Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18306 příspěvků (zobrazeno 5151 až 5200) od 04.01.2015 do 17.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
12:45:04
07.12.2020
palinator
-> kpt.Budha:

Hele mám to obojí na vlastní kůži vyzkoušený. Moje oblíbená příhoda s Vectrou s ABS která se stáčela do plotu versus stodvacítka, kde jsem nějak přehnal hrabání a mířil jsem s vytočenejma kolama po kružnici směr ohromná kupa sněhu. Zašlápnutý brzdy nechaly auto po přímce sklouznout a já tak nemusel řešit rozvalchovanej čumák.



E: samozřejmě je potřeba ty brzdy zašlápnout včas, jakmile se to už stáčet začne a chytne to jinej směr pohybu, tak sice pojedeš po přímce, ale stejně do příkopa.
upraveno 1x, naposled 07.12.2020 12:46:23
12:39:07
07.12.2020
dragon_cb_cz
-> kpt.Budha: Řekl bych, že idea je taková, že jejich zablokováním je zbavíš trakce i v tom tečným směru - utrhneš auto jako celek, ne jen jednu nápravu.
upraveno 1x, naposled 07.12.2020 12:39:49
12:37:05
07.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 07.12.20 12:28:21: Přesně tak, auto s ABS Tě třeba vtáhne dovnitř do svodidel. 4
12:36:27
07.12.2020
kpt.Budha
-> palinator: Ale v tom případě jedou kola bokem a tam je jedno, jestli se točej nebo ne, ne? Každopádně celá ta fyzika popsaného pohybu je nějaká divná...nebo to špatně chápu, protože auto bude mít při takovém smyku spíš rotační pohyb a zašlápnutím brzd se nezmění v tečný směrem ven, ne?
12:28:21
07.12.2020
palinator
-> kpt.Budha:

Je to jednoduchý. Když dostaneš přetáčivej smyk, na kterej už ti nestačí rejd, tak místo toho aby se ti to svezlo do příkopa/zdi/protijedoucíh o auta, tak prostě zašlápneš natvrdo brzdy, zablokuješ všechny 4 kola a auto přestane jet po kružnici, ale pojede po přímce ve směru hybnosti, kterou to předtím zrovna mělo.
12:14:08
07.12.2020
Mr._Nosferatu
-> Borderer: Přitom stačí načíst jednotku ABS v diagnostice a tím se vypne....
12:04:14
07.12.2020
kpt.Budha
-> Tuner#2: Vůbec netuším, jak myslíš, že zablokováním kol namíříš auto, kam chceš.

Neříkám, že ABS na okruhu se mi nějak extra líbí, ale když nejsi takový pilot, abys na rovině poznal zablokovaná kola a pošleš to se stojícím zadkem do zatáčky, tak bys byl moc rád za ABS (bohužel z vlastní zkušenosti). Jinak tedy zrovna já řazení k radosti z jízdy vůbec nepotřebuji, asi proto, že jsem nikdy neuměl meziplyn, ale uznávám, že řadit bezspojkovou sekvencí (pákou a trhem), se mi líbilo úplně nejvíc 6
11:53:42
07.12.2020
palinator
-> Tuner#2:

4

Nedávno jsem jezdil na PC poslední formule. A jako první jsem si samozřejmě dal nějakej střep ze sezony 1988. A random mi to hodilo Austrálii za deště. Ten střep byl McLaren s 1,5 turbo. Jezdit se s tim nedalo ani na čtyřku, jakmile člověk přidal tak po docela brutálním turbolagu to okamžitě hrabalo.

Pak jsem si tam dal R. Schumachera s BMW, tam to byla uplná nuda, kvůli protiprokluzu, kterej v tý době měli.

Nakonec jsem dal cosi z poslední sezony a sice člověk jel nejrychlejc, že nestíhal číst okolí a na jedničku, dvojku si člověk kvůli absenci protiprokluzu musel dávat trochu bacha, ale jinak taky žádná velká zábava.
11:47:08
07.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kpt.Budha 07.12.20 10:17:27: už i na závodech na okruhu jedou dost často ABS, ale tam si taky můžeš štelovat intenzitu stejně jako u kontroly trakce a ne vždy to je přínos. Třeba když se to utrhne, tak si zablokováním kol můžeš auto namířit kam chceš, to s ABS neuděláš.



Ono všechny tyhle berličky pro jezdce a "vylepšení", kdy třeba to auto řadí za 80 milisekund pádlem jsou na jednu stranu super pro čas, ale máš z toho lepší pocit jako jezdec než z klasického Háčka a když je auto plně mechanické? 4
11:03:41
07.12.2020
kpt.Budha
-> saskyn2: Jasné, byla to nadsázka, já jim chvilku oponoval a pak jim elegantním výkrutem na odtrhové desce dokázal, že mají pravdu 6
10:36:01
07.12.2020
saskyn2
-> kpt.Budha 07.12.20 10:17:27: Tak pokud mluvili o autě s ESP tak mají 100% pravdu4
10:17:27
07.12.2020
kpt.Budha
-> King: Hlásím, že v Mostě letos a v Mýtě loni už mluvili tak, že moderní ABS je rychlejší v brždění vždy. Ale zároveň také říkali, že při přetáčivém smyku předokolky je lepší brzdit než přidat plyn, takže co oni o řízení vědí, že 1
09:08:01
07.12.2020
Bukaj
-> Borderer 07.12.20 08:48:20: Aha, 1,6 a 1,3 - Ty jsi chtěl porovnávat neporovnatelné 3
08:54:02
07.12.2020
dragon_cb_cz
-> Borderer 07.12.20 08:48:20: 3



EDIT: Otázkou je, jestli tím hazardem se životem myslíš manželství samotné, nebo že po vstupu do něj se hazardem se životem některé věci stávají 1
upraveno 1x, naposled 07.12.2020 09:02:29
08:48:20
07.12.2020
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Jako četl jsem, že je nějaká úchylka, kdy člověka sexuálně vzruší hazard se životem, ale asi se mne to úplně netýká. 3 ...hazard se životem....nevím proč se mi vnukl pojem "manželství". 3





-> Bukaj: A tachometr ! A vlastně ještě motor, protože jedna šest má na předek jinej přítlak než hliníková třináctka !!! 1
08:46:09
07.12.2020
dragon_cb_cz
-> Lamac 06.12.20 22:26:59: Jasně, ale to z toho původního kontextu nebylo zřejmé - tam v debatě žádné omezení na tuhle generaci nebylo. Každopádně zajímavé se něco nového dozvědět.
08:40:59
07.12.2020
Bukaj
-> Borderer 07.12.20 08:32:23: To jsou ty situace, které se přihodí jednou za život a vždycky se najde někdo, kdo bude tvrdě stát za tím, že se to přece nemůže stát1

Jinak až budeš dělat ten test, tak nezapomeň přehodit nejen gumy, ale i kotouče, destičky, ložiska, tlumiče, a minimálně taky posilovač a veškerou bagáž z první Feldy do druhé. A i tak počítej, že test bude označen za zkreslený, protože než to všechno vyměníš, změní se třeba teplota, vlhkost nebo směr větru...3
08:39:52
07.12.2020
palinator
-> Lamac 06.12.20 11:37:39:

Takže když já na tom stál jako na rejči, tak jsem vlastně furt ten poplašenej? 3



Nemyslel jsem si že by mě mohlo lehký protočení kol a rozblikaná kontrolka tak vyděsit. 3
08:35:20
07.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 07.12.20 08:32:23: Ty nevrníš, když to ztvrdne? 3
08:32:23
07.12.2020
Borderer
Chm, doma mi stojí dvě feldy, jedna ABS má, druhá ABS nemá. Jestli se mi podaří bejt brzo z práce, snad i ty čáry na silnici namaluju a vyzkouším to. 3



-> dragon_cb_cz: Sice netuším, co je na tom pravdy, ale tahle situace se mi jednou už stala a auto přestalo brzdit úplně. Jen to vrnělo a pedál ztvrdnul. Musel jsem ho pustit a prudce zašlápnout, abych nevjel do křižovatky na červenou... Nebo možná nějakej error v jednotce, nikdy předtím ani potom se mi to už nestalo. 3
22:26:59
06.12.2020
Lamac
-> dragon_cb_cz 06.12.20 21:39:42: Ostatné autá- ber do úvahy autá ako octavia 1, golf iv, aj Seaty , ktoré majú jednotky totožného typu, tj. Mk20, prípadne aj Mk60...
22:15:55
06.12.2020
Lamac
Píšem o ABS u felicie /golfe/octavii, to žiadny snímač na volant nemá a ani nepotrebuje. ESP už snímač volantu má (okrem iných ďalších ešte k tomu), to prosím do toho ale nemotajte.

Pre info- 1J0 je vždy tzv.necanová a 1C0 je canová jednotka.

Takže ešte raz, ak tu niekto neustále tvrdí že ABS vo felicii je naprd a nefunkčná zbytočnosť, nech si v prvom rade dá poctivo dokopy brzdy.

Ešte ste v debate zabudli na MSR, to bolo v octaviach takisto, pri prudkom pustení plynového pedálu to zregulovalo elektronicky ubratie plynu, aby brzdením motora nedošlo k prešmyku

Pre poradie, všetko čo je pod danou skratkou (výbavou jednotky), jednotka už obsahuje:

ABS,EDS,ASR,ESP

takže jednotka ESP má všetko.

ASR má (MSR iba u MK60) EDS a ABS

EDS má ABS

samozrejme existujú aj nejaké výnimky,napríklad existuje jednotka ASR, ktorá nemá EDS.

Potom je tu Mk20/Mk60, u tej 60 sa dá soft nakodovať na konkrétny typ brzd, ale to je už na dlhšiu debatu.
upraveno 3x, naposled 06.12.2020 22:21:22
21:50:09
06.12.2020
dragon_cb_cz
-> MOLSO 06.12.20 21:43:45: To nevím, tipoval bych, že spíš ne - právě proto mi nepřijde jako dobrý reprezentant množiny "ostatních aut". Je to stejný veterán jako ta felda....
21:46:04
06.12.2020
Milan 136
-> MOLSO 06.12.20 21:43:45: Když nemá ESP tak nemá.
21:45:00
06.12.2020
venni
-> Lamac 06.12.20 21:32:16: vždyť je ta 4ka taky z roku 97 7

Určitě bude záměnná s 1J0 s 1C0 už asi né,nebo ano?
21:43:45
06.12.2020
MOLSO
-> dragon_cb_cz: a golf IV taký snímač natočenia volantu má? 40
21:39:42
06.12.2020
dragon_cb_cz
-> Lamac: No, "Golf IV" a "ostatní auta" jsou množiny dost rozdílné míry. Tipoval bych, že třeba u většiny systémů do toho výpočtu (podle toho co jsem tu četl) vstupuje úhel natočení volantu - to asi Feldy (minimálně ty bez serva) nemají?
21:32:16
06.12.2020
Lamac
Nedá mi, ale ku kecom, že abs u feldy je horšie (nedomyslené) ako u iných áut- abs jednotka je totožná a plne zameniteľná s jednotkou z Golfa 4. Kto bude tvrdiť že je tam odlišný softver (lebo index jednotky je iný), nech potom vysvetlí, ako je možné že aj pri namontovaní jednotky z golfa to brzdí rovnako ako s jednotkou z feldy.

Problém je treba hľadať len a jedine u zanedbanej údržbe brzd.
19:57:27
06.12.2020
MVM
-> dragon_cb_cz: Podstatnym neli hlavnim úkolem ABS je zachování řiditelnosti a směrovy stability. Pochopitelně úměrně tomu co podle Kammovy kružnice umožní přenos síly na pneumatice. Je vyzkouseny ze mnho lidi tu krizi treba neubrzdi, ale jeste maji rezervu boční sily ty překážce pripadne podle situace vyhnout...Proto je nezavisle na tom co ma auto za systemy,vzdycky ten zásadní článek ta fungujici pneumatika. Pokud bude ta pneu stat za hovno, bude i ten system na to reagovat.
19:47:19
06.12.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Zkusil jsi jet se stejným autem po stejný trase s vyndanou pojistkou ABS abys měl srovnání jak se chová bez ABS ?
19:33:25
06.12.2020
dragon_cb_cz
-> King: OK 171
19:29:20
06.12.2020
King
-> dragon_cb_cz: Ne, "melo ", ale "jde "4 Je to jedna z "atrakci " na bezny skole smyku - jedna pulka auta na kluzny plose smoceny vodou, druha mokrej asfalt. Jinak vyzkouseno i hodnekrat v praxi.
19:24:03
06.12.2020
dragon_cb_cz
-> King: Pravda, dokud alespoň jedno přední kolo není ve smyku, tak by to mělo jít.
19:18:48
06.12.2020
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 06.12.20 19:14:10: No právě proto bych čekal, že to částečně omezí účinek i na kolech, co zablokovaný nejsou - aby se auto neroztočilo? Ale jak přesně ten algoritmus vypadá, to netuším.
19:17:13
06.12.2020
King
-> dragon_cb_cz: Pri krizovym brzdeni na s kazdou stranou auta ma jinym povrchu, ale nepoustis volant - korigujes to volantem.
19:14:10
06.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 06.12.20 19:10:24: Stejně to funguje společně se stabilizací, nie?

Dnes máš u aut běžně rozdělování točivého a brzdného momentu, klidně na jedno kolo. Rozdělování brzdného tlaku z jednotky ABS mají auta taky už léta.
upraveno 1x, naposled 06.12.2020 19:14:37
19:10:24
06.12.2020
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Hmm, a co např. situace kdy pravými koly jseš na kluzkém a levými na suchém asfaltu? Tam by tebou popisované chování asi směrové stabilitě moc nepomohlo, ne?
19:07:22
06.12.2020
saskyn2
-> dragon_cb_cz: fungujou tak, že povoluje jen zablokovaný kolo samozřejmě. To by sis pak slušně nabil hubu kdyby ti kvůli jednomu kolu nebrzdili ani ostatní3
19:06:19
06.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 06.12.20 19:01:41: Už je z onoho auta dodávka, která nemá s jízdními vlastnostmi osobáku zhola nic společného. 47
upraveno 1x, naposled 06.12.2020 19:06:53
19:01:41
06.12.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: OK, to se hádat nehodlám, jak fungujou ty ABS jednotky když se blokuje jen jedno kolo netuším - a asi v rámci zachování směrové stability v tomhle případě tu dráhu prodlouží, to je fakt. Ale v zásadě mi to přijde jako žádoucí chování (byť ten chodec, pokud by šel po okraji přechodu blíž tobě, by to asi viděl jinak).
18:56:31
06.12.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Nesrovnávám. Prostě vím, co zapříčinilo aktivaci ABS a bez ABS by brzdná dráha byla kratší.

Pro vysvětlení situace - šlo o místo viz přiložený odkaz - přechod na vyvýšeném "retardéru", hned za přechodem STOPka, takže rychlost vozidla na přechodu a před ním velmi nízká. Léto, sucho.

Ve chvíli, kdy jsem najížděl na vyvýšený "retardér" a pozvolna přibrzďoval, abych zastavil na výhledu (na přechodu), vyběhl zprava zpoza plotu chodec na přechod. V tu chvíli jsem pedál brzdy prudce domáčkl. Jenže pravé přední kolo dodávky bylo v ten moment na hladkém trojúhelníku vodorovného dopravního značení, zatímco levé přední kolo bylo na suchém asfaltu.

Takže místo toho, abych s lehkým kviknutím zablokovaného pravého kola stál na metru (čumákem na úrovni začátku přechodu), auto jelo s drnčícím pedálem vesele dál a zastavilo čumákem v polovině přechodu - asi 20 cm před tím vběhnuvším chodcem...8

Jindy jsem u žádného jiného firemního auta ABS neaktivoval, jen u tátovy O1 při občasných zimních servisních cestách.4

www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1skILrEHd xmDc8VYyndbkVAg!2e0!7i1638 4!8i8192
18:48:32
06.12.2020
saskyn2
-> dragon_cb_cz 06.12.20 17:23:32: Přímo neřekl, ale vyznělo to tak3 Ne já tedy do Jardy reju, ale ve skutečnosti jsem rád že existujou takhle pošahaný blázni co to mají hozený jinak, aspon jednou za čas člověk potká na ulici pořádnou káru za kterou se ohlédne6
18:04:23
06.12.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 06.12.20 17:52:28: No a srovnáváš škodovku bez ABS proti jinému autu s ABS, nebo stejné auto, jedno bez ABS a druhé s? A na stejný gumách atd?
17:58:31
06.12.2020
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 06.12.20 13:46:32: S tímto souhlasím - pokud jde o ovladatelnost vozu, tak ABS je rozhodně přínos. Ale když chci prostě co nejkratší brzdnou dráhu a na směru jízdy mi nesejde (ten mnou popisovaný případ byl ve velmi nízké rychlosti), tak ABS bylo kontraproduktivní. Je to sice jedna situace z tisíců, ale právě proto je to nepříjemné. Zvláště, když jsem u toho firemního auta to ABS nikdy předtím ani potom neaktivoval...
17:52:28
06.12.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 06.12.20 11:34:41: Tak tím, že bych měl v tom konkrétním případu kratší brzdnou dráhu, nebýt ABS jsem si 100% jist. Nedělal jsem sice žádný laboratorní pokus, ale je to místo, které znám a kde jsem po dobu 10 let prakticky každý všední den jezdil škodovkou i různými firemními vozy.4
17:23:32
06.12.2020
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Tak to se ho musím zastat, to zase neřekl (OK - ne dnes 3 ). Jen prostě říká, že kdyby si měl vybrat jedno, vybere si tohle... což svým způsobem chápu, ale osobně bych asi volil jinak.
17:16:22
06.12.2020
saskyn2
-> SO545 06.12.20 17:02:29: dát 15t euro za auto mám problém taky, prostě to tak nutně nepotřebuju. Ale něco jiného jsou ty Jardovo výkřiky typu jak je to super. Např hned tady-nechám si rapida. Vyloženě si to živě představuju jak rve do rapida kočárek, dětskou sedačku atd. Kdyby napsal že ho má rád a že je to krásný auto tak ani neceknu, protože je to pravda, ale když on z toho dokáže udělat nejlepší, nejpraktičtější, nejekonomičtější, nejbezpečnější, nejrychlejší a nejspolehlivější auto pod sluncem 3
17:16:07
06.12.2020
Mr._Nosferatu
-> Jarda: Tak jednoho veterána chápu, ale abych se musel denně hrabat v autě na denní ježdění, případně se bal ze ráno ani nenastartuje je mě už přestalo bavit a radši čas trávím jinak.



-> SO545: Tak 15 bych za auto asi taky nedal, když jde nekoncernový koupit v pohodě za 10, koncern od 11
17:02:29
06.12.2020
SO545
-> Jarda - zrušená registrace 06.12.20 16:55:33: ja ta v podstate chapem /ja tiez nikdy nedam za nove auto ani 15000e ale za motorku 25000 v pohode/ ale zase toto nieje vzor pre celu populaciu.

Skor neskutocna odchylka...aj ked uchylka by bola tiez v pohode.4
17:01:01
06.12.2020
castrol
-> Mr._Nosferatu 06.12.20 16:46:52: jarda by sa aj v tom novom hrabal ,lebo by tam nic nefungovalo ako chce on 1
Extreme Tyres