úplně jinak, hlavně boční náklony karoserie byly minimální, protože ta zadní náprava to krásně kompenzovala...
upraveno 1x, naposled 05.05.2021 12:43:47
12:34:31
05.05.2021
Jumbo
-> Jarda/felda: Panameru jsem měl kdysi možnost řídit ještě když jsem jezdil v Drink and Drive a na to, jak je to hnusné auto (byla to první generace), tak naprosto neskutečný zážitek... odpich neskutečný a jak si to hrálo se zatáčkama jsem taky nechápal..
12:02:56
05.05.2021
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 05.05.21 10:26:07: já čuměl na Panameru když vyjížděl z vedlejší tak ten mastodont doslova vyskočil jak čertík z krabičky 9 9
11:45:43
05.05.2021
gim
-> Jirik_Tuňák1983: Jaguar F Pace je neskutečná motokára, měl jsem možnost se projet, a to co podvozkově snese je úžasný. Kam se na něj hrabou leckteré premiové sedany.
10:26:07
05.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Tomaso435 05.05.21 09:31:58: Já se takhle pověsil na nějaké SUV od Jaguáru. Vůbec jsem nechápal, jak to auto v zatáčkách neskutečně funguje. 9 Stačil jsem mu celkem slušně, tedy než přišla rovinka 3, ale on si jel vyhlídkovou jízdu jak do Jednoty pro rohlíky a já měl teda plné ruce práce a pocit jistoty jsem měl, jako když chčiju do jezírka s krokodýlama. 3
upraveno 2x, naposled 05.05.2021 13:18:55
09:31:58
05.05.2021
Tomaso435
-> havlik 05.05.21 09:14:34: to mi připomíná jak jsem se včera naháněl s někým kdo si na o3 nalepil logo rs. Ja v karoqu úplně úplně v klidu, a jemu kolem 130 hazela prdel jak když projizdis 80 zatáčku s favoritem... Masakr.
09:27:55
05.05.2021
Milan 136
Zajímavý.
09:21:44
05.05.2021
vhml
-> havlik 05.05.21 09:02:05: střídám 3 trojkový sedany a nepozoruju to nikde.
09:20:38
05.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 05.05.21 09:03:58: A to jsem měl pocit, že O2 konby vzadu skákala taky. Asi je to záměr. Ale já jsem holt zvyklej jezdit na podvozcích tuhosti včerejšího rohlíku. 1
09:14:34
05.05.2021
havlik
-> palinator: to auto má najeto 65tis takže to neni ani žádná dojetá vražda. A fakt si přijdu jak kdybych řidil poprvé jak to při větru bloudí po dálnici.
09:03:58
05.05.2021
palinator
-> havlik:
Je zajímavý že u MR 2014 1,4 TSI combi jsem si ničeho takovýho nevšiml. A citlivosti na boční vítr už vůbec ne. Jediný co, tak že je to jedna z těch prvních, takže zadek je fakt tvrdej a dost to hopká.
09:02:05
05.05.2021
havlik
-> King: Nikdy ti nepřišlo že ten podvozek u toho auta je fakt špatný? A to včetně DCC co má kolega. Na všechny režimy to mlatí jak kdyby to mělo vymletý silentbloky.

Jediný s čim se celkem pohodlně dalo jezdit byl Scout jak je to zvýšeny a 4x4 tak to bylo dobrý.

Tedka mam uplně obyč 1.6tdi než 4ka bude vyrobena a to snad nemá žádné odhlučnění, za jízdy se v tom nedá z HF telefonovat protože nic neslyšíš přes hluk auta atd. A třeba jak to reaguje na boční vítr cuknutim auta do strany to snad nedělala ani 120tka tak moc.
07:28:49
05.05.2021
M@rtin
07:27:52
05.05.2021
King
-> havlik 04.05.21 17:42:03: A co konkretne je na "tragicky " O3 tak tragicky?
19:58:41
04.05.2021
Nwkt
-> havlik: Nevím, si to půjčím až přijede do Plzně, kolega jí dovezl minulej tejden a zatím jsem s ním nemluvil. Jinak šéf na ní čekal o měsíc dýl, SOS tlačítko a ABS 3
17:42:03
04.05.2021
havlik
-> Nwkt: A nějaká odezva? Je to podvozkové lepší jak ta tragická trojka?
17:13:59
04.05.2021
Nwkt
-> havlik: šéf a pár kolegů
16:47:35
04.05.2021
havlik
Tak už má někdo reálně 4ku v používání? Já mám výrobu až konec srpna
16:01:39
04.05.2021
Nwkt
-> jerrom: Technical product information 204062012
CopyrighVt W AG
Technical Service Handbook
VIN:T MBAG7NE7F0082603 Modeyt ear:2 O1S
Sales code: 5E34L5
Engine code. CHPA
Registration umber:
Usernamee: rwin
Modeld escriptionO. CTAVIAE LE TS103/1.4MGF
Gearbox code: QSZ
Final drive code.
Service advisor name:
Page 1 of I
Basic filtering of vehicle description
Brartd Modelyear Sales modet Engine code Gearbox code Finat drive code
C 2015 SEo/-o Octavia ilt CHPA eSZ %
Technicalp roduct information TransactioNno .:2 040620/2
Noisesw hilei dling Reteasdea te3: 0_oct_2s0i
Customer statement / workshop findings
. Knockings oundsa t idles peed.
. Noisesc ome to a stop after depressingt he clutchp edal( to the floor).
Technicabl ackground
' Insufficientdlyim ensionecdl utchd isc.T he noisesa re causedb y the preliminardya mper of the clutch
disc,w hichd oesn ote ntirelyd ampent he vibrationfsr omt he engineT. hev ibrationas ie transferretdo
the gearboxw heret he movabrep arts begint o vibrater esurtingin a knockings ound.
. Thisa pplies- in combinatiown ith the manualg earbox- onlyt o engines:
1.4 TSt / 103 kw
Productiocnh ange
Measure
. Replace the clutch set of the vehicle.
. Ordert he newc lutchs et in accordancew itht he enginet ype.
Warrantya ccountingin structions
Fault code / svmptom:
3056 / 0020
Workinq position:
3050 1950 TUs according to current Catalogue of Working positions
Parts information
nqrne Clutch set part No.
14TSt /103kW 14E141 016 KX
https:/ierwin'skoda-auto. czlerwin/rplelsaweb/ctrlTP ldisplayContent/sr1c6/391/ m/9a8s1te ...1 2114/2015
15:58:26
04.05.2021
jerrom
Ahoj,
kamarád řeší nějaké pazvuky u Octavia a narazil na tuto diskuzi na skodahome, nedaří se mu to registrovat, mě taky (hlásí mi to, že nemám oprávnění k vytvoření nového účtu 9 ) , aby stáhnul pdf dokument, který je zhruba v polovině stránky CLUTCH NOISE AT IDLE.PDF, dokázal by to někdo stáhnout, kdo má funkční registraci a poslat mi to prosím do mailu v kartě?
Díky moc
forum.skodahome.cz/topic/ 131821-pazvuky-z-oblasti-s pojky-14-tsi
upraveno 1x, naposled 04.05.2021 15:59:15
19:47:28
28.04.2021
Milan 136
-> Nwkt 28.04.21 17:29:49: Stejný jsem dnes měl na Superbu facelift liftbacku.
Nejsou nový.
17:29:49
28.04.2021
Nwkt
16:39:12
28.04.2021
Milan 136
Dle ETKY Octavia 2,Superb 2.
Rozměrově to vleze do každé nápravy týhle platformy.
Barevné označení viz foto.
Nevyužil by je někdo za symbolickou cenu?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 28.04.2021 16:39:12
12:20:58
26.04.2021
Jumbo
-> Nwkt: Mikulov už je dost z ruky... To je tak hoďka+ cesta, musel bych jet 2x tam a pak dom, nebo tam dlouho čekat... Díky za nabídku, ale už to nebudu hrotit...
11:41:34
26.04.2021
Nwkt
-> Jumbo: V Mikulově bych věděl o jednom co tohle dělá, ale otázka tvých preferencí no
11:27:04
26.04.2021
Jumbo
-> Nwkt: Mám v jednom autorizáku velmi dobré vztahy, navíc nemám rád, když se v tom vrtá nekdo jiný a jiný prověřený servis tady v okolí nemám... Vím, že to bude dražší, ale když si to auto vyzvedne před barákem nebo u ženy před prací a zase ho vrátí bez nějakých příplatků a starostí pro mě, tak nemám co řešit...

Edit: Tak v autorizáku sklo o 2000 dražší, ale prý by se do toho jejich elektrikář nepouštěl, že to ještě nedělali... Tak na to asi kašlu, to radši nechám ženu škrábat, než to takhle komplikovat... Navíc je to investice dalších tak 6000, což už smysl nemá...
upraveno 1x, naposled 26.04.2021 11:33:47
11:02:09
26.04.2021
Nwkt
-> Jumbo: Na škodovku nevím, na Passate je rozdíl asi 1500 ale mimo autorizák. Tam bych to asi nedával, pokud nemáš pojistku
10:57:46
26.04.2021
Jumbo
-> Nwkt: Jo takhle, takže kabeláž pod palubovkou je, je nutné pouze doplnit kabeláž kolem okna... No tak uvidíme, zeptám se ve Škodovce, co by za to chtěli oproti normální výměně skla, práce na tom asi o moc víc nebude, otázka je, o kolik víc bude stát to sklo...

Díky za info
upraveno 1x, naposled 26.04.2021 10:58:32
10:49:07
26.04.2021
Nwkt
-> Jumbo: Ne, okno má kostru nahoře pod šroubem lampičky - to udělají při výměně okna a plus je vyvedený v každém rohu u torpéda jsou jsou stěrače. Kabeláž s relé je v motoru, akorát se protáhne jeden kablík na aktivaci průchodkou do jednotky nad pedálama.
10:45:35
26.04.2021
Jumbo
-> Nwkt: Pokud tam kabeláž není, tak to by asi musela palubka ven, že? Nebo se tam dá nějak dostat i s palubkou na místě?
10:40:52
26.04.2021
Nwkt
-> Jumbo: žádný přípravy nejsou. Nicméně kabeláž se dá sehnat do 2tis. a panel vyloženě nutně nepotřebuješ, můžeš aktivaci zapojit na zadní okno. Ale výměna panelu je nejčistší řešení
10:36:29
26.04.2021
Jumbo
Pánové, nevíte jestli má Yeti předface už nachystanou kabeláž na výhřev čelního okna? Včera jsem potkal kamínek, s klidem jel domu s tím, že to "půjde na pojišťovnu" abych pak zjistil, že čelní sklo nějakou záhadou pojištěné nemám... Tak přemýšlím, jestli když už to budu měnit za svoje, jestli tam rovnou nedat vyhřívané čelní sklo.

Je mi jasné, že bych musel vyměnit jednotku ovládání klimatizace za 3T0907044BJ, kde je odpovídající tlačítko, ta se dá sehnat použitá na netu za rozumné peníze, ale nevím co dál by mohlo být potřeba, aby to fungovalo...

Samozřejmě nové okno už do pojistky půjde okamžitě...
upraveno 1x, naposled 26.04.2021 10:36:56
11:08:45
22.04.2021
Jakub M.
-> Jarda:
Ahoj - asi nebyla - to nemůžu vědět :), jen v servisní příručce se to zmiňuje, že ta varianta pružin nejspíš existuje + info o barevném značení.
Ale třeba jak říká SO545, Colin Chapman edt. .. :):)
09:27:13
17.04.2021
SO545
01:10:31
17.04.2021
dragon_cb_cz
-> Jarda: Taky jsem se trochu zakuckal, když jsem to četl.
01:04:36
17.04.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Jakub M. 16.04.21 11:24:04: 1.8t RS byla i bez klimy?9 to bych teda necekal...
00:09:22
17.04.2021
saskyn2
-> Billislav: řešil jsem párkrát B a prošoupaná kabeláž
Extreme Tyres