
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator 07.04.18 01:08:00: jestli si koupim uaze 4x buben, tak poznam, co jsou spatny brzdy
navic jsou jednookruhove... ale uz jsem se dival, ze se na to dela prestavbova sada na predni kotouce za cca 6k, ale radeji bych nejakyho modernejsiho, ktery ma dokonce i ABS

Já teda nevim co máte furt s brzdama. Na Toledu (1180 kg) jsem měl brzdy na pocit nic moc - config 280/238 nebo kolik jsou kotouče na zadku, brzdiče v pohodě hejbací, sestava ATE/ATE, TRW/ATE. Brzdy braly od centimetru, ale s větší ovládací silou.
Na Oct teď mám údajně originální už minimálně na předku dost jetou sestavu 280/bubny a auto mnohem těžší. Pedál se propadá hlouběji, ale minimálně pocitově brzdí lepší. Určitě vyžaduje méně síly. K tomu účinnost ruční brzdy je oproti kotoučům vzadu u Toleda úžasná - 2. zub udělá všechno, auto umí i blokovat zadní kola na asfaltu.
Lidi furt 256 -> 280 -> 288 -> 312 -> ??? Nechápu
I když možná jo, těch sériovejch 66 kW je málo i na -> ... ... ... 256
Na Oct teď mám údajně originální už minimálně na předku dost jetou sestavu 280/bubny a auto mnohem těžší. Pedál se propadá hlouběji, ale minimálně pocitově brzdí lepší. Určitě vyžaduje méně síly. K tomu účinnost ruční brzdy je oproti kotoučům vzadu u Toleda úžasná - 2. zub udělá všechno, auto umí i blokovat zadní kola na asfaltu.
Lidi furt 256 -> 280 -> 288 -> 312 -> ??? Nechápu
I když možná jo, těch sériovejch 66 kW je málo i na -> ... ... ... 256

-> saskyn2 07.04.18 00:56:33: jj, diky... poobracel jsem si to a nejak to prectu
, jen moc nevidim detaily na prvni a posledni fotce, njn to si myslim, ze ty drzaky budu schanet tezko


-> Jarda: Návod pak pošlu na mail, tady to moc čitelný není, nebo se kouknu kolik návodů mám a jestli dost tak ti ho dám.
-> Jarda: JJ, není problém, budu počítat se dvěma. Držáky brzdičů 312 bohužel nemam.
-> saskyn2 07.04.18 00:41:51: to je pekna zasoba te kabelaze :) tak jestli muzes postradat 2 packy, tak bych to bral 2x, no a nahodou drzaky brzdicu pro kotouce 312 RS/sup nemas? :)
-> Jarda: páček mam posledních 5 ks. Kabeláž na benzín mám asi tak 100ks. Na naftu ne, ale dá se to upravit z té benzínové
-> saskyn2 07.04.18 00:24:53: jj, urcite, diky... ja mam nejvetsi strach z toho volantu :))) z oddelani steracu ne, kdyz se mi to povedlo u nivy (tam lomcovani a WDcko trvalo nekolik dni) a plast pod steracema by snad taky sel, ted kdyz je teplo, tak opravdu ty plasty vydrzeji asi nekolikanasobek, nez kdyz mrzne
A mas i ten propojovaci kabel na naftovou od packy pod to torpedo? a pacek mas vic, ze bych od Tebe vzal rovnou 2 sady
A mas i ten propojovaci kabel na naftovou od packy pod to torpedo? a pacek mas vic, ze bych od Tebe vzal rovnou 2 sady

-> Jarda: Ok, budu na to myslet. Případně ti můžu nafotit návod, nic na tom není.
-> StepaNoFUN: Svazků mám plnou bednu. Na 1.8T se tahá do jednotky.
Edit. Jo sorry blbě čtu, na naftu už svazky nemám. Vždycky upravuju benzínový nebo superbácký
Edit. Jo sorry blbě čtu, na naftu už svazky nemám. Vždycky upravuju benzínový nebo superbácký
-> saskyn2 07.04.18 00:14:08: tak super u te dalnice to bude OK
-> StepaNoFUN 07.04.18 00:15:58: jj, diky

-> StepaNoFUN 07.04.18 00:15:58: jj, diky
-> Jarda: Na naftě je příprava určitě. Svazek se zeptám za kolik udělá. Kdyžtak jde koupit na ob-autodíly...
-> Jarda: Jo, to není problém, někdy 20.4 pojedu do Brna, tak pokud zas přijedeš jako minule tak ti to vezmu. Nebo můžu poslat, jak chceš.
-> StepaNoFUN 06.04.18 23:52:00: jj, diky, ja mam motor ARX, packu a svazek, no jestli mi to Jirka proda... pripravu jsem jeste nezjistil brala by to dyztak i pritelkyne do te naftove, tam podle Nwkt bude priprava urcite

-> Jarda - zrušená registrace 06.04.18 09:10:16: Asi by to i šlo. Zkusím se zeptat. Svazek a páčku máš? Co že je to přesně za motor (kód) příprava do torpéda je?
-> Milan 136: Jojo. Tahal si svorkovnici dolů. Pak to tam nacvaknul a vrátil zpátky na místo... Takže "jenom" plasty kolem pojistkovky, shodit volant, plastykolem volantu a ve finále napájet jeden drát v pojistkovce. Pak mi bylo řečeno - Nakóduj si to a jeď to projet. Je to tak, tak a tak... Dělal jsem to tenkrát ještě přes V.A.G. 1552 :-) Sice jsem měl už v tý době k dispozci novej VAG(VCDS), ale tohle bylo nejblíž po ruce a bylo to nejrychlejší...
-> Milan 136: Jojo. Tahal si svorkovnici dolů. Pak to tam nacvaknul a vrátil zpátky na místo... Takže "jenom" plasty kolem pojistkovky, shodit volant, plastykolem volantu a ve finále napájet jeden drát v pojistkovce. Pak mi bylo řečeno - Nakóduj si to a jeď to projet. Je to tak, tak a tak... Dělal jsem to tenkrát ještě přes V.A.G. 1552 :-) Sice jsem měl už v tý době k dispozci novej VAG(VCDS), ale tohle bylo nejblíž po ruce a bylo to nejrychlejší...
takto tam mam to vetrani, ale jde to jen na prevodovku... myslite, ze staci?
-> StepaNoFUN 05.04.18 14:46:21: a nedomluvil bys mi u neho montaz? :)
Dotazek - plech pro 4x4 ma mit nejake otvory na chlazeni prevodu vzduchem? Naftova nema zadny otvor (mel jsem zato, ze to je origo pro spatne cesty) a ja, co jsem vcera montoval na benzinovou, tak ma otvor na chlazeni prevodovky, ale na chlazeni rozvodovky kardanu ne :(. A vzhledem ke stavu oleje v rozvodovce bych rekl, ze tam je prave nejvic potreba, i na netu jsem se to nekde docetl. Nejsou nekde rozmery, kde to presne vyrezat, aby to fungovalo nejlip? Dekuji.
Jako na kratky cesty z toho strach nemam, ale kdyz pojedu nekolik set km v kuse...
Jako na kratky cesty z toho strach nemam, ale kdyz pojedu nekolik set km v kuse...
-> Milan 136: uvidíme no , dúfam že ma to zajtra niekde nenechá -> saskyn2: fungovať to bude určite , otázka je či to spoznáš , prečítaj si na manne čo o tom píšu , aj by som kúpil Mann , origo tiež bude len on a ešte k tomu domuchlaný v sáčku
-> suri: Je ten antialergenní fak tak znát? Jako dávat za něj 600 se mi moc nechce když mě uhlíkový origo vyjde na 150, ale říkal jsem si že ted když máme malou tak bych to chtěl prubnout.
-> suri: vim, ze tam je

-> Milan 136: v ETKE je , alebo Mann , ja som vymenil aj v OCT aj v Superbe a ešte mám 10 uhlíkových , to ma prežije
-> suri: mam tam ted obyc uhlikovej, ale asi ho dam. Ale skladem ho nemame
-> Milan 136: ja som včera vytrhol prilepené torpédo pri výmene peľového filtru ktorý som nevymenil , chlap mi doprial ten nový žltý antibakteriálny , v návode je všade O1 ale je proste vysoký , nevôjdu do rámiku tie tri výstupky a ani ho nezacvaknem ... a dnes ma kolega straší že ani uhlíkové 1J0 tam extra dobre nejdú . Inak ty si do svojho nedal ten antibakteriálny filter ?
-> Nwkt 05.04.18 17:46:07: 
Jsou daleko horsi operace na tech strojich, nez tohle.
A nejdou udelat jinak. Tohle je pohoda.
A kdyz vezmu v potaz, jestli mam stahovat raminka zarezly na kuzelu, pak rvat ven torpedo, tahla steracu...
Nejaky riziko se sklem muze byt, torpeda byvaji dolamany, ten profil pod sklem taky...
Na to se ani nevy...
A je to zevnitr i rychlejsi

Jsou daleko horsi operace na tech strojich, nez tohle.
A nejdou udelat jinak. Tohle je pohoda.
A kdyz vezmu v potaz, jestli mam stahovat raminka zarezly na kuzelu, pak rvat ven torpedo, tahla steracu...
Nejaky riziko se sklem muze byt, torpeda byvaji dolamany, ten profil pod sklem taky...
Na to se ani nevy...
A je to zevnitr i rychlejsi
-> Milan 136: Tys měl bejt gynekolog 

-> Nwkt: jo. Vycvaknu nahoru svorkovnici se samicema, vetsinou dve nebo mozna i tri, abych se dostal na ten spravny. Ten pak odjistim a vytahnu si ho dolu a pak uz to je pohoda
-> Milan 136: -> StepaNoFUN:
narvat tam ruku, tak s ni jen vse olamu a nic nenamontuju :))) ja nedokazal nalejt u feldy s klimou olej nahonem tacha, tak jsem ho lil po radnym nakloneni auta spinacem couvacek :)

-> Milan 136: To se tam dostaneš, že odpojíš horní konektor a odjistíš spodní (vnitřní)?
-> StepaNoFUN 05.04.18 14:46:21: presne tak to delam ja. Uplne v klidu zevnitr, srat na torpeda a sterace
-> StepaNoFUN: To s mojí velikostí ruky nelze 

-> Nwkt: Znám člověka, co to montuje bez vyndavání toho torpéda - z interiéru. Jak tam tu ruku na 4x zlomí nevím, ale jde to zapojit bez rozdělávání. Za 20 minut neměl co dělat. :-O
Jeste se chci zeptat, jak jsrm psal vedle v 4x4 zadek, ze mi nejde zakladni nastaveni toho cidla podelneho zrychleni, je tam misto 2,5 cca 1,2 muze to mit na neco vliv? Treba i na pripojovani toho zadku? Dekuji.
-> Nwkt 05.04.18 10:26:32: no ten taky kamarad u fabky pri vymene predniho skla pekne olamal
Jinak ja si pri nejhorsim dam to cerpadlo haldexu na vypinac, jen pri hrabani predku to pak napsalo mechanickou chybu haldex a potom nejde 4x4 dokud to nesmaznu...
-> Nwkt 05.04.18 10:26:32: no ten taky kamarad u fabky pri vymene predniho skla pekne olamal
Jinak ja si pri nejhorsim dam to cerpadlo haldexu na vypinac, jen pri hrabani predku to pak napsalo mechanickou chybu haldex a potom nejde 4x4 dokud to nesmaznu...
-> Jarda: No jenom, to je pro mě na tom ten největší oser
blog.ijacek007.cz/Blog/in
stalace-tempomatu-skoda-oc
tavie



-> Nwkt 05.04.18 09:55:13: tezko rict, zas je to 2001, ale zase elegance, mam proti naftove trebas navic svetylka nad zadnima madlama :), takze sendat jen plast pod steracem a uvidim to?
-> Jarda: Může a nemusí být, ale s elektronickým plynem by už měla být
-> Nwkt 05.04.18 09:40:46: aha a u benzinove to tak nedelali?, tak jestli to dobre chapu, tak k naftove potrebuji jen cast te kabelaze a k benzinove celou?
-> Jarda: Všechny nafty mají kabeláž pod stěrače. Pak natáhneš jenom od páčky pod stěrače a nakóduješ
-> saskyn2 05.04.18 08:36:57: Ok Jirko, beru...
nepojedes treba na ty Besiny?
-> Nwkt 05.04.18 08:30:46: pritelkyne by to taky uvitala do nafty, jak nejrychleji zjistim, jestli tam je kabelaz?
-> havlik 05.04.18 08:36:06: ale na rovinkach by nemuselo... uvidim

-> Nwkt 05.04.18 08:30:46: pritelkyne by to taky uvitala do nafty, jak nejrychleji zjistim, jestli tam je kabelaz?
-> havlik 05.04.18 08:36:06: ale na rovinkach by nemuselo... uvidim
-> vhml: Páčka je stejná, ale kabeláž by sis musel upravit z té benzínové oktávkové.
-> saskyn2 05.04.18 08:36:57: nemáš do fabie? Ne že bych to potřeboval, ale kromě xenonu je to asi jediný co to auto nemá :-)
-> Jarda: Mám páčku i kabeláž, vše nové origo 700
-> Nwkt 05.04.18 08:30:23: jasně že to jde, však to mám v autě, ale není to jen o tom koupit páčku :-)
-> Jarda - zrušená registrace 05.04.18 08:26:57: jo, nejstarší E3 , mechanická klapka, jedna lambda, bez variabilního časování.
-> Jarda - zrušená registrace 05.04.18 08:26:57: jo, nejstarší E3 , mechanická klapka, jedna lambda, bez variabilního časování.
-> Nwkt: já měl tempomat na AGU takže by to mělo jít taky.
-> Nwkt 05.04.18 08:30:46: Ok, se psem nepojedete? :) nebo na Besinach... Tam to vidim zlutym rapidem, vcera jsem zjistilbze mam plesnivej interier :(((