Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18272 příspěvků (zobrazeno 10851 až 10900) od 04.01.2015 do 03.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
21:06:59
18.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Upřímně netuším, ale celkem věřím tomu, že kdyby ten EGR byl k ničemu, že ho tam automobilky nedávaj - když do toho vývoje cpou takový prachy, tak by si asi všimly, že jeho efekt je zápornej. Třeba naše SX4 EGR nemá - jeho funkci zastane VVT.
18:11:00
18.01.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

Nevím jak je to u benzínu s EGRem co se týče emisí, tam se likvidujou NOxy už v třícestným katalyzátoru tím, že se nastavuje vhodná směs (HC+NOx+CO => CO2+H2O+N) . Asi se tam pak s EGRem hraje, když se jede s lambdou vyšší, než 1. Ale to se jen domnívám, nevím.

Problém je u dieselu, kde je směs vždy chudá. A nevěřim, že je u dnešního dieselu EGR přínosem pro CO2. Zde totiž žádné čerpací ztráty nenahrazuje a obsah nespálených uhlovodíků bude dneska díky vstřikovacím tlakům asi mnohem nižší, než byl dřív, kde přínos EGRu na spotřebu byl už tak dost spekulativní a omezenej.
18:10:38
18.01.2019
Jirik_Tuňák1983
18:02:50
18.01.2019
Milan 136
-> bouchy 18.01.19 09:41:07: a regenerovat DPF budes jak, kdyz odstranis EGR. Tohle neni dieselova Felicie...
13:07:17
18.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Proto píšu v zásadě - ten efekt snížení CO2 je tam jen druhotný, skrz lehké snížení spotřeby díky těm sníženým čerpacím ztrátám. Ale jeho primární účel je redukce NOx pokud vím.
12:16:20
18.01.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

Asi tak. Ale EGR má i význam pro snižování CO2 - u zážehových motorů. Snižujou se čerpací ztráty při nízkým zatížení tím, že se za klapku pustěj výfukový plyny a nevznikaj tak ztráty právě na škrtící klapce.

U dieselů dle slov Alenky může dojít při opětovným nasátí určitého poměru výfukových plynů ke spálení HC a tím pádem ke zvýšení účinnosti. Očekávám, že tento efekt bude asi jen u starých dieselů, kde těch nespálenejch HC bylo víc.



-> bouchy:

Mohl bys začít bádáním nad recirkulací rovnou tím, že úkolem EGRu je právě naopak snížení teploty spalování kvůli omezení tvorby NOx. To jde proti účinnosti. Chladiče EGR jsou tam jednak kvůli tomu, aby se neohříval vzduch vstupující do spalovacího procesu a druhak aby bylo možné tam těch spalin narvat víc.
10:32:59
18.01.2019
dragon_cb_cz
-> bouchy: EGR v zásadě nemá nic společného s CO2... co takhle si o tom přečíst alespoň pár vět, než začneš vypouštět mooudra? Stačilo by tomu dát tak 20 vteřin... možná 10.
upraveno 1x, naposled 18.01.2019 10:34:05
10:32:06
18.01.2019
MISCHO
-> Milan 136: toto je 2014 motor CUPA a ma to len toto egr s chladicom a vo vyfukovom potrubi je este klapka.
09:41:07
18.01.2019
bouchy
-> StepaNoFUN: Tak tak.

-> Milan 136 17.01.19 18:28:37: Nevim, ale klidně se poučim o tý "recirkulaci výfukových plynů". Z druhý věty termodynamiky vyplvývá i to, že čím větší rozdíl teplot vstup/výstup, tím lepší účinnost spalování. To je jedna věc, která mi moc nehraje (opravdu by to ten chladič dokázal stáhnout na 20°C, dejme tomu?); druhá je, že si někdo myslí, že znovuposláním CO2 to směsi s palivem asi sníží CO2 na výstupu. Třetí - EGR přece pracuje jen někdy; za konst. otáček bez akcelerace v konst. záteži. To zrovna není můj 100% usecase auta. Ale třeba se pletu, jak píšu, proč a jak EGR nerozumim. Na autě to každopádně nechci, nebo pokud jo, tak bych intenzívně hledal, jak to ochcat (deletion/off a jiné přístupy.)
08:44:15
18.01.2019
Milan 136
-> MISCHO 17.01.19 22:42:27: presne tak. Nebo presneji receno je tam vsunutej chladic egr a az na nem je nasroubovanej nizkotlakej egr a z nej vede hadice k turbu. A pak je primo v hlave jeste vysokotlaky egr, taktez chlazeny. U starsich EA 288 EU5 nebyl vysokotlaky egr pouzity, v jeho miste neni nic.
22:42:27
17.01.2019
MISCHO
-> palinator: v lavo kat a do toho otvoru pod kolenom sa vsuva EGR
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od MISCHO vložen 17.01.2019 22:42:27
22:39:39
17.01.2019
MISCHO
-> bouchy: Ano , to si sa docital spravne. Len to sudruzi nedomysleli , lebo lubi praskat ten chladic na nom.
22:21:18
17.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> venni 17.01.19 20:08:20: jj, mam ARX

-> vhml 17.01.19 19:13:43: jo sly by tam... jsem myslel, ze ro jsou jen kryty na tech nasouvacich

ja doufam, ze ted uz nevyleze :)
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 17.01.2019 22:21:18
21:50:05
17.01.2019
palinator
-> bouchy 17.01.19 18:25:04:

Nejsou tam náhodou dva systémy? Nízkotlakej EGR za DPF a vysokotlakej před turbem normálně postaru?
20:11:26
17.01.2019
Milan 136
-> venni 17.01.19 20:08:20: ARX je 1.8T a AXR je TDI
20:08:20
17.01.2019
venni
-> vhml 17.01.19 19:13:43: na AGU byli starý cívky a na AXR nebo ARX? (Jedno je 110kw benal a jedno je 74kw PD a pletu si je) byly uz jen nasouvací .
19:47:30
17.01.2019
suri
-> vhml: ale neboli tam len tieto , boli aj čisto nasúvacie , nikdy nebol s tým problém , treba dať čo tam patrí a hotovo
19:43:02
17.01.2019
amksmb
-> StepaNoFUN: To už zas až tak pravda není..euro 6C zní jasně, v reálném provozu je velice složité ty podmínky dosáhnout a splnit..ale prostě se musí jakýmkoli způsobem jich dosáhnout, proto třeba GPF..

Nicméně spaliny za DPF v případě systému vstřiku močoviny znamenají, že jsou až příliš obohaceny o vlhkost a ta se následně sráží v IC, kde samo může zamrzat..VW s timto má velice bohaté zkušenosti..a nyní už ne jen VW..
upraveno 1x, naposled 17.01.2019 19:43:37
19:13:43
17.01.2019
vhml
19:00:38
17.01.2019
StepaNoFUN
-> Milan 136: Který stejně plněj jen v laboratorních podmínkách. :-D
18:28:37
17.01.2019
Milan 136
-> bouchy 17.01.19 18:25:04: a nemyslis, ze to ti vyrobci nedelaji z dlouhy chvile, ale protoze musi, aby plnili debilni eu normy?
18:25:04
17.01.2019
bouchy
-> MISCHO: Dneska jsem na internetech čet, že novější auta (konkrétně teda SIII) si bere luft do EGR za DPF, což má prý znamenat míň problémů s ucpáním. Spíš se měli zamyslet, jestli tam ta debilita plná elektroniky musí být...
18:13:18
17.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 17.01.19 14:15:37: jj, ale ted ctu, ze je docela univerzalni: 036905715G — Zapalovací cívka je vhodný pro automobily značky VW, SKODA, AUDI, SEAT, LAMBORGHINI, tak vozim ji s sebou jako nahradni, kdyz fungovala

Jinak jsem civku z 3 valce prehodil na druhej, na tretim ted drzi a na druhym vylezla za 10km, je problem v te vroubkovane gumicce, mechanicky poskozena neni, ale ma mensi prumer a neudrzi to

7 necim to zajistim a bude

-> Shader 17.01.19 17:18:50: klasika, to me dela zamek u dveri ridice... kolega mi rikal, ze jsem si mel koupit mazdu a dnes s rok starou letel do servisu, ze mu svitej brzdy a nejde ABS1



jeste koukam, ze nektery motory na nich maji kryty a nektery ne www.google.com/search?q=m otor+1....

neodstranovaly se ty kryty, ze odchazely prehratim?

ani toto ji neudrzelo
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 17.01.2019 18:13:18
upraveno 1x, naposled 17.01.2019 18:13:44
17:18:50
17.01.2019
Shader
Ještě k těm parkovacím senzorům. Dneska po šichtě sedám do auta, zařadím zpátečku a vše funguje. Ujedu 2km a pak po 2h odjíždím a zase nefunguje 3 . Takže tam bude nějaká joudovina podle mě.
14:15:37
17.01.2019
suri
-> Jarda: to si tam mal 036905715G tuším
14:15:10
17.01.2019
suri
-> MISCHO: tam bolo písané že degraduje v intercooleri , zase toľko tých áut nie je , len keď sa to objaví tak je to na osem hodín preplachovania roboty , čo nikto robiť nechce , odsere to a problém je zase ... preplachuje sa to dvomi roztokmi , kyslým a neutralizačným , mení sa potom radiator a celá náplň , ak sa to spraví tak že ide čístá voda už tak to potom funguje ok ... samozrejme nesmie byť ko hlava , egr ani úniky v saní





podotýkam že toto sa týka nie veľkej vzorky týchto tdi
13:23:04
17.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Jarda/felda: -> vhml: mam kazdou jinou, dokonce prvni mi rekl suri, ze mam z fabie, tsk jsem tam dal tu, co tam patri, jen posledni asi bude origo z vyroby

-> Jarda/felda 17.01.19 08:33:43: to si moc nepomuzu, protoze filtr musi spodem :( a precijen vypusteni klasicky, tak zespod odtece nejvetsi bordel
12:55:47
17.01.2019
MISCHO
-> suri: a co tie modernizovane EGR ? Je to lepsie jak tie stare ? Ci rovnake hovno .
12:50:33
17.01.2019
vhml
Ja mam ty civky prisroubovane. Novejsi to tak nemaji?
12:44:34
17.01.2019
Jarda/felda
-> Milan 136 17.01.19 09:05:44: možná neorigo cívka, tam by mohl být jiný rozměr gumy
12:35:29
17.01.2019
suri
-> MISCHO: ja denne
12:26:02
17.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 17.01.19 11:25:23: litr za 173,- za litr a v mojem oblibenem euro dily maji za 167,- peme bych neveril, ta jevu polska :) kdysi jsem koupil soudek ME 10w40 litr za 49, lil jsem to do vseho a nebyl problem...
12:25:06
17.01.2019
MISCHO
-> suri: -> saskyn2: popravde som sa s tym este nestretol pri III octe. Preto sa pytam
11:25:23
17.01.2019
palinator
-> palinator 17.01.19 09:23:22:

Tak 10 036,-Kč vč. DPH. To jde, čekal jsem že bude oproti Pemě větší rozdíl. Ale oproti jinejm olejům je to teda drahota.
10:44:06
17.01.2019
saskyn2
-> MISCHO: Je ucpanej radiátor, nic výjmečnýho.
10:03:50
17.01.2019
suri
-> MISCHO: pozri sa do nádobky , ak je tam bordel tak je to jasné
10:01:57
17.01.2019
MISCHO
-> suri: chladiaca je az oranzova nie ruzova. Tento problem sa objavil ked mu vymenili rozvody. Az na treti krat sa im to podarilo spravit ok rozvody . V kureni je pocut prelievanie vody . Potom ked to prestane uz nekuri vobec . Auto nekuri ani pri jazde na dialnici.
09:55:54
17.01.2019
MISCHO
-> bouchy: na tej tdi rs bol problem v egr, bol prasknuty vymennik . Na tej 1,6 tdi som kontroloval aj klapky , aj cerpadla, motor sa zohreje, hadice teple ale nie moc , cize nefunguje okruh .
09:49:33
17.01.2019
suri
-> Jarda: jop
09:39:01
17.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 17.01.19 09:09:18: vyuziji na jinych autech4

-> palinator 17.01.19 09:23:22: jj, to jsem zvedav...
09:23:22
17.01.2019
palinator
-> Jarda:

Zkusim se zeptat na kolik by ten sud vyšel v Petrolce (www.petrolka.eu). Ale u M7ADSIII byl rozdíl na 50kg soudku asi +15% oproti Pemě.
upraveno 3x, naposled 17.01.2019 09:24:56
09:12:10
17.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 17.01.19 09:01:42: tak muzeme, za kolik? Ten muzu lit i do nafty... :)

-> Milan 136 17.01.19 09:05:44: taky bych to necekal, ne je to suche...10 ale ty tankodromy po ktetych jezdim 15cm diry ve zledovatelem snehu, i ramecek radia se mi vyklepal, kazdej si tady tuka na celo, ze jsem dal 16ky
09:09:18
17.01.2019
suri
-> Milan 136: tiež sa čudujem , ja na všetko beriem prípravok , a tieto nové nejdú vôbec a tuto to vypadne samo , som mu asi tú vazelínu na cievky ani nemusel posielať _D
09:05:44
17.01.2019
Milan 136
Samovolne vylezat civku jsem jeste nevidel. Kam na ty zavady chodis? Vetsinou naopak nejdou vyndavat. Nekoupala se v oleji a neni rozmatlana ta tesnici gumicka v ni?
09:01:42
17.01.2019
palinator
-> Jarda - zrušená registrace 17.01.19 07:40:55:

Nekoupíme spíš ten soudek 5W40 ME? 1
08:33:43
17.01.2019
Jarda/felda
-> Jarda - zrušená registrace 17.01.19 07:40:55: pořid si odsávačku a vysávej olej přes měrku 1
08:13:02
17.01.2019
suri
-> MISCHO: a chladiaca kvapalina ako vyzerá ? nie je to klasicky zarastené hrdzavé a potrebuje to osemhodinový preplach a nový radiator? hadice k radiatoru sú aké?-> Jarda: mohol si povedať , by som ti niečo poslal
08:05:41
17.01.2019
bouchy
-> MISCHO: Není vytlačování vody z nádobky příznakem např. tlaku ze spal. komory do chl. okruhu? Aka např. prasklé těsnění? U toho TDi - do výměníku teplá voda doteče? Není problém na straně ventilátoru do kabiny, (možná elektricky ovl.) klapek směru větrání apod?
upraveno 1x, naposled 17.01.2019 08:22:07
08:01:18
17.01.2019
MISCHO
Chlapi ja mam v praci stastie na tie III octavie. RSka vytlacala vodu z nadobky a tato druha pre zmenu 1,6 nekuri. Skontrolovane vsetky tri cerpadla ,termostat OK. Nejake napady kde este hladat ?
07:45:47
17.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 17.01.19 07:39:24: prave, to paramo falzifikat nebude, nikomu by se nevyplatilo vyrabet obal :) a kdyz tam dam tudle prisadu, jejiz schopnosti jsou overene uz z valky v leteckych motorech... www.liqui-moly.cz/prisady /.../ochrana-pred-opotrebe nim-1157.html
Extreme Tyres