Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18306 příspěvků (zobrazeno 14201 až 14250) od 04.01.2015 do 17.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
12:24:33
02.03.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Sita: kdysi tu Jirik nejakou takovou fabku sdi vychvaloval do nebes, jak to jede :) jinak Ty to moc resis, s tim nekdo treba jeste 109tis. Km da a pak to pujde do srotu a za tech treba 30 tis. Kc se mu to vyplati, ja takto ekonomicky neuvazuju a technicky auto musim mit fak v super stavu, tak alespon to resim pomoci lpg, vyjde me to, jako jezdit na benzin a nedat do toho ani korunu, tak takhle jezdim na lpg a staram se o to... Jedine auto, kde na pokryti oprav a udrzby lpg nestaci je niva, ale udelal jsem si to sam, koupil jsem vrak a nevedel jsem do ceho jdu a myslel jsem, ze to bude na opravy jako skodovka s motorem vzadu.
upraveno 2x, naposled 02.03.2018 12:30:41
12:24:27
02.03.2018
Sita
-> Domajz 01.03.18 21:31:31: Jo a jeste bych upresnil, ze existujou i ruzny ucely vyuziti s ruznejma narokama. Na jezdeni do JZD pro krmeni mam deravyho Forda, o kterymm muzu rict to samy co ty o Octe, ze uz to udelal tolik prace bez jakekoliv udrzby a svete div se - porad jezdi. To, ze uz je videt skrz podlahu na asfalt, cerpadlo serva huci jako krava, tlumice uz nejsou, zemedelsky vule v napravach atd, atd, to uz naklady nezvysi, nic z toho se opravovat nebude a auto ceka srot.



Ale pak mam dalsi auta, pod ktery, kdyz si lehnu tak chci videt zdravej stav a delam si seznam veci, ktery se budou muset udelat, abych byl spokojenej. A jsem si jistej, ze u tvoji Octy by prazdnej nezustal. Ale bez problemu by mohla nahradit Forda na cesty do JZD 3 (vtip!!!)
12:23:55
02.03.2018
charon
Tak zena s deckem stejne jezdi akorat couracky kolem 15 km a pak po Zdare, a to jeste max jednou tydne. Takze je nafta zatim zbytecna a ja do prace jezdim 106tkou. Proto premejslim nad benzinem. To LPG v tej octe je prijemnej bonus, otazka je, jak moc je odjeta. Hlavne to proti te nasi ma klimu, coz je pro letni jezdení s ditetem velke plus.

Ta nase soucasna octa je holobyt - palubni pocitac, jeden pytel a elektricky zrcatka, coz snad meli vicemene vsecky octy. Ale zas to nase auto jsem kupoval od kolegy a vim co vse bylo oservisovano a je vicemen ve stavu noveho auta - funkcnima vecma.
upraveno 1x, naposled 02.03.2018 12:25:11
12:14:34
02.03.2018
Sita
-> Domajz 01.03.18 21:31:31: moje zkusenosti se netykaji pouze motoru (a uz vubec ne pouze SDi), mluvim o zkusenostech s 15 let staryma autama s vyssim najezdem a jejich teshcnickym stavu. Vzit to auto na hever, poskozena antikozni ochrana, koroze karoesrie a naprav, vejfuku, opotrebene vsechno prislusenstvi motoru (cidla, sondy, alternator, starter, atd), poskozena nebo nacata elektroinstalace (treba v pruchodkach do dveri), brzdy, prachovky, vule vsech cepu a pruznych ulozeni, popraskany pruziny, dojety tlumice... Ja se nebavim pouze o tvym aute, ale pokud nekdo neudrzuje auto ve stavu, ze je jak novy, tak se nemuzem bavit o bezudrzbovym provozu. To jsou moje zkusenosti, ktery mi nikdo neveme...



Ja verim tomu ze konkretne tvoje auto doted jezdilo bez udrzby a nejspis bude dobre slouzit jeste chvili nebo i dyl. Samozrejme ze existujou i vyjimky a temer az zazraky. Ale tohle vsechno co jsem napsal jsou veci ktery jsem na koncernovych autech podobnyho r.v. s dokonce mensim najezdem uz musel resit a ja osobne zadnou vyjimku nepotkal :)



Zaroven rikam, ze ty zavady ktere jsem popsal nejsou nijak abnormalni, proste se ohrazuju nad tim "bezudrzbovym provozem".



Jinak moje zkusenosti s SDi jsou asi takovy, ze to vubec nejede a do auta na litani kolem domu bych to nechtel. Zase treba kdybych denne musel dojizdet 50km do prace tak proc ne...
12:08:56
02.03.2018
Jarda - zrušená registrace
-> charon 02.03.18 09:57:16: jestli to neni stoceny, tak kvuli tomu plynu mozna, pro zenu asi dobry... Ale ja bych takovyho lenochoda nechtel4 ikdyz pritelkyne uz od toho chce taky vic, ze ji ted dala naprdel nejaka nafuntena nana s O3, tak jsem ji rikal, ze kdyby byvala chtela poradny auto (tim myslim benzinovy turbo) jako ja, tak se ji to nestane...:)
11:59:59
02.03.2018
havlik
-> saskyn2: -> Nwkt: -> vhml: kokoti 3 3 3 3
11:56:27
02.03.2018
vhml
-> saskyn2 02.03.18 11:54:09: no protože sedíš blbě, kdybys seděl dobře, tak máš svědomí čistý a klidně se do debaty pustíš 3 3 3
11:55:30
02.03.2018
Nwkt
-> saskyn2: 3 3 3 a jak držíš volant? 3 3 3
11:54:09
02.03.2018
saskyn2
-> Nwkt: Takže ve finále úplně stejně jako v tý F13 Takhleta debata zase sklouzává k tomu jak kdo sedí, na kolikátém zubu a jestli je to dobře. To už tu jednou bylo, na to vám seru3 3
11:20:15
02.03.2018
Nwkt
-> saskyn2: Vepředu je pro mě taky ideální, ale dozadu si už nikdo nesed 3
11:16:05
02.03.2018
saskyn2
-> Domajz: To má každej trochu jinak, to že pro tebe je O1 velikostně ideální neznamená že to tak mají ostatní. Hele nějaká stará vrána, myslím 1996 nebo 7.
upraveno 1x, naposled 02.03.2018 11:17:39
10:21:12
02.03.2018
Domajz
-> charon: u dvoulitrů záleželo na kódu motoru, pár jich máme v práci, ale už spíš dosluhují, nájezdy kolem 250 000, ale jezdí furt...



tenhle obrázek jsem našel někde u inzerátu na bazos.cz
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Domajz vložen 02.03.2018 10:21:12
10:18:17
02.03.2018
Jarda/felda
-> charon 02.03.18 09:57:16: spolehlivý jsou ale líný 8
10:17:43
02.03.2018
Domajz
-> vhml: -> Jarda/felda: Jo přesně, naštelovat sedačku, tak při pohledu doleva v O1 je B sloupek a pokaždý co člověk leze ven nebo dovnitř o něj prdelí zavadí a když si sedačku přisunu trochu dopředu, tak zase nevidím horní část budíků palivoměr atd.



-> saskyn2: Sup už je zbytečně velký auto, tam to chápu proč to každej nechce. Podle mě O1 je tak akorát. Já se několikrát stěhoval a vždycky jsem to odvezl mým SDičkem. Pravda hodně nábytku bylo skládacího z IKEi, ale šlo to tam naskládat, do F1 kombíku bych už to nedal, byť to vnějšími rozměry zas takový extrémní rozdíl není... btw. Jakej ročník je ta okta co stojí u tchýně v garáži? :D
upraveno 1x, naposled 02.03.2018 10:18:56
09:57:16
02.03.2018
charon
Zeptám se na váš názor. Máme octu 1 tdi, jezdí s ní žena, ale vzhledem k jejím nájezdům uvažuju o výměně za benzín/lpg, potřebuju však auto s podobně velkým kufrem, aby se tam dobře vlezl kočárek. A líbí se mi toto: auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-Octavia-20-i-kombi- LPG-nova-cena.php



Je to v podstatě klon naší oktávky, stejná barva, rok výroky, jen tahle ta má výrazně lepší výbavu a neorigo kola. Naše tdi je zas po rozvodech, ložiskách kol a předních tlumičích + pružinách a dalších drobnostech, kromě prasklých závěrných závitů zadních pružin a asi jednoho zadního tlumiče (vrže) bez závad. Tohle auto je v inzerci malinko delší dobu /co vim cca půl roku), až bude počasí, asi se na ní pojedu podívat.



Jak jsou na tom doulitry se spolehlivostí?
09:56:54
02.03.2018
suri
-> Milan 136: viem koľko to stojí , hold tie autá buď treba zaplatiť a urobiť alebo dať do šrotu , tieto alternatívy medzi stoja za hovno
09:35:44
02.03.2018
Jarda/felda
-> vhml 02.03.18 09:30:08: a bez ohledu na to že si našteluješ sedačku a už si za tebe nikdo nesedne 3 3 to se mi nestalo ani v porovnání s fabií maličkým p205 1
09:30:08
02.03.2018
vhml
-> Domajz 02.03.18 09:03:59: tak zrovna jízdní vlastnosti F1 abys u jiných aut pohledal...



Mě na Fabii sere, že když si seřídím sedačku, tak mám B sloupek někde ,,v půlce" sedáku, tudíž nastupování a vystupování na hovno. V O3 je to ale daleko horší :-D

Stejně tak malé zadní dveře, kdy půl dveří zabírá dětská sedačka a tou druhou půlkou musím prolézt i s dítětem a připoutat ho. Ale to je prostě daň za malý, nízký auto.
upraveno 1x, naposled 02.03.2018 09:32:30
09:28:58
02.03.2018
saskyn2
09:27:21
02.03.2018
saskyn2
-> Domajz 02.03.18 09:03:59: Právě že podvozek a řízení je u tý F1 je mnohem dál. A to že takovýhle veterány dneska kupuje spousta lidí jako druhý auto do města, a ženský se s tím líp parkuje a žádnej velkej kufr nepotřebuje. Ted zrovna řešíme že by jsme koupili nějakou F1 pro tchýni. Přitom v garáži mají lusní O1 s 99tkm., s platnou stk a zaplaceným povinným kterou nikdo nejezdí. Ale prostě z toho nevidí a jezdit s tím nebude, nazdar. To by si stejně tak mohl říct proč si někdo koupí O1 když může mít za ty samý prachy Supa. A není to o škodovkách. Si vem že za cenu prastarýho saxa koupíš o 10 let mladší C5...prostě malý auta padaj na cenách pomaleji.
09:13:05
02.03.2018
Alenka
-> Jarda/felda: levné to není, ale mohlo by být i hůř. Třeba muset jezdit v MPI 3
09:07:04
02.03.2018
Jarda/felda
-> Alenka 02.03.18 07:57:27: ještě že už jsem trojboj vyhrál 3 3 ale nejni to zrovna levná disciplína
09:06:56
02.03.2018
Milan 136
-> suri 02.03.18 07:11:33: ty prazdny obaly vyjdou stejne cca na 4000 kus, do toho vybojky, minimalne jeden motorek sklonu, asi starter nebo jednotku a jsme pomalu na cene toho auta. Tudy asi cesta nepovede. Jako nejlevnejsi reseni se nabizi sehnat jety slusny halogeny, ktery taky uz moc nejsou, nebo holt pri nejhorsim nejaky DEPO, sehnat dovnitr regulator a predelat elektriku. S timhle se vubec neda jezdit
09:03:59
02.03.2018
Domajz
-> saskyn2 01.03.18 23:22:33: O generaci novější auto? Vždyť O1 šla do výroby 3Q/1996 a F1 3Q/1999, to není jedna generace.... Jako pro někoho kdo má metr padesát a sedmdesát kilo to může být plnohodnotný auto, ale pro mne byla Fabia vždycky něco jako provizorní řešení. Ona už ta O1 není kdo ví co, ale jezdíme v tom v 90% ve dvou, takže prostor pro zadní spolujezdce mě nijak netankuje... Pro mně to jsou pohledem dnešních auto naprosto srovnatelný vozidla. U F1 vidím jako nevýhodu vnitřní rozměry a jízdní vlastnosti - je to vysoká koza...
07:57:27
02.03.2018
Alenka
-> palinator: u PD motorů zas tolik nepřevažuje klasický dieselový trojboj jako spíš vačka, hydroštely a u těch slabších ojniční šály :D
07:11:33
02.03.2018
suri
-> Milan 136: na tie xeny existuje aj samostatný obal bez čriev , takže niečo sa vyskladať dá , ale lacné to tiež nie je ...
00:07:15
02.03.2018
saskyn2
-> palinator: Tak nikde netvrdím že to je nepovedený auto. Vyššího roku se dožila protože byla poptávka. Ale to nic nemění na tom co říkám. Navíc F2 je v podstatě takový velký facelift F1, takže i o tom by se dalo polemizovat47
23:33:17
01.03.2018
palinator
-> saskyn2:

Proto se OI dožila vyššího roku výroby jestli se nepletu. 47
upraveno 1x, naposled 02.03.2018 00:00:14
23:22:33
01.03.2018
saskyn2
-> Domajz: tak protože f1 je generací novější auto a O1 v některých hlediskách převyšuje.
23:18:35
01.03.2018
saskyn2
-> Milan 136 01.03.18 22:19:07: No a přesně polovina těhle věcí se ti u sdička nestane. Protože kde nic není ani smrt nebere. Proto je to oblíbená volba takovejch těch lidí co moc na komfort nehleděj a zajímá je jen cena na km. A protože takovejch není málo tak se ceny držej.
23:07:36
01.03.2018
palinator
-> Milan 136:

Já se pořád konejším, že kdybych dal o 100 tisíc víc za obdobný (podobně jetý) novější auto, tak to stejně nevyhraju. Že se najdou dražší věci na servis (EGR, dvouhmota, turbo jako oblíbený kolorit motorů PD), který se rády kazej, než ta hromada drobností (Maxidot, výhřevy, problematický xenony a spousta píčovin za kilo) na týhle starý hujdě.

Jako myslim si že je kámoš docela mrzutej, jak se mu "daří" s jeho C-Maxem 2,0 TDCi/HDi. Koupil si krásný auto hovno jetý (jestli je šikovně opravený netušim, zas tak jsem to neprolejzal), vevnitř funkční že se mi smál, že mi tu a tam něco nejde. Ale - došlo mu aditivum do FAPu (na což jsem ho upozorňoval už když ho koupil), dojebal se alternátor a teď bude řešit proč to nenatočil (buď to točilo tak zoufale málo že to nechytlo (AKU), nebo žhavky nebo oboje - nevim nebavili jsme se). Najel s tim docela prd a už dost výdajů který zrovna neplánoval.

Řek bych že je to prostě o tom jestli máš štěstí nebo smůlu, asi jako se ženskejma. 3
22:57:20
01.03.2018
Nwkt
-> Jarda/felda: Tahle bez kolíbky
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Nwkt vložen 01.03.2018 22:57:20
22:56:36
01.03.2018
Nwkt
-> Jarda/felda: Ne k MF volantu
22:49:55
01.03.2018
Jarda/felda
-> Milan 136 01.03.18 22:19:07: páčka s tempomatem je za cca 900 to nejni zase tak drahý

4
22:19:07
01.03.2018
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 01.03.18 21:24:37: 3 to ale nebude odkaz na Youtube, ale Pornhub3



Jinak k těm bezúdržbovejm autům. Takový má kamarádka, který jsem teď dával nějak alepsoň v rámci možností dohromady. 2003 ASV BUSINESS, 385 tkm a že by to bylo bezúdržbový? No nevím.

Dal jsem tam komplet spojku se setrvákem, protože mlátil, že by vypadla převodovka. Pak jsem tam dal žhavičky, který vůbec nešly a teplotní čidlo, co bylo KO.

Pak výměna čidla ABS, to byla taky libovka na takovým autě. Pak byla KO páčka blinkrů, ta s tempomatem na volantu, drahá jako svině. Tak jsem jí rozebral a vyčistil, snad to bude chvíli fungovat.

Nedávno jsem na tom měnil totálně odlepenej strop. Pak byly prošlapaný koberečky a spousta dalších drobností.

No a pak jsou tam total KO xenonový světla. V jednom je KO motor, asi startér, protože vypadává, skla v hazlu a hlavně paraboly čoček-propálený díry nějakejma ali výbojkama. Vůbec nevím co s tím, jiný jetý xenony jsou drahý a budou v piči taky, takže mě asi čeká přestavba na obyč světla, protože to svítí asi jako lepší parkovačky8

Pak jsou v hajzlu nejspíš vnitřní kloub/klouby, vibruje v tahu=obě jiný poloosy při těch KM. Asi termostat.

Pak je tam totál prosezená sedačka, nejdou výhřevy vepředu, KO maxidot, svlečená řadička z kůže, KO TOG snímač - to jsem opravil překódováním na QG0, vzadu upadlý dorazy, oblitý servočerpadlo a milion dalších věcí. Takový bezúdržbový auto, který má hodnotu 20 a dalších 30 je tam třeba dát chceš3
upraveno 1x, naposled 01.03.2018 22:19:49
21:42:59
01.03.2018
Domajz
-> saskyn2 01.03.18 14:59:03: Ono majitelé jedničkových Fabii jsou mimo mísu obecně.... nechápu jak může být jednodudšší sehnat levěji O1 v plné palbě než F1 skoro holobyt ještě s nějakým sranda motorem.... byť z dnešního pohledu jsou ty auta docela srovnatelné....
upraveno 1x, naposled 01.03.2018 21:43:43
21:31:32
01.03.2018
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

V poslední době se mi nějak nechce. 47
21:31:31
01.03.2018
Domajz
-> Sita 01.03.18 16:48:50: Já to SDi koupil s 325 xxx jako exhlídkový vozidlo MěP. Najel jsem na tom 115 000 za tři roky, převážně dálnice... Bez jakýchkoliv problémů, první TK byla 4 měsíce od koupě, jel jsem tam naslepo bez žádných příprav a prošel jsem bez vážných závad (koroze budky řidiče a netěsnosti nepočítám).



resp. problémy a investice co byly, tak klasický oktávkový nemoci, který se pořešily bezprostředně po koupi vozu - stahovačka okna, vylámaná kabeláž v kloubu, nefunkční zadní stěrač a 2x homokinetický kloub... Čili problémy, které potkají i vozy vyšších výbavových stupňů a silnějších motorizací... i benzínových... Jinak 2x do roka olej a jednou za rok palivový flitr a světe div se nic se neposralo, jednou jsem na tom udělal rozvody, dokonce baterka se kterou jsem to koupil stále drží. To auto udělalo takový práce za minimální náklady, že nemůžu říct křivýho slova. Jo tak aby to nevypadalo, když jsem to honil po dálnici aby to trochu jelo, tak si to vzalo víc oleje, takže tak.... Samozřejmě, komfort byl někde jinde, ale co se týče spolehlivosti tak žádné výměny váhy vzduchu, turba, dvouhmoty atd. atd.



Na to že to byla služební mrdka, která byla imrvere v provozu v podstatě bez přestávky, tak auto jezdí, takže co tam máš dál?



Jaké jsou tvé zkušenosti s SDi v základním výbavovém stupni, když tvrdíš to co tvrdíš?
upraveno 2x, naposled 01.03.2018 21:37:19
21:24:37
01.03.2018
Jirik_Tuňák1983
21:05:54
01.03.2018
palinator
-> Chali:

To je takový pitomý ne? Žhaví to 10 vteřin, k tomu po startu to necháš aspoň natlakovat olejem aby ztichly hydra a za tu dobu si stihneš pomalu vyhonit čuráka. 3
upraveno 1x, naposled 01.03.2018 21:07:18
21:04:38
01.03.2018
Chali
-> palinator: Se prvně připoutej a až pak to startuj,to už ti to ani nepípne 1
20:49:27
01.03.2018
Milan 136
u jedničky to jde max odkódovat. Dvojka už má více variant upozornění
20:49:20
01.03.2018
palinator
-> havlik:

Ono nebylo víc možností jak to bimbá?
20:47:49
01.03.2018
havlik
-> palinator: no to jsem myslel že to prostě huláká jak debil na začátku a pak za jízdy nic ani kontrolka a ani hláska:)
20:45:48
01.03.2018
palinator
-> havlik:

Tady ne, tady je i zhaslá kontrolka jak to dobimbá, proto to nějak nechápu jakej to má význam krom toho, že tě to vyprudí. Pochopil bych, kdyby to na blbáka jen rožlo kontrolku a nepičovalo to.
19:48:27
01.03.2018
Chali
-> Domajz 01.03.18 13:18:14: Ale četl,za Formana v pěkným stavu bych nabídl víc 4

Tohle auto v této výbavě má děsně hnusnou barvu interiéru,a musím počítat s další investicí do té správné barvy 4
19:39:25
01.03.2018
Nwkt
-> Jarda: Odkóduješ v budíkách
18:15:28
01.03.2018
Jarda - zrušená registrace
-> palinator: kde to vypnu? nekde v budikach?
18:10:51
01.03.2018
havlik
-> palinator: a eště to troubí jak poplach pořád:)
18:07:39
01.03.2018
palinator
Snad už OK, nahrál jsem to znova a opravil odkaz.



-> havlik:

Sere ale ještě jsem neměl čas s diag abych to vypnul. V tomhle stavu je to upozornění na nezapnutý pásy v nejvíc vysíracím režimu a nejvíc uživatelsky k ničemu. 3
Extreme Tyres