Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18446 příspěvků (zobrazeno 4251 až 4300) od 04.01.2015 do 03.08.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
08:45:26
05.03.2021
charon
-> Fávo forever: Mám zkušenosti ale jinde než v octě (BMW E30 - tam jsem měl komplet kromě difu a P106). Auto to celkem zpevní bez zasadnějšího vlivu na pohodlí a pazvuky. nicméně se dozadu vetšinou doporučujou žluté (tvrdší), bo tam je zpevnění ještě markantnější bez vlivu na pohodlí. Dopředu na daily spíš červený. teď na E36 je budu dávat taky časem a na octu je též pořídím.
upraveno 1x, naposled 05.03.2021 08:45:38
08:06:53
05.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Fávo forever 04.03.21 20:20:28: toto mas v takovem stavu, ze to plave? Na moji vypadaji jako nove, na naftove okometricky nic moc, ale neplave...

Ja je chci zatim jen na predek. Zkusenost mam jen, ze vydrzi fakt hodne, ale neodolavaji vyssi teplote, takze prvni mi odesel u kolena vyfuku.
20:20:28
04.03.2021
Fávo forever
Máte někdo zkušenost s výměnou silentbloků za strongflex u jedničkové Octavie (4x4)? Přemýšlím o sadě na celé auto, jelikož mám na zadku tovární silenty. To auto mě baví, ale plavání zadku ne..

Mám už něco málo načteno, ale jde mi spíše o zkušenosti dané časem - vrzání, praskání, tvrdost podvozku.. 7
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Fávo forever vložen 04.03.2021 20:20:28
12:52:54
01.03.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: To je taky možnost no 3
upraveno 1x, naposled 01.03.2021 12:52:59
12:18:05
01.03.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Ono by to možná vyřešilo, kdybych měl sílu a výdrž a tim pádem jsem neseděl, ale imrvére byl nadlehčenej silou v nohách. 3
12:13:47
01.03.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Ono je to jedno, to bolí taky. 3
12:03:20
01.03.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Tak máš špatné sedlo. Protože na kole reálně nemáš sedět na prdeli (jakože půlkách) ale většina váhy má být na stydké kosti. Teda na silnici minimálně, jak na bajku nevím. Resp. na kombinaci stydké a sedací, kde přesně je to rozhraní nevím. Ale nemáš sedět na svalu určitě.
upraveno 1x, naposled 01.03.2021 12:04:36
11:58:27
01.03.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

právě že cyklosedlo ten problém generuje naprosto největší a trpim už po 10 minutách jízdy. 8
11:31:25
01.03.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Ti věnuju nějaký vyřazený cyklosedlo a máš po problému v tom případě 3
10:46:53
01.03.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Já mám problém, že mám špičatou prdel a jakmile sedim napřímo, tak sedim v podstatě dvoubodově a dost mě to bolí. I v práci sedim u kompu tak, že spíš ležim na zadní straně prdele. Páteř to sice musí milovat, ale nic pohodlnějšího neznám. 3
10:43:44
01.03.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 01.03.21 10:28:35: Já dřív ležel taky dost, ale postupně jsem přešel naopak na dost napřímenou polohu a dost mi to pomohlo.
10:28:35
01.03.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

No u mně to hlavně bylo o tom správně nastavit bederní opěrku. Původně to bylo nastavený tak že se to fakt nedalo.

A jinak já jsem asi míň háklivej na kvalitu sedadel, protože mám opěradlo nesprávně dost naležato a volant vytaženej k sobě pokud podélným posuvem vozidlo disponuje.

On si toho občas někdo i všimne, když se podívá do prázdnýho auta, že sedačka leží až na zemi a hlavová opěrka kouká za zadním oknem 3 A přitom když si do toho sednu, tak vejškově jsem úplně normálně (nesnášim jak někdo jezdí že štrejchá vlasama o střechu a nevidí přes horní hranu oken) a nohy i ruce mám normálně slabě pokrčený.
09:24:23
01.03.2021
dragon_cb_cz
-> Jarda: To se obávám, že ne... zkušenost nemám, ale tuším, že snad z nějaké Audi něco jde? Kdysi jsem to řešil, ale už na to nedošlo a zapomněl jsem to.



-> palinator: Sedací část jsem nějak dával, ale záda mě bolely. Pravda, sesle měly něco za sebou, to nepřidá, ale v dalších autech s podobným/vyšším nájezdem (Accord, 9-5) jsem ten problém neměl. Musím ty tvoje zánovní někdy vyzkoušet.



A taky jsem v tom dal 2x přes 1000 km za den a neumřel jsem...
08:42:17
01.03.2021
palinator
Já teda na druhou stranu otočil domov - ČB s jednou přestávkou na chcaní a se zajížďkou zpět a přežil jsem to teda i v tý O1, ale uznávám že už mám sedací partie asi zvyklý a nikdy jsem v ničem co má lepší sedačky dál než pár km nejel.
04:23:15
01.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: ze saaba do o1 asi sedacky pp nebudou? :) nemas zkusenost s nejakejma koncernovejma tedle platformy? ikdyz ja na to jaky mam problemy se zadama, tak nevim, ze by mi to nekdy nejaky auto zhorsilo, ale kdyby mi to zlepsilo, tak by to bylo fajn :)
01:14:03
01.03.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 01.03.21 01:10:49: Stejný efekt si pamatuju z V70 bývalých šéfů. V Bratislavě jsem z toho vylejzal svěžejší než jsem si do toho v Praze sedal.
01:10:49
01.03.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 01.03.21 00:03:16: Musím říct, že kvalitní posezení v autě udělá hodně.

Ve čtvrtek večer jsem začal mít nějaké bolení, v pátek to byl ke konci šichty už docela očistec, to už jsem nevěděl, jak si stoupnout, sednout a to mám slušnou židli. Ta by mi ale stejně nepomohla, páč mi to bralo od spodního břicha až do třísel. Zapíchl jsem to o něco dříve a jel Volvánem domů. V těch sedačkách jsem se úplně uvolnil a udělalo se mi vlastně dobře. Doma pak už OK, jen jsem se šetřil a do večera to odeznělo.

Nikdy bych neřekl, jak může pomoci dobrá stavba sedačky a její nastavení.
00:03:16
01.03.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Ten vergl stál 3 tisíce... a jako rozhodně není bezchybnej, ale sedačky bych si z něj do tý okty přendal hned.
upraveno 1x, naposled 01.03.2021 00:04:00
00:02:07
01.03.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Njn, každej nemůže mít auta jako ty. 3
23:56:34
28.02.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Některý věci se nezapomínaj 3 Jako byl to dost drsný šok, po nějakých 130km v 25 let starém verglu v sociální edici přesednout do něčeho "moderního" a relativně vybaveného a mít pocit, že "tomu něco chybí"...
23:30:04
28.02.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Potřeboval by ses svízt v O1 abys věděl co je to katastrofa. 3
23:28:46
28.02.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Jinak dneska mě vezl kamarád v O3 s nějakým 110kW TDi (objem nevím) a musím uznat, že je to oproti tomu JTD sakra kultivované a tiché. Ale sedačky teda dost katastrofa, jsem měl pocit jako když si sednu na dřevěnou židli.
23:15:37
28.02.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

3
23:04:49
28.02.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Aha. Jsem ani nezaznamenal, že to mělo FL.
22:43:44
28.02.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Po FL u 55 kW kvalty prodloužily takže mají převodovky stejné.
00:41:10
28.02.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Jak říkám, koncern nevím, poslední koncernová nafta v rodině byla ta O1 a pak až teď tátovo Sharan co koupil v létě. Měl vlastně koncern v téhle době (2005-2010 řekněme) nějaké naftové twinturbo? Protože třeba to JTD prý v téhle konfiguraci jede moc pěkně (ale osobní zkušenost nemám)



Mimochodem, ad to Citigo, neřešilo se tu někde, že 55kW verze má kratší převodovku? Protože pokud ti přijde extra dlouhá, tak by mě zajímalo, jak dlouhá je v té slabší verzi 1
00:24:47
28.02.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Já to porovnával hlavně s koncernovejma motorama, kde mi přišlo že to dost ustrnulo. Jasně, 2,0 TDI-PPD bylo se 125 kW lepší, ale byla to taková mrdka, že to snad ani nepočítám. Rozhodně za ty roky to už moc velkej pokrok ve výkonu neudělalo, narozdíl od turbobenzinů.
00:17:12
28.02.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Ano, třeba to JTD, které přišlo kolik, 2 roky po tom? 3? To mi nepřijde "nedávno". Honda 2.2 i-DTEC přišel o pár let později, ale měl 60kW/l... opět rozhodně ne "nedávno".
00:15:48
28.02.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Tak jmenuj. TDI 110 kW přišlo v roce 2000. První motor na stejný hranici si vybavuju JTD a pak dvoulitr od BMW.



E: ale asi to bude jinym časovym měřítkem no. 3



Já se nemohu nějak smířit s tim že mýmu zánovnímu vozu bude za 2 roky 20 let. To už byla 120 asi 5 let v důchodu. 3
upraveno 1x, naposled 28.02.2021 00:17:15
00:07:25
28.02.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 27.02.21 23:55:05: Moc v téhle oblasti přehled nemám, ale 110kW z 1.9 nafty mi zas tak zázračná hodnota nepřijde. Resp. je to 57kW/litr a motory za touhle hranicí se okolo mě pohybujou už dost dlouho. Takže pokud nedávno není skoro 20 let, tak si dovoluju nesouhlasit ;)
upraveno 1x, naposled 28.02.2021 00:07:50
23:57:58
27.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 27.02.21 23:13:28: na mojem aute ne, ale ma to byt tendle soft www.skodaoctavia.cz/skoda -octavia/skoda-octavia-tou r-gt-193hp-pro-recko

po chipu to konecne bylo zivejsi, nez naftova O2 RS, ale nema to to nakopnuti jako o1 rs, ikdyz max. kroutak i vykon je vyssi, ale asi diky mensimu turbu

-> dragon_cb_cz 27.02.21 23:24:53: nejak velka odchylka9 me ty RS budiky ukazuji naprosto presne, puvodni ukazovaly vic
23:56:42
27.02.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: no i s 4x4, je fakt ze ne seriovy. Hledali jsme zavadu. Pridej, uber, pridej, podrz to. Ser na to jedem na dilnu. Rozeberem manzelce auto. Pridej, uber, podrz to... Ty woe vyser se na to. Mas tam uz skoro 200 (gps). Ja se drzel jen volantu a poslouchal rozkazy.
23:55:05
27.02.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Každopádně kolem roku 2000 se nedá moc vinit výrobce že by naftový automobil neobdařil dostatečným množstvím koní. Ono takový 1,9 TDI 81 kW drželo prim docela dlouhou dobu. 66 kW byl tehdy takovej slušnej standard. 110 kW z 1,9 TDI-PD už bylo vyloženě porno a překonalo se to v podstatě až nedávno.

Jinak zástup mnohem horších dieselů tý doby byl daleko větší, často ještě s nepřímým vstřikováním nebo bez mezichladiče.
23:51:06
27.02.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 27.02.21 23:46:47: Možná to bylo 178 km/h? Už je to pár let, nevím. A stejně k té odchylce, přesně si to nepamatuju. Ale že to GPS číslo při tachometrových 220km/h nezačínalo dvojkou jsem si dost jistý a těch 189 km/h mi v paměti nějak uvízlo... nebo 191... už nevím, ale ano, ta odchylka byla docela velká.
23:46:47
27.02.2021
palinator
-> dragon_cb_cz 27.02.21 23:07:40:

Ale 168 je psanejch hodně málo. Nejspíš kvůli 4x4.



Sériový ALH má mít maximální výkon při 4100 otáčkách jestli se nepletu. Myslim že mám psáno 181 km/h max, ale nejsem si jistej. Reálně jsem s tim o moc víc než 180 v sérii nejel. Po chipu se to dokáže rozkutálet na 205 a ani nevim kolik to při tý rychlosti točí. Ale přes 4000 to bude určitě, odhaduju tak 4300 nebo něco takovýho. Max. výkon bych měl mít 92 kW při 4600 podle grafu.



E: jinak ta odchylka 220 vs 189 real je docela velká ne?
upraveno 1x, naposled 27.02.2021 23:47:36
23:24:53
27.02.2021
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.21 23:11:53: Tak byla to jen 66kW rotačka. Reálně to jelo o dost líp, už chvíli po koupi na tom nechávali dělat ještě u táty ve firmě nějaký čip a svého času jsem s tím těch tachometrových 220km/h (asi 189 km/h reál) na autobahnu jel.



Teď koukám do techničáků a 9-3SC má Vmax taky jen 195 km/h a 9-3SS 210 km/h... prostě ty nafty nahoře umíraj no. Na druhou stranu to až skoro do té Vmax jede relativně slušně, umře to až těsně před ní.
23:13:28
27.02.2021
Jirik_Tuňák1983
23:11:53
27.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 27.02.21 23:07:40: jen? nase 4 kola pdcko ma 187km/h a moje 1.8T 217km/h a s chipem 235km/h
23:07:40
27.02.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: No to je právě to co tím myslím, že když to z fabriky moc nejelo (ve smyslu Vmax), tak ta převodovka byla krátká. Ta naše O1 s AGR měla papírovou maximálku snad 168 km/h nebo něco podobně srandovního...
22:59:40
27.02.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Není to náhodou tim, že tenkrát se převodovky dělaly, aby převod nejvyššího RS odpovídal maximální dosažitelný rychlosti při maximálním výkonu motoru?



Moderní TDI pětikvalty maj motory papírově silnější, ale převody tak dlouhý, že se s tim nedá vzhledem k neschopnosti (některých) TDI-CR motorů tahat ocpoda, rozumně jezdit.



Mimochodem to je i případ toho Citiga. Myslel jsem, jak 55 kW bude s tou mršinou cupitat, ale vono docela hovno. Skoky jednotlivejch stupňů jsou dlouhý jak prase a dynamická jízda s tim není pohodlná. Ale zatim jsem s tim ujel dohromady 5 km, takže je na nějaký moje soudy brzo.
22:51:06
27.02.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 27.02.21 22:49:20: Tak když tam ve fabrice zapomněli dát koně...
22:49:20
27.02.2021
palinator
-> Syny 27.02.21 22:00:58:

To mám já cca při 105 km/h 8
22:23:09
27.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Syny 27.02.21 22:20:47: sluzebak je ted PDcko, SDi chtel na jezdeni do prace, az bude mit ridicak

ma lestenkovy subaro a pak nejakyho offroada
upraveno 1x, naposled 27.02.2021 22:24:06
22:20:47
27.02.2021
Syny
-> Jarda: No, ze nechce SDI se mu ani nedivim 3 Ono ta absence turba je tam docela znat 1
upraveno 1x, naposled 27.02.2021 22:21:33
22:18:18
27.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Syny 27.02.21 22:00:58: dopr. ted zas nevim, jak se to pise :)

novej kolega na nas sluzebak rika, ze to je silenej smrad, chtel sdi a uz to zas nechce :)
22:00:58
27.02.2021
Syny
Jooo, zlatej deasel, tam mam pri 140ti 2200ot 1
21:55:23
27.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 27.02.21 21:44:17: 9 to je kratsi, jak u nivy :)
21:44:17
27.02.2021
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.21 21:24:58: u Sharanu mám určitě kratší převodovku, než je třeba v tomhle grafu. Ten jede ve 3000 tak 95. Ale tam je převodovka Ford.
upraveno 1x, naposled 27.02.2021 21:44:28
21:33:12
27.02.2021
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.21 21:24:58: Hmm, to uznávám, že je celkem krátký - v 9-5 Aero jsem měl ve 4000rpm přesně 200km/h...
21:24:58
27.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 27.02.21 21:04:02: 145

ale ten graf je 1.8T, ale ne 4 kola, takze ja to budu mit jeste kratsi, takze to bude asi tech 140km/h
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 27.02.2021 21:24:58
upraveno 1x, naposled 27.02.2021 21:28:49
Extreme Tyres