
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> dragon_cb_cz 31.05.19 20:08:07: Jasně
, ale auta kolem 300 PS mají stejně kolem 1400 - 1500 kg. Jinak je to možná o pohodlnosti, ale jízdu s nepřeplňovaným motorem jakéhokoliv objemu, už si neumím moc užít. Na druhou stranu mi ale moc nevyhovují turbomotory, které vyrazí vocpoda a ve 4000 to zdechne a výš už to nic nepředvede. To je zrovna problém těch jednohubek 1.2 a 1.0, ideálně ještě zabitý převodovkou, pokud se nejedná o automat. V případě benzínu jednoduše motor, který má start na míč dole a táhne do 6000, přestože turbo. Více asi do SZ.

-> Jirik_Tuňák1983: Hrozně záleží na váze, současný auta hodně zhubly...900NG má taky jen 185 koní a dokážou s tím autem díky váze (pod 1300kg) cvičit velice solidně. Ale 300 to není no...
-> dragon_cb_cz 31.05.19 16:08:25: Jo jo, akorát jsem se seknul v tom výkonu. Od 250 PS by bylo lepší. Protože pod 200, nebo 150 - 200, mi nepřijde na svižnější přesuny odpovídající. 

-> Jarda - zrušená registrace 31.05.19 14:12:13: Tuším že jedna z těch 1.6 měla nějaké problémy s diferáky.
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 13:38:33: Jo jo, požadavky máme podobný, takže ti naprosto rozumím
-> Borderer 31.05.19 12:55:24: Jak píše Jarda, u O1 si zas tak moc nepomůžeš - jen já bych dodal, že hnít to bude taky. Hlavní výhoda je, že na rozdíl od feldy to má i trochu schopný motorizace, speciálně pokud se tomu pomůže (ta 1.8T celkem umí jet) a tak nějak celkový chování na silnici.
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 13:38:33: Jo jo, požadavky máme podobný, takže ti naprosto rozumím

-> Borderer 31.05.19 12:55:24: Jak píše Jarda, u O1 si zas tak moc nepomůžeš - jen já bych dodal, že hnít to bude taky. Hlavní výhoda je, že na rozdíl od feldy to má i trochu schopný motorizace, speciálně pokud se tomu pomůže (ta 1.8T celkem umí jet) a tak nějak celkový chování na silnici.
-> suri: S tím snad lítali po čerstvém betonu ne? Nějaká cementárna, stavba,...?
-> Borderer 31.05.19 12:55:24: a myslis, ze u ovce to bude kepsi?
jen ta koroze tam nebude, kdyz vyberes lepsi kus a ikdyz se technika bude trochu min srat, tak na opravach stravis zase vic casu, protoze se temer vse hur rozebira a je toho tam vic, jedine funglovku a tocit to max. po 4 letech, jinak se v tom budes stejne vrtat
Jedine kup co nejvic zachovalou a co nejmin vybavenou 2.0 20V bez turba nebo smradlavou sdi, urcite ne AEE :) a 75kW nevim, v praci vlastne jedna tour byla a nejezdilo se mi s ni uplne spatne, ale spis VW1.6 neverim
Vzpominam, ze na te tour se delala nejak brzo GO prevodovky...

Jedine kup co nejvic zachovalou a co nejmin vybavenou 2.0 20V bez turba nebo smradlavou sdi, urcite ne AEE :) a 75kW nevim, v praci vlastne jedna tour byla a nejezdilo se mi s ni uplne spatne, ale spis VW1.6 neverim
Vzpominam, ze na te tour se delala nejak brzo GO prevodovky...
-> dragon_cb_cz 31.05.19 12:47:06: A přitom já jsem tak skromný.
Chtěl bych, aby to mělo ideálně kolem 200 - 300 koní, 300 - 400 Nm, při normální jízdě normální spotřebu, pohodlné sedačky, něco moderních technologií, dostatečný prostor pro 4 lidi. Kufr stačí kolem 400 litrů na bagáž. Nemusí to být konby. Mělo by to tedy umožnit přesun dětí do školky, na společný nákup, dojet na dovolenou, ale na druhou stranu umožnit zábavné prasosvezení. Kvůli osobnímu přesvědčení by to nemělo spadat do koncernu a čehokoliv německého. Takže to se to vybírá ajncvaj. 


-> MajoLR: pohode -> minno: zadné ložiská sú poriadne KO , ono aj na Vitare sa po brodení v rieke a blate mali raz za čas ložiská rozobrať a vymyť a naplniť novým tukom -> castrol: však je to na to , uvidíš keď bude na predaj
-> dragon_cb_cz: Toho sem si vědom a je jsou to taky dvě věci, proč ta felda pořád žije - LPG a levný provoz. Nicméně se dostávám do fáze, kdy už nemam čas (a asi ani chuť) řešit po zimě, kde co zase začalo hnít a kde musim zalátat díru. Když mam chvilku volnou, raději se věnuju užovce nebo se projedu na motorce, než ležet pod spotřebákem.
A s těma sedačkama mi přijde, že OI má strašně krátký sedáky, nevím jestli existovalo víc druhů, ale byl jsem služebně v Kadani s kolegovou OI a po příjezdu (cca 3,5 hodiny jízdy) mne bolely kolena.

-> Jarda - zrušená registrace 31.05.19 09:31:48: Jako na palivo? Možná no... u mě je palivo zatím vždy asi menšinou nákladů 
-> Borderer 31.05.19 09:49:45: Tak dokud není shnilá, tak je felda nepřekonatelná cenou dílů. A sedačky má možná lepší než O1, i když to taky není výhra. Zase bezpečnostně atd je O1 někde jinde no... ad nafťáky, tam je to taky složitější, protože buď to jsou odlítaný hrůzy, nebo jsou to zamaskovaný odlítaný hrůzy - a proto za to nikdo už ty peníze taky nechce dát. I když to zrovna náhodou odlítaná hrůza není - tak tomu stejně nikdo neuvěří, že to není past
A taky už to všechno hnije...
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: Jak píšeš, není to ani tak o stáří, jako spíš o celkovém stavu - i když máš pocit, že to udržuješ pečlivě, tak prostě různý silentbloky a jiný uložení atd postupně získávaj svoje vůle, různě se to nasčítá... nikdy už to není nový. Otázkou je, jak rychle se s tím novým dostaneš do stavu, kdy už není o co stát a "staré staré" bylo vlastně lepší.
Já jsem třeba v tomhle ohledu teď hodně spokojený s SX4, ale marná sláva - kdyby to mělo spotřebu a dynamiku TSI s DSG, byl bych spokojenější. Ale zase by to třeba nemělo tu nulovou spotřebu oleje a charakter... tak nějak mám pocit, že si prostě nevybereš, každý má svoje.

-> Borderer 31.05.19 09:49:45: Tak dokud není shnilá, tak je felda nepřekonatelná cenou dílů. A sedačky má možná lepší než O1, i když to taky není výhra. Zase bezpečnostně atd je O1 někde jinde no... ad nafťáky, tam je to taky složitější, protože buď to jsou odlítaný hrůzy, nebo jsou to zamaskovaný odlítaný hrůzy - a proto za to nikdo už ty peníze taky nechce dát. I když to zrovna náhodou odlítaná hrůza není - tak tomu stejně nikdo neuvěří, že to není past

-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: Jak píšeš, není to ani tak o stáří, jako spíš o celkovém stavu - i když máš pocit, že to udržuješ pečlivě, tak prostě různý silentbloky a jiný uložení atd postupně získávaj svoje vůle, různě se to nasčítá... nikdy už to není nový. Otázkou je, jak rychle se s tím novým dostaneš do stavu, kdy už není o co stát a "staré staré" bylo vlastně lepší.
Já jsem třeba v tomhle ohledu teď hodně spokojený s SX4, ale marná sláva - kdyby to mělo spotřebu a dynamiku TSI s DSG, byl bych spokojenější. Ale zase by to třeba nemělo tu nulovou spotřebu oleje a charakter... tak nějak mám pocit, že si prostě nevybereš, každý má svoje.
-> castrol: U nás v kanclu se ptali, jestli geodeti, nebo lesáci...
-> suri 31.05.19 10:19:39: firemne auto
-> vhml 31.05.19 11:53:36: A druhá věc, že lidi jsou kurvy a bál bych se mít nový auto, že mi to někdo vomrdá na parkovišti atd... U starý ludry je mi to buřt :-D
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: jako protivaha uspesne funguje návštěva a revize bankovního konta 

-> suri:
ilúzie o ľuďoch som už stratil dávno, ale toto by ma nenapadlo...



-> palinator 31.05.19 09:13:36: Včera jsem byl omrknout jeden vozeek v autosalonu. Příjezd OK, horší je, když následně odjíždíš.
To si člověk fakt říká, že to provozování starých aut je fakt zhovadilost a vlastně se ani nediví, že někdo přesedne třeba z výrazně postarší Audiny (A4, A6) do úplně nové Fabie, Rapida apod. Ano, ta Audina dříve stála balík, má sympatické drahé materiály, které už ale okousal zub času. Po nenadálém prozření pak vidí, že tady a tam, když ne teď, tak minimálně v horizontu 1 - 2 let do toho bude muset nasrat nějaké peníze. Vidí škrábance a nedokonalosti, které před vystoupením neviděl. No prostě je to mazec jak piča a nezmění na tom nic ani skutečnost, že člověk věnuje staršímu vozu maximální péči a vypadá, jako když téměř sjelo z pásu.
Ještě musím zmínit, že Karolíny Bravo II odolává morálnímu stárnutí úplně geniálně, asi stejně jako poslední gen. Punta - ta auta furt vypadají moderně a aktuálně zevnitř i zvenčí, ale u mojí S60 a Cromaňonce člověk vidí, že už je to poněkud slabší.
Naštěstí to u jednoho drží kult pětiválce a jakás takás nadčasovost a u druhého max pohodlí, nicméně nepopírám, že se s tím člověk po pár návštěvách autosalonů vnitřně nepere.







-> dragon_cb_cz: Jo, stáří si uvědomuju, jen sem myslel, že si víc drží cenu, ale to se asi týká spíš nafťáků....asi bude načase přehodnotit časový horizont výměny Felicie...
-> dragon_cb_cz: ale zas 1.8t jsou trochu vetsi naklady, ale zas to svezeni... vzdy je neco za neco
-> palinator 31.05.19 09:13:36: A já nechtěl bejt za negativa a on to tady napíše sám majitel nejnaleštěnější O1 v kraji
Ale je to tak no...

-> Borderer: Moc to nesleduju, ale spíš jsi zaspal dobu - i 1.8T se dají v pohodě koupit okolo 40 tisíc už docela dlouho myslím. Vždyť to jsou všechno pomalu veteráni...
-> Borderer:
Však jsou to starý čubky který nemaj oproti konkurenci nic moc co nabídnout. Jedině to, že tolik nehnijou. Obzvlášť tahle verze před FL je podle mě naprosto nezajímavá.
Aut je všude jako sraček.
Však jsou to starý čubky který nemaj oproti konkurenci nic moc co nabídnout. Jedině to, že tolik nehnijou. Obzvlášť tahle verze před FL je podle mě naprosto nezajímavá.
Aut je všude jako sraček.
Koukal jsem z marnivosti po netu a to už se OI 1.6 (74kw) daj pořídit /dle inzerátu/ ve slušným stavu kolem 30 - 40 tisíc? Jsou to nějaký anomálie nebo sem jen zaspal dobu?
-> dragon_cb_cz 20.05.19 11:45:28: myslis, ze haldex tokto musim menit, kdyz jezdim jen na predek a zapnu si cerpadlo, jen kdyz nekde potrebuju projet? Coz v lete temer nehrozi, jedine navsteva kamose, kdyz zrovna hodne prsi :)
Ten interval bych dal treba na dvojnasobek, ale abych tomu zas neublizil, chci naklady snizovat a ne zvysovat :).
Ten interval bych dal treba na dvojnasobek, ale abych tomu zas neublizil, chci naklady snizovat a ne zvysovat :).
-> Jarda: Jj Haldex jsme měnili pravidelně dle předpisu.
-> Shader 19.05.19 16:11:21: me se osvedcilo to mit poradne prohraty jizdou, ale kdyz ma delsi zavit a na konci je zakarbonovanej, tak to bude problem :/
-> dragon_cb_cz 17.05.19 21:26:44: predepsany to neni, ale u naftovej to rakusaci menili, predepsanej neni ani zadni dif, jen haldex - 30 olej, 60 olej s filtrem
-> dragon_cb_cz 17.05.19 21:26:44: predepsany to neni, ale u naftovej to rakusaci menili, predepsanej neni ani zadni dif, jen haldex - 30 olej, 60 olej s filtrem
-> Shader 19.05.19 16:11:21: nahřát, já u feldy když nešla ven tak jsem udělal okolo svár aby se ohřála a povolila



Jak u OII 2.0TDi/125kW povolit lambdu? Je na to nějaký fígl nebo nějaký přípravek... mrcha nejde povolit. 

-> Jarda: Neměnil, resp. až když to začalo dělat problémy. Jestli byl měněný někdy v minulosti netuším... to auto bylo celou dobu v rodině a jelo se podle servisky, nevím, jestli je předepsaný.
BTW, degradace vzduchem je důvod, proč se třeba na automaty přestaly dávat měrky... což byla věc, kterou jsem dřív nechápal, ale to vysvětlení dává dost dobrý smysl.
BTW, degradace vzduchem je důvod, proč se třeba na automaty přestaly dávat měrky... což byla věc, kterou jsem dřív nechápal, ale to vysvětlení dává dost dobrý smysl.
-> Jarda - zrušená registrace 17.05.19 18:20:09: jo na 4kole se sundavá úhlový převod zvlášt a až pak převodovku
-> dragon_cb_cz 17.05.19 19:22:55: 5q - do benzinovejch ovci se asi 6q nedaval, 6q ma naftova a i s tema km radi perfektne, ale mohlo to byt uz delany, to nikdo nevi
olej jsi tam menil? ja ho sice vymenil hned, ale byl uz degradovanej vzdusnou vlhkosti :/, no proste to nesmim na 2 vytocit na 6tis. a svihnout tam 3, jezdit se s tim normalne da, zatim... meziplyn mi u ovce nejak davat moc nejde, na rapidu jsem jeden cas radil s meziplynem stale
olej jsi tam menil? ja ho sice vymenil hned, ale byl uz degradovanej vzdusnou vlhkosti :/, no proste to nesmim na 2 vytocit na 6tis. a svihnout tam 3, jezdit se s tim normalne da, zatim... meziplyn mi u ovce nejak davat moc nejde, na rapidu jsem jeden cas radil s meziplynem stale
-> Jarda: Ty máš 5q nebo 6q? Na trojce jsem špatnej synchron na konci měl taky...
-> palinator 17.05.19 16:08:35: ja mam puvodni spojku a po 50tis.km je stale stejna a OK (ma 200tis.km), mam horsi synchron na 3, to je jedinej technickej problem toho auta, zamky jsem uz vyresil a nemam od te doby problem, byly tam vsude studenaky, mikrospinace jsem opotrebene nemel...
Brzdy jsem mel dobre, zadni jsem dal na naftovou a na svou jsem dal z TT quattro chladaky 257 misto 240 a predek brembo max RS, teda taky z TT misto 280 na 312
Jo jedine, co nedrzi jsou SB stabiku, ty uz mam druhe, ale ty tankodromy, co jsem s tim jezdil, zahul na 5tis.km je mozna vic, nez 100tis.km na dalnici, ono taky ze to je 4kola a tak jsem jel skoro kam jsem potreboval, ale 10cm diry ve zledovatelem snehu treba, v zime tu jsou silnice fakt brutus.
Ale ten stabik je divnej, ten na naftovej drzi.
Vcera jsem se stavoval za kamosem a bez 4koly bych se k nemu nedostal, kdyz prselo, takova bahnita cesta se slusnym stoupanim, uz se nedivim, ze ma subaro a diskosku. Se divil, ze jsem tam dojel octou :) pry ani nevedel, ze 1 se delala ve 4kole.
-> suri 17.05.19 13:50:17: i na 4 kole? cela napravnice musi dolu? ja vyndaval asi 6x prevodovku u nivy, 2x na favu, 1x na rapidu (teda jeste z nejakyho vraku asi 2x navic) a na felde dokonce nikdy nebylo treba a to jsem jich mel uz 7
Brzdy jsem mel dobre, zadni jsem dal na naftovou a na svou jsem dal z TT quattro chladaky 257 misto 240 a predek brembo max RS, teda taky z TT misto 280 na 312
Jo jedine, co nedrzi jsou SB stabiku, ty uz mam druhe, ale ty tankodromy, co jsem s tim jezdil, zahul na 5tis.km je mozna vic, nez 100tis.km na dalnici, ono taky ze to je 4kola a tak jsem jel skoro kam jsem potreboval, ale 10cm diry ve zledovatelem snehu treba, v zime tu jsou silnice fakt brutus.
Ale ten stabik je divnej, ten na naftovej drzi.
Vcera jsem se stavoval za kamosem a bez 4koly bych se k nemu nedostal, kdyz prselo, takova bahnita cesta se slusnym stoupanim, uz se nedivim, ze ma subaro a diskosku. Se divil, ze jsem tam dojel octou :) pry ani nevedel, ze 1 se delala ve 4kole.
-> suri 17.05.19 13:50:17: i na 4 kole? cela napravnice musi dolu? ja vyndaval asi 6x prevodovku u nivy, 2x na favu, 1x na rapidu (teda jeste z nejakyho vraku asi 2x navic) a na felde dokonce nikdy nebylo treba a to jsem jich mel uz 7
-> Jirik_Tuňák1983 16.05.19 20:19:08:
Já se za to spíš stydim.
Minimálně na 2 dveřích jsou zámky "někdy jo, někdy ne", přední brzdy zkroucený, spojka klouže a zas tam vepředu něco tluče, asi kosti (uložení stabiku už bylo dělaný). Najeto od koupi necelejch 20 tkm, zatim co se týče servisních nákladů nic moc.
Já se za to spíš stydim.

-> Jarda: však to je chvíla roboty
-> suri 17.05.19 11:58:37: jj, doufejme, ze ne... vyndavat prevodovku kvuli tomu je silenost, ale tak u zadohraba jsem kvuli lozisku taky vyndaval motor
-> Jarda: to skôr odíde valec alebo ložisko
-> suri 15.05.19 20:12:37: najeto tisic km a zda se OK
jen premyslum, proc k tomu vlastne doslo, jestli se ta trubka nejak netrepe a tim se to tesnenicko nevymackalo, ale tak jestli to tam je 335tis.km, tak asi OK, kdyz to vydrzi do najezdu pres 600tis.km, tak spokojenost :)

-> Borderer: Tak poprvé to bylo v roce 2015 kdy už motor cinkal, válec byl vyběhaný atd. Dala se klika na repas, nové ložiska, válec na výbrus apod. Podruhé bylo třeba když mi během Transpubliku ( takový závod ze západu republiky na východ) začala vyskakovat trojka (na kolečka a řadící automat jsem v tom roce 2015 nesahal, jelikož to vypadalo dobře a nic nevyskakovalo). A taky se mi to během toho závodu podařilo několikrát přidřít vlivem špatné směsi a velkých veder, takže zase bylo potřeba udělat výbrus. A když už byl motor rozdělaný, tak jsem pro jistotu vyměnil opět ložiska, gufera apod.
-> kraska98: Co se stalo, že 2 GO?
-> King: To je hodně dobré. Já si nedávno počítal náklady na fichtlu za posledních 5 let:
celkový nájezd 14350 km ( z toho 11tisíc za poslední 2 roky)
celkové náklady: cca 23900,- (jsou v tom i dvě generálky motoru, benzín, olej, stk, pojistka atd)
Celkově mi to tedy zatím vychází na 1,66 kč/km
celkový nájezd 14350 km ( z toho 11tisíc za poslední 2 roky)
celkové náklady: cca 23900,- (jsou v tom i dvě generálky motoru, benzín, olej, stk, pojistka atd)
Celkově mi to tedy zatím vychází na 1,66 kč/km
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.05.19 20:50:14: Setkal, ne na Oct, Budu to řešit - no asi jsem měl už před lety. Všichni tvrdí, že to nikdo neviděl, ale když se člověk pořádně koukne, tak jich to má spousta (alespoň v nějakým rozsahu r.v.). Stejně musím (nechat) udělat transparent, ten to jaksi nevydržel, tak co. Tam to společně s kroucením karoserie asi dělá nějaký tmel, možná to později ve výrobě vychytali. Moje auto má studenej odchov, takže od -29 do +40°C na slunci, dále mytí v létě, kdy fakt nemám čas laborovat s tím, jaký bude počasí a jestli ne/svítí slunce.
-> darklord 17.05.19 07:55:19: A co Ti je po tom, to tu vubec resit nechci, s tim stavem jsem mluvil o ovci a jasne ze mam auta v ruznem stavu, tak musim se zasobovat, kdybych se nahodou dozil duchodu, abych mel co delat :) uz vbec to neni Tvoje vec, delam presne to co me bavi navic, auta nejsou muj jedinej konicek.
-> Jarda: Ty si uz podla mna nevidis ani do ust. Tvoje tvrdenie "ja jsem perfekcionalista na techniku, ja musim mit vse top a jak se mi neco trosicku nelibi, tak se v tom hned musim vrtat, lidi jsou schopny jezdit s rozpadajicim se autem, ale ja resim kazdej zvuk, kazdou vulicku, jak neco nefunguje presne tak, jak ma" v tej zaplave stazovania a elaboratov na temu "co sa mi dnes rozbilo ci zhorelo" uz vypada naozaj smiesne. Nehovoriac o tom co som uz raz pisal - tym ze udrzujes x vrakov v "polopojazdnom" stave sa pripravis o strasne vela casu s rodinou. Ked tu furt vypisujes o nakladoch na prevadzku, vzdy ti tam chyba cena prace. Asi nerozumies tomu, ze ked aj nezaplatis servisakovi, tak ten cas stravis tou pracou ty sam. A travis s tym cas, za ktory si bud mohol peniaze zarobit, alebo ho stravit s rodinou. Pripada mi to ako nejaky chorobny stav, mozno by si sa mal nad tymto zamysliet. A nie, naozaj tu nemusis elaborovat odpoved s vypoctom tvojich nakladov na auto, alebo tym kolko casu travis s rodinou, to fakt nikoho nezaujima :) Len sa skus zamyslet, ci naozaj toto je to co od zivota chces, stale sa len vrtat po lakte vo vrakoch miesto toho aby si mal rozumne auto ako dopravny prostriedok, ktory ti setri cas miesto toho aby ti ten cas spotrebovaval.
-> SO545: jj video je trošku odfláknuté ale inak to funguje top , kedysi som chcel meniť stechu kvôli šibru na Octavii a nakoniec z toho zišlo ...