![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator 30.10.20 20:44:10: Tvl, to je peklo!![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 30.10.20 20:44:10: To vezli olovo? :-D
-> palinator: EURO 5 minimalne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136:
To není Sergej. Sergej je hračka proti tomuhle. Tohle má 2 písty nastojato proti sobě do jednoho válce a je to tuším desetivalec.
To není Sergej. Sergej je hračka proti tomuhle. Tohle má 2 písty nastojato proti sobě do jednoho válce a je to tuším desetivalec.
-> palinator 30.10.20 20:44:10: Tvl 6x sergej? Ty vzadu byly pěkně uzený ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mr._Nosferatu:
Můžeš začít počítat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Můžeš začít počítat
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN:
Tu hodnotu emisí jsem vzal kdesi na netu. Ono v Rusku jsou třeba na BAMu taky ty emise trochu jinde když prumernej vlak se dřevem má 5 Fantomasů což je dvoutaktni obluda která má snad 3000 kW na díl a čerpadla nastavujou asi tak aby to hulilo co nejvíc nebo to hořelo až nad komínem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tu hodnotu emisí jsem vzal kdesi na netu. Ono v Rusku jsou třeba na BAMu taky ty emise trochu jinde když prumernej vlak se dřevem má 5 Fantomasů což je dvoutaktni obluda která má snad 3000 kW na díl a čerpadla nastavujou asi tak aby to hulilo co nejvíc nebo to hořelo až nad komínem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Jak by vypadal případ kdyby pakny koupil na aliexpresu a zaplatil přepravu letadlem ?
Mimo to úplně nevím proč by z ekologickyho hlediska měla bejt loď významně lepší. Podle ceny se to brát nedá, protože značná část ceny železnice je poplatek za použití dopravní cesty.
Loď navíc nemůže mít část trakční energie z bezemisnich zdrojů a trasa je výrazně delší než po souši.
Loď navíc nemůže mít část trakční energie z bezemisnich zdrojů a trasa je výrazně delší než po souši.
-> palinator: To je irelevantní - když ten vlak pojede 90% trasy na elektřinu, tak máš emise nulový. Alespoň podle "ekoaktivistů". Protože elektrika je prostě v zásuvce. :-D Teda v tomhle případě v tom velkým vedení, protože i ekoaktivistovi dokážeš po chvilce vysvětlit, že vlak na prodlužovák prostě nepojede. :-D
-> dragon_cb_cz:
Počítal jsem 12000 km, 6g CO2 na tunokilometr vlaku a spotřebu 7l/100 km benzinu.
Počítal jsem 12000 km, 6g CO2 na tunokilometr vlaku a spotřebu 7l/100 km benzinu.
-> Jarda/felda 30.10.20 16:28:29: Jo, stránky jsem viděl - a až to bude aktuál, budu nejspíš muset - i když jsou nějaký "smutný"..
-> palinator: Ale Bukaj jezdi na prdy, coz uhlikovou stopu jeste snizuje!![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 30.10.20 18:40:56: Však to taky nejspíš jede lodí, kde to bude ještě hodně jinak. Každopádně můžeš se podělit o detail výpočtu?
-> Mr._Nosferatu 30.10.20 19:01:21: Tak to tam jistě má započítaný.
-> palinator: jenže ten vlak neveze jen 3kg paken, ale několik desítek tun jiných věcí
-> dragon_cb_cz 30.10.20 14:01:25:
Já si to z prdele spočítal pro vlak z Číny a tam vyšly 3 kg paken asi 4x hůř, než Bukajova cesta pár desítek km Š130 na benzín
efektivita přepravy tě v této chvíli nezajímá, jen absolutní čísla.
Já si to z prdele spočítal pro vlak z Číny a tam vyšly 3 kg paken asi 4x hůř, než Bukajova cesta pár desítek km Š130 na benzín
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 30.10.20 16:52:53: historicky to mam ve všech autech s kteryma jsme zavodili. Za tech par stovek to nema konkurenci.
-> Jarda/felda 30.10.20 16:26:02: myslis teda, ze do toho mam jit, kdyz se rozhodnu nedelat ten 6q? ale kdyz temdle 5q je strasne kratkej
-> Jozka 30.10.20 14:59:26: však zavolej a uvidíš skoda-milan.cz/kontakt
-> Jarda - zrušená registrace 30.10.20 14:06:14: lamely se dělaji běžně, dává se tzv. organika která i snese o něco víc než obyč ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nebyl poslední dobou nějakej jihočech renovovat pakny z Tálínskýho rybníka ? Jsem tam před pár lety nechal asi dva litry (materiál na 3-4 embéčka) a čas zraje na další podobnou akci.. nebo větší, už moc kolem nejezdím.
-> Bukaj: me tu mechanik rikal, ze si na octu mam nechat repasnout lamelu za 600,- ze to dela i na superby
-> palinator: Nepodceňuju, ale myslím že na jednotku hmotnosti nákladu je kontejnerová loď sakra efektivnější přepravník než Škoda 130L ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz:
Nepodceňuj vzdálenost z Číny.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nepodceňuj vzdálenost z Číny.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 30.10.20 11:58:19: na pobočku Auto Kelly to jede (z hlavního skladu na D1) v noci "sedmitunou" skříní a dopoledne dodávkou.
-> Bukaj 30.10.20 11:58:19: No, já k tomu jen dodám, že fakt není lepší výlet pár desítek km 130kou proti tomu, když to jede z Číny - efeketivita tvojí logistiky bude proti Číňanům dost žalostná. Na dost mizernou spotřebu (a tudíž produkci CO2) té 130ky nehledě, ale to už je v zásadě detail.
-> saskyn2 30.10.20 12:16:13: Stydím
Ale při spotřebě jedna sada / 100 tisíc km se to auto dřív rozsype, než vyčerpám zásoby. Ale až začnu jezdit MBčkem jako denním vozem, tak ta spotřeba bude dvojnásobná - bubny na obou nápravách![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![42](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/42.gif)
Ale při spotřebě jedna sada / 100 tisíc km se to auto dřív rozsype, než vyčerpám zásoby. Ale až začnu jezdit MBčkem jako denním vozem, tak ta spotřeba bude dvojnásobná - bubny na obou nápravách
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Borderer 30.10.20 12:14:06: Tak jestli 350 za beral, tak to je fajn. Já jezdím osinek za cca 200/sada![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 30.10.20 12:09:14: Takže ještě horší, tvoje vnoučata nebudou moc sehnat pakny na 130, protože je kdysi nějakej Bukaj kdysi všechny ojezdil, a budou jí muset nechat sešrotovat a koupit si elektromobil, styd se!![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Neznám tvé cenové poměry, ale u nás v LBC brzdy.cz nebo tak nějak a sada paken stála 350Kč a nechal sem si na radu Tunera nalepit Beral. To mi špatný nepřijde. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 30.10.20 12:04:23: Obávám se, že pakny na stodvacítku už dobrých 10 let nikdo nevyrábí a dojíždějí se skladové zásoby. Ale možná se mýlím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 30.10.20 11:58:19: To není pravda, kdybys ty vyrobené nekoupil Ty tak je koupí nějaký jiný sisel na kterého se takhle kvůli Tobě nedostane a koupí si novodobé nově vyrobené, takže vlastně svým chováním rozjíždíš mašinerii spotřeby prohnilých kapitalistických imperialistů
Navíc při tom objíždění burz ještě plýtváš ropu a ojíždíš ty pakny co si koupil minule
aspon že při chození po burze neprošoupáváš boty co vyráběli čínský děti za hrst rejže a kouřící zaocenánská lod je vezla 2x přes celý svět...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King 30.10.20 11:49:34: Jo, v Libni pod mostem...
Ale obávám se, že to již dnes nikdo nedělá. Tedy kromě Renovaku, kde sada repas paken bude stát jako dvě až tři sady nových originálů u překupníka nebo na burze. Ale pravda, že si můžu nechat nalepit lepší obložení. Ovšem na sériovku je to tak nějak skoro zbytečné...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale obávám se, že to již dnes nikdo nedělá. Tedy kromě Renovaku, kde sada repas paken bude stát jako dvě až tři sady nových originálů u překupníka nebo na burze. Ale pravda, že si můžu nechat nalepit lepší obložení. Ovšem na sériovku je to tak nějak skoro zbytečné...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> saskyn2 30.10.20 11:46:53:
Nelepím, ale mám zásobu původních asbestových. Sice to není zdravé, ale na druhou stranu už jednou byly vyrobené, takže zrovna brzdovým obložením i většinou ostatních dílů zdroji neplýtvám
Teď Vítek podotkne, že tím sháněním a jezděním pro díly po republice tou energií plýtvám tak jako tak, navíc provozní kapaliny apod...
...nicméně lepší si občas udělat výlet pár desítek km pro již vyrobenou věc (nezatěžuje životní prostředí - to by zatěžovala, kdyby ji někdo místo prodeje vyhodil), než si nechat v Číně vyrobit věc, která z Asie popluje do Evropy, z Francie pojede do Polska a z Polska do Autokelly, kde už ji po objednání nějak dopraví na kýženou pobočku![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nelepím, ale mám zásobu původních asbestových. Sice to není zdravé, ale na druhou stranu už jednou byly vyrobené, takže zrovna brzdovým obložením i většinou ostatních dílů zdroji neplýtvám
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Teď Vítek podotkne, že tím sháněním a jezděním pro díly po republice tou energií plýtvám tak jako tak, navíc provozní kapaliny apod...
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
...nicméně lepší si občas udělat výlet pár desítek km pro již vyrobenou věc (nezatěžuje životní prostředí - to by zatěžovala, kdyby ji někdo místo prodeje vyhodil), než si nechat v Číně vyrobit věc, která z Asie popluje do Evropy, z Francie pojede do Polska a z Polska do Autokelly, kde už ji po objednání nějak dopraví na kýženou pobočku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: A počítá se, když jsem vohoblovaný pakny nosil do "mototechny " a odnášel si ty repasovaný? :-)
-> Bukaj: Hele lepíš si pakny na škodovce nebo ne? Jestli ne, tak neřeš naše náboje a šoupej nohama![145](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/145.gif)
![145](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/145.gif)
-> Bukaj: Myslím, že zrovna tady je to docela sporný - ten náboj tomu na energetický náročnosti zas tak strašně moc nepřidá. Jo, je to víc energie než ten lis, ale rozdíly budou zanedbatelný.
Co ale nebude zanedbatelný jsou šance, že to stejně po nalisování nebude úplně dokonalý a to nový ložisko vydrží podstatně méně, nebo že ten náboj už stejně bude poškozený a bude vyžadovat výměnu atd. Takhle to slisujou rovnou ve fabrice jak to má být, riziko chybné montáže se tím sníží na minimum a ve výsledku to možná klidně ekologičtější bude.
Co ale nebude zanedbatelný jsou šance, že to stejně po nalisování nebude úplně dokonalý a to nový ložisko vydrží podstatně méně, nebo že ten náboj už stejně bude poškozený a bude vyžadovat výměnu atd. Takhle to slisujou rovnou ve fabrice jak to má být, riziko chybné montáže se tím sníží na minimum a ve výsledku to možná klidně ekologičtější bude.
-> Borderer: Přesně. Evropa a severní Amerika se plácají po ramenou, jak jsou eko a přitom jen outsourcovaly ty sračky do Číny a Mexika...![41](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
-> Bukaj:
Tak to je energetickej problém, kterej je někde vyřešenej, někde z části a někde (z většiny) to bude ještě sakra dlouho trvat. S plastama je potíž větší.
Tak to je energetickej problém, kterej je někde vyřešenej, někde z části a někde (z většiny) to bude ještě sakra dlouho trvat. S plastama je potíž větší.
-> palinator: Ale jen do tý doby, než musí třikrát oběhnout zeměkouli, aby se ze šrotu stal hotovej výrobek.
-> palinator: Nejen ocel, ale i energie na její zpracování z rudy a šrotu do tvaru náboje, transporty surovin a výrobků usw.
-> Jarda/felda 30.10.20 06:53:12: To někdo musel jezdit s povolenou maticí, ne?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> saskyn2 30.10.20 00:05:42: Tak jasně, že z ekonomického hlediska je to nesmysl (pokud to neděláš jako koníčka), myslel jsem spíš plýtvání přírodními zdroji. Ale to je vlastně princip spotřebního kapitalismu...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 29.10.20 23:23:34: na pár autech jsem se setkal s tim že byl náboj v místě ložiska vymačkaný a i s novým ložiskem byla vůle
takže opakovačka a znova ložiska
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN 29.10.20 22:31:28: Nemyslím tu část, co jde do ložiska. Ale dosedací plochu na kotouč /kolo.
Ještě když někdo nemá stahovák na vnitřní kroužek, co zůstane na náboji a zkurví to celý včetně kroužku na ABS...
Ještě když někdo nemá stahovák na vnitřní kroužek, co zůstane na náboji a zkurví to celý včetně kroužku na ABS...
-> Bukaj 29.10.20 23:23:34: jo, to me sralo na fabii, menit celej naboj... alespon, ze na O1 jde menit jen lozisko, na naftove jsem uz vymenil obe a u sve jedno
-> saskyn2 30.10.20 00:05:42: jo jenou jsem povoloval kolo metrovou trobkou, jsem po tom skakal, kdyz to nejakej debil takhle dorve, tak se nedivim, ze ty naboje zdeformuje s poskodi zavity
-> palinator 29.10.20 09:23:46: ale to neni moje auto
-> saskyn2 30.10.20 00:05:42: jo jenou jsem povoloval kolo metrovou trobkou, jsem po tom skakal, kdyz to nejakej debil takhle dorve, tak se nedivim, ze ty naboje zdeformuje s poskodi zavity
-> palinator 29.10.20 09:23:46: ale to neni moje auto