skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Nwkt: Mě teda jo, ale pak se vysral i ten magnet. Ale z banky poslali zadarmo novou...
-> Bukaj: Po obvodu karty je anténa, která prdne a přestane to jít. Nicméně mě se to ještě nestalo
-> King 17.03.18 20:09:51: To je pro mne novinka, že to vadí bezkontaktním kartám - měl jsem za to, že na tohle trpěly staré karty s magnetickým páskem a že novější s čipem, nebo dokonce bezkontaktem jsou z obliga, neboť čip je tak malý, že se mu nic nestane - alespoň u mne byla poslední karta, kterou se mi podařilo "zneprovoznit" klasická telefonní v devadesátých letech
-> dragon_cb_cz 17.03.18 20:29:22: S tím by se dalo souhlasit až na to, že nejpřirozenější pro každého tvora je nedělat nic zbytečně - tzn co nejvíc si zjednodušit život. "Ideální" stav (no, on zas tak ideální není), ke kterému se každý živočich snaží přiblížit, je co nejvíce pohody (žrádla, pití, sexu) za co nejméně námahy. V naší vyspělé civilizaci si ale musíme uměle tvořit systém, aby se tu všichni neužrali k smrti - tak se vymýšlejí další věci, aby člověk nebyl nikdy spokojen s tím, co má (že je mu teplo, má co jíst a pít, kam složit hlavu a s kým sexovat)...

-> dragon_cb_cz 17.03.18 20:29:22: S tím by se dalo souhlasit až na to, že nejpřirozenější pro každého tvora je nedělat nic zbytečně - tzn co nejvíc si zjednodušit život. "Ideální" stav (no, on zas tak ideální není), ke kterému se každý živočich snaží přiblížit, je co nejvíce pohody (žrádla, pití, sexu) za co nejméně námahy. V naší vyspělé civilizaci si ale musíme uměle tvořit systém, aby se tu všichni neužrali k smrti - tak se vymýšlejí další věci, aby člověk nebyl nikdy spokojen s tím, co má (že je mu teplo, má co jíst a pít, kam složit hlavu a s kým sexovat)...

-> Tom Troll: Není, ale to už je dost hi-tech 

Neumi se vyjadřovat, přemejšlel jak to jinak vystihnout 
-> King: Je pravda, že hlavně v městskejch cukačkách by to rychle stratilo šmrnc. Ale vypadá to že Bukaj so stejně nějak přežívá.
-> dragon_cb_cz: Jezdit na bicyklu taky neni na škodu.
-> castrol: Pro mě aspoň v žabkách

-> King: Je pravda, že hlavně v městskejch cukačkách by to rychle stratilo šmrnc. Ale vypadá to že Bukaj so stejně nějak přežívá.
-> dragon_cb_cz: Jezdit na bicyklu taky neni na škodu.

-> castrol: Pro mě aspoň v žabkách

-> castrol: Což to zase Bukaj dělá vcelku pravidelně 

-> dragon_cb_cz: a naboso 

-> Tom Troll: -> Bukaj: Hele a víte co je nejpřírodnější? Chodit pěšky 

-> Tom Troll: A byl z tech prirodnich zazitku ve vedrech porad tak nadsenej, kdyz bys musel denne travit za volantem 3-5hodin? Penezenku si v jakymkoliv aute ze zadni kapsy vyndavam - z lasky k bezkontaktnim kartam, kterym ohejbani nesvedci.
-> Nwkt 17.03.18 17:35:28: no ja to nedelal..., ale nikdo na me neblika

-> Jarda: čuně 

-> Nwkt 17.03.18 17:22:52: jj diky, zkusim... pred STK musim jeste poresit svetla nebo si pujcim od pritelkyne, sviti mi to krasne do V, jak mam leve z anglana
-> Jarda: Podle mě ho nenajdeš (rozblikat varovky neumí), protože se tam standartně nedávalo, musel by ho někdo dodělat a to bude kolem vypínače varovek. Spíš bych se zaměřil na ten vypínač, dát jinej na zkoušku. Diceka často odchází. A k těm mlhovkám, zkus přehodit mezi sebou vypínače, ten taky umírá často 

-> Nwkt 17.03.18 11:39:10: no jak jsem psal, na hrbolate ceste pri prudkym brzdeni trikrat blikly vsechny blikny, todle to nedelalo, kde to rele trojbliku najdu?, ze bych ho vyhodil, zadny debilni blikani navic nechci :) a to rele umi i rozblikat varovky treba pri prudkym brzdeni? No mam tu elektriku nejakou do*banou:/ treba okno mi jde naucit jen to u ridice a ostatni 3 ne :(. Pristrojovka na kodovani vubec nereaguje, ten kod se tam ulozi, ale nic se nezmeni... alespon, ze 4x4 funguje, tak jak ma.
Vymenil jsem olej v zadnim diferaku, no teda v naftove byl lepsi a to ma najeto dvojnasobek, na magnetu bylo bordelu asi jako u naftove na rozvodovce kardanu. V prevodovce jsem jen olej zkontroloval, ten taky budu muset vymenit. A v motoru, rikal, ze ho menil pri 149tis.km ted mam 153, ale radeji ho taky vymenim.
Oni octavky montuji asi nejcasteji, tak uz by to mohli umet, no kolegovi u nivy prohnali vrut nadrzi :) a kdyz to zjistili, tak ho dali na silikon :))), ale to byla jina firma.
Jinak jsem dnes opravil u naftove svazek do dveri ridice a uz jdou i naucit obe okna, zkusil jsem tam kodovani budiku a zapnul jsem kontrolu ostrikovace ostrikovace, vypnout kontrolu pasu jde, ale to se tam potom nezobrazi ten panak, ale stejne stale gonga...
-> saskyn2 17.03.18 12:28:30: -> Bukaj: ja taky loketky nesnasim
to mi fakt vadi.... pritelkyne ji v octe nema a ja jo - odklopenou, asi ji ji dam a vemu si za to od ni nejake plasty, ktere jsem uz polamal :)))
Vymenil jsem olej v zadnim diferaku, no teda v naftove byl lepsi a to ma najeto dvojnasobek, na magnetu bylo bordelu asi jako u naftove na rozvodovce kardanu. V prevodovce jsem jen olej zkontroloval, ten taky budu muset vymenit. A v motoru, rikal, ze ho menil pri 149tis.km ted mam 153, ale radeji ho taky vymenim.
Oni octavky montuji asi nejcasteji, tak uz by to mohli umet, no kolegovi u nivy prohnali vrut nadrzi :) a kdyz to zjistili, tak ho dali na silikon :))), ale to byla jina firma.
Jinak jsem dnes opravil u naftove svazek do dveri ridice a uz jdou i naucit obe okna, zkusil jsem tam kodovani budiku a zapnul jsem kontrolu ostrikovace ostrikovace, vypnout kontrolu pasu jde, ale to se tam potom nezobrazi ten panak, ale stejne stale gonga...
-> saskyn2 17.03.18 12:28:30: -> Bukaj: ja taky loketky nesnasim

-> Bukaj 17.03.18 11:57:01: nikdo nemá auto na bourání, ale když dostanu ránu škodovkou či passatem.....tak to bude trochu rozdíl
jinak se spotřebákem nemam problém se pohodlně usadit

jinak se spotřebákem nemam problém se pohodlně usadit
-> Jirik_Tuňák1983: A ty nejsi člověk? Jinak si asi moc nedovedu představit, že bys je neměl...

-> Tom Troll 17.03.18 12:34:59: Prej přírodnější. Už jsme jen krůček od chlupů v rozkroku, to je taky přírodnější. 

-> Tom Troll 17.03.18 12:34:59: Tak to mně teda peněženka v zadní kapse některých kalhot vadí i ve škodovce 

-> Bukaj: Souhlas, raději pojedu v létě třicítkovejma vedrama ve škodovce s loktem na vokně než zavřenej v novějšim autě s klimou. Příjde mi to přírodnější a taky je potom celá cesta zážitek a příběh, oproti moderním autům.
Plus ke komfortu nesporně dost přispívaj sedačky, nosim šrajtofli v zadní kapse a normálně mě z ní v autech po 50 km začne palčivě bolet zadek jak se tam otlačí, ve škodovce si jí nikdy ani nevšimnu.

Plus ke komfortu nesporně dost přispívaj sedačky, nosim šrajtofli v zadní kapse a normálně mě z ní v autech po 50 km začne palčivě bolet zadek jak se tam otlačí, ve škodovce si jí nikdy ani nevšimnu.


-> Bukaj: pravdou je ze moje auto je vsetko len nie moderne, ale nikde nic neprekaza, vsetko je tam ako ma byt a nemusim sa furt na sedacke presadzat aby mi neodpadla noha ci ruka od neprekrvenia. Na laketny nezmysel si polozim ruky, na vsetky ovladacie prvky dociahnem bez natahovania, nikde mi nic nezavadzia. V skodovke - kazdy vieme, odlozit pohodlne lavu nohu nejde, lebo je tam koleso, pedaly kazdy inde, packy na smerovky len pre ludi s dlhymi prstami, kurenie co kuri len v lete, sedacka na ktorej sa sice da spat, ale jazdit viac ako 15 minut je zdraviu skodlive a mohol by som pokracovat, lenze to si malokto dneska chce pripustit. Ano, kedysi sme v tom jazdili, a bolo nam dobre lebo na lepsie nebolo, ale preco sa tyrat aj dneska?
-> Bukaj: Jako že je nepohodlné si položit ruku na loketku třeba jo
no to máš pravdu, to asi nikdo nepochopí


-> darklord 17.03.18 12:04:01: No, mně třeba vadí, že u nových aut si prostě tu polohu moc nevyberu. Nemyslím tím sedačku, ale spíš to, kam dám nohy a ruce. U většiny osobních aut od konce 90. let nemáš třeba moc možnost si dát nohy tak, jak je ti pohodlné, když všude zavazí nějaké plasty...
...jinak pozici v sedačce nemusím v průběhu jízdy měnit, jen poloha rukou a nohou. Vadí mi, když při ovládání auta pořád na něco narážím (různé loketní nesmysly, široké panely se složitými ovládacími prvky atd. Ale to prostě člověk, který to nemá podobně, jako já, nepochopí
...jinak pozici v sedačce nemusím v průběhu jízdy měnit, jen poloha rukou a nohou. Vadí mi, když při ovládání auta pořád na něco narážím (různé loketní nesmysly, široké panely se složitými ovládacími prvky atd. Ale to prostě člověk, který to nemá podobně, jako já, nepochopí

-> Bukaj 17.03.18 11:57:01: A taky vypadají, jak kdyby krávě vypadli z prdele. 

-> Bukaj: "vic nez jednu spravnou polohu za volantem" clovece, pamatam si ako by to bolo dnes ked som jazdil rapidom ci formanom kazdy den nie malu porciu kilometrov a prave to "hladanie polohy" kazdycvh 15 minut je to, co je prave nepohodlne. To uz aj ten moj 20 rocny veteran funguje tak, ze do toho sadnem, po 12 hodinach vystupim a nemusim ist na rehabilitaciu ako po tom ked by som dal rovnaku porciu za volantom skodovky...
-> maca 17.03.18 08:01:29: Tak za prvé nemám auta na bourání, ale na jezdění a za druhé jistotu přežití nemáš ani v nejnovějším Superbu.
Na moderních vozech mi kromě nudy a vyhozených peněz vadí hlavně to, že jsou zbytečně nafouklé a nemotorné, není z nich pořádně vidět, tím, že jsou těžké, tak sice lépe sedí na rovné silnici, ale na silnici s nerovným povrchem (které tvoří tak 80% silnic a dálnic, po kterých jezdím) se do interieru přenášejí tupé rány od náprav (také to souvisí s tím, že moderní vozy mají většinou širší a nižší pneumatiky na větších ráfcích, takže guma nepohltí podstatnou část nerovností, jako tomu je u vyšších užších gum na ráfcích menšího průměru u starších aut), dále mi nevyhovuje u moderních vozů řešení vnitřního prostoru - sice je tam spousta skvělých vychytávek, ale málo místa, stále tam do něčeho narážím lokty, nebo koleny a vnitřní dispozice těch vozů moc neumožňuje víc, než jednu "správnou" polohu za volantem, což právě na dlouhé cesty není vůbec fajn...
...bylo by to na delší debatu, ale každý máme nějaké představy o tom, co je ideální a 100 lidí - 100 chutí...
...a to tady naštěstí neřešíme politiku, to by pak vypadalo

Na moderních vozech mi kromě nudy a vyhozených peněz vadí hlavně to, že jsou zbytečně nafouklé a nemotorné, není z nich pořádně vidět, tím, že jsou těžké, tak sice lépe sedí na rovné silnici, ale na silnici s nerovným povrchem (které tvoří tak 80% silnic a dálnic, po kterých jezdím) se do interieru přenášejí tupé rány od náprav (také to souvisí s tím, že moderní vozy mají většinou širší a nižší pneumatiky na větších ráfcích, takže guma nepohltí podstatnou část nerovností, jako tomu je u vyšších užších gum na ráfcích menšího průměru u starších aut), dále mi nevyhovuje u moderních vozů řešení vnitřního prostoru - sice je tam spousta skvělých vychytávek, ale málo místa, stále tam do něčeho narážím lokty, nebo koleny a vnitřní dispozice těch vozů moc neumožňuje víc, než jednu "správnou" polohu za volantem, což právě na dlouhé cesty není vůbec fajn...
...bylo by to na delší debatu, ale každý máme nějaké představy o tom, co je ideální a 100 lidí - 100 chutí...

...a to tady naštěstí neřešíme politiku, to by pak vypadalo

-> Jarda - zrušená registrace 17.03.18 08:35:04: Předtím to neblblo? Tripling se u O1 řeší přes relé, blinkry nejsou na jednotce. Doufej že něco nezprasili při instalaci, třeba neprohnali vrut svazkem nebo nezkurvili svazek při protahování kabelů
-> Jarda: Pořád nějaké problémy s octou. Já ji mám nějakých 6 let, víc jak 100 tis km, a téměř žádný problém, nedám na ní dopustit, a z baráku asi nikdy nepujde. Mám teda TDI. Teď najeto cca 227tis.
-> Kocvin: to možná, ale na denní ježdění bych to fakt nechtěl
-> maca 17.03.18 08:01:29: A ne snad ? Ukaž mi auto které je na nerovnostech pohodlnější než origo stodváca(neberu v potaz velké offroady nebo suv, ale váhově a rozměrově stejná, nebo podobná auta.) A když říkám nerovnosti, tak to jsou sakra na hovno cesty tady v okolí.. Já totiž jiné auto které by to bylo schopno žehlit neznám.. 

-> Bukaj: Jako bych slysel Kinga v dobach rozjezdu Virtu 

-> havlik: 

-> Jarda - zrušená registrace 17.03.18 08:23:47: oktávka široká? 

-> Jarda: ve škodovce nemam tvrdý náraz, protože papírový předek budu mít v motoru :)
toho ceho jsem se u octy bal, uz se zacina naplnovat :/
co je proboha toto?: uz jsem tu psal, ze mi pri prudkem brzdeni na hrbolate silnici 3x bliknou vsechny blikny, tak ted po montazi LPG (ale nevim, jestli to s tim ma neco spolecneho, predtim jsem se snazil prekodovat budiky a gonga to porad i po odpojeni baterky, jak mi radil NWKT, postupoval jsem dle VIS), ted se to chova jako nejakej debilni trojblik, po vypnuti blikani si to jeste 3x blikne, takze jedu, prestanu blikat a behem treba 100m to jeste 3x blikne
Potom jeste se mi chovaji divne mlhovky, zapnu predni mlhovku, nerozsviti se kontrolka na budikach a mlhovky - zarovky v cockach jen lehce zhnou a na otocnym a vytahovacim ovladaci se rozsviti symbol zadni mlhovky, kdyz to vytahnu uplne, tak uz zadni mlhovka sviti a na budikach se rozsviti kontrolka normalne zadni mlhovky a predni mlhovky stale jen slabe zhnou a jejich kontrolka nesviti
Plyn funguje dobre, uzivi to i v tockach pres 5000/min., toho jsem se bal, rozumne se s tim necha jezdit se spotrebou, jak felda 1.6, je fakt, ze si vic hlidam nohu na plynu, ale obcas to vic prislapnu, kolenovrtsky by se dalo jezdit i za 8 :) Dole to je trochu znat oproti benzinu, ale jak tomu slapnu, tak uz ne, tak to alespon nemusim prepinat na predjizdeni na benzin jako feldu... Teplotu prepnuti mi dal na 30°C, ten sup ze tam mel nastaveno vic a me to pry uz v tech 30°C jde pekne.
co je proboha toto?: uz jsem tu psal, ze mi pri prudkem brzdeni na hrbolate silnici 3x bliknou vsechny blikny, tak ted po montazi LPG (ale nevim, jestli to s tim ma neco spolecneho, predtim jsem se snazil prekodovat budiky a gonga to porad i po odpojeni baterky, jak mi radil NWKT, postupoval jsem dle VIS), ted se to chova jako nejakej debilni trojblik, po vypnuti blikani si to jeste 3x blikne, takze jedu, prestanu blikat a behem treba 100m to jeste 3x blikne

Potom jeste se mi chovaji divne mlhovky, zapnu predni mlhovku, nerozsviti se kontrolka na budikach a mlhovky - zarovky v cockach jen lehce zhnou a na otocnym a vytahovacim ovladaci se rozsviti symbol zadni mlhovky, kdyz to vytahnu uplne, tak uz zadni mlhovka sviti a na budikach se rozsviti kontrolka normalne zadni mlhovky a predni mlhovky stale jen slabe zhnou a jejich kontrolka nesviti

Plyn funguje dobre, uzivi to i v tockach pres 5000/min., toho jsem se bal, rozumne se s tim necha jezdit se spotrebou, jak felda 1.6, je fakt, ze si vic hlidam nohu na plynu, ale obcas to vic prislapnu, kolenovrtsky by se dalo jezdit i za 8 :) Dole to je trochu znat oproti benzinu, ale jak tomu slapnu, tak uz ne, tak to alespon nemusim prepinat na predjizdeni na benzin jako feldu... Teplotu prepnuti mi dal na 30°C, ten sup ze tam mel nastaveno vic a me to pry uz v tech 30°C jde pekne.
-> maca 17.03.18 08:01:29: zadny auto neni bezpecny a ve skodovce nemas tak tvrdej naraz
Me to v octe celkem bavi, jen me nebavi predpisy :) jak jede je parada, jen se clovek nesmi divat na palubak, uz jsem dosahl i okamzitou 83l :)))
Ale rapid je uplne o necem jinym, ten nahon na zadek a vse vzadu je parada... jen mi prijde, ze nejede, proti felde 1.6 v kopecku a ted proti octe vubec :).
Dalky s rapidem no problem, na podzim jsem se jel projet po Rakousku a za den 1000km jak nic... jezdi se s tim fakt dobre, vyhoda me octy neni v komfortu, alespon ne pro me, ja ji koupil protoze se mi hodi 4x4 a chtel jsem vyzkouset 1.8T uz delsi dobu. Jedine co mi v provozu u octy vadi, ze je siroka a potkavam porad na uzkych silnicich podobna auta, s feldou nebo rapidem se lip vyhyba
. Moje felda je teda komfortnejsi, hlavne proto, ze tam nemam prosezenej sedak a u octy sedim na zeleze, zas ten dratek hreje rychleji, nez karbon u feldy.

Me to v octe celkem bavi, jen me nebavi predpisy :) jak jede je parada, jen se clovek nesmi divat na palubak, uz jsem dosahl i okamzitou 83l :)))
Ale rapid je uplne o necem jinym, ten nahon na zadek a vse vzadu je parada... jen mi prijde, ze nejede, proti felde 1.6 v kopecku a ted proti octe vubec :).
Dalky s rapidem no problem, na podzim jsem se jel projet po Rakousku a za den 1000km jak nic... jezdi se s tim fakt dobre, vyhoda me octy neni v komfortu, alespon ne pro me, ja ji koupil protoze se mi hodi 4x4 a chtel jsem vyzkouset 1.8T uz delsi dobu. Jedine co mi v provozu u octy vadi, ze je siroka a potkavam porad na uzkych silnicich podobna auta, s feldou nebo rapidem se lip vyhyba

-> King 17.03.18 00:11:36: idealne v Miate, kde mas za ramem hozeny tasky, takže nejde zavrit strecha

-> Bukaj: škodovka pohodlná? na denní ježdění bych to nechtěl, už jenom kvuli bezpečnosti.....
-> Milan 136 16.03.18 17:20:00: Myslím, že je to záležitostí priorit každého člověka - Tuner2 to má jinak, než Ty
Já si také moc nedokážu představit, že bych jezdil něčím jiným, než škodovkou - už jsem to párkrát zkoušel a nebavilo mne to a co se pohodlí týče, tak škodovka u mne vítězí na plné čáře. A to se nebavíme o cestě 15 km do práce a 15 zpět - se škodovkou najezdím ročně tak 40 000 Km, když jedu na výlet mimo republiku, nezřídka denně najedu přes 1200 Km. Naposledy před třemi týdny jsem si udělal jednodenní výlet po ČR s nájezdem přes 900 Km...
Ale na tom, co tu Ty a i jiní píšete, je krásně vidět, jak zhýčkaný národ pohodlní - před pár lety jsme byli rádi, když jsme nemuseli strávit věčnost ve smradlavém Ikarusu, nebo vymrzlém vlaku a mohli jsme si dovolit jet po vlastní ose Wartburgem, Maluchem nebo škodovkou a dnes? Jak to nemá klimatizaci, navigaci a rádio s USB, tak je to póvl...

Já si také moc nedokážu představit, že bych jezdil něčím jiným, než škodovkou - už jsem to párkrát zkoušel a nebavilo mne to a co se pohodlí týče, tak škodovka u mne vítězí na plné čáře. A to se nebavíme o cestě 15 km do práce a 15 zpět - se škodovkou najezdím ročně tak 40 000 Km, když jedu na výlet mimo republiku, nezřídka denně najedu přes 1200 Km. Naposledy před třemi týdny jsem si udělal jednodenní výlet po ČR s nájezdem přes 900 Km...
Ale na tom, co tu Ty a i jiní píšete, je krásně vidět, jak zhýčkaný národ pohodlní - před pár lety jsme byli rádi, když jsme nemuseli strávit věčnost ve smradlavém Ikarusu, nebo vymrzlém vlaku a mohli jsme si dovolit jet po vlastní ose Wartburgem, Maluchem nebo škodovkou a dnes? Jak to nemá klimatizaci, navigaci a rádio s USB, tak je to póvl...

-> King: 

-> Milan 136: Tyhle dišputace o klime jsou pokazdy hlina. Dvouhodinovou zacpu na D1 pri 36 ve stinu na tyhle teoretiky! 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.03.18 17:05:07: jaký? To že nikam nejezdíš ještě neznamená, že jiní taky ne. Třeba 7 hodin v autě cestou z dovolené ze Slovenska bych teda nechtěl v mým případě v litru, nebo jakýmkoliv jiným autě nechtěl trávit ani omylem
-> Milan 136 16.03.18 16:47:18: Jaký je v tom rozdí??? Loni jsem si udělal výlet přes Lnáře, v Klatovech Čínov, pak Šumava ring a domů. Tolik času v jiném/spotřebním trávím hodně vyjímečně...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.03.18 16:36:06: s tim jezdis denne? Nebavime se tu o obcasnych vyjizdkach vikendovkou
-> Milan 136 16.03.18 09:08:59: Ne a to jsem rok jezdil bez izolace s černým zadkem, kdy to do auta ještě topilo od motoru, že to bylo cítit i přes skořepinu...
-> Nwkt: Toho se nebojím - pokud nedělám na něčem doma, dělám většinou pod širým nebem... 

-> Bukaj: To budeš mít časem blbý, v práci teď dělali rekonstrukci jedný budovy a okna bez kliček ....
-> Milan 136: Je to o zvyku a možná i o myšlení - mně též nedělá klimatizace dobře (naštěstí mne nikde nic nenutí být v klimatizovvaném prostředí - jenom nedávno jsem jel ve vlaku, kde se navíc nedalo otevřít okno). A dobrovolně jsem klimatizaci použil jen ve státech, kde v Arkansasu furt lilo, byla téměř vždy 100 % vlhkost vzduchu a k tomu 30-35 °C a bez klimošky se v tom autě nedalo jet, protože se hned zamlžila okna

-> StepaNoFUN 12.03.18 22:25:47: minule to vzalo takovej slozitej. 12345

-> saskyn2 13.03.18 13:29:50: hele z hlavy ted nevim, protoze v tom momentalne nase chytre hlavy delaji take revoluci. Do ted na to byla nejaka uni taxa, ale ted se chladivo odepisuje na gramy, stejne jako 1234yf.
R134a stoji nejaky 2Kc gram a R1234yf 5Kc gram
R134a stoji nejaky 2Kc gram a R1234yf 5Kc gram