skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hyundai
prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 21.12.2014 do 17.02.2025, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> gim 11.01.23 10:12:11: Ja jsem prave kvuli tomuhle chovani asistencnich systemu ve stylu "vzdy pozorny, ale nezkuseny a zbrkly ridic " na vazkach, jestli jezdit v modu "jen upozorneni " nebo "upozorneni a akce ". Za posledni dva roky se mi jednou stalo, ze jsem tu akci ocenil, kdyz se auto prede mnou rozjelo do krizovatky, ja za nim a kdyz jsem po ocku kontroloval auta zleva, tak ten zmatlik to necekane zahamtnul. Jinak to vyhlasuje obcas falesny poplachy o blizici se kolizi a v horsim pripade to nesmyslnym krizovym brzdeni sabotuje predjizdeci a vyhybaci manevry. Pripoustim ale, ze obcas nejezdim uplne citankove :-)
-> Jirik_Tuňák1983: ta situace co jsem popisoval se mi stala v novém Éčkovém Mercedesu, který všechny tyto vychytávky měl a stejně brzdil do nuly. Když ta situace nastane za "normálních" podmínek jako je dojezd do stojící kolony, tak adapťák prostě dojede a rozjede se dál. Ale když to vyhodnotí jako krizovku, tak to prostě zahamtne na fleku.
-> Syny 10.01.23 20:35:57: Ona by to měla být ideálně kombinace více systémů, ne pouze nouzové brzdění. Pokud to umí mrtvý úhel, nouzové brzdění a adaptivní tempomat, chová se to zase jinak.
-> gim 10.01.23 10:04:30: Tak to nechápu, proč to brzdí až do nuly. Pokud to umí detekovat něco před sebou, tak přece musí i vědět, že ta vzdálenost se změnila a nebo dokonce ta věc před autem už zmizela, tak proč to brzdí pořád dál?
To tedy neni moc bezpečná záležitost v případě, že tě tam někdo foukne myšku...

-> Syny:
Tohle brzdění jen tuším do 40 km/h měl z koncernu jestli se nepletu jako první trojlístek kolem Citiga.
Tohle brzdění jen tuším do 40 km/h měl z koncernu jestli se nepletu jako první trojlístek kolem Citiga.
-> gim: Todle nouzové brždění do nuly funguje i v běžných a dálničních rychlostech? Já měl za to, že to je funkční jen do nějakých 30km/h aby to eliminovalo takový ty městský nedobrždění.
-> vhml: bere to podle vzdálenosti a velikosti rozdílu rychlostí. To co jsem popisoval bylo, že jsem jel cca kilo a frajer se mi tam vecpal ve 30 km/h prakticky před čumák, tak vzalo jako pevnou překážku a prostě zahamtlo. Než jsem zareagoval a prošlápl plyn tak byl už pár desítek metrů daleko.
-> gim 10.01.23 09:22:11: a to si průběžně nehlídá vzdálensot a nepřestane brzdit když se překážka vzdaluje/nepřibližuje?
Za mě asistent jízdy v pruzích v kombinaci s hlídáním mrtvého úhlu, může fungovat celkem v pohodě, bez něj je to funkce ohrožující okolní provoz.
To samé je automatické brždění před překážkou - brzdí to do nuly. Samozřejmě, když ti do cesty skočí prcek a stojí jak morovej sloup je to ok a plní to funkci. Ale na dálnici, když před tebou někdo výrazněji zpomalí, nebo se připojí pomalé a auto ti prostě samo od sebe zastaví, tak je to o velkej průser.
Stalo se mi to jednou v Německu na nájezdu na dálnici, blbec se přisral na poslední chvíli z odstavného přede mě do škvíry a aby si udělal místo tak zabrzdil. Auto mi v kile zaflekovalo, ko...t ve vteřině v háji, ale já měl na zadku kamion. Zachránil mě tvrdej kickdown - plyn na podlahu a tak tak jsem ujel hrobníkovi (kamionu) z lopaty. Věřím, že stát se to někomu nevyježdenému, tak nechá auto zastavit a smetl by ho kamion.
To samé je automatické brždění před překážkou - brzdí to do nuly. Samozřejmě, když ti do cesty skočí prcek a stojí jak morovej sloup je to ok a plní to funkci. Ale na dálnici, když před tebou někdo výrazněji zpomalí, nebo se připojí pomalé a auto ti prostě samo od sebe zastaví, tak je to o velkej průser.
Stalo se mi to jednou v Německu na nájezdu na dálnici, blbec se přisral na poslední chvíli z odstavného přede mě do škvíry a aby si udělal místo tak zabrzdil. Auto mi v kile zaflekovalo, ko...t ve vteřině v háji, ale já měl na zadku kamion. Zachránil mě tvrdej kickdown - plyn na podlahu a tak tak jsem ujel hrobníkovi (kamionu) z lopaty. Věřím, že stát se to někomu nevyježdenému, tak nechá auto zastavit a smetl by ho kamion.
Taky sem jen hodím info ,že jamile je nasněžíno nebo břečka,iveco držkuje pořád ať se vrátim do svého pruhu....proto už dva roky nastartuju a saham po čudlu co deaktivuje hlídání... stejně jako v passatu nastartuju a vypinam start stop.
-> palinator 09.01.23 20:07:05: Ale to já neříkám ne? 

-> Jirik_Tuňák1983:
Já to tady snad nikomu neadresuju ne?
Já to tady snad nikomu neadresuju ne?
-> palinator 09.01.23 19:21:16: Ne? Ne? Ne?
Já ti akorát odpovídám na to, že lidi tady nejsou dementi a ví kdy dávat znamení, aby to nepůsobilo zmatečně v křižovatce, jak píšeš ty, ne? Ale je mi jasný, že budeš kontrovat něčím dalším. Např. větrem zleva. 


-> King 09.01.23 18:39:17: Lidí co jezdí s aktivním startstopem bude řekl bych drtivá většina...
-> King: Pamatuju jak na nejakym foru byl slovak, co byl x krat v servisu s tim, ze mu stop start nejde a utratil x tisic (na nase), aby to rozchodili
Auto mu jinak jezdilo bez problemu. Na foru schytal nejednu kritiku 


-> Jirik_Tuňák1983 09.01.23 18:15:52: Ano, normalni vyjezdenej ridic v prumeru neni retard, ale ty SW v podobe jak jsou dneska proste nedokazou postihnout vsechny eventuality provozu, takze at si kazdej naklika do vybavy, co je ju milo, ale kdyz uz to tam v nejakym bundlu je, at se to da uplne vypnout a to tak, ze trvale. Nebo snad existuje magor, kterej jezdi s aktivovanym "autostopem " nebo ho pred kazdou jizdou vypina s usmevem na rtu?
-> palinator 09.01.23 18:10:09: Tak lidi tady nejsou retardi a dokážou snad vyhodnotit, kdy používat blinkr.
Tedy kam až dokážete tu konstrukci kdy co a co by kdyby vyšroubovat, to je až s podivem.

Tedy kam až dokážete tu konstrukci kdy co a co by kdyby vyšroubovat, to je až s podivem.
Hlavně existují situace, kdy nadměrný blikání může způsobit dost tvrdej hazard. Když budete předjíždět cyklistu před křižovatkou, tak je přece megapíčovina blikat při ukončování manévru doprava, speciálně když si tam auto ještě jebne trojblik.
Tedy, sorryjako, ale ten manevr "uhybani " (napr. motorkarum) je v podstate prestupek, byť je to pro normalniho ridice slusnost, a nikdy jsem nemel potrebu ten akt dovysvetlovaval blinkrem.
-> gim: No zkus si vzít od Milana na nějakou delší cestu jeho/mýho bývalýho kundaje a uvidíš, zač je toho loket :-D
-> U-Geen: Uhybam v ramci sveho pruhu, neprejizdim caru...
-> U-Geen: Uhybam v ramci sveho pruhu, neprejizdim caru...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já ten systém u sebe skoro nevnímám. Ale taky se mi stalo, že na okresce bez čar to mělo tendenci se chytit třebas spáry vylité asfaltem, jak se za sluníčka leskla a táhlo mě to do škarpy. Ale to bych za těch 6 let co jezdím i30 spočítal na prstech jedné ruky.
To že to funguje jak chce je jedna věc. Za mě by to mělo být povinně kombinované s hlídáním mrtvého úhlu, aby nenastala situace co jsi popisoval. Abys náhodou nesundal cyklistu/motorkáře potažmo kohokoliv kdo tě předjíždí.
To že to funguje jak chce je jedna věc. Za mě by to mělo být povinně kombinované s hlídáním mrtvého úhlu, aby nenastala situace co jsi popisoval. Abys náhodou nesundal cyklistu/motorkáře potažmo kohokoliv kdo tě předjíždí.
-> U-Geen 09.01.23 14:23:18: Viď, jakožto znamení.
-> U-Geen: Tak zrovna motorkarum vzdy taky jen uhnu ke krajnici a neblikam. Vetsinou to pochopi velmi rychle, pac by me za chvili stejne brali tak jako tak :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pockej, rikas ze uhejbas = neco delas, nekoho poustis ne? Ja presne v tyhle situaci blinkry pouzivam
-> Jirik_Tuňák1983: Blika, pak neblika... a nic nedela. To je vozralej? :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.01.23 13:17:35: Pokud bude dodržovat rozestupy, neměl by se proč divit, nie?
-> dragon_cb_cz 09.01.23 13:15:48: Jo, ale to se auto za mnou lekne co se bude dit, dyz uvidi blinkr, aniz bych prejizdel caru ani... Tudy cesta nevede.
-> Bukaj 09.01.23 11:29:35: To asi nejsme ve sporu, já po podobném systému do auta taky netoužím. Jen jsem upozorňoval na to, že některý chování těch systémů může vyplývat z toho, že to uživatel prostě nepoužívá jak má.
Ono lidi často nadávají "že už dneska neumí lidi řídit", ale tohle je vlastně to samé v bledě modrém - že se někdo nechce smířit s tím, jak jeho auto funguje a přizpůsobit se tomu. Třeba tak, že prostě začneš dávat blinkr i když se uhybáš motorkáři, přestože jsi to doteď nepovažoval za nutné. No tak teď tu informaci potřebuje tvoje auto... proč ne?
Ono lidi často nadávají "že už dneska neumí lidi řídit", ale tohle je vlastně to samé v bledě modrém - že se někdo nechce smířit s tím, jak jeho auto funguje a přizpůsobit se tomu. Třeba tak, že prostě začneš dávat blinkr i když se uhybáš motorkáři, přestože jsi to doteď nepovažoval za nutné. No tak teď tu informaci potřebuje tvoje auto... proč ne?
-> Bukaj 09.01.23 11:29:35: Bukaj na hrad 

-> Bukaj 09.01.23 11:29:35: Mluvis mi z duse :-)
-> Bukaj 09.01.23 11:29:35: Pekne napsano...
O vibracích ve VW nic nevím - prostě jsem měl pocit, že auto plave a sváděl jsem to na vítr.
Jak jsem tu chujovinu vypnul, plavat to přestalo
Jak jsem tu chujovinu vypnul, plavat to přestalo

-> Bukaj: presne na to jsem si vzpomel ;)
-> King 09.01.23 09:21:01: Takže chápu dobře, že ten systém vlastně porušuje zákon?
Paragraf 11 silničního zákona:
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
Nebo lze ten asistenční systém označit za "zvláštní okolnost"?

Paragraf 11 silničního zákona:
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
Nebo lze ten asistenční systém označit za "zvláštní okolnost"?

-> dragon_cb_cz 09.01.23 08:09:47: Ač ze zvyku už od autoškoly dávám blinkry vždy a všude, kde je to vyžadováno, a jako jeden z mála řidičů i "dostatečně včas" (a ne až při pohybu volantem), tak zrovna, když uhýbám v provozu motorkáři ke kraji (ať v pražských tunelech nebo někde v centru), tak blinkr opravdu nedávám. A to dávám blinkr třeba i při objíždění překážky a v jiných situacích, kdy to sice zákon vyžaduje, ale 90% řidičů to nerespektuje. Zrovna včera večer (respektive dnes ráno) cestou domů jsem si po odbočení na liduprázdné návsi říkal, že bych někdy ty blinkry dávat nemusel, ale tu myšlenku jsem zavrhl, neboť vím, jak by to dopadlo...
Jinak co se týče asistenčních systémů, tak nemám nic proti těm, které řidiče upozorní na nebezpečí (třeba tím zadrnčením volantu), ale systémy, které "náhodně" bez vůle řidiče zasahují do ovládání vozidla, považuji za nebezpečné. Zatímco na "přirozené" jízdní vlastnosti vozu si zvyknu po pár (či pár desítkách) ujetých kilometrech a přizpůsobím jim své ovládání vozu, tak nějaký "asistent", který zasáhne do řízení jednou za 1000 km je opravdu nebezpečná věc.
Ať jsou klidně plně autonomní vozy, za jejichž bezpečnost odpovídá (při dodržování servisních intervalů) výrobce (ale to si nikdo z výrobců nelajzne, což?), ale dokud odpovídám za bezpečnost jízdy já, jakožto řidič, tak odmítám, aby změny v chování vozidla byly jeho vlastností a nikoli technickou závadou.

Jinak co se týče asistenčních systémů, tak nemám nic proti těm, které řidiče upozorní na nebezpečí (třeba tím zadrnčením volantu), ale systémy, které "náhodně" bez vůle řidiče zasahují do ovládání vozidla, považuji za nebezpečné. Zatímco na "přirozené" jízdní vlastnosti vozu si zvyknu po pár (či pár desítkách) ujetých kilometrech a přizpůsobím jim své ovládání vozu, tak nějaký "asistent", který zasáhne do řízení jednou za 1000 km je opravdu nebezpečná věc.
Ať jsou klidně plně autonomní vozy, za jejichž bezpečnost odpovídá (při dodržování servisních intervalů) výrobce (ale to si nikdo z výrobců nelajzne, což?), ale dokud odpovídám za bezpečnost jízdy já, jakožto řidič, tak odmítám, aby změny v chování vozidla byly jeho vlastností a nikoli technickou závadou.
-> MXMarek 09.01.23 09:45:44: jo přesně tak 

-> MXMarek 09.01.23 09:45:44: Ne, necet, ale pochopil jsem to pri prvni jizde a i tak to deaktivuju, protoze nemam ve zvyku se z jizdy dloubat v nose nebo reagovat na fb.
-> dragon_cb_cz: Zhorsilo a to citelne.
-> MXMarek: Kundaj nevibruje, proste ti cukne volantem a najednou jsi o pul metru jinde.
-> MXMarek: Kundaj nevibruje, proste ti cukne volantem a najednou jsi o pul metru jinde.
-> King: -> David29: Kolegove, a treba navod k tomu kretenskymu VW jste si cetli
? Protoze u me O3 jsou 2 moznosti nastaveni. Prvni je, ze ten asistent opravdu udrzuje auto za kazdou cenu uprostred pruhu a druha, ze se snazi zabranit vyjet z pruhu. S tou prvni moznosti se opravdu jezdit neda, ale ta druha je super a za me to rozhodne prispiva bezpecnosti a mam to podobne jako Jirik. A navic kdyz ten asistent zasahne, je to jak pise Bukaj, volant zavibruje, jako nevyvazene kolo treba, takze se s tim clovek fakt nijak nepere. Ale s Hyundai jsem nikdy nejel a i bych veril, ze to tam funguje naprd 


-> David29 09.01.23 08:58:34: To je presne ono - jiste, ten zamer drzet vsechny auta uprostred pruhu je jiste bohulibej, ale nezijeme v idealnim svete a na hrade se vystrida jeste par prezidentu, nez SW bude umet i "vyssi divci ". Do ty doby by se to nemelo hrotit a melo by to bejt natrvalo vypinatelny. Hlidani pruhu mam uz asi ve 3. aute, ale je to prvni vec, kterou bez milosti deaktivuju, protoze o roli ridice mam staromilsky predstavy a tam takovej polotovar nepatri.
Že to nechce je tu u pravý čáry potvrzuju i z VW. Pořád to kreténsky táhne doprostřed toho pruhu
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Důvody asi můžou být všelijaký proč se to takhle pocitově zhoršilo - otázkou je, jestli se zase nezlepšilo něco jinýho. Ale pokud jako uživatele vnímáš jen to zhoršení, tak chápu, že je to k vzteku.
-> dragon_cb_cz: Ale ja to chapu, ovsem je to picovina. Caru jsem neprejel, jen jsem najel k pravy casti pruhu. Kdybych caru prejel, tak nereknu. A hlavne, jak jsem psal... gimuv predfacelift ridil (ridi) krasne plynule, ze kdyz vyjedes z prostredka pruhu, tak te jemne vrati do nejakyho optimalniho koridoru. Ten kram po faceliftu (modernejsi, lepsi). Nic nedela a pak ti cukne volantem jak krava. Nechapu, ze to tu lidem prijde normalni a hlavne tem idiotum, co tohle pustili do vyroby. U vas chapu, ze vycitit jen z textu ten rozdil fungovani pred face a po face neni jednoduchy...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.01.23 22:15:27: Tak s tím motorkářem platí opět ta otázka na blinkry. Pokud bys je dal, necukne ti, ne? Tohle fakt není chyba ale vlastnost (a logická).
-> Borderer 08.01.23 22:44:01: Mám to trochu podobně, ale správně to není, Syny má pravdu. Prostě tohle je jedna z věcí, kde nad tím nemáš přemýšlet a dávat je zcela automaticky.
-> Borderer 08.01.23 22:44:01: Mám to trochu podobně, ale správně to není, Syny má pravdu. Prostě tohle je jedna z věcí, kde nad tím nemáš přemýšlet a dávat je zcela automaticky.
-> Borderer 08.01.23 22:44:01: Já musím říct, že jsem za to rád. Páč když jedu dálku a cestou zpět, ideálně po nějakém jednání, skoro chrápu a nebo chrápeme všichni, tak nás to spolehlivě dovede v našem pruhu na nejbližší pumpu na kafe a chcaní. 
Kdo musí jezdit křížem křážem od svodidel ke svodidlům, protože sportovní jazda, ať si pšoukne.

Kdo musí jezdit křížem křážem od svodidel ke svodidlům, protože sportovní jazda, ať si pšoukne.

-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.01.23 22:15:27: Mě ta kravina naučila pořádně držet volant v rukou..
Ovšem kolega předek stejnýho Hyundaje málem ozdobil zemědělským strojem - fakt to bylo fous..


-> Jirik_Tuňák1983: No da, kdyby nedalo, tak jsem toho svyho oblibenyho motorkare nabral bokem auta
Ale jde o to, ze pocitas s nejakym manevrem, ze "nejak" vezmes za volant a ono ouha, ten stupidni system ti do toho hodi vidle a udela neco, s cim dopredu nepocitas a ani nevis, co to udela...
