skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> suri: JJ vím, akorát jsem nikdy nebádal po tom že je to vyloženě náhrada těch z OII. Na mě ty s U profilem právě zase dělají dojem šetření materiálem, ale je fakt že asi na nápravě čím lehčí tím lepší.
Pozerám, že tie zimáky celoročne je asi nejaká nová móda, u nás (keď to preženiem) každé druhé auto na ktoré pozriem je na zimákoch aj v lete, a to nové / drahé / veľké autá, no na gumy už neostalo, čo je smutné....
-> charon 31.07.19 06:56:27: -> suri:
ja mam na octe ted vpredu celorocky a vzadu zimaky
na muj najezd max 20tis./rok, kdyz mam sluzebni to uplne staci, ale 15 bych taky radeji, todle je tak tvrde... jenze RS brzdy :/
ja mam na octe ted vpredu celorocky a vzadu zimaky

-> saskyn2: to už dávno , mne sa páčia tie 5Q0411315B s U profilom
Teď jsem nasysloval pár dílů a zaujalo mě jak tyčky stabilizátoru z OIII který se vyrábí jako náhrada těch z OII mají hezky řešenou manžetku. Za mě teda palec nahoru.
-> dragon_cb_cz 31.07.19 14:41:59: od přezutí sníh nebyl a do hor jsem kvuli němu nejel 

-> Jarda/felda: A vyzkoušel jsi je na sněhu? Mě ten Michelin přijde fakt nějak mezi letní a zimní - oproti letňákům je daleko členitější, má hodně takového toho "hrubého" lamelování, ale zase mu chybí to jemné, co zimáky taky mívají...
-> Jirik_Tuňák1983: To já tuhle strategii bohužel vylepšil o to, že jsem téměř vždy jezdil celou dobu na gumách "ještě dobrý", pak usoudil, že už je teda čas - no a za chvíli šlo auto z domu. A skoro to na podobnej scénář vypadá i teď 

-> dragon_cb_cz 31.07.19 11:46:26: Já jsem taky dycky prodal auto dříve než jsem sjel gumy, na kterých jsem ho koupil. 

-> dragon_cb_cz 31.07.19 09:45:42: ty quartaris jsem koupil na zimu, u nás sníh nebývá a celkově už ty zimy nejsou co bývali
přijde mi to jako zimák který má po stranách letní vzorek 


Na Fabii máme celoročně zimáky. A jak je to rozměr 195/50 tak tím ani nějak netrpí výkonost v létě, alespoň co by bylo při běžné jízdě poznat. Ale za dva roky to má najeto asi nějakých 5000km a z toho minimálně 1000 byly 5x Běšiny
-> Syny: Jo, je to tak... proto jsem je chtěl koupit těsně před zimou, ale nakonec bylo potřeba to řešit už před dovolenou. Pokud to vyjde, že spadnou pod 4mm někdy těsně před zimou, tak to bude na pikaču, ale to je holt riziko podnikání. Zase pokud jsem si spočítal, že by mě slušná sada kol stála třeba desítku a dvě sady pneu řekněme 6 letní a 8 zimní, tak jsem na 24 tisících jen v internetových cenách. Za to mám ty sady Michelinů dvě i s komplet nazutím a dýškem pro pneuservisáka. A ty pod-4mm můžu někomu střelit na letní ježdění.
Pravda ale je, že jsem si říkal, že moc nenajedeme... no a zítra to budeme mít soba 5 měsíců a natočeno přes 8 tisíc km. Tak uvidíme. Každopádně zatím se mi nikdy nepodařilo dojezdit na limit sadu pneu, které jsem koupil jako nové - vždy jsem dřív prodal auto
-> MerHanz: Hele já jsem teda zatím na těch Michelinech problém nepozoroval - ani v intenzivním lijáku, kde si některý lidi stěžovali. Komplet rodinka na dovolenou v relativně těžkým autě a problém nebyl jediný. Ale zase jsou to 225/45 R17, v nějakým balonovitějším rozměru těžko říct. Michelin snad údajně bude některý letní řady úplně rušit a nahradí je právě těma celoročníma... kdo ví. Každopádně na léto zatím dobrý, uvidíme jak se budu tvářit po zimě.
Pravda ale je, že jsem si říkal, že moc nenajedeme... no a zítra to budeme mít soba 5 měsíců a natočeno přes 8 tisíc km. Tak uvidíme. Každopádně zatím se mi nikdy nepodařilo dojezdit na limit sadu pneu, které jsem koupil jako nové - vždy jsem dřív prodal auto

-> MerHanz: Hele já jsem teda zatím na těch Michelinech problém nepozoroval - ani v intenzivním lijáku, kde si některý lidi stěžovali. Komplet rodinka na dovolenou v relativně těžkým autě a problém nebyl jediný. Ale zase jsou to 225/45 R17, v nějakým balonovitějším rozměru těžko říct. Michelin snad údajně bude některý letní řady úplně rušit a nahradí je právě těma celoročníma... kdo ví. Každopádně na léto zatím dobrý, uvidíme jak se budu tvářit po zimě.
-> suri 31.07.19 08:08:08: Já palinatorovi názor neberu a nehanim. Dokonce ho chápu. Ale ne v daný situaci. Budu radši, když tam paní bude mít nový kola, než zhoblovany starý. A za danou cenovku to na zimu bude dobrý.
-> dragon_cb_cz 31.07.19 09:45:42: Jen je na pikacu, ze v zime s nima nesmis pod 4mm, takze az se dostanes na 4mm, mas z toho jen letnaky... A tim, ze je hoblujes i v lete a ne jen pres zimu, tak ty 4mm tam budes mit o dost rychleji.
-> charon 31.07.19 06:56:27: -> dragon_cb_cz 31.07.19 09:45:42: Celoročky nějaký jsou na tom půjčeným Rapidu a dá se na tom jet, ale ve vedru je to divně žvejkavě klouzavý a v zimě musej bejt nový. Od půlky jsou už horší jak letitý zimáky . A žena je hlavně nechce
. Na fabii to bylo lepší, taky byla menší a lehčí a dle mě podvozkově lepší. Co tam přesně je za značku a typ už nevím.

-> Jarda/felda: já to nevzdal, jen se mi namanulo mit na zimu uplně nový komplet kola ;) . Ma letní by mi to taky dost zjednodušilo výběr ;) . Dík za to číslo ;)
-> charon: Ono ty celoroční dle všeho fungují velice dobře i na větším množství sněhu - já se na ně nechal přesvědčit od člověka, co s nima dal v zimě Alpy
Takže Sob má teď čerstvě sadu Michelin CrossClimate+, už jsem na to přehazování kvůli pár sněžným dnům v roce neměl náladu.
-> MerHanz: Já být tebou ty celoroční taky zvážím. Ale ty kvalitnější jsou tak okolo dvou tisíc za gumu (ve 205/55 R16). Jak moc fungují levnější (třeba Barum Quartaris) netuším
Každopádně při tom nájezdu co uvádíš by to bylo řešení z kategorie "na 10 let klid" - a ušetřil bys si šaškování 2x do roka s přezouváním.

-> MerHanz: Já být tebou ty celoroční taky zvážím. Ale ty kvalitnější jsou tak okolo dvou tisíc za gumu (ve 205/55 R16). Jak moc fungují levnější (třeba Barum Quartaris) netuším

-> MerHanz: 14 sú v pohode na naše cesty ... ja sa tomu tiež nečudujem , predávam R15 na OII , obuté 6-6,5mm POLARIS za smiešnych 200€ a nikto to nechce a len lamentuje , potom to vidíš na hrdzavých plechoch alebo dezentoch
-> MerHanz: A kdyz s tim autem bude takovej malej najezd, co si poridit univerzalni gumy? Pocitam, ze do extremniho snehu / naledi s tim tvoje zena stejne nepojede a vystacis si s jednou sadou kol, usetris si praci s prezouvanim ... Osobne bych to u auta s minimalnim najezdem resil takto ...
-> MerHanz 30.07.19 21:58:46: vzdáváš to moc brzy, škodovka má infolinku dokonce bezplatnou 800 600 000
-> Jarda: Všude jezdíme mojím autem. Na rapidu co si půjčila od fabriky je za 10 měsíců 5 tic km a to jsem s tím najel cca tisíc , možná víc já. S ovcí bude jezdit tak s malým k doktorovi, nebo na nákup 1,5km případně 7km. Takže mi nepřijde rozumný do toho sypat zbytečný prachy. Musí to bejt v cajku, to je jasný. Ale na krásu to není.
-> MerHanz 30.07.19 21:58:46: to mas dobry, ze najede tak malo, ja svoji resil 155tis.km fabii a ted pokracuji s octou uz pres 50tis.km a nadavam si, ze jsem ji nenatlacil treba do sdi, kdyz chtela naftu...
-> vhml: Je to 1,6 75KW a jsou tam taky 256ky ;) .
-> palinator: hele spočítej si to, já platím dost za svoje auto a dotovat ještě auto ženy jen kvuli vzhledu, když bude stát skoro porát u baráku a nebude jezdit ? Co stojí disk 16?? plechy jsou vetšinou na opískování a komaxit, ale to taky vydrží houno. Tak hlíny a to jsi na 4 až 6ti za sadu k tomu nový gumy a kde jsi s cenou ???? ( ano jdou i levnější disky, ale často nakopaný a nebo tak vyžraný, že jsou stejně na písek a lak ) Holt když to někdo při dovozu posral, tak to tak je. A postavit to na něco co tam nesmí bejt a při případný havárce se dohadovat s ďoubavým pojišťovákem, nebo policajtem ?? To radši tohle. Ale každej to vidíme po svém . Na čem to dojelo nevím. Já dovoz nedělal a přivezlo se to na nějakejch hlínách se zimákama 195/65/15. To že disky jsou 7J 15 ET35 fakt okem nepoznám, to jsem zjistil až po dukladným vydrbání. A to, že to úředně při dovozu takhle zařízli jsme nevěděl. Neznám úředničinu a všechny postupy. Holt pro přístě nejprv našprtat z paměti všechny tyhle kundoviny.
-> vhml: aj 1,6 aj SDI
-> vhml 30.07.19 20:53:30: aha, jsem nepostrehl, ze ma 1.4, ta je docela vzacna, ze? to ma euro 2 nebo 4?
-> Jarda - zrušená registrace 30.07.19 20:38:39: 1.4 měly 256mm jako Fabie
-> palinator 30.07.19 20:29:40: to musi mit nejake pidi brzdy, i na linou naftu nejdou dat mensi, nez 15

-> MerHanz:
Tos tomu dal s těma 14"
To je hnus první třídy. Sorry jako.
E: a na čem to auto vůbec přijelo?
Tos tomu dal s těma 14"

E: a na čem to auto vůbec přijelo?
-> palinator: Ty plechy jsem sehnal 14ky a rozdíl, se přiznám, jsem koukal jen na KaK Pneu a jen na letních. Tam je to jak jsem psal. A na zimu koupit gumu co je X let stará není moc fajn. Pokud za to nebudou chtít nesmysl určitě by bylo dobrý to tam zapsat. Ale na léto pak asi seženu buď ty divný 15ky a nebo ty 16ky. Tam už je to na stejno. Jen v těch klasickej h 15kach je lepší výběr. A fakt tam nebudu dávat nic co tam nepatří. To by tam mohli ostat ty co tam jsou a ty jsou se 195kama skoro vylezly z blatníků a to už na STK tady resej.
-> MerHanz:
Pneunet má Polaris 5 s rozdílem 100 Kč, spešl jsem se na to koukal.
Ale handrkovat se o tom nebudu. Věřim, že bys našel i správný ET, i když si myslim že to by nikdo nikdy neřešil.
Ty koncernový plechy jsi teda našel 15" a budeš dál řešit zápis 195/65 do TP?
Pneunet má Polaris 5 s rozdílem 100 Kč, spešl jsem se na to koukal.

Ty koncernový plechy jsi teda našel 15" a budeš dál řešit zápis 195/65 do TP?
-> palinator: Rozdíl je větší, koukal jsem na to cca 250 na gumě. Každopádně zimáky jsou vyřešený. Mám domluvený fulngl plechy origo koncern za 600 ks. A nový gumy budou kolem litru ks. Tak pak až ty letní. Ty teď žena kupovat nechce.
ještě k odkazu, to jsou ET50 a maj bejt ET42 ;) . Jdu cestou legální, kdyby náhodou něco ;)
ještě k odkazu, to jsou ET50 a maj bejt ET42 ;) . Jdu cestou legální, kdyby náhodou něco ;)
-> MerHanz:
Nějaký starší plechy nebo vohlomejzdaný ALU rovnou s 205/55 R16 by cesta nebyla? Třeba tohle:
auto.bazos.cz/inzerat/... /Prodam-4ks-alu-kol-se-zim nimi-pneu.php
Já si pořád nejsem jistej že tam bude proti 195/65 tak zajímavej cenovej rozdíl. Rozdíl v ceně nový Barumky 195/65 R15 a 205/55 R16 je stovka na gumu.
Nějaký starší plechy nebo vohlomejzdaný ALU rovnou s 205/55 R16 by cesta nebyla? Třeba tohle:
auto.bazos.cz/inzerat/... /Prodam-4ks-alu-kol-se-zim nimi-pneu.php
Já si pořád nejsem jistej že tam bude proti 195/65 tak zajímavej cenovej rozdíl. Rozdíl v ceně nový Barumky 195/65 R15 a 205/55 R16 je stovka na gumu.
-> Jarda/felda: Kde to najdu ? A jsem zvedavej co za to budou chtít.
-> MerHanz 30.07.19 13:45:24: potvzení od škoda auto, dá se řešit online s centrálou na saloon nemusíš vůbec
-> palinator: tak abych to upřesnil uplně, v TP je 6J 14 ET37, 6,5J 15 ET43 a 6,5J 16 ET42 s tim, že ta 15ka je jenden jedinej možnej disk klusika jsou 6J 15 ET38 ( pokud se nepletu ) A o gumách jsme už spal. A než na zimu dát cca 5 tic za disky a pak kolrm 1500 za gumu.... to radši ty 14ky. je to stará vrána co bude jezdit max 20km a za sezonu se vejde do 2 tic. . Na léto je to taky rozdíl kolem 300 na jedný gumě mezi klasikou a těma mejma 15/16 . S tim, že snazší je sehnat 16ky, než ty spešl 15ky disky. A nájezd bude cca stejnej jako v zimě. Proto koukám, po tom jak tam dostat klasiku, gumy dřív stvrdnou a budou stejně na vyhození ;) . Každopádně po návštěvě úřadu prej jedině papír z akreditovanýho pracoviště a až na základě toho jako atyp. Do dovozovky nejen že napsali jako otisk DE TP, ale i se odkázali na nějou technickou normu, nebo co ( alespoň podle toho co tvrdili na úřadě ) a to každou jinou možnost údajně zavřelo. Je prfavda, že v úřadech se nevyznám. Je to pro mě nezbytný zlo a vše se učit a hledat to nemám čas, natož chuť.
-> Alenka 30.07.19 09:48:35: už budu muset našetřit na nějakou tu úpravu 

-> palinator 29.07.19 22:16:35: na normalnich upravach davam 1200km, srdcarum na vyslovne prani zatim max 2000km :)
Solenoidove motory najedou mezi regeneracemi mene, cca 1000-1200km, pieza s dobrymi vstrikovaci a funkcnimi virivymi klapkami daji po dalnici s rezervou i tech 2000km.
Dukaz misto slipu:
Tiguan 2.0tdi 140k CBAB, DSG, 4x4. Uprava na 184k, v jednotce jsou z bezpecnostnich duvodu seriove parametry pro vypocet zaneseni DPF.
550km od posledni regenerace je skutecne zaneseni DPF zcela zanedbatelne (0.6g), vypoctene je cca v pulce hodnoty pri ktere se automaticky spousti aktivni regenerace (25-26g) s tim, ze tohle auto jezdi pouze po meste.
Solenoidove motory najedou mezi regeneracemi mene, cca 1000-1200km, pieza s dobrymi vstrikovaci a funkcnimi virivymi klapkami daji po dalnici s rezervou i tech 2000km.
Dukaz misto slipu:
Tiguan 2.0tdi 140k CBAB, DSG, 4x4. Uprava na 184k, v jednotce jsou z bezpecnostnich duvodu seriove parametry pro vypocet zaneseni DPF.
550km od posledni regenerace je skutecne zaneseni DPF zcela zanedbatelne (0.6g), vypoctene je cca v pulce hodnoty pri ktere se automaticky spousti aktivni regenerace (25-26g) s tim, ze tohle auto jezdi pouze po meste.
-> palinator 30.07.19 07:09:07: U feldy mpi to sycelo i na volnobeh :) ale tady nevim, jestli bych to v aute slysel... Kdyz mi nekdo slape na plyn a posloucham u motoru, tak nic neni slyset.
Jinak, kdyz vyhodim rele sekundarniho vzduchu, tak se rozsviti check engine a auto ozije, hodi to nejakou chybu odvetrani paliva a readinese nenacte sekundarni vzduch.
Jinak, kdyz vyhodim rele sekundarniho vzduchu, tak se rozsviti check engine a auto ozije, hodi to nejakou chybu odvetrani paliva a readinese nenacte sekundarni vzduch.
-> Jarda:
Těsnění pod sacím by v tahu syčelo nebo ne?
Těsnění pod sacím by v tahu syčelo nebo ne?
-> saskyn2: Stejne, aby to nebylo to tesneni pod sacim, ma to v zatezi trochu zvuk, jak rapid, kdyz mu upadne chobot od airboxu na lpg a je to dost chudy... ale to muze byt i ta vaha, kor kdyz neukazuje dobre, chudou smesi se da znicit kazdej motor... :/ napada me to zkusit nafouknout hadickama ke vstrikum lpg, doufam benzinovejm vstrikum tim neublizim? A ted jeste aby bylo vsech 5 ventilu zavrenejch.
-> Alenka:
A kolik km proběhu si teda troufneš?
A kolik km proběhu si teda troufneš?
-> Jarda: Hele nevim který šikmý oko to vyrábělo
akorát mě sere že to zákaznici píská, nicméně to chtěla.

-> saskyn2 29.07.19 20:51:15: neni japonec? :(
-> Jarda/felda 29.07.19 21:00:24: aha, myslel jsem i elektronika... alespon kdysi byla
no mam tam asi jeste z vyroby bosch
motofocus.cz/firma/huco
-> Jarda/felda 29.07.19 21:00:24: aha, myslel jsem i elektronika... alespon kdysi byla
no mam tam asi jeste z vyroby bosch
motofocus.cz/firma/huco
-> Jarda - zrušená registrace 29.07.19 20:24:36: hitachi je dobrý nářadí
pokud chceš váhu tak pierburg nebo bosch 


-> Jarda: Neni, je to čína, nedávno jsem z nouze kupoval čerpadlo do nádrže hitachi protože zákazník pospíchal a pierburg nebyl skladem a přišlo nějaké HUCO a hned od začátku píská.
Je hitachi dobra znacka? zaujala me ta zaruka 5 let autodilos.cz/autodily/...
/elektricky-system-motoru?
productId=...
doufam, ze to nebude teda tesnenim saciho potrubi, hadice by mely byt vsechny OK, nakousane jsem povymenoval...
doufam, ze to nebude teda tesnenim saciho potrubi, hadice by mely byt vsechny OK, nakousane jsem povymenoval...
-> palinator 26.07.19 12:09:02: to ne, kdybych spoustel jen na zaklade rozdilu tlaku, taky by se nemusela regenerace spustit nikdy.
Zejmena motory s virivymi klapkami po moji uprave nekouri do filtru skoro vubec, resp. behem 1000km se v DPF zachyti do 2g sazi, takze vetsinou spoustim regeneraci na zaklade kilometroveho probehu nebo vypoctene hodnoty podle toho, co nastane driv.
Zejmena motory s virivymi klapkami po moji uprave nekouri do filtru skoro vubec, resp. behem 1000km se v DPF zachyti do 2g sazi, takze vetsinou spoustim regeneraci na zaklade kilometroveho probehu nebo vypoctene hodnoty podle toho, co nastane driv.
-> palinator: napsal jsem to blbě. ty 16ky jasně, že 205/55/16 Ale jde o to, že to najede do 5tic za rok. A kupovat na to zbytečně dražší kola i gumy mi přijde zbytečný. Proto bych tam rád klasiku. V 15ce tam je jen 205/60. A to je stejná cena jak za 16ku.
-> Jarda/felda: To jo, ale tady u nás jsou ochotný na přesdržku a všechno si nechaj královsky zaplatit. Na stk mi říkali, něco cca 3500. Holt Matrix Lipovka.
-> Jarda/felda: To jo, ale tady u nás jsou ochotný na přesdržku a všechno si nechaj královsky zaplatit. Na stk mi říkali, něco cca 3500. Holt Matrix Lipovka.
-> MerHanz:
Jen pro upřesnění, je to rozměr 205/55 R16 a nebál bych se toho ani na zimu.
Cena je nízká, protože je to běznej rozměr, kup na to nějaký levnější origo liťáky a paráda.
Nad čtrnáctkama ani nepřemejšlej, je to hnus největšího kalibru.
E: už chápu, čtu 205/60 R15... ale i tak platí to co jsem psal výše. Není dnes při našich zimách důvod se toho bát
Jen pro upřesnění, je to rozměr 205/55 R16 a nebál bych se toho ani na zimu.


E: už chápu, čtu 205/60 R15... ale i tak platí to co jsem psal výše. Není dnes při našich zimách důvod se toho bát