skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
uz to mam..., bazmek č.27, prinejhorsim spojim nebo dam pres sebe 2 hadicky, zatim to vyresila izolacka, divim se, ze to na LPG vubec jelo, kdyz tam nebyl podtlak
necha se to nekde koupit?
nova vaha taky chodi uplne jinak, nez ta stara a uplne v jinym rozsahu, tydle kombinace jsou nejhorsi, i lambdy by to uz asi chtelo vymenit...
edit: neni to ono? autodilos.cz/autodily/... /vetrani?productId=...
nova vaha taky chodi uplne jinak, nez ta stara a uplne v jinym rozsahu, tydle kombinace jsou nejhorsi, i lambdy by to uz asi chtelo vymenit...
edit: neni to ono? autodilos.cz/autodily/... /vetrani?productId=...
-> palinator: Jasně že jo, ale jinak viz Jarda, to už jsme daleko od tématu...
-> dragon_cb_cz:
Tak mazání a jeho kvalita vliv na živostnost řetězu mít bude no ne?
Tak mazání a jeho kvalita vliv na živostnost řetězu mít bude no ne?
-> dragon_cb_cz 05.08.19 19:14:36: v navodu te velamosky nic takoveho nebylo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ale to uz ma k tem wagenum hodne daleko...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ale to uz ma k tem wagenum hodne daleko...
-> Jarda: Nejde o mazání, prostě řetěz se má pravidelně měnit, stejně jako olej v autě. A stejně jako u toho oleje to můžeš pokoušet a přetáhnout - a pak to takhle dopadá ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 05.08.19 15:46:16: ale tak ten retez jsem koupal v technicaku a mazal, pamatuji, ze 1x jsem menil vse - retez, trojtac a sestikolecko, ale to nebylo preventivne :)
-> palinator: On rupnout může, stává se to, ale vždycky je to nějaká chyba ve výrobě nebo montáži. Jinak jak říkáš, než bys ho opotřeboval "k prasknutí", tak spíš ohobluješ pastorky do hladka. Ale teoreticky rupnout opotřebením může - "natažení" řetězu je ve skutečnosti způsobený tím, jak se vnitřní články (které jsou na čepu na volno) postupně "zakusují" do čepů - tzn délka článků zůstává stejná, jen se proti sobě víc posouvají. A teoreticky bys mohl ten čep "přehlodat".
-> Jarda: Tak to je cca ekvivalent toho, kdybys odjel ve Feldě 150 tisíc km na jeden olej - spíš víc. Pak se těžko divit![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Tak to je cca ekvivalent toho, kdybys odjel ve Feldě 150 tisíc km na jeden olej - spíš víc. Pak se těžko divit
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz:
Můj spolužák ze střední jednou tvrdil, že řetěz přetrh a namlátil si hubu. Ale důvěryhodný mi to taky nepřišlo.
Já bych to tvoje tvrzení ještě upravil: Řetěz jako takovej dost možná nepraskne nikdy, protože tim jak zlikviduje ostatní komponenty tak už tažnou sílu nepřenese skoro žádnou. A kdo mění pastorky a nechá starej řetěz, tak je idiot.
Můj spolužák ze střední jednou tvrdil, že řetěz přetrh a namlátil si hubu. Ale důvěryhodný mi to taky nepřišlo.
Já bych to tvoje tvrzení ještě upravil: Řetěz jako takovej dost možná nepraskne nikdy, protože tim jak zlikviduje ostatní komponenty tak už tažnou sílu nepřenese skoro žádnou. A kdo mění pastorky a nechá starej řetěz, tak je idiot.
-> Tomaso435 05.08.19 14:54:14: ja na tom kole najel nekdy od 4.tr zs do poloviny prumky 40tis. km a zadne preventivni vymeny jsem nedelal :)
Jinak dnes jsem vycistil vahu, 3 cistice na brzdy, co jsem nasel v praci - wurth, motip a neco nemeckyho a zda se OK, sef pry at to hodim do UZ, tak to by asi uz nerozchodila, prave na netu jsem cetl, ze ten cistic LM je malo agresivni, ze na brzdy je lepsi...
Jinak dnes jsem vycistil vahu, 3 cistice na brzdy, co jsem nasel v praci - wurth, motip a neco nemeckyho a zda se OK, sef pry at to hodim do UZ, tak to by asi uz nerozchodila, prave na netu jsem cetl, ze ten cistic LM je malo agresivni, ze na brzdy je lepsi...
-> Tomaso435: Bratr si to trochu zjednodušil
Měří se prodloužení řetězu, kritická hranice kdy to začne kurvit jiné komponenty je někde přes 0,5% natažení. Než se na ní dostaneš, tak to dle typu řetězu, kola, údržby, stylu jízdy, terénu atd bude trvat něco mezi 500km (MTB jeté v totálních sračkách v horském terénu) a 10 000km (silnička s lehkým jezdcem co jezdí spíš rovinky).
Každopádně to je hranice pro včasnou výměnu z důvodu ochrany zbytku komponent o pevnost řetězu bych se začal bát ještě podstatně později...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Každopádně to je hranice pro včasnou výměnu z důvodu ochrany zbytku komponent o pevnost řetězu bych se začal bát ještě podstatně později...
-> dragon_cb_cz: otázkou je co znamená přejetý řetěz. když mi bratr jakožto vášnivej cyklista sdělil že po 1000km je strop na výměnu řetězu ... tak jsem konstatoval že felda za 2500 je správná volba a svoje nový kolo se 401km na tachometru jsem nechal ležet i 13tým rokem na svém místě.
-> Jarda: Pokud není řetěz přejetý dávno za svojí životnost nebo jinak zničený a nebo špatně snýtovaný, tak není v lidských silách ho trhnout. Když se to nepovede ani takovýmu hovadu jako je Greipel, kterej tam nohama umí poslat skoro 2kW, tak tak by mě fakt zajímalo, co jsi vyváděl.
Středový ložiska občas odejdou, stejně jako jakýkoliv jiný, přeci jen dostávaj občas docela porci bordelu a 100% utěsnit to nejde.
Středový ložiska občas odejdou, stejně jako jakýkoliv jiný, přeci jen dostávaj občas docela porci bordelu a 100% utěsnit to nejde.
-> Jarda:
Protože tie newtonmetri to je neskuteční.
Nebyls tou dobou náhodou fčipu na 147,5 kW? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Protože tie newtonmetri to je neskuteční.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mr._Nosferatu 04.08.19 04:39:31: retezu jsem urval mrak
vozil jsem si s sebou sadu na opravu a tech lozisek, jednou jsem rozvalil stred, co je trojtac, ale je fakt, ze jsem to kolo nijak nesetril
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: Hele to by bylo jen to samý v bledě modrým. I mezi cyklistama jsou lidi, který maj ke kolu přístup "co tam není, to se nemůže posrat" - jejich modlou je fixa (furtšlap) - žádná přehazovačka, žádná volnoběžka a ty ultraortodoxní raději ani žádnou brzdu (protože prý ruší vzhled a gramy navíc).
Na druhou stranu, po tom, co jsem v pátek vyzvedával kolo ze servisu a nechal tam dva litry mám pro ně jistý pochopení
Ale věřím, že mě přejde v prvním kopci...
Na druhou stranu, po tom, co jsem v pátek vyzvedával kolo ze servisu a nechal tam dva litry mám pro ně jistý pochopení
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: co kdyby mu prasknul řetěz ?
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.19 21:12:45: s timle přístupem jezdi na kole a můžeš se bát jen toho že píchneš ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 03.08.19 22:41:37:
Očividně vůbec Jardu neznáš, on si na autě vše zvládne sám, rozdělal by beton v míchačce a díru zabetonoval, a kdyby to bylo někde v divočině tak by určitě měl pytlik sádry v krabičce poslední záchrany![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 03.08.19 22:35:34: Nebo by v neděli hned kousek od baráku píchnul přední kámen. A kde hledat o víkendu kameníka, který to přezuje. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: Dyt je to dřevěný, Jardovi s jeho karmou by to chytlo plamenem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 03.08.19 21:53:58: a stejně jako felda to taky nemá podlahu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 03.08.19 20:30:16: ze v nem neco odejde![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.19 08:11:57: jaký náklady máš navíc s obyčejným posilovačem ?
krom toho že jednou za X desítek tisíc vyměníš olej za dvě stovky ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml 03.08.19 08:31:12: JJ mám to taky tak, servotronic je fakt zlatej.
-> Jarda: Pri jizde je mi to sumak, ale treba podelny parkovani s feldou je zlo.
-> vhml: -> dragon_cb_cz: to teda vubec nechapu, vzdyt tam jde lehoucce, to byste meli videt, kdyz dotahnu rizeni u nivy :))) no pritelkyne mi taky tvrdi, ze mi tu 1.3 nabourala, ze nemela posilovac a ona pry nestihla tak rychle tocit![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> vhml: presne, prvni pokus otocit volantem ve felde je vzdycky moment kdy se moje vnitrni presvedceni "na postrky do prace by mi to stacilo" srazi s realitou ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.19 08:11:57: absence posilovače je u Felicie vzdycky to prvni kvuli cemu bych ji zapalil, kdyz do ni sednu. Uz mi serou i normální posilovace oproti servotronicum kdy u stojiciho auta otáčís volant malickem
-> Tomaso435 02.08.19 20:42:18: abs se u feldy nesere a jde jednoduse vypnout, kdyz Ti vadi, klima je nakladna (no nemusis ji udrzovat funkcni), ale ja ji mam semtam i rad, pytle bych nemusel a i se jich bojim a kor u takto staryho auta, ale odpojis jednoduse... posilovac uplne k nicemu, jen kurvitko, ktere zas zveda naklady, mlhovky je snadne dodelat, sakra ja nemit tolik kramu, tak ji hned beru....
vyhrev sedacek a tempomat by mi tam chybel nejvic, ale zas tempomat u takto slabeho motoru tolik nema smysl, jinak asi jedinej Ivan tu ma ve felde tempomat, sice 1.6 ale je to lanko, tak to bude podobne...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: za ty prachy hezká, ale uvítal bych kdyby neměla ABS, 2x airbag, Centrální zamykání, posilovač řízení, KLIMATIZACE ... a naopak měla mlhovky :-D
ja mam tolik aut, ktera nepotrebuju a to ktere zrovna potrebuju, tak zrovna nejezdi, tak jezdim vlatne tim, ktere nepotrebuju
-> palinator 02.08.19 10:44:01: hodne stesti, nedavno jsem koukal na neco zajimaveho, ale cena byla vic, nez nezajimava, chces doufam 1.3mpi? nic jineho Ti doporucit nemohu aneb 1.6 je jak z tolik spolehliveho auta, udelat krap, kde musis co 20tis.km resit neco na motoru, ta nafta jeste ma byt spolehliva, ale zkusenost s tim nemam
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 02.08.19 10:44:01: hodne stesti, nedavno jsem koukal na neco zajimaveho, ale cena byla vic, nez nezajimava, chces doufam 1.3mpi? nic jineho Ti doporucit nemohu aneb 1.6 je jak z tolik spolehliveho auta, udelat krap, kde musis co 20tis.km resit neco na motoru, ta nafta jeste ma byt spolehliva, ale zkusenost s tim nemam
-> Milan 136: už som jeden mal ak si nezabudol ...-> Syny: sú isté veci ktorým nikto nerozumie
-> Syny 02.08.19 11:31:12: chtěl si ho asi zkusit![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: To přihlášení a daň je masakr
Tohle vám fakt nezávidím
Mě to stálo hned po koupi asi 1000 EUR v opravách, pak ještě nějaké další nižší stovky EUR v následných opravách/údržbách a to vlastně jen aby z toho bylo auto co nemá žádnou vyloženě vážnou vadu - ale těch kosmetických a drobnějších má strašně moc, tam by to bylo za další 4k EUR určitě. A peníze by třeba i byly, ale čas to řešit není... Sám to znáš, priority se mění.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Syny: to neviem
-> dragon_cb_cz: vidíš , toto stálo cca 19tis eur , cca 1000€ bolo prihlásenie+daň , 1000€ ročná havarijka a PZP , lakovanie a oprava prehnutých prahov cca 250€ , komplet všetky oleje , filtre , gufero poloosy vzadu , sviečky , brzdy v celkovej cene možno okolo 1200€ , nové zimné pneu - 500€ , nové disky ak rátam len nákupnú cenu tak cca 600€ ... tie prezutia , výmeny tých dielov a podobne nerátam ale tiež niečo stáli ... a to ma samozrejme nenapadnú veci ako bežné upratovania , prípravky na kožu , výmena popolníka kde sa lúpal chrom , , nové kufrové vzpery lebo jedna bola vykvitnutá pod krytkou , nový znak vzadu lebo sa už zkraja lúpal , tlmiče na predné brzdy proti hlukom a milion drobností ešte okolo toho ... to bolo možno do 300€
-> suri 02.08.19 11:07:25: Proc sis toho Supa vlastne porizoval?
-> suri: Aha, tak to jsi najel víc, než jsem myslel. Já to třeba vidím na té mojí 900NG - nejlevnější auto, co jsem za posledních X let koupil, ale km mě v něm stojí jednoznačně nejdráž - protože skoro nejezdí. Tak alespoň dneska jsem ho vytáhnul, vyzvedávám ze servisu kolo a sem se vleze nejlíp... Jestli se mi to podaří prodat za to co jsem koupil (což asi jo), tak v tom pořád budu za nějakých 100 tisíc - a to jsem zatím nenajel ani 12 tisíc km.
-> dragon_cb_cz: aj to je vec pohľadu , mal 51tis km , predal som ho a mal 61tis km , za rok cca , nie je to úplne málo vzhľadom na to že som jazdil dve iné autá ešte a nebol som nikde s ním ... to na tom prvom hnedom tam som dal od 24.6. - 15.10 14000km no ... prerátam si to na náklady len za palivo tak je to sranda
-> suri: Jediný způsob jak na autě minimalizovat ztráty je hodně jezdit. Což byla hlavní chyba tvého Supa bych řekl...
-> StepaNoFUN:
Tak mi sežeň Feldu v top stavu za 15. Beru. Za GLX se servem dám i 20![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak mi sežeň Feldu v top stavu za 15. Beru. Za GLX se servem dám i 20
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: ani ja , a Feldy v takom opisovanom stave by som bral za 500eur za kus kľudne , a prepíšem to určite ... len takto z rána viem o troch ľuďoch čo by také auto prijali a potrebovali ... teraz sme kúpili nazad bielu feliciu za 300ur ale je hrdzavá na sračku , ale má atlanty , klímu , elektrické okná a pekný interiér ... vyvarila sa , nalakuje a pojazdí ešte ... ale cenovo to bude niekde vyššie ... peknú málo jetú feliciu tu nie je problém predať za viac ako 1200E ešte stále ... holt socky no...
jediný dobrý kup môjho života bola biela 1,8TSI , inak nič ... v Octavii mojej kopec peňazí , na striebornom Superbe strata po roku 7tis eur atd atd ---
jediný dobrý kup môjho života bola biela 1,8TSI , inak nič ... v Octavii mojej kopec peňazí , na striebornom Superbe strata po roku 7tis eur atd atd ---
-> palinator: Netvrdím, že top stav bude za 5... Ale u takhle "bezcenejch" aut bude do 15... Kdysi jsem tu prodával Fa po prvním majiteli, poslední karburátor, najeto kulový... Sem tam puklička na zadních lemech, ale jinak auto jako nový... Nakonec jsem musel vyřešit eko, aby si to vůbec někdo vzal...
O to víc mě překvapilo, že jsem kolegovo Wranglera prodal za 170k... Auto úplně k ničemu (i s kupujícím jsme se na tom shodli), já jsem osobně tipoval tak max. 80k.
Po zhlídnutí inzerce jsem vystřelil 200k (dalí byl za 240) s tím, že na místě je možná dohoda a borce dám 120 a zejtra přijedu jsem posílal asi tejden do řiti. Pak zavolal kluk, jestli se na to může přijet v neděli podívat... :-D No přijelo jich 5 asi 3m Jeepama, okoukli, nahodili 150, tak to byl skoro kompromis. :-D
Vyřešil jsem VINko (vyrezlý - klasika) a borec si pro to za ty prachy přijel...
O to víc mě překvapilo, že jsem kolegovo Wranglera prodal za 170k... Auto úplně k ničemu (i s kupujícím jsme se na tom shodli), já jsem osobně tipoval tak max. 80k.
Po zhlídnutí inzerce jsem vystřelil 200k (dalí byl za 240) s tím, že na místě je možná dohoda a borce dám 120 a zejtra přijedu jsem posílal asi tejden do řiti. Pak zavolal kluk, jestli se na to může přijet v neděli podívat... :-D No přijelo jich 5 asi 3m Jeepama, okoukli, nahodili 150, tak to byl skoro kompromis. :-D
Vyřešil jsem VINko (vyrezlý - klasika) a borec si pro to za ty prachy přijel...
-> palinator 01.08.19 22:37:52: clovece, ja nej top stav zazil u 120 jen jednou za 8tis.kc, zemrel soused, mel jsem o to auto zajem a bylo mi blbe za jeho pani hned jit, nekomu jinemu to blbe nebylo a koupil tu 120l za 8... no ja ji chtel nabidnout tak 15 - 20 a mel jsem strach, aby se neurazila, pan mi kdysi vypravel, ze auto koupil pres mototechnu a ze nebylo ani rok stare a melo nejake km, on s tim najel asi tisic km za rok a v zime nikdy, po koupi nechaval delat dutiny a pak kazdych 5 let, tak koroze nikde ani naznak, zadni svetla namodrale a jeden dolicek, z toho mel trauma nekolik let, ze najel do trakare![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)