Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18570 příspěvků (zobrazeno 9751 až 9800) od 04.01.2015 do 21.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
22:32:45
13.07.2019
suri
-> suri:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 13.07.2019 22:32:45
22:31:52
13.07.2019
suri
-> suri:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 13.07.2019 22:31:52
22:30:49
13.07.2019
suri
zakladať KIA tému alebo môžem aj tu?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 13.07.2019 22:30:49
20:12:27
13.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> RadovanSkodovkar 13.07.19 19:00:44: neco podobnyho mi dela, ale jen studena... delala to uz po koupi, pak prestala a uz to dela zas, diagnostikou jsem koukal na vse a vse chodi (jestli dobre nedokazu posoudit), jen pridavnej vzduch mi to ukazuje 26%, at bezi cerpadklo toho PV nebo ne, je tam na to nejake cidlo? nebo nevim proc

9vaha chodi, lambda taky, regulace turba, vse se zda OK

tenkrat tam vyskakovala teda chyba tlaku odbourani turba - to se samo provozem opravilo :) a uz to nenapsalo ani nepamatuju
upraveno 2x, naposled 13.07.2019 20:28:43
19:59:37
13.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> RadovanSkodovkar 13.07.19 19:00:44: Vzpomněl jsem si při čtení tvého dotazu na píseň Stáří od Michaela Kocába a Josefa Kemra. Tvůj problém to sice nevyřeší, ale není daleko od pravdy a písnička se navíc dobře poslouchá. 3
19:00:44
13.07.2019
RadovanSkodovkar
Ahojte, mám taký problém.. :D Kúpil som Octaviu 1.8T 110kw.. Prvé čo bolo rozvod, olej, olejový filter a vzduchový. Auto ide pri normálnej jazde pekne. No keď ju chcem prehnať tak od cca 2000tis. ot. začne pošklbávať, pomaly sa rozbehne ale trhá ju. Váhu som čistil, nepomohlo. Regulácia na turbe sa hýbe, hadičky pre N75 sú dobré. Neviete kde by mohla byť chyba? Palivový filter?
06:44:48
11.07.2019
charon
Me e30 brala litr oleje na 1000 km. Delalo to uz predchozimu majiteli kdovijak dlouho, ja jsem s toudle spotrevou najezdil 100 000 km a zralo to furt stejne. Kat fungoval dobre, emisema to prochazelo bez problemu. Soucanej majitel udelal gufera, který byly tvrdý jak kamen a olee mu to nebere co rikal. Jen teda ted taky moc nejezdi ...

Nicmene kdyz si vezmu sumu za dolitej olej za tu doby, tak by to asi kompletni pretesneni motoru zaplatilo nekolikrat
22:24:56
10.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 10.07.19 21:07:36: Bývalý kolega dolejval do ekoteka na trase Rocikány - Ostrava olej 3x. To už je fakt dost. 3

To už je dvoutakt s odděleným mazáním. 3
upraveno 1x, naposled 10.07.2019 22:25:39
22:22:40
10.07.2019
dragon_cb_cz
-> vhml 10.07.19 16:35:55: Tak některý Ecotec-y byly v pohodě, třeba B207 v Saabech je naprosto bezproblémová motorizace a ani problémy se spotřebou oleje tam nejsou nijak častý... ale některý byly pověstný no 8
21:07:36
10.07.2019
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 10.07.19 20:50:45: kámoš ještě na střední měl vypozorováno, že to od spodní rysky dolů má mnohem menší spotřebu, než když doleje na rysku horní. V praxi to vypadalo tak, že jezdil dokud ten motor nezačal dostatečně důrazně klepat. Pak tam poslal litr oleje, skoro až na spodní rysku, a měl zas na 1000km pokoj 3
upraveno 2x, naposled 10.07.2019 21:08:31
20:50:45
10.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 10.07.19 16:35:55: Jj, teď jsem za jednou doutnající Zefírou jel. Fakt lahoda. 3
19:09:47
10.07.2019
palinator
-> MVM 09.07.19 22:00:50:

Většinou je 505.01 v 5W30. V 5W40 jen výjimečně co se týče aftermarket olejů.
16:35:55
10.07.2019
vhml
-> dragon_cb_cz 10.07.19 16:23:31: slavnej oplí EcoTEC 3
16:23:31
10.07.2019
dragon_cb_cz
Když si vzpomenu na kolegu, kterýmu Vectra brala snad víc oleje než benzínu... 3 Jinak na 9-5 nám to taky bere - cca litr na 4 tisíce. Radost z toho nemám, ale chuť řešit to taky ne, leda by to dramaticky narostlo. Jen trochu zklamání, předchozí nebrala vůbec (proto jsem to taky u týhle zachytil úplně na poslední chvíli - nebyl jsem vůbec zvyklej pravidelně kontrolovat), ale tam už ty kruhy byly v minulosti dělaný. Od dob 120GLS první auto u kterýho to musím hlídat 8
12:27:33
10.07.2019
Jarda - zrušená registrace
Tak pri guferech jde modrej pri startu4 narozdil od krouzku...
11:33:20
10.07.2019
suri
-> saskyn2: zbytočná robota a dáš si repete ... teda ak to nie je určené na cestu na predaj
11:12:28
10.07.2019
saskyn2
-> suri: Mě to někdy pomohlo, někdy ne.
11:00:00
10.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Syny 10.07.19 10:32:14: ja naprosto bez problemu beru, ze nic nemusim resit na ceste a vsude dojede4 5
10:32:14
10.07.2019
Syny
-> Jarda - zrušená registrace 10.07.19 09:58:57: "Naprosto bez problemu" si predstavuju asi drobet jinak nez to co pises :)
10:14:16
10.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 10.07.19 10:09:07: super, rozvody uz stejne maji 110tis.km a vzhledem k tomu, ze remen uz sel napnout jen tak tak na strelku pri 60tis.km, tak je stejne musim udelat a vacku a chip rovnou presunu do funa, kde udelam to stejne... Tam je nejakej vic viskozni olej, ale hydrostely po nastartovani memlati.
10:09:07
10.07.2019
Borderer
-> Jarda: Dají se vyměnit jen se sundanou vačicí. Jen si pohlídat, ať ti nespadne ventil do spalováku.
09:58:57
10.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Syny 10.07.19 07:54:44: Felda 1.6 aee, kterou mi tu par lidi vc tebe radilo srotovat, tak ted od posledniho skoro vzplanuti :) mam 14600km naprosto bez problemu, ale dal jsem mogul super 10w40 hydrostely jsou hned0 tiche, ale na 3tis.km dolivam litr :(, mel jsem tam 10w50 a to mlatily klidne kilometr, ted tam dam mogul extreme 10w40, ale nejradeji bych udelal gufera, jde to u tohodle aee motoru bez sundani hlavy? Jeste se mi nejak divne chova teplota, ale do vody netlaci, bublinky nejdou, ale obcas jakoby pozde otevre termostat, muze to delat, ze nekdy funguje ok a jindy se otevrit nechce?9 to je divne, nekdy se otevre kousicek pred cervenym a az jak se to dostane do chladice, tak sepnou vrtule, jindy se otevre uz nekde na 90st. normalne, je docela nizko, tak i ten vliv zavzdusneni moc nepredpokladam..

-> minno 10.07.19 09:14:26: presne, 5w40 shell helixnultra, co liju do octy me prijde viskoznejsi za studena i tepla, nez mogul super 10w40 a podobnej mogulu extreme 10w40

-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.07.19 08:46:27: todle doporucovali na lada foru na stiraky s timbpetrolejem, olej muzes vypustit predem a pak ho tam vratit, premyslum, ze to zkusim u tej 1.6, tam mam stejne uz olej menit, tak nebudu resit a uvidim, jestli to pomuze...
upraveno 3x, naposled 10.07.2019 10:17:22
09:14:26
10.07.2019
minno
-> Syny 10.07.19 07:54:44: S tou viskozitou je to asi olej od oleja. Tie papierové viskozity znamenajú len to, že olej by mal spadať viskozitou do hodnoty od-do. To môže znamenať napr. to, že dajme tomu 5W40 a 10W40 od rôznych výrobcov môžu byť v praxi teoreticky viskozitou dosť podobné, ak ten 5W je na hornej hranici tolerancie viskozity a 10W na spodnej hranici :-) Inak povedané, viskozita nie je konštanta, je to len nejaká norma s určitým rozmedzím.

S tým súvisí aj to, viskozita za studena čiastočne ovplyvňuje aj viskozitu za tepla. V praxi to znamená to, že 10W40 môže byť v porovnaní s 5W40 predsa len trochu "hustejší" za tepla, i keď obidva sú 40.

Aspoň takto to chápem ja. Keď tak ma opravte.
upraveno 1x, naposled 10.07.2019 09:18:32
08:46:27
10.07.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Jj volvo mi taky zere pres pul litru a budou to krouzky. Gufera ventilu jsem menil, kdyz jsem delal tesneni pod hlavou a hovno to pomohlo. Mel jsem kokot udelat i krouzky, ale jak jsem videl ty stary tvrdy gufera, tak jsem tak nejak doufal, ze to pomuze no...



Neni nejakej zpusob jak ty krouzky rozpect bez rozebrani a vymeny? Kamos mi rikal o tom, ze se da nalejt petrolej do valcu pres noc a ze by je to mohlo uvolnit.... Pak samozrejme vymenit oil, pac neco natece dolu do vany...
08:11:56
10.07.2019
suri
-> saskyn2: robil som guferá dvakrát a stálo to za prd , človek sa s tým ujebe a žerie to krúžkami , bývajú zapečené stieráky
07:54:44
10.07.2019
Syny
Spotreby oleje 0,5l+ na 1000km uz bych se trochu bal - alespon tedy u auta, ktery neni na dojeti. Zhruba neco takovyho mi zrala Cordoba a jak pise Suri, je to zacatek konce lambd, katu atd. Kdyz uz zvedat viskozitu oleje, tak urcite tu za tepla, ta za studena neresi nic, naopak hustejsi olej za studena se dyl dostava do hydrostelu. A jestli to jde predevsim pres gufera se da poznat dle toho, ze to chvilku zakouri po studenem startu. Po prijezdu a pres noc, stece teply ridky olej prave kolem voditek do valce a rano to po nastartovani chvilkove zakouri modrosede. Pokud to nedela, tak bych se spis bal tech krouzku. Ostatne myslim, ze se to tady i driv psalo, ze ty 1,6MPI jsou na ne dost nachylny...
07:52:06
10.07.2019
saskyn2
-> hans1 09.07.19 19:58:56: Kdybys chtěl tak dokážu sehnat nové originál brzdiče za super cenu, kdyžtak SZ. -> Tuner#2: Může ti to časem ucpat kat, neviděl bych to tak černě a dal nový gufera, na tomhle motoru myslím jdou i bez sundání hlavy, natlakuješ válec vzduchem aby ventil nemohl spadnout.
07:05:11
10.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Tuner#2: osobne bych udelal jen gufera, kdyby se Ti to chtelo vic rozebirat, tak jeste stiraky, ale aby jsi neskoncil u komplet go :) z moji zkusenosti vzdy gufera stahly spotrebu oleje min. na polovinu4 jsou nejake prisady na uvolneni stiraku - nezkusit to? (s tim zkusenost nemam, ale taky bych zkusil do 1.6) a pak jeste vymenit gufera... Pokud davas kvalitni vzduchac a olej, tak by valcum nic byt nemelo.5
22:41:23
09.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 09.07.19 22:32:19: Úplně to vypozorované nemám, ale myslím si, že něco přes půl litru na 1000km. Budu si to muset napsat a pozorovat.
22:32:19
09.07.2019
suri
-> StepaNoFUN: aj HTP často vyliečia len kruhy a tu je to overené



teda ak nejaký kokot na tom nechodil plný kotol za studena , nie je ryha vo valci a podobne , to už je na posúdení motorára -> Tuner#2: nenapísal si koľko dolievaš v akých km , celkom jedno to nie je , potom sú KO sondy , katy , plné sanie oleja a odpaluje to sviečky , samozrejme časom ... a koľkokrát to už potom neopraví nik
22:16:04
09.07.2019
Kocvin
-> MVM: Ano, ale když koupím kanystr origo koncernového 5w40 oleje, tak jsou na něm obě normy a tím pádem je mi fuk jestli ho leju do HTP, MPi či PD..



Máš samozřejmě pravdu, nějak jsem se na tom při psaní onoho příspěvku nezamýšlel a napadla mě jako první z těch dvou právě 505, i když je teda naftová.. 4



Myslím si, že se nemá smysl těmito oleji hlouběji zabývat..
22:13:27
09.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Díky za tipy. Tak asi zůstanu u té 5W40, přece jen jezdím hlavně krátké trasy a tam bude 5tka lepší. Udělat motor zatím neplánuji, auto nekouří, emise bezproblémů a jede to hodně slušně v porovnání s jinou 1,6 co jsem jel, takže do toho vrtat ještě nějaký pátek nebudu.
22:12:52
09.07.2019
StepaNoFUN
-> suri: Na HTP jim taky není prakticky "nic" a když to neuděláš, tak je to cesta do pr...
22:06:27
09.07.2019
suri
-> StepaNoFUN: valcom nebude nič ...
22:05:16
09.07.2019
StepaNoFUN
-> suri: Zapoměl jsi na přehonování válců... Ale jinak souhlas. Udělat (odhadem kolem 15-20k) a zase 100tis jezdit.

To je jako každej chce fábii 1,4/8V... Dneska už říkám že snad radši koupit za pár peněz kastlí slušnou 1,2HTP, za 35k ji udělat a 100 -150tis jezdit bez problémů. A ne každou chvíli řešit těsnění pod hlavou a jiný pikačoviny...
upraveno 1x, naposled 09.07.2019 22:08:38
22:00:50
09.07.2019
MVM
-> Kocvin: 502 je benzinová norma, 505 naftová, ve zkratce.

Takže prvotně do benziňáku 502.00 na krátkej interval pro tu 1,6 Mpi

Navíc ona se PD 505.01 v jiný viskozitě než 5W/40 myslim strašně blbě shání -neli že se vůbec vyrábí.

upraveno 1x, naposled 09.07.2019 22:07:04
21:58:46
09.07.2019
suri
-> Tuner#2: 10w nerieši nič , sú tam tvrdé guferá , ko kruhy a možno aj ojničné šálky ... to je taký bežný scenár ... zhodiť vaňu , hlavu , dekarbon , vodítka ventilov podľa potreby nové , kvalitné guferá , zapastovať , tesnenia , šálky , krúžky a bude to ako nové ...
21:44:37
09.07.2019
Kocvin
-> MVM: Asi ano, ale je to jeden a ten samý olej 502.00/505.01..
21:41:04
09.07.2019
MVM
-> Kocvin: 505.01 je norma pro naftový PD 4 -> Tuner#2: Vzhledem k tomu že to ten olej takhle bere, potřebuješ to v podstatě "jen" snížit na únosnou mez dolívání. Určitě potřebuješ vyšší viskozitu za tepla. Tj, xW/50. _dávat tam z fleku 10W/50 bych asi kvůli studeným startům a kratším jízdám nedával - zkusil bych něco v 5W/50.
21:22:27
09.07.2019
Kocvin
-> Tuner#2: Řešení to bohužel není, po přechodu na 10w40 to bude žrát pořád stejně(vyzkoušeno).. 1.6 MPi by měla mít 505.01..
21:17:36
09.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Teď jsme vedli na Pohofestu debatu nad spotřebou oleje u 1,6tky MPI. Žere mě to už poměrně hodně, není měsíc co bych nedoléval, ale jezdím tam 5W40. Když jsem to nadhodil, tak Martin tam dává 10W40. Je to řešení? Jaká tam musí být VW norma? O2 rok 2005.
20:29:26
09.07.2019
Lamac
Ide to normálne a luxusne odvzdušniť vo dvojici VAGom.Len stláčaš pedál podľa pokynov a povoľuješ/doťahuješ odvzdušňovák.A doplňaš brzdovku do nádobky.
20:06:55
09.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> hans1 09.07.19 19:58:56: felda abs s eds sla odvzdusnit uplne normalne po vymene trubek, u octy s esp jsem nepripustil praznou nadobku a taky no problkem4
19:58:56
09.07.2019
hans1
Potřebuji vyměnit zadní třmeny+ hadičky na O2.Slyšel jsem šílené scénáře o tom že je někdy velký problém odvzdušnit zvlášťe zadní brzdy.Pokud bude stále v nádobce nějaká kapalina tak by se to zavzdušnit nemělo ne?Mám zkušenost s odvzdušňováním na autech bez abs a nikdy jsem neměl problém ale tady si nejsem jistý.Mám možnost si půjčit toto www.autodily-na-skodu.cz/ Pumpa-vakuova-pro-mereni-v ytvareni-podtlaku-d19634.h tm. Za rady děkuji.
14:12:11
06.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> SO545 06.07.19 12:13:18: me je jedno, kolik to bude stat, neni to audi, ale o24 jestli to udelaji kvalitne, tak je sam pujdu pochvalit5 vpodstate vse na napravach i puvodni tlumice jsou ko, komplet brzdy, spojka, go prevodovky, chtel jsem dodat vyhrev sedacek, ale to mi bylo zamitnuto, klimu zkouknout a doplnit

Jeste mam v planu nekdy navrhnout upravu softu u -> Alenka v ramci uspor by to mohlo projit :).
upraveno 3x, naposled 06.07.2019 14:18:00
12:13:18
06.07.2019
SO545
-> Jarda - zrušená registrace 06.07.19 08:28:17: tu A4 co si spisal si mohol zverejnit aj tu... zadarmo to nespravia ani v garazi4

a ako si trefne poznamenal pri oprave tempomatu / nebudu radeji psat, kolik jsem toho ulamal :)/



ja pracujem v autorizaku...teraz sme riesili zatekajucu panoramu ktoru zakaznik zachranoval silikonom /a vobec netrebalo/ jeho jedine stastie je ze elektrikar je jeho kamarat tak to ako tak zacistil po jeho odbornom zasahu...inac ide do prdele hned od stola...

dojebane obvodove tesnenie a komplet demontaz montaz. Materual plus praca cca 500e



mam rad kutilov a sam si kde co spravim mimo obor...

akurat obdivujem ludi ze do auta sahat budu ale napriklad TV za 300e nesu do servisu...1





Ak raz nabehne fakt doba elektro aut...to bude uhyn -kutilov- 1 v nasich krajoch...5
08:28:17
06.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Jarda - zrušená registrace 25.06.19 18:04:28: ted mi volal kolega, ze tomu autu v autorizaku zdvojnasobili cenu :) to jsem zvedav, jestli budu spokojen, ale spis o tom pochybuju :)
06:47:34
06.07.2019
suri
-> Cumper: jop , dynamicky je ten motor určite niekde inde
00:16:19
06.07.2019
Cumper
-> suri: 1.4 16v?

Jinak přijde mi že svět motorů dělá reklamu na 1.0 tsi jak jen to jde 3
21:46:11
05.07.2019
suri
-> Milan 136: čo tam? ozvi sa
Extreme Tyres